Az elmúlt hét nem hozott jelentős előrelépést, de fontos apróságok történtek. Némelyik jó irányba. Múlt héten ott hagytuk abba, hogy megvannak a végső koordináták, lehet futóművet, majd arra motort, közéjük pedig vázat építeni.
A hét örömhíre az, hogy Zoli megtervezte, a lézervágósok pedig kivágták és lehajtották azokat a dobozkákat, amelyek az első lengőkarok bekötéseit tartják majd, és a tervek szerint erre ültetjük majd a motortartókat is.
Mindeközben Adorján logisztikai feladatokkal vívott: kiválasztotta a méretben megfelelő kormányművet, és szerzett nekem egy 255/40 R17-es gumit hátra, előre pedig feltett egy 225/45 R17-est, de igazából 235-ösre hajtunk, csak olyat nem sikerült még túrni. Ezek egyelőre használt vackok, amik ahhoz kellenek, hogy ellenőrizhessük, mi hogyan fér el. És ezzel el is érkeztünk a látványos rossz hírekhez.
A csudaszép műanyag héj, nagyjából 10 hónappal azután, hogy elhagyta az OMG Visuals műhelyét, újra szétvágatik. Emlékeztetőül: a tavalyi OT-Expón a TC standja a japán katasztrófa előtti tisztelgésül japán tematika szerint épült fel, ezért gyorsan megcsináltuk a kasztnit, hogy legyen egy menő versenyautó is. Ezért van a japán-magyar színösszeállítás, oldalról ugye japán, felülről magyar lobogót látunk. Ekkor már az SX-futómű és a mostani kerekei voltak alatta, ezekhez készült a műanyag.
De sajnos – mivel a futóműszámítások még sehol se tartottak – a szabad magasságot a szabvány udvari agyagtégla segítségével állítottuk be, és nem segített az sem, hogy az előre szánt keskenyebb és szelídebb ET-jű felnik még hajóztak.
A végeredmény itt látható. Az első és a hátsó sárvédőt is drasztikusan át kell szabni. Hátul jó 3 centi extra műanyag kell széltében, és fölfelé is bővülni kell, különben nem lehetne berugózásunk, pedig lesz. A keréknek be kell tudni bukni a perem alá. Elég pár milliméter, de annyi kell. Nagyon szép kihívás, mert ez a púp tökéletes volt, minden hajlatában makulátlan. Szélesebben elvileg még súlyosabb tud lenni, de ugyanezt az ihletett harmóniát nem lesz könnyű reprodukálni.
Elöl egyszerűbb a helyzet, mert egyszerre túl széles és túl alacsony a mostani perem, így talán egy ügyes vágással pont a helyére tud minden kerülni. Lajcsi, rajtad a világ szeme. Csodát kell tenni megint.
Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2012.02.14. 02:51:30
Hát ez ilyen, sajnos.
Kicsit a kabátot a gombhoz esete.
Nagyon türelmetlen vagyok, de tényleg! 2012.02.14. 07:21:56
Nagyon türelmetlen vagyok, de tényleg! 2012.02.14. 07:25:22
Hát jelentem, a külsőségek alapján egyre kevesebb idő jut a projektre.
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.02.14. 10:47:55
AnyátoknakPalánot 2012.02.14. 10:49:33
Úgy is szép lenne, úgy is gyors lenne a Ringen..
kristooof · www.sufnituning.blog.hu 2012.02.14. 11:12:12
Soha nem építettél még járművet ugye? :)
Így nem tudhatod, mekkora öröm tud lenni maga az építés is, hát még amikor a végén fülig érő szájjal meséled minden egyes részletének a történetét. :) Nem mindig az ésszerűség a jó, ami jó az jó... és ez az autó az!
mtk001 2012.02.14. 11:24:21
Lassan megérte volna venni egy 370 Z-t ... :-)
e30td 2012.02.14. 11:45:35
egy 370z bárki vehet akinek van rá pénze... egy ilyent stílus régi legendát nem akasztanak le neked bárhonnan.
McK (törölt) 2012.02.14. 11:45:55
Addorjan_ 2012.02.14. 11:59:44
tomnemtom 2012.02.14. 12:04:03
be is nyújtom, mint újítást.
TAS 2012.02.14. 12:06:14
LAPoska 2012.02.14. 12:25:04
ZYLO 2012.02.14. 12:29:57
Klassz lesz ez, gondolj arra, mennyivel jobb, mint ugyanezt az ideális házzal eljátszani. Sokkal könnyebb zártszelvényt vágni, mint betont. :)
ZYLO 2012.02.14. 12:42:46
SanZi 2012.02.14. 12:46:34
Vagy először nem gondoltátok, hogy ekkora project lesz és így szétkapjátok? (Mert ebben az esetben megértem a dolgot)
Értem, értem, hogy ez így 260Z, de ha a 4. képen megnézem az autót vajmi kevés marad az eredetiből, szinte egy üres csőváz, aminek 20% még "eredeti". (Na jó nem, de nem sok kell hozzá).
Egyébként maximális elismerésem és sok sikert kívánok !
AzHofi 2012.02.14. 12:52:09
LA_harper 2012.02.14. 13:07:48
Átlag ember vagyok, átlag alatti fizuval, és nem fér egyszerűen a fejembe, hogy egyes emberek miért öntik ilyen szarokba a 100 ezreket, milliókat. Látszik, hogy a készíttető megpróbálja "ócsón" megúszni, aztán lehet mindent előről csinálni, és a kukába hajítani mindent, ami eddig kinézett valahogy.
Már ott tartasz, hogy újonnan építesz össze egy autót, amit magad tervezel. Nem lett volna egyszerűbb készen venni egyet japánból??? Dehogynem. Már rég 101 kört lenyomtál volna vele a ringen, ez meg 5 év múlva is ugyanitt fog tartani, egy szétflexelt fosch lesz...
Ha ennyire precíz pályaautó kell, miért nem veszel készen egyet? Vagy miért nem nevezel be valamelyik márkakupába? Nem értem én ezt az egészet...
Pufibá 2012.02.14. 13:10:09
SanZi 2012.02.14. 13:13:48
Kérdésedre a válasz kb. 5-ször le lett írva. Méghozzá az, hogy nem a végeredmény a fontos, hanem az oda vezető út és amit ez alatt lehet tanulni a dologból. Ez egy hobbi. Olyan mintha egy vadásznak azt mondanád, hogy minek költ 3 millát felszerelésre, mikor egy jó vadpörköltöt bármelyik étteremben meg lehet venni 3000 ft-ért.
tomnemtom 2012.02.14. 13:19:15
Negrogo 2012.02.14. 13:20:29
2-More 2012.02.14. 13:34:42
Szóval mivel ennyire centiztek, én nem mérnék valami lekopott, talán már nem is létező gumihoz semmit, mert jöhet majd a nagy csodálkozás mikor a zsirúj guriga a pályán beledarál a járatba kanyarban és letépi a csiribiri műanyaghéjat mint a légypapirt.
twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2012.02.14. 13:46:43
LacUS 2012.02.14. 13:50:43
LA_harper, én átlagosnak mondható fizuból építem a "szaromat", és mellette van családom , a varázslat annyi, hogy míg akinek több jut rá az megoldja hetek alatt, addig nekem mondjuk 3 éve épülget. És igenis van élvezeti értéke annak,hogy tervezgetsz,( adott esetben szívsz mint a torkos borz) építgetsz, tanulsz a szabad idődben. És ha pénzben sosem kapod is vissza azt amit belefektetsz, de az élmény, a tudás és ahogy írták már többen is az út miatt megéri.
Szóval Gábor előre :)
Schütii 2012.02.14. 14:02:31
2-More 2012.02.14. 14:14:56
poa ogapo 2012.02.14. 14:28:06
bervas · http://mt10.blog.hu 2012.02.14. 14:32:48
Felmerül bennem a kérdés, hogy ha rájuk huppan egy valahányszáz kilós motorblokk, meg közben csavarónyomatékot vesznek fel, meg lesz némi vízszintes-függőleges oldalerő a futóműtől, akkor hogyan és merre fognak deformálódni?
Jó lesz-e a doboz-zártszelvény feszültség átmenet?
Nem tudom, mennyire van ezen a részen gondolkodva, de egy utólagos végeselemes számítás talán hasznos lehet.
Addorjan_ 2012.02.14. 14:49:12
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.02.14. 14:50:24
És akkor arról még nem beszéltünk, hogy a modern futómű nem pusztán jobb geometriát ad nekünk, hanem javítható, fenntartható, hiszen minden van hozzá gyorsan, míg Datsun Z-hez azért ez nem ilyen triviális.
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.02.14. 14:53:31
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.02.14. 14:54:25
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.02.14. 14:55:45
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.02.14. 14:56:34
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.02.14. 14:58:39
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.02.14. 15:03:33
McK (törölt) 2012.02.14. 15:03:46
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.02.14. 15:05:23
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.02.14. 15:07:46
2-More 2012.02.14. 15:11:47
Mondjuk ez rallyban van, nem pályán, de szerintem pályán még nagyobbat is lehet kontrázni, plusz az acél sárhányót valamivel könnyebb utólag peremezni, mint az üvegszálast.
Addorjan_ 2012.02.14. 15:18:02
Az alkatrészek nagy része a kocsival együtt érkezett, ezekből kellett a lehető legtöbb megtartásával a leghatékonyabban kihozni a legjobbat. Hosszas számolgatás és tervezés után jutottunk ide. Az autó magassága, a nyomtáv, a tengelytáv igen fontos menetdinamikai értékek, súlyos másodpercekben mérhető a pályán. Ezt nem rendeljük alá egy kevés műanyagos munka miatt. Volt olyan is amin már nem akartunk változtatni - pl a nyúlványok helyzete azért ilyen.
metalex 2012.02.14. 15:18:21
----na, én drukkolok a legjobban, de ez azért koránt'sem biztos !
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.02.14. 15:24:26
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.02.14. 15:26:03
McK (törölt) 2012.02.14. 15:26:53
Polly-pudli-pötty 2012.02.14. 15:26:53
Ha mégis leszaggatja a gumi a sárvédőt,akkor kéretik majd rauh welt stílusban vissza kábel-kötegelni. :)
Make Valamit · http://make.blog.hu 2012.02.14. 15:31:31
Őszre esélyes a dolog, hogy látod?
Tizenkettő 2012.02.14. 16:09:02
Ócska Winkler!! 2012.02.14. 16:20:14
Karottának kéne írnia az összes cikket, és tesztelni az autókat. Úgyis az összes kutyaütő a tc-nél az ő stílusát próbálja átemelni a saját írásaiba, de nagyon gyengén.
Karotta az eredeti. A többi csak wannabe Karotta. Ohmm írásai rémesen kínosak és erőltetettek. winkler szintén, ő próbál a leginkább Karotta lenni.
Karotta cikket öröm olvasni! A többi siralmas!
Kulmar 2012.02.14. 16:53:13
porshe 2012.02.14. 16:55:46
Hexer 2012.02.14. 16:56:39
Azert lettek ilyen zartak mert az elsok kozott lesz egy masik zartszelveny amire a kormanymu kerul (es ha fa kerul utba az lesz az elso ami megallitja meg a motor elott), a hatso kvazi tetejere kerul a motortarto konzol igy egesz mereven kell tartanak mindent. Remelhetoleg jovo hetre mar nem levegobe kell beszelni es kezenfekvo kepekel is szolgalhatunk.
AnyátoknakPalánot 2012.02.14. 17:18:55
vasvizsla 2012.02.14. 17:36:01
tiramiska 2012.02.14. 20:16:38
Srácok nektek meg kitartást, szükség lesz rá! Egyébként respect!
BUBISBUBLEK 2012.02.14. 21:48:43
nagyonnagyon 2012.02.14. 21:49:40
Nagyon dögös szép forma, kár lenne visszafelé lépni akár egy árnyalatnyit is. Istentelen lesz ..
ommm 2012.02.14. 22:39:45
ps3peter 2012.02.15. 00:12:33
Egyébként már akartam kérdezni milyen motor lesz benne? Azt tudom, hogy a 350Z-é, de melyik? Merthogy az OT-Expós tájékoztató táblán 206 KW ill. 300 LE volt olvasható, gondolom valamelyik szám téves :)
206 KW = 280 ló, ez a 2005-ig gyártott Z motorja, 221 KW = 301 ló ez lenne a 2005-töl 2007-ig gyártott motor.
Csak mert az utóbbi idöben elmélyedtem a témában, a német fórumokon rengeteg megbízhatósági panasz van a 301 lóerösre.
SanZi 2012.02.15. 07:40:26
gn 2012.02.15. 10:15:26
Ez az új Nick 2012.02.15. 10:22:56
waffen55 2012.02.15. 11:31:58
KAWAszaki 2012.02.15. 12:18:43
Ez egy új pályagép a 0-ról.
Make Valamit · http://make.blog.hu 2012.02.15. 13:49:46
WinG 2012.02.15. 14:34:43
csak igy tovabb, szurkolok.
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.02.15. 18:18:22
metalex 2012.02.15. 20:39:46
Hej' de sokat megadnék, ha legalább tarthatnám a vinklivasat, miközben épül a hangyász.......
(A lengőkarok honnan vannak ? )
ps3peter 2012.02.15. 23:18:51
LacUS 2012.02.16. 00:00:23
ixtom 2012.02.20. 16:49:29
Ha így haladunk, akkor a héten szerdán lesz hangyászás és szépen fokozatosan csúszik egy hetet az egész, majd ismét hétfőn lesz a poszt. :D
(ördögi kör :)
whale 2012.02.20. 19:14:03
freddy_m · http://feri.szikla.hu 2012.02.21. 00:54:24
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.02.21. 02:55:59