Anyám, ez az első bejegyzés, amit már te is olvashatsz. Tudom, egy keményen túlszívott Woody Allen sem szorong egy fiát féltő anyánál különben, de ennyi vas közt talán már nem tereh látni egyszem magzatod.
A múlt héten gazdagon termett a fémfa. Alighogy elkészült a rendes X az ajtóba, máris kapott a Hangyász még egy A-oszlopot. Minek? Fejreesés ellen, állítólag a Slovakia Ringen szállt már fel úgy autó a dombon, hogy tetőn landolt. Márpedig a Hangyász gyors lesz, és az alapfelépítése alapján aerodinamikailag inkább szárny, mint horgony. De majd ezen is segítünk, erről később.
A kettőzött (igazából a gyárival együtt triplázott) A-oszlop lassan minden modern versenyautóban elvárás, és mivel már van gyerekem, nem kell a látszatbátorságommal hirdetni a kövér kolbászt. Aki látott már 70-es évekbeli japán karosszériaoszlopot, nem is nagyon fog csodálkozni. Amerikában egy ilyen pálcával marokkózni se ülnének le.
Megkezdődött továbbá a lemezmunka. Egyrészt kapott egy 3-as lemezt a váltóalagút eleje. Emögött tudna szétrepülni a lendkerék és a kuplung. Minden tiszteletem az amerikai kisiparé, ahonnan az előbbi kiváló versenyalkatrészek származnak, de 35 év alatt annyira a szívemhez nőttek a bokáim (nem közvetlenül, hanem a törzsemen és a lábaimon át), hogy nincs kedvem kockáztatni. Aki nem tudja, milyen az, ha egy lendkerék szétrobban, tekintse meg ezt a pompás, happy-endes videót. Aztán képzelje el hosszában álló motorral. Nna.
Mivel annyi embernek ígértem már meg, hogy viszem a Hangyásszal, hogy taxizhatnék is vele a fővárosban, ezért kapott páncélt az utasoldal is. Érdekes lemez még az a sarokelem, ami az A-oszlop és az oldalsó X találkozásához került.
Remélhetőleg ennek sem lesz semmi dolga soha, de az A-oszlop merevítésén kívül arra van, hogy támassza az itt még kicsit íves felső ajtó-X-szárat, és arra késztesse az első futóműtornyokat tartó csöveket, hogy inkább ők hajoljanak. A csővázban ugyanis az az izgi, hogy nem pusztán merevnek kell lennie, de célszerűen merevebbnek kell lennie az utas körül, mint messze tőle. Ezt nem ragoznám túl.
És ha mindez klassz, még klasszabb, hogy percekkel ezelőtt érkezett Hexer Zolitől emailben pár kép, ami formálódó tűzfalat és általános belemezelődést mutat.
Ezzel még messze nincs vége a feltalálós időszaknak, például egyelőre egyikünk számára sem triviális, hogy végül hogyan lesz teljesen elrekeszthető a motortér az utastértől, amihez én elég makacsul ragaszkodom, de a lényeg (diszkréten erősödő dobpergés, fanfárok, majd jobbról, luftballonmellű amazonok által fújva belépnek a harsonák): a vázszerkezet ezennel kész.
Drága olvasók, alig merem leírni, de ez az utolsó olyan hét, amikor még pőre acélt nézhettek, a Hangyász ugyanis szerdán elmegy Lajcsihoz fényeződni. Az ám, két nap múlva a Nemzetközi Ebbőlsoseleszautó Nagydíj örökös várományosa a saját lábain állva, végleges magasságában, kormányozható módon elmegy újra megszépülni.
Fényezésnél többről lesz szó, Lajcsi ugyanis egy új orrot is szab majd a csodaszép régi helyett, míg én egy távoli sarokban, tétova mozdulatokkal, halálos komótossággal pöcsölve megpróbálom elkészíteni a kompozit splittert, fenéklemezt és diffúzort.
Ha jövő héten nem találkoznánk, beleragadtam az üvegszövetbe örökre. Kívánjatok szerencsét. Ja, és aki valaha beülne, kezdjen fogyózni.
... ... 2012.07.23. 22:30:08
OFF: a legutóbbi TV adás utolsó két zenéje mi volt ???
Rocko- 2012.07.23. 22:41:44
WesT 2012.07.23. 23:31:37
zöldi 2012.07.23. 23:47:42
paradoxx 2012.07.24. 00:03:02
Amúgy drukkolok, kiváncsi vagyok mit tud majd a gép.
Matyi21 2012.07.24. 00:41:29
tailor13 2012.07.24. 03:33:11
Szerény véleményem szerint, a 3-as lemezzel nem vittétek túlzásba a védelmet. Ami a videón szétszállt, és vitte a komplett elejét, zárhidat, mindent, azt gyanítom, a 3-as lemez nem fogja meg. De ne is legyen szükség ilyenekre! :)
Kíváncsian várom a videót az első próbakarikáról :)
ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.07.24. 06:09:20
:D:D:D:D:D
Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2012.07.24. 06:27:27
Schütii 2012.07.24. 07:17:17
twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2012.07.24. 07:23:24
Szűcslaci 2012.07.24. 07:29:01
Schütii 2012.07.24. 07:35:09
Mérges 1234 2012.07.24. 07:38:20
Súlyáról tudni valamit???? Remélem azért könnyű maradt valamennyire, mert akkor nem lesz versenytársa a gépnek.
xt198 2012.07.24. 07:38:21
Mérges 1234 2012.07.24. 07:44:26
Jut eszembe, ahol a biztonság nem indokolja, felesleges belemezlni, vagy csak szegecelt alu lemez kellene, vagy valami szénszálas borítás, talán ezzel is lehet 10-20 kg nyerni. DE úgy látom mr késő.
Schütii 2012.07.24. 08:25:36
mv3 2012.07.24. 08:44:23
2. Mennyire skrizofén együttállás, belül csupa rideg, funkcionális szöglet a vasautó, miközben kívül egy popmás-formás köntösben gyönyörködnek a nézők. Olyan, mint egy nulladik szériás próba terminátor, belül fémváz, bár ezen még kívül nem élő a szövet, de már hat az emberi érzékekre.
(Az autók körül eleve sok a furcsaság, például, ha egy csomó fémalkatrészt úgy raknak össze, hogy egyszercsak egy üzemképes motor lesz belőle, a sok szervetlen anyag közös mozgatásának a hanghatásától elolvad és lúdbőrözik a magunkfajta, hogy húú, de szép hangja van, igazi sorhat, V8, stb. Miközben ha kirakom a mosogatógépből az evőeszközöket, hiába csörömpölnek, nem érint meg.)
3. Kedves Karotta, szerdán légy szíves vigyél magaddal mobilt, mert ha beszippantja az alsó végtagjaidat a rosszindulatú üveggyapot, a felsőkkel irányított segélykiáltásodra mentőexpedíció formációba szerveződhetnénk itt páran. És persze Bear Grylls után szabadon: kulacs és kés is legyen nálad, ki tudja, mikorra érünk oda.
SZPTRSZB 2012.07.24. 09:17:12
Skulo · http://politoxi.blog.hu/ 2012.07.24. 09:19:02
4 és fél óra alatt végigrágtam magam a teljes folyamon, a filmeken és a kommenteken. Nem akartam már a régi témákba beleugatni, de azért a heggesztéses vitánál rendesen viszketett az ujjam. ;) De nem, már nem már látszik, hogy mennyivel jobban odafigyelnek a srácok a varratok külcsínyére, illetve, hogy legalább szépen jelenjenek meg a képeken. Ezért, illetve a most már szépen látható merevítések miatt amúgy is okafogyottá vállt a dolog.
Egyébiránt GYÖNYÖRŰ lesz/már van ez a kocsi! Imádom, már most, már amennyi látszik belőle. Piszok jó lett az a hátsó ív, majdnem magamhoz nyúltam amikor írtad, hogy megint nem jó a magassága. Szóval csodaszép, szebb, mint bármelyik "konkurens", pedig hol van még a késztől!? :)
Már az első felbukkanása -a TC OT Exp.- óta egészségügyi vattával kell törölgetnem a nyálat a klaviatúrából.
Jó mulaccság férfimunka ez, így is, úgy is.
Szóval kitartás! Éljen a Datsun!
Skulo · http://politoxi.blog.hu/ 2012.07.24. 09:27:47
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.07.24. 09:34:17
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.07.24. 09:35:21
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.07.24. 09:37:25
hofi601 2012.07.24. 09:38:12
Hány kilónál jártok most (mármint mennyi a tömege)?
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.07.24. 09:39:16
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.07.24. 09:42:40
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.07.24. 09:44:25
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.07.24. 09:45:51
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.07.24. 09:46:26
Szkotti 2012.07.24. 09:46:58
protézisesh 2012.07.24. 09:51:08
hofi601 2012.07.24. 09:57:23
eXDub 2012.07.24. 10:00:36
1kutya 2012.07.24. 10:04:35
Wizardus86 2012.07.24. 11:14:29
titokmacsek 2012.07.24. 12:07:43
Flankerr 2012.07.24. 13:33:30
uglykid 2012.07.24. 14:26:45
Arra gondolván, hogy nem sokkal alapjárat felett történt az eset, bele sem merek gondolni mekkora erők ébrednek mondjuk 6000 1/min körül!
Szóval fő a biztonság, ez csak egy hobbi ami örömszerzésről kell, hogy szóljon!
Szép lett az ajtókereszt, de úgy látom a felső ív csak a bejutást gátolja!Minek?
Sidepipe??
1kutya 2012.07.24. 15:06:21
titokmacsek 2012.07.24. 15:29:05
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.07.24. 17:22:12
Sidepipe, igen. Ronda, de egyelőre nincs más megoldás.
Suttora 2012.07.24. 19:27:39
Schütii 2012.07.24. 20:02:31
Matti · http://indafoto.hu/matti 2012.07.24. 20:47:15
win7, ffox14
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.07.24. 21:00:53
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.07.24. 21:01:37
dreamhotep 2012.07.24. 21:04:41
visszakettopadlogaz (törölt) 2012.07.25. 06:18:12
erdekes, en is hallottam mar szetrobbant wartburg lendkerekrol anno, az is alapjarat kozeli fordulaton szakadt le, de az nem csinalt nagy ramazurit emlekeim szerint.
Gyermeki kerdes: nem lehett volna ajtot tenni a hangyaszra? egesz jol bevalt a nyilaszarok alkalmazasa az autoiparban, azert kerdem. Megkonnyiti nagyban a beszallast - es baleset eseten a kiszallast is....
visszakettopadlogaz (törölt) 2012.07.25. 06:24:38
Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2012.07.25. 17:25:20
Adrian Mole 2012.07.25. 22:54:26
Bukókeret, mint koncepció megvan? Biztosan flancból rakatják be minden sportgépbe. Ajtó meg ott figyel hátul a képeken.
DemiA 2012.07.26. 10:57:38
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.07.26. 11:16:09
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.07.26. 11:19:45
Typoon 2012.07.26. 13:48:15
2-More 2012.07.27. 11:33:46
In the Swift, you get the feeling that the car could probably go even faster if it didn't have you, a mere human being, dicking about at the wheel. The GT-i is part car, part Terminator.