Kész a Hangyász, nézd! - Karotta Közlöny

KAROTTAKÖZLÖNY

Nínó Karotta élete és munkássága autóbuzériában és másutt

Kész a Hangyász, nézd!

2018. október 18. 17:36 Nínó Karotta

aardvark_the_datsun_hungaroring_2018_1.jpg

Fotó: Tóth Zoltán, Hypnotic.hu

Honnan tudod, hogy a Hangyász van kész, nem a tulaj?

Az autós projekt nem olyan triviálisan egyszerű ám, mint megmászni a Himaláját. Ott egyszerre csak elfogy fölfelé a hegy, és amikor a semmibe lendíted a csákányt, tudod, hogy megjöttél. Nem így a motorsportban. Ha nincs kitűzött cél, az egyszeri projektblogger úgy jár, mint csacsi az orra elé lógatott csalirépával, csak baktat és baktat, egyre incseleg vele az áhított gyökér, de sose jön közelebb.

Éppen ezért voltam különösen előrelátó, amikor azt írtam nyolc (8) éve:

“És egy súlyos célkitűzés a végére: akkor vagyunk ügyesek, ha 2011 folyamán a Hangyász 2:05-ös időt fut a Hungaroringen. [...] Hű, nagyon remélem, hogy nem fog egy fél ország ordítva röhögni rajtam ezért egy év múlva, de kitűzött cél nélkül nincs fejlődés."

Az előrelátás természetesen arra vonatkozik, hogy nem mulasztottam el célt meghatározni. Arra nem vonatkozik, hogy legalább a létező szocializmus ötéves tervjének szintjén sikerült volna megbecsülni, hogy mikorra érem el. 

Azt mondod, mentél 2:05-öt a Hungaroringen? Ki látta?

aardvark_the_datsun_hungaroring_2018_12.jpg

Ne szaladjunk ennyire előre. Azt meséltem el eddig, hogy augusztus végén, szülinapom alkalmából elvittem a Hangyászt teljesítménymérésre, melyen ügyesen leadta pontosan ugyanazt a 331 lóerőt, amit az előző motorja tudott, de lényegesen alacsonyabb fordulaton, általánosan magasabb nyomaték mellett. És hogy nem romlott el, pedig lábon ingázta át a fővárost, mint egy rendes személygépkocsi.

Azt viszont még nem meséltem, hogy két hétre rá elmentem vele - szintén lábon - a hungaroringi nyílt napra. Az volt a terv, hogy megyek, amennyit csak lehet, és közben teszteljük a beállításokat, és elkezdjük a helyére tekergetni a most még inkább csak nagyvonalú becsléssel belőtt parmétereket, mint a guminyomások, a csillapítás, a kanyarstabilizátorok és így tovább.

aardvark_the_datsun_hungaroring_2018_14.jpg

Csakhogy a Hangyász mellett a Samu nevű kisfiúnak is apukája vagyok, így az első hungaroringi menetet a gyermek iskolába fuvarozásának oltárán feláldoztam. A másodikon osontam egy nagyon, nagyon óvatos negyedórát, figyelve minden neszt, minden rezdülést, minden szagot, a jeleket, melyek után a műszaki mentőket vegy a tűzoltórendszert szokott volt kelleni aktiválni. De nem volt semmi baj. Viszont fékhatás se.

Szenvedélyes motorsporttulok testvéreim itt elbődülhetnek, hogy körrekordot még senki se fékezett össze magának, de itt nem az az eset forgott fent, amikor a fék nem tökéletes, hanem az, amikor rossz. Rosszabb, mint régen, pedig nem rontottunk el rajta semmit direkt. 

aardvark_the_datsun_hungaroring_2018_15.jpg

Rövid inspekció után arra derült fény, hogy a fékerőszabályzó volt teljesen, ütközésig az első végállásba tekerve, amitől hülye szögben állt a mérleghinta-szerű nyomorúd, csak az első tengely dolgozott, ráadásul nagyon bizonytalan lett a nyomáspont is. Ez elég keserves ám olyankor, amikor épp a célegyenesvégi miatyánk közepén tartasz, ugyanannyi méternél nyomod meg ugyanazt a pedált, és mégis sokkal gyorsabban közeledik a nyomasztó gumifal a múltkorinál. Olyan 203 km/h körül. 

A második menet előtt annyit tudtunk állítani, hogy találomra betekertem középtájra a féktekertyűt, aztán felhajtottam a pályára. Megállapítottam, hogy a helyzet javult, bár nem lett jó, aztán mire bemelegedett volna Michelin Pilot Sport Cup utcai semi-slick, amivel mentem, egy sporttárs beesett valamelyik kavicsosba, és ki kellett állnunk, amíg kiszedték. Közben ment az idő. Végül két kör jutott még a végére, amiből nem derült ki semmi. Hazamentem szépen lábon, és örültem, hogy működött a Datsun.

aardvark_the_datsun_hungaroring_2018_4.jpg

Aztán egyszerre csak múlt hétfő lett, és eljött a Magyar Time Attack bajnokság utolsó futama. Vettem egy mély lélegzetet, és beneveztem. Az MTA, ahogy a továbbiakban rövidíteni fogom, a népi motorsportok pálya szakágának a gyors változata, rendes, nagy versenypályákon van, és a cél az, hogy a kategóriákba szétszedett autók a lehető leggyorsabb kört fussák. A legjobb idők versenyeznek egymással, nem kell tusakodni életre-halálra. Nagyjából olyan, mintha egy WTCR- vagy F1-kvali maga lenne a verseny.  Az egyes kategóriákon belül van helyezés is, de engem csak az idő érdekelt, meg pláne az, hogy milyen érzés lesz végre sietve vezetni.

Megint lábon mentem, mert csak az az autó, ami el tud menni a versenypályáig. Aztán eljött az első felmenés ideje. Az első kör amolyan bemelegítő, ilyenkor a sofőr és az autó is darabos kissé, meg kell szokni, fel kell venni a ritmust. A másodikra már nem olyan hideg minden, és kezd megjönni a gumikon a tapadás, a fékbetétek lassan hajlandóak lesznek harapósra melegedni. Ilyenkor még mindig csak szimatolja az ember a határokat, mint eb az oszlop tövét, és igyekszik nem feltartani azokat, akik már most is sietnek valahova.

aardvark_the_datsun_hungaroring_2018_3.jpg

A harmadik körre összerázódik körülbelül a csomag, de még nincs minden a helyére melegedve, plusz meg kell keresni azt a szakaszt, ahol az ember nincs olyan forgalomban, ahol zavarják egymást valaki mással. A negyedik már nagyjából rendben van, itt mutatott a köridőmérő 02:05,59-et. Az egy szűk másodperccel gyorsabb, mint a Hangyász eddigi rekordja volt. És ez volt az első gyors kör. Annyira megtetszett a szám, hogy rögtön utána mentem századra ugyanennyit, aztán egy 05:11-et. Aztán egyet elszúrtam, egyben rosszul jött ki a forgalom, és inkább kicsit visszavettem, hogy összeszedjem a gondolataimat. Így lett az első menet utolsó gyors köre 02:04.54, én pedig egy beérkezett versenydatsun-blogger. 

img_6724.jpg

Végtelenül jó érzés volt kigurulni a pályáról. A Hangyász kurva jól működött, és bár a fék nem lett jó, menni összességében nagyon is az. Nem egyszerűen az történt, hogy jó irányba változtattunk dolgokat, hanem a sokkal jobb viselkedés mellé lett egy olyan jellegű működési stabilitás, amitől végre el lehet merülni a vezetésében, figyelni a visszajelzéseire, és elhinni, hogy el fog fordulni, le fog lassulni, fel fog gyorsulni. Nem tudom megmondani, miből jön ez az érzés, mert statisztikailag kifejezve igenis vannak bajai, elsősorban a fékbalansz és a váltókulissza táján, de ezekkel együtt is sokkal-sokkal jobb érzés volt menni vele, mint bármikor máskor. Minden pillanatát imádtam.

Amikor kiszálltam, Ágó Béla mérnök, a magyar szlalomsport doyenje és tartóoszlopa, civilben a Ford műszaki és képzési vezetője, e jeles alkalomkor épp tettestársam és pályabeállításügyi mentorom épp körbeszáguldott a Hangyász körül, meleg guminyomásokat ellenőrizni. Nem is tudom, hallotta-e, amikor azt motyogtam Illés Tominak, a szerelőnek, aki az utóbbi két évben a Datsun fantasztikus dajkája volt, hogy kész vagyunk. Mert hát ez járt a fejemben ekkor épp, meg a dopamin. Hogy kész a Hangyász. Nem azért, mert végre jó vele menni. Nem azért, mert kibírt egy menetet egyben. Nem azért, mert végre nem félek tőle. Hanem azért, mert nyolc éve legépeltem, hogy 2:05, és most egy ennél kisebb számot mutat a kijelző. Nyolc éve nem voltam még apa. A Hangyász miszlikbe vágva hevert egy műhelyben, az elsőben a rengeteg közül, ahol nem lett kész. De most kész van. 

aardvark_the_datsun_hungaroring_2018_2.jpg

Hogyan tovább?

Ugyanúgy, mint eddig. Menés, szívás, szerelés, megírás. Csak mostantól nem merül fel, hogy mikor lesz már kész, mert kész van. Úgyhogy leengedtünk néhány tizedet a gumikból, megpaskoltam a kész autóm ellenállhatatlan üvegszál seggét, és visszamentem következő etapra.

Kicsit több lett a tapadás, sokkal több a bizalom, és elkezdtem végre úgy autózni, hogy rendesen össze lehetett nőni a Hangyásszal. A régi Hacsimmal voltunk ilyenek, mint egy öreg zsémbes házaspár, amikor az ember már azért morog előre, mert tudja, hogy az asszony mindjárt lehordja, amiért nem vitte le a szemetest. A Hangyásszal még nem tartunk itt, de amikor a hátsó sikán kijáratán pont oda pattant a feneke, ahová az előre bekészített 30 foknyi ellenkormány várta, akkor úgy éreztem, boldog közös öregkor vár ránk. 

Milyen vele menni?

aardvark_the_datsun_hungaroring_2018_5.jpg

Kemény. Mindene munkás, mint az eredeti autónak is volt. Nehéz kuplung, taposós fék, egész vállas, akadós váltó, pusztító hangerő. Hiába picike, fizikailag nagyon megdarálja az embert. Az élmény tökéletesen korhű, analóg, nincs benne semmilyen eletromos segédlet, ESP, ABS, rajtprogram, még fékszervó se, és óriási színházat csinál odabent. 

Nagyon bevált az áthangolt hátsó futómű és a sokkal szélesebb hátsó gumi, sokkal jobb az egyensúlya kanyarban, mint bármikor. Ha nem nagyon darabos az ember, akkor tapadáshatáron  enyhén alulkormányzott, de ha túl élesen borítod a kanyarba, vagy hirtelen elveszed a gázt (vagy lenyomod), akkor instant elúszik a hátulja (nagyon durván zár benne a Kaaz sperr) - amit viszont meg lehet fogni. 

Gyakorlatilag mindenhol 1,25 g felett fordul, ami nem rossz egy ákombákom, 44 éves kramanctól, aminek egy hobbista majom tervezte a futóművét, és a minimális háztáji aerodinamikája is kizárólag tankönyvből és paraszti ész segítségével készült, nagyrészt saját kezűleg laminálva a kertben. Lassulni bezzeg 0,9 g-nél intenzívebben nem tudott a szarul beállított fékerővel, ezt ma egy utcai gumis családi autó is simán ütné. Lesz hol fejlődni.

aardvark_the_datsun_hungaroring_2018_7.jpg

Mi lett a vége? Sok-sok elmért féktáv és lekésett apex mellett egy rakás 2:04-és kör, és aztán, hogy, hogy nem, egyszer csak beesett egy relatíve tiszta, 2:03,645. (Videó lejjebb) Aztán eltört a váltóbot odalent, a csukló alatt. De már nem bántam, ahogy nem bánok semmi mást se. 

Nagyon hálás vagyok mindenkinek, aki valaha dolgozott a Hangyászon, vagy segített nekem valamiben. Sokatokkal úgy alakult, hogy a kudarcainkról, önmagunkról többet tanultunk, mint szerettünk volna,  de mostanra remélem mindenki örül, hogy valaha köze volt hozzá, ahogy én is örülök az egész út minden lépésének. 

aardvark_the_datsun_hungaroring_2018_9.jpg

Azon leszek, hogy annyit menjek vele, amennyit csak lehet, mert még csomó közös tanulnivalónk van, de főleg azért, mert rohadt jó. És egy kicsit azért is, mert a szoftver szerint 2:01.6 is kijönne az eddigi legjobb szektorokból, és az már nagyon közel van ahhoz a célhoz, amit túl okos gyáva voltam leírni, de azért az elérésének az örömét ki nem hagynám semmiért. 

Néznél Hangyászt élőben?

Okt. 21-én vasárnap lesz az év utolsó Parkoló Parádéja a Hungexpón, déltől. Ha már kiszórakoztad magad Badár Sándor zseniális autós standupján a csarnokban 14h-tól, sétálj át a Hangyász mellé megsüketülni. Autózni/vinni itt nem tudok senkit, mert nem olyanok a körülmények, de az autót nézni és szeretetteljesen tapogatni - szigorúan kölcsönös szimpátia és konszenzus esetén - ér. További infó és jegyvásárlás itt facebook event pedig itt.

aardvark_the_datsun_hungaroring_2018_13.jpg

46 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

keriarpi 2018.10.18. 17:49:23

Csak én látom rosszul, vagy van valami infantilis önfeledt vigyor a fejeden vezetés közben?! :)
Gratulálok a kész autóhoz... :) sok-sok boldog kilométert... :)

Riasom 2018.10.18. 18:59:44

A "rajprogram" az egyik legjobb Freud-i elgépelés, amit valaha olvastam.

Gratulálok, és sok boldogságot!

Burgermeister 2018.10.18. 19:03:12

Tök jo vidijo, kihoztad a maxot belőle. De az a fakormány nagyon nem illik a képbe. Eléggé sufi gagyi megoldás. Javaslom egy fekete parafa bandázzsal körbetekertetni. Megcsinálom ha akarod.

Leslie_ · http://driftgarage.blog.hu 2018.10.18. 19:29:42

Gratulálok Gabi! A szenvedélyedért és a kitartásodért. Köszönöm a bizalmadat és a türelmedet. Valamint bocsánatot kérek hogy akkori fejjel nem tudtam megszolgálni. Vezeklésként -és hogy lásd én is meddig jutottam azóta- felajánlok egy homológ bukócsövet a további fejlődéshez.

Csikós Zsolt 2018.10.18. 20:01:26

Ó, annyira emlékszem, amikor ültem melletted (igaz, akkor valamitől állandó füst volt odabent), és már majdnem versenyautónak tűnt. Hát. Kurvára örülök, még a sok szívás ellenére is, mert ha piros pont kerül az i-re, az öröm.
Egy csomó idő benne van abban, hogy motorfékkel mész a szar üzemi fék miatt, a kibic láttya a jutyúbon. És a kamera mikrofonjával még mindig Barkas-hangja van, mint régen. :-P

moltam4300 2018.10.18. 20:28:19

@Burgermeister: A nardi fakormányt mint gagyit bandázzsal körbetekerni? :)

protézisesh 2018.10.18. 20:38:42

Na, akkor kérném a számlaszámot, mert anno (8éve) ígértem egy ötezrest ha megjön a 2:05.
Mivel azonban a tervezettnél (sokkal) tovább tartott, sokkal több olvasni valót is hozott a Hangyász. Ezért duplázom az összeget. Kérlek mondd meg, hogyan tud a zsé eljutni hozzád. (Tudom, jelképes összeg, de akkor is.)

Egyetlen kérdés: fékszervo miért nem? Nem fér el a vákuumdob? Vagy érzéketlen lesz a pedál tőle? Vagy lábnap van a teremben?

yenoee 2018.10.18. 21:21:57

Nagyon örülök, hogy kiadta! :)

Tomchy 2018.10.18. 22:09:26

Gratula hozzá, legyen még több kevesebb vele!! Mármint köridő... :)
Menő a Hanygász (nem én ütöttem el, keresd meg az írásodban! ) a spoiler oldalán!

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2018.10.18. 23:13:45

@keriarpi: Jól látod, ez már a jutalommenet volt, minden percét végigvigyorogtam.

Bambano 2018.10.19. 00:19:57

kemény 8 év volt... Csík ugyanezen idő alatt kihordott lábon egy hátsófali pontont... :P

Flankerr 2018.10.19. 02:30:49

De jó ezt olvasni :)

Fazekas Márton 2018.10.19. 08:00:31

Nem tudom belőni, mit jelent dinamikában ez a 2:04 körüli idő, sosem ültem versenyautóban...Gondolom, mentél a Ringen utcai autókkal is bőven, melyik tud hasonlót? Az élmény nyilván tökmás, és gondolom, utcaival sokkal több teljeseítmény kell egy hasonló időhöz, de mennyivel? Mondjuk egy 911 Turbo? Vagy egy GTR?

Hilux94 2018.10.19. 08:10:09

Nagyon szep auto lenne, ha azt az ocsmany hatso legterelot valami korhubbre teccene cserelni. A hangja tenyleg Barkas. Amugy gratula, mert ennyi szopas utan megerdemli...

Make Valamit · http://make.blog.hu 2018.10.19. 08:49:33

Jövőre fékfékfék! Jó látni az öreg jappánt egyben, hörögve és morogva. Remélem elég lesz egy szett nem megégett redstuff padot rakni bele, nem kell egy komplett fékrendszert is tervezned legközelebb :D

immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2018.10.19. 09:13:03

Nincs más hátra, mint meglengetni a kalpagot, és leborulni nagyságotok előtt. Gratulálok!

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2018.10.19. 09:27:49

@Leslie_: Nagyon kösz! Élnék is az ajánlattal okvetlen, főleg, ha időben nem korlátos, mert mostanában nem lenne szívem szétcsapni, előbb egy kicsit örülnék annak, hogy megy. De csodás és nagyon szép, szimbolikus (bukó)keret lenne a sztorihoz, túl az egyéb előnyökön, szóval nagyon tetszik az ötlet.

gaborab 2018.10.19. 10:10:25

Ilyen szép munkát még sose végeztél! Már csak a te idődön kellene faragni :) Gratula!

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2018.10.19. 10:12:31

@Csikós Zsolt: Amióta Bandi elfokolta a tengelyeit, azóta - főleg motorféken, lassabb tempónál - annyira komikusan Barkas, hogy állandóan röhögnöm kell rajta. De kurva hangos Barkas, és kettő. Remélem, ülsz majd benne úgy is, hogy kész, ez szerintem már egész jó élmény volna neked is.

Csikós Zsolt 2018.10.19. 10:21:38

Nínó Karotta:
Ömmm, nekem már akkor is az volt... Tudod, az én gyenge, 20 lóerőkhöz szokott szívemmel még sokkot kapnék. Persze, ha sokk, kell, hát legyen!

Csikós Zsolt 2018.10.19. 10:23:19

Bambano:
De még most is rehabra jár... :-)

szikenszöcske 2018.10.19. 11:32:34

itt az ideje átvenni valami romot Csikóstól, és beleállni az OT-be.
különben agyadra megy a nyugalom. :P

Nem tudom hogy kívánnak jót a pályaversenyzők, de vegyük úgy, azt mondtam! :)

dreamhotep 2018.10.19. 12:04:49

@Nínó Karotta: sebaj, kibicnek semmi se...1:59,999. akármeddig tart, olvasni foglak.

sunblind 2018.10.19. 12:19:27

Milyen faszát fordul, néztem már a videót múlt héten, rendesen olyan kanyarban, mint egy gyors kocsi baszki! Én nagyon drukkoltam neked, hogy egyszer olyan legyen, amit szeretnél, de azt nem gondoltam volna, hogy gyors is lesz. :D

pet77 2018.10.19. 13:01:40

baromi lassan váltasz fel Gábor! Az a váltó elviselné gyorsabban is. Ha féked is lesz, meglesz a 2perc alatti idő. Nagy gratula a projekthez.!

ChPh 2018.10.19. 13:09:51

Hát ez hatalmas volt :)
Egy ÚRISTEN és egy VÉGRE, azaz nem egy sok, nagyon sok, felváltva össze-vissza.

Én nem hallottam a Barkast, mert csak :D
Itt vigyorogtam, míg végignéztem a videót.

YEAH.

Köszi az élményt!

Never 2018.10.19. 13:48:17

@Fazekas Márton: fastestlaps.com/tracks/hungaroring

Innen látszik, hogy ez a 2:04 egy nagyon "riszpekt" idő, egy Porsche 911 Carrera S (991)-et ver, egy Nissan GT-R R35-tel van "pariban". Ha megjön a fékerő és a váltókulissza esetleg kicsit bekopik (ha tud ilyet...) akkor a BAC MONO lesz az ellenfél...

dr.oid 2018.10.19. 14:22:10

azér egy nyomorult fékszervó nem unortodox ördögtől való segédalkalmatosság a nagy köridőattakban :D
..the beauty of dat sun..

dr.oid 2018.10.19. 14:27:24

de végülis vádlizhacc 400+ kilóval vagy virslivastagságú rugós ndk expanderrel.. így lehet talán autentikusabb küzdelmesebb szamurájosabb :D:D

ZTJR 2018.10.19. 14:31:55

Szia Gábor, gratulálunk a Hungaroring versenyirányításból is, öröm volt nézni a fejlődést.
Üdv,
Tamás

hir6kommentár 2018.10.19. 14:36:10

Első körben: gratula :)
Másodsorban: már látom ahogy 3-4 körözés után már megy a padra, és bütykölgetitek tovább :) Olyan ez, mint egy családi ház - mindig lesz rajta kis pofoznivaló :)

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2018.10.19. 15:11:22

@pet77: Igen, a váltókulissza kicsit túl jó lett. Nehezen jár, és nagyon szűk, ezért nagyon könnyű melléváltani, ezért nagyon óvatosan kell, ami lassú. Plusz ugye eltört. Majd kialakul.

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2018.10.19. 15:31:50

@dr.oid: @protézisesh: A fékszervó a mérlegfékkel (az elöl-hátul független körön lévő, két főfékhengeres rendszerrel) hozható össze nehezen, pláne hengerenkénti pillangószelepek mellett (ami mondjuk már nincs). Igazából nem tragikus a hiánya, mert jól méretezett, jó mechanikus és hidraulikus áttételű és jól működő rendszerrel simán nélkülözhető, nálam sem reménytelen a megoldás.

dr.oid 2018.10.19. 15:41:03

állítható dupla[főfékhengerenkénti]szervo, mondanám.. értem a problémát az adagolhatósággal és a kerékblokkolással verseny abs hiányában.. de szerintem így nem tucc kellően rövid féktávokat venni ahhoz, hogy gyorsulj.. vagy hulkvádlikkal :D

sunblind 2018.10.19. 17:04:06

@Nínó Karotta: annyi van, hogy ha a Kiss Norbit látod közeledni a wáberersztől, akkó nyeld le a kulcsot, mer csak tönkreteszi. :)

gigabursch 2018.10.19. 17:18:25

Élmény olvasni egy ekkor agyatlanságot.
:-)))))

Még mindig irigyellek, hogy a kölköt ilyennel viszed oskolába.

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2018.10.19. 17:58:33

@ZTJR: Hát ez külön nagyon jól esik, köszönöm

8jk8 2018.10.19. 20:50:05

Hát ha még azt a rusnya vasalódeszkát is ledobnátok a hátuljáról, akkor milyen gyors lenne, kapásból -30 kiló így ránézésre. :D

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2018.10.20. 17:00:02

@8jk8: Az a vasalódeszka mindenestül nincs 10 kiló, és másfél mázsát nyom 200-nál. Annyiért nézem.

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2018.10.20. 17:00:53

@gigabursch: Oskolába azért nem hordom vele, a csúcsforgalomban korlátozottan élvezetes. De egyszer tán azért elsütjük :D

Flankerr 2018.10.21. 05:14:46

@Nínó Karotta: É tökre megértem hogy kiadja és segít és kell, de annyira agyoncsapja ezt a szép formát :(
süti beállítások módosítása