Hangyász hétfő 09 – Miszlikbe vágjuk a gyönyört - Karotta Közlöny

KAROTTAKÖZLÖNY

Nínó Karotta élete és munkássága autóbuzériában és másutt

Hangyász hétfő 09 – Miszlikbe vágjuk a gyönyört

2012. február 14. 02:18 Nínó Karotta

hangyasz hetfo 09 12

Az elmúlt hét nem hozott jelentős előrelépést, de fontos apróságok történtek. Némelyik jó irányba. Múlt héten ott hagytuk abba, hogy megvannak a végső koordináták, lehet futóművet, majd arra motort, közéjük pedig vázat építeni.

hangyasz hetfo 09 26

A hét örömhíre az, hogy Zoli megtervezte, a lézervágósok pedig kivágták és lehajtották azokat a dobozkákat, amelyek az első lengőkarok bekötéseit tartják majd, és a tervek szerint erre ültetjük majd a motortartókat is.

hangyasz hetfo 09 23

Mindeközben Adorján logisztikai feladatokkal vívott: kiválasztotta a méretben megfelelő kormányművet, és szerzett nekem egy 255/40 R17-es gumit hátra, előre pedig feltett egy 225/45 R17-est, de igazából 235-ösre hajtunk, csak olyat nem sikerült még túrni. Ezek egyelőre használt vackok, amik ahhoz kellenek, hogy ellenőrizhessük, mi hogyan fér el. És ezzel el is érkeztünk a látványos rossz hírekhez. 

hangyasz hetfo 09 6

A csudaszép műanyag héj, nagyjából 10 hónappal azután, hogy elhagyta az OMG Visuals műhelyét, újra szétvágatik. Emlékeztetőül: a tavalyi OT-Expón a TC standja a japán katasztrófa előtti tisztelgésül japán tematika szerint épült fel, ezért gyorsan megcsináltuk a kasztnit, hogy legyen egy menő versenyautó is.  Ezért van a japán-magyar  színösszeállítás, oldalról ugye japán, felülről magyar lobogót látunk. Ekkor már az SX-futómű és a mostani kerekei voltak alatta, ezekhez készült a műanyag.

hangyasz hetfo 09 15

De sajnos – mivel a futóműszámítások még sehol se tartottak – a szabad magasságot a szabvány udvari agyagtégla segítségével állítottuk be, és nem segített az sem, hogy az előre szánt keskenyebb és szelídebb ET-jű felnik még hajóztak. 

hangyasz hetfo 09 21

A végeredmény itt látható. Az első és a hátsó sárvédőt is drasztikusan át kell szabni. Hátul jó 3 centi extra műanyag kell széltében, és fölfelé is bővülni kell, különben nem lehetne berugózásunk, pedig lesz. A keréknek be kell tudni bukni a perem alá. Elég pár milliméter, de annyi kell. Nagyon szép kihívás, mert ez a púp tökéletes volt, minden hajlatában makulátlan. Szélesebben elvileg még súlyosabb tud lenni, de ugyanezt az ihletett harmóniát nem lesz könnyű reprodukálni.

hangyasz hetfo 09 8

Elöl egyszerűbb a helyzet, mert egyszerre túl széles és túl alacsony a mostani perem, így talán egy ügyes vágással pont a helyére tud minden kerülni. Lajcsi, rajtad a világ szeme. Csodát kell tenni megint.

75 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2012.02.14. 02:51:30

Uhh.

Hát ez ilyen, sajnos.

Kicsit a kabátot a gombhoz esete.

Nagyon türelmetlen vagyok, de tényleg! 2012.02.14. 07:21:56

Keletre, vagy nyugatra kell utazni (fénysebességgel), hogy a 2012.02.04. 02:18 az hétfő legyen??

Nagyon türelmetlen vagyok, de tényleg! 2012.02.14. 07:25:22

Nem azért, mert zavar, hanem úgy emlékszem (gondolom?), hogy azért dokumentálsz rendszeresen, hogy saját magad számára mutasd, mennyit haladsz.

Hát jelentem, a külsőségek alapján egyre kevesebb idő jut a projektre.

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.02.14. 10:47:55

@Most én sem értem: A posztok élesülése nem tükrözi a projektre jutó időt. A blogolásra jutó időt tükrözi, meg hogy beteg-e a gyerek, hogy írtam-e a hétvégén a totalcarnak is, és így tovább. A nappalok és az esték önmagukban nem elegendőek, ezeken mindig osztozni kell a munkával és a családdal, így az éjszaka az, amikor hangyászozni lehet. A tegnapi nap történetesen olyan volt, hogy éjfél után tudtam csak elkezdeni. De akkor se marad ki, ez a lényeg.

AnyátoknakPalánot 2012.02.14. 10:49:33

Nem lett volna jobb gyári, rozsdamentes állapotúra megcsinálni azt a Z-t, és bele egy RB26 vagy SR20 motort?
Úgy is szép lenne, úgy is gyors lenne a Ringen..

kristooof · www.sufnituning.blog.hu 2012.02.14. 11:12:12

@AnyátoknakPalánot:

Soha nem építettél még járművet ugye? :)

Így nem tudhatod, mekkora öröm tud lenni maga az építés is, hát még amikor a végén fülig érő szájjal meséled minden egyes részletének a történetét. :) Nem mindig az ésszerűség a jó, ami jó az jó... és ez az autó az!

mtk001 2012.02.14. 11:24:21

Fényképből és egy a formát éppen csak mutató rozsdakupacból építettek egy új autót.
Lassan megérte volna venni egy 370 Z-t ... :-)

e30td 2012.02.14. 11:45:35

Nem azért épít az ember autót mert az megéri , hanem azért mert ő beleszerzett és több éve erre vágyik mondjuk stb....
egy 370z bárki vehet akinek van rá pénze... egy ilyent stílus régi legendát nem akasztanak le neked bárhonnan.

McK (törölt) 2012.02.14. 11:45:55

Nem lett volna egyszerűbb a nyomtávot a kasznihoz alakítani,mint fordítva..?

Addorjan_ 2012.02.14. 11:59:44

@McK: Kasztnihoz nem építünk futóművet. Ha a futómű paramétereiben jó, márpedig a hosszas tervezéls után úgy néz ki most jó lesz, akkor lehet hozzá alakítani a külsejét. Ennyi, ezt tudtuk az elején.

tomnemtom 2012.02.14. 12:04:03

ez mondjuk még a vasútnál lehetne peremfeltétel.
be is nyújtom, mint újítást.

TAS 2012.02.14. 12:06:14

Soha nem lesz kocsi ebből!! kb. az elejétől követem már ezt a hangyász ízét, és unalmas már. Gábor?! nem lett volna egyszerűbb ha veszel egy kocsit, árulnak már olyat ami neked kelhet, mindenféle japán csoda járgányokat. ennyit gecizni!! Sose lesz ez kész!

LAPoska 2012.02.14. 12:25:04

MASTI...MASTI...MASTI... :-)

ZYLO 2012.02.14. 12:29:57

Mintha a tengelytáv is változott volna... legalább is az utolsó képen úgy látszik.

Klassz lesz ez, gondolj arra, mennyivel jobb, mint ugyanezt az ideális házzal eljátszani. Sokkal könnyebb zártszelvényt vágni, mint betont. :)

ZYLO 2012.02.14. 12:42:46

A futómű-bekötő dobozkákat nem teljesen értem. Gondolom, vízszintesen lesz benne a tengely, a tetején a furat csak a motortartó bak miatt van. Viszont a hátsónak nem párhuzamos a két oldala, ez nem gond?

SanZi 2012.02.14. 12:46:34

Én csak 1 dolgot nem értek. Tudom, hogy volt egy alap autó, de a kívánt eredmény nem jobban és könnyebben elérhető lett volna egy csővázból épített belsővel és egy üvegszál kasztnival?
Vagy először nem gondoltátok, hogy ekkora project lesz és így szétkapjátok? (Mert ebben az esetben megértem a dolgot)
Értem, értem, hogy ez így 260Z, de ha a 4. képen megnézem az autót vajmi kevés marad az eredetiből, szinte egy üres csőváz, aminek 20% még "eredeti". (Na jó nem, de nem sok kell hozzá).
Egyébként maximális elismerésem és sok sikert kívánok !

AzHofi 2012.02.14. 12:52:09

Kicsit rá kell menni miniplex-szel, aztán epokitt, vagy uverapid és kész is, mehet rá a radex hibajavító hófehér, mindent ápol és eltakar :-)

LA_harper 2012.02.14. 13:07:48

én ezt az egész cikket nagyon unom. Most 10 ember fogja azt írni, hogy akkor ne olvasd. Nem fogom, igérem.

Átlag ember vagyok, átlag alatti fizuval, és nem fér egyszerűen a fejembe, hogy egyes emberek miért öntik ilyen szarokba a 100 ezreket, milliókat. Látszik, hogy a készíttető megpróbálja "ócsón" megúszni, aztán lehet mindent előről csinálni, és a kukába hajítani mindent, ami eddig kinézett valahogy.

Már ott tartasz, hogy újonnan építesz össze egy autót, amit magad tervezel. Nem lett volna egyszerűbb készen venni egyet japánból??? Dehogynem. Már rég 101 kört lenyomtál volna vele a ringen, ez meg 5 év múlva is ugyanitt fog tartani, egy szétflexelt fosch lesz...

Ha ennyire precíz pályaautó kell, miért nem veszel készen egyet? Vagy miért nem nevezel be valamelyik márkakupába? Nem értem én ezt az egészet...

Pufibá 2012.02.14. 13:10:09

Engem csak az érdekel,mikor lesz új M6 teszt by Karotta?

SanZi 2012.02.14. 13:13:48

@LA_harper:

Kérdésedre a válasz kb. 5-ször le lett írva. Méghozzá az, hogy nem a végeredmény a fontos, hanem az oda vezető út és amit ez alatt lehet tanulni a dologból. Ez egy hobbi. Olyan mintha egy vadásznak azt mondanád, hogy minek költ 3 millát felszerelésre, mikor egy jó vadpörköltöt bármelyik étteremben meg lehet venni 3000 ft-ért.

tomnemtom 2012.02.14. 13:19:15

meg ugye minek olvasnak egyesek, ha már amúgy is vannak(?) saját gondolataik, miért nem azokat.

Negrogo 2012.02.14. 13:20:29

@Pufibá: Elobb lesz F30 328i szerintem, meg aztan M5-ot Karotta vitte, anno regi M6-ot Winkler most Ommm-on a sor az F12 M6 nal nem? :)

2-More 2012.02.14. 13:34:42

Én annyit ugatnék csak hozzá, ahogy korábban is az elmélet-gyakorlat konstellációval, hogy ha már megy a hajsza a tizedmillimétereken meg a szögmásodperceken, akkor üdvös rendesen megnézni, hogy a gumi ami a verda alá kerül, hogy fog stimmelni. Hogy miért? Egy egyszerü példa: egy 195/50R15 és egy 195/55R15 közt elvileg nincs különbség futófelületben, gyakorlatban meg jó egy centivel szélesebb a peresebbik valós futófelülete. Sima pocsolyateszttel is ellenőrizhető. És mindkettőtől szélesebb egy 175/50R13é. Ezek a dolgok ráadásul nem restek eltérni gyártónként, családonként, gyártási helyenként, stb, tehát, egy Toyo Proxes vagy Yoko Advan gumi nemcsak egymáshoz képest nem egyforma széles és átmérőjű lesz, hanem egy sima utcaihoz képest sem, ugyannannél a méretnél maradva. Hogy még fokozzam, ráadásul számit a kopás is, illetve hogy üzemmelegen hogy változik meg a hőtágulástól és merre, van olyan gumi ami melegen szintén majd egy centivel tud szélesedni. Az már csak a hab a tortán, hogy az se mindegy hogy milyen felnire van felfeszegetve, hagyjuk a német-belsőjapán faszságot, hogy 8-9" felnin recseg a 165ös nankang, kanyarban meg darálja a felni pereme az utat, maradjunk a földön: Maradva a 195ös példán, elvileg 195ös gumit 5,5 és 6,5 col közötti felnire szabad felrakni, ideális pedig a 6 col. Ez kb jó is a /50esnek, meg a /55ösnek, illetve utcai autóra, érdekes mód a /45ös már csak a 7 col felettieken áll normálisan, és lesz használható ha feszegeted a határokat, pedig arra elvben már fel sem szabadna rakni.

Szóval mivel ennyire centiztek, én nem mérnék valami lekopott, talán már nem is létező gumihoz semmit, mert jöhet majd a nagy csodálkozás mikor a zsirúj guriga a pályán beledarál a járatba kanyarban és letépi a csiribiri műanyaghéjat mint a légypapirt.

LacUS 2012.02.14. 13:50:43

Aki racionálisan próbál egy ilyen projektet nézni, az sose fogja érteni, mitől öröm, mitől jó ez nekünk "bolondoknak". Ezek a kedves olvasók üljenek csak a szürke hétköznapi autóikba és élvezzék,hogy 5dl-rel kevesebbet tudtak fogyasztani. :) Az meg hogy ki, mire költi a pénzét az meg legyen már az ő dolga, és felejtsük már el ezt a jó magyar szokást, hogy más zsebébe matatunk.

LA_harper, én átlagosnak mondható fizuból építem a "szaromat", és mellette van családom , a varázslat annyi, hogy míg akinek több jut rá az megoldja hetek alatt, addig nekem mondjuk 3 éve épülget. És igenis van élvezeti értéke annak,hogy tervezgetsz,( adott esetben szívsz mint a torkos borz) építgetsz, tanulsz a szabad idődben. És ha pénzben sosem kapod is vissza azt amit belefektetsz, de az élmény, a tudás és ahogy írták már többen is az út miatt megéri.

Szóval Gábor előre :)

Schütii 2012.02.14. 14:02:31

Ez eddig szép és jó. De tud e majd gyors is lenni az autó? Mi van ha kanyarban tekeredik a tákolt (sorry) kasztni (csövezés ellenére) és az agyonvágja majd a sok számítást? Kiállításokon még lehet ő sztár...

2-More 2012.02.14. 14:14:56

@LacUS: Hasonló cipő, hasonló név, hasonló projekt, hasonló időtartam. Az élmény meg a tudás mellé odaraknám azt a tényt is, hogy maga a birtoklása sem utolsó dolog egy ilyen szekérnek, főleg ha az ember tetemes részét maga szedte össze. Ezt az ilyen harperfélék, hogy kiviritom a zsugát, 'szt elhozom a verdát, sosem fogják megérteni, ahogy én se azokat akik százezrekért vesznek cipőt, gatyát, kabátot, telefont.

poa ogapo 2012.02.14. 14:28:06

Semmi nem lesz ebből :)

bervas · http://mt10.blog.hu 2012.02.14. 14:32:48

A lengőkar bekötő dobozkák szépek.
Felmerül bennem a kérdés, hogy ha rájuk huppan egy valahányszáz kilós motorblokk, meg közben csavarónyomatékot vesznek fel, meg lesz némi vízszintes-függőleges oldalerő a futóműtől, akkor hogyan és merre fognak deformálódni?
Jó lesz-e a doboz-zártszelvény feszültség átmenet?
Nem tudom, mennyire van ezen a részen gondolkodva, de egy utólagos végeselemes számítás talán hasznos lehet.

Addorjan_ 2012.02.14. 14:49:12

Nem tudom miért gondolja azt mindenkim, hogy elöl az az egyetlen zártszelvény fog mindent tartani? Térhálós csőváz fogja erősíteni az elejét.

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.02.14. 14:50:24

@AnyátoknakPalánot: A restaurálás minden szempontból rosszabb lenne. Először is drágább. Fémből szépre lakatolni egy nagyon rohadt autót eleve drágább, mint műanyag héjat és csővázat készíteni, és akkor még nem beszéltünk a használat során elkerülhetetlen sérülések javítási költségeiről. Egy új fém géptető és sárvédő a világ minden pénze, egy új műanyag elem a sablonból pedig csak a töredéke.

És akkor arról még nem beszéltünk, hogy a modern futómű nem pusztán jobb geometriát ad nekünk, hanem javítható, fenntartható, hiszen minden van hozzá gyorsan, míg Datsun Z-hez azért ez nem ilyen triviális.

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.02.14. 14:53:31

@mtk001: Nem érte volna meg. Sem anyagilag, sem máshogy. A cél nem egy gyors Nissant birtokolni. A cél egy pályaautót kitalálni és építeni. És úgy használni, hogy értem, mi miért történik benne. A gyorsaság ehhez képest másodlagos mellékhatás, ha úgy tetszik.

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.02.14. 14:55:45

@Solberg: Sokszor leírtam már: nem birtokolni akarok egy gyors autót. Kitalálni, építeni, kísérletezni, tanulni akarok. Nem érdekelnek a kész megoldások.

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.02.14. 14:58:39

@SanZi: a tűzfaltól hátra az egész váz érintetlen. Ez nem kevés. A semmiből építeni csővázat igazából nem lett volna jobb, másmilyen szívásokat hozott volna, de nem kevesebbet, sőt.

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.02.14. 15:03:33

@LA_harper: Azért nem érted, mert nem követed a folyamatot, csak idejöttél dühöngeni egy kicsit. Sokszor leírtam már posztokban, kommentekben is, itt is. A cél nem egy gyors Nissant _birtokolni. A cél egy pályaautót _kitalálni és építeni, és megosztani másokkal a folyamatot. És úgy használni, hogy értjük, mi miért történik benne. A gyorsaság ehhez képest másodlagos mellékhatás, ha úgy tetszik. Az is lehet, hogy rossz lesz. Neked ez nem hasznos információ, mert csak felhúzod magad. Mások, akiket érdekel a dolog tudománya, a szépsége, vagy az a perverziójuk, hogy mások parttalan szívásából szeretnek tanulni, azok örömmel olvassák. Nekik készül a blog.

McK (törölt) 2012.02.14. 15:03:46

@Addorjan_: Én olyan sok autót nem építettem...ez tény. De minden alkalommal a meglévő futóművet alakítottam az autóhoz,és nem fordítva..mert a végén ,ha sem a futómű,sem a bódé nem eredeti,akkor mit is építettem? Nem beszélve a szabályok általi megkötésekről..ahol pl. a karosszériának gyárinak KELL lennie..ott is a sárvédőt faragnád? Na ne mond..

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.02.14. 15:05:23

@2-More: Igen, ebben teljesen igazad van, lesz is némi ráhagyás. Eleve nem kiállítási tárgyat építünk, hanem versenyautót, így nem az a cél, hogy ne férjen be a hitelkártya a gumi és a sárvédőív közé.

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.02.14. 15:07:46

@bervas: A tényleges első csőváz még sehol sincs. Egyelőre a felfogatási pontok készültek el, és most jön a rendes csövezés. Lesz benne anyag.

2-More 2012.02.14. 15:11:47

@Nínó Karotta: Azt tudom, ennyire nem vagyok kretén, csak mondom, jó tudni. Az egyik ismerős versenyautóján se ér bele a kerékjáratba a 160as slick, csak akkor ha koppra alá van tekerve a kormány és satufék van, pont összejön a berugózásból,a kormány miatti kerékelmozdulásból meg a gumi összenyomódásából, hogy ET20 alatti felnivel elkapja a sárhányó csücskét. Kőkemény gátlóval meg szilettel is. És ugye kinek vannak hegyekben egyforma szett felnijei....
Mondjuk ez rallyban van, nem pályán, de szerintem pályán még nagyobbat is lehet kontrázni, plusz az acél sárhányót valamivel könnyebb utólag peremezni, mint az üvegszálast.

Addorjan_ 2012.02.14. 15:18:02

@McK: Nem tudom, nekünk nincs ilyen szabályunk, hogy gyárinak kell lennie bárminek is :)
Az alkatrészek nagy része a kocsival együtt érkezett, ezekből kellett a lehető legtöbb megtartásával a leghatékonyabban kihozni a legjobbat. Hosszas számolgatás és tervezés után jutottunk ide. Az autó magassága, a nyomtáv, a tengelytáv igen fontos menetdinamikai értékek, súlyos másodpercekben mérhető a pályán. Ezt nem rendeljük alá egy kevés műanyagos munka miatt. Volt olyan is amin már nem akartunk változtatni - pl a nyúlványok helyzete azért ilyen.

metalex 2012.02.14. 15:18:21

@Addorjan_: "Ha a futómű paramétereiben jó, márpedig a hosszas tervezéls után úgy néz ki most jó lesz,"
----na, én drukkolok a legjobban, de ez azért koránt'sem biztos !

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.02.14. 15:24:26

@metalex: Tényleg nem biztos, de drukkolunk. És nem leszünk restek megint vágni, ha tényleg nem adja ki.

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.02.14. 15:26:03

@2-More: Igen, most az a terv, hogy a műanyagművész kijön a műhelybe, és hozzálőjük a leendő peremeket a futóműhöz, mindenhol figyelembe véve a teljes rugóutat és kormánykitérést, aztán izgulunk.

McK (törölt) 2012.02.14. 15:26:53

@Addorjan_: Hát sok sikert, a cél, a cél elérése, a legtöbb élmény begyűjtése mellett!

Polly-pudli-pötty 2012.02.14. 15:26:53

@McK: Az OT-expora kellett odarakni valamit,gyorsan. Ezért van ez az apró malőr szvsz.

Ha mégis leszaggatja a gumi a sárvédőt,akkor kéretik majd rauh welt stílusban vissza kábel-kötegelni. :)

Make Valamit · http://make.blog.hu 2012.02.14. 15:31:31

Adok az egész hóbelevancért 300k-t, ha most ideadod, akarok bele rakni egy HEMI motort. :)!

Őszre esélyes a dolog, hogy látod?

Tizenkettő 2012.02.14. 16:09:02

Szépen haladtok, de egy észrevétel csak a dologhoz. Nem látom pontosan és lehet benéztem, de ha tudjátok és van még lehetőség rá én a helyetekben valahogy áttervezném a bekötési pontokat, hogy jobban hozzáférhető és szerelhető legyen a bekötési pont. Csak saját tapasztalatból mondom, hogy az alto/matiz stb stb is hasonlóan körbe van burkolva és ha összerohad a csavar kínszenvedés szerelni. Igaz ez egy pályaautó, és kevés esélyt látok rá hogy berohad, de szerelhetőség szempontjából azért lehet itt is át lehetne kicsit gondolni egyszerűbbre.

Ócska Winkler!! 2012.02.14. 16:20:14

@mennyi?husz!: Vályit oda ne engedjétek!

Karottának kéne írnia az összes cikket, és tesztelni az autókat. Úgyis az összes kutyaütő a tc-nél az ő stílusát próbálja átemelni a saját írásaiba, de nagyon gyengén.

Karotta az eredeti. A többi csak wannabe Karotta. Ohmm írásai rémesen kínosak és erőltetettek. winkler szintén, ő próbál a leginkább Karotta lenni.

Karotta cikket öröm olvasni! A többi siralmas!

Kulmar 2012.02.14. 16:53:13

@SanZi: ez gyönyörű magyarázat volt, gratulálok! :)

porshe 2012.02.14. 16:55:46

ha a hangyából nincs már hangyafasni se. építhetnél ebből az alapból egy új autót is. Lehetne sorozatgyártású autó is totalcar GT néven:)

Hexer 2012.02.14. 16:56:39

@Tizenkettő: Igen, kicsit maceras szerelni a ket elso dobozban a nyomtavot, de remenyunk szerint egyszer megvan es vege, nagyon nincs miert azt valtoztatni, mondjuk meg a bekotes magassagon lehet kesobiekben valtoztatni, de annka is a valtoztatasa a csonklavany oldalon kezenfekvobb.

Azert lettek ilyen zartak mert az elsok kozott lesz egy masik zartszelveny amire a kormanymu kerul (es ha fa kerul utba az lesz az elso ami megallitja meg a motor elott), a hatso kvazi tetejere kerul a motortarto konzol igy egesz mereven kell tartanak mindent. Remelhetoleg jovo hetre mar nem levegobe kell beszelni es kezenfekvo kepekel is szolgalhatunk.

AnyátoknakPalánot 2012.02.14. 17:18:55

@Kristóf 210: de igen, azok utcai autók voltak, és építés közben is használtam őket..

vasvizsla 2012.02.14. 17:36:01

Nem lesz csúnya, de én is azt mondom, hogy egy jó tervezéssel kellett volna kezdeni, és akkor nincsen meglepetés.

tiramiska 2012.02.14. 20:16:38

@vasvizsla: +1

Srácok nektek meg kitartást, szükség lesz rá! Egyébként respect!

BUBISBUBLEK 2012.02.14. 21:48:43

ügyesen lejjebb kerül így egy csomó súly . mivel a dobozka fentebb helyezkedik el. gondolom az olajteknő alja kb. egy vonalba kerül a váz alsó síkjával ? vagy lentebb lesz?

nagyonnagyon 2012.02.14. 21:49:40

Hogy készültek a műanyag idomok, megvan a sablon? Elméletileg azért ha megvan mennyivel merre kell toldani akkor gondos referencia pont kijelölésekkel lehet ívelni szépen.
Nagyon dögös szép forma, kár lenne visszafelé lépni akár egy árnyalatnyit is. Istentelen lesz ..

ommm 2012.02.14. 22:39:45

@Ócska Winkler!!: Istenem, akkor ez a te blogod! Révbe értél!

ps3peter 2012.02.15. 00:12:33

Alakul, alakul...
Egyébként már akartam kérdezni milyen motor lesz benne? Azt tudom, hogy a 350Z-é, de melyik? Merthogy az OT-Expós tájékoztató táblán 206 KW ill. 300 LE volt olvasható, gondolom valamelyik szám téves :)
206 KW = 280 ló, ez a 2005-ig gyártott Z motorja, 221 KW = 301 ló ez lenne a 2005-töl 2007-ig gyártott motor.
Csak mert az utóbbi idöben elmélyedtem a témában, a német fórumokon rengeteg megbízhatósági panasz van a 301 lóerösre.

SanZi 2012.02.15. 07:40:26

@Nínó Karotta: Köszi a választ. Nem gondoltam volna, de elhiszem. Kíváncsian várom a továbbiakat!

gn 2012.02.15. 10:15:26

@Make Valamit: Gondolom Mopar gyártmányút :-)

Ez az új Nick 2012.02.15. 10:22:56

Első kép, elsőre= 911 :)

waffen55 2012.02.15. 11:31:58

ÁÁÁ add el és vegyél inkább egy suzukit! Persze legyen benne 426-os HEMI motor! :D

KAWAszaki 2012.02.15. 12:18:43

Csak én nem látom sehol a régi hangyászt? (Mármint egy porcikáját sem).
Ez egy új pályagép a 0-ról.

WinG 2012.02.15. 14:34:43

isten ments, hogy kozonsegesnek tunjek, de ez mar most, ebben az allapotban is kurva jol nez ki!

csak igy tovabb, szurkolok.

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.02.15. 18:18:22

@ps3peter: Az enyém 2005-ös, nem rev-up motor, első generáció. Ez a leggyengébb, de nálunk nem marad majd teljesen érintetlen. A későbbi rev-up-nál gyakoriak az olajfogyasztási bajok, a még későbbi, 2007-től létező HR meg minden szempontból sokkal jobb, de annyival drágább is, és nincs hozzá annyi alkatrész, egyelőre.

metalex 2012.02.15. 20:39:46

@Nínó Karotta: Elméletileg eleget számoltatok, hogy kiadja, meg a modellezés is sokat segített. Szóval jó lesz az! Ki fogja adni ! A cikkekből azért látszik, hogy nem kis-pályáznak a srácok, van ott elég slung. Ha meg valami hiányzik, a lelkes drukkerek bedobják a maradékot, abban biztos lehetsz.
Hej' de sokat megadnék, ha legalább tarthatnám a vinklivasat, miközben épül a hangyász.......
(A lengőkarok honnan vannak ? )

ps3peter 2012.02.15. 23:18:51

@Nínó Karotta: Kíváncsian várom a motortuningról szóló híradásokat, ugyanis az enyém is 2005-ös, még elsö generációs. Igaz engem még csak elméletben érint a motortuning, egyelöre még a jelenlegi 280 lovat se tudom minden helyzetben kiautózni...

LacUS 2012.02.16. 00:00:23

@Nínó Karotta: Egy-egy ilyen műanyag elemet hozzávetőleg mennyiért gyártanak?

ixtom 2012.02.20. 16:49:29

Karotta! Direkt maradt ki a cimkék közül a "hangyász hétfő"? (kedd?)

Ha így haladunk, akkor a héten szerdán lesz hangyászás és szépen fokozatosan csúszik egy hetet az egész, majd ismét hétfőn lesz a poszt. :D
(ördögi kör :)

whale 2012.02.20. 19:14:03

Ma nem hétfő van?

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.02.21. 02:55:59

@IxTom: Kösz hogy szóltál, javítottam. A hétfő pedig addig tart, amíg az ember el nem hálja. Szóval még hétfő van. és éles az új poszt.
süti beállítások módosítása