Hangyász hétfő 29 - karbon-kevlár-közlöny - Karotta Közlöny

KAROTTAKÖZLÖNY

Nínó Karotta élete és munkássága autóbuzériában és másutt

Hangyász hétfő 29 - karbon-kevlár-közlöny

2012. augusztus 06. 23:13 Nínó Karotta

datsun 260Z IMSA aardvark19

Mindennél súlyosabb tiprás van, amióta a Hangyász megérkezett az OMG és Lajcsi kezei közé. Mivel bő három hét van hátra a hivatalos debütálásig, és az érdemi összeszerelés el sem kezdődött, Lajos éjszakába nyúló munkanapokon át szabja, alakítja és fényezi az új héjat.

A legnagyobb kaland az első sárvédő és a kötény átalakítása. A sárvédő formája jó, de lényegesen feljebb kell sliccelni rajta a kerékívet a kiigazított hasmagasság miatt. A kötényt viszont alapjaiban szabta újra Lajcsi.

datsun 260Z IMSA aardvark20

Egyrészt mélyebbre kellett engednünk egy kisarasznyival, hogy az aljához igazított splitter pontosan fusson a 80 mm-en húzódó sík padlóval. Másrészt az így megnövekedett optikai homlokfelületet pár apró változtatással elcsaltuk: visszatettük a korábban kihagyott gyári indexet, és alá beköltözött egy kerek légbeömlő, amelyről a fékekre vezetjük a levegőt. Klasszul alakul.

datsun 260Z IMSA aardvark22

Mindeközben én cukrászati mérlegen adagoltam a gyantát és komikus szélmalomharcot vívtam az üveg- és szén-aramid (felvágósoknak: karbon-kevlár) szövet kiszabásával. Ezekből készült a sík padlóburkolat és a hátsó diffúzor.

datsun 260Z IMSA aardvark25

Ahogy a múlt héten utaltam rá, a Hangyász nem tartalmaz karbont sehol, ahol nincs rá szükség. A papírpénz fűtőértéke olyan elenyészően alacsony, még a briketthez képest is, hogy nem éri meg ilyen hülyeségekre eltüzelni. A karbon - ahol megvan hozzá a megfelelő szakértelem, és a csini kis autokláv, készre sütni - csodás anyag. Azonban nekem pazarul megfelel az üvegszövet, rendes gyantával.

datsun 260Z IMSA aardvark21

Így aztán a padló és a diffúzor 3 alsó réteg üvegszövet, 3 mm maganyag és 3 felső réteg üvegszövet szendvicséből lett, kézzel laminálva a kertben, acéllemezen. Nem gondolom, hogy Horacio Pagani vagy Adrian Newey sok újat tanult volna tőlünk, de a végeredmény egyelőre vállalhatónak tűnik.

A karbon-kevlár szövet az olajteknő alá került, két rétegben, a szendvics aljára. Ez van arra, hogy megmentse a kartert egy gonoszul magas rázókőtől. Ha valaha látod, az azt jelenti, hogy felborultam, szóval maradjon inkább az én titkom. Irigykedni nem érdemes miatta, egy folyóméter kevlárszövet 3-4000 forint, és itt épp 1 nm van, szóval két nagyburis BigMac menüből bőven kijön.

datsun 260Z IMSA aardvark15

A kötény alatti splittert első körben nagy sűrűségű polietilénlemezből (HDPE) készítettük el. Ennek előnye, hogy viszonylag lágy, ezért ütésre, odaérésre nem reped és törik, hanem hajlik és kopik. Ezek egyben a hátrányai is, egy érdemi leszorítóerőt termelő elemnek nem tesz jót, ha a saját súlya alatt is hajlamos finoman lefittyedni. Ráadásul nehéz.

datsun 260Z IMSA aardvark17

Eredetileg azzal kísérleteztem, hogy belaminálom pár réteg üveg üveg közé, ezt is ki is posztoltam lelkesen a facebookra, és nagyon faszán alaktartóvá tette. De sajnos a PE ledobja a gyantát, hiába csiszoltuk meg, egyszerűen elválik egy idő után. Szóval ez a HDPE megmarad a gyakorlásra, alacsony sebességű tesztekre, driftre, és készítünk egy másikat aramid-maganyag-üveg kombóból, ami majd jó lesz gyorsan menni is.

datsun 260Z IMSA aardvark14

Mára ennyi, de írjátok fel, hogy adós vagyok a padló alatti (általában teljesen félreértett) aerodinamika felületes és elnagyolt, szórakoztató tévedésekkel tűzdelt ismertetésével. Egyelőre annyit árulnék csak el, hogy a minap többször is meg kellett nyomnom a cosinus gombot a számológépen, és olyan kurva menő volt, hogy azonnal szemüveg nőtt tőle az orromra.

datsun 260Z IMSA aardvark08

Ja, és ha valakinek van nagyobb készlet metamfetaminja, legyen szíves adja be Adorjánéknak a napokban, mert ha egyszer visszakerül a Hangyász, minden gyorsítóra szükségük lesz. Már szidolozom nekik a Szocialista Munka Hőse érdemrendeket.

123 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Q-match 2012.08.07. 11:57:21

Nagyon szép, remélhetőleg nagyon jó is ( lesz ) .

...de kérem: ezzel az álságosan őszintétlen "tudomány-fikázással" nem tessék már valami rosszul felfogott ál-bajtársiasságból összekacsintani a homályzónával.
Nem olyan nagy szégyen az, ha valaki ért valamihez....legfeljebb csak megélni nehéz belőle.

HorsePower 2012.08.07. 12:14:49

Olyan formás feneke van az autónak, hogy ha nőből lenne, azonnal feleségül venném.

Boldog további 22 napot! Egy kérdésem azért lenne: Mit fogsz csinálni a 22 plusz egyedik napon? Van már új projekt kilátásban, ahol lehet használni a trigonometriát?

hofi601 2012.08.07. 12:25:31

@Adamfark: Lesz ott "kopoltyú", ha jól sejtem: www.driftworks.com/2011/04/is-this-the-most-beautiful-drift-car-ever/ A hátsó elemre fel is van rajzolva a helye.

Leadfoot 2012.08.07. 12:47:14

Nekem csak egy kérdésem van: a falon a tigris kinek a lelkén szárad? :-)

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2012.08.07. 13:24:44

@Zoli742: Szerintem megválaszoltad a kérdést.

Persze, lehet rendelni pizzát, de vannak akik el akarják készíteni, legalább egyszer az életben, de úgy, rendesen, hogy baromi jó legyen... mégha néhány, elcseszett darab lesz is előtte.

Kiflitzsömlével 2012.08.07. 13:35:59

@Gee Halen: fa nehezebb, mint az alu, vagy mint az uvegszalas anyag.

2-More 2012.08.07. 13:50:54

Karter alá kár karbonszálas anyaggal játszani, az valóban arcolás ezen a szinten, inkább valami combosabb alu vagy nem túl monstre acéllemez kell oda, ha érdemi védelmet akar az ember.

Nameg, nem elhanyagolandó ebben az esetben az, hogy az olajhőmérséklet jeladót mindenképp vagy a kiesztergált, bemenetezett olajleeresztő csavarba érdemes rakni, ennek hátránya hogy bukod a mágneses reszelékszedőt, vagy leszedni a teknőt, kifúrni, és oda rakni. Miért? Mert a visszafolyó, következésképp elhasznált, azaz MELEG olaj hőmérsékletének pontos mérésére a karter az egyik legjobb pont, minta hogy a nyomás pontos mérésére a hengerfej(ek) környéke. Namost, ha leburkolod a kocsi alját, és karterpajzsot raksz fel, akkor az cool mert ájrodinamika, meg mekkora rajság már a sima alsótest, viszont igy nem fog kapni elég hűtést, menetszelet az olajteknő. Azaz lehet benne akármilyen olaj, pályán meg fogja kormolni az hétszentség, és minden gyors körre kell majd 3 levezető, pálya függvényében. Namost azt hadd ne mondjam, lehet hogy ez a csecse karbon-kevlár szövet négy ropi per négyzetméter, meg az edző, meg a munka, tehát sacc/kb egy 20as legalább, viszont ezzel máris megtermelted magadnak a másik, okosban is majd kilós kiadást. Egy sima olajszűrőszendvics legalább egy tizes, egy relocate kit egy 20as, egy termosztátos szendvics szintén 20 küvecs. Ami nem egy hülyeség, legalábbis, bár ha nem mész utcára akkor mindegy, de azért pályán is fura ha tepered a felvezetőköröket mert nem akar az istennek se bemelegedni a mocc. Egy ekkora motorhoz kell legalább két 10 soros kicsi, vagy egy méretesebb olajhűtő, ha gagyizni akar az ember akkor valami gyári taligájé, azt' vagy jó lesz vagy nem, ha meg komolyabban venni és/vagy arcolni akarja a emberfija, akkor egy Mocal vagy Setrab hűtő az hujjujjujj, csak összehasonlitásképpen, én a 7 soros kis Mocalt vettem igen nagy mákkal nagyon olcsón a bayről egy 20asért, vagy egy éve. Az hogy pl egy Aeroequip (ha jól irom) vagy más AN gyorscsatis csőszett, rozsdamentes-eloxált alukönyökös kisfaszom mennyi, azt megintcsak egy kisebb afrikai ország GDPjével lehet relációba állitani.

Szóval én erre a területre erősen odafigyelnék. És akkor még egy büdös szó se esett a váltóról, ami szintén nagyobb hőterhelést fog igy kapni, és a hátsó difiről, amiben ráadásul jó ha 1-1,5 liter olaj van a váltó-motor 3-4-5 literéhez képest, oda se árt egy hűtőradiátor, mert nem olcsó a csapágy se, nemhogy a bolygómű, a kihézagolás meg aztán igazi csemege egy egyszer már megfőzött diffinél.

És hiába locsolja az ember bele az akármilyen versenyolajakat, az se fogja birni a világ végéig, és szolid összehasonlitásképpen, kb literje annyi egy Motulnak, mint egy Castrolnak a 4, cserébe legalább nem birja 4x annyi ideig, még a 4x akkora terhelést se igen, de van hogy sokkal előbb eltakonyodik, már kilóméterre illetve ilyen esetben üzemórára értve, mint egy úgymond gagyibb másik. Röviden, amig birja, kurva jó, jobb mint a legtöbb, csak fele-harmada annyi ideig. Mert ugyi valamit valamiért.

Zoli742 2012.08.07. 13:56:24

@Gee Halen:
És ebben az elcseszős sorban ez vajon hányadik lesz?
Az első, a sokadik, az utolsó, vagy már a tökéletes közeli végeredmény?
Uraim kezdhetjük megtenni a téteket.

protézisesh 2012.08.07. 14:06:58

@2-More: őőőőőőőő, összefoglalva: azt akarod mondani, hogy melege lesz a teknikának, a hűtés meg nem ócsó? :)
Hát majd a Datsun felirat előtt lesz egy raj hűtő, amit telibever minden a pályán röpködő szemét. A diffihűtés megoldása érdekes lehet. Nem lesz fölötte kaszni, aztán az utastér felé szellőzhet?

@Kiflitzsömlével: az alu görbül, az ugyanolyan vastag üvegszál meg szerintem nem könnyebb a rétegelt lemeznél.

@Rave_Ace: hát az overhaulin'ban a fényező az utolsó nap délelőtt dolgozik, délután becsavarozzák a mechanikát, közben behányják az üléseket/kárpitokat, a tyúkbelek meg csak úgy benne teremnek, mire jön a delikvens. :)

SZPTRSZB 2012.08.07. 14:07:46

Hú de hozzátennék valami 37 soros okosat! De nem tudok, nem mert hülye vagyok, hanem mert most én is tanulok. De mégis! Szerintem kartervédőnek tegyél fel egy nagyobb felületű vízálló ragasztóval készült műgyanta impregnállt fa rétegeltlemezt, csavarkötéssel. Ez könnyű, viszonylag kopásálló, olcsó, nem ver szikrát, erős és könnyen alakítható. Amúgy zsíratom a bódé!

zöldi 2012.08.07. 14:08:01

Az az igazság, hogy formára nyugodtan lehetne RWB, ha azt mondanák, elhinném. Gyönyörű.

2-More 2012.08.07. 14:15:26

@protézisesh: Azt. Lehet olyat is amit irsz, pl a régi Sunny megy hakosuka Skyline-okon olyan van, hátránya hogyha koppan a tekknika, azonnal elmegy az olajnyomás és byebye. A diffi szellőzhet(ne) az utastér felé, bár az nem kompenzálja a menetszél hiányát, cserébe fűtené az utasteret, meg a lyukon beröpködhetne mindenféle pályaszemét, kavics, letört műanyagdarabok, levált gumi, stb.

Diffihűtésnek pl az AE86os szakik is szoktak hűtőradiátort berakni és szélirányba forditani. Én pl a saját vasamon azért nem erőködök ezzel, mert a váltómban van 4,5 liter olaj, a diffiben 1,9, alul nem szándékszom lelemezelni, igy aztán bizom benne hogy megbirgya, de azért körbejártam a témát rendesen anno.

9mmPara 2012.08.07. 14:19:14

Én is hozzáteszem a magam okosságát:
1, az epoxigyanták között van olyan, amelyik PE-re is elfogadhatóan tapad.
2, alulra a kevlár jó, mert megdöbbentően kopásálló anyag. Emiatt persze speckó ollóval lehet csak normálisan szabni.
3, szénszálas kompozitok használata esetén nyomatékosan javallott figyelembe venni, hogy a szén elektromos vezető. Elektrokorrózió, kóbor amperek, ilyesmi.

Attila a HUN vezér 2012.08.07. 14:23:17

Karotta már alig várom hogy féktávon betegyem neked az acél testű E30-at, had hulljon a férgese! :)

Nem ám csak viccelek, iszonyat nagy respekt előtted, hogy egy ilyen projektet végig viszel! GRAT!!
Én csak motort, futóművet, féket építek a vas alá de ez a kijárt út is tele van szívással hát még a tied, egy ilyen ember még ezt az országot is rendbe tudná tenni :)
KAROTTA for Prezident :))

és csak reménykedni tudok abban, hogy valamelyik pályanapon csatázunk egy jót!

Attila a HUN vezér

SZPTRSZB 2012.08.07. 14:30:05

Nem tom milyen a difi alja, de ha lenne rajta valami sima felület akkor egy alu hűtőbordát lehetne rá szerkeszteni, amihez egy kis légcsatornát vághatna a szaki az alja lemezbe. Kellő méretű hűtőborda elég hőt diszipállhatna. Ja nem csak az alján lehetne, de ehez látni kell a helyet.

the red punisher 2012.08.07. 14:42:28

@1127ccm: De csak ha van rajta lángnyelves krómos matrica, és ledsor a lökhárítón is.

2-More 2012.08.07. 14:44:26

@9mmPara: 3as pont, igen, az is csodákat tud művelni, parazitaáram, galvánkorrozió, földhurkok, amellett hogy betesz a két egymást nem komáló anyagnak, az ECU is imdádja a kóboráramot.

Én pl ezért is tartózkodok a rozsdamentes csavartól, meg az alu-acél kapcsolatoktól, csodás dolgokra képesek együtt.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.08.07. 15:08:57

Na ez már látványosabb :) Hajrá :)

kamikazeee 2012.08.07. 15:24:42

@2-More:

Az olajhűtővel szerintem nem lesz gond, ugyanis azt Karotta mester tőlem "szerválta". (Korábbi ígéretemhez méltóan - követendő szponzori felajánlásként -, jelentős kedvezménnyel nyújtottám át neki egy japán Greddy (Trust) olajhűtőt.) Azzal nem lehet gond, hiszen japán és drága... :)

2-More 2012.08.07. 15:58:49

@kamikazeee: Akkor megoldva :D

Szponzori kérdésben, én kicsit más irányelveket vallok, amibe nem mennék most bele, mindenesetre, egy mindenképp becsülendő dolog.

kamikazeee 2012.08.07. 16:08:28

@SZPTRSZB: A legtöbb RWD-s Nissan diffi hátán van hűtőbordázat, a bele kerülő 200SX-én meg pláne. (A Datsunon eredetién persze valószínűleg még nincs.)

Zoli742 2012.08.07. 16:35:38

@2-More:
Szia,

Ha ezt az elektrokorróziós rész kicsit kifejtenéd vagy magbízható linkeket adnál azt nagyon megköszönném. Éppen egy Alfa restaurálásban vagyok és nem szeretném ha pár év múlva helyenkén ementálira emlékeztetne. Ugye egy felújításnál vannak új csavarok, galvanizált alkatrészek, miegymás. Akár angolul is jöhet.
Előre is köszönöm.

9mmPara 2012.08.07. 17:20:39

@Zoli742: amíg 2-More kommentárs megnyilvánul, nagyon fapadosan:
- az elektromosan vezető anyagoknak van standardpotenciálja, amelyek között több voltnyi különbség is lehet;
- ha közös elektrolitikus környezetbe (belehajtasz egy tócsába, sós hóolvadék különösen jó) kerül két, eltérő standardpotenciálú anyag, akkor ott a potenciálkülönbség miatt áram fog folyni, ami elektrokorrózió által megeszi az (emlékeim szerint) alacsonyabb standardpotenciálú anyagot.

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2012.08.07. 18:08:47

@Zoli742: A belsőségen foglalkoztak ezzel bővebben pár hónapja, keresgélj ott!

megott 2012.08.07. 18:29:11

Hatarozottan jol halad a masina! Ja es udv Tihanyban, szep a fiad, buszke lehetsz ra! Udv! Megott (aki szinten a csaladdal nyaral :) )

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.08.07. 18:39:26

Tok hulyekent az a gyanum hogy itt ( a kommentekbol kiokosodva ) a melegedes lesz majd egy kis problema - de messze ne legyen igazam!!!

Vezetekeles ? Ezen nem lesz vilagitas meg futott bor ules - motorvezerles ami kell meg .. Mi meg?

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.08.07. 22:03:15

@sirchimboak555: Majd meglátjuk, meddig elég. Elvileg nem raliautó, az odavágás nem üzemszerű, bár nyilván lesz rá példa.

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.08.07. 22:04:56

@protézisesh: Jó a rétegelt lemez, de nekem most túl vastag lenne.

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.08.07. 22:05:54

@ub3r: Persze, a jövő héten lemérem, ha el nem felejtem, most épp távol vagyok.

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2012.08.07. 22:09:00

Jut szembe. Igazából hol tudod meghajtani a Hungaroringen kívűl Magyarországon?

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.08.07. 22:11:40

@Tiltott Lally: a minta marad a mostani. Fehér alapon trikolór, fekete rácsokkal.

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.08.07. 22:26:43

@HorsePower: @2-More: @protézisesh: @kamikazeee: Egész biztosan nem a tökéletes változat lesz kész az idei indián nyárra. Ha a mostani határidőre kész, és jövő ilyenkorra nagyon jó is, az már egész istenes.

Ami a hűtést illeti, a hatalmas homlokfelületi hűtőnyílás egy ménkű nagy vízhűtőt, egy igen tisztességes, termosztátos szendvicsadapteres Trust olajhűtőt (nagyon köszi a diszkontot, Kamikazeee) és egy szervóolajhűtőt táplál. A meleg levegő számára az első kerekek mögött két, összesen nagyjából az első nyílással megegyező méretű nyílás lesz, ahogy volt is. A difinek saját hűtője van, ennek a helyét még feltaláljuk a diffúzor végső pozíciójának ismeretében, de valószínűleg a diffúzor és a padló közötti senki földjén lesz, megfelelő légellátással. A váltóolajra nincs kész javaslatom önmagamnak se, még gondolkodom. De azt hiszem, a max 25 perces meneteket jó eséllyel kibírja, rendes kenőolajjal.

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.08.07. 22:28:52

@9mmPara: Még egy adag spec gyanta nem fér a büdzsébe, megcsináljuk a jelenlegivel, jó magra. Ez a HDPE ehhez amúgy sem igazi alap.

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.08.07. 22:30:11

@mindenki: Kösz a biztatást, csapataink harcba állnak. Ma kaptam a hírt, hogy a motort meg kell bontani, részleteket nem tudok, de ez már önmagában is elég rossz.

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.08.08. 03:22:16

@megott: Koszonom, a felesegem erdeme, en csak egy fel tervrajzot adtam hozza.

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.08.08. 06:08:11

@Nínó Karotta: Egy ilyen auto SOSINCS kesz. Nekem is van egy ilyen. Soha nem jon el az a pillanat amikor azt mondod hogy kesz. Ez a lenyege az ilyen dolgoknak. Mint az ember gyermeke: sosem latod felnottnek, mindig nevelni akarod.

whale 2012.08.08. 20:27:30

CÉLEGYENES!!!21 NAP!!! ÓVERHÓLIN!!!!:DDD Sajnos nem fogok tudni beleülni, az már most látszik, de majd kívülről rácsorgatom a nyálamat és egyéb testnedveimet.

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2012.08.08. 21:33:21

@whale: Szerintem megvan miért nem találkozott csipfúzzal a TC stábja: ide repült gittelni. :)

... ... 2012.08.08. 21:36:41

1 szó ÁLLATLESSZ!!!

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2012.08.09. 21:21:24

@Nínó Karotta: Majd kérek tőled azt is darabonként :D
(Egyébként meg szerintem szobadísznek sem utolsó)

Typoon 2012.08.09. 23:32:45

@Nínó Karotta: Na mi a helyzet a mocival? Remélem semmi komoly.

Nagyon türelmetlen vagyok, de tényleg! 2012.08.13. 21:51:48

Aztán, mikor holnap felkelek,
nem kifogásokat akarok, hanem sok ezer karaktert,
szépen rendezetten, némi képpel, ahogy kell.

értem?

k0ri_4nder 2012.08.13. 21:52:58

@Nínó Karotta: Kiderült már, hogy miért kell megbontani a motort? Komoly baja van? Én alaposan megszívtam, tavaly nyáron vettem egy márkatárs SR20VE mocit az USA-ból, a k*csögök küldtek egy beázott leharcolt példányt, szét kellett borítanom, teljes generál, szép lassan építgettem, mostanra kezd összeállni. Az erő legyen veled!

RKr 2012.08.13. 22:37:50

aki már nagyon nem bírja a feszültséget, kis előzetes:
egyedifenyezes.blog.hu/2012/08/12/hangyasz_erkezes_fenyezes

poa ogapo 2012.08.13. 23:59:28

Már kedd van és nincs hír!

poa ogapo 2012.08.14. 20:05:50

@Nagyon türelmetlen vagyok, de tényleg!: Amikor írtam akkor kedd volt! Ezen nem nyitok vitát elvtársak! Amikor te írtál már több órája kedd volt!

Nagyon türelmetlen vagyok, de tényleg! 2012.08.15. 05:34:05

"poa ogapo 2012.08.13. 23:59:28
Már kedd van és nincs hír!"

Én vitáznék ezen, így szerdán ...

LanciaBacci 2012.08.15. 10:41:49

- Jobb lett volna, ha ugyanabban az időben jössz - mondta a róka.
- Ha például délután négykor érkezel majd, én már háromkor elkezdek örülni. Minél előrébb halad az idő, annál boldogabb leszek. Négykor már tele leszek izgalommal és aggodalommal; fölfedezem, milyen drága kincs a boldogság. De ha csak úgy, akármikor jössz, sosem fogom tudni, hány órára öltöztessem díszbe a szívemet... Szükség van bizonyos szertartásokra is.

(Antoine de Saint Exupéry: A kis herceg)

Nagyon türelmetlen vagyok, de tényleg! 2012.08.15. 21:02:39

@LanciaBacci: Azért én ezt megtartanám kicsit fontosabb dolgokra ...

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.08.16. 17:43:13

Szíves elnézését kérem a nagyérdemű kedves midnyájuknak, rendkívüli fennforgások okán nincs friss tartalom. Viszont pompás, drámai hírekkel és őrületes hajrá ígéretével jelentkezem hamarosan.

Typoon 2012.08.16. 19:32:16

@Nínó Karotta: Tisztára mint az Újjáépítők-ben Chip Foose műsorában.
Remélem az utolsó pár nap történéseiről videó is lesz.
Addig is: HAJRÁ KAROTTA!!

tocibacsi 2012.08.16. 22:43:49

@Nínó Karotta: mint a MÁV... az (utazó)közönség megértő is lehetne akár, ha van megfelelő időben kielégítő (utas)tájékoztatás :D :D :D

Typoon 2012.08.16. 23:44:38

Énekeljük együtt: szeretném a homokórát megállítani, a Hangyászt időre elkészíteni, de a homokóra csak pereg-pereg, Hangyász a garázsban reked. ;)

Typoon 2012.08.16. 23:49:53

Szar poén volt tudom ám, de nem lehetett kihagyni.
Tudom úgyis megcsináljátok.

poa ogapo 2012.08.17. 02:58:08

Tudtam, Ő is csak egy Szaudi drifter!

RKr 2012.08.18. 23:13:32

údekár, jövő hétfő ünnepnap, így most éppen gondolom elmarad majd a hangyászhétfő.. De sebaj, egy még akkor is lesz!:)

Typoon 2012.08.19. 12:54:36

Lehet már kész a verda, csak meglepi lesz. Remélem.

Pas de probleme 2012.08.19. 20:29:22

Tenyleg drukkolok, szepen alakul, haja.

De azert megkerdeznem: nem felsz, hogy szelcsatorna nelkul ekkora spoilereket, meg diffuzoros padlot fabrikalni nagyon konnyen mellemehet? Honnan lehettek biztosak benne, higy a szep sima padloval a gep nem fog csak ugy felszallni, a la CLK GTR?

nick: 2012.08.21. 01:41:58

?...
mivanmár? :-)

poa ogapo 2012.08.21. 06:34:29

Már csak pár perc és szerda van!

Sopánka76 2012.08.22. 09:00:59

Karotta, totál lerágtam már a körmöm!! :o
Tudunk valamit segíteni? ;)

fandrew 2012.08.22. 16:14:00

Én ilyesmire számítok / ezt kívánom! ;-)
youtu.be/QTIrHBzTyks

Suttora 2012.08.22. 19:42:53

Ma láttam ezt a csodás járművet, nem akarom lelőni a poént, de igencsak sűrű hét és fél nap lehet még hátra :)

Egyébként csodás, nem is nagyon voltam magamnál azt hiszem...

whale 2012.08.23. 15:08:37

@Suttora: Szóval óverhólin.:DD A jövő heti lottószámok eladók.:D

Nagyon türelmetlen vagyok, de tényleg! 2012.08.23. 20:17:49

Eddig nem írtam le, mert mégis, milyen bunkóság már...
de

Nem azért járok ide, mert kíváncsi vagyok arra, milyen szép lett az autó.
Arra sem vagyok kíváncsi, hogy milyen köridőt ment akármelyik ringen.
Ezekről sem és másról sem akarok látni videót.
A hangfelvételt pedig totál leszarom.

Olvasni szeretném, hogyan készül, mi történik, Karotta hogyan éli meg, meg ilyenek.

A kész autó pont nem érdekel, csak az út, ahogy eljut oda.

Typoon 2012.08.23. 22:20:59

@Nagyon türelmetlen vagyok, de tényleg!: Teljesen egyetértek, én is így vagyok vagyok vele. Ha kész lesz csak abban fogok bízni, hogy Karotta belevág újabb kalandba.

Ricardó · http://www.autotemeto.blog.hu 2012.08.24. 10:05:13

Szerintem meg már készen van, csak Karotta borzólja a kedélyeket :).

RKr 2012.08.26. 00:22:18

Hát remélem, hogy nincs készen mert pont az (lett volna?)az érdekes, ahogy készül...

tocibacsi 2012.08.26. 21:49:29

@Nagyon türelmetlen vagyok, de tényleg!: azta, de rohattul igazad van! jó, nem mondom, egy összefoglaló, "így sikerült, ilyen lett" jellegű poszt is érdekes, de a legfontosabb, amiért naponta lessük az oldalt, az az építés folyamata...

sga 2012.08.27. 17:21:05

2 nap, 18 óra...
Nagy a csönd :)

nawakusi 2012.08.27. 20:22:44

Én még olyan nagyjavítást(építést) nem éltem meg és nem is hallottam olyanról, ahol nem tolták volna ki a határidőt a szakik..teljesen mindegy hogy napok vagy hónapok :)

Nagyon türelmetlen vagyok, de tényleg! 2012.08.28. 03:50:08

hát ismét eltelt egy hétfő post nélkül

DemiA 2012.08.28. 08:37:58

@Nagyon türelmetlen vagyok, de tényleg!: Szám szerint a 3. Lassan át lehetne nevezni a blogot KarottaKözöny-re :D

Nagyon türelmetlen vagyok, de tényleg! 2012.08.28. 11:20:41

És a számláló lassan egyesre fordul ...

Nah, akkor emelje fel a kezét, akit érdekel, hogy elkészül-e időre a gép!
Azok is feltehetik, akik majd néhány újabb hónap után kíváncsiak lesznek arra, hogy milyen penge lett.

Hát ez az

protézisesh 2012.08.28. 11:46:25

@Nínó Karotta: Karotta, ugye én tettem az egyik első pénzdíj-felajánlást a célidős autóépítés projekt elején, valamikor a muhi csata után pár nappal...

Most, 2:00-t mutat a számláló és mit tesz isten (illetve hogy-hogynem elvtársak) nekem csütörtökön 11:15-től van egy bő fél órás elfoglaltságom Szigetszentmiklóson, ami innen Győrből nézve majdnem Budapest.

Magyarul: amikor a számláló 0:00:00:00-ra fordul, akkor én éppen Pest-Buda vonzáskörzetében leszek, kicsit ráérős üzemmódban. És nagyon szívesen alakítok egy - vagy több személyes olvasói/kommentelői bizottságot, hogy saját szememmel tudjam ellenőrizni a Hangyász megvalósulását, menetkészségét.

Ehhez mindössze egy pontos cím kellene (akár privátban is) az meg hab lenne a tortán, ha személyesen ott lennél...

Hm?

Poita not Peter! 2012.08.28. 12:01:13

ez egy egész jó poszt volt eddig de el lett kúrva a vége...

atis123 2012.08.28. 13:03:05

@Nínó Karotta: Már tűkön ülünk. Pár sor is elég lenne, csak legyen vmi info címszavkban. Motor összerakva, berakva, futómű műszerfal a helyén, ajtók a helyén ilyesmi...

junkiee 2012.08.28. 14:06:35

@Karotta facebook:

Pásztor János:
"Helló Gábor !
Mi van a versenyautó projekt folytatásával elvonási tüneteim vannak ."

Karotta Bazsó Gábor:
"Megrekedt. Sajnos kedvezőtlen fordulat állt be a folyamatban, hamarosan megírom, ha kitalálom, hogyan."

Szóval kétlem, hogy időre meglenne. :(

Töci 2012.08.28. 14:46:33

@junkiee:

Remélem csak az derült ki, hogy a motor kuka és nem valami alapvető probléma merült fel.
Mondjuk azon sem lepődnék meg.

junkiee 2012.08.28. 15:39:46

@Töci: Karotta írta már korábban a poszt alatt, hogy a motorral valami gond van...

Szóval Karotta, várjuk az új posztot, meg a fejleményeket!

dhrbikes 2012.08.28. 17:02:47

Azonnali tájékoztatást követelünk! :)

nawakusi 2012.08.28. 17:26:48

Vettem a fáradtságot és visszakerestem azt a posztot, aminek megjelenésvel egyidőben működésbe lépett a visszaszámláló. Idézem: ''Leállítani csak saját lábán, önerejéből haladó, működő Hangyásszal lehet.''

Nos ez a megfogalmazás elég sok mindent elbír :), akár úgy is megállná a helyét ha a csupasz váz három keréken elcsetteg két kört a ház körül :D

Nagyon türelmetlen vagyok, de tényleg! 2012.08.28. 21:24:40

Innen üzenem Karotta nagymesternek, hogy nem érdekel, hogy
1, kész lesz-e a kocsi időre
2, kész lesz-e valaha
3, működik-e valaha
4, milyen kedve van ettől az írónak

Ha elkészült volna, is lennének trollok. Én nem drukker vagyok, nem okoskodó, nem (nagyon) vagyok troll sem.

Az én szememben Nínó Karotta nem a 21. század autóversenyzője, konstruktőre, menágere, a UPC reklámbohüca, sőt, azt is pont leszrom, hogy ő a totalcar valamilyen vezetője.

Az én szememben Ninó Karotta újságíró. Felőlem készíthet videót, hangoskönyvet, riportot, reklámot, autót, de a lényeg, hogy írjon róla.

Sírjál, mérgelődj, lehetsz dühös, utálhatod a világot, de írj. Nem akarok befurakodni a magánéletedbe, egy centivel sem akarok beljebb kerülni, mint ameddig magad engedtél.

Csak írj.

nawakusi 2012.08.28. 22:05:02

@Nagyon türelmetlen vagyok, de tényleg!:
Nem vagyok belsős, de mintha Karotta már nem mint újságíró tevékenykedne az indexnél, csak úgy mellékesen írkál még, mert sokan szeretik írásait,stílusát. Persze lehet, hogy ez nem így van :) mindenesetre abban nagy az egyetértés, hogy kell már egy cikk! ..És nem volt itt komoly trollkodás, csak ártatlan odaszurkálás.

jürgen baromartz 2012.08.28. 22:12:04

@Nagyon türelmetlen vagyok, de tényleg!:

ez a felvetés nagyon is jogos, de azt be kell látni, hogy Karotta az újságíráson kívül még jó sok egyéb dologgal is foglalkozik, már ami a munkát illeti, plusz ugye család. de az kétségtelen, hogy az írás és a verbális, huszonhétszeresen összetett körmondat-fosás áll neki a legjobban.

poa ogapo 2012.11.13. 05:05:09

Pár óra múlva szerda van, mi a helyzet?
süti beállítások módosítása