Na jó, soha a büdös életben nem tudtam titkot tartani.
Az egész bő egy éve kezdődött, amikor rájöttem, hogy Magyarországnak nincs szüksége egy újabb szépen restaurált Datsun Z-re, mert ezt a területet Szabó-Jilek kolléga akkurátusan lefedi áldott munkásságával. Ha tehát az old-timer kiállításokon megoldott az úrfelmutatás feladata, nekem oda kell elvinnem az evangyéliomot, ahová a veteránozás karnauba-szagú lehelete nem ér el. A versenypályára.
Első lépésként a sors összesodort egy csodálatos háborodottal, aki Skyline motort, Galant orrot és 100NX targatetőt kendácsolt a Nissan 200SX-ébe. Tőle megvettem a motort, ami a 280 lovas RB25DET Neo a Skyline R34 GTS-T Type M-ből, átépítve az RB26DETT twin turbo kipufogósorával és feltöltőivel. Meg a hozzá való váltót. És ünnepélyesen kiblogoltam, hogy elkezdődött. Lol!
Aztán úgy fél évre annyira benyelt a munka, hogy nem történt semmi, de februárban végre megembereltük magunkat, és Benyó Gyurinál beindítottuk a Z-t. 6 év ácsorgás után csodás volt újra járni hallani.
Egy hónapra rá japán autómodellek felett beszélgettünk Sipos “Managertoys” “Streetsta” Zolival, aki megemlítette, hogy egy bontóban látott egyszer egy garnitúra jó széles 14-es felnit, csak kurva ronda sárgák, és nincs rájuk gumi sehol a földön. Én sóhajtottam egy nagyot, hogy milyen jó lenne egy szép széles verseny-Z négy szép széles, korhű felnin.
Zoli másnap beállított a szerkesztőségbe a 4 Hayashi Street nevű kultikus japán versenyfelnivel, amiért visszament a kedvemért a bontóba, és megvette a saját pénzén. Akkor még ő se tudta, hogy pontosan mekkora kincset túrt ki nekem. Azóta sincs elképzelésem se, hogy miként hálálom meg. Valószínűleg életem végéig nála vásárolom majd a modellautókat a gyerekeimnek és a gyerekeim barátainak és a barátaim gyerekeinek.
Közben közeledett az első Initial Drifters driftedzés, és nekem nem volt kerekem, mert - mint törzsolvasóink tudják - ezeket ellopták a szerkesztőségi mélygarázsból tavaly. A Hayashik nem erre valók, és amúgy sem lehet 235-255 mm széles 14-es gumit kapni, szóval el kellett mennem vásárolni egy garnitúra driftre alkalmas felnit. Így kerültem egy duenes hirdetés nyomán egy márciusi estén Mogyoródra.
A kerekek egy műhelyben vártak, aminek a sarkában állt egy AE86 kasztni. A műhelyben két férfi dolgozott éppen: karosszériát készítettek műanyagból egy Honda Civic versenyautóra. Sose láttam ilyet élőben, így a felnikre ügyet sem vetve szóba elegyedtünk a kompozitok lelki életéről, és a japán versenyautók iránti irracionális vonzalomról. Tíz perc alatt kiderült, hogy mindhárman elmebetegek vagyunk, és ennél kevés boldogabb felismerés érhet férfiakat egy műhelyben. Másfél órányi sztorizás után muszáj volt kimennem a laptopomért, és megmutatni, hogy ha egyszer az életben karosszériát készíttethetnék műanyagból, az mi volna. Ez:
Ez egy Bob Sharp-féle Datsun 260Z versenyautó, az IMSA GTU sorozat 1975-ös bajnoki autója, egyben az egyik legszebb versenyautó evör. Sok embernek mutattam már meg ezeket a képeket, és a jellemző reakciók a “hmm, klassz”-tól az “aha”-ig terjedtek. Kevesen ejtik olyan hirtelen és olyan mélyre az állukat, ahogy azt én csináltam, amikor először megláttam az ebay-en, ahol eladásra hirdették egy kerek vagyonért, két éve. De a mogyoródi srácoké meg sem állt a finom gittporig, ami a padlót borította.
Volt pár másodperc csend, ameddig a képeket váltogattam. Aztán Tasi megszólalt:
- Jövő héten szerintem végzünk a Hondával. Akkor beguríthatod.
És az igazi történet itt indul.
biker_kolee 2009.06.18. 08:35:43
gatsy 2009.06.18. 08:58:18
Az Sharp Z naggyon durván néz ki, gyönyörű.
csavarkulcs78 2009.06.18. 10:16:10
Végül hogy szereztél 235széles gumit?
Még részleteket akarok.
scheerti · http://scheerti.blog.hu 2009.06.18. 11:00:49
Megvettem szemérmetlenül olcsón, utólag derült ki, hogy az első szériás R5 Turbo felnijei, baromi könnyűek és ritkák.
Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2009.06.18. 11:02:58
Na egy kis nyálcsorgató: www.youtube.com/watch?v=eAvL59-drRg
DBandesz 2009.06.18. 11:22:32
biker_kolee 2009.06.18. 13:08:42
Eszembe jutott, hogy már láttam ezt a purhab-lilaszivacs kombót valahol. Egy másik Karotta posztban. Mégpedig ez csak a kezdetleges fázis, és már jóval előrébb haladt a folyamat.
karotta.blog.hu/2009/04/11/irigyen_onmagamra
Itt ni.
Vagy lelődtem a poént? :P
biker_kolee 2009.06.18. 14:25:06
ommm 2009.06.18. 17:47:02
Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2009.06.18. 17:51:39
Ha végre lesz annyi pénzem, hogy játszós autót vegyek magamnak, a következő jelöltjeim vannak átalakításra:
kispolszki - autópályás sebességdöntésre (ha már a maximumot el tudom érni, az nagy szó lesz)
Lada Samara - sleeper megoldásban egy VFTS motor lenne bacsavarva
Fod Mondeo mk1 - amerikás-rendőrautós fíling kreálása
esetleg Skoda 1xx - szintén az autópályás döngetéshez.
Bárhogy is, ki lenne pakolva a verda, totál lekönnyítve, a Polski esetében némi Abarth-fílinget szerezve a cuccnak.
10000rpm 2009.06.18. 18:06:18
Amúgy a VFTS motor elég távol van a sleeperségtől - múltkor egy zebrán keltem át egy keményebb sporttengelyes 07-es előtt, hihetetlen volt az dadogás amit alapjáraton művelt. Pláne mikor elindult...
anyahajókabinajtóhajtogató 2009.06.18. 18:11:23
hamika 2009.06.18. 18:25:59
englishrussia.com/?p=1949
Gergow · http://gergow.wordpress.com/ 2009.06.18. 18:59:43
Hajrá!!
www.youtube.com/watch?v=DGarjMlGsPA
Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2009.06.18. 19:11:01
Ballonosabbról még nem nagyon hallottam itthon, szerencsés vagy, hogy találtál.
bervas · http://mt10.blog.hu 2009.06.18. 19:48:06
A régiek tuning Lada esetében 1000-1500 körüli alapjáratról regélnek. Vagy még magasabbról. Lőttek a sleeperségnek.
bervas · http://mt10.blog.hu 2009.06.18. 19:52:05
30 éves ólmos, régi gyártástechnológiájú és összetételű benzinnel ellenben úgy indulnak a járművek, mint a parancsolat. Elő kell húzni egy pókhálós Pannóniát, Csepelt a pajtából és megtapasztalja az ember.
10000rpm 2009.06.18. 19:57:30
Nem egyszerűek, az tény.
Mikor kerül be az új motor a gépbe? Érdekes látvány lesz mindenesetre.
Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2009.06.18. 19:58:19
viktorio007 2009.06.18. 20:11:51
A javíttatás és festés után jött a bibi!
A 14-es gumi nem megy rá(kicsi) a 15-ös meg nagy!
Így ment tovább a piacon igaz nyertem rajta egy csomót! De nem szeretnék a vevővel összefutni:))))
Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2009.06.18. 20:51:13
BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2009.06.18. 21:28:29
Szopacs.
Devil2 2009.06.18. 22:02:01
majtin 2009.06.18. 22:06:31
WolfCorpS 2009.06.18. 22:21:20
... :)
streetsta · http://managertoys.hu/ 2009.06.18. 22:26:55
De most akkor ez Bosozuku-e, vagy nem-e e?
apamacko 2009.06.18. 22:50:21
A felnik csodaszépek tényleg !
sreetsta : Ne sírj a Caprira vannak szép gyári felnik nem ?
(A Taunusom gyári alufelnijein 185/70 R13 van gyárilag, és már az is ritkaság, de volt 205/60 R13 -al is !! Na az egy elmebeteg méret, ma már)
tiramiska 2009.06.18. 22:55:10
UrQuattro 2009.06.18. 23:19:19
Nagyon szép! ;)
[Walaki]D`Lair · http://ae86levin.blog.hu 2009.06.18. 23:49:17
LAPoska 2009.06.18. 23:54:01
yeti 2009.06.19. 00:31:30
hungarianbetyár 2009.06.19. 06:49:41
Sopánka76 2009.06.19. 07:40:21
bringatrailer.com/2008/12/16/authentic-bob-sharp-75-datsun-imsa-gtu-z-car/
áááálat. Kéne. Hajrá!!! :D
Süni25 · http://www.eakft.hu 2009.06.19. 07:54:37
csongiaparaszt 2009.06.19. 09:09:32
Na ezt nevezem.
Mégmégmégmégmég.
:)
Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2009.06.19. 09:26:46
w a s d 2009.06.19. 09:43:28
Vagy Wankelt, Csikós ilyen témájú belsoseg posztjában kommentek közt volt egy link ilyenről:
www.shop.autotc.ru/index.php?razdel=dvig_vaz_dvig
Csikós Zsolt 2009.06.19. 10:21:19
Ha van előnye az indexes központi kávéfőzőnek, ami éppen mellettünk (TC) lakik, ezért mindenki itt fordul me (föl), amikor leesik a vérnyomása, hát ez. Hogy látjuk élőben (oké, ipodon, de másoknál egy fázissal előbb) készülni eztet az izét.
mv3 2009.06.19. 10:23:32
A belinkelt versenyautó gyönyörű!
A totalcaron nagy fekete lyuk tátong egy Aventime használteszt helyén, szuper lenne, ha befoltoznád -mielőtt beszippantja az egész oldalt:o)
dr.oid 2009.06.19. 10:25:00
mv3 2009.06.19. 10:27:03
Kukimustáros 2009.06.19. 10:34:42
kelemen.lajos · http://picasaweb.google.com/kelemenlajos 2009.06.19. 10:36:23
nekem kell egy ilyen 1:1-1:82 minden méretarányban, hajtással, kütyüvel/annélkül.
A felni külön egy orgazmus.
Irigykedek.
(utólag is elnézést az első sorért, de ez jött...)
Surci 2009.06.19. 10:43:02
Ha van kedved beszélgethetünk!:-)
BlazeHun 2009.06.19. 10:54:42
Mihamarabb látni kívánom élőben!!!!
s4tch 2009.06.19. 12:45:48
:(
Egyébként vaddisznó. De ezt meg lehett volna csinálni egy hulladék 280ZX-ből is, a tetővonala annak is hasonlóan ütős, a többiből meg úgysem marad semmi.
streetsta · http://managertoys.hu/ 2009.06.19. 15:21:31
Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2009.06.19. 17:26:38
series_one (törölt) 2009.06.19. 18:16:50
nem rossz.
viszont én az orráról hiányolom azt, amitől felismerhető a z, a fészekbe tolt lámpákat.
anélkül olyan hiányos az elej vagy hogy.
attól eltekintve szép.
öreg autónak nem is lehet nagyobb jutalma, mint a szép napi használat.
vagy hogy versenyautó lesz belőle.
luigi Vercotti 2009.06.19. 19:18:59
Éljenek a Szent Hülyék!
Ahogy az utsó képet elnézem, mégis lehetett gumit szerezni rá...
Jose Fonsega 2009.06.20. 00:55:40
Egyébbként meg über "wide-body" a cucc!!!!!!
Sayniqua (törölt) 2009.06.20. 14:12:51
Éljenek az elmebetegek!
Rot 2009.06.20. 18:06:53
RSS feed kéne.
Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2009.06.20. 21:08:31
Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2009.06.20. 21:09:43
Surci 2009.06.20. 21:31:57
DBandesz 2009.06.22. 08:26:27
Frissítésért imádkozunk Karotta San!
eRobi 2009.06.22. 10:25:59
Orosz Péter (törölt) · http://kzamm.com/ 2009.06.25. 18:44:55
indafoto.hu/loop_1/image/4501509-6f5400e4
James Dean szerepében az autót építő duó egyik tagja, Tasi, akiről megismerkedésünk közben megtudtam, hogy általános iskolai osztálytársak voltunk öt évig.
A kép további érdekessége, hogy az összes rajta szereplő ember tulajdonosa egy Toyota Corolla AE86-nak.
kuf 2009.06.29. 15:39:36
Orosz Péter (törölt) · http://kzamm.com/ 2009.07.07. 18:20:23
jürgen baromartz 2009.09.12. 22:52:21
bátyámék a gumiműhelyben egy 6,5 coll széles felnire robbantottak rá egy citroen kacsáról származó gumit. iszonyat hülyén nézett ki, de elvileg (hangsúlyozom elvileg) lehetett volna "használni", rajta maradt a felnin.
szerintem egy 9 coll széles felnire is simán rá lehet robbantani a manapság kis hazánkban kapható legszélesebb 14-es gumit.
Magnetik 2009.09.14. 12:59:25
...ezer éve...
P.Á.Z.
Überraschung 2009.11.21. 23:51:35
Ma mi van, a friss "hús" csak kommersz eszköz, vagy státusz növelő, maxi abroncs luxus seggnyalás.:S
Ezt a tetőívet, és orr-fenék hossz arányt miért nem tartották meg a mai autóiparban?