Szakszerűen tönkretettem, ahogy ígértem - Karotta Közlöny

KAROTTAKÖZLÖNY

Nínó Karotta élete és munkássága autóbuzériában és másutt

Szakszerűen tönkretettem, ahogy ígértem

2015. október 21. 01:34 Nínó Karotta

Én leszek a Datsun-blogolás Henry Fordja: az építés után a posztírás feladatát is kiszerveztem Pupp Balázsnak, aki a saját szavaival meséli el színesen és változatosan, amire én csak annyit írtam volna: baszki. És ki ne hagyjátok a videókat, melyekben kigyullad illetve összetörik, egyebek mellett. Fogadjátok szeretettel első vendégszerzőnket!

datsun_260z_aardvark_vq35de_rip_2015_3_1_1.jpg

Hát Hangyász. Jelen állás szerint úgy néz ki, új példaképünk van, nevezetesen az Ikea. A versenyautó lapra szerelve várja, hogy az áruházban felejtett ötös imbuszkulcs megérkezzen, aztán akkor indulhat valami építkezés. Szétszedtük, igen, szükség volt rá. Gépjárművünk meghibásodott. Immár sokadszor, de eddig legfeljebb pár órás bütyköléssel vissza tudtuk hozni az autót.

Most nem.

datsun_260z_aardvark_vq35de_rip_2015_3_2_1.jpg

Ott kezdődött az egész, hogy tavasszal, szezonnyitó karbantartás felkiáltással, többek közt féket, futóművet átnéztem, mi lóg, mi fogyott el, váltókarossága javítás, apróságok. Meg olajat cseréltünk. Beszéltünk, hogy Motul fenetudjami [Motul 300V 0W30, amit a könyve ír - a szerk] kerüljön bele, aztán itt a cégnél kezdődött as versenyszezon (igazából annak vége sincs soha, nullhuszonnégyben működünk), kimentem a csapattal külföldre, így nem tudom, mit egyeztettél a kollégával és milyen olaj került bele. [Motul 300V, de valami más viszkozitással, mert ez nem volt. A jó ég emlékszik, mi. - a szerk]

Ez konkrétan azelőtt volt, hogy kigyulladt a gép Tökölön

Az ominózus napon én délben szálltam le Ferihegyen, egyre már kint voltam Tökölön, akkor már nem volt nagy kapkodás. Kigyulladt, eloltották, nézegetés. Nem voltam maradéktalanul boldog.

[A légifelvételekért köszönet: bitframe, Timler Viktor, Varga Balázs, Farkas Attila Légiprojekt, Orbán Balázs, Balogh Tamás wenitapress.com. Oltási köszönet: Flying High Drift Team. És mindenki, akit nem tudok, de nélkületek nem lenne több Hangyász hétfő.]

Visszajött az [eloltott] autó, nagyjából megszögeltem az [olvadt] kábelköteget, működik, bár referenciamunkának nem ezt jelölném meg, ha az autóvillamosságba húzódnék át.

aardvark_on_fire_tokol_pest_2015_marcius_7_8_of_9.jpg

Mikor már működött, vettem észre, de csak érdekességszinten, hogy az eddigi horror olajnyomás (ugye először lefordította a tíz baros órát, utána ezt sikerült max nyolc barig lehozni) öt és fél, hat bar környékén mozog. Az jó, azt szeretjük, a mi technikáinkban tapasztalatok szerint ez hidegen-melegen mindenre elég, hidegen egyébként se ütjük. Mivel nem én cseréltem végül az olajat, csak annyit tudtam róla, hogy nem az van benne, mint eddig, így betudtam ennek a változást.

datsun_260z_aardvark_vq35de_rip_2015_3_15_1.jpg

Nagyjából két héttel a tököli tűz után megint volt egy driftedzés, sok minden nem történt, alapvetően működött az autó [csak a kartergáz-lecsapató csorgatta szomorúan az olajat a forró leömlőre, alig füstölt - a szerk.], de a nap végére abban egyeztünk meg, hogy a gyorsasági szakágban nagyobb valószínűséggel fogunk babérokat aratni, mint itt. Nem teljesen alkalmatlan, de könnyű jobbat találni a mezőnyben. Hazamentünk.

datsun_260z_aardvark_vq35de_rip_2015_3_13_1.jpg

Jött egy hungaroringes time attack. Jó szokásához híven az autó, ha körbe bírt menni, felért a kategóriában a dobogóra, most harmadik lett. Az első versenybaleset is megtörtént, a Mansell utáni jobb kanyar végén elment a segge, aztán mire sikerült összeszedni, a jobb hátulja odaért a korláthoz, kicsit megtámaszkodott rajta, odafordította az elejét is.

datsun_260z_aardvark_vq35de_rip_2015_3_3_1.jpg

Mivel az autó legszélesebb pontja konkrétan a felni, igazából arról két-három helyen lekapta a fényt, lett pár négy-öt centis sportcsík az autón, meg eltört a jobb hátsó sárvédő legvége. Műanyag, hát törik. Nagyobb baj sose legyen.

datsun_260z_aardvark_vq35de_rip_2015_3_9_1.jpg

Ami jobban zavart az egészben, hogy ez bevallottan pilótahiba volt ugyan (aka.: "sok lett"), de a pilótahiba oka inkább az volt, hogy olaj került a lábtérbe [meg a kerék alá, meg mindenhova, de ezt akkor még nem tudtuk, ezért inkább magamra vállaltam, pedig fan-tasz-ti-kus kifogásom van. Nézd csak meg videón! - a szerk.].

Ez már a legvége volt a versenynek, az utolsó kör, nem is akartuk már megjavítani, felpakoltam, hazavittem. A szállításhoz le kell szedni a diffúzort és a splittert is, minden úszott az olajban. Ugye van az utastérnek egy padlója, ez a csővázra csak rá lett szegecselve felülről, a lemezek illesztése meg csak a szükséges minimum, van rés, luk bőven, ahol gumicafat, por, ha Kiss Norbi vezeti, akkor komplett vakondtúrás és egy bála lucerna is be tud jutni a kabinba. Meg az olaj.

datsun_260z_aardvark_vq35de_rip_2015_3_10.jpg

Az autó alá nem tud folyni, burkolt az egész, a burkolatra csöpög az olaj, onnan a menetszél meg szétcsapkodja valamerre. A motor a lehetőségekhez képest anyjáig be van ültetve a váz legaljába, az olajszűrő majdnem legalul van, az olajszűrő alá meg bekerült az olajhűtő adaptere. Kicsi a hely, aztán emiatt egyből kanyarodni kell az olajhűtő csöveivel. Na, az a fitting, amivel kiáll a cső és kanyarodik, megunta magát, nyakban elkezdett szivárogni.

datsun_260z_aardvark_vq35de_rip_2015_3_6_1.jpg

Nem nagyon, de annyira éppen, hogy a padlóra kijusson az olaj, onnan meg a kabinba. A drájver meg naná, hogy a mansellben kezd csodálkozni, hogy nézd már, olaj, mire meg eljut az "o" betűig, össze is szedte a szalagkorlátot. [Ezt én magam is így gondoltam, mert szeretem inkább felvállalni a bénázást, mint rongyosra forgatni a Szar Autóversenyzői Kifogások Arany Aforizmakötetét. Rémlett, hogy idétlenül csúszkáltam, márpedig a csodálatos Michelin slickek olyat nem szoktak, azokban éppen azt szeretjük, hogy halálpontos lengőborda-kalibrációval lehet érezni, hogy mire készülnek épp. Aztán visszanéztem a videót, és kiderült, hogy abban a körben már vagy háromszor elment a segge minden ok nélkül. És aztán a boxban megláttam a csurom olajos bal hátsó kereket és diffúzort. - a szerk.]

datsun_260z_aardvark_vq35de_rip_2015_3_4.jpg

Nem volt egy nagy javítás, kidobáltam ezeket a kilencven fokkal kezdődő fityingeket, nem csak a hibásat, mindegyiket. Ehhez azért picit kellett sakkozni a hűtő adapterével, a csövek se adták ki a megváltozott hosszokat, abból is került új, de végül csak sikerült úgy összeállítani az egészet, hogy elfért minden, nem is feszült, össze se ért. Leszedtem a komplett alját az autónak emelőn, letakarítottam az olajat kívül-belül, mehetünk.

datsun_260z_aardvark_vq35de_rip_2015_3_7.jpg

Ilyen kanyarfittingekkel egyébként a csapaton belül is voltak már problémák, a mi gépeinkben emiatt egy darab sincs, mindenhol egyenessel megyünk, ha lehet. Ha meg nem lehet, addig csináljuk, amíg mégis lehet. Eddig nem jelentkezett probléma, pipa, gyerünk tovább.

Nem tudom, mi volt még, volt hring, volt egy tc-s driftbohóckodás, azt pl tök jól kiadta, élete formáját hozta az autó, egész nap unatkoztam, kereket cseréltem, gumit cseréltem, gumimaradékot metéltem a lengőkarok közül, de ennyi, még tankolni se kellett.

datsun_260z_aardvark_vq35de_rip_2015_3_18_1.jpg

Mondjuk Brezova szűk, acélszálig legyilkolt gumival könnyű melléesni az aszfaltnak, sikerült is párszor.
Leért az eleje, kétszer visszatákoltam snellbe' (kétféle rögzítéstechnikai iskola létezik, az egyik a kacsaszalag, a másik a gyorskötöző, jártam mindkettőbe), javítani úgyis kell már, kifurkáltam a törött darabokat, aztán összehúztam gyorskötözővel. Falun vagyunk, na.

datsun_260z_aardvark_vq35de_rip_2015_3_19.jpg

Ennél nagyobb gondunk is volt, elfogyott az összes gumi, amit hoztam. Jó, abból indultunk ki, hogy az előző két drift attempt nem sikerült kiugróan jól, ahhoz méreteztük a készleteket. A duplája se volt elég, köszi, Kazay Gábor, még jó, hogy volt kitől kérni. Hazamentünk.

datsun_260z_aardvark_vq35de_rip_2015_3_16.jpg

Visszafelé megálltam valahol cigiért, ott közölték, hogy szép korvettem van.

Az a baj, hogy hiába kezded el mesélni, hogy ez mi, aki nem ismeri fel, mert sose látott Z-t, annak azt is felesleges elmesélni, mi a héj, mi a váz, mi a motor, a hajtás, mert be van oltva autó ellen. Az ilyenre ráhagyom.
Régi és sportautó?
Akkor Porsche.
Kivétel, ha piros, mert akkor Ferrari.
Mondjuk szép lövés a Korvett is, de legalább az orrközépmotor meg a műanyag bódé stimmel.

datsun_260z_aardvark_vq35de_rip_2015_3_38.jpg

Aztán jött a Pannóniaring. Mivel komoly hiba nem volt az autón, sokat nem is kellett hozzányúlni. A kötény nézett ki nagyon szarul, a bal oldala csak gyorskötözőn lógott. Azt azért a célegyenesben elhordja a menetszél, szóval kapott egy műanyagos javítást. Ha már ott jártunk, kapott egy kozmetikát a segge is, még a szalagkorlát miatt.

datsun_260z_aardvark_vq35de_rip_2015_3_36.jpg

A balos index odalett a kötényben, nem is nagyon akarunk közútra szabadulni az autóval, akkor legalább a jobbost is ki lehet venni. Így lett annyi hely a kötényen, hogy arrébb lehessen rakni az addig is létező, de használhatatlan helyre néző lukat. Úgyhogy indexünk ugyan nincs, de van fékhűtésünk. Végig száz milliméteres átmérővel, az egyik vége telibe a menetszélben, a másik vége telibe a féktárcsára néz, nem nehéz, nem bonyolult, rosszabb meg biztos nem lesz tőle.

Vittünk sátrat, nagyon menők voltunk, majdnem, mint aki már járt versenyen. Versenyautó, depó, szervizkamion, na jó, egyik se olyan igazi, de mondjuk egy kisgyerek, ha sétál a depóban, azért erre már odaráncigálja aput.

datsun_260z_aardvark_vq35de_rip_2015_3_40.jpg

Semmi nem történt. Mentünk, gumit fújkáltuk, tükröt baszogattunk, ilyesmi fontos dolgok. Messze volt a jó hely, de mit csináljunk egy Halaskával egy vadiúj, slickes Porschéban, őt legfeljebb a nyári zápor tudta volna megverni a kategóriában, az meg pont nem jött.

Kaja után felment az autó megint. Volt valami kisebb pályaelhagyás [nem én voltam, előttem csúszott ki valaki - a szerk.], ami után kiment a Gábor is a bukótérbe, de most szándékosan. [Az történt, hogy amperszagot, azaz égő szigetelés szagát éreztem. Nem voltam benne biztos, hogy belőlem jön, vagy az előttem kicsúszott autóból, de mivel idén már egyszer kigyulladtam menet közben, arra gondoltam, hogy inkább félreállok, ahol nem vagyok útban, leáramtalanítok, aztán majd levonulok önerőből, ha nincs baj. Motorhibára semmi nem utalt, videón visszanézve se látni vagy hallani semmi furát.] Megállította az autót, na, akkor járt utoljára az a motor. Nem lehetett elindítani. 

datsun_260z_aardvark_vq35de_rip_2015_3_39.jpg

Semmi gond, a dögszállító kihúzta a depóba.
Nem indul.

Jó, a generátor csatijában laza az egyik láb, azt visszaraktam, megbikáztuk az autót. Olyan csattogással indult el a motor, hogy az áramtalanítót a szomszédból kellett visszahozni, odáig repült, ahogy lekaptuk a gyújtást.
Valami nagyon elszabadult, azt hallottuk elsőre.

Amit lehetett, megnéztem rajta, a motor teteje rendben volt, a vezérlés ránézésre a helyén, szelepek feljönnek a helyükre. Motort át lehet forgatni viszonylag könnyen, kompresszió így elsőre mindenhol van. Hát, akkor lent lesz a hiba.

Hazajöttünk, levettem a kis lemezkartert.

datsun_260z_aardvark_vq35de_rip_2015_3_24.jpg

Ez így elég szarul néz ki.

datsun_260z_aardvark_vq35de_rip_2015_3_30.jpg

Szóval csapágyas lett a motor.
Nem igazán értem, hogyan.
Vannak gyanúk, de ezt kicsit később részletezném, most nem is ez a fontos. Főtengelycsapágyat a helyén nem szokás javítani, ezen a motoron, pláne ebbe a vázba építve nagyjából lehetetlen is.

A "motor ki" műveletnél a hangyász manualban összesen két lépés szerepel, szóval egyszerű az.

1. Szerelj ki mindent a tűzfaltól előre.
2. Vedd ki azt a kurva motort.

Tényleg nem nagy sztori, na. Másodszorra valószínűleg nekem is menne két óra alatt.

datsun_260z_aardvark_vq35de_rip_2015_3_22.jpg

Az, hogy innen szétszedjük a motort, már hamar megy. Az újraépítéshez igazából az ilyenkor szokásos tömítéskészleten kívül kell egy darab főtengely, egy hajtókar, semmi más. Nyilván egy garnitúra csapágysor is, a többi úgy néz ki, megúszta. Kuplung is kell, ez kicsit használtas. Mondjuk az a legegyszerűbb, pont itt járt a Stefan Zorst racing, a hóna alá csapta, majd hozza. Hogy a többivel mi lesz, még nem teljesen világos.

datsun_260z_aardvark_vq35de_rip_2015_3_31.jpg

Vagy megjavítjuk ezt, vagy van b terv, kiderül. Egyéb fejlesztés is készül az autón, ezzel kapcsolatban elraboltuk a Göbölyös Motordoktor egy estéjét és pár idegszálát, de erről majd máskor.

datsun_260z_aardvark_vq35de_rip_2015_3_23.jpg

Ez a szezon már így is a kutyáké, a következtetőre meg rákészülünk.
Vagy így, vagy úgy, de kijövünk a vödörből.

datsun_260z_aardvark_vq35de_rip_2015_3_21.jpg

Izé.
A gödörből.

Aztán most leléptem, szólít a munkahelyem.
Technikai sportágban megmutatjuk a világban, meddig jut el pár magyar gyerek, ha nagyon akarja.

datsun_260z_aardvark_vq35de_rip_2015_3_11.jpg 

[Update: Balázs igazi munkaadója, Kasza György időközben jetski világbajnok lett Amerikában. Ezt nevezem igazolt hiányzásnak! Mondjuk szegény Balázs így már kénytelen lesz nekem is világbajnok motort építeni, annyira sajnálom.] A hétfők ujjongva ficánkolnak a világ naptárjaiban: végre megint jönnek a csavarozós posztok!

 

45 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mazzzzu 2015.10.21. 07:49:54

úúú nem semmi történések, de köszönjük a beszámolót, élvezetes volt olvasni a vendégírót, nem bánnám, ha több lenne az írás, mindegy kitől, csak Hangyász legyen :D

ommm 2015.10.21. 08:53:53

Remek összmunka, gratula! Máskor is ilyet, szopás nélkül!

bézséká 2015.10.21. 10:03:03

Ez klassz volt! Hajrá, kitartás srácok. :)

wolfnet 2015.10.21. 10:38:43

@ommm: ugyan ez jutott eszembe! Nagyon jó olvasmány köszi és várjuk a feltámadást! :D :D

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2015.10.21. 10:55:43

Köszi a sztorit. Egyszer majd írhatnál egy kicsit az LT-ről, elnézést, de tényleg érdekel, mit érdemes tudni róla, mik a tapasztalatok, ennyire megbízható, ilyenek...

TaaT 2015.10.21. 11:24:00

"Mivel nem én cseréltem végül az olajat, csak annyit tudtam róla, hogy nem az van benne, mint eddig, így betudtam ennek a változást."

A 10W40 Magnatec mindenbe jó egyesek szerint :D

ZON 2015.10.21. 13:10:25

Közöm nincs a tribológiához, de egy ilyen keményen hajtott versenyautóba nem valami W50 végű olaj kellene ?

sygma 2015.10.21. 13:19:47

Sajnalom, hogy igy alakult most, de legalabb mi kapjuk a postokat, ahogy a vegszo is szol. Es ilyenkor mindig egy kicsivel, jobban ter vissza a gepsarkany! Hajra!

karlmann 2015.10.21. 13:32:12

Az, hogy a motor megadta magát egyfelől meglepetés, másfelől nem. Végül is ez egy széria motor, ami kicsit át lett alakítva, már amennyire a pénzügyi keretek engedték. Kibírt egy teljes szezont, sok megpróbáltatást és bár meghibásodott, tönkre nem ment. Ez nem rossz kezdés, de a tapasztalatok alapján csak jobb lehet. Hajrá, egy egész tél van rá, hogy újjászülessen!

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2015.10.21. 14:02:34

@ommm: A szopás és a határidő a két legcsodásabb múzsa.

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2015.10.21. 14:05:07

@RÁJEN: Én nagyon szerettem Lorándot. Igaz azonban, hogy kétezer kilométert ha mentem vele, sokat mondok. Kellemes nyugdíjas állása volt. Azóta eladtam, részben abból fogom finanszírozni a Hangyászban a motorgenerált. Zajos, inkább lassú, beste turbólyukkal, de remekül működött.

RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2015.10.21. 14:08:49

@Nínó Karotta: Köszönöm! Pont a motor miatt kérdeztem, mert kb. ugyanaz van a Volvómban, mínusz egy turbó. Sok sikert, kitartást!

Sam8888 2015.10.21. 14:29:00

Mit gyanítotok, mi okozta a csapágyosodást? Elbillent az olaj kanyarban? Remélem most már szárazkarteres lesz! ;-)

nem kéne... 2015.10.21. 15:26:27

@Sam8888: el, persze, de arra van az accusump nevű csodálatosság az autóban.
Hosszú magyarázni, de egy nyomás alatt lévő puffertartály, nem szárazkarter, de nem is kerül annyiba.
A hajóinkban bevált, bírja a 2g fölött gyorsítást meg az egy g körüli lassítást.
Meg az 5g kanyart.
Autóban ilyent nem nagyon terhelsz, szóval elég az ide.
De jó helyen keresgélsz.

1127ccm 2015.10.21. 17:23:14

@ZON: a meleg oldali viszkozitas, foleg versenyautoban kiserletezes kerdese. De alap igazsag h minel higabb olaj kell amit meg elbir! Merni kell az olajnyomast uzemi korulmenyek kozott, 0,7 rol indulunk es 3 tizedenkent megyunk a regulatorig!!!

Pap Imre 2015.10.21. 17:24:40

Innen szép felállni. ;)

1127ccm 2015.10.21. 17:26:56

Volt benne olaj akkumulator! Nem is ertem. Itt valami meretezesi, csovezetes hiba lehet! Sokszor elofordul h joszandekkal javitunk valamit de rontunk a gyari cuccon.

kzolee 2015.10.21. 18:57:18

Ez egy tök normál versenyszezon. :)

Ad Dio 2015.10.21. 19:21:52

Gratula Balázs!

Duplán is!!

Fáj az oldalam a röhögéstől :-))).

Karotta! Máskor is alkossatok közös cikket.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2015.10.21. 19:24:47

Ez elég kemény, mik ki tudnak jönni :S Gratula a gyors megoldásokhoz :)

zeddez 2015.10.21. 19:36:45

szerintem kene ra ket oldalra egy-egy turbo...

zeddez 2015.10.21. 21:20:51

mert azokkal ízíbe' frutti 0.6bar-n meglenne 400 lo meg 500Nm, aztan 0.6bar az meg lofutty
es ide nem ket buszturbot kell odagondolni
amivel mar alulrol is menne kb ~2500rpm-tol a revlimitig
aztan ha nem eleg mar, akkor felfujja 1bar-ra es kesz
az ECU most is tudna azt is vezerelni ezt a tortenetet is, es konnyebb is beallitani, mint az ITB-ket
az injektor meg az AC sem kerul hozza semmivel sem tobbe, ha turbosba kell
a 4340-s CrMo hajtorud ugyanugy jo lenne hozza, es a turbos CR-u kovidugo is ugyanannyiba kerult volna hozza, mint a magas CR-s szivo is volt, ezeknel nincs ardffi
csak a ratapsolt ammobol igy nem ~330lo lenne haromszori attunnerolas utan, hanem kevesebbol(!) elsore 400+, melle egy elhetobb motorkarakterisztikaval, es pikk-pakk fel lehetne tolni 500paripa kozelebe

....de tolem aztan mindenki azzal szopik, amivel akar
a szivotuning egy zsakutca

1127ccm 2015.10.21. 21:39:10

Na most olvastam el, tuti az olajkorben van a gubanc! (mondjuk ez eleg logikus egy csapagyas motor mellett) de onnan indulnek: hogy a pics@ba volt 10+bar nyomas? Hogy redukaltatok? Tenyleg annyi volt e? Csovezes, atmerok, hezagok rendben vannak e? Szuro? Ilyenek... gondolom ezt nem kell mondani neki. De tuti valami tök evidens hiba lesz.

Sam8888 2015.10.21. 22:03:38

@nem kéne...: Vágom mi az accusump. Az az olajnyomásmérő tuti jót mutatott? Mindenesetre gyanús, hogy az egyik hajtókar+csapágy igencsak odalett, a többi meg még egész jó. (oil starvation-nek szokták ezt angolul hívni)
Másik tippem a villanynál lenne: triggerlogot néztetek a tűzeset után?
Valamint a VEMS nem igazán szereti a bikázást... Vemssupporton olvastam olyat, hogy valaki bikázni szerette volna az autóját és megdöglött benne az adc chip. Mondjuk egy indítástól még nem gatyásodna le a motor...

Sam8888 2015.10.21. 22:05:07

Ui.: kormány visszapörög már? :D

nem kéne... 2015.10.21. 22:11:13

@zeddez: figyelj, gyere ide, mutass rá, hol fér el abban a motortérben a két turbó, én istenbizony beépítem neked.
a másik.
nem nagyon részleteztem ki, mi van oda felapplikálva a szolgálati csapásmérőnk platójára a kutya mögé, az ott egy szívó benzines vényolc motor, mint b terv.
nissan.
abból a nissan motorból a nismo az egekbe magasztalt és ugyanide tuningolható vr38 helyett a gtrbe építve előszed hatszáz lovat, az ausztrál túraautó sorozatban meg ugyanez az alap rövidebb lökettel, kisebb összlökettérfogattal tud hatszázötvenet.
nyilván az egy nagyon drága motor, de ebből a rettenetből elérhető áron simán kihozható négyszáz ló, ráadásul már most kb egy erőt tud a jelenlegivel, csak nyomatékosabb.
valahogy nem írnám le annyira egyértelműen én a szívó motort a motorsportban, van létjogosultsága.
ez az egyik.
a másik.
több erő egyelőre nagyon nem kell.
szezon elejére így is beszögeltem negyven kiló ólmot az autóba, mert ott, ahol az autó megy, súly/lóerő kategóriák vannak.
lehetne menni feljebb is, de nem akarunk.
amit kinéztünk kategóriát, annak a felső határán vagyunk kilóra, lóerőre pontosan, ha erősebb az autó, még több súlyt kell belepakolnunk, az meg idővel csak az irányíthatóság rovására megy.
ez a negyven kiló ólom arra jó, hogy ha valami értelmes dolog kerül az autóba, nem kell sakkozni, honnan akarunk súlyt nyerni hozzá, kidobáljuk a kellő darabszámú ólomlemezt, megjöttünk, pont ugyanazt tudja az autó a mérlegen, amit eddig, csak közben jobb lett valamilyen szempontból.

nem kéne... 2015.10.21. 22:25:25

@1127ccm: két dolog.

az egyik.
lehet, hogy szar helyen mérjük az olajnyomást.
konkrétan közvetlenül az olajpumpa után, ott jóhogy olyan olajnyomást mérsz, hogy ihajj, csak mondjuk ha az olajpumpától legmesszebb, mondjuk a hengerfej tetején nézed, látod, micsoda különbségek vannak a két pont közt.
lehet azt mondani, hogy nem így van, egy folyadéktérben egy nyomás uralkodik, ez így tök jó, csak itt emiatt már fölaprítottunk pár motort, aztán átkerült máshova az olajgomba és egyből látszott, hogy baj van.

nem azt mondom, hogy itt is ez van, de a nyomásmérés átkerül máshova, az biztos.

az olajkörrel ezt leszámítva nincs más hiba, amivel foglalkozni kellene.

a tíz bar nem tudom hogyan volt, nem én raktam össze a motort, akkor működött, amikor hozzánk került, de nagyon sokalltuk.
ha ki akarod venni az olajszivattyút, szét kell szedned a motor elejét, ahhoz meg ki kell venni a helyéről.
akkor ezt szerettük volna elkerülni.
a nyomáscsökkentés kicsit redneck módon történt, van egy hatlapfejű záródugó az olajszivattyún, a nyomáshatároló golyót erre támaszkodva tolja a rugó.
kialátéteztem a hatlapfejet. (most, hogy szétszedtem a motort, megnéztem, nincs lelazulva)
egy alátét elég volt arra, hogy a hengerfej ne teljen fel olajjal, mert ez volt a tünet, amit igazán kezelni akartunk.
mostani eszemmel ezt a nyolc bart is lejjebb venném, legfeljebb hatra melegen.

nem kéne... 2015.10.21. 22:27:27

@Sam8888:

nem programhiba volt, az olajkörben történt valami.
megvan a hiba, nyugi.

csongiaparaszt 2015.10.22. 08:48:54

Hű, banán, hát nem fenékig tejfel az egyszeri autóversenyző élete, az biztos. Egységnyi pálya-időre mennyi szerelés-idő esik, számoltad már?
A B terv a kutya melletti nagy V (6/8) motor?

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2015.10.22. 10:47:38

@csongiaparaszt: Ezt a hányadost sose merném kiszámolni. A B-terv egy V8, de hiába áll fel rá, inkább nem szeretnénk, amíg van másik opció. Mármint főleg kifizetni nem szeretném.

nem kéne... 2015.10.22. 12:06:20

@csongiaparaszt: vk56de a becsületes neve. Grafitemberrel szólva az már úgy belengetné_azokat.De nagyon sokat kell alakítani hozzá, hogy beférjen és működjön.
A hányados nálam eléggé alacsony, Karottánál meg végtelenül magas.
:)

Kiskaresz 2015.10.22. 13:55:07

@zeddez: jajjj hobizoli csak egyszer lenne az hogy nem okoskodsz bele mindenbe :'D

vizsla_barat 2015.10.22. 15:17:04

miert csak egy csapagy ment tonkre?

csongiaparaszt 2015.10.22. 20:54:55

@Nínó Karotta: hajrá. Akár A, akár B, ennél rosszabb biztosan nem lesz :)

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2015.10.22. 22:49:41

@vizsla_barat: Mert orult mazlink volt. Ha nem allok meg a fustszag miatt, a menet vege elott el is szakadt volna ez a hajtokar szerintem.

Tomato77 2015.10.22. 22:58:29

Ejjjjj, de jó hangja van a belső kamerás felvételen!!!

Mercel 2015.10.23. 00:40:21

@Nínó Karotta:

Csodás egy dög.
Remélem talpra tudjátok állítani.
Ja és őszintén irigyellek a hobbid miatt.:)

Kniight 2015.10.23. 08:09:37

@1127ccm: 10 baros nyomás? Nincs valahol dugulás a rendszerben?

Sam8888 2015.10.27. 16:03:27

@Kniight: Gondolom az első hajtókar olajkörében volt...

Kniight 2015.10.27. 23:37:31

Én valami központibb helyre tippelek, az első hajtókar csak az áldozat, neki már túl kevés olaj jutott. Ettől még a többi is lehet hogy kevesebbet kapott a szokásosnál, de mép épp túlélték valahogy.

nem kéne... 2015.10.28. 12:55:48

@Kniight: ha dugulás miatt lett volna 10 bar az olajnyomás, már rég megdöglött volna az a motor, nem három év után.
Mert ugye volt olyan tc pályanap, hogy az autó ment ötven kört a hungaroringen.
És az csak egy napja volt, szóval értem én, hogy utcán ez így eléggé kevés, de pályán azért került bele méter bőven.
süti beállítások módosítása