Még márciusban kimentem az AMTS-re, hogy megnézzem, merről fújnak a szelek idén a matt fólia - fényes felni szcénában, és még be se léptem az első pavilonba, amikor a lengőajtón egy 30 Hz-es basszushullám hátán kiáramló csoportból kivágott egy huszonéves srác, és azt kérdezte:
Mi van már a Hangyásszal?
Címszavakban összefoglaltam, hogy az idei szezonban az április 3-i Time Attack futam lesz az első, amire nem készül el, és innen csúszunk tovább, és bevetettem magam a tömegbe. Még autót nem is láttam, csak a hömpölygő népet, amikor egy konszolidált úr felpattant egy horgászszékből két krómfelni közül, és rám kurjantott:
Mi van már a Datsunnal?
Elővettem a telefonom, hogy a Jegyzettömbben ezentúl húzzak egy strigulát minden újabb kérdéskor, és ezzel beleszadizzam magam egy jó éjszakai posztírásba. Sajnos nem számoltam azzal, hogy 64 gigám van, nem több. A hetedik percre betelt. Ezért nem is tudtam fotózni. És azóta eltelt két bő hónap, és még hol a poszt?
Rettenetes lelkifurdalásom lett. Én vagyok a világ legrosszabb Datsun-bloggere, nem is kérdés. De közben meg madarat lehetett velem fogatni, és lehet azóta is, mert egyértelmű, hogy a Hangyász egy négykerekű Lenke néni lett, vagy Tilda, vagy valami másik híres szereplő egy olyan soriból, amit nem 30 éve adtak, szóval mindennél mókásabb, hogy látszólag tele van az ország emberekkel, akikkel személyesen nem ismerjük egymást, de van egy közös ismerősünk, akiről el tudunk pletyizni egy random mélynyomófal és szexi autómosás között.
Itt szeretném közbevetni, hogy a női közönségnek szóló rendezvényeken nem szoktak álló farkú, egyszál latex fecskében feszítő férfiak üzekedni egymással a nyálzó látogatók mobiltelefonjai előtt. Például egyetlen baba-mama-expón se láttam olyan programot, hogy egymás lucskos alsójára habot csorgató férfiak kipirult arcú nők gyűrűjében babamosdatást imitáltak volna. Nem értem, hogy ennek az ellenkezőjét miért kell elszenvedni még 2018-ban is.
Nincs pofám a csajommal, pláne gyerekkel kijönni, annyira rohadt kínos ez az egész. Olyan menő lenne, ha nőket nem csak tűsarokra szúrva és luftballonmellekre függesztve lehetne látni, hanem például általuk épített vagy vezetett autók mellett, vagy csak úgy, érdeklődő nézőként. Megvilágítanám üzleti szempontból: nem lenne kevesebb férfi látogató, ha elmaradnának programszerű picsulások, viszont eggyel kevésbé lenne vállalhatatlan a rendezvény az emberiség kerek 50%-a számára. Az nagyon sok extra belépőjegy.
Na, szóval mi van a Hangyásszal?
Hol is kezdjem. Kezdem talán a csöndnél. Az önindító két gyámoltalan, elhaló köhhenésénél, ahogy reményvesztetten, félszívvel nekifeszül a beállt főtengelycsapágyaknak. 2016 augusztusában járunk, az év első és egyetlen versenyén, amire el tudtam végre menni. Egy vadiújonnan felújított, de máris nagyon egyértelműen döglött motorral.
Eredetileg nagyon be voltam sózva. Nyomasztó pechszériával telt az előző másfél év, és szinte semmi menéssel. 2015-ben egy szervóolajcső miatti kigyulladással kezdtük, egy motorolajcső miatti töréssel folytattuk, és egy ismeretlen eredetű motorhalállal zártuk az évet. Balázs hősiesen reszelt a kormánygeometrián, és éjszakai műszakban, magányosan felújította a motort (és megírta helyettem).
Az új motor mellé készült egy kis futóműfejlesztés is: 17-esről 18-as felnikre váltottunk. Nem a stancerláz szökött bennem magasra, hanem több tapadást szerettem volna hátra. Ehhez szélesebb gumi kell, szélesebb Michelin slick pedig csak 18-as méretben van, 18-as felni viszont csak 5x114,3-as lyukkörrel, szemben az eredeti 4x114,3-mal, ezért kerékagyakat is kellett cserélni az Elátkozott Autóépítési Szopásdominó jegyében.
Próbáltam normális gyártótól erős, könnyű, de valamennyire elérhető felnit választani. Végül Work Emotiont vettem Angliából, rengeteg méricskékélés után. Szépnek nagyon szép, de az én ízlésemnek túl nagy ez az átmérő egy elvileg öreg autóra. És nem is különösebben könnyű, 11,3 kg. Ha bármit lehetett volna, Enkei NT03RR-t vettem vola, feketét, mert állat, mert 9,5 kiló, és mert optikailag kisebbnek mutatja a belső gyűrű és a matt fekete szín, de szerencsére nem találtam európai forgalmazót, így nem gond, hogy nem tudnám kifizetni. Esetleg összespecifikálhattam volna egy jó háromrészes BBS-t, de az is riasztóan drága dolog.
Na, szóval 2016 van, augusztus. Magyar Time Attack futam, az első menés a felújított motorral és az új gumikkal. A Hangyász egyensúlya ég és föld, de az idők szarok, hiányzik a tempó. A bizalom se erős, olyan esendő, esetleges minden. Vezetés közben állandóan azon jár az eszem, hogy milyen cső durran el épp, minek az égett szagát érzem, normális-e ez a hang, mit mutatnak a műszerek. Nem is nagyon megyek olyan kört, amire rá lehetne fogni, hogy gyors, de nehéz is volna: a célegyenesben 178 km/h körüli sebességig tudok felgyorsítani a féktáv előtt, ennek 205-210 körül lenne a helye. A végén úgy döntök, hogy valami nincs rendben, kijövök a boxba. Rögtön, ahogy nem teljes terhelésen üvölt a motor, már hallom is, hogy beteg, az utolsó pár tíz métert már leállítva, gurulva teszem meg, de addigra rég késő. Soha többet nem indul be.
Nyilvánvaló, hogy nagy a baj, de nem tudjuk meg, hogy mennyire, mert most nem fér bele egy szétszedés. Balázs is megroppan kicsit, nekem is kell egy kis idő, amíg összeszedem magam, mert ez most nagyon mélyre ment. A kettes számú motor 39,1 pályakilométert bírt.
Hónapokig gondolkodtam, hogy mi legyen. A Hangyásznak élni kell, de ehhez egyértelmű, hogy egészen új alapokra kell tenni mindent. Szétszedni, átnézni, végiggondolni, megjavítani, összerakni. Nem éjszakai műszakban, kimerültségtől szédelegve, munka mellett, hanem normálisan, gondosan, alaposan.
A projektnek először is kell egy gazda. Egy olyan műhely, ahol láttak már versenyautót, ahol tudják, mi a fontos és mi nem, tudnak feltalálni, amikor azt kell, és rutinból jól csinálni, amikor azt. Még fontosabb, hogy olyan csapat kell, aminek a tagjaiban bízom emberileg is. Így került a Hangyász Karihoz és Tomihoz. Kari már akkor ralizott Ladával, amikor én először buktam meg a forgalom vizsgámon. Aztán lett egy saját műhelye. Később historicban ment egy gyönyörű Alfetta GTV-vel, ami egészen viccesen egy olasz Datsun Z, ugyanaz a korszak, hangulat, forma, trikolór(!) csak nagyobb a kabin és a tengelytáv. Kari jobbkeze pedig Illés Tamás, aki nagyon sok versenyautót rakott már rendesen össze, ráadásul lehúzott egy kiadós évizedet Whistler Bandinál.
Bocs, ha úgy potyogtatom a neveket, mint egy legelő birka, de ezek a szereplők próbálnak másfél éve egy végre rendesen működő versenyautót csinálni a se élni, se halni nem szerető Hangyászból. Whistler Bandi egy szerény legenda. Nem szeret szerepelni. Nem kérkedik, nem menőzik. Nem pletykál, nem barátkozik. Viszont kivételes szakember, forgácsoló-virtuóz, és véletlenül tucatszám került ki a kezei közül olyan versenymotor, amilyen a Hangyászban van, vagyis a Nissan-féle VQ35DE. Bandi nem 350Z-k miatt ismeri jól, hanem a tereprali szakág Navarái miatt, melyek nála vannak csak igazán otthon. A polcról emeli le azokat az alkatrészeket, amikről mi csak az interneten olvasunk. Számítógéppel tervez és szimulál, mielőtt csavarozni kezd. És ilyen lendkereket tud, ha akar:
Vagy 15 éve ismerjük egymást, még a 200SX-emhez készített szinterkuplungot, ami véletlenül tökéletes is volt. A Hangyász építésének kezdetekor is felmerült a neve, de ő azért egy másik ligában játszik, az ő ügyfélautóit jellemzően nem magamfajta privát majmok üzemeltetik, hanem igazi versenycsapatok, kisfiú voltam ügyfélnek a szó minden értelmében. Ez alapvetően mostanra se változott meg, de sajnos nem engedhettem meg magamnak még egy 39 kilométeres motort. Úgyhogy felhívtam Bandit, és megkérdeztem, összerakna-e nekem egy olyan VQ-t, ami működni fog. Sokáig. Pályán.
- Mit szeretnél?
- 90-100 Le/liter körüli fajlagos teljesítményt, jól vezethető karaktert, normálisan adagolható gázt, stabil működést, üzembiztosságot.
- Olyan gyengére nem biztos, hogy meg tudom csinálni.
Aztán jött a boncolás. Mielőtt Bandi elkezdte volna megépíteni az új motort, meg kellett néznünk, mi használható a régiből. Életem egyik legkellemetlenebb órája volt végignézni a műhelyben kiterített VQ-t. Egy ponton Bandi maga köré mutatott, ahol gyönyörű rendben feküdt a szétszedett motor, és tárgyilagosan így szólt:
“Ez itt mind: szemét.”
Eleve nagyon-nagyon szomorú dolog ezt hallani. De ennél még sokkal nyomasztóbb volt végignézni azt a temérdek kisebb-nagyobb hibát, amelynek egy részéért én és az általam összeszedett információk felelősek, egy része jóhiszemű, balszerencsés véletlen, egy része a modellspecifikus ismeretek hiánya, és egy része egészen hajmeresztő gányolás.
Nincsenek felelősök, és direkt nem megyek itt végig semmin. Utólag nem akarom azt firtatni, hogy ki mivel járult hozzá az első két motorhalálhoz, tanulságul hadd írjak csak annyit, hogy csapágyassá vált motor olajhűtőjét semennyi átmosás után se tesszük vissza az új motorra, és hogy a verseny vezérműtengelyre sugárirányban ráhegesztett csillagcsavar nem optimális állásszögjeladó. Spongyát rá.
Whistler Bandi egy sereg kérdést tett fel, hogy mit szeretnék az új motoron. A tapasztalatok birtokában leginkább egy dolgot szerettem volna, hogy csinálja olyanra, ami szerinte jó lesz. Mi lett belőle? Gyári használt blokk, gyári, méretre hozzá válogatott, színkódolt, új csapágyakkal. Semmi univerzális Race Bearing.
Cosworth hajtórudak. Gyári dugattyúk. A megmentett JWT vezérműtengelyeim. Supertech szelepek. És mindezek használt, Bandi által évek óta őrizgetett Nissan Motorsport hengerfejekben. Azt mondta, nagyon régen tervezi, hogy épít egy erős VQ-t magának, arra őrizgette. De a Hangyászban jobb helye lesz. Ilyen ember.
Bandi új leömlőket is szeretett volna csináltatni velem, de ez végül elmaradt. Nincs az az isten, hogy a Datsun padlója alatt, vagy a váltó- és kardánalagútban elférjen egy kipufogócső, muszáj kétoldalt kívül lennie a két side pipe-nak. Így viszont egyszerűen nem tud találkozni a két hengersor két leömlője sehol. Egyedül azt lehetne megpróbálni, hogy a blokk előtt közösüljön a két fonat, és aztán a kerekek előtt vezetni ki oldalra, ahogy Ryan Tuerck Ferrari motoros GT86-osában, de ez nekem egy kicsit túl advanced hegesztési feladat jelenleg, és nem volt rá más jelentkező, pláne nem egy jó kisvárosi közvilágítási közbeszerzés értékhatára alatt. Ettől még egyszer nagyon szeretnék valami hasonlót, mert egyrészt mindennél állatabbul néz ki, másrészt tippelek rá vagy 20 extra lóerőt, harmadrészt úgy szólna, hogy zavarba ejtő bőség volna a kabinban botokból sebességváltás céljára.
Ha már a váltóbot szóba került, mutatnom kell valamit, illusztrálandó, hogy mit lehet pöcsölni egy látszólag kész autóval. A váltórudazat például elvileg kész volt. Kész is volt, amennyiben lehetett vele sebességet váltani, többször akár sikeresen is. Amikor viszont Kiss Norbi is úgy eltévedt párszor a kulisszában, mint a Minotaurusz labirintusában, akkor elhatároztam, hogy az eleve vacak BMW-alkatrészek megerőszakolása segítségével létrejött rudazatnak mennie kell. Kariéknál Ferenc Attila tervezett hozzá egy pazar új kulisszát, aminek aztán az OMG Visuals 3D nyomtatója kitolta a prototípusát, kiderült, hogy fasza, és innen már csak fél év, egy rakás pénz, és még rengeteg munka volt, mire Tomi azt mondta, kész.
Mostanra a kulissza alumíniumból CNC-zett, az esztergált váltókaron pedig olyan felhúzós reteszelése van a rükinek, hogy tudományos megjelenésben űrhajón is megfelelne (pedig én a budireteszt is szerettem). Pontosabban jár, mint egy MX5-é, mondjuk akadósabban és szűkebben is, szóval lesz mit megszokni rajta, de nagyon meg van csinálva.
Tekintsd meg továbbá, mi történt a hidrós kézivel. Bizony, elsüllyedt szegény. Mégpedig azért, mert jó helyen volt ugyan eredetileg, de a szűk kabinban időnként bevertem a könyököm. És ott kellett lennie. Ilyenkor szét kell vágni a burkolatot, aztán alatta a kardánalagút vázát is egy kicsit, és általánosan dolgozni vele rengeteget (milyen csinos már az az alagút a fékcsövezésnek), mire ilyen lesz. És a vége csak annyi, hogy minden ugyanaz, csak nem kellemetlen vezetni.
A hengerenkénti pillangószelepeket és a géptetőn át ordító hat Jerikó-harsonát egyelőre elengedtük. Csodálatosan korhű hangulatú megoldás, és minden tütéből ömlik a szex, elég csak ránézni. Viszont vezérelni sokkal primitívebben és pontatlanabbul lehet, mint egy szimpla fojtószeleppel, és mögötte egy jól mérhető szívócsőnyomású kamrával operáló, átlagosan modern rendszert, amilyen a gyári 350Z is.
A Hangyász egyelőre kapott egy módosított gyári szívórendszert, és végre-valahára kettő darab rendesen működő, tényleg bekötött, és adatokat is szolgáltató lambdaszondát. Ezek alapján remélhetőleg lesz neki pontos és stabil keverékképzése, hozzá fasza új gyújtástérképpel. És – ha már túlvagyunk pár unalmas, eseménytelen versenyszezonon, amelyben nem volt más szerelnivaló, mint a sok kerékcsere, akkor – esetleg el lehet gondolkodni a hengerenkénti pillangókon majd újra.
Ha már a vezérlés szóba került: elengedtem hazánk legnépszerűbb motorvezérlőjének, a VEMS-nek a kezét. Harag nélkül váltunk el, nincs vele semmi bajom. Bandi viszont a kétezres évek elején részben általuk fejlesztett Whistler Racing elektronikában hisz, mert arról tudja pontosan, hogy mi van benne, és mikor mit csinál, mennyi idő alatt. Nagyon érdekes sztori, hogy hogyan és miért kell saját elektronikát készíteni, amikor tele van a világ az eszementen drága Pecteltől és Motectől kezdve az AEM és Haltech-féléken át at a lényegében akár otthon legózható és forrasztható VEMS és MegaSquirt-szerűségekig, de nekem most csak annyi számított az egészből, hogy azt akartam, hogy ennyi kudarc után minden egyetlen kézből jöjjön. Ugyanaz az ember szolgáltassa és programozza a motorvezérlést, aki építette magát a motort, hogy béke legyen és összhang. És senki se mutogasson senki másra többé. Erről majd még mesélek, addig tekintsd meg, hogy elfért-e vajon az új pillangószelep a csőváztól:
Hol tartunk most? 2018 június 12-én a Hungaroringen volt a Magyar Time Attack idei negyedik versenye, amin pont annyira voltam jelen, mint az eddigieken. Kapkodni kellett volna a programozással és a bejáratással, és 16 év és három motor után én már nem kapkodok semmi kedvéért. Ha minden jól megy, ezen a héten lesz végleges vezérlőprogram, aztán jó sok bejáratás, és utána egy-két versenystressz nélkül tesztnap, átmozgató driftedzés vagy hasonló (kigyulladni az is bőven alkalmas). Saját lábán járó Hangyásszal elvileg már a napokban összefuthat, akinek szerencséje van, a júni 23-ai Totalcar Múzeumok Északájára kimegy az Aeroparkba, ha képes lesz rá. Elvileg bele is lehet ülni annak, aki be tud mászni. Van már szárnya, nem fogják lenézni a nyugalmazott repülők. A következő MTA-s menet ősszel várható, addigra talán egy rendesen versenykész autóval óvakodhatok majd rá a Hungaroringre.
Hogy egy utólag mindennél mulatságosabb, nyolc (8) éves idézettel búcsúzzak önmagamtól:
“És egy súlyos célkitűzés a végére: akkor vagyunk ügyesek, ha 2011 folyamán a Hangyász 2:05-ös időt fut a Hungaroringen. [...] Hű, nagyon remélem, hogy nem fog egy fél ország ordítva röhögni rajtam ezért egy év múlva, de kitűzött cél nélkül nincs fejlődés.
Összeszorított farpofákkal - előre!”
Nos, a seggemnek bizony volt ideje megkeményedni.
Hullahoppkarika 2018.06.19. 00:26:12
E9Matyi 2018.06.19. 08:41:27
Szkotti 2018.06.19. 09:01:22
Baszki, már 3 éve volt az öngyulladás? Hogy rohan az idő...
Maxirespekt a kitartásért, egy kérdést engedj meg. Ahogy a rechbergi felfutón szoktuk nézegetni a sógorok által szögelt Golf1-eseket, és röhögünk a kocsi mögül fél méterre kilógó diffúzor-szerkezeteken, itt is felmerült bennem: nem lehet, hogy akkor gyorsultál volna, ha lehagyod a szárnyat? Tényleg kell? Értem, hogy akkor nincs leszorító erő, de kisebb a menetellenállás, és a tömeg is...
laccci 2018.06.19. 09:51:23
Az AMTS-hez hozzátenném, hogy a gyerekbarátság nem igazán fér el a hangos zene mellett. Ez itt egy antagonisztikus ellentét, nem ítélkezem egyik tábor felett se.
Viszont! Ha jó emlékszem egy korábbi Hangyász verziőban (van verziószámozás? Pl. műhely - 5.0 ha jól számolom, vagy motor - 4.0) szó volt az állítható ülésről, hogy Csikós Urunk és Michelisz Norbi is meg tudja hajtani. Ez máig állja a helyét, vagy úgy lesz, mint egyszeri csajozós drifter gépe a Napirajz képein? kereso.napirajz.hu/cc/193.jpg
Mellékes kérdések, amik bennem maradtak az évek során:
- mM lett a Swift(?) kupás részvétellel? (Micheliszes égéstérből jó régen)
- Accusump maradt?
- Állítottál már kormányszöget? Régen volt két opció a futóműben, pálya/drift használatra. Vagy az már a múlté?
Csak így tovább a lenini úton, kívánom, hogy sok boldog gumimorzsa szaladgáljon a felnikben körbe-körbe!
ColT · http://kilatas.great-site.net 2018.06.19. 10:19:49
Make Valamit · http://make.blog.hu 2018.06.19. 11:02:51
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2018.06.19. 11:37:07
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2018.06.19. 11:37:49
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2018.06.19. 11:38:47
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2018.06.19. 11:42:27
Accusump most nincs, még lehet, hogy visszamegy, a Bandi mintha ellenezné, még megkérdezem.
Sixday 2018.06.19. 12:55:48
Gery87 2018.06.19. 15:36:10
Jólvan, ne nyaljál már ennyire a feminofasiszta punciknak:D....ha nem tetszik, ne nézd.
A férfi közönség egy részének ez kell, te is tudod hogy az autó/motor tuning show világa nem a két diplomás szalonértelmiségi terepe - ahol a zongora lábra is zoknit húznak - hanem ilyen prosztó proli műfaj, valljuk be....külsőségeiben, hangulatában az....ez van.
Oda meg ez kell, engem se hat meg ez különösebben, de a ló túloldalára sem kell átesni......a végén még kitalálod hogy kvóta kell női építőknek, vezetőknek?:)
Ennyire ne legyél már PC new wave metrosexual izé....puhapöcs:)
Gery87 2018.06.19. 15:40:46
Szóval a hasonlatod is sántít!
“A nők abba lesznek szerelmesek, amit hallanak, a férfiak abba, amit látnak. Ezért a nők sminkelik magukat, a férfiak pedig hazudnak.”
:)
theograf 2018.06.19. 15:48:07
A never ending storyhoz sok szerencsét, reméljük kiváltja a Pontyot. :D
Egy Hun Hunniából 2018.06.19. 18:13:15
bajan 2018.06.19. 18:48:28
Burgermeister 2018.06.19. 19:44:53
Rocko- 2018.06.19. 19:52:08
E9Matyi 2018.06.19. 21:05:54
Hiszek a képességeidben és immáron a helyrepofozott autó lehetőségeiben is. Nem lehetetlen, te is tudod, hogy meg lesz, csak (rövid) idő kérdése. Szuti sem tizedekkel, századokkal billent a határ alá, hanem óriás ugrással döntötte meg a 2 percet. (azt a pár lóerőt most hagyjuk :) )
A Hangyász "erre" készült és a közeljövőben meg is fog téged örvendeztetni pár emlékezetes pillanattal. (Én meg igyekszem őket lencsevégre kapni!)
Nagy nagy drukk!
cowach 2018.06.19. 21:18:33
Gery87 2018.06.19. 21:20:21
Valahogy megint az az érzésem hogy szokás szerint megpróbáltátok az egész projektet "okosba" megoldani, haverokkal, meg jó ismerősökkel...ilyen "Kareszokkal"....!relatíve! olcsón...hát nem jött össze. Ez ilyen.
Szóval rossz olvasni mi minden ment félre....de itt még a Csíkos féle hangulat és a "jaj de jó hogy nem én szopok épp, ez nem normális, de legalább élvezi:D: féle gondolat sincs meg.
Sam8888 2018.06.20. 07:16:40
Az accusump meg... Én nem raknám vissza. Kb ugyanaz lehet belőle, mint az olajhűtővel...
nagyonnagyon 2018.06.20. 08:46:46
2010.05.26. 08:44:35
Az iparosoktól féltelek én, hogy megmérgezi a kapcsolatod ezzel a járgánnyal. Itt a kitartás, türelem, diplomáciai érzék lesz a győztes trió."
8 éve szóltam hozzá ezt ide valahova. A jelek szerint itt már nem kitartás van hanem konokság, belevénülsz lassan :) odasúgod néha neki, ördögi vigyorral ? "ha beledöglesz is életben maradsz" Hajrá Hangyász !
kolololo 2018.06.20. 08:50:19
Karotta miért nem azért kampányol, hogy ha az asszonnyal strandra megy, akkor mindkettejükön csak egy db rövidgatya legyen? Egyenjogúság kell? Nincs agy felfogni, hogy a két nem NEM AZONOS? Nem gond...
A "csajom" kifejezés pediglen tényleg a legalja, mint ahogy a TC is jóideje oda tart...
Nem csoda, hogy már kommentmotorra sincs pénz, de jó a szembe széllel pisálni...
trainmodeller · http://www.trainmodeller.hu 2018.06.20. 08:59:35
Kismacska nyárson 2018.06.20. 17:34:49
De fenntartom amit évekkel ezelőtt is mondtam: ennyi pénzből én bizony egy TVR Sagarist vettem volna.
(Sőt, ha drift nem kell akkor egy Ariel Atom vagy KTM Xbow is megadja ugyanezt az élményt, fele áron).
Gery87 2018.06.20. 20:38:19
A vloggerek, meg a jutub lassan az elsőszámú média (ha már nem az most is) és tartalomgyártó a mai fiataloknak....ingyen vagy fillérekért jobb tartalmat is gyártanak sokszor, tudnak beszélni, írni...ez melyik indexese firkászról mondható el?:) diplomások bazzeg....pffff......+ ezek meg még egy blogmotorot sem képesek összehozni....
Már rég nem a web2 első vajúdásainál tartunk kedves index...amikor ez még belefért...
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2018.06.20. 21:49:27
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2018.06.20. 22:38:56
Semmit nem igazol önmagában az, hogy régóta úgy van. Például régen születhettél rabszolgának vagy szerencsétlen jobbágynak, adhattak-vehettek, mint egy darab húst. Ezerpárszáz további éven át pedig nemcsak megvetni és lenézni lehetett a nőket, hanem például máglyán közönség előtt elégetni is. Máshol agyondobálni kővel. És mindez nem volt jó, hiába mondta valaki mondjuk Rousseaunak ugyanilyen atyáskodó-tudálékos lekezelően, ahogy te is szeretsz fogalmazni, hogy ez a világ rendje.
Indiában még mindig kábé oké a nemi erőszak, Szaúd-Arábiában lassan vezetni már lehet nőként, ha szépen eltakarod közben az utolsó négyzetcentit is magadból, kivéve az előtt a férfi előtt, aki birtokol.
Itthon csomó szempontból sokkal jobb a helyzet, például szavazhatsz nő létedre, és kereshetsz akár 80%-ot is, ha mákod van, ugyanazért a melóért. Ha jól nézel ki, bearanyozhatja a mindennapjaidat, hogy rád cuppognak az építkezésről a fess segédmunkások, ha tényleg atom vagy, talán neki is nyomja a farkát valaki a tarkódnak a villamoson.
Amikor egy környezetben a nőket csak a picsulás reprezentálja, az árt: a nőknek/lányoknak azt sugallja, hogy így lehetsz valaki, a férfiaknak meg azt, hogy ilyen a jó nő. Szerintem ez mindenkinek nagyon rosszat tesz. Igazából szerinted is rosszat tesz, csak annyi van, hogy férfi vagy, és nincs kedved tényleg belegondolni, hogy milyen ez belülről. És biztos vagyok benne, hogy nem állnál oda a kislányod kezét fogva a Sonax standja elé egy szexi autómosást végignézni. Nem mutatnád azt a 12 éves lányodnak, hogy hat év múlva ő is milyen menő lehet, ha addig szépen tornázik és ügyesen megtanul sminkelni, habozhatja ő is majd a másik ugyanolyan szerencsétlen csajt, amíg körben 400 férfi a mobiltelefonján rögzíti az esti kivernivalót, hogy aztán megvesse ezeket a ribancokat. Maszturbálás előtt és után. Én nem akarom elvenni senkitől a jogot, hogy leszbishowt adjon elő hobbiból vagy pénzkeresetből. És annak a jogát se, hogy bárki ilyet nézzen, ingyen vagy pénzért. Én csak annyit kérek, hogy ahova nem ezért megyek / mennék a gyerekemmel, hanem autókat nézni, ott ne legyek ennek kitéve.
A privilegizált oldalról mindig könnyű libsi nyafogásnak hívni, ha valaki másnak rossz, csak az a fontos, hogy a szopóág jó oldalára kell hozzá születni. Sajnos ez nem mindenkinek adatott meg.
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2018.06.20. 22:40:14
Flankerr 2018.06.20. 22:57:47
Örülök a jó híreknek (hogy tavasszal nem volt TV-s Totalcar, annak kevésbé), erősen rád fért már :)
A "csajom" kifejezést a legtöbb TC-s, és/vagy (ex)Indexes szerző 15+ éve használja, emiatt károgni felesleges.
nagyonnagyon 2018.06.21. 15:18:50
Gery87 2018.06.21. 15:56:02
jaj de jó hogy ezt emelted ki, mivel pont nem ez a lényege amit mondtam, de hát ....nem lepődök meg.:)
"Itthon csomó szempontból sokkal jobb a helyzet, például szavazhatsz nő létedre, és kereshetsz akár 80%-ot is, ha mákod van, ugyanazért a melóért. Ha jól nézel ki, bearanyozhatja a mindennapjaidat, hogy rád cuppognak az építkezésről a fess segédmunkások, ha tényleg atom vagy, talán neki is nyomja a farkát valaki a tarkódnak a villamoson. "
Közhelyes hülyeségek:)
Biztos van ilyen de ne általánosítsunk már....szerintem tedd le a NőkLapját meg a többi szart:)
Csak annyit mondok, igen nálunk a nők helyzete sokkal jobb mint pl tőlünk keletre meg délre...pl egy nő szabadon eldöntheti hogy mutogatja e a bájait egy rendezvényen vagy sem, senki nem kényszeríti erre, kap érte pénzt (és mielőtt belekezdenél hogy ez mire hasonlít: nyugaton pont a jogvédő feminák lelkesednek a legális prostitúcióért..)!!
Ha egy csajnak ez belefér az értékrendjébe hogy bikiniben szexin motort most, táncol, riszálja magát hostesként stb....miközben felöltözött apukák meg srácok nézik és senki nem nyúl sehová se rajta se magán akkor miért ne?
Miért tiltsuk be? Miért tűnjön el? Mert pár megélhetési feminpicsa épp ezen rugózik kínjában?
Elborult dolgok ezek.
Sose gondoltam hogy ilyen a "jó nő"....az meg hogy azt hiszed a nők többsége ilyen akar lenni mert ezt látja.....hááát öreg, most akkor ki nézi le őket?
A gyerekek meg ebből semmi olyat nem vonnka le mint amitől félsz, mivel ők még gyerekek!!! nincs kifejlett szexualitásuk....nekik ezek csak "nénik" "nagylányok" bikiniben mint a strandon (oda se viszed?)
De ha ennyire nem tetszik, nem akarod hogy lássa akkor nem viszed oda. Pont.
Gery87 2018.06.21. 16:05:31
Najolvan Karotta, mi van veled? "Vénségedre" meghülyültél, vagy mindig ennyire fullba toltad a kretént? Vagy feltörték a nicked és egy faminharcossal hadakozok?:D
Milyen privilégium?
Senki nem kényszerít itt senkit semmire....!!!!!
NE állítsuk már be úgy a dolgokat hogy a nőknek "rossz" a férfiaknak meg "jó"...hagyjuk már ezt a propaganda fasságot kérlek....
Csináld a kocsidat inkább, ne fertőzd magad ilyen hülyeségekkel:)
Gery87 2018.06.21. 16:13:21
Szembe megy az alapvető emberi tulajdonságokkal, a nemi és biológiai különbségekkel....
Ez a "privilagizált" szöveg is ősi balos fasság.......mint a "burzsoázia" meg "kulákság"....
/ "Ezeknek ott fenn azért jó, mert nekünk a kurva anyját...." /
irigység, ostobaság, tudatlanság, gőg, harag, vakhit, kettősmérce.......jaj de jó hogy beszálltál ebe te is....:(
AnnieC 2018.06.21. 18:13:17
Mind a két nemnek megvannak a maga problémái és nyilván vannak különbségek, amit nem lehet figyelmen kívül hagyni, de sok probléma nem azokból a különbségekből adódik, amiket figyelembe kéne venni.
Nagyon sok a vélt különbség a két nem között és a rájuk vonatkozó elvárások is sokszor a társadalalomban keringő mindenféle mesterségesen fenntartott, éppen aktuális gondolkodásmódot tükröző dolgokból adódnak. Egyszerű példa a kék és rózsaszín nemek közötti szerepcseréje.
Számtalan helyzetetben tapasztaltam a saját bőrömön, hogy mennyire nem vesznek egy nőt komolyan ha technikai dolgokról kell értekezni és hogy sokkal többet kell bizonyítanom, hogy ugyanazt a bizalmat élvezzem, mint a férfiak. Sok ismerősöm is hasonlókról számolt be tipikusan férfiasnak tartott területekkel kapcsolatban.
Az, hogy nem erőszakkal kényszerítenek embereket, hogy csináljanak bizonyos dolgokat, nem jelenti azt, hogy nincs társadalmi nyomás valamilyen irányba. Az ember próbál alkalmazkodni a környezetéhez és ha azt érzi, hogy bizonyos módon könnyebben boldogulhat, akkor nagyon sok esetben a legkisebb ellenállás irányába fog menni akkor is ha ez valahol mélyen nem is annyira tetszik neki és ezzel be is betonozódnak szépen az olyan dolgok, amik eddig is így voltak, úgyhogy biztos jól van az így.
Matenak · http://csipszerelde.hu 2018.06.21. 21:44:32
Gery87 2018.06.21. 23:02:31
A nők és a férfiak mindig is különbözni fognak egymástól lelkileg és biológiailag, ebből meg következni fognak kultúrális, szocializációs és vallási különbségek, ha tetszik ha nem,. sosem lesz olyan hogy teljes egyenlőség....olyan értelemben amit a modern feminizmus akar.
Ez csak utópia.....
A jogi egyenlőség megvan legalább.
"Nagyon sok a vélt különbség a két nem között és a rájuk vonatkozó elvárások is sokszor a társadalalomban keringő mindenféle mesterségesen fenntartott, éppen aktuális gondolkodásmódot tükröző dolgokból adódnak. Egyszerű példa a kék és rózsaszín nemek közötti szerepcseréje."
Nincs olyan hogy "mesterségesen fenntartott dolgok".....amit te annak vélsz, az a kultúra, civilizáció és vallás hatására létrejött és formált szokások, hagyományok....
Amik maguktól is változnak mert pl itt nyugaton már egy zömáben ateista és nem keresztény társadalomban élünk....
De ezt felülről meg propagandával nem fogod megváltoztatni, max kontra-produktív lesz az egész....
A színeknek meg semmi köze ehhez.....ma már férfiak is hordanak rózsaszínt:) Én azért nem mert nem tetszik, pont. nem azért mert azt mondták hogy "az nőies..."
"Számtalan helyzetetben tapasztaltam a saját bőrömön, hogy mennyire nem vesznek egy nőt komolyan ha technikai dolgokról kell értekezni és hogy sokkal többet kell bizonyítanom, hogy ugyanazt a bizalmat élvezzem, mint a férfiak. Sok ismerősöm is hasonlókról számolt be tipikusan férfiasnak tartott területekkel kapcsolatban."
Hát ez sajnálatos, de ez a te egyéni küzdelmet lesz a jövőben....
Ha egy területen (pl egy adott szakma) egy adott csoport (pl jelen példában a nők) alacsony arányban vannak jelen akkor logikus hogy szokatlan és bizalmatlan lesz a többség....
ha idővel a nők aránya egy adott szakmában nőni fog, akkor az elfogadottságuk is nő majd, a végén pedig semmi szokatlan nem lesz benne....pl a pedagógus szakma vagy az orvosi szakma is ilyen....ki furcsálja ma már hogy egy nő orvos vagy tanár? Senki....MIért? Mert az arányuk a férfiakkal egyenlő vagy magasabb!
ha a jövőben a nők az ilyen-olyan ösztönzések ellenére, hatására sem fognak egy adott területen nagyobb arányban jelen lenni - pl mert nem érdekli őket....OMG!....akkor 200 év múlva is furcsa és szokatlan lesz egy nő abban az állásban és kész. Ennyi. Ebben semmi elnyomás meg tragédia nincs, puszta logika.....
(Amúgy miért nem hallok sírni feministákat arról hogy kevés a női bányász??????Vagy kukás?:)
vagy hogy kevés a férfi óvóbácsi?:) )
"Az, hogy nem erőszakkal kényszerítenek embereket, hogy csináljanak bizonyos dolgokat, nem jelenti azt, hogy nincs társadalmi nyomás valamilyen irányba."
Mármint nyomást éreznek magukon hogy elmenjenek egy rendezvényre pucsítani? Ne vicceljünk már!
"Az ember próbál alkalmazkodni a környezetéhez és ha azt érzi, hogy bizonyos módon könnyebben boldogulhat, akkor nagyon sok esetben a legkisebb ellenállás irányába fog menni akkor is ha ez valahol mélyen nem is annyira tetszik neki és ezzel be is betonozódnak szépen az olyan dolgok, amik eddig is így voltak, úgyhogy biztos jól van az így. "
Túlbonyolítod! Nem kell erőltetni ezt a burkolt áldozatszerep hülyeséget!
Egyszerűen arról van szó, hogyha valaki szépnek születik, akkor ki fogja használni....akkor is ha 3 diplomája van!
ha meg történetesen nem is okos, de szép, csinos, fiatal és nincsenek e téren gátlásai.....akkor nyilván nem a helyi TSZ-be fog menni meggyet szedni a tűző napon heti 40.000-ért.....hanem elmegy ugyanennyiért egy show-ra hostesnek vagy bugyiban autót mosni......teljesen érthető, hülye lenni nem kihasználni!
És erre jöttök ti is helyette és nélküle elkezdtek sírni hogy "jaj szegény lánykák kénytelenek ezt csinálni, mert elvárások meg elnyomás"...hát vicces....ja nem, szánalmas!
Az "esernyőtartó lánykák" is a futamokon nagyon pontosan tisztában vannak vele hogy nem az eszükért vannak ott a napernyővel picsagatyában!
De nekik ez munka, szórakozás.......szépek lehetnek és mutogathatják is....pénzt is kapnak érte....semmi baj ezzel.
A férfiak meg szeretik nézni a szép nőket. Pont.
De erre is jött vmi idióta hogy ez rossz és "tiltsuk be". Sok unatkozó félkegyelmű senki....
Progi 2018.06.22. 12:12:47
Gery87 2018.06.22. 14:25:18
:)
idióta.
Nem osztom az észt, elmondtam a véleményem....ahogy Karotta is elmondta egy tök nem idevágó témábana véleményét....én meg reagáltam rá.
Gery87 2018.06.22. 14:32:46
Egyébként tök alap dolgokat hoztam fel amit bárki tudhat, tapasztalhat mert nem titok és nem bonyolult...de ha neked ez "észosztás"...akkor bizonyára tök meredek is egyben, tudlak sajnálni hogy ezek szerint ennyire szellemi sivárságban élsz, tengődsz, hogy ennyitől összeakadtak a fogaskerekek és idehánytál....
LuxiMFP 2018.06.22. 20:47:49
Ez mind szép, de a Powered Áki szálat valahogy most már muszáj lenne feloldanod.
Amikor még jöttek a posztok, ő volt az atyaúristen, aztán szünet, most pedig látványosan nem-kimondva valami átverős gány-mesterré lépett vissza.
Kérlek kösd össze a két végét ennek a történetnek, ne hagyd ezt így lógva a levegőben. Évek óta lelkesen és hűségesen követjük a Hangyász sztorit, enélkül van egy fájó kielégületlenség-érzésünk...
zeddez 2018.06.23. 14:37:55
akkor lenne igazán ereje az egyenesekben is haladni a jó időért
a túl hegyes szívó karakterisztika se vmi nyerő pályán
és turbóval nem kell a halálba szétforgatni a motort, meg annyit váltogatni se, mert mindenhonnan megy, meg nem kell a csiri-biri hengerfej aranyarú szelepekkel, meg rugókkal, meg a kipufogón se szenvedni
profilos hajtókar, írható ECU amúgyis van hozzá kéznél, a kovidugoból kéne a turbóshoz való CR-s verzió
nem kellene másfél bar-l se fújni, mert van ccm
frutti 0.6bar-n is, sima benzinnel etetve is lenne ~400-420lo, meg mellé alulról indulós ~500Nm nyomaték, amivel részterhelésen 1.5x erősebb lehet egy adott rpm-n, nem kifejezetten agresszív gyújtással is akár
1bar-n meg lenne kb 500lo 650Nm
c0vf3f3 2018.06.24. 00:25:53
a sok szívásért, az akkor is továbbra is küzdésért, a mindemellett rendes családapáskodásért, és ezért a legújabb szösszenetért is! :-)
másodszor pedig kitartást és fel a fejjel!
lesz még a versenypálya sztárja a Hangyász! :-)
és még az is lehet, hogy valóban beigazolódik a régi jóslat, és öregebb korodra híres magyar versenyautókat fogsz építeni az itt vérrel-verejtékkel-egyéb testnedvekkel megszerzett tapasztalatokra alapozva :-)
...az asszonykádat meg max majd odaállíthatod a Csikós Katija mellé az aranyozott talapzatra, hogy mindezekhez jó arcot vág - és nem tányérokat (hozzád) :-)
R.E.S.T.E.C.P.!
;-)
c0vf3f3 2018.06.24. 00:38:23
sztem ezt nem kéne tovább forszíroznod, mert ez már lassan nekünk lesz kínos :-P :-D
kár pont Karottát oltanod - különösen az ő saját blogján, ahonnan könnyen el is mehetsz, ha vmi nem tetszik -, amikor örülhetnél, ha csak tized olyan értelmes lennél, mint ő
...ugye?! ;-)
Gery87 2018.06.24. 22:30:04
Há' már 2 napja nem írok...részemről ennyi:)
Gery87 2018.06.24. 22:31:33
"ha csak tized olyan értelmes lennél, mint ő"
nyalnyal...:)
c0vf3f3 2018.06.25. 14:25:49
OK, meggyőztél, valóban túlbecsültelek korábban...
Gery87 2018.06.25. 14:50:06
Most akkor én is kérdezhetném hogy mit "forszírozod ezt tovább"..?
Nekem rovod fel hogy "oltom" a kis kedvencedet....erre itt vegzálsz.
Palisounder 2018.08.08. 18:42:19
Nagyon nagyra tartom a hogy nem adtad fel. Hogy komolyan gondolod és tettél érte. Szorítok neked és remélem hogy be fogsz nézni a mágikus 2'00 alá. Nagy tisztelet! Pali
TCrown 2018.10.17. 23:08:46