Semmitmondó számok - Karotta Közlöny

KAROTTAKÖZLÖNY

Nínó Karotta élete és munkássága autóbuzériában és másutt

Semmitmondó számok

2009. április 27. 01:17 Nínó Karotta

A Z-ről mindig is azt tartották, hogy egy szépséges, nyúlánk kupé. Nyúlánk, mint hosszúkás, és nyúlánk, mint "ezt az orrkialakítást a Jaguartól nyúlánk." Amikor annak idején egy Napló forgatás kedvéért az Újlipótvárosban kavirnyásztunk vele, Winkler végig azon ajvékolt, hogy lehetetlen jobbkezes utcákban közlekedni, mert mire belátna az ember, hogy elsőbbséget adhasson, már le is tépte az orrát egy gyanútlan Hummer. Erre a problémára kínálja az új Hetes BMW a madárszemkamerát, és náluk is csak 6 hengernek kell a hely hosszában.

 

Szóval a Z hosszú, viszonylag nagy GT-nek néz ki, és Csikós kolléga is azt írta róla, hogy állandóan birkózni kell vele, amit jellemzően nagy és nehéz autókkal kell csinálni. Persze - mivel neki tényleg van szeme hozzá - ő azt is észrevette, hogy a Z valójában kicsi "...olyan picike élőben. Az új tesztautók között elveszett a garázsban, többen kis híján ráléptek, annyira alacsony."

Mivel a Hangyász titkos projektje meglehetősen erősen befolyásolni fogja a méretét és a súlyát is, utána kellett végre néznem, mi az igazság a sémi orrú klasszikus és a ronda kis kockajapán összevetésében. Ez:

Ez volna hát a sokkoló igazság: a Datsun Z egy huncut kis manó a kolosszális Corollához képest. Ez részben megmagyarázza, hogy miért nem lehetett mellete versenyt nyerni 9 éven át Amerikában.

Sajnos most többet  nem mondhatok, talán csak annyit, hogy egyszer majd fel fog ide kerülni újra ez a táblázat. Addig is jó éjszakát.

Címkék: 260z ae86
21 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Wizardus86 2009.04.27. 07:56:53

kicsit vegyesek az érzelmeim ezzel a videóval, ismerve a későbbieket és a TCTV sorsát...

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2009.04.27. 08:53:45

Hú: "1.6L, sor4 - 123LE" vs. "2.6L sor6 - 129LE". Ezek saját, fékpados mérések? Ebben az esetben kiválóan látszik, hogy a Corolla motorja (ami ha jól emlékszem, nem saját) igen alapos kúrán esett át, míg a Z-é kvázi gyári.

Gondolom a táblázat újrafeltöltésével új adatok is lesznek, nemde? Kitalálom: a tengelytáv fog változni! :P

burgenlandi szmörf 2009.04.27. 09:04:02

Videon az allolampas, megvolt (a "sofor es utasa valoban felkeszult szakember..." resznel)?

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2009.04.27. 09:25:47

még egy szám érdekes lehetne, és fotók nélkül is szemléltetné az alapvető különbséget a két kocsi között: a sofőr fejtámlájának távolsága az autó orrától.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2009.04.27. 09:36:17

@Gee Halen:

A black top motor akkor 123 Le-s, ha egy henger nem megy:) Most látam egyet a neten, 1250 dollár, váltóval, ECU-val együtt. Durva.

Negrogo 2009.04.27. 09:40:16

Nem jo ezeket megnezni komolyan mondom azert mert eszebe jut az embernek milyen jo adasok voltak anno. Most meg semmi. Robert 1x-2x feltunik mint mint pl a California tesztnel de Karotta mar sehol. Kar.

DBandesz 2009.04.27. 09:49:29

A tálázat akor lesz igazán érdekes, ha azt olvassuk a:
Corollánál, hogy 1.6, sor4, 154LE (fékpad),
Datsunnál, hogy 2.6 sor6, 2Turbo, RB25DET - DETT: 300+ LE (fékpad)

Lowtyo 2009.04.27. 10:06:58

nemtom
most, így a számokat látva sem tetszik a hacsikocsi és ugyanúgy ölni tudnék egy z-ért.
nemrég vezethettem streetsa capri-át. azzal is folyamatosan küzdeni kellett, de talán ez tetszett benne a legjobban.
merhogy ez amolyan férfias küzdelem.
biztos jókat lehet mókázni egy ae86-al (vagy celica-val :D), de ez a nagyorrú nekem annyira más világnak tűnik.
aztán lehet, hogy csak azért, mert eddig csak olvastam róluk...

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2009.04.27. 11:23:06

@Gee Halen: Ezek mind katalógusadatok. Pont az lesz a táblázat 2.0-ban az érdekes, hogy merre mennek a számok.

kamikazeee 2009.04.27. 15:25:38

Karotta fiam! Z tuning- és versenyalkatrész ügyben (a műanyag kiszélesítésektől kezdve a széles, klasszikus felniken át az L6-os motor Kameari tuningalkatrészeinek beszerzéséig sokmindenben tudok segíteni.) keress meg bizalommal: kamikazeee@mailbox.hu
Ui.: Tomitsu is ismer. :)

Lord heckman 2009.04.27. 15:37:21

Régi szép idők... szombat délben totákár :'(

Már olyan sokszor, olyan sok helyen kérdeztem, dehát a remény hal meg utoljára:
- Miért lett vége a totalcarnak?
- Semmi esély nincs rá, hogy megint legyen? vagy valami hasonló?

DBandesz 2009.04.27. 15:59:20

@Lord heckman: Ez már lerágott csont sajna. Én is szerettem, de meg kell, hogy hajoljak a szerkesztők/szponzorok/stb. döntései előtt. Porszemek vagyunk egy hatalmas gépezetben.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2009.04.28. 00:09:40

Ügyes, ügyes, lebegtetésből; félhomályban tartásból jeles!
Ami az adatokat illeti: leesett az állam. Megdöbbentő. Hogy ez a Z milyen kicsi....

DBandesz 2009.04.30. 15:56:27

Kicsi a bors, de nagyon tud keresztbe menni! :)

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2009.04.30. 23:56:39

Egyébként az szinte közröhej, ahogy az autók egyre nagyobbak lesznek. Ami önmagában nem lenne baj, de azért mégiscsak vicces megnézni mondjuk a legújabb VW Polo-t, mellette az egyes Golf törpeegérnek tűnik...

DBandesz 2009.05.01. 00:46:20

@Gee Halen: A G1-et imádtam. Egy év alatt volt 11 db a családban (kirohanás Olaszországba, hazahoz, pucova, mehet a piacra és újra elölről) kivétel nélkül TD mind. Nagyon fapad volt /már a 90-es érához képest, bár a GTD kivitel kockás Recaro ülései azért jók voltak/, de akkor is.

Ugyanez a helyzet mondjuk a Nissan Sunny - Almera - Almera II (talán) evolúcióban is. Dagadnak a kocsik. Nagy kár.

Gergow · http://gergow.wordpress.com/ 2009.05.13. 10:17:22

Amúgy a Winkler mélyhűtője még mindig tele van pókokkal? :D

DBandesz 2009.05.26. 11:26:29

Sir Karotta! A kommentezők nevében kérem, hogy frissíts egy nagy adagot a blogodon, mert már ki vagyunk tikkadva, nagyon várjuk az újabb fejleményeket, infókat.

msi3 2009.06.08. 14:46:51

Idézem DBandesz-t: Sir Karotta! A kommentezők nevében kérem, hogy frissíts egy nagy adagot a blogodon, mert már ki vagyunk tikkadva, nagyon várjuk az újabb fejleményeket, infókat

Süni25 · http://www.eakft.hu 2009.06.27. 22:37:13

És a Saab akkor nem kelt el. Még tavaly is láttam Érden, nagy ELADÓ felirattal...
süti beállítások módosítása