Kitálalás, első fogás - Karotta Közlöny

KAROTTAKÖZLÖNY

Nínó Karotta élete és munkássága autóbuzériában és másutt

Kitálalás, első fogás

2009. június 18. 01:24 Nínó Karotta

Na jó, soha a büdös életben nem tudtam titkot tartani.

Az egész bő egy éve kezdődött, amikor rájöttem, hogy Magyarországnak nincs szüksége egy újabb szépen restaurált Datsun Z-re, mert ezt a területet Szabó-Jilek kolléga akkurátusan lefedi áldott munkásságával. Ha tehát az old-timer kiállításokon megoldott az úrfelmutatás feladata, nekem oda kell elvinnem az evangyéliomot, ahová a veteránozás karnauba-szagú lehelete nem ér el. A versenypályára.

Első lépésként a sors összesodort egy csodálatos háborodottal, aki Skyline motort, Galant orrot és 100NX targatetőt kendácsolt a Nissan 200SX-ébe. Tőle megvettem a motort, ami a 280 lovas RB25DET Neo a Skyline R34 GTS-T Type M-ből, átépítve az RB26DETT twin turbo kipufogósorával és feltöltőivel. Meg a hozzá való váltót. És ünnepélyesen kiblogoltam, hogy elkezdődött. Lol!

Aztán úgy fél évre annyira benyelt a munka, hogy nem történt semmi, de februárban végre megembereltük magunkat, és Benyó Gyurinál beindítottuk a Z-t. 6 év ácsorgás után csodás volt újra járni hallani.

Egy hónapra rá japán autómodellek felett beszélgettünk Sipos “Managertoys” “Streetsta” Zolival, aki megemlítette, hogy egy bontóban látott egyszer egy garnitúra jó széles 14-es felnit, csak kurva ronda sárgák, és nincs rájuk gumi sehol a földön. Én sóhajtottam egy nagyot, hogy milyen jó lenne egy szép széles verseny-Z négy szép széles, korhű felnin.

Zoli másnap beállított a szerkesztőségbe a 4 Hayashi Street nevű kultikus japán versenyfelnivel, amiért visszament a kedvemért a bontóba, és megvette a saját pénzén. Akkor még ő se tudta, hogy pontosan mekkora kincset túrt ki nekem. Azóta sincs elképzelésem se, hogy miként hálálom meg. Valószínűleg életem végéig nála vásárolom majd a modellautókat a gyerekeimnek és a gyerekeim barátainak és a barátaim gyerekeinek.

Közben közeledett az első Initial Drifters driftedzés, és nekem nem volt kerekem, mert - mint törzsolvasóink tudják - ezeket ellopták a szerkesztőségi mélygarázsból tavaly. A Hayashik nem erre valók, és amúgy sem lehet 235-255 mm széles 14-es gumit kapni, szóval el kellett mennem vásárolni egy garnitúra driftre alkalmas felnit. Így kerültem egy duenes hirdetés nyomán egy márciusi estén Mogyoródra.

A kerekek egy műhelyben vártak, aminek a sarkában állt egy AE86 kasztni. A műhelyben két férfi dolgozott éppen: karosszériát készítettek műanyagból egy Honda Civic versenyautóra. Sose láttam ilyet élőben, így a felnikre ügyet sem vetve szóba elegyedtünk a kompozitok lelki életéről, és a japán versenyautók iránti irracionális vonzalomról. Tíz perc alatt kiderült, hogy mindhárman elmebetegek vagyunk, és ennél kevés boldogabb felismerés érhet férfiakat egy műhelyben. Másfél órányi sztorizás után muszáj volt kimennem a laptopomért, és megmutatni, hogy ha egyszer az életben karosszériát készíttethetnék műanyagból, az mi volna. Ez:

Ez egy Bob Sharp-féle Datsun 260Z versenyautó, az IMSA GTU sorozat 1975-ös bajnoki autója, egyben az egyik legszebb versenyautó evör. Sok embernek mutattam már meg ezeket a képeket, és a jellemző reakciók a “hmm, klassz”-tól az “aha”-ig terjedtek. Kevesen ejtik olyan hirtelen és olyan mélyre az állukat, ahogy azt én csináltam, amikor először megláttam az ebay-en, ahol eladásra hirdették egy kerek vagyonért, két éve. De a mogyoródi srácoké meg sem állt a finom gittporig, ami a padlót borította.

Volt pár másodperc csend, ameddig a képeket váltogattam. Aztán Tasi megszólalt:
- Jövő héten szerintem végzünk a Hondával. Akkor beguríthatod.

És az igazi történet itt indul.

karotta: Így kezdődik a szobrászat

Címkék: datsun 260z
65 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

biker_kolee 2009.06.18. 08:35:43

Hopsza. Ebből komoly gép lesz..

gatsy 2009.06.18. 08:58:18

Ezaaaaaaaaz!:D Éreztem én valami furcsa bizsergést a levegőben! :D:D:D:D:D

Az Sharp Z naggyon durván néz ki, gyönyörű.

csavarkulcs78 2009.06.18. 10:16:10

Engem porsche-re emlékeztet a sharp féle kocsi hátsó szélesítése. De tényleg szép. De a frontspoiler nem tetszik És a nyomtáv kiszélesítés hogy oldódik meg? Versenyfutómű?
Végül hogy szereztél 235széles gumit?
Még részleteket akarok.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2009.06.18. 11:00:49

Felniügyben majdnem így jártam, mint te. Szólt Prokee hogy van négy darab furcsa felni, ami jó a kocsimra.

Megvettem szemérmetlenül olcsón, utólag derült ki, hogy az első szériás R5 Turbo felnijei, baromi könnyűek és ritkák.

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2009.06.18. 11:02:58

csak ne az legyen belőle, ami ilyenkor történni szokott, hogy az ember rgyre nagyobbakat álmodik, de veégül nem lesz belőle semmi...

Na egy kis nyálcsorgató: www.youtube.com/watch?v=eAvL59-drRg

DBandesz 2009.06.18. 11:22:32

Nem sok ez egy kicsit? A Porsche 935 Moby Dick-re emlékeztet.

biker_kolee 2009.06.18. 13:08:42

De... Várjatok már.

Eszembe jutott, hogy már láttam ezt a purhab-lilaszivacs kombót valahol. Egy másik Karotta posztban. Mégpedig ez csak a kezdetleges fázis, és már jóval előrébb haladt a folyamat.

karotta.blog.hu/2009/04/11/irigyen_onmagamra

Itt ni.

Vagy lelődtem a poént? :P

biker_kolee 2009.06.18. 14:25:06

*lelőttem. Nehéz ez a mai nap.

ommm 2009.06.18. 17:47:02

Bivaly lesz. Kíváncsi vagyok majd a vágott végeredményre :))

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2009.06.18. 17:51:39

Bár most jövök rá, hogy ez a megoldás sokkal életszerűbb. És olcsóbb is, ráadásul. Jóféle pályaautó legyen.

Ha végre lesz annyi pénzem, hogy játszós autót vegyek magamnak, a következő jelöltjeim vannak átalakításra:

kispolszki - autópályás sebességdöntésre (ha már a maximumot el tudom érni, az nagy szó lesz)
Lada Samara - sleeper megoldásban egy VFTS motor lenne bacsavarva
Fod Mondeo mk1 - amerikás-rendőrautós fíling kreálása

esetleg Skoda 1xx - szintén az autópályás döngetéshez.

Bárhogy is, ki lenne pakolva a verda, totál lekönnyítve, a Polski esetében némi Abarth-fílinget szerezve a cuccnak.

10000rpm 2009.06.18. 18:06:18

Muhaha. Zseniálisan néz ki.

Amúgy a VFTS motor elég távol van a sleeperségtől - múltkor egy zebrán keltem át egy keményebb sporttengelyes 07-es előtt, hihetetlen volt az dadogás amit alapjáraton művelt. Pláne mikor elindult...

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2009.06.18. 19:11:01

Huh, szép lesz a gép. Nagyon bejönnek ezek a sárvédőizmosítások régebbi autókon. Olyan igazi rohadék g.ci kiállásuk lesz tőle. Egyébként 14-esben ami elérhető itthon brutál méretben, az a 225/40 r14, illetve 255/35 r14. Nekem előbbi volt egy darabig, a gumis majd' szívbajt kapott, amikor betértem hozzá :)
Ballonosabbról még nem nagyon hallottam itthon, szerencsés vagy, hogy találtál.

bervas · http://mt10.blog.hu 2009.06.18. 19:48:06

@10000rpm:
A régiek tuning Lada esetében 1000-1500 körüli alapjáratról regélnek. Vagy még magasabbról. Lőttek a sleeperségnek.

bervas · http://mt10.blog.hu 2009.06.18. 19:52:05

Hat éves modern benzinnel persze, hogy nem indul egy autó.

30 éves ólmos, régi gyártástechnológiájú és összetételű benzinnel ellenben úgy indulnak a járművek, mint a parancsolat. Elő kell húzni egy pókhálós Pannóniát, Csepelt a pajtából és megtapasztalja az ember.

10000rpm 2009.06.18. 19:57:30

@bervas:
Nem egyszerűek, az tény.

Mikor kerül be az új motor a gépbe? Érdekes látvány lesz mindenesetre.

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2009.06.18. 19:58:19

@bervas: Lehet csinálni rommáhegyezett motornál is stabil 800 körüli alapjáratot, csak rohadt nehéz. Nagytengelynél azért is meg szokták emelni, hogy alapjáraton jobb legyen a hűtése, és könnyebb legyen vele elindulni, ne fulladjon bele azonnal a benyába. De hallottam már 320-as tengely mellett is doxaóra alapjáratot. Igazából a gyújtáson, meg a karbik finomhangolásán múlik, meg persze a tengely pontosságán.

viktorio007 2009.06.18. 20:11:51

Egyszer sikerült szert tennem egy garnitúra 4*100 felnire!
A javíttatás és festés után jött a bibi!
A 14-es gumi nem megy rá(kicsi) a 15-ös meg nagy!
Így ment tovább a piacon igaz nyertem rajta egy csomót! De nem szeretnék a vevővel összefutni:))))

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2009.06.18. 20:51:13

@bervas: De lehet, hogy csak nagy kipufogódobra asszociálnának a kezdők, merthát senkinek sem jutna eszébe Samarába VFTS-t tuszkolni ;)

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2009.06.18. 21:28:29

@viktorio007: Azt milliméteres felninek hijják,jellemzöen Citroeneken volt,és csak a Michelin gyártott hozzá (jó drágán)gumát.

Szopacs.

Devil2 2009.06.18. 22:02:01

Hát azért az a Bob Sharp dizájn erősen túlzó, főleg a kelleténél jóval öblösebb kerékjáratok miatt,egyerűen elvesznek benne a kerekek. Az eleje az már-már súrolja a "gáz"-kategória határát. Összességében jó az optika, így kb 600 lóerőt is kinéz belőle az ember. Tényleg mennyi volt valóságban?

majtin 2009.06.18. 22:06:31

jó látni még ilyeneket :)

streetsta · http://managertoys.hu/ 2009.06.18. 22:26:55

Mikor a műhely melletti gumisok felcsavarintották a felnikre a -énnemistudom, talán 185, 195-ös- teljesen hétköznapi abroncsokat, és azok úgy néztek ki, mint ahogy a képeken is láthatók, hát majd megütött a guta. Méghogy nem kapni rá rendes gumit... Pedig milyen jól mutatott volna a Caprin, nyehhehe! Na jó, viccmóka, a Hayashik nem is kerülhettek volna jobb helyre, ráadásul majd unokáimnak mesélhetem, hogy Magyarország első bitang Z-jéhez egy kicsit nekem is közöm volt!
De most akkor ez Bosozuku-e, vagy nem-e e?

apamacko 2009.06.18. 22:50:21

Hejj gratula, és kitartás a szent út következő fázisaihoz is benzinvérű barátunk !
A felnik csodaszépek tényleg !
sreetsta : Ne sírj a Caprira vannak szép gyári felnik nem ?

(A Taunusom gyári alufelnijein 185/70 R13 van gyárilag, és már az is ritkaság, de volt 205/60 R13 -al is !! Na az egy elmebeteg méret, ma már)

tiramiska 2009.06.18. 22:55:10

Állat! Kell egy ilyen... :D

UrQuattro 2009.06.18. 23:19:19

Bámulatos ez a gép!
Nagyon szép! ;)

[Walaki]D`Lair · http://ae86levin.blog.hu 2009.06.18. 23:49:17

Baszki ez az autó annyira csodálatosan szép :DDD Nem kell mégegy hacsi cserébe érte??? :DDD

LAPoska 2009.06.18. 23:54:01

Jappan motor jo motor... ;-)

yeti 2009.06.19. 00:31:30

Kíváncsian várom az eredményt,bitang kis gép lesz.Valami kis írást olvashatunk a műanyagozás technikájáról,felhasznált anyagokról,ilyesmikről?

hungarianbetyár 2009.06.19. 06:49:41

ATYAÚRISTEN! Azért kíváncsi leszek a végére...

csongiaparaszt 2009.06.19. 09:09:32

Ühéj, aztahé, ááááááá, de állat!!!!!!
Na ezt nevezem.
Mégmégmégmégmég.
:)

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2009.06.19. 09:26:46

@apamacko: Van valahol 2 db 205/60 r13-as Pirellim még. Minta van még bőven rajtuk, de már eléggé öregecskék. Játszósnak tökéletesek. Gombokért odaadom bárkinek, ha kell :)

w a s d 2009.06.19. 09:43:28

@Gee Halen: Szamarába VFTS motor? Az nem lenne egy könnyű megoldás. A 110- es 16V- je sokkal egyszerűbb lenne, de azon sem csodálkoznék, ha az Opel C20XE- jét (vagy C20LET- jét), amivel a WTCC- s Ladák mennek, egyszerűbb lenne betenni.
Vagy Wankelt, Csikós ilyen témájú belsoseg posztjában kommentek közt volt egy link ilyenről:

www.shop.autotc.ru/index.php?razdel=dvig_vaz_dvig

Csikós Zsolt 2009.06.19. 10:21:19

Én már láttam szőrösen is, üveggyapot-szőrösen, bibibí. Egészen plüssállat-szerű volt, olyan, amit az ember aludni visz az ágyba, azt hiszem, ha gyerek lennék, egy Bob Sharp-féle üvegszálas 240Z-vel nagyon boldogan aludnék, bár nyilván örök vakarózás lenne a dologból.

Ha van előnye az indexes központi kávéfőzőnek, ami éppen mellettünk (TC) lakik, ezért mindenki itt fordul me (föl), amikor leesik a vérnyomása, hát ez. Hogy látjuk élőben (oké, ipodon, de másoknál egy fázissal előbb) készülni eztet az izét.

mv3 2009.06.19. 10:23:32

Hajrá! Megint nagy fába vágod a fejszédet, szuper lesz!

A belinkelt versenyautó gyönyörű!

A totalcaron nagy fekete lyuk tátong egy Aventime használteszt helyén, szuper lenne, ha befoltoznád -mielőtt beszippantja az egész oldalt:o)

dr.oid 2009.06.19. 10:25:00

Egy újabb legendás arcz bukkan fel a múlt ködéből. A világhírű filmproducerré avanzsált Nínó Karotta:) Remélem a Datsun Z kész állapotában minden tekintetben TóthZrakéta alázó járgány lesz. Egyenlőre úgy tűnik az átalakulási folyamat legelején tart a viszontagságos sorsú kis jószág:)

mv3 2009.06.19. 10:27:03

A csomagtartóból meg engedjétek ki a Kazumát, mert akárhogy próbálkozik a hátsó lámpán nem fog kiférni!

Kukimustáros 2009.06.19. 10:34:42

Most baxtad el a gyönyörű kasznidat!:-(

kelemen.lajos · http://picasaweb.google.com/kelemenlajos 2009.06.19. 10:36:23

aztabüdösqrvaeget!
nekem kell egy ilyen 1:1-1:82 minden méretarányban, hajtással, kütyüvel/annélkül.
A felni külön egy orgazmus.
Irigykedek.
(utólag is elnézést az első sorért, de ez jött...)

Surci 2009.06.19. 10:43:02

@Gee Halen:Most építek egy: Fiat 126 (kispolski) abarth replicát!Gyári motor 800 ccm re fel lesz fúrva,dellorto karbi,(Gyári) abarth széllesítések stb...
Ha van kedved beszélgethetünk!:-)

BlazeHun 2009.06.19. 10:54:42

Hajrá! Hajrá!

Mihamarabb látni kívánom élőben!!!!

s4tch 2009.06.19. 12:45:48

...és akkor most el fog tűnni az elejéről az a tipikus ennivaló kereklámpás Z-ábrázat? Jajj.

:(

Egyébként vaddisznó. De ezt meg lehett volna csinálni egy hulladék 280ZX-ből is, a tetővonala annak is hasonlóan ütős, a többiből meg úgysem marad semmi.

streetsta · http://managertoys.hu/ 2009.06.19. 15:21:31

Most nézem csak a twitter dobozt: egy új Romhányi van születőben! Vagy Geszti?:) (Ezt a Manta-jobb-mint-a-Capriért kaptad!:))

series_one (törölt) 2009.06.19. 18:16:50

hmm.
nem rossz.
viszont én az orráról hiányolom azt, amitől felismerhető a z, a fészekbe tolt lámpákat.
anélkül olyan hiányos az elej vagy hogy.
attól eltekintve szép.
öreg autónak nem is lehet nagyobb jutalma, mint a szép napi használat.
vagy hogy versenyautó lesz belőle.

luigi Vercotti 2009.06.19. 19:18:59

Húbammeg!
Éljenek a Szent Hülyék!
Ahogy az utsó képet elnézem, mégis lehetett gumit szerezni rá...

Jose Fonsega 2009.06.20. 00:55:40

Nem akarok vészmadár lenni, de szerintem a motor és a széles nyomtáv miatt elrebeghetünk egy imát a HAJTÁSLÁNCnak.
Egyébbként meg über "wide-body" a cucc!!!!!!

Sayniqua (törölt) 2009.06.20. 14:12:51

Hajrá!

Éljenek az elmebetegek!

Rot 2009.06.20. 18:06:53

Atomállat.

RSS feed kéne.

Surci 2009.06.20. 21:31:57

@Gee Halen: Örülök hogy rajtam kivül még valakit érdekel!Néha ŐŐŐŐRRRRŰŰŰLTNEK tartanak!:-)

DBandesz 2009.06.22. 08:26:27

Nagyon várom a folytatást. Változatlanul soknak tartom a Hangyász átalakításának ilyen mértékét, ugyanakkor elképzelhető, hogy mindent visszaszívok ha a kész állapotában látom majd élőben.

Frissítésért imádkozunk Karotta San!

eRobi 2009.06.22. 10:25:59

Hihhetetlenül-kib_szottul-állatian-gyönyörű!!!

Orosz Péter (törölt) · http://kzamm.com/ 2009.06.25. 18:44:55

Amíg az autó gazdája épp remekül szórakozik, íme egy kis ízelítő a következő posztból:

indafoto.hu/loop_1/image/4501509-6f5400e4

James Dean szerepében az autót építő duó egyik tagja, Tasi, akiről megismerkedésünk közben megtudtam, hogy általános iskolai osztálytársak voltunk öt évig.

A kép további érdekessége, hogy az összes rajta szereplő ember tulajdonosa egy Toyota Corolla AE86-nak.

kuf 2009.06.29. 15:39:36

Tasi = Taskó András ? :)

Orosz Péter (törölt) · http://kzamm.com/ 2009.07.07. 18:20:23

@kuf: Ő. Te pedig Pálházy Ágnes Zóra?

jürgen baromartz 2009.09.12. 22:52:21

@dead_parrot:

bátyámék a gumiműhelyben egy 6,5 coll széles felnire robbantottak rá egy citroen kacsáról származó gumit. iszonyat hülyén nézett ki, de elvileg (hangsúlyozom elvileg) lehetett volna "használni", rajta maradt a felnin.

szerintem egy 9 coll széles felnire is simán rá lehet robbantani a manapság kis hazánkban kapható legszélesebb 14-es gumit.

Magnetik 2009.09.14. 12:59:25

Hej Orosz Peti!
...ezer éve...
P.Á.Z.

Überraschung 2009.11.21. 23:51:35

Ez autó a javából.
Ma mi van, a friss "hús" csak kommersz eszköz, vagy státusz növelő, maxi abroncs luxus seggnyalás.:S
Ezt a tetőívet, és orr-fenék hossz arányt miért nem tartották meg a mai autóiparban?
süti beállítások módosítása