Hangyász hétfő 38 - Kormánymű, hiányosságok és villamosság - Karotta Közlöny

KAROTTAKÖZLÖNY

Nínó Karotta élete és munkássága autóbuzériában és másutt

Hangyász hétfő 38 - Kormánymű, hiányosságok és villamosság

2012. november 07. 00:33 Nínó Karotta

datsun aardvark assembly 3816

Szombaton viziteltem. Nem is mentem hiába: segíthettem eldönteni, hogy a kormánymű rögzítésekor melyik ujjunkba harapjunk.

datsun aardvark assembly 3822

A rögzítés elvileg már kész volt: korábban direkt erre a célra szolgáló fülek kerültek az első keresztmerevítőre. Csak valahogy elfelejtődött, hogy a kormányszervó hidraulikacsövei pont ott mennének, ahol így nincs helyük. Így két út maradt: vagy hosszabb fülekkel fogatni fel (egyszerű), vagy kivágni a keresztvasból, hogy legyen hely a csöveknek (bonyolult).

datsun aardvark assembly 3815

Rutinos olvasók gondolkodás nélkül rávágják, hogy a bonyolultat választottam. De miért? Miért kínozni a kész, fényezett keresztmerevítőt? Azért, mert ellenkező esetben előbbre került volna a kormánymű pár centivel, ennyi kellett volna, hogy a hidraulikacsövek elférjenek. És ha előre jön a kormánymű, akkor – ahogy arról már beszéltünk – Ackermannt vesztünk, vagyis rontunk a kormányzási tulajdonságokon. Valószínűleg. Ezért töltött Norci és Áki egy napot térden.

datsun aardvark assembly 3819

Kerültek vájatok a merevítőbe, Ákos hajlított és hegesztett, hogy összehozza a 350Z és a BMW hidraulikát, és jelentős idő és erőfeszítés árán egy kevéssé látványos, de annál fontosabb lépést tettünk a menetképesség felé. És ez mostantól nagyrészt így lesz.

datsun aardvark assembly 3814

Ez idefent a benzinnyomás-szabályzó, a benzinrendszer utolsó hiányzó alkatrészeinek egyike. 

datsun aardvark assembly 389

Megbámultam élőben a két kész leömlőt. Nagyon szép, szimmetrikus tárgyak. Kettejükben összesen 5 méter csövet tisztelhetünk, ez nem tréfadolog. Remélem, hangra és áramlásra is lesz olyan menő, ahogy mutat. Az egyik oldalon már rajta van a fekete bandázs, a másik még szép fémes.  

datsun aardvark assembly 3811

Aztán eljöttem, hogy ezt küldjem pár óra múlva:

datsun aardvark assembly 3812

Megnéztem a képeket, és a te BMW-fórumos fotóidon és a sajátjaimon is úgy tűnik, hogy a fasza kerámia tömítőpaszta egy jó 2 mm-es peremet csinál a kollektor bevezető illesztéseinél. Megtennéd, hogy a kedvemért eldolgozod? Csak mert olyan szépre portoltál mindent, aztán ott vannak a pazar kiskígyók, vétek lenne pont a célegyenesben gáncsolni el a gázainkat.

Próbálok keríteni egy gyári 200SX difiolajhűtőt, azt csak könnyebb lenne felszerelni, mint valami tök mást. Elvileg a diffúzor és a fenéklemez között lenne is helye, levegőt meg kapna a hátsó sárvédő leendő nagy lukain át.

dymo webGrab

Más: van neked véletlenül Dymo nyomtatód? Tudod, az a százéves szalagnyomtató, amivel a szerelvénypanelre tudjuk majd kiírni, hogy mi micsoda. Ha nincs, akkor kerítek. Az a lényeg, hogy ebből is az a korabeli fajta kell, ami rendesen belepréseli a betűt a szalagba, azaz fizikailag belenyomja, nem a modern vackok. Pár ezer forintért van a vaterán, simán veszek is, csak nem akarok feleslegesen, ha véletlenül ebből is hever három a polcon.

Ami az oldalablakot illeti, Norci nyugodtan erősítse meg az ablakkeretet alul, ahol bemegy az ajtóba, hogy ne lifegjen olyan elcseszetten az egész, meg persze a hegesztéseken, illesztéseken is lehet javítani, ha szükséges, mert ugye ezt kettőből hegesztette össze egy illető, akinek a szíve arany, de nem hegesztő. Az a cél, hogy egyetlen nagy ablaknak nézzen ki, és lehetőleg ne is törjön ketté, ha valaki csak erősebben ránéz. Tudom, hogy kerülgetni kényelmetlen, próbáltam, de ki lehet bírni. És ha látni fogod egyben, érteni fogod.

Beszéltünk arról, hogy az első szerelvénytartó konzolnak megcsináljátok a felmenő ágát, ami a géptető tüskéjének a rögzítését adja majd. Ehhez mellékelek képet, hogy kívülről nagyjából mit szeretnék majd látni. Illetve felmerült bennem közben, hogy ugyanehhez a két konzolhoz huzalokkal vagy pálcákkal ki is tudjuk kötni akár a splittert, ami eléggé segíthet a rögzítésben.

Persze simán lehet, hogy mostanra mar minden kész van, de így legalább leveleztünk.

Powered Áki válasza:

Szia!

Szombati találkozásunk óta, és mivel soknapos ünnep volt (minden normális embernek), nem tudok fergetegesen látványos haladásról beszámolni.

datsun aardvark assembly 3836
A lámpafészek merevítését elkészítette Norci, illetve bekerült a helyére a két géptetőrögzítő. Kérlek, küldj még kettő darabot, hogy a szélvédő felől is rögzíteni tudjuk.

datsun aardvark assembly 3835

Nekiállt az oldalkeretek beépítésének, de nem láttam felhőtlen boldogságot az arcán... A jobb oldalra addig nem tudja betenni amíg az ajtózárat meg nem kapjuk.

datsun aardvark assembly 3839

Igazi előrehaladás kábelfronton történt. Lassan kristályosodni látszik a végeredmény.

datsun aardvark assembly 3833

A tűzfalkonnektorokat jobb oldalra tettük, innen pillanatok alatt oldható az egész motorköteg.

datsun aardvark assembly 3832

Relék, biztosítékok a középkonzol mögött, ECU az utaslábtér fölé kerül.

datsun aardvark assembly 3837

Szerény Tomi, a villamos virtuóz nem szeretne szerepelni, de a munkája ékesebben beszél nála. 

datsun aardvark assembly 3838

Irányjelző kapcsolóra lenne még szükségünk, ami 3 állású, és középen van az üres (szakadt) állása.... :-P

datsun aardvark assembly 3831

Itt tartunk most. Jelenleg a hiányzó kapcsolók, lámpatartók, ajtómechanika és a sérült hosszbordásszíj-feszítőgörgők pótlásának logisztikájával vívok. És közben nézegetem a képeket, és berregek. 

71 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nick: 2012.11.07. 02:02:42

hurrá, hétfő van!

így kell kezdeni a nov. 7-ét, nem holmi ágyúdörgéssel! ;-)
...amúgy nov. 7. sem akkor volt! :-P

rolls 2012.11.07. 02:04:25

Hm... -hogy ez mennyire igaz?!
"Nomen est omen" v.ö. "karotta" és tágabb értelmezése...
Tisztelt Tanár úr! Most már kívánom a helyes oldalra történő mielőbbi kényelmes elhelyzkedést!
: )

fujita 2012.11.07. 07:16:22

Ahogy telnek a hetek, Áki arca egyre megviseltebb..
Kitartás fiúk!

whale 2012.11.07. 08:43:06

@fujita: Gondolom mivel már épített pár autót, pontosan tudja, hogy most kezdődik az aprólékos, pepecselős szívás. Nagyon sok ráfordított óra, icipici haladással...:)

LuxiMFP 2012.11.07. 10:22:39

Ez a kormánymű vs. ackermann nem túlzás már egy kicsit?

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2012.11.07. 10:32:39

Most lehet szurkolni, hogy a Ponton vagy ez lesz előbb kész.

Tök jó lenne egy olyan videó, ahl egymás autóit terelgetitek.

Flankerr 2012.11.07. 10:37:39

Ez 4 visszajelző lámpa.. gyönyörű.

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2012.11.07. 10:42:40

Gábor: Azt tudtad, h a kocsid eredeti márkaneve Datson volt, amit később Datsun -ra változtattak, mivel a kezdeti név japánul hajhullást jelent?

Érted már, h miért megy ez ilyen nehezen? :-O

Leadfoot 2012.11.07. 11:11:45

Már csak azért is érdemes volt elolvasnom, mert megtudtam, mi ennek a szalagos-belenyomós kütyünek a neve. Na nem mintha eddig annyira érdekelt volna, de jó tudni.

Szkotti 2012.11.07. 13:30:18

Csak 1 tapasztalat: a visszajelzők közül ha van olyan, ami nem a motor rendellenes üzemállapotát jelzi (mint pl. olajnyomás, töltés), érdemes valami csökkentett üzemmódú világítóeszközt beletenni.
Ez onnan jutott eszembe, hogy látom a visszajelző sorban azt a szép kék lámpát, ami nem tudom mi lesz majd, nekem a játszós autómban a visszajelzők ledre lettek cserélve, és sikerült a refi visszajelzőnek egy olyan fényerejű kék ledet beépítenem, hogy sötét téli estéken ha rákapcsolom a refit, simán serceg a retinám tőle. Le kellett ragasztani, mert sötétben mocsok zavaró volt.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.11.07. 15:02:43

Pedig már tök olyan, mint egy autó :) Széép

metalex 2012.11.07. 15:05:00

Karotta !
Irányjelző kapcsolónak egy régi Wartburg irányjelző kapcsoló ? Két csavarral kell felszerelni, gyakorlatilag bármilyen szögben fel is lehet szerelni.
A kapcsoló karját lehet hajlítani vagy lerövidíteni ha kell.
(nekem van egy, ha kellene esetleg )
De van még valami régi Ford taunus irányjelző kapcsolóm is, de az valami B@zi monstrum, annak nagy hely kellene a kormányoszlopon. Indítógombnak, meg piros busz ajtókapcsoló, lerelézve az 50-es szálra ?
Valamint gyújtásra, valami robosztus fémkaros kapcsoló, az is legalább 40A-es relével.
(nekem is ezek voltak évekig, megbízhatóak, kipróbálva )

Vhornet 2012.11.07. 15:07:37

Mi az a rozsda a toronynál? Még meg sem ázott a vas, hogy rozsdalé csorogjon belőle.

Béza Dániel 2012.11.07. 15:10:43

Nem tudom mennyire speciálisak a hiányzó hosszbordásszíj feszítőgörgők, de lehet hogy itt találsz megfelelőt: www.powerbelt.hu/category/POLY-V-TARCSAK

KAMA3 2012.11.07. 15:26:30

@Szkotti: Kössél vele sorba egy nagyobb értékű ellenállást. mondjuk 1K, attól gyengébb lesz a fényereje. Vagy ezres vízpapírral homályosítsd fel a LED lencséjét, az is tud segíteni.

2-More 2012.11.07. 15:40:54

@Szkotti: Az már csak a ráadás, hogy ha még nem látta azoknak a Stack műszereknek a háttérvilágitását, ott is lesz huhogás, mert kb 2 éve hogy ledesre váltottak, hát mit mondjak, olyan fénye van, hogy az enyimek kenterbe verik a beltérvilágitást is :D

Dymo nyomtatót, akár beütőset, akár simát, lehet bérelni is, főleg olyan cégeknél, amelyik hálózatozással foglalkozik, amugy az Alphasonic nyomatja őket, de szerintem az R&M-től is lehet bérelni. Az ilyen ezresér van a vaterán stilusuakat felejteni kell, a Dymo egy márkanév, mint a Rotring, és eléggé drága dolog, az hogy ebből is van kinai koppintmány, meg valaki a 20 éves kiszikkadt szalagot árulja, az egy másik dolog.

lanciabacci 2012.11.07. 16:08:32

@Szkotti: na erről most az jutott az eszembe, hogy a nagyon régi Ikarusokon (is) voltak hasonló visszajelző lámpák a műszerfalon és azokat is lefedték anno egy olyan kupakkal, amint több kisebb lyuk volt csak. Ettől lett kellemesen derengő fényük. A LED-eknél egyébként valóban az ellenállásnövelés a jó megoldás, akár 1,2K-ig is érdemes felmenni.

ub3r 2012.11.07. 16:16:32

Egx Datsun Sunny/Cherry irányjelző kapcsolót fel tudok ajánlani. Nekem van eltéve tartalékba a Sunny coupehoz, de ha jó szolgálatot tesz, odaadom :)

Béza Dániel 2012.11.07. 16:27:34

@2-More: Az a baj hogy az eredeti dymo sem egy nagy szám. Van egy dymo nyomtatónk, az újjabbfajta festékes, nem a műanyagba nyomós. Az egyik gond, hogy rohadt drága. Másik, hogy 6 ceruzaelemmel megy, de csak azzal, akkuval nem, és úgy szopja le az elemeket a háttérvilágítás nélküli pont mátrix kijelzőjével, mintha rövidzár lenne benne. De a fő érvágás a szalag kazetta, ami horror árú, viszont alig van benne szalag. Egyszer kiszámoltam, hogy hány forint egy karakter. Nem emléxem már a pontos számra, de még azt a kazettát relhasználtuk és azóta a polcon pihen. Két kazettát lőttünk el összesen, csak azért nem adom el, mert átb@szásnak érezném valakire rásózni.

lilles 2012.11.07. 17:03:07

Én egy Brother nyomtatóval dolgoztam, és meg voltam vele elégedve. Ipari környezetben használtuk az öntapadós cimkéit.

www.brother.hu/g3.cfm/s_page/60390/s_name/reszletestermekleiras/s_level/21270/s_product/PT9500PCU1

Ha kell, akkor szívesen kinyomtatom a feliratokat (12 és 24 mm-es szélességben fehér háttérrel) és eljuttatom hozzád.
Persze ingyen! :)

acélváz 2012.11.07. 17:03:28

@Karotta:
"úgy tűnik, hogy a fasza kerámia tömítőpaszta egy jó 2 mm-es peremet csinál a kollektor bevezető illesztéseinél. Megtennéd, hogy a kedvemért eldolgozod? Csak mert olyan szépre portoltál mindent, aztán ott vannak a pazar kiskígyók, vetek lenne pont a célegyenesben gáncsolni el a gázainkat" - Nyugi! Az kábé az első indjtás során ki fog potyogni, mivel a elég keményre megszilárdul, ráadásul elég keményen fognak rezegni ezek a hosszú leömlők. Amúgy is a konfúzornál lesz kábé a legmelegebb azon a részen! ;-)

eko 2012.11.07. 17:13:01

@Béza Dániel: Én használom már egy ideje a DYMO LetraTag-ot.
a második tekercs szalag van benne, egy tekercs ugye 5m, ami szerintem elég sok.
Az elemek meg még azok, amikkel vettem..
Mintha nem is ugyan arról beszélnél...

Elvis_1970 2012.11.07. 18:56:42

Pont ilyen mechanikus DYMO szalagnyomóm van. Hova küldjem/vagy milyen feliratokat nyomjak vele?

TaaT 2012.11.07. 19:12:25

@Vhornet: te meg hol voltál eddig? :) mert kb a festés után pár hónappal már így néztek ki a varratok...

Béza Dániel 2012.11.07. 19:14:31

@eko: Fejből nem tudom a típusát, meg nem keresem most. Ha jóideje használod és még csak a második 5 méteres tekercset használod akkor nem használod túl sokat. Így persze soknak tűnhet, erre viszont kár ilyen drága eszközt venni, havi pár doboz felcímkézéséhez a 2k forintos kínai is elég tartós. Mi pár óra alatt ellőtük az első kazettát. Reménykedtem hogy csak a géphez adott kazetta volt spórolós, majd a pénzért vett... Hát az sem tartott sokáig, pedig már spórolósabban használtuk. Az elemet úgy megette, hogy nem akartam elhinni, hogy lemerült, azt hittem a gép romlott el.

Visszaáltunk a papír etikett, filctoll kombóra.

Suttora 2012.11.07. 19:21:26

Azért a villanyász se semmi :)

Car Mandiner · http://kaszni.blog.hu/ 2012.11.07. 20:46:30

@Szkotti: Led tetejét el lehet reszelni, gyémánt formát is készíthetsz belőle, arra vetíti a fényt, amerre akarod, sőt még kanyarban is (szögben el) tud világítani.

kzolee 2012.11.07. 20:50:00

Húha, gyerekek, azért azt vágjátok, hogy az eredeti, régi DYMO-ba nem kell elem, full mechanikus?

Préseli a betűk formáját a szalagba, izomerővel. Ezért is tetszik a cikk szerzőjének, de ezt le is írta a postban... Nem tudom, hogy szalagot lehet -e még kapni hozzá...

Szkotti 2012.11.07. 22:07:43

@Car Mandiner: o.O
Valszeg az ellenállásos megoldást fogom alkalmazni, de ez a tipp vagány. Tehát, ha mondjuk a led félgömb alakú fejére reszelek egy síkot, a többit meg polírpapírral bemattítom, akkor a sík irányába fogja (jobban) vetíteni a fényt?
Kúl!

poa ogapo 2012.11.07. 22:28:59

Valaki ismertetné pár szóban a benzinnyomás szabályzót. (nagyon alap szinten mert csak úgy értem meg)

2-More 2012.11.07. 23:17:55

@kzolee: Naná, de abból is van elektromos.

@poa ogapo: Ugyanolyan az elv, mint egy gyári szabályzóé, van egy vákuumcsöve a szivósorról, az állithatónál annyi a bónusz, hogy van rajta egy nyomásmérő óra, illetve hogy te magad tudod állitani a nyomást rajta, nem egy fix érték mint a gyári, de a vákuumcső erre is kell, mert nem mindig ugyanakkora nyomásra van szükség. Ez konkrétan egy nem túl drága, olyan 5-8e körüli darab, árulják vagy 8 különböző márkanéven, de semmivel nem szarabb mint egy 3x ennyiba kerülő AEM vagy SARD, és valszeg ugyanazon a dzsunkán is készül.

Trükkös lehet, hogy egyes autókon a nyomásszabályzó a benzinhid része, és nem lehet arról leszerelni a gyárit, márpedig azzal sorba ezt hiába kötöd, úgyis annak a "szava" dönt majd, ilyenkor jön az aftermarket benzinhid is a képbe.

Szkotti 2012.11.07. 23:20:41

@poa ogapo: Membrános nyomásszabályzó,aminek a tetején lévő csavarral előfeszíted a membránt támasztó rugót, ezzel a kívánt szintre állítod be a rendszernyomást a befecskendezők előtt.
Kb. ennyi a lényeg.

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.11.07. 23:46:29

@LuxiMFP: Nem túlzás. A jó és a rossz geometria között pont ezek a centiméterek adják a különbséget.

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.11.07. 23:50:39

@Gábor (Gee Halen): Lesz ilyesmi, arra tippelnék. A Hangyász 80%-ban a Csikós kedvéért kapott állítható üléssínt, ami egyébként egy versenyautóban tiszta szívás.

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.11.07. 23:54:58

@Szkotti: @lanciabacci: A kislámpák fényereje egyelőre nem ismert, de ezek ilyen régies aranyosságok, nem hiszem, hogy felforralnák a csarnokvizet. És messze még a Le Mans-i 24 órás, ahol ebből gond lehetne.

@2-More:
Ezek a Stackek kettőnél sokkal több évesek, van remény.

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.11.07. 23:56:15

Dymo ügyben kösz mindenkinek a segítséget. Orosz doktor ma átnyújtott egy szett csodálatos, az autóval egyidős Dymo kézi betűprést, épp, amilyet szerettem volna. Egyenesben vagyunk.

powered 2012.11.08. 02:25:39

Úgy néz ki a fél műhely, mintha beborították volna egy felszámolt kábelgyár raktárát. Sosem lesz rend... :-D

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.11.08. 05:08:20

Azt a betyar ....... Kb ugy erzem magam most mint a moziban mikor Han Solo berantotta a hiperurugro kart!!!! Itt aztan haladas van keremszepen! Az elektromos srac meg gyozo munkat csinal igy szemre.

lanciabacci 2012.11.08. 10:16:16

@Nínó Karotta: jaja, nem is tanácsot akartam adni, csak eszembe jutott, ha úgy tetszik felmerült a mélyből hirtelen ez az emlék, épp mint régies aranyosság. Meg aztán ha mondjuk az olajnyomást jelzi az egyik, akkor forralja csak azt a csarnokvizet minél inkább, ezzel mélyen egyetértek.

Le Mans-ra meg majdcsak kiokoskodunk neked valamit együtt :D

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2012.11.08. 15:41:22

Ha elfogyna a szalag - bár nem akarok felelőtlenül ígérgetni - talán van valahol nekem két (igaz régi) de bontatlan tekercs. A hangyász javára felajánlom! :-)

powered 2012.11.09. 06:27:20

"Kis lépés az embernek" Ha a műszerfalon lévő gombot lenyomom, forgatja az önindító a motort.. :-)

RKr 2012.11.09. 18:12:24

@powered: vigyázz, nehogy véletlenül beinduljon és lekéssen karotta a történelmi pillanatról..:)

rolls 2012.11.09. 22:39:52

@RKr:

: )))

(meg mi is!!!)

powered 2012.11.10. 03:39:43

Hajnali fél négy van. Érdemes ilyenkor lefeküdni? Vagy csak simán reggelizzek meg és kész? Végül is tökmindegy, megérte fent maradni...

www.powerfanatics.com/forum/images/smiles/peace2.gif

www.powerfanatics.com/forum/images/smiles/alright.gif

tocibacsi 2012.11.11. 00:11:03

@fujita: Karotta nélkül biztos nem :D
ez csak szájberpetting...

lezsi 2012.11.12. 14:42:00

@Nínó Karotta: Csak ugy kivancsisagbol, milyen futomu-geometriara lottok? Anti-, vagy Pro-Ackerman?

www.smithees-racetech.com.au/ackerman.html

Typoon 2012.11.12. 21:41:43

Újabb hét.
Vajon most melyik nap kapjuk meg a kötelező adagunkat?
Maximum szerdáig bírom, de jobb lenne még ma!
De jó lenne hallani a hangját.

amenta 2012.11.12. 22:04:19

Nem bírom! Nem bírom! Nem bírom!!! Hangyászt akarok! most! rögtön! azonnal!!!!

Csepegtetik itt a félinfókat, és az eddigi tapasztalatok alapján már járnia kell, de Karotta még hagy minket poshadni a bizonytalanság mocsarában. :D

Ricardó · http://www.autotemeto.blog.hu 2012.11.12. 22:32:52

Mikor lesz poszt? Láttam a fészbúkon a videót, amint a kis hangyász beröffen, és azóta percenként frissítem a blogot, reménykedve, hátha történik valami :DDD .

lanciabacci 2012.11.13. 09:05:14

Azt hiszem végképp elvesztettem a fonalat a jelenlegi vízöntő korban, képtelen vagyok követni a világ bakugrásait; unorthodoxia, 16 éves tankötelezettség, regisztráció és most még a Hangyász is beindult... zsong a fejem és amikor épp nem, csak kapkodom. Levegőt, levegőt!

atis123 2012.11.13. 09:52:46

Én is várom már, de szerintem csak napvégére lesz ebből valammi.

powered 2012.11.13. 12:46:22

Szóval srácok! Örömmel jelenthetem, hogy 2012 11 10-én, hajnali 2 óra 55 perckor 3500cc-vel, és 1030kg-al megszületett Karotta Bazsó Hangyász. Az apuka, és az újszülött is jól van... :-)

ifrance 2012.11.13. 12:57:29

@powered: gratulálunk a szülést levezető főorvosnak! :)

ifrance 2012.11.13. 12:58:11

hanem az új poszt ettől függetlenül jöhetne már :)

rolls 2012.11.13. 13:01:05

@powered:
(na, pontosan ez a "hangulat" jutott eszembe. ) Köszönet a gyors orvosi beavatkozásért, jó egészséget, szép élményeket, sok szerencsét az egész családnak! GRATULÁLOK !
: )
(Remélem, a Doktor úr még sokáig rajta tartja óvó szemeit a Kicsikén! - Powered-Karotta-Team!)
: )

fujita 2012.11.13. 13:27:26

@powered: az ilyen pillanatokért érdemes élni :)

lanciabacci 2012.11.13. 13:46:31

@powered: Király - sőt, császár! :)

ui: nem mondod, hogy gurultatok is vele, amíg a köldökzsinór engedte?

Typoon 2012.11.13. 17:28:51

@powered: Ha kész a Hangyász remélem a Hacsiroku(ae86) is hozzád kerül egy kis frissítőre.
Mondjuk egy kis turbósítás ráférne. :)

RKr 2012.11.14. 00:04:27

Szerintem ez a HSz mestermű lesz. Ha nem, akkor késik.

perpeetum · http://higgins.blog.hu/ 2012.11.14. 02:01:25

én tudok várni... :D úgyis reggelig tanulok :)

szszg 2012.11.14. 08:49:00

Posztolj már, az ördögit! :-o

Sopánka76 2012.11.14. 11:21:17

@powered: levegőt vett és fölsírt? óóó igen! :) alig várom az új poszt!

Adrian Mole 2012.11.14. 12:14:34

Eposz készül, úgy érzem

atis123 2012.11.14. 12:34:37

A kú.va életbe HngyászHétfő függő lettem és már remeg a kezem, ha nem kapom meg az adagom!

RKr 2012.11.14. 12:56:17

@atis123: Jobban jártál volna egy HangyászCsütörtök függőséggel

Typoon 2012.11.14. 13:49:54

Jól láttam a videón, hogy a sidepipe is fent figyelt a gépen?
süti beállítások módosítása