Kurjongatva, debil vigyorral gördülök hazafelé az autópályán, zsibbadtan a boldog fáradtságtól. A szemem ráncosra szikkadt az izzó tűzfaltól, a porckorongjaimat kitartón darálja a pályafutómű ütvefúrója. Fékbetét, gumi- és benzinszag van, kikapcsolt telefon nyugalma, 120-as tempó, béke.
A versenypályán autózás egyenlő az elme léböjtkúrájával. Tökéletesen tiszta, elégedetten fodrozódó tekervényeket hagy maga után a koponyaűrben. Ezért minden lehetőséget kihasználok, hogy menjek. Így kerültem az Euroringre, ahol Wéber Gábor, többszörös magyar Clio-kupa bajnok és 2010 Seat León Eurocup-bajnoka tartott oktatást. Erről, és a háziversenyünk eredményéről olvashatsz e hasábokon(!). A végén van összehasonlító videó is a legsúlyosabb ívnördöknek.
Voltam én már hasonló eseményen pár éve. Akkor kivénhedt kupás Astrákat hajszoltunk a halálba instruktori segítséggel. Ott ismertem meg a halk szavú, okos Michelisz Norbit, aki azóta WTCC-futamgyőztesként a magyar autósport legfényesebben ragyogó xenonizzója. Lehetett sejteni, hogy sokra viszi, lelkendeztem is róla mindenkinek. Most viszont nem asztrázunk, hanem kend amit hoztál alapon mindenki a saját autójával tanulhat.
Wéber az edzés előtti napon köremailben érdeklődik, hogy ki milyen autóval jön, és mekkora pályázási rutinnal vág a programnak. Elküldöm neki a múltkori hungaroringi linket a csapzott csajszikról, amire az alábbi sommás válasz jön:
WG: Uhh, van egy másik futóműved holnapra?:)
BG: Sajnos nincs, de feszítettem egy nagyot az első kanyarstabilizátoron, hátha kicsit megnyugszik tőle a hátulja Ennél többre most nem futja, majd a következő szezonra vadászok hozza egy szett puhább hátsó rugót.
WG: Azzal csak alulkormányzottabbá teszed, de nem befolyásolod a csillapítatlanságát. A gátlód ezek szerint gyári (?).
BG: Nem, Bilstein-rendszerű, állítható, de nem tud elég erősen csillapítani a buta kemény rugókhoz hátul.
WG: A legtöbbet kanyarközéptől kijáratig pattogsz, amikor már nincs jelentős átterhelődés, vagy csak csökkenő, sokat nem fog segíteni rajta a stab. Ha valami segíthet (kicsit) az a lehető legkisebb hátsó guminyomás, amivel még nem lesz kezelhetetlen az oldalkúszásod. De ne várj tőle csodát.
A többszörös magyar és Európa-bajnok nemcsak veszi a fáradságot, hogy az oktatása előtti napon érdeklődjön, de belső kamerás videót is elemez és beállítási tanácsot ad. Pedig sose szívtunk közösen kokaint playmate-ek dekoltázsából. Meg vagyok illetődve.
Vasárnap reggel az Euroringen hat autó kerekét rugdossa aggódón a tulajdonosa. Van itt dízel Avensistől Opel Speedsteren át minden, a legerősebb egy tuningolt Celica GT4 fél-slick gumikon, és a Toyota-spektrum túlfelén ott rozsdáll az én kis Hacsim.
Wéber mindenkit a nevén szólít. Előkészített jegyzetekkel érkezik, amiket folyamatosan bővít a tanítványokhoz rendelt rubrikákba írva. Tökéletes modern autóversenyző: figyel, mérlegel, nem rest papírt és tollat használni, mert nem hiszi azt, hogy mindent megjegyez. Úgynevezett profi.
Az elején átvesszük a kötelező alapokat: hogy kell helyesen ülni és kormányt fogni, és miért? Milyen az ideális guminyomás pályán és mikor mérjük? Mindenki azt hiszi, hogy tudja, aztán ámul, hogy mégse. Gábor nem szónokol, hanem tanít. Egy csomószor belekérdez, azt akarja, hogy gondolkodjunk, hogy ne kész tényeket fogadjunk el, hanem jussunk el mi magunk a felismerésekre, mert úgy rögzülnek igazából. Bár ilyen oktatója lenne minden tanulóvezetőnek.
Kizúzunk a pályára pár gyors körre, hogy bemelegítsük magunkat és az autót. Belőjük a meleg guminyomásokat 2,2-2,6 bar tájára önsúly szerint, aztán Gábor sorban beül mindenki mellé két körre. Azt kéri, hogy ne öljük meg, menjünk úgy 80%-os tempót. Arra kíváncsi, hogy miként boldogulunk az autóval és mennyire van meg fejben a pálya, nem a golyónk méretére. És persze tudja, hogy ilyenkor mindenki bénább és idegesebb, de beleszámolja.
Mire hozzám ér, már bekopik és kiég a friss versenybetét. Ezzel a gyári méretű fékrendszer talán 5-6 összefüggő gyors kört is kibír, halleluja. Vittem én már elég sok embert pályán, nem feszélyez, ha ülnek mellettem. Viszont 80%-on menni, az nem könnyű. A pályaautózás transzélménye részben pont a ritmikusságából fakad. A megszokott tempó alatt menni ugyanúgy kényelmetlen és nehézkes, mint fölötte. Elcsúsznak a fékezési pontok, az ideális ívek hirtelen nem hatnak természetesnek, még a visszaváltások ütemébe is belerondít, hogy minden máshogy van. Szóval 95%-on menni talán könnyebb lett volna, de én alapvetően rendes diák vagyok, azt teszem, amit kell. És reménykedem, hogy nem hatok bénának.
Közben nem nagyon dumálunk. A Hacsi nagyon hangos, és annyira súlyosan pattog, hogy úri eszmecserére elég korlátozottak a lehetőségek. Lemegy a két kör, a boxban kinézek Gáborra:
– Ezzel futóművel kicsit nehezen mondom meg, hogy ami bajt érzek, az mennyire jön belőled, és mennyire a kocsiból. Azt látom, hogy autókezelési tanácsot nem nagyon kell adnom, inkább azt nézzük majd meg, hogy lehet-e valahol más, az autóhoz jobban illő íveket, és a mostani rossz futóművéhez alkalmazkodó technikákat találni, hogy ne lassítson annyit a pattogás. De ehhez előbb én is vezetni fogom, hogy lássam, hogy is viselkedik pontosan – azzal kiszáll, és beül a következő alany mellé.
Az elmélet után újabb pályázás jön. Egyedül vagyok, megvan a ritmus, egész jól megyek. A jól beállított guminyomás eleve hozott 1 másodpercet, és szép, konzisztens időket megyek: 1:29:9, 1:29:2, 1:29:4, 1:30:6, 1:29:6, 1:29:4, 1:29:0, azaz a köreim 80%-a 1 másodpercen belül van. Erre mondják (tévesen), hogy itt a pilóta kész van, innen az autón kell javítani. Szakad rólam víz, boldog vagyok.
Pár perc múlva érkezik Wéber úr. Leteszi a jegyzeteket, beül a kormány mögé. Röviden kikérdez, mi is ez a fáradt, öreg Toyota. Hány ló, milyen futómű, mekkora fék, van-e baja, mire kell vigyázni. Sorolom: 85-ös, rohadt kasztni. Hátsókerékhajtás. Sor négy, 20 szelep, 1,6 liter, szívó, 153 ló volt 4 éve. Gyári méretű fékek valami gagyi amerikai versenybetéttel, hol fog, hol nem. Versenykuplung, gyári váltó, sperrdiffi. Ostoba versenyfutómű, betonkemény, hátul nem csillapít, pattog, néha durván elugrik.
Ahogy elindulunk, ki a pályára, feltűnik, hogy mennyivel betegebb, esetlegesebb a Hacsi az utasülésből. Megvan minden gyanús zaj, a nyikorgások, csattogások, a borzalmas búgás, de nem tart az ülés, alig lehet kapaszkodni, és a versenyautós hangulatból csak annyi jut, hogy idegesítően gyorsan jön a kanyar.
Gábornak nem kell sok idő az össze-szokáshoz. Azonnal megvan, hogy a motor hatezer és 8300 közt boldog, úgy küldi fel a tempót az első egyenesben, mintha pole pozícióért kvalifikálna Spában. Bang-bang, mennek a felváltások, a szívem belesajdul. Az első kanyar előtt óvatos, hamar, szép progresszíven fékez, aztán viszonylag keményen fordítja rá az elejét az ívre. A Corolla az ilyentől azonnal eldobja a hátulját, most is elúszik a feneke, de azonnal jön a gyilkos, picike ellenkormány, és már vége is. Rögtön kijön a pályaautós és a drifter rutin különbsége: én ilyenkor lágyan, hosszan hozom vissza az ívre, ami lassú. Wéber ezzel szemben egy pillanat alatt, kegyetlenül, ahogy a villanypásztor csapja orron a kódorgó birkát. A jobbos visszafordítóban szögletes, bele-belehúz a kormányba: tapogatja, hogy mennyire fog az orr, az autó melyik vége enged el először. Lényegében attól a pillanattól, hogy minden funkciót kipróbált, gyorsult, lassult, kanyarodott, elkezdi az optimális pályaritmust közelíteni.
Elképesztő sebességgel alkalmazkodik. Pedig a Hacsi nem könnyű eset. Látom is rajta, hogy a második perctől veszettül koncentrál, a Corolla teljesen beszívja. Nagyon nehéz tisztán autózni, sosincs két ugyanolyan féktáv. A tökéletlen visszaváltást, a rosszul időzített gázfröccsöt csúszó far követi, a kanyaríven nem nyugszik meg a kasztni, hanem a feneke bepattog, leesik. A motor csak legfelül megy, minden kezelőszerv nehézkes, rideg - aki itt nem dolgozik keményen, az csak szenved.
A második köre már igazságtalanul összeszedett. Érdekes, hogy kicsit darabosnak érzem, hiába marha gyors, a váltások, a bekormányzás és főleg az ívtartás mind-mind kegyetlenül célszerű, de messze inkább hatékony, mint finom. Aztán lassan csak felfogom: ezt csinálja vele az autóm. Így kell vele bánni valakinek, aki nem ismeri: rá kell erőszakolnia nyersen az akaratát, mert az összesimulós együttműködés üzemórái még nem teltek el. A Hacsi minden szerencsétlensége, rohadása, csövezetlensége és szedett-vedettsége ellenére azonnal felébreszti az autóversenyző-reflexet.
Lehetetlen megmagyarázni, egyszerűen annyira elementárisan jól érzi magát a versenypályán, ahol minden rendes utcai autó az életéért rimánkodva szabotál, hogy azonnal beszippantja azt, aki ezt a harcot élvezni tudja. Két-három kört megyünk. Mire kiállunk, WG halántéka is gyöngyözik, és a fülig érő farkasvigyor a fején kilométerekre van a nap eddigi kimért profizmusától.
– Te, ez kurva jó. Illetve borzasztó ez az autó, de zseniális. Sose értettem, hogy mi ezekben a nagy szám, de – hihihi – ez egyszerűen kurva jó. Kell nekem egy ilyen. Rögtön szólj, ha eladod.
– Ugye? Teszem hozzá atyai büszkeséggel.
– Na, mit csináltam máshogy?
– Hát, itt-ott más íveket használsz. Sokkal gyorsabban váltasz felfele, látszik, hogy megszoktad a versenyváltót, én meg vigyázok a filigrán fogaskerekekre. Sokkal durvábban használod a kerékvetőket, úgy általában a pálya két szélét.
– Mennyit mentünk?
– 1:29:4, külön köszönöm, hogy nem vertél meg a saját autómmal, 2 perccel azután, hogy életedben először vezetted.
– Hmm. Szóval 4 tized. Mehetek a nap végén még vele? Hihetetlenül jó szórakozás.
– Miénk a megtiszteltetés.
Miután minden autót végigpróbált, Gábor ismét személyre szóló tanácsokat ad, ezúttal úgy, hogy tudja, hogy a tapasztaltakból mennyi az ember és mennyi a gép sara. Aztán visszamegyünk a pályára. Próbálok alkalmazkodni a látottakhoz, agresszívebben kihasználom a széleket, gyorsítok a váltásokon. És megjelenik az első 28-as idő. Aztán a második, a harmadik.
Kis szünet, ismerkedés a tapadási kör fogalmával, az ideális ívek belülről felismerésének finomságaival, a kanyarkombinációk kezelésével. Aztán vissza a pályára az utolsó kenetre. 28,4, 28,3, 27,5, 26,95 - úgy üvöltök odabent, hogy a motor is összehúzza magát a tisztelettől - 28,3, 28,1, 27,6, 27,9, úgy hogy körönként egy-egy hármast eldobált a váltó. Tessék, ennyit arról, hogy ki tudom autózni a Hacsiból, ami benne van: attól, amit Gábortól láttam/hallottam, gyorsultam jó két másodpercet egy fél nap alatt.
Ez elég csudálatos javulás, pláne, ha beleszámítjuk, hogy nem a nulláról indultam. Viszont oda a konzisztencia. Igaz, hogy átlagosan 2 másodpercet gyorsultam, de a körök közti szórás nagyobb. Ez egyrészt azt jelzi, hogy még bele kell szoknom, ki kell alakulnia itt az új komfortzónámnak. Másrészt azt is jelzi, hogy a nap végére a Hacsi egy kicsit elfáradt. A harmadik fokozat hajlamos elbújni néha, a fék randomgenerátora is gyakrabban dob 0-át. De nincs nálam elégedettebb illető az Alföldön.
Ahogy véget ér a szeánsz, felbukkan ismét WG. A kötelező programot lezártuk, most jön az, hogy ő is jól érezheti magát. Odaadom neki a kulcsot, megpaskolom a Hacsi seggét. Kihajt a pályára, 3 másodperc múlva mind fent vihogunk a bokszok tetején a magaslesen, minden második embernél mobil vagy stopper. Mert egy dolog ugye a felszabadult szórakozás. Egy másik meg, hogy itt engem meg kell verni. Elképesztően jó érzés a teperő Toyotát látni a pályán, jó kezekben. Hallgatni a dühösen trombitáló motorját, nézni, ahogy pattogó farral, nyünyögő difivel táncikál a szegélykövek közt. Pár bemelegítőkör után elkezdenek esni a számok: 33,3, 29,4, 28,6, 28,7, 27,9, és két lassúbb, játékosabb kör, aztán hűtés és vége.
Leszaladunk fogadni a zúgó ventillátorú, pattogva hűlő autót.
– Na, mennyit mentem?
– 1:27,9-et. Lenyomtalak egy másodperccel – mondom, és igyekszem nem látszani annyira önelégült pukkancsnak, amilyennek érzem magam – Az autóval, amit én 4 éve vezetek, te meg 20 perce.
– Tényleg fogy a hármas a váltóból. És a végre elfogyott a fék is.
– Tudom.
– Kurva jó ez az autó. Szörnyű, de eszméletlen jó. Ha lenne rajta fék, addig mennél, amíg ki nem esel belőle.
Hát így. Életem egyik legjobb napja volt, és ezen az se változtatott volna semennyit, ha fordítva végzünk. Aki egy óra alatt tud annyit tanítani, ami kövér másodperceket ér egy nem teljesen kezdőnél is, annak az elméjében több van, mint az enyémben, ez ilyen egyszerű. Én valószínűleg a dupláját kaptam volna tőle az ő autójában. Ha érdekel kettőnk gyors köre szinkronvideón, kattints ide felülre, elég menő. Hogy Wéber nagyon jól fog vezetni, az nem volt kétséges. De hogy istenáldotta, kiváló pedagógus, az nagyon kellemes meglepetés.
A kurzust a Tunexcom szervezte, van belőle rendszeresen a szezon folyamán. Ha eddig elolvastad, mindenképpen ajánlom. A Hangyásszal megyek is még egy kört.
Epilógus
To: Bazsó Gábor
Még egyszer grat a tegnaphoz, nagyon jól mentél, a trükkös autódat meg tényleg nagy élmény vezetni.
Máskor is szívesen potyázom, ha úgy adódik:)
WG
To: Wéber Gábor
én meg ismét köszönöm az oktatást, mérhetően is nagyon hasznos volt, ráadásul remek volt látni, hogy mennyire komolyan veszed és figyelsz az emberekre – alighanem ettől is működnek olyan jól a javaslataid.
Potyázásra bármikor várlak szeretettel, pláne, ha ilyen sokat lehet tanulni belőle. Egyszer szívesen látnálak egy driftedzésen is, biztosan őrületesen jól mulatnál, ráadásul tök hasznos szórakozás, rengeteget tanít az embernek arról, hogy mi történik azon a ponton, ahol már éppen túl sok, és hogy meddig lehet azt elnyújtani. A felületes látszattal ellentétben ez egy egészen jó sport, csak nem szabad összekeverni a parkolóban pörgő szakadt E36 323i-kkel.
Mindent köszi,
BG
To: Bazsó Gábor
Az persze nem hagy nyugodni, hogy bármily kevés kört is mentem a Hacsival, gyorsabb voltál, de ez is azt mutatja, hogy még nekünk, amúgy "félprofi" versenyzőknek is nagyon kellenek az autóban eltöltött km-ek. Főleg, ha ennyire jó érzékű a tulaj:)
Na, egy szónak is száz a vége, kellemesen csalódtam a vezetési tudásodban, általában fordított a tapasztalatom. Ha érdekel, egyszer vendégem vagy egy hotlapra a ringen, a versenyautóban, és talán azt is elintézzük, hogy baloldalra is beülj...
Üdv,
WG
Hát nem egy aranypofa?
ePtOn · http://www.facebook.com/autohifibolt 2011.04.12. 07:57:31
Ahogy nézem már rögtön az első kanyar után kapott egy jelentőset Gabi, mert Te később fékeztél, és szűkebben tartottad benn. 48mp-ig tartottad is azt a kb fél mp-es előnyödet, aztán beért. Viszont a sikánon jobban jöttél ki, majd a jobboson is hoztál sokat....
Szóval lehetne ez még talán 0,5mp-vel jobb idő is ugyanezzel a konfiggal!:)
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2011.04.12. 08:01:49
Javító Zoli 2011.04.12. 08:05:10
Irigyellek az ilyen lehetőségekért.
Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2011.04.12. 08:10:29
Javító Zoli 2011.04.12. 08:12:05
Én a szegények autósportját űzöm (szimulátor), és ott is felbukkannak WéGé-hez hasonló ufók, akiket nézve döbben rá az egyszeri autósport fan, hogy mennyire másképp kezelik ezt az egészet.
WesT 2011.04.12. 08:15:04
littlerock 2011.04.12. 08:17:19
ePtOn · http://www.facebook.com/autohifibolt 2011.04.12. 08:17:49
Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2011.04.12. 08:19:23
G_y_u_r_i 2011.04.12. 08:23:51
előre is örülök a következő cikknek.
zajcev 2011.04.12. 08:33:28
jó is lenne ha nekünk nem pestieknek is lenne elérhető közelségben egy ilyen pálya.
grat az idődhöz
ChPh 2011.04.12. 08:34:57
Egy E36 323i tulaj :P
ezen túllendülve jó kis cikk, ehhez hasonló képzés kellene az autósok nagy részének...
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2011.04.12. 08:38:00
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2011.04.12. 08:39:38
ChPh 2011.04.12. 08:39:39
Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2011.04.12. 08:40:14
robian 2011.04.12. 08:47:40
Zseniális a videó, az egész poszt úgy, ahogy van.
Köszönjük
rush4you 2011.04.12. 08:48:24
Kérdezd már meg Gabit, idén mi van vele? nem megy sehol??mé nem? Michelisz sztár meg minden, de Wéber is kellene egy új szezonhoz:)
Üdv
Bartrender 2011.04.12. 09:07:27
streetsta · http://managertoys.hu/ 2011.04.12. 09:08:32
Most már különösen büszke vagyok arra, hogy 1978-ban,a Károlyi kertben, Wéber Gáborral együtt játszhattam rendőrautósat. Kezünkben frizbivel, kormányt imitálva, tekerve szirénáztunk fel-alá. Szerintem ő már akkor is íven kente neki.
Lassan meglesznek a szilentek a kopottszierrába, lengéscsillapító, meg rugócsere, aztán mosmá muszáj lesz pályára menni, mert a videó nézése közben bizsergett. Szerintem simán meglesz a 2:30. Kis gyakorlással a 2:29,74.
rush4you 2011.04.12. 09:13:24
üdv
Manodesign · http://manodesign.blog.hu 2011.04.12. 09:24:46
anyahajókabinajtóhajtogató 2011.04.12. 09:37:07
zoutlodi 2011.04.12. 10:03:15
olcsójános 2011.04.12. 10:06:43
Kár hogy egy ilyen szakadt E36 százszor többet ér még szakadt állapotban is mint egy vadiúj Nissan GT-R vagy valami bohóc Celica. Ugyanis egy valami nincs a japánoknak. Presztízse és tekintélye, na meg a BMW műszakilag kicsit komolyabb, jobb futómű, váltó.
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2011.04.12. 10:08:17
GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2011.04.12. 10:22:38
személyesen csak a Gábort ismerem, de nem is tudtam, hogy képzéseket is tart, jelentkezni fogok egyre valamikor (ha lesz hozzávaló autóm)
a szögletes vezetési stílusról egy vicces anekdota jut eszembe
múltkorjában a tököli reptéren nyúztuk az új Porsche-kat a nemzetközi tesztnap keretében és egy kocsiban ketten ültünk
szerencsémre nem egy bénázó idegennel kerültem össze, hanem egy sok éve volt kollégám, aki jól is motorozik meg autót is látott már eleget
a Panamerákat egy hosszú gyors pályán próbáltuk, ahová a pilonokból egy rénszarvasteszt szerű kikerülő volt építve, azon kellett áthajtani
egy fotós fiú bekéredzkedett a hátsó ülésre, mivel ismerte a mellém beosztott srácot, gondolta fényképez párat
mikor átadtam a kormányt a volt kollégámnak, elindult a pályán, majd a kerülőknél elkezdte mondani, hogy te túl szögletesen mentél, nézd, én mennyivel simábban megyek egyik ívből a másikba, nem rángatom annyira a kocsit
erre megszólal hátul a fotós: persze, csak te 73-mal mész, a Gyula meg 91-gyel ment (:
akkor mondtam neki csipkelődve, hogy az az egy szerencsém, hogy néha vannak olyan autóversenyek is, amiket időre mérnek és nem csak olyanok, amiket vezetési szépségre ((:
pzs_00 2011.04.12. 10:27:12
1:33.5 volt a legobb időm utas nélkül váltót használva (talán még javulhatott volna a nap végére ha a technika is úgy akarja).
WG: 1:31.8 végig 3.-ban lendületből utassal :D. Bele sem merek gondolni, hogy ideális esetben milyen idő lehetett volna belőle (autó egyébként két nappal később le lett mérve padon: 103.1 lovat tud 143.1 Nm-rel, saccra 1000 kg... mindezek ismeretében talán egyik sem rossz idő :)).
Ugye nem lesz szomorú vége a Hacsinak amint a Hangyász átveszi a helyét? Bár vevő van már rá... :)
Bartrender 2011.04.12. 10:34:04
GYUSZI BACSl · http://special.blog.hu 2011.04.12. 10:55:45
a Lotushoz nekem cipőkanál is kéne valszeg, a Boxster Spyderből is alig bírtam kiszállni (:
=Daniken= 2011.04.12. 10:58:56
WG milyen jó arc. sejtettem, de hogy ennyire benne van, azt nem.
Bartrender 2011.04.12. 11:16:12
AzHofi 2011.04.12. 12:14:40
_Mulder 2011.04.12. 12:37:58
rush4you 2011.04.12. 12:45:38
van ilyen infó elérhető?
ChPh 2011.04.12. 12:53:14
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2011.04.12. 13:37:15
Sajnos a mostani lista nem tartalmazza, hogy melyik autó ment slickkel, melyik utcai gumival, meg az ilyen fontos apróságokat, de nagyjából látszanak a dolgok. A Hacsi ugye 150 le, utcai gumis (alig), és nem áll a helyzet magaslatán a hátsó futómű.
timeattack.hu/hun/euro-ring/
dekás dezső 2011.04.12. 13:42:16
rush4you 2011.04.12. 13:44:11
nem is rossz, érdemes megnézi mivel vagytok 1mp-en belül még.
csináljatok még valamit a futóművel aztán lesz ez jobb is,
ki tudja, lehet rövidesen váltani fogsz pályára, gumiherdálás helyett ?! ;)
üdv
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2011.04.12. 13:48:11
Sopánka76 2011.04.12. 13:52:20
és nem is olyan drága ez a WG tréning, megéri az árát!
ommm 2011.04.12. 14:15:49
mégis 2011.04.12. 14:28:26
Jó a cikk, jók az arcok...
Fox888 2011.04.12. 14:41:27
Kcsiki 2011.04.12. 14:56:08
Olvasmányos, szórakoztató, jó cikk! Gratulálok, és köszönöm!
Irigylek mindenkit, aki ebben és hasonlóban részt vehetett!
Én csak a hobbigokartig juthatok 37 éves fejjel, azt is nagyon tudom élvezni, hát még egy ilyet!!! Még nézőként a fal mellől is imádnám!
Karotta!
Itt off, de azért megkérdezem (valahol biztos leírtátok, elnézést hogy itt is kérdezem!)-miért szűnt meg az Ezeröcsi???!!! A legkirályabb műsor volt, a rádiót meg ezért sem hallgatom azóta!!! Ha azt mondjátok a Hallgatottság, azt nem fogadom el, az nem igaz!!!
Üdv
lotuss7 (törölt) 2011.04.12. 14:57:42
éljen a benzingőz, a gumi és a vanilia fagylalt. !!!
üdv.Dr gelato , Péter
sgarde 2011.04.12. 14:59:38
scheerti · http://scheerti.blog.hu 2011.04.12. 15:11:07
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2011.04.12. 15:18:02
Mekkora a szám!
00Christoph00 2011.04.12. 15:39:25
w a s d 2011.04.12. 16:06:45
RSTomi 2011.04.12. 16:08:19
ahhoz egy pár dolgot még reszelni kell a gépsárkányon...na meg rengeteg gyakorlás :-)
Amúgy a cikk FRAPPÁNS, teljesen beleéltem magam....még a fékszag is megcsapott amikor olvastam a "..zúgó ventillátorú, pattogva hűlő autót"....nagy gratula hozzá.
WG jó arc nagyon, ezekszerint Karotta is :-)
McK (törölt) 2011.04.12. 16:18:42
Jó volt olvasni,hogy vannak,akik tényleg használják az AGYUKAT a versenyzéshez.
Karotta az elején annyira megfogalmazta azt az érzést,ami eluralkodik az emberen egy verseny után ülve az autóban,ami a tréleren húzza haza a versenyautót,hogy megkívántam az érzést..
Elő is halászom,leporolom.
Mi bajom lehet..;)
_gram_ · http://www.miata.hu 2011.04.12. 16:33:03
Michelisz Norbi is ott volt és utaztatott, az volt az érdekes, hogy ő még gyorsabban nyúl bele a csúszás előtt, kevésbé tűnt szögletesnek. Időre tök egyformák voltak a két 20th Anniversary-val, király jót kergetőztek... közben WG közölte, hogy ez az autó k..va jó széria létére, tiszta vigyor. Baromira bírom benne, hogy képes elvonatkoztatni a verseny szörnyetegektől és az élvezetért hajtani. Pedig ezek sem voltak erőgépek a maguk 12x lóerejükkel, meg aztán nem is egy BMW... igaz CubE? ;))
mtk001 2011.04.12. 16:34:18
LAPoska 2011.04.12. 18:15:32
Flankerr 2011.04.12. 18:47:07
blaiser 2011.04.12. 20:16:26
(Bocs, ilyen még asszem nem volt, úgy éreztem nem maradhat ki.)
Komolyra fordítva, lelakjuk a versenyautót aztán meg röhögünk a markunkba, hogy az alapvetően működő technikához szokott Autóveresnyző Úr nem tud vele menni? Akutyafáját!
Egyébiránt mostmár komolyan érdekel mi van egy fék nélküli 20 éves Toyota-ban ami megfog egy Wéber Gábort. Lehet hogy WB titokban Karotta-rajongó? ;)
blaiser 2011.04.12. 20:18:51
Remélem a Hangyász is hasonló örömforrás lesz!
ixtom 2011.04.12. 20:24:30
Ja, és köszi a cikket, élvezet volt olvasni! Még sok ilyet!
becsületesnepper · www.becsuletesnepper.hu 2011.04.12. 20:57:30
kariking · http://ralialfa.blogspot.com 2011.04.12. 20:58:38
Szerintem a sok másodperces javulásban az is benne van, hogy közben sok liter benzin fogyásával könnyebb lett a kocsid, és ez a kanyargós EUringen, a sok kigyorsításnál jól esett a hacsinak.
mv3 2011.04.12. 22:15:21
Hihetetlen, mennyire átjött a sorokon keresztül, mennyire remek móka volt!
Az önző olvasód (én), viszont már alig várja, hogy megkergessétek -együtt- a hangyászt!
(Milyen könnyű is ezt így leírni, pedig mennyi muknád, pénzed, szabadidőd van benne.)
Hajrá!
mv3 2011.04.12. 22:16:45
Valószínűleg ez a tulajdonság kötelező elem az (autó)sportban :o))
korlat 2011.04.12. 22:24:54
Rocko- 2011.04.12. 22:54:41
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2011.04.12. 23:19:30
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2011.04.12. 23:20:25
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2011.04.12. 23:23:05
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2011.04.12. 23:25:34
kariking · http://ralialfa.blogspot.com 2011.04.12. 23:27:50
De valamiért én akkor is erre az eseményre rakom a DS3000-et, mert emlékszem mennyire nem akartad, és tökre büszke voltam, hogy milyen sikeres lett aztán a tesztje.
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2011.04.13. 00:16:22
XJS · http://www.ae86.hu 2011.04.13. 00:29:33
blory 2011.04.13. 07:16:47
Szivesen olvasnek a kesobbi Hungaroring gyorsulasodrol milyen idoket mentel, esetleg videok a korozesrol, jobb mind F1-et nezni.
ixtom 2011.04.13. 08:59:36
Köszi a tippet, de mindenből friss van fent. Érdekes módon ma már elsőre működött, pedig nem is "nyúltam bele". Talán megijedt, hogy rászóltam. :)
Ez ám az ámítástechnika...
ChPh 2011.04.13. 09:27:31
ChPh 2011.04.13. 09:28:30
Tegnap nem voltam formában. Igaz nem válaszoltál, hogy mi van a Hangyásszal, most már tudom :D
Tényleg ott lesz az OT-n?
Ki kellene menjek megnézni :D
Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2011.04.13. 09:55:10
srcint.blogspot.com/2011/04/days-worth-living-for.html
w a s d 2011.04.13. 13:58:12
rowi 2011.04.14. 08:39:58
hbeela 2011.04.14. 14:33:36
stevie-w 2011.04.29. 00:47:55
Lakatos Ásztonmártin 2011.08.27. 15:19:51
A gázsinak például egy ilyen ötöse van, és egy kilós aranyláncra cserélte, ami vagy két miliót biztos ért, szóval ezeknek a cuccoknak használtan is van értékük. Senki ne dőjjön be a hahus hirdetésnek, ha lát egy béemvét két kilóért. Csak valami paraszt magyarnak a rocsa alehet, mer a tesók tuggyák, hogy mi ajó. Az enyémen csak az alufelni ér legalább három kilót, vágod