Szombaton viziteltem. Nem is mentem hiába: segíthettem eldönteni, hogy a kormánymű rögzítésekor melyik ujjunkba harapjunk.
A rögzítés elvileg már kész volt: korábban direkt erre a célra szolgáló fülek kerültek az első keresztmerevítőre. Csak valahogy elfelejtődött, hogy a kormányszervó hidraulikacsövei pont ott mennének, ahol így nincs helyük. Így két út maradt: vagy hosszabb fülekkel fogatni fel (egyszerű), vagy kivágni a keresztvasból, hogy legyen hely a csöveknek (bonyolult).
Rutinos olvasók gondolkodás nélkül rávágják, hogy a bonyolultat választottam. De miért? Miért kínozni a kész, fényezett keresztmerevítőt? Azért, mert ellenkező esetben előbbre került volna a kormánymű pár centivel, ennyi kellett volna, hogy a hidraulikacsövek elférjenek. És ha előre jön a kormánymű, akkor – ahogy arról már beszéltünk – Ackermannt vesztünk, vagyis rontunk a kormányzási tulajdonságokon. Valószínűleg. Ezért töltött Norci és Áki egy napot térden.
Kerültek vájatok a merevítőbe, Ákos hajlított és hegesztett, hogy összehozza a 350Z és a BMW hidraulikát, és jelentős idő és erőfeszítés árán egy kevéssé látványos, de annál fontosabb lépést tettünk a menetképesség felé. És ez mostantól nagyrészt így lesz.
Ez idefent a benzinnyomás-szabályzó, a benzinrendszer utolsó hiányzó alkatrészeinek egyike.
Megbámultam élőben a két kész leömlőt. Nagyon szép, szimmetrikus tárgyak. Kettejükben összesen 5 méter csövet tisztelhetünk, ez nem tréfadolog. Remélem, hangra és áramlásra is lesz olyan menő, ahogy mutat. Az egyik oldalon már rajta van a fekete bandázs, a másik még szép fémes.
Aztán eljöttem, hogy ezt küldjem pár óra múlva:
Megnéztem a képeket, és a te BMW-fórumos fotóidon és a sajátjaimon is úgy tűnik, hogy a fasza kerámia tömítőpaszta egy jó 2 mm-es peremet csinál a kollektor bevezető illesztéseinél. Megtennéd, hogy a kedvemért eldolgozod? Csak mert olyan szépre portoltál mindent, aztán ott vannak a pazar kiskígyók, vétek lenne pont a célegyenesben gáncsolni el a gázainkat.
Próbálok keríteni egy gyári 200SX difiolajhűtőt, azt csak könnyebb lenne felszerelni, mint valami tök mást. Elvileg a diffúzor és a fenéklemez között lenne is helye, levegőt meg kapna a hátsó sárvédő leendő nagy lukain át.
Más: van neked véletlenül Dymo nyomtatód? Tudod, az a százéves szalagnyomtató, amivel a szerelvénypanelre tudjuk majd kiírni, hogy mi micsoda. Ha nincs, akkor kerítek. Az a lényeg, hogy ebből is az a korabeli fajta kell, ami rendesen belepréseli a betűt a szalagba, azaz fizikailag belenyomja, nem a modern vackok. Pár ezer forintért van a vaterán, simán veszek is, csak nem akarok feleslegesen, ha véletlenül ebből is hever három a polcon.
Ami az oldalablakot illeti, Norci nyugodtan erősítse meg az ablakkeretet alul, ahol bemegy az ajtóba, hogy ne lifegjen olyan elcseszetten az egész, meg persze a hegesztéseken, illesztéseken is lehet javítani, ha szükséges, mert ugye ezt kettőből hegesztette össze egy illető, akinek a szíve arany, de nem hegesztő. Az a cél, hogy egyetlen nagy ablaknak nézzen ki, és lehetőleg ne is törjön ketté, ha valaki csak erősebben ránéz. Tudom, hogy kerülgetni kényelmetlen, próbáltam, de ki lehet bírni. És ha látni fogod egyben, érteni fogod.
Beszéltünk arról, hogy az első szerelvénytartó konzolnak megcsináljátok a felmenő ágát, ami a géptető tüskéjének a rögzítését adja majd. Ehhez mellékelek képet, hogy kívülről nagyjából mit szeretnék majd látni. Illetve felmerült bennem közben, hogy ugyanehhez a két konzolhoz huzalokkal vagy pálcákkal ki is tudjuk kötni akár a splittert, ami eléggé segíthet a rögzítésben.
Persze simán lehet, hogy mostanra mar minden kész van, de így legalább leveleztünk.
Powered Áki válasza:
Szia!
Szombati találkozásunk óta, és mivel soknapos ünnep volt (minden normális embernek), nem tudok fergetegesen látványos haladásról beszámolni.
A lámpafészek merevítését elkészítette Norci, illetve bekerült a helyére a két géptetőrögzítő. Kérlek, küldj még kettő darabot, hogy a szélvédő felől is rögzíteni tudjuk.Nekiállt az oldalkeretek beépítésének, de nem láttam felhőtlen boldogságot az arcán... A jobb oldalra addig nem tudja betenni amíg az ajtózárat meg nem kapjuk.
Igazi előrehaladás kábelfronton történt. Lassan kristályosodni látszik a végeredmény.
A tűzfalkonnektorokat jobb oldalra tettük, innen pillanatok alatt oldható az egész motorköteg.
Relék, biztosítékok a középkonzol mögött, ECU az utaslábtér fölé kerül.
Szerény Tomi, a villamos virtuóz nem szeretne szerepelni, de a munkája ékesebben beszél nála.
Irányjelző kapcsolóra lenne még szükségünk, ami 3 állású, és középen van az üres (szakadt) állása.... :-P
Itt tartunk most. Jelenleg a hiányzó kapcsolók, lámpatartók, ajtómechanika és a sérült hosszbordásszíj-feszítőgörgők pótlásának logisztikájával vívok. És közben nézegetem a képeket, és berregek.
nick: 2012.11.07. 02:02:42
így kell kezdeni a nov. 7-ét, nem holmi ágyúdörgéssel! ;-)
...amúgy nov. 7. sem akkor volt! :-P
rolls 2012.11.07. 02:04:25
"Nomen est omen" v.ö. "karotta" és tágabb értelmezése...
Tisztelt Tanár úr! Most már kívánom a helyes oldalra történő mielőbbi kényelmes elhelyzkedést!
: )
fujita 2012.11.07. 07:16:22
Kitartás fiúk!
whale 2012.11.07. 08:43:06
LuxiMFP 2012.11.07. 10:22:39
Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2012.11.07. 10:32:39
Tök jó lenne egy olyan videó, ahl egymás autóit terelgetitek.
Flankerr 2012.11.07. 10:37:39
klarky · http://kreport.blog.hu/ 2012.11.07. 10:42:40
Érted már, h miért megy ez ilyen nehezen? :-O
Leadfoot 2012.11.07. 11:11:45
Szkotti 2012.11.07. 13:30:18
Ez onnan jutott eszembe, hogy látom a visszajelző sorban azt a szép kék lámpát, ami nem tudom mi lesz majd, nekem a játszós autómban a visszajelzők ledre lettek cserélve, és sikerült a refi visszajelzőnek egy olyan fényerejű kék ledet beépítenem, hogy sötét téli estéken ha rákapcsolom a refit, simán serceg a retinám tőle. Le kellett ragasztani, mert sötétben mocsok zavaró volt.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.11.07. 15:02:43
metalex 2012.11.07. 15:05:00
Irányjelző kapcsolónak egy régi Wartburg irányjelző kapcsoló ? Két csavarral kell felszerelni, gyakorlatilag bármilyen szögben fel is lehet szerelni.
A kapcsoló karját lehet hajlítani vagy lerövidíteni ha kell.
(nekem van egy, ha kellene esetleg )
De van még valami régi Ford taunus irányjelző kapcsolóm is, de az valami B@zi monstrum, annak nagy hely kellene a kormányoszlopon. Indítógombnak, meg piros busz ajtókapcsoló, lerelézve az 50-es szálra ?
Valamint gyújtásra, valami robosztus fémkaros kapcsoló, az is legalább 40A-es relével.
(nekem is ezek voltak évekig, megbízhatóak, kipróbálva )
Vhornet 2012.11.07. 15:07:37
Béza Dániel 2012.11.07. 15:10:43
KAMA3 2012.11.07. 15:26:30
2-More 2012.11.07. 15:40:54
Dymo nyomtatót, akár beütőset, akár simát, lehet bérelni is, főleg olyan cégeknél, amelyik hálózatozással foglalkozik, amugy az Alphasonic nyomatja őket, de szerintem az R&M-től is lehet bérelni. Az ilyen ezresér van a vaterán stilusuakat felejteni kell, a Dymo egy márkanév, mint a Rotring, és eléggé drága dolog, az hogy ebből is van kinai koppintmány, meg valaki a 20 éves kiszikkadt szalagot árulja, az egy másik dolog.
lanciabacci 2012.11.07. 16:08:32
ub3r 2012.11.07. 16:16:32
Béza Dániel 2012.11.07. 16:27:34
lilles 2012.11.07. 17:03:07
www.brother.hu/g3.cfm/s_page/60390/s_name/reszletestermekleiras/s_level/21270/s_product/PT9500PCU1
Ha kell, akkor szívesen kinyomtatom a feliratokat (12 és 24 mm-es szélességben fehér háttérrel) és eljuttatom hozzád.
Persze ingyen! :)
acélváz 2012.11.07. 17:03:28
"úgy tűnik, hogy a fasza kerámia tömítőpaszta egy jó 2 mm-es peremet csinál a kollektor bevezető illesztéseinél. Megtennéd, hogy a kedvemért eldolgozod? Csak mert olyan szépre portoltál mindent, aztán ott vannak a pazar kiskígyók, vetek lenne pont a célegyenesben gáncsolni el a gázainkat" - Nyugi! Az kábé az első indjtás során ki fog potyogni, mivel a elég keményre megszilárdul, ráadásul elég keményen fognak rezegni ezek a hosszú leömlők. Amúgy is a konfúzornál lesz kábé a legmelegebb azon a részen! ;-)
eko 2012.11.07. 17:13:01
a második tekercs szalag van benne, egy tekercs ugye 5m, ami szerintem elég sok.
Az elemek meg még azok, amikkel vettem..
Mintha nem is ugyan arról beszélnél...
Elvis_1970 2012.11.07. 18:56:42
TaaT 2012.11.07. 19:12:25
Béza Dániel 2012.11.07. 19:14:31
Visszaáltunk a papír etikett, filctoll kombóra.
Suttora 2012.11.07. 19:21:26
Car Mandiner · http://kaszni.blog.hu/ 2012.11.07. 20:46:30
kzolee 2012.11.07. 20:50:00
Préseli a betűk formáját a szalagba, izomerővel. Ezért is tetszik a cikk szerzőjének, de ezt le is írta a postban... Nem tudom, hogy szalagot lehet -e még kapni hozzá...
Szkotti 2012.11.07. 22:07:43
Valszeg az ellenállásos megoldást fogom alkalmazni, de ez a tipp vagány. Tehát, ha mondjuk a led félgömb alakú fejére reszelek egy síkot, a többit meg polírpapírral bemattítom, akkor a sík irányába fogja (jobban) vetíteni a fényt?
Kúl!
poa ogapo 2012.11.07. 22:28:59
fujita 2012.11.07. 23:17:13
lmgtfy.com/?q=benzinnyom%C3%A1s+szab%C3%A1lyz%C3%B3+m%C5%B1k%C3%B6d%C3%A9se
2-More 2012.11.07. 23:17:55
@poa ogapo: Ugyanolyan az elv, mint egy gyári szabályzóé, van egy vákuumcsöve a szivósorról, az állithatónál annyi a bónusz, hogy van rajta egy nyomásmérő óra, illetve hogy te magad tudod állitani a nyomást rajta, nem egy fix érték mint a gyári, de a vákuumcső erre is kell, mert nem mindig ugyanakkora nyomásra van szükség. Ez konkrétan egy nem túl drága, olyan 5-8e körüli darab, árulják vagy 8 különböző márkanéven, de semmivel nem szarabb mint egy 3x ennyiba kerülő AEM vagy SARD, és valszeg ugyanazon a dzsunkán is készül.
Trükkös lehet, hogy egyes autókon a nyomásszabályzó a benzinhid része, és nem lehet arról leszerelni a gyárit, márpedig azzal sorba ezt hiába kötöd, úgyis annak a "szava" dönt majd, ilyenkor jön az aftermarket benzinhid is a képbe.
Szkotti 2012.11.07. 23:20:41
Kb. ennyi a lényeg.
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.11.07. 23:46:29
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.11.07. 23:50:39
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.11.07. 23:54:58
@2-More:
Ezek a Stackek kettőnél sokkal több évesek, van remény.
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.11.07. 23:56:15
Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2012.11.08. 01:03:07
powered 2012.11.08. 02:25:39
visszakettopadlogaz (törölt) 2012.11.08. 05:08:20
lanciabacci 2012.11.08. 10:16:16
Le Mans-ra meg majdcsak kiokoskodunk neked valamit együtt :D
klarky · http://kreport.blog.hu/ 2012.11.08. 15:41:22
powered 2012.11.09. 06:27:20
RKr 2012.11.09. 18:12:24
rolls 2012.11.09. 22:39:52
: )))
(meg mi is!!!)
powered 2012.11.10. 03:39:43
www.powerfanatics.com/forum/images/smiles/peace2.gif
www.powerfanatics.com/forum/images/smiles/alright.gif
fujita 2012.11.10. 19:06:30
tocibacsi 2012.11.11. 00:11:03
ez csak szájberpetting...
lezsi 2012.11.12. 14:42:00
www.smithees-racetech.com.au/ackerman.html
Typoon 2012.11.12. 21:41:43
Vajon most melyik nap kapjuk meg a kötelező adagunkat?
Maximum szerdáig bírom, de jobb lenne még ma!
De jó lenne hallani a hangját.
amenta 2012.11.12. 22:04:19
Csepegtetik itt a félinfókat, és az eddigi tapasztalatok alapján már járnia kell, de Karotta még hagy minket poshadni a bizonytalanság mocsarában. :D
Ricardó · http://www.autotemeto.blog.hu 2012.11.12. 22:32:52
HorsePower 2012.11.12. 23:48:24
Addig is:
www.youtube.com/watch?v=bSGRyUhff1M&feature=youtu.be
lanciabacci 2012.11.13. 09:05:14
atis123 2012.11.13. 09:52:46
powered 2012.11.13. 12:46:22
ifrance 2012.11.13. 12:57:29
ifrance 2012.11.13. 12:58:11
rolls 2012.11.13. 13:01:05
(na, pontosan ez a "hangulat" jutott eszembe. ) Köszönet a gyors orvosi beavatkozásért, jó egészséget, szép élményeket, sok szerencsét az egész családnak! GRATULÁLOK !
: )
(Remélem, a Doktor úr még sokáig rajta tartja óvó szemeit a Kicsikén! - Powered-Karotta-Team!)
: )
fujita 2012.11.13. 13:27:26
lanciabacci 2012.11.13. 13:46:31
ui: nem mondod, hogy gurultatok is vele, amíg a köldökzsinór engedte?
Typoon 2012.11.13. 17:28:51
Mondjuk egy kis turbósítás ráférne. :)
Ricardó · http://www.autotemeto.blog.hu 2012.11.13. 22:56:39
RKr 2012.11.14. 00:04:27
perpeetum · http://higgins.blog.hu/ 2012.11.14. 02:01:25
szszg 2012.11.14. 08:49:00
Sopánka76 2012.11.14. 11:21:17
Adrian Mole 2012.11.14. 12:14:34
atis123 2012.11.14. 12:34:37
RKr 2012.11.14. 12:56:17
Typoon 2012.11.14. 13:49:54