Hangyász hétfő 30: FAIL - Karotta Közlöny

KAROTTAKÖZLÖNY

Nínó Karotta élete és munkássága autóbuzériában és másutt

Hangyász hétfő 30: FAIL

2012. augusztus 30. 04:10 Nínó Karotta

Sorsszerűen ma, a 35. születésnapomon, Augusztus 30-án, a 30. Hangyász hétfőben jelenthetem be, hogy a projekt ebek harmincadjára jutott.

IMG 364928016

Ahogy többször is ígértem itt korábban, az nem volt kérdés, hogy ezen a napon elhozom-e a Datsunt az Adorján-Hexer Művektől, csak az volt a kérdés, hogy hány darabban. Nos, nem volt kedvem összeszámolni, annyiban. Miszlikben. És nem is pont ma, hanem még a múlt héten.

Nagyon szeretném idemásolni az elmúlt kerek év levelezését, a megállapodást, a nem haladás miatti dörgedelmeket, a fogadkozásokat, a többször módosított kereteket, az új lendületet ígérő nekibuzdulásokat, és legfőképpen azt az eposzi terjedelmű, Unicum-keserű szakítólevelet, amit tíz napja küldtem el végül. Életem egyik legnyomorultabb estéje volt. De nem másolok ide semmit, mert nem illik.

Nem írok le mást, csak a tényt, hogy nem készült el, nem annyiért, és nem elég jól. Egy év alatt nemhogy menetkész nem lett, de még a vázszerkezet és a futómű sincs befejezve. Az idő és a bizalom elfogyott. A Hangyász a létező legrosszabb pillanatban jött el, meztelenül, csonkán, még a motorja is darabokban, de amikor az ember nem bízik többé a partnerében, akkor szakít.

525546 377428162290279 1184874222 n

A srácok javára kell írnom, hogy úriemberként váltunk el. Semmit sem tagadtak, nem volt ízléstelen egymásra mutogatás, emelt hang, nem repültek nehéz tárgyak. Volt vitánk, de rendeztük, minden fél elégedetlenül és megnyúlt arccal állt fel az asztal mellől, mindenki egyértelműen rosszul járt, de ez most már mind mindegy. Ezúton is köszönöm, amit elvégeztek. Egy darabig még mindenkinek szar kedve lesz, aztán tíz év múlva majd érteni fogjuk, hogy miért lett így, és mit tanultunk belőle.

De mi lesz a Hangyásszal? El fog készülni. Őrületesen gyönyörű lesz, eleinte valószínűleg elég rossz, de idővel elég jó. Végül nagyon jó. A készülése és a fejlődése során ad majd még több tonna tudományt mindannyiunknak. Fogunk röhögni, hogy micsoda baromságokat gondoltam/számoltam/csináltunk eddig, fogunk találgatni, hogy épp miért olyan, amilyen, elemezni motorvezérlő-logot, versenypályás telemetriát, futómű-geometriát, hőmérsékleteket, anyagösszetételeket, állandókat és változókat, és a végére úgy leszünk mind szemüveges okostojások, hogy közben végig versenyző- és szerelőoverallos nagymenőnek álmodtuk magunkat.

549731 419303091449469 390434140 n (1)

Hol fog elkészülni? Ki fogja csinálni? Ezeket ma még nem tudom megmondani. De az biztos, hogy hallani fogtok róla, mert továbbra is szent célom, hogy minél többen tanuljunk a pénzemen. Csináltam egy kis belső számadást: csak az utolsó évben félmillió oldalt olvastatok a Hangyászról, nagyjából 100.000 magyar és 30.000 külföldi megtekintés keletkezett a videókból, plusz egy rakás ember olvasott róla angolul, őket meg se számoltam. Valószínűleg helytálló állítás, hogy a Hangyász Magyarország leghíresebb nem létező versenyautója. Eredmény a javából!

hajtogatos hangyasz.png

Hajnal van, és már egy csomóan kérdezitek mindeféle elektronikus formában, Facebooktól emailig, hogy mi van már, hol a diadalmas beszámoló. Nos, barátaim, ezt a történetet előbb az életnek kell megírnia, és csak utána jövök én. És így, hogy hivatalosan is közelebb vagyok már a negyvenhez, mint a harminchoz, megengedhetem magamnak, hogy érzelgős vén faszt játsszak, és elmondjam, hogy marha jól esik, hogy ennyien követitek a Hangyászt és drukkoltok. Hogy megcsináljátok magatoknak mecsboxból, kivágós-hajtogatós papírból, lerajzoljátok tollal, adtok kölcsön szerszámot és tudást, segítetek számolni, gondolkodni és költözködni, és általánosan jó fejek vagytok. Így aztán az a legkevesebb, hogy én meg a végére járok, és addig nem nyugszom, amíg rendes, működő versenyautót nem építünk belőle. Ha ehhez a pokol kénköves tornácán kell csápos emelőt állíttatnom, akkor is. Lucifer, remélem, van nyomatékkulcsod.

312 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Valaki más 2012.08.31. 12:09:40

Isten éltessen, a továbbiakhoz pedig sok kitartást!

whale 2012.08.31. 12:15:21

@Nínó Karotta:
BASSZA MEG! BASSZA MEG! Annyira örültem volna, ha nem lett volna igazam! Félkomolyan-félhülyén óverhólinoztam itt, de titokban reméltem, hogy a végére egy járóképes, vállalható, de nyilván nem kész versenyautó lesz az eredmény. De ez...áááááá, picsába.

zsg? 2012.08.31. 12:19:24

Sajnos ebben az országban a ilyen projektek általában ide futnak ki. Aki épített már házat, pláne passzív(nak szánt) házat, az is tudna mesélni. Aki épített már rali autót, az is tudna mesélni. Az elején mindig úgy kezdődik, hogy "építtetek egy autót", majd a közepétől általában ennek a helyére lép az "építek egy autót" fordulat. És a projekt tulajdonosának garázsában elkezdenek szaporodni a csápos emelők, oszciloszkópok, asztali fűrészgépek, stb.

Aki túlvan már pár ilyen sztorin, az néhány dolgot meg tud erősíteni:

1) Tapasztalat1: Az ilyen típusú kóklert minél hamarabb hagyod ott, annál kevesebbet veszítesz. Elvállalja, majd hiteget, csúszik, újabb pénzeket kér, nem halad, megint pénzt kér, közben látványosan kókányol: soha nem fog elkészülni, sose lesz vége, nemhogy jó vége. És mire visszakapod a félregányolt szart, már csak azt bánod, miért nem hagytad ott hat hónappal ezelőtt. Akkor legalább azt nem baszta volna el, ami anyagot odahordtál.

2) Tapasztalat2: a kapott minőség és a vevő finomkodása között nincs korreláció. Ha jó és tisztességes a szakember, jó minőséget kapsz akkor is, ha nem az angol királyi családból érkeztél (prosztó vagy).

3)Tapasztalat3: a vevő finomkodása és a gányolás mértéke között egyértelmű a korreláció. Minél óvatoskodóbb és kedvesebb a vevő, annál inkább hajlamos a gányolásra a kókler.

4) Összegzés: A projekt igenis befejezhető. Túl az első összeomláson, túl a másodikon, túl a pszichiáteren: igenis van még élet. Csak rajtad múlik, hogy úgy ítéled-e meg: megéri. Ha igen, akkor végig tudod csinálni, minden kókler erősíteni fog. Csak egyet meg kell tanulnod: a kedvességet félretenni és érzelemmentesen követelni.

Sok kitartást, sok sikert!

Szacsi 2012.08.31. 12:21:33

@Hexer: Na most ezért nagyon nagy kár volt!!! Nem akarok belemenni a munkaóra, a fizetség, az elvállat feladat meg a szakértelmetek egymáshoz való viszonyába, megtették ezt többen is helyettem, sokuk véleményét osztom is.
DE!
Amiért kár volt az egyáltalán ez a hozzáállás " fogent nem azt hogy rekalm helyett fikazast kap."

Fika??? EZ???? te most vagy nem vagy józan ítélőképességed tudatába, vagy olyan mimózalelkű vagy mint egy csecsemőkorától apácazárdában nevelkedő elsőáldozó kislány.
Szerintem Karotta oly' mértékben volt diplomatikus, hogy erre Henry Kissinger is megemelné a kalapját. A tényeket ennél jobban, higgadtabban vázolni nem igazán lehetett volna. Persze írhatott volna csak annyit, egyetlen mondatban: lecserélem a brigádot. És akkor 250 kommentből 240 azt firtatná, hogy miért, de mivel az emberek nem teljesen hülyék az elkészült (?) ...izé... keletkezett állapotot és a határidőt látva nem lett volna nagy matek összerakni, hogy bizony nem sikerült minden a úgy ahogy kellett volna.

Szóval qrva nagy kár volt indulatból és sértettségből ideböfögni, ráadásul úgy hogy nyilvánvalóan gránitfába vágtátok a balsafakardotokat, most meg itt pocskondiázol. Először talán fel kéne tudni mérni a képességeidet, megállapodni rendesen, csak azután elvállalni valamit és ha elvállaltad, akkor azt tartani. Ha meg időközben felmerülnek problémák akkor azokat vagy közösen módosítani vagy felállni, hogy "bocs ba+, ezt így nem tudjuk bármennyire szeretnénk is" és akkor még megmaradhatnál úriembernek. (Ha jól emlékszem Sabc valami ilyet élt Winkler tepsijével át és lám, neki nem is telt ki a becsülete).
Persze hőbörögni meg a másikra ujjal mutogatni mindig sokkal, de sokkal egyszerűbb.

@streetsta: Ha ez így van akkor végképp nem értem a "mestert" és még nagyobb tiszteletem Karotta magatartásáét mert ezt ilyen higgadtan nem tudtam volna lekezelni.

Karotta!
Boldog(abb) szülinapot, és ne feledd jön még télre tavasz, 35 is csak egy évig maradsz ;) Kitartást a hangyászhoz a nagy számok törvénye alapján egyszer megleled az embered.

whale 2012.08.31. 12:23:36

@streetsta: Ez már régen nem a pénzről szól elsősorban. Hanem arról, hogy ebben az elqrt észak-balkáni lavórban hogy a picsába létezhet az, hogy LÁTATLANBAN és ELŐRE tudod, hogy átqrnak és szopni fox??? Teljesen mindegy, miről van szó és teljesen mindegy, hogy ki mondja, a kormánytól kezdve a csőhegesztőig.
Hogyan létezhet az, hogy ennyire életképtelen, élősködő parazitaként próbálunk meg létezni mi, itt mindannyian? Hol és mikor baszódott el ez az egész ennyire?!?!?

2-More 2012.08.31. 12:37:31

@novothauto: Én ugyanigy látom, csak néha nem az a gond hogy nyakig állsz a szarban, hanem hogy lötyögtetik is, meg beledobálnak ezt azt.

A megtérülésre, azt én se értem de irtam már. Hónapokon keresztül csak magasztalva lett hogy hogy haladnak, milyen szép, milyen jó, egy rossz szót nem szólt senki. Ingyenreklám meg megvolt. De még ha nem is lett volna, a NEGATIV reklám akkor se kellhet senkinek.

A fizetőképes hobbista, mint olyan, kipusztult faj ma magyarországon, a fizetgetőképes is erősen megcsappant, és romlik az állománya a belterj miatt. Viszont szaporodik a melldöngető, illetve a kókányoló, miközben a maguknak barkácsoló elmebetegek lassan a föld alá húzódnak.

Tarkin kormányzó 2012.08.31. 12:38:01

Volt Magyarországon egy hasonlóan szívből jövő projekt. Őszintén bízom benne, hogy ez nem olyan véget fog érni.

R.I.P. HA-UTI

Hegyi Zsolt · http://zen-taxi.blog.hu 2012.08.31. 12:38:52

@2-More: Figyelj, nekem ne! Én is ebből élek.

Pepejoe 2012.08.31. 12:40:09

@ZenÉsz:
Üdv!

Hol találhatóak ezek a lakatos-autószerelő egyének...?

2-More 2012.08.31. 12:50:20

@Hegyi Zsolt: Akkor adok egy asus laptopot látatlanban mondd meg mi baja van, adj egy árajánlatot, és ha nem tudod megcsinálni annyiért és akkorra, akkor rossz hiredet keltem, fenyegetődzni fogok, beperellek és felbérelek egy csövest aki egész nap az ajtód előtt fog koldulni szendvicsembertáblával, hogy itt nem tudták megcsinálni a méltóságos ügyfél, azaz az ÉN kedvenc ismim laposát. Na?

Remélem érezhető a finom irónia. Továbbra is ott topogunk helyben, hogy aki látatlanban bármire forintra kikalkulált árajánlatot ad, nemhogy egy ilyen volumenű, többszörös szopóágakkal tarkitott világfára, az vagy hülye, vagy jós.

pizo 2012.08.31. 13:18:27

@novothauto: Hmmm... becsüllek, mert mint volt gépjárműelektronikai-oktató jól tudom mivel jár ezen kacifántos hibák feltárása.

Zoli

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2012.08.31. 13:44:54

Következőt kellene, lehet: elhozni a kvázi-autót Angliába, pl.

Mert:

Ha egy ilyen körözgetne mondjuk Castle Combe-on valamelyik pályanapon, szinte garantált, hogy egy képen rajta lenne az Autosport magazinban. Mert egyrészt brutálisan jól néz ki (ráadásul az olasznak hitt magyar trikolórra biztos felkapnák fejüket), másrészről pedig van mögötte sztori. Ha emellé be tudod csatolni csak a GT86 videót ha kérdezősködnek, garantált a siker. Másrészről ha nyomsz egy videót, ahol mondjuk Michelisz Norbival körözgettek, mindenki elismerően fog csettinteni (amikor nyert idén a Hungaroringen, fél oldalas fotó volt a kocsijáról a két oldalas cikken az Autosportban, egyszerűen azzal a címmel, hogy "The Mighty Magyar").

Ezzel simán meg tudsz fogni egy jó sztorit valamelyik magazinban (csomó japán autós, meg rengeteg autóépítős magazin van), és szinte biztos, hogy lenne olyan műhely, amelyik ingyen (ill. anyagáron) befejezi neked a kocsit, csak tapaszd oda a matricájukat a kocsi oldalára és menj vele időnként pályanapokra.

Én még az udvarunkat is felajánlom, itt addig tárolhatod a gépet ponyva alatt ameddig csak akarod!

Hegyi Zsolt · http://zen-taxi.blog.hu 2012.08.31. 13:45:33

@2-More: az a baj, hogy bután csúsztatsz. Nem kéne neked politikusnak menni? Adok szép narancssárga nyakkendőt is hozzá neked. Jől fog állni, hamar beleszoksz, szóvivő is lehet belőled. A te világodban kétféle szaki létezik, az egyik a majom, aki látatlanban mond árat, és bebukja, a másik meg aki folyamatosan srófolja fel azt, ahogy épp a kedve tartja és ahogy a családi kassza megkívánja. Ahogy fentebb írtad, te ez a második vagy. Én meg ismerek egy harmadik típust is. Aki bevizsgálja, kalkulál, és így ad árat, amit aztán ha törik, ha szakad, tart, mert ért a szakmájához, tehát bevizsgálásnál tudja, mi az a hibakeresés, és van becsülete, vagyis ha valamit elnézett, akkor nem próbálja az ügyfélre kenni. Na, jó szórakozást.

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2012.08.31. 13:46:37

@Gábor (Gee Halen): Sőt, körbe is kérdezősködök itt Bristolban, megpróbálom körbemutogatni a kocsit meg a profilodat.

fujita 2012.08.31. 13:48:56

előre elnézést, ha bánt valakit, szóljatok, leszedem

www.youtube.com/watch?v=_mgWafqKapA

protézisesh 2012.08.31. 14:06:55

@fujita: háháhááááá... :-D

elmebeteg vagy!

2-More 2012.08.31. 14:07:30

@Hegyi Zsolt: A buta csúsztatás az az, amit irtál "öregem". A sztahanovista bullshitedet pedig, ahogy a munkám megitélését is, szerintem hanyagolhatod.

2-More 2012.08.31. 14:08:46

@Hegyi Zsolt: Itt aki bután csúsztat, az nem én vagyok, nem is szólva a szthanovista süketelésről és a személyeskedésről. Öregem.

Tizenkettő 2012.08.31. 14:15:59

Én arra lennék kíváncsi lesz-e egyáltalán valaki aki elvállalja, hogy befejezi.

Tizenkettő 2012.08.31. 14:18:02

Ha tényleg ilyen brutál méret eltérések vannak mint amit streetsta említett. Ez gyakorlatilag azt jelenti, hogy az egészet lehet előröl kezdeni. És ki tudja még mi rossz ami csak később fog kiderülni.

traxx 2012.08.31. 14:32:51

Sajna ez a mai valóság. A tapasztalat, hogy minden szakmában ez van. Amikor a pénzt kell felvenni, akkor mindenki igér fűt-fát, amikor dolgozni kell meg jobb esetben a látható dolgok úgy-ahogy meg vannak csinálva(ami nem látszik, az meg mindegy). És amikor szóváteszed, megsértődik

streetsta · http://managertoys.hu/ 2012.08.31. 15:03:20

@fujita: A könnyeimet törölgetem, kösz!

Hexer 2012.08.31. 15:06:14

Erdekes ez a 10mm, anno 4 honapja mertunk mi ennyit es szoltunk Gabornak, hogy mi a helyzet. Akkor abban maradtunk hogy ne javitsuk ki mert igy is tagabb tartomanyban lehet allitani az elso futomuvet mint kellene (dolest -1 tol +5.5 fokig allithato (+/-30mm csak a toronyban), valoszinu +2 es 3.5 fok kozt lesz a jo beallitas).
Megjegyzem az e30 m3 gyarbol ugy jott ki hogy az elso futomuben 1 fok tures van dolesre, utanfutasra, nem allithato, ez 12mm-nek felel meg.

Toronyba nem lehet berakni a toronycsapagyat...tuttomal ugy toltatok fel a trelerre hogy benne volt.

Motort nem azert kellet szetszedni mert mi nem ragasztotuk le, sajnos mar igy erkezett a muhelybe.

Amiben hibaztunk az a hatarido, ebbol mindneki levonja a tanulnivalot.

Vegszokent, varom a kovetkezo hangyasz hetfot es remelem jovo nyaron ott lesz az egyik hungaroringi nyiltnapon, mert ha mas nem, en tudom, hogy sok energiank van benne.

stig70 2012.08.31. 15:06:51

Én minősített hegesztő és csőszerelő vagyok, ezt a munkát
fele ennyi idő alatt is már meg kellet volna "enni"! Sajnálom
Karottát hogy rossz lóra rakott.

TakacsLajos1 · http://kozpontiszelloztetes.hu 2012.08.31. 15:12:28

Végig olvastam a posztokat, bár eddig nem szóltam hozzá.

Elszomorított a dolog, viszont minden tiszteletem a kitartásodhoz és hogy valóban meg tudtad a szakítási vonalat húzni, és ezt be i tartottad!

Le a kalapppal, és sok sikert kívánok hozzá, én biztos továbbra is szorítani fogok, és ha elkészül akkor biztos meg is fogom nézni valami kiállításon, persze mielőtt valami pályanapon össze nem töröd :)
(bárcsak az első kavicságyas afférnál tartanál már...)

Ambrus Gergely [SG] 2012.08.31. 15:23:41

@Hexer:
Szia!
Ladát tudnál nekem csinálni?
Olyat szeretnék, hogy kivágni a tűzfalat, és a motort hátratenni amennyire csak lehet, hogy elérjük az 50-50-es súlyelosztást.
Az autó súlypontját a lehető legalacsonyabbra szeretném tenni, és olyan páylafutóművet akarok, hogy többlengőkaros hátsó futómű, elöl is állítható, dőlésszög, utánfutás, összetartás, stb.
Szóval csak a kasztni lenne gyári.
Az autó alját leburkolni telejsen, hátul lenne egy diffúzor, meg egy nagy szárny, és 2.0 turbo motor lenne benne olyan 300 lóerővel.
Megoldható?

Ambrus Gergely [SG] 2012.08.31. 15:25:56

Persze fizetni nem tudok, csak 150 ezer ft zsebpénzem van, de az szerintem elég motiváció, hogy a világ legjobb ladája a miénk lesz, és majd ha kész viszlek egy kört a ringen.
na benne vagy?

Szyszke 2012.08.31. 15:46:30

Ebből Zs-power lesz! Kérdezd meg Szántó Nikit, meg volt-e elégedve a munkájával.

pizo 2012.08.31. 16:02:44

@Hexer: Most akkor mi ez a 10 mm? Mert nem értem. Ha az eltérés valamelyik koordinátengely irányában a két oldal között, akkor az borzalmas. Ha nem az, akkor mi?

Zoli

streetsta · http://managertoys.hu/ 2012.08.31. 16:09:44

@Ambrus Gergely [SG]: Figxelj, barátodék most nagyon el vannak foglalva, de én megcsinálom ennyiért. Múltkor Obiban vettem egy pálcás hegesztőgépet, flexem a Tescóból lett, innen nyert ügyünk van. Bármit megígérek, mindent megmagyarázok. Ja, és mire a csövek bent lesznek, az addigra kofizetett öt kilódon felül már csak másil kettőt kell adnod, mikor feltolod a sánta kasztnit a trélerre. Én sajnos majd nem fogok tudni segíteni, az már tényleg nem fér bele ebbe a pénzbe. De nem lesz harag, remélni fogom, hogy majd nem kényszeredetten mosolygunk egymásra versenyeken. Így jó lesz?

Ambrus Gergely [SG] 2012.08.31. 20:38:13

@streetsta:
Tökéletees!
Végre találtam egy megbízható szakembert!

superfrog 2012.09.01. 01:58:14

Hát látom az észrevételem fele el lett olvasva, nem tudom a másik felével mi a helyzet. pontosan leírtam, hogy ez egy tipikus magyar történet, átb@szás, sunnyogás stb.
engem pont így át tudnának verni, ha mondjuk harangöntés lenne a téma. de hát könyörgöm, ha valaki ebben a témában otthon van azt hogy tudják a saját terepén így erdőbe vinni?!
ha jól tévedek egy ford focus wrc kasztnizása valami 800 munkaóra. és az nem csőváz hanem "csak" heftelgetnek egy kasztnit.(és azon nincs alvázvédő eltávolítása meg ilyenek, mert nyers, szalagról kiemelt kasztni)
én alapvetően két dolgot tudnék tanácsolni
1 a műhelynek kell olyannak lenni, hogy elhiggyem, meg tudják oldani
2 referenciák bizonyítsák, hogy el tudják végezni

legjobb ha mindkettő megvan. én csak neten találtam egy hatvani céget, nem ismerem őket, semmit nem csináltattam velük, ismerősök sem, de a netes anyag alapján megérnének egy misét. lehet el sem vállalnak csővázat, de én megérdeklődném. hja hogy ott lehet az 1.1 milla is kevés?! (nem tudom, csak mondom) akkor megint oda jutottam el ( igen úgy látom hogy csak én egyedül) hogy az álmodozót az győzi meg, aki azt mondja amit ő hallani akar. olcsón jót de gyorsan. na kérem ez a 3 tulajdonság sosem kerül 1 kalapba........
és megerősíteném, azért mert valaki belesik ebbe a csapdába, ez még nem mentesíti azt, aki átverte !

dodi777 2012.09.01. 08:10:18

@Nínó Karotta: Tényleg tudnék valakit akivel szerintem érdemes lenne beszélned!Egy régi barátom műhelyében épít jelenleg autókat,bátran ajánlom!Ha érdekel szivesen összehozlak vele.akos19770826@gmail.com

sakalk · http://kislakas.blog.hu/ 2012.09.01. 08:19:35

Kitartást a prodzsekt befejezéséhez, illetve szerencsét is. Azt hiszem, egy ilyen Neverending story után sok szerencse is kell...

Turboá 2012.09.01. 14:06:18

Megkértek, hogy olvassam el ezt a linket amit emailon küldtek.
Van itt minden pimpelés, meg tapír, csőszerelő, meg tehetséges videó, sértődés, meg naivitás- önámítás, álmodozás stb. Kész szappanopera.

Az autóépítés Matematika, fizika és kémia.
Nem pedig azt hittem, reménykedtem, szerettem volna, ábrándozok, legkésőbbi határidő,azon túli "visszaszámlálás" (kész elmeroggyantság) stb.
A megrendelők fejében óriási a tájékozatlanság, fogalmuk sincs sokszor ,hogy mit is akarnak , nem beszélve arról, hogy az mibe is kerül.
A gyakorlatlan vállalók pedig ehhez képest is felkészületlenebbek.
Ezeket általánosságban mondom, tapasztalatból.
Nem ismerlek téged Karotta, de ha megengeded nekem azt a megállapítást,( akkor köszönöm), hogy ha ez a versenyautó 10 millió forint alatt elkészül akkor téged átbasztak.
Mert vagy szándékosan nincs benne az energia, vagy tudatlanságból ,de az egyre megy, élvezni nem fogod.

Nem kívánok megbántani senkit, csak azt akarom, hogy ez a sok "hozzáértő" kommentező ennek tudatában próbáljon véleményt alkotni, próbálja elhinni, hogy ez nem holmi egyszerű feladat, és főleg nem érzelmi kérdés.
"Az olcsó munka midig szar." nincs kivétel.

Castigliano (törölt) 2012.09.01. 16:28:43

Amikor ezt a képet megláttam, akkor gondoltam először, hogy innen azonnal el kellene hozni a kocsit.
img2.indafoto.hu/3/3/423_2cbca44843a864533ec05b321ae1f9d1/15898293_b60c460b35a2fec3846f9d8d94d82c7a_m.jpg

pizo 2012.09.01. 17:51:35

@Turboá: Igazad van. Veteránozok, vettem az egyik gömbölyű Wartburgomat, gyári állapot, fényezés, rozsdamentes, törésmentes csak éppen 30 évet állt száraz garázsban (hagyaték, 83000 km van benne). De szinte olyan, mintha most jött volna ki a gyárból. Azért eddig rá kellett költeni (én csinálom, tehát csak anyagár van) a fékre közel 70000 Ft-ot (fékpofák, összes munkahenger, fékcsövek, kézifékkötél. fékfolyadék), új gumik + felnik színterezése együtt közel 100000 / 5 db./, akkumulátor 15000, vízpumpaalkatrészek és hengerfejtömítés + hengerfejsíkolás 20000, gyújtásalkatrészek (pedig volt több dolog itthon is) 4000, hűtő és fűtőtest profi tisztíttatása és nyomáspróbája 7000, hűtés-fűtés csövei (gyári) 4000, fagyálló, váltóolaj 3000. Ez eddig 223000 Ft! Futóműre, féltengelyre éppen csak ránéztem, kell majd min. 2 gömbfej, féltengely-gumiharangok, pedáltengely perselyezése, ez lesz kb. 10000, kell még pár gumialkatrész kb. 25000. Szóval csak egy vizsgára felkészítés és némi kozmetika lesz 258000 Ft. És gyak. semmit sem csináltunk, az autó előtte is ment, fékezett, kormányzott, csak éppen voltak gondjai. Ennek a kis munkának a költségét vessük össze azzal, ami itt történt. Ja ugye, a hűtőtisztításon kívül munkadíj nem volt, avval lenne min. 300000.
Félreértés ne essék, nem védem a műhelyt, csak a tisztánlátás miatt írtam ezt le.

Zoli

35up (törölt) 2012.09.01. 18:54:32

@Nínó Karotta: "Nem adta ki, van ilyen."

Nem az a baj, hogy nem adta ki, hanem hogy eddig soha nem adta meg ki. Szamontartani sem lehet, hanyadik szerelonel van mar az auto. A Gloriaval ugyanez volt, evekig ment a takolas jelentosebb eredmeny nelkul, mig vegul el lett adva. Nyilvan nem tisztem igenytelen munkat vegzo, igergeto trogereket mentegetni, de magadban is korulnezhetnel egy kicsit, hogy mivel vonzod be ezeket.
En ezekkel kezdenem:

1) Fejezd be a haverkodast a szerelokkel, te a megbizo vagy, nem az ivocimbora. A havernak mindent meg lehet magyarazni.
2) Meg csak veletlenul se ejtsd ki a szadon az "ingyenreklam", "promocio" vagy "referencia" szavakat, mert erre az orrodra csapja az ajtot minden epelmeju mesterember.
3) Tajekozodj, hogy mi mibe kerul, es fizess piaci arakat, munkalappal, szamlaval. (Az itt emlitett 1.1M legfeljebb egy tokeletes allapotu utcai auto felpimpelesere eleg, de nem autoepitesre.)

Akarki is beszelte be neked az "elmenyauto gombokbol" c. hulyeseget, surgosen felejtsd el, mert majdnem 10 eve megy mar ez az eredmeny nelkuli, onszopatasos szerencsetlenkedes, lassan en erzem kinosan magamat a szamitogep elott, amikor olvasom.
Nem rossz szandekkal mondom, de szedd mar ossze magadat, mert olyan ez az egesz, mint egy Buster Keaton film.

fandrew 2012.09.01. 22:06:36

@35up: látom a Hachi kimaradt.

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.09.01. 23:14:22

@35up: Engedj meg néhány óvatos korrekciót.

A Gloria elkészült, méghozzá nagyon szépre. Ezután valóban eladtam, mert megette a Hangyász. totalcar.hu/tesztek/2010/06/20/tudatmodosito_taxi

A Hacsi 6 éve pályázik rendületlenül. Egy rommá rozsdált, mindenhol törött borzalomból lett olyan hobbiautó belőle, ami 2:20-akat megy a Hringen (E-s gumin) naphosszat. Most kezdte el újra kínozni a rohadás, de egyébként tökéletes.

Az árakkal kapcsolatos észrevételeket egyáltalán nem értem. Soha, sehova nem írtam le, hogy hány forintból készül-készült a Hangyász. Ha elmesélem, hogy a költségvetésében benne van 2 autó, 1 motor és ezek mellet egy tisztes új Dacia Dusterre való, az nyilván senkit nem lep meg, aki látott már ilyesmit. A fenti kommentekben emlegetett milliós összeg mindössze a csövek és a lakatolás díja, úgy hogy utóbbi is csak szerkezeti, hiszen a külső héj műanyag.

Ugyanígy nem értem, hogy ki találta ki ezt a reklámért dolgozás vonalat. Az kétségtelen, hogy hetente szerepelni a legnagyobb magyar autós szájton, plusz rendszeresen pár külföldin, az elég jelentős reklám. De senkitől sem kértem, hogy ezért dolgozzon. Mindenki azért dolgozik, amiben megállapodtunk. Az ár nominálisan ebből a szempontból mindegy is, mert a teljesítést a vállaláshoz kell mérni. Egyáltalán nem érdekel, hogy valaki egy kiégett villanykörtéért vagy egy raklap aranyrúdért vállal valamit. Ha nem érzem reálisnak, vagy nem tudom kifizetni, akkor nem kérem. Az érdekel, hogy ha egyszer elfogadtuk egymás feltételeit, tartsuk magunkat hozzájuk.

whale 2012.09.02. 00:27:37

@35up: Nem figyelsz és fogalmatlanul osztod az eszet. Karottának ez az első projektje, amibe beletörni látszik a bicskája. Gloria nagyon szép lett, a Hacsi is hasít, a Z talán túl nagy falat minden szempontból.
Én mindenesetre szurkolok. A végén úgy is az lesz , hogy megtanul hegeszteni és olyan autót épít magának, amilyet akar...:))

whale 2012.09.02. 00:29:43

@Nínó Karotta: Így-így. De ez itt nem Japán, sajnos.:) De még csak nem is Ausztria...

tükörfúró 2012.09.02. 13:37:58

@Turboá: Ákos, minden tiszteletem mellett, az utóbbi időben már beteges méreteket öltött, hogy mindent a pénz felől néztek.
Igen, a Ti műfajotokban így így épült fel a dolog mostanra, ilyen a nemzetközi mezőny, csak vagyonokért jönnek a tizedmásodpercek és a siker, de a pályaverseny, pláne a drift (ami sokak szerint egy majomkodás és nem is sport!!..) egyszerűen más kategória, másról szól, teljesen eltérő dimenziók közt is lehet értelmesen foglalkozni vele.
Itt egy használható nagyméretű "gokartszerűséget" kellett építeni, csak nagyobban, egy autó laza dimenziók közt értelmezett "alapjaira".
Igényel némi szerteágazó szakismeretet, de összeségében minden lépése és eleme előre tervezhető, szomolható, mérhető, kézbentartható, anyagilag és idpben is kikalkulálható.
A probléma nem itt van, mert ha adott formában "kész" lesz (lett volna), de nem az igazi, lehetne nevetni és levonni a tanulságokat, igy viszont csak a keserű csalódás maradt...remélem csak átmenetileg és nem örökre.

Turboá 2012.09.02. 16:19:08

@tükörfúró:

Először is nem Ákos, az egy másik cég.
Másodszor pedig a leírtak irányadóak, a speciális kívánságok párhuzamán.
Nem beszélve az általánosságról amit jeleztem.
Harmadszor pedig igen pénz. Sajnos nem lehet finggal menni az űrbe. De ha csak szimplán be akarunk szarni ahhoz semmi sem kell ,fel sem kell kelni az ágyból.

Legyen az bármi az életben, ha az egy nagy falat, ritka, egyedi, akkor az nagyon drága, drágább mint a többi, nehezen elérhető, nehezen megcsinálható reprodukálható, sok időigényű..stb.
A lényeg, hogy sem a megrendelő, sem a vállaló nincs tisztában a feladat nehézségeivel,(ami még hozzáállással csak-csak orvosolható), de leginkáb az időigénnyel.
Erre mi van, a vállaó határidő adásba megy bele, mely egy klasszikus munkánál elfogadott, mi több elvárt.
A megbízót pedig ez nyugtatja meg.

Nyugtassa meg egy alkoholista fűtésszerelővel elvégeztetni szándékozó csőhegesztés esetében.
De ne egy , speciális autóépítés esetében. Ha egy ilyen munkára valaki határidőt ad akkor lehet csak igazán nyugtalan a megbízó, mert akkor bizony vagy nem ért hozzá a vállaló, vagy egyértelműen túlígér a munka megszerzése érdekében.

Drift:
ma Magyarországon egy ütőképes, dobogóra esélyes driftautó ugyanúgy közelebb a 10 millióhoz mint a feléhez.
Ja vagy bóhockdoni akarunk? Mert ez a datsun kúrvára nem úgy néz ki?

Ha ezt a kocsit belátható időn belül a megbízó használni szeretné,örömét szeretné lelni benne, akkor profin álljon hozzá.
vagy tolja a pénzt mint a vadállat egy profi műhelybe, vagy kezdjen neki kitanulni a szakmát és készítse el saját maga.
Minkét esetben a készülési idő belátható, csak nem ugyanaz.:)

expert-mérnök 2012.09.03. 01:11:45

@Nínó Karotta:

"Az ár nominálisan ebből a szempontból mindegy is..."

Teljesen igazad van!

Teljességgel érthetetlen, hogy lehet erre utólag hivatkozni a nem teljesítés tekintetében?!

expert-mérnök 2012.09.03. 01:20:24

@Turboá:

"Ha egy ilyen munkára valaki határidőt ad akkor lehet csak igazán nyugtalan a megbízó..."

Hogyan??? Megbízást, megrendelést..határidő nélkül???
Ezt mégis hogyan képzeled?
Te melyik bolygóról jöttél?

Ez annyira abszurd és nevetséges, hogy nem is szükséges részletekbe bocsátkozni!

pizo 2012.09.03. 08:43:28

@tükörfúró: "Igényel némi szerteágazó szakismeretet"

Aha. Gépjármű-tervező mérnök az alapvégzettségem, a Szöcske Könnyű Terepjáró Jármű (belsoseg.blog.hu/2007/10/04/klub_szocske) részben az én munkám. De pl. váztervezésről csak halvány fogalmaim vannak (azt egyik kolléga csinálta), kipufogórendszer-méretezésről szintúgy. És akkor ott van még a gyártástechnológia, ami megint egy külön mérnöki terület.

Szóval aki ma Mo-n mindenhez ért a futómű geometriai-szilárdsági méretezésétől a sebességváltó fogaskerekek áttételi arányszámának a kiszámításától (járműdinamika) azok legyártásáig, a csőváz méretezésétől a az adhéziós görbék, kanyarstabilitás, lengéskényelem kiszámításáig egyaránt és magas szinten, az szerintem kissé túloz. Ha pedig tényleg ért hozzá, akkor vagy v-melyik autógyárban dolgozik vagyonokért, vagy maga épít autót szintén vagyonokért.
De hogy ide nem ír, az biztos.

Zoli

2-More 2012.09.03. 08:46:39

@expert-mérnök: Nem, abszurd és nevetséges az, hogy TUDTAK rá határidőt adni. Egy egyedi, nemlétező, menet közben többször változó, több tucatnyi meglévő és látható és másik több tucatnyi, a vállalás pillanatában nem látható és később kiderülő, súlyosabbnál súlyosabb problémákkal súlytott VALAMI legyártására aki tud pontos, nem túligért, hanem PONTOS végárat és időt adni, az ahogy a kollega irja fentebb, az csak az igazán aggasztó.

Én nem akarok senki zsebében turkálni, nem ok nélkül nincsenek gondolom itt se árak, én se irok már fel mindent évek óta, de azért a fejemben van még egy-két infó mikor kezdtem a dolgot. Itt amit a csőkeretre tudunk egzakt infó, az cirka 1 milla. Évekkel ezelőtt, olyan 3-5 éve, mondtak nekem nem külföldi, nem itthoni ultraprofi, csak simán jó és neves műhelyben egy sima FIA jellegű, ilyen-olyan kitámasztású bukócsőre 140 forintot. Úgyhogy, hogy én adom a kikapart, kilakatolt, rendbe rakott bódét, ők adják a csövet és a papirt. Kinntről egy sima csavaros, 6 pontos bármilyen európai cső, Heigo, OMP 500 EUR, egy angol CustomCages ugyanennyi fontban, egy japán Cusco meg olyan 400k yen.

Csak az összehasonlitás végett, ha nekem belógatnak egy komplett csővázas verdára 1 gurtnit, úgy, hogy maga a bódé szét van pudvásodva, és úgy kell kitalálni hogy a sosemvolt motor és futómű hogy fog elférni, úgy kell megálmodni a futót nulláról, röpködnek a 10-20 ezer forintos G szemek meg suhan bele méterszám a cső meg táblaszám a lemez, izzanak a lézerek, stb stb stb, minimum elgondolkodtató hogy miért éri meg, vagy mennyi idő alatt lesz kész. Én nem védem Adorjánékat, egyikőjük se senkim, nem ismerem, csak a magam példájából kiindulva, ha az ember olcsón vagy a saját tárcájához képest olcsón akar valamit, az mindig kompromisszumokkal jár.

Én még mindig azt mondom, nem a határidő folyamatos csúszása, vagy az ilyen-olyan okokból való nemcsinálás a fő problémám ebben az ügyben, hanem a kommunikáció hiánya.

Amiben itt ugyanis sokan tévednek, az a megbizó-megrendelő kontra szaki felállás. Ez ugyanis nem az. Ez egy ismerős-ismerős vagy urambocsá haver-haver felállás, és ott a probléma mindig az hogy mennyire haver az ember a szakival.

Turboá 2012.09.03. 09:23:24

@expert-mérnök:
Nem is fogok.
De én bizony itt élek Magyarországon és bizony ezzel foglakozom.
Ja és pont az ilyen hozzáállás miatt nem is nagyon van Magyar ügyfelem, aki van ,az pedig tudomásul veszi a feltételeimet vagy ballaghat. Ez egy viszonylag zárt kör, és ha nem muszáj akkor nem kezdek idegenekkel. Ugyanis azok pont ilyen akadékos, tudatlan, önámító marhák, akiknek ha felvázolom mi van ,hanyattröpülnek a műhelyből.

Tudod ki vállal határidőt egy ilyenre , az amatőr. És tudod ki kér konzekvensen ugyanezt, az ametőr haverja a malőr.
Vak vezet világtalant.
Mellesleg az előttem szóló kollega már leírta, biztos látott már kutyán nadrágot.:)

expert-mérnök 2012.09.03. 10:17:34

@2-More:

"nem az ilyen-olyan okokból való nemcsinálás >>> határidő folyamatos csúszása a fő problémám ebben az ügyben"

Pedig igen, ez a fő probléma!!!!!

"hanem a kommunikáció hiánya"

Pont ez a baj...ha a kivitelező azt képzeli, hogy kommunikációval pótolható az egyéb képességek hiánya, illetve elfedhető, elmaszatolható a határidő be nem tartása, megmagyarázgató a gyatra minőség...stb.

PEDIG NEM!!!

expert-mérnök 2012.09.03. 10:31:26

@Turboá:

1) félreértettél

Én nem kívántam részletekbe bocsátkozni a
"megbízást, megrendelést..határidő nélkül" témakörben
mert meg vagyok győződve, hogy az teljességgel abszurd és nevetséges - elfogadhatatlan.

2) aki a "megbízást, megrendelést..határidő nélkül" normálisnak tartja az valószínűleg az előző rendszerben szocializálódott...vagy olyan monopolhelyzetben van, hogy ezt megteheti - de az még abban az esetnem sem etikus!

(egyébként a monopolhelyzetben lévők előbb-utóbb versenytársakat kapnak és a monopolhelyzetük előbb-utóbb megtörik - a piacgazdaság már csak ilyen...)

powered 2012.09.03. 10:35:47

@Turboá:

Véleményem szerint a képlet végtelenül egyszerű. A hangyász jelen állásában pontosan megmondani azt, hogy milyen összegből áll talpra, és mikor, felelőtlenség. Az aki készített már hasonlót, az pontosan tudja hány változó lehet a képletben, így a kérdésekre nehéz precíz választ adni. Korrekt módon talán így lehet megválaszolni:

" kérlek mondd meg mennyibe fog kerülni az hogy a hangyász elkészüljön! "

" Gábor! Ha erre a kérdésre most kell válaszoljak, akkor valaki biztosan be lesz csapva! Vagy te, mert olyan magas összeget kell mondanom, amibe biztosan belefér, vagy én mert alákalkulálok, így ráfizetek a dologra. Azt tudom garantálni, hogy minden munkafázis költségét előre egyeztetjük, és azt semmiképpen sem lépjük túl"

" Mikorra készülhet el a hangyász? "

" Nehéz megmondani, de azt tudom garantálni, hogy folyamatosan, és becsülettel dolgozunk rajta, és senki kedvéért nem tesszük félre. Kis csodával akár idén. "

2-More 2012.09.03. 10:45:21

@expert-mérnök: Itt van rögtön powered koma irománya, ami teljesen korrektül lefedi a problémakört. Kommunikáció, kelen esetben annak a hiánya. Komcsizni viszont igazán kár.

Megint mondom, ez nem egy megrendelő-kivitelező konstelláció. Mert ha az lenne, akkor az árban hibádzik egy nulla, az időben meg szintén. Ugyanis egy ilyen volumenű történet igazán komolyan véve csak a tervezési idő és az elvégzendő munka felmérése hetekben mérhető.

Amikor eltévedtem innen az egyedifényezés oldalra, ott láttam meg egy EPP néven futó csóka sztoriját. A fickó "csak" egy Cobra replika kitcart "szerel" össze. Azaz kis túlzással mondhatjuk "legózás". Jó 5 éve, túl a 10 millán. Jó reggelt.

Turboá 2012.09.03. 10:50:15

@expert-mérnök:
aham! Igy már oké minden, félre értettem. Amúgymeg igen monopol helyzet. Az ügyfelek egymásnak adják-mondják a megbízható helyeket. Egy komoly megrendelő örül ha be tudják ütemezni egy lelkiismeretes helyre, arról meg ne is álmodjon, hogy még határidőt is kap egy egyedi megrendelésre.:)

expert-mérnök 2012.09.03. 10:51:21

@powered:

1)...csakhogy a rendelkezésre álló információk alapján nem ilyen megállapodás született...

2)ha az általad írt feltételek elhangzottak volna a kivitelező részéről - még az megbízás létrejötte előtt - akkor a meghízónak módjában állt volna eldönteni, hogy ilyen megfoghatatlan - "gumifeltételek" mellet is megköti a megállapodást...

De mivel ilyenek nem voltak...az eredeti megállapodás feltétekei érvényesek.

@2-More, @Turboá:, powered ti mégis...hol éltek???

Turboá 2012.09.03. 10:53:51

No ,csak volt értelme beírni, mert már egy jóideje tapasztalt, használható, valóban realista hozzászolások születnek.
Én evvel léptem is, amit szerettem volna azt elértem:)

2-More 2012.09.03. 10:56:26

@expert-mérnök: Te hol élsz bobby? Tényleg egy előző rencerben? Vagy ha ennyire ütöd a vasat hogy megbizás, megegyezés, megrendelő, megcsip, akkor szerinted egy ilyen sztori irásos vállalással, kötbérrel, valós, nem mekis órabérrel, számlával, garanciával vagy szavatossággal, papirokkal, tokkal-vonóval mégis mennyibe állt volna meg? Annyiban, amennyit Karotta ki tud vagy akar fizetni? Szerinted miért ilyen műhelyekben szereltet akkor? Na?

Turboá 2012.09.03. 11:02:34

@expert-mérnök:

baszki csak nem birok elhúzni.
Most szórakozol? Ezt viccesen kérdezed, vagy komolyan?
Ne komolytalankodj már!:)

Pont azért nem született Ákos által írt megállapodás, mert az üzletfelek midkét részről amatőrök voltak munkavállalás fronton.

expert-mérnök 2012.09.03. 11:04:45

@Turboá:

"No ,csak volt értelme beírni, mert már egy jóideje tapasztalt, használható, valóban realista hozzászolások születnek."

szvsz: SZÜRREALISTA!!!

expert-mérnök 2012.09.03. 11:23:09

@Turboá:

Abszolút komolyan!

"...nem született Ákos által írt megállapodás..."

A szóban kötött megállapodásra is érvényes!!!

egyébként jellemző: a kivitelezők azt képzelik...ha nem írtak alá semmit akkor rájuk nem is vonatkozik semmi...

ez a mentalitás annyira tipikus.....sajnos!

DÖBBENET!

2-More 2012.09.03. 11:23:41

@expert-mérnök: Ilyenkor kedvem lenne megkérdezni hogy mivel is foglalkozol és hol, de ilyen nick mögül minek.........

Sajnos munkámból fakadóan én is napi szinten kommunikálok nem kis vállalatok nem alacsony pozicióiban lévő emberekkel. Elmondom, az érdemi munkához képest a szájtépés és a cidri hogy levédjem magam hogy ne tudjanak megszopatni vagy én saját magamat, kb a 10x időben és energiában. Röhej. Na pont ezért mondom amit mondok.

@Turboá: Ne addódj, én is kb ugyanigy vagyok, kb olyan ez mint a cigi vagy a pia, tudod hogy csak ártasz vele magadnak de mégis :D

2-More 2012.09.03. 11:24:47

@expert-mérnök: Édesapám te hol élsz, egy török piac mellett? Jóhogy a ráutaló magatartás nem kötelez már. És ha az elsőszülöttet kérik teljes joggal, vagy a kebelkamatot? Töprengj már el mit beszélsz.

Ricsi234 2012.09.03. 12:07:34

Határidőt ilyen volumenű dolognál vállalni napra pontosan lehetetlen .....akárki akármit mond.. ilyet mi is csak úgy tudnánk vállalni hogy pl 1 év múlva ESÉLYES hogy kész lesz nem az hogy BIZTOSAN(+-2hónap). @Turboá -t egy másik fórumról ismerem (nem nevezem meg mert nem tudom hogy szabad e) ő aztán igazán tudja mi merre mennyi és hogy, autóépítés terén. Ő vissza tudja igazolni azt is hogy mi 2010 októberében kezdtünk el egy nagy volumenű projektet ..megkockáztatom hogy nagyobb mint a hangyász .egy autó nagyságú asztalon kezdtük el összelegózni a 0-ról az egészet..adtunk magunknak egy határidőt (2012 Soltvadkert BMW tali) ami sajna nem jött össze mert minden ellenünk szólt ...de inkább jó legyen mint tákolás így leadtuk a határidőket kész lesz amikor kész lesz(persze ez saját részre készül).

És most egy másik oldalon lévő hozzászólásomat másolnám be ide :

"Mivel ez a projekt nagyon hasonlít a miénkre .....ismerős a helyzet...hiba mindkét oldalon van ... hexeréknél véleményem szerint az hogy elválalták egy "internet betyár" határidejét. Karottával semmi bajom de érződik hogy az internetről ismerte meg a villáskulcsot. Továbbá ha eredmény kell ezen a téren akkor az tuti hogy a pénzt önteni kell bele. És sajnos ami papiron 10 óra az a valóságban 15-16 ...... Ez a projekt már akkor halott volt mikor az első szerelőtől elhozták.....Ha annyira határidőzni akar akkor 5-10 embert ugrasszon rá napi 10 órában és számoljon azzal hogy nem 5 ezer forint lesz. "

Ezek után megkövezhettek...nem fog érdekelni kimegyek a műhelybe és szerezem tovább a tapasztalatokat ti meg tanuljatok az internetről esztergagépen libát tömni......

JDM Style 2012.09.03. 12:49:30

Idő hiányában nem olvastam vissza a bejegyzéseket, de ha nem készült konkrét, papírra vetett terv az egész autóról (emlékeim szerint nem készült), úgy baromi nehéz nemhogy beköltségelni, hanem ütemezést kitalálni és tartani (is). Majd kialakul nem vállalok el semmit.

JDM Style 2012.09.03. 12:50:05

"Majd kialakul nem vállalok el semmit." az úgy lenne, hogy Majd kialakul alapon nem vállalok el semmit.

erik3_6 2012.09.03. 13:10:21

@Turboá:

Szia!

Nem tudom mennyire követted ennek az autónak az épülését. Tudtommal (ha esetleg mégse így lenne Gábor kijavít) nem volt határidő, a határidő illetve a számláló akkor került elindításra mikor Gábor azt látta hétről-hétre hogy az autója félre van tolva és nem történik rajta semmi változás, illetve hogy mikor bejelentette hogy látogatásra érkezik akkor gyorsan 1-2óra alatt ide oda be lett pontozgatva egy két csődarab felszigetelőszallagozva egy futoműalkatrész stb... Ezek az előző írásokból és videókból ki is derül. Hiperintenzív Április mikor szintén semmi nem történt és társai után szerette volna ha az ő autója is készül (gondolom azt látta hogy más autók amik kicsi falatok készülnek, gondolom ezeken pénz is volt) ezért lett határidő. Aki csak egy picit is csinált bármi építést is tudta hogy ezt a határidőt lehetetlen betartani, illetve egy esetben lehetett volna ha vagy csak ezt csinálják vagy többen.
Ti hol tartanátok ezzel az építéssel 9 hónap után???

Sose vállalok e olyat amit nem tudok teljesíteni. Olyat sem vállalok el amihez nem értek. Illetve azt se szoktam ami tuti nem éri meg.

Erik

2-More 2012.09.03. 14:22:13

www.mat.fi/n_index.php?nav=gallery_view&gallery=chassisproject&g=13

Ahogy a nagyok csinálják. Érdemes a régi B csoportos Celicák meg Quattrok restaurációját is átnézni, tanulságos.

Turboá 2012.09.03. 14:44:17

@erik3_6:

Értem.
És el is hiszem, mert simán el is tudom képzelni.
általánosságban írtam pár sort a tapasztalataimról munkavállalás terén.

Az emberek azt hiszik ha pénzük van vehetnek időt feltételek nélkül is.Mikor rájönnek mennyibe is kerül ,már nem is hiszik, hogy van pénzük.
A baj az, hogy nehezen jönnek rá. Egyik szerelőtől a másikig hurcolják az álmaikat, és ugyanaz az a lemez.
Az álom már csak ilyen.

Mérnök úr,tudja mit? Maradjon abban a hitben amiben van.
Már így is többet fordítottam erre a témára mint amennyi lett volna rá.

powered,2 more,ricsi, stb. látszik, hogy ki az aki ismeri a témakört.

nick: 2012.09.03. 23:52:43

@streetsta: +1

ez ritka nagy trógerség volt az úgymond "kivitelezőktől"
sajnálom Karottát, nem ezt érdemelte volna :-(

aki meg az ilyen erkölcshiányos bandát védi, az nyilván nem véletlen
ugye-ugye, kilóg ilyenkor a hasonszőr?!...

gy.k.: ha elvállalsz vmit adott összegért adott időre, akkor onnantól nincs apelláta: megcsinálod annyiért és akkorra, amennyiért és amikorra megígérted - ellenkező esetben leszel az ún. "tróger" (a pejoratív értelmében a szónak, amit sajnos idehaza igen gyakran vagyunk kénytelenek alkalmazni a hasonszőrűek tömegére)

persze itt még csak nem is erről volt szó - ui. folyamatosan jól látható volt, hogy munka a gépen nem, vagy csak alig haladt, dacára BÁRMINEK, amivel Karotta próbálkozott - és EZ volt a fő baj, ami még az előzőnél is nagyobb trógerség... :-S

viszont ha már részletek - amellett, hogy csodálattal adózom Karotta végtelen türelmének és úriemberi viselkedésének - én pl. nagyon szívesen látnám a mekkmesteruraktól a tételes IDŐelszámolást

- persze csak ha lenne merszük bemutatni ország-világ színe előtt a fentebb citált 1200-1500 körülinek mondott munkaórát, amit állítólag kizárólag ERRE az autóra fordítottak... :-P
(nagyon mulatságos lenne)

persze nem muszáj - nyilván - sőt, ki lehet majd találni tetszőleges mondvacsinált indokokat, hogy miért nem
és akár még engem is lehet majd személyemben becsmérelni

...csak mindez a tételes időelszámolás nélkül mit sem ér - sőt, igen kontraproduktív, ui. egyedül azt teszi mindenki számára egyértelművé, hogy mit is folytattak le ekkora nyilvánosság előtt

(már ha vki nem követte volna az eseményeket, és nem látta volna hétről-hétre a meglepően sokszor konstans NULLA előrehaladást - mindenféle fogadkozás, könyörgés és megegyezés ELLENÉRE is)

na tessék, kavics a tóban - hajrá! ;-)

protézisesh 2012.09.04. 09:43:39

@Turboá: "powered,2 more,ricsi, stb. látszik, hogy ki az aki ismeri a témakört."

mármint melyiket, veled együtt? A nagy habos dumás szélhámosságot? a Vémaxzsoltiságot, báróék tempóját?

Szar duma az, hogy "hagyd itt, meg hagyj itt jó sok pénzt (de maradjon otthon is, mert még drágább lesz), aztán majd valamikorra valamit csinálunk belőle". Mert szerinted/szerintetek a "profi autóépítés" ezt jelenti.

MINDEN szakmára érvényes, hogy:
- vannak könnyebben és vannak nehezebben definiálható feladatok
- ezek határidőzése és költségtervezése is arányosan bonyolultabb
- a világ számtalan pontján nekiállnak ilyeneknek is 600 oldalas szerződések nélkül
- rendes mesteremberek azokat is befejezik (csikós autói, pl.) a trógerek meg osztják az észt, hogy miért is nem LEHET megcsinálni...

Ha figyelemmel követted volna a blog alakulását (ez pl 2010 júniusból való, karotta.blog.hu/2010/06/22/hangyasz_a_homokozoban vagyis már két évvel ezelőtt is volt egy kibelezett, homokszórt kaszni) tudhatnád, hogy a baj nem a pénzhiány, illetve Karotta soha nem időt akart venni. A baj az, hogy kibaszott hetek-hónapok teltek el, amikor leginkább a "keresd meg a különbséget a képek között" -jellegű "haladást" lehetett csak felfedezni.

Azt gondolom (bár én nem Karotta vagyok), hogy ha hétről hétre van haladás, amihez elszámolás is kapcsolódik (figyi, elb@sztunk 40 munkaórát a toronycsapágy fészkének kialakítására, ez xeFt anyag és yeFt munkadíj), akkor senkit nem ér SEM CSALÓDÁS SEM MEGLEPETÉS. Akkor, és csakis akkor jogos a megállás, ha ezután a megrendelő azt mondja: kiürült a párnaciha, tegyétek félre míg felszívom magam.

De itt nem ez zajlott! Senki nem kér számon egy lebontott és költségelt építési tervet. Az üres, buta hitegetést szidjuk, meg a tifajtátokat, aki csak azzal bír hőzöngeni, hogy tízmillióalattmitvársz?

Semmire való alakok vagytok, akik vélhetően jól megéltek ebből a szürkezónában mozgásból és ahelyett, hoyg befognátok a pofátokat, még osztjátok is itt a nagy eszet... :( Szégyen.

2-More 2012.09.04. 10:18:04

@protézisesh: Ha értelmeznéd is amit irsz, nem pedig ugyanezt az utópista szart erőltetnéd amit itt többen a fogyatékkal élők közül, nevezetesen hogy amit akkor ostobán bevállaltál betarthatatlan baromságot, az szent és sérthetetlen, és nem leszarnád hogy más mit próbál elmagyarázni, hidd el könnyebb lenne. Ezt ugyanis senki nem vitatta.

Senki nem a trógerságot, a munka nem elvégzését, az adott szó nem betartását védte. Se én, se a másik két felemlegetett személy. Arról volt szó, hogy aki ezt igy elvállalta, az hülye, és nem is csoda hogy nem tudták megcsinálni, mert ezt igy nem is lehet. Illetve, arról, hogy aki ezt a vállalást készpénznek vette, szintén érthetne annyira hozzá, hogy tudja, hol lóg ki az emlegetett lóláb.

Csikós autóit, meg egy csomó mást kár idevenni. Ott jól dokumentált, gyári állapot visszaállitását megcélzó, gyári alkatrészekből, javitóelemekből lezongorázható projektekről beszélünk, itt pedig a jól-rosszul hozzáértő megrendelő által megálmodott VALAMI nulláról történő megvalósitása. Aminél ugye lehet, hogy azt amit a megrendelő szeretne, fizikailag nem is lehet.

A baj amugy pontosan a pénzhiány. Mert ha nem az lenne, akkor nem kötött volna ki eddig ott az autó, ahol. Az, hogy ez a hiány mekkora pontosan, nem az én tisztem eldönteni, de hogy az a pénz nincs meg, ami ahhoz kéne, hogy leadja a bódét egy komoly helyre, irjon egy papirt, kérjen egy számlát, és egy adott időre menjen a kulcsért, az 100%.

Neveket hogy kik voltak eddig trógerek, kár emlegetni, én nyugodtan tudnék legalább másik három brigádot, de minek.

A világ számtalan pontján nekiállnak 600 oldalak nélkül ilyen projektnek, igen. ÖNMAGUKNAK. Nem megrendelőnek, vevőnek, pénzért. Gondolod, hogy van olyan komoly hely, ahol a megrendelő álmai alapján legyártanak valamit, amiért utána felelősséget kell vállalni, hogy nem szakad ki a lengőkar a user fejébe, meg nem áll bele a műszerfalmerevités? Nézted te az előző linkemet a Makela brigádjáról? Szerinted mi pénzért csinálnak azok hasonlót? Nem 10 milláért, elmondom.

Az üres, buta hitegetést szidtam én is, de csöndben hozzáteszem, aki megeszi ezt a hitegetést, a szotyiért épülő csodákat, álmokat, az micsoda? Nem akarnék támadó hangnemet megütni, vagy a gondolatrendőrséget magamra rántani, de akinek választott szakmája ÉS a hobbija egybe esik, az képben lehetne annyira a témában, még ha nem is ért hozzá a kétkezi oldalát tekintve, hogy mit lehet és mit nem és mennyiért.

Ennek ékes példája a motor. Tegye fel a kezét az, aki venne egy komplett motort külföldről, majd miután jó egy éve kiderült, hogy a karter be van horpadva, még akkor sem bontatná meg, hanem a kitűzött határidő utolsó hetén derülne ki hogy bazmeg van, és ott a nagy lepkézés? Senki? Köszönöm.

És egy végszó: az hogy én mire való alak vagyok, azt ne te döntsd el látatlanban, ha kérhetem. Nekem nem ez a szakmám, nem ebből élek, sőt, mégcsak az elméleti vagy gyakorlati oldalához sem értek különösebben mélyen. De legalább azt tudom, hogy mennyire hiányos a tudásom, és nem vagyok lusta utána menni a dolgoknak, vagy nem szégyellek informálódni több helyről is. Kicsit ahhoz tudnám ezt hasonlitani, mintha technikai emberként a garay piacnál a dakota 20 ezerért árult csuda digitális kameráját megvenném (dikk mester, há' csák áz ákkúlya ván lémerélülvé), és utána otthon kamilláznék hogy nézdmár ez csak egy műanyag dummy. Én is hasonló cipőben járok, nekem még ennyi anyagi lehetőségem és segitségem sincs mit neki, van viszont kemény valagam, meg van türelmem. Pedig én se kevés melóval és lóvéval állok a magam mókájában, nem kevés utánajárással, és csinálom ezt ötödik éve, úgy, hogy tudom hogy idén SEM lesz a dolog ráforditva a célegyenesre, és akkor sem verem magam a földhöz, mert szarból várat épiteni, pláne hamar, nem lehet.

Turboá 2012.09.04. 10:33:30

@protézisesh:
Tudod mi a szégyen,? az hogy hülye vagy!
Senki nem védte ebben az esetben az építőket.
Általánosságban beszéltem a degradáló filléres kommentekre reagáltam.
2éve készül?
Azóta megcsináltunk néhány autót. Tudod ebben a szakmában az elvégzett munka minősít.
A konkrét ügyben pedig amatőr a megrendelő,amatőr a szolgáltató munkavállaló fronton.
Ezen a tényen semmi sem változtat. A kérdés ,hogy miért is?
Lehet,hogy azért mert rendre egyik fél sem ebből él.
Amikor leírtam, hogy akkor aggódjon egy ilyen melóval megbízó amikor határidőt ígér neki valaki ,azt úgy kell érteni, hogy vagy nem ért hozzá, vagy kibaszott nagy számot mond. Mindkét esetben van miért.
Nyilván értesz hozzá és hasonló fronton nyomod. Láttál már fán baglyot is eleget, sőt mi több meg is tudsz élni belőle. Vagy talán nincs munkád? Vagy valamelyik cégnél szolga vagy? Akár hogy is lehet, el vagy keseredve rendesen.:)

streetsta · http://managertoys.hu/ 2012.09.04. 12:06:49

Akkor egy picikét vegyünk már vissza mindannyian. Az marhára nincs rendben, ha egymást hülyézitek.
Összefoglalnám nagyon röviden: Lehet fix határidőt mondani, de ahhoz nagy összeg párosul. Oké. Két kiegészítés kell csak hozzá: az összeg nagysága relatív dolog. Onnantól, hogy valaki egy maga által megállapított összeg mellé tsz egy vállalási határidőt, szerintem az egy vállalás. Ne nekem, a megrendelőnek kelljen eldönteni, hogy az reális vagy sem. Azért vállalta el a szakember. A másik, hogy ne feledjük, itt most nem azon megy a pörgés, hogy miért nem készültek el azok a dolgok, amik az eredeti megállapodásban szerepeltek, még tavaly akármeddig. A helyzet az, hogy azok a dolgok még most sincsenek kész. Tehát nem az eredeti határidők számonkérése történik, hanem az, hogy mégis mi a retekért nem készült hosszú ideig SEMMI. Egyszer sem merült fel, hogy itt napi szinten kellene egy tervet tartani. Valakik félreértettek valamit.
Lehetne azt, hogy pusztán csak azért, mert kommentelőként nem értetek egyet, ne hülyézzétek egymást?

metalex 2012.09.04. 12:24:29

@Nínó Karotta:
Nekem az jutott az eszembe, hogy kellene csinálni egy városi nyílt napot. Szerezzetek egy fél parkolót, vagy valami hangárt, bármit ahová befér pár ember.
De inkább sok.
Csinálni kell egy bandázós szobatot, vagy vasárnapot. Ki kell vinni oda az autót, meg kell mutatni az embereknek. Odamehet mindenki aki érez magában annyi kvalitást és szembesülhet a mostani állapotokkal, valamint könnyebben el tudja dönteni, hogy el tudja vállani vagy sem, ill. akarja-e vagy sem. Valamint a rengeteg kommentelő is megnézhetné a mostani állapotot.
Igaz, hogy a kommenteket írók és a blogot követők nem mindegyike szakmabéli és profi, de mindenkinek lehet egy jó ötlete és észrevétele, ettől függetlenül.
( említeném itt példaképp Castigliano 2012.09.01. 16:28:43 hozzászólását ezzel a képpel :
img2.indafoto.hu/3/3/423_2cbca44843a864533ec05b321ae1f9d1/15898293_b60c460b35a2fec3846f9d8d94d82c7a_m.jpg
"
Amikor ezt a képet megláttam, akkor gondoltam először, hogy innen azonnal el kellene hozni a kocsit.") -nem tudom szakmabéli-e, de rajta kívül mindenki átsiklott a képek felett, az aktuális Hangyászhátfő során. Pedíg ez iszonyat baki, de csak ő vette észre.
Aztán lehetne egy kis szendvics, sok KV és cigi. Szépen összeülnének az emberek, összedugnák a kobakjukat és ki lehetne találni az irányt.
Ja, ebben az autóban nincs 1200-1500 munkaóra, csak, hogy én is kötekedjek egy kicsit. Ennek, annyi befektetett munkaórából már rég készen kelett volna lennie, még ha tanítási órában/45perc, amit beletoltak.
Ezt a bemutatót nem lenne akkora 'truváj' összehozni, nem kell szétszervezni, legyen majdnem spontán jellegű a dolog- sütit mindenki hozzon magával - jöhetnek a fotelfizikusok és az elméleti szakemberek is, símán kisülhet belőle valami jó.
Ja, meg lehetne gyűjteni egy-két robotot, vagy ingyenrabszolgát, aki szívesen segítene, szabadidejében, önként, nem pénzésr vagy reklámért.(én is megyek :-)
Kitartás Karotta, fog ez nemsokára menni !

2-More 2012.09.04. 12:45:45

@streetsta: Ez is kóser amit mondasz, de annyival azért kiegésziteném: ha egy totál laikus ember beviszi a kocsiját, és azt mondja, ekkora ilyet szeretnék ennyiért, ez meg is áll amit mondasz. A gond itt annyi, hogy nem egy totál laikus a megrendelő. Ráadásul már minimum 3x megégette magát különféle műhelyekben, ettől kisebb volumenű munkákkal is. A dolog pikantériája még annyi, hogy egyfajta ismerősi viszony is fennáll, ami atomra megbonyolitja a dolgot.

De hogy teljesen világos legyen: nemrég pont neked javasolt valami rettentő hozzáértő egy Pace szárazkartert a Sierrába az olajellöttyenési gondra. Ha holnap megkeresel mondjuk engem, és én aszondom, figyelj pajti, tudok egy százasért egy komplett szárazkarteres, istenfasza Cossie motort faragni a vasadba 2 hónap alatt, te benyalnád?

Teljesen mindegy, hogy ki mit vállalt mikorra és mennyiért, ha az teljesen vagy legalábbis erősen sejthetően irreális az eddigi tapasztalatok és az addigi munkáik függvényében. És ebben, megint mondom, nem totál laikusként, hanem munkájából is és szendvedélyéből is fakadóan valamilyen szinten hozzáértő ember esetén a helyzet nem fekete-fehér.

Megint mondom, nem a kivitelező eddig trógerkodását védem, mert az védhetetlen, pusztán néhány sötét sarkot próbálok megvilágitani.

2-More 2012.09.04. 12:48:24

@metalex: Pont hogy nem, mert én jegyeztem meg hogy ez minden, csak nem jó bekötési pont egy biztonsági övnek.

Ötletelős szombatra csak annyit, hogy ez itt nem amerika, itt inkább az egymás anyjának megbszása szokott lenni 1 forintért. Szerinted ha a sok "okost" összengednék IRL, mi lenne abból? Szerinted ott hány ráérő foteltudós és hány komoly vagy kevésbé komoly szaki lenne? Ez itt nem chip foose 5 nap alatt épitsünk valamit showja.

Ricsi234 2012.09.04. 13:58:34

@Turboá: Úgy látom mégsem hagy nyugodni a sok internet huszár :D Hagyd rájuk, egy fecske nem csinál nyarat....Mi tudjuk hogy te profi módon ki tudsz termelni 1-2 év alatt akár 8 autót is minden féle témában (veterán, tüsszögő stb). Ha jól tudom a hangyász kb 2 éve indult el a mostanra keserves úton. Mi két éve egy dosszié A4-es papírból indultunk mostanra már csak a csiszolás, festés és összerakás van hátra(max 2 ember de inkább 1 munkájával csak és kevesebb mint napi 8 órában(megjegyzem nem feketén másnak hanem saját részre munka után)

Ha nekünk nem hisznek ebben a témában akkor fel szabad húzni egy garázst telelőni szerszámmal, gépekkel és meg lehet mutatni hogy is van a konzervnyitás..........

protézisesh 2012.09.04. 14:16:15

@streetsta: te (úgy) érted, miről beszélek.

@Turboá: @2-More: Ti nem értitek, miről beszélek. Vagy nem akarjátok. Mindegy.

2-More 2012.09.04. 14:23:15

@protézisesh: Forditva, anyuci, forditva. Az a baj hogy te is meg a pajtások is fentebb a cseh 2-t meg a sci-fi channelt nézitek.

protézisesh 2012.09.04. 15:11:15

@2-More: Miért irreális elvárás az, hogy:
- hétről hétre legyen érdemi változás egy projekten, amin DOLGOZNAK (nem csak a megrendelőt hitegetik)
- ha bonyolódik a helyzet, akkor arról időben és ELŐRE szóljanak, nem pedig két évnyi gaznövesztés után magyarázzák, hogy ez "irreális elvárás volt" és "úgy nem is lehet"

Csupán ennyi a gond, nem önmagában az a tény, hogy nem készült el az autó. A viccesnek szánt dumád ellenére a világ kulturáltabb felén ez működik, Magyarországon (és főleg Bpesten és vonzáskörzetében) meg legtöbbször nem.

Szóval lehet bátran csekettőzni, (bár én gyerekkoromban is ORF-et néztem...), attól még remélem, hogy kikopnak azok a "szolgáltatók", akiktől csak a "hagyja itt aztán majd meglátjuk"-féle ajánlattétel és a "hátbonyolultabblett"-típusú határidőbe(nem)tartás telik.

2-More 2012.09.04. 15:28:38

@protézisesh: Az a jó, hogy folyamatosan ugyanazt a fingot fűrészeled te is, és nem érted meg, hogy nem erről volt szó, hogy ez irreális elvárás e, vagy se, tróger dolog e hogy nem csinálták vagy se. És abban, hogy ennyi a gond, nem az elkészülte/nem elkészülte, asszem én is kifejtettem már, hogy a kommunikáció nekem is a gondom, nem maga a tény hogy nem készült el.

A világ kultúrált felével kapcsolatban azt nem értitek meg, hogy ott nincs haver, ismerős, sógor, koma, pajti, cimbi, csak a vaskos számla van egy ilyen projektnél. Azt kéne megértetni, ha mutyi józseg és társa btnél akarom a csodát mert a tárcám azt birja el, akkor nem kell csodálkozni ha szar (is) van a palacsintában. Főleg kvázi hozzáértőként.

Nálam nem volt ORF, pedig jobb filmek mentek rajta csomószor mint a SAT1en meg az RTL7en, ami viszont volt. A SkyOne ellenben odabaszott.

Kikopni akkor fognak az ilyen szolgáltók, nem mintha baj lenne azzal, hogy valamit fel kell mérni és nem ex-has benyögni egy árat amit vagy lehet vagy nem tartani, ha lesz egy olyan réteg aki meg is birja fizetni. De azt mégegyszer, ezredjére mondom, látatlanban, komoly felmérés nélkül ilyesmit, de még ettől egyszerübb dolgot sem vállal el senki, vagy annyiért, amennyit az átlagember max a monopolyban lát.

Turboá 2012.09.04. 15:30:03

@Ricsi234:

Azért annyira nem megy. De 1-2 autó ,nagyobb volumenű projekt igen.
Protézises,
Igen, pontos elszámolás, naprakész fotósorozat az elvégzett munkáról, internetes publikus hozzáférés, vállalt teljesítmény esetében pados mérés hiteles helyről .
Kb ezek árán dolgozok külföldre is , úgy hogy a megrendelőt sosem láttam.

Itt nem ez volt a kérdés,hogy hogyan lehet ezt normálisan csinálni.Hanem a ledegradáló (fűtésszerelő), olcsó ( nehogymár párszázból ne lehetne megcsináli) hozzászólásokra reagáltam, az egyedi vállalások esetében lévő határidőigényről.
Beszélgethetünk normálisan is de akkor úgy is kell hozzáállni.
Hidd el, és higgye el mindenki, ez egy nagy feladat, sok pénz, és csak profi hozzáállású emberek tudhják megcsinálni még határidők nélkül is.
A két általam is ismert fenti szerelő egyébként jól képzett, és alapos is, de ez nem jelenti azt, hogy rutinosak munkavállalás terén ,emberileg nem ismerem őket annyira.

Tudok én türelmes is lenni, ha írsz időnként 2012.09.04. 20:19:41

@Nínó Karotta: igazából jobban szeretem, ha kommentek helyett postokat írsz. Tudom hogy gáz, de személy szerint örülnék olyan hangyászHÉTFŐnek is, ami - a te stílusodban - annyit tartalmaz, hogy az előző héten kétszer gondoltam a hangyászra, de ezt inkább egy vérfürdővel vezettem le egy xboxon.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2012.09.04. 20:38:43

@2-More: Természetesen nem nyalnám be. De ha azt mondanád (a számok csak példaként vannak felsorolva, ne abba karoljunk bele), hogy figyelj, a szárazkarteres megoldást én is meg tudnám csinálni, igaz, most csak az olajteknőt kell kidobnunk, a helyébe meg a szárazkarterhez való "alját" legyártani. Csináltam már ilyet, láttam mit szopsz a többi kóklerral, én rendes vagyok, hozzad ide, megcsinálom, lehet, hogy elhiszem.
Van, amire van rálátása az embernek, van amire nincs. Aki kívülről nézi, hogy te mit csinálsz, azt hiheti, én azt kértem tőled, tervezzed meg és gyártsad le a TELJES szárazkarteres rendszert, egy olyan autóra, amit még sosem láttál előtte. Miközben mi tudjuk, csak és kizárólag az olajteknő helyére csavarozandó alu/pléhdarab a feladatod. Ráadásul már azt is nyolc hónapja be kellet volna fejezned.
Lehet, hogy magának a teknőnek a kivitelezése, a furatok elhelyezése olyan meló, amit nagyon alapos számítások és próbálgatások nélkül nem lehet kivitelezni, márpedig ez ennyi és ennyi óra melót igényel. De ezt én nem tudhatom, hiszen nem ezzel foglalkozom. Te viszont azt állítottad, kurvára értesz hozzá, megcsinálod, mint a kisangyal, holnapra. De senki nem szólt, hogy két hét után sem történt semmi, meg két hónap után sem. Csak majd egy év után veszi rossz néven az ember, hogy még mindig lófasz sincs kész.
Ne kérjétek számon Karottán a hozzáértést. Frászt akart ő futóművet tervezni, meg rajzolni. Csak azok, akik kijelentették, simán megoldják, nem tudták megoldani. Karotta nem szerelő, nincs a háta mögött több ilyen projekt.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2012.09.04. 20:48:52

@Turboá: Csináltam pár képet a Hangyászról, de Karotta kérésére (akire Kőbájker csak annyit mondott, te egy Buddha vagy, bazmeg) azokat nem mutogatom. De van egy másik kép, ami már a neten van, hát azt a posztot linkelném ide, amiben látható: egyedifenyezes.blog.hu/2012/08/12/hangyasz_erkezes_fenyezes
A "Kukucs :)" felirat alatti képet nézzed meg jobban, ahol a tigrincs átnéz a ketrecen. Különösen az "X" és az ív találkozására figyelj. Na, ha az után is azt mondod, jól képzett és alapos szakemberek műve, akkor nincs miről beszélnünk.

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2012.09.04. 21:28:09

Most már olvasnék valamit arról, hogy min agyalsz az autóval kapcsolatban :)

2-More 2012.09.05. 00:19:06

@streetsta: Miért, az X összekötése az jobb? Elfogyott volna a pálca?

Számonkérésben, én nem kértem számon senkin semmit, csak értetlenkedtem, hogy ha valakinek ehhez szakmájából fakadóan muszáj lenne legalább elméleti szinten valamennyit értenie a dologhoz, akkor hogy lehet ennyire bevezetni az erdőbe, főleg úgy, hogy már előtte is járt szopóniában. Vagy akkor ennyire nem ismer korlátokat, amik persze mind ledönthetőek, csak milyen áron.

protézisesh 2012.09.05. 09:26:20

@streetsta: höhö, aztán hogy le lettem ugatva, mikor azt mondtam (még a festetlen hegesztéseknél), hogy ez a varrat kerítésre való, nem bukócsőre. Bár lehet, hogy azt is 2-more kolléga ellenvéleményezte, nem emlékszem...

@Tudok én türelmes is lenni, ha írsz időnként: +1

Turboá 2012.09.05. 17:33:28

@streetsta:

megnéztem, elég ratyin néz ki.
Anyagfolytonossági hiáy, felületes beolvadás. Ezek rossz beállítás, vagy alacsony teljesítményű gép jellemzői első ránézésre. Evvel eggyütt ha csúnya is amire kell arra elég, leszakadni nem fog.

Ettől függetlenül továbbra is mondom, hogy nem képzetlen szakemberek.
Ha valamelyik csinálta akkor inkább adta volna ki feladatként egy hegesztőnek.
Az amatőrség munkafronton a gyakorlatlanságból fakad. A gyakolatlanság ellenére lehet elméletileg képzett valaki.
Nem kívánom ragozni.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2012.09.05. 17:40:06

@Turboá: Oké, attól, hogy valaki ilyesmit ad ki a kezéből, valóban lehet képzett. Csak éppen egy képzett, de nem jó szakember. Értelek, stimmel. De az, hogy alaposak lennének, a mellékelt ábra szerint nem állja meg a helyét.
És hát, ezen a szinten még az isiben illik túllépni, ahol még te fizetsz a taníttatásodért, nem pedig a kedves ügyfél pénzén (kárára) kell megtanulni hegeszteni.

tschangow 2012.09.05. 18:27:15

@Turboá: Véleményem szerint itt csak sima túlvállalás történt. Az embernek érdemes azt csinálnia, amihez ért, amihez pedig nem, azt vagy meg kell tanulni másnál, vagy alázattal megpróbálni önerőből.

No itt meg lett próbálva önerőből, alázat nélkül. Egy ilyen projektet már illik előtervezni, részletesen, valamilyen virtuális formában megépítve. Fix árat és időpontot persze ezután is necces adni. Karottát védve megjegyezném, hogy neki egy kész autó kell, lehetőleg belátható forrásból és épeszű időkereten belül megvalósítva.
Itt is csak akkor akadt meg az együttműködés, amikor a felhasznált idő és anyagi javak messze-messze-messze meghaladták a felmutatott eredményt.

Remélhetőleg a vállalást végző személyzet is tanult valamit, és mélyen legbelül tisztán látja a helyzetet. Mert ha így van, akkor valami értelme csak volt.

hofi601 2012.09.06. 16:23:43

@tschangow: Te hogy állsz a projekteddel?

tschangow 2012.09.06. 17:02:13

@hofi601: Szaporodnak szépen, már-már osztódnak ;))) 4-en vannak épp

hofi601 2012.09.06. 21:49:12

@tschangow: És ebből mennyit szeretnél feltámasztani? Van olyan, ami használós/kész? Vagy még mindig a felhalmozási fázisban jársz? :)
süti beállítások módosítása