Hangyász hétfő 41 - Ez szóljon a temetésemen - Karotta Közlöny

KAROTTAKÖZLÖNY

Nínó Karotta élete és munkássága autóbuzériában és másutt

Hangyász hétfő 41 - Ez szóljon a temetésemen

2012. december 03. 02:38 Nínó Karotta

Mielőtt bármit leírnék, le kell szögeznem, hogy az a 27 másodperces videó, amin a Hangyász motorját hallhatod forgatás közben, életem főműve. Illetve Ákos főműve. Semmiképp ne hagyd ki, van láng, lobogó falinaptár, és olyan hang, hogy ezredszer visszanézve is nyihogok tőle.

datsun aardvark 41 3

Megjegyezni se tudtam, hány éjszaka maradt ki PWRacing Ákinál az elmúlt héten a Hangyász miatt. Két hete úgy tűnt, közel a vég: egy látszólag összerakott, járó motorú autó körül ugrándoztam, az elégetlen benzin facsarta (khm) könnyekkel a szememben. De mind tudtuk, hogy igazából messze még a kavicságy. Lássuk a részfeladatokat.

datsun aardvark 41 21

Meg kellett oldani, hogy a hengerenkénti pillangókat a jobb lábam vezérelje, ne kézzel kelljen átnyúlni a szélvédőn menet közben. Azaz kellett egy gázbovden. Aminek az áttételezését össze kellett lőni a pedál és a fojtószelepek között. Hogy pont akkor nyíljanak sarkig a pillangók, amikor felkoppan a végálláson a pedál. (Ez fontos ám, különben a görcsösen padlózó láb tönkreteszi az ITB-ket egy idő után). És persze felengedve zárjanak be. És lenyomásra nyíljanak ki. Magától értetődőnek tűnik, de messze nem az. Aztán össze kellett szinkronizálni halálpontosan a hat pillangót.

datsun aardvark 41 15

Hogy egyszerű volt-e a szerelés? Nem. Sem a motornál, ahol a bowden végződik, sem a pedálnál. És ha már a pedálnál tartunk, az OBP márkájú pedálbox egyszerűen siralmas, borzalmas. A pedálokat kézzel lehet hajtogatni, szűk, mint az istennyila, látszik, hogy Super7-be tervezték a britek, balettcipős kislányoknak. Hiába állította be az Ákos a pedálok szintjét úgy, ahogy kértem, ha a kuplung és a fék rendes magasságon van, képtelenség átfordulni sarokkal a gázra, azt pedig még utcai autóban is gyűlölöm, versenyautóban pedig egy métert se megyek úgy, hogy nem lehet gázfröccsöt adni. Még szerencse, hogy a pedál lapját oda lehet hajlítani, ahol már jó.

datsun aardvark 41 20

De legalább minden be van kötve, lehet kuplungolni - klassz, rövid úton jár, férfias erővel, érződik, hogy az ACT szerkezetben van rugóerő rendesen. A fékről ma még nem tudunk semmit, csak azt, hogy elvileg fog, és tekergethető a fékerő szabadon. És hogy légtelenítés közben Ákosunk kézzel elgörbítette a pedált. Elképesztő. Lecserélni akkora meló lenne (minden fékcsövet, gázbowdent, kuplunghidraulikát, főhengereket, olajtartályokat átrakni), hogy reálisabb pár odahegesztett acélcsíkkal I-profilúvá alakítani, megerősítgetni. Ettől mondjuk még nem fog elférni a lábam, de az az én bajom, minek növesztettem 41-esre, mint a jeti.

datsun aardvark assembly 39 22

Szóval működnek a pedálok. Működik a kormány is: a Nissan 350Z pumpa látszólag szépen együttműködik a BMW kormányművel. A kormányszöggel sincs baj, inkább a határolással: most akkorát fordulhat a kerék, hogy beleér a lengőkarba, kell ütköző. Powered Áki közben készített egy új közdarabot a kormányoszlopba, hogy csökkentse a csuklók törését. Az ezt illusztráló fotón a mutatóujjam utolsó két perce látható, életlenül, így nem tenném most ide.

datsun aardvark 41 12

Kialakította továbbá a vízkört, benne egy csodálatos S-betűvel, ami körbetáncolja a kormányszervó-tartályt, és egy szintén kézzel gyártott toldóval, amibe beleépítette a vízhőfokmérők szenzorait. Hosszú perceken át mesélte, hogy hányféleképp kellett végigpróbálni a vízvezetékezést, mire rendesen keringett a közeg. Ez van akkor, ha az ember vesz egy korai 350Z motort, aztán rámókoltatja a Pathfinder hátsó vízcsöveit, mert állítólag jó, aztán belül átalakítja a járatokat a kései 350Z rendszerére, és végül az egészet beteszi egy Datsunba. Nyilván mindent újra fel kellett találni. És akkor még nem beszéltünk a fűtésről, amihez a picike ventilátorral egybeépített radiátorka szintén Angliából jött. Arra nem esküdnék meg, hogy a Hangyászről győzi majd letolni a párát, de egy felhúzott laptopra procihűtőnek tán beválhat még.

datsun aardvark 41 26Olajügyben is volt fejlemény: véglegesedett az Accusump bekötése. A Mester ugyan rám ijesztett, hogy nem jó, de aztán közös erővel megfejtettük, hogy csak az egyik szelep néz ki nyitva úgy, mint ami zárva van. Azóta faszán működik, kipróbáltuk, jó 5 másodpercnyi túlélőidőt biztosít, ha elvész az olajnyomás. Remélem, sose lesz dolga, de jó, hogy van.

Milyen folyadék is van még? Ja, fel kellett tölteni az erőátvitelt olajjal, összesen majd' 5 literrel. És még több is elkelt volna, ha már meglenne a difihez az olajhűtő, ami még a Driftgarage-Adorjánék-Baksa Bermuda-háromszögben veszett el. A pótlásáról már intézkedtem, de Missile Performance Karesz, akitől kapok hűtőt és szivattyút, még nem tudta odaadni.

datsun aardvark 41 23

Ha már erőátvitel, a szombati autózást azért nem vállaltuk, mert egyelőre nincs rükverc. A BMW váltókulissza
mozgásteréhez képest a Nissan váltóban túl messze esik a hatos melletti rüki, így tolatni csak szó szerint lehet, hogy "Hé, tolj már meg hátra, légy szíves". Miközben odabent ülve, transzban kattogtattam a fokozatokat az (elsőre egy kicsit túl hosszúra kért váltóboton lévő) Datsun fa váltógomb segítségével, Áki felvázolt valami elképzelést, ami a Hewland és a bovden szavakat tartalmazta, de egyáltalán nem értettem. Állítólag lesz megoldás.

Ennyit a mechanikáról. Ami a villamosságot illeti, minden működik, kivéve az általam nem biztosított normális ablaktörlőkacsolót, melyből azonban már utazik felénk a pótlás. Egyébként minden van, leszámítva a működő Stack fordulatszámmérőt, mert azon lapzártáig nem sikerült úrrá lenni, demo módban kalimpál, mintha bizony nem lenne annyival érdekesebb, hogy hogyan harap a 8000-be a VQ-motor.

datsun aardvark assembly 39 19

Még a helyére kell rögzíteni az akksit, fel kell címkézni a kábeleket, aztán gyártani egy szép kapcsolási rajzot, hogy jövőre is tudjam, hogy miért indexelek ablaktörléskor. Aztán szétszedni az egész műszerfalat, leflokkoltatni és visszatenni. Úgy, hogy ennek a szerelhető rögzítése ma még nem megoldható. Csinálni valahogy világítást, miközben a vacak műanyagok miatt az első lámpák felfogatása se nagyon egyszerű.

Ja, és halott a diódahíd a generátoron, szóval azt fel kell újíttatni. Szegény Ákos bonthat le megint mindent az útból. Nem csodálom, hogy időnként vágyódva gondol a Hangyász felé repülő, a levegőben pajkosan szaltózó gyufaszálra.

datsun aardvark 41 22

Húú, és mennyi mindent elfelejtettem még. Például az Ákos által teddyhengerrel pompásan matt feketére festett bukócsöveket. A londoni buszok ajtajáról származó bőrhevedereket, amik a csomagtérfedél biztonsági rögzítői, ha a zsanér ki akarna szakadni az üvegszálból. Az általam múlt hétvégén készített bőr ajtónyitót és -behúzót.

datsun aardvark 41 16

Mi van még hátra a menéshez? Nos, a fentieken kívül kell néhány új tőcsavar a kerékagyakba, mert kettő mindenestül hiányzik, de a meglévőkre se mind jut anya, ami újabb Bermuda-talány. Aztán fel kell tekerni a futóművet bő 10 centi magasra, ami főleg hátul jelent nagy emelést. Megoldani, hogy ne forduljon túl az első kerék. Kéne továbbá egy kanyarstabilizátor előre, mert a tervezett E30 sajnos nem fér el rendesen mégse. Olyan kéne, aminek nincs hasa, azaz lényegében kétdimenziós, egy síkban van. Ha van ilyenre ötleted, pláne állíthatóban, kommentálj, tanácstalanok vagyunk.

datsun aardvark 41 1

Aztán zárhatóvá kell tenni az utasoldali ajtót, amihez most hozta meg a posta a 38 éves zárat. Kivágni a géptető közepén egy nagyjából 50x50 centis lukat, mert a légszűrők nem férnének el.

datsun aardvark 41 11

És akkor jöhet majd a futómű-beállítás. Meg a motorvezérlő programozgatása. Mert álltában eléggé szépen üzemel már. Ezekről mind lesz szó hosszan, a szokásos felszínes, áltudomáyos lol jegyében. Az érdekel még nagyon, hogy Powered Áki mit varázsol majd ki végül a VEMS-ből, aminek ő az egyik legnagyobb guruja kerek e világon. És hogy mit mutat a kiabálós VQ a fékpadon. Meg nyilván van még 53 olyan dolog, amit kifelejtettem, és ami miatt Ákos majd jól kiröhög.

Aztán lesz egy évünk bemenni 2:05 alá a Hungaroringen, mert 2014-re állítólag átépül. Nem állítom, hogy könnyű lesz. Szerencsére a múlt heti Égéstér óta, amin beszélgettünk másfél órát Michelisz Norbival, már tudom, hogy a személyében van egy elég ügyes pilótajelöltem, ha nekem nem adná ki. Mondjuk ő 2:00 alát mondott, de ő nem látott még engem futóművet tervezni.

Zárszóként nézzük meg ismét együtt a videót, mert úgy se hiszi el az ember, amit hall. Legalábbis én nem. Ez volt az álmom, a dohogva, régimódin alapjáró, de irtózatosan harapó, eszelősen forgó motor. Nagyon örülök neki. Nagyon.

117 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szkotti 2012.12.03. 12:00:38

Bowden+Hewland: az említett váltóknál a bottal kapcsolgatod az előrefokozatokat, a hátrát meg üresből egy váltókarra szerelt kis kallantyúval, ami bowdenen keresztül mozgatja a rüki kapcsolóvilláját.

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.12.03. 12:46:02

@szilvássy dénes: A réz fékcső korhű, ahogy a fakormány is. Ez nem kevésbé fontos szempont, mint a működés. Ráadásul odabent, a kasztnin belül, ahol nem mozog semmi sehova, semmi nem szól a réz fékcső ellen. Menő a teflon racingcső, van is belőle a kasztnin kívül, amennyi kell.

A váltóbot hosszát én adtam meg tévesen, már átbeszéltük, és pont ott lesz a gomb teteje, ahol most az alja, úgy már jó lesz.

A három középső műszer nem takar semmit, azok a gyári műszerfalban is ugyanott vannak, és a miénk még lejjebb is van pár centivel, min a gyári.

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.12.03. 12:47:21

@Pavel_: Nem fájdítanám a szívem, most nem fér bele a csere, inkább ezt gányoljuk használhatóvá. Aztán, ha soha nem lesz jó, jön majd valami egészen más.

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.12.03. 12:49:58

@betm3n: Hű, izgalmas irány. Nem tudod véletlenül ezeknek a méreteit? Mármint nem az átmérőt, hanem a belső hosszát a hajlásig, és aztán a teljes hosszat is? Vagy nem tudsz valakit, akinek volna kölcsön?

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.12.03. 12:52:26

@Szkotti: Igen, ezt mondta Powered Áki is, azt nem értem, hogy ezt hogyan lehetne a mi esetünkben implementálni. De nagyon érdekel.

dr. Kóser Malac™ (a legnagyobb demokrata civil)! 2012.12.03. 13:41:45

Gondolom a szabdban azért még szebb lesz a hangja.
Díszléc nem lesz rajta? Ahhoz hozzá tudnék szólni! Ha-ha!

rolls 2012.12.03. 14:01:11

@dr. Kóser Malac:
: ))
Ja! Menősködik ezekkel a homasita cuccokkal!?! -Meg a pedálok is! Én, pédául simán megoldottam a teszkóból!
(na jó, - nagy duzzogva, -gratulááááálók !!!)
: ))

vikk007 2012.12.03. 14:02:05

Ha már a csonkállványok is "kivanak" fordítva, és elől van a kormánymű is, miért nem lehet előre tenni a stabilizátor rudat is? Van az orrába annyi hely, hogy még egy másik motor is elférne, nem egy 3D stab.rúd :-)

Gomulka Béla 2012.12.03. 14:17:23

Most, hogy bebolondítottad a Micheliszt, most már nincsen lacafaca! Ha sokat váratod, elmegy számtartónak.

BartiS2 2012.12.03. 14:20:40

komolyat szól na... :-)

vikk007 2012.12.03. 14:20:58

Felteszitek, jó magasra,a hűtő elé, és minél hosszabb "kutyacsontokkal" kötitek az alsó lengókarhoz, annál könyebben tolerálja a futómű allítást is...

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2012.12.03. 14:43:23

Range Rover hátsó kanyarstabi nem ilyen hasas, bár lehet, hogy túl erős lenne, mert kb 5 centi vastag motyó. Épp múlt héten vittem el egyet a többi limlommal együtt a méhbe.

szilvássy dénes 2012.12.03. 14:56:35

@Nínó Karotta: pont erre gondoltam ,hogy csak ez a két korhú alkatrész marad benne teljesen feleslegesen.a fakormány meg sportolásra alkalmatlan..........kivéve lyukacsos sofőrkesztyűben

betm3n 2012.12.03. 15:02:40

www.h-r.com/includes/download.php?file=../bin/33525-1.pdf
ez alapján a belső távolság 1048 mm
nem tudom a BMW elsője mennyi, de ez azért lehet kicsit keskenyebb, mint kellene.
a Neuspeed csinál 23-asat (a H&R csak 22-eset) a Whiteline meg 24-eset (link: http://www.ebay.co.uk/itm/WHITELINE-24MM-REAR-ANTI-ROLL-BAR-BWR22XZ-ARB-GOLF-4-BORA-A3-TT-LEON-OCTAVIA-/120869771719?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&fits=Car+Make%3ASeat|Model%3ALeon&hash=item1c246659c7)
az Eibach meg 25-öset: (link? www.ebay.co.uk/itm/Seat-Leon-00-05-FR-Eibach-Anti-Roll-Bar-Kit-E40-85-005-01-11-/400340720046?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item5d362a99ae)

whale 2012.12.03. 15:27:05

@Nínó Karotta: Nem gond, ha letöltöm csengőhangnak?:))

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.12.03. 15:52:22

Teljessen jo !!!!! Elhiszem hogy Karotta orul, en is orulok!!!:))))

Blád__ 2012.12.03. 16:07:16

Tök jó lenne ha elkezdenéd lerendszámozni, az lehet hogy eltartana addig mint az építés/tervezés... Talán akkor valaki felfigyelne rá hogy hogyan is működik ez kishazánkban...Nektek is meglenne a napi látogatottság :)
Bonusz: ha mindenféle "ismerős" nélkül oldod meg....
PS: Piros rendszám nem ér'

zöldi 2012.12.03. 16:46:58

Mágus ez az Ákos!
Már tudom, ki fog BMW 40i hajtásláncot építeni a Daciámba :D

Tie · http://polisztirol.blog.hu 2012.12.03. 17:07:00

@Nínó Karotta: "A váltóbot hosszát én adtam meg tévesen, már átbeszéltük, és pont ott lesz a gomb teteje, ahol most az alja, úgy már jó lesz. "

Az egyszerű, fejjel lefelé kell beszerelni, oszt meg is van. ;)

AtoszMester 2012.12.03. 17:42:11

Bevásárolni, gyereket oviba hordani talán elmegy.

téjézé 2012.12.03. 17:52:02

Amolyan Palik Lacisan: "És a Hangyásszal Karotta ráfordult a célegyenesre, egy hihetetlen fordulatos szezon gyümölcse látszik beérni, amikor a Powered Áki műhelyfőnök és Bazsó főkonstruktőr úr gyermeke, a trikolor Ördögfióka motorja bőszen felordítva, rongyos gumikkal kapaszkodik a Hungaroring aszfaltjába..." ésatöbbi-ésatöbbi...
Olyan hangja van, hogy én is csak azt tudom mondani hogy: Háááhááá!!! :D
Remélem hamar megoldódnak a pöcsölős apróságok, és nyugodtan töltitek a karácsonyt, Powered Áki leleményességével és munkatempójával ez kivitelezhetőnek is látszik!
Alig bírom kivárni, hogy élőben láthassam valahol ezt a szépséges szörnyeteget!

nagyonnagyon 2012.12.03. 18:10:44

Harap mint Szalaiék pulija, bocs nem tudtam kihagyni :D
Olyan ez mint a házépítés, már teljesen olyan mintha kész lenne és még mindig kell 87 apró és kevésbé apró dolog ami nem árt ha jól együttműködik. Jó látni a kiegyensúlyozott haladást. Bravó és szorítok !!

Töci 2012.12.03. 18:32:58

Nekem a sevenbe hátul egy lada első van berakva és tökéletesen működik.A saját gumiágyaival. 19mm átmérőjű, sima trapéz 700mm körül a szükebb része, 1040mm a nyitott vége, kb 290mm a szárai, kis kb 100mm-es törés van benne.
Ez aztán tényleg filléres árú, mondjuk nem is nippon gyártmány :-))))

villanysanyi 2012.12.03. 18:57:33

valahogy éreztem, hogy a bejegyzés végére még egyszer be lesz illesztve a videó... :D kurvajó! (ezt nem tudtam szebben)

EddieCivic4g 2012.12.03. 19:18:54

Állat jó hangja lett! És elég harapós is!
Nem is értem, minek a fordulatszámmérő, van az alapjárat, meg 8ezer, azt kész:)

lanciabacci 2012.12.03. 19:38:27

@EddieCivic4g: jaja, már én is rájöttem, hogy a fordulatszámmérő nem rossz, csak pontosan mutat :)

kzolee 2012.12.03. 19:43:19

Erre én is rácigizek, mint Ákos. :)

...vajó!

Tilton pedálgép miért nem játszott?

Suttora 2012.12.03. 19:44:01

Hát igen, ha valakinek az álma teljesül, az felülmúlhatatlan :)

Matyi21 2012.12.03. 19:48:58

szia. én kint élek angliában. ha esetleg valami nagyobb darab még kell akkor szívesen elviszem legközelebb neked ha drága a postadíj feleslegesen. én is építem a vasamat. remélem eljutok vele oda, hogy elpicsázzam a hangyádat!!!! :-D

sok sikert amúgy

Tonti-10 2012.12.03. 19:50:07

@Nínó Karotta: Szia Karotta!

Van egy porshce 944S stabrúd a garázsban, szívesen felajánlom e nemes célra :) Nagyon szép a gép és örülök, hogy alakul...
A stab akár holnap is gazdát cserélhet itt van budapesten.

Lallyy 2012.12.03. 19:53:31

Az új sportrendszám játszik?

Csikós Zsolt 2012.12.03. 20:29:00

Istenem, istenem, és ezt az autót vezettem, amikor még autó volt, nem szörnyeteg... :-)

zeddez 2012.12.03. 20:36:54

ez vmi dizel lesz, hogy igy kormol gázra? :P

ChPh 2012.12.03. 20:40:54

@Csikós Zsolt: És szörnyetegként is kipróbálod? :)

barnapapa 2012.12.03. 20:48:30

..., "azt pedig még utcai autóban is gyűlölöm, versenyautóban pedig egy métert se megyek úgy, hogy nem lehet gázfröccsöt adni" - legőszintébb együttérzésem! Bár versenyautóhoz ritkán volt szerencsém, utcaiban én is jaj de szeretem a keresztbetaposást! Sok autónál talpéllel vagy lábujjal kell. Az egyetlen, amelyik megszívatott e téren, az bezony a Skoda 120... Na, ott sehogy se ment! :)

Mert megérdemled 2012.12.03. 21:08:45

@úgyvélem: A pornósnak sem áll már fel az ezredik pina után. :-)))

@zeddez: LOL!!!!

Kérdésem Karottához: Az ajtó fényezése csak szimplán besárgult, vagy ez így volt tervezve? Egyébként nagyon harmonikusak a kocsi arányai.

Vizibolha 2012.12.03. 21:22:12

A naptar es a rohoges epic. Koszi, a mai napi parszaz km vezetes utan ez kurvajo volt.

Ovecskin 2012.12.03. 21:22:31

hú de hangos, kell ez neked?

Csikós Zsolt 2012.12.03. 21:24:59

@ChPh:

Ha Karotta engedi... A Hacsirokut már odaadta :)

ChPh 2012.12.03. 22:05:08

@Csikós Zsolt: Mintha azt mondta volna a legutóbbi égéstérben, hogy te inspiráltad a megépítésben (többek közt), vagy valami hasonló, biztos mehetsz egy kőrt vele :)

Sam8888 2012.12.03. 22:28:04

Kanyarstab kérdéshez:

Az E21 első stabrúdja 2D-s. Ha jól tudom áll is egy Ákiék udvarában, azt le tudjátok mérni. Tartalék meg van nálam vagy 2... :D

www.realoem.com/bmw/diagrams/m/g/0.png

protézisesh 2012.12.03. 22:28:39

@Mert megérdemled: A kocsi gyongyhaz tortfeher lesz, a sarvedok festetlen feher muanyagok...

Gábor Rágyanszky 2012.12.03. 22:36:48

Karotta! Citroen Xm vagy Bx kombi első vagy hátsó stabrúdja szerintem tökéletes. Ha érdekel csörögj rám (Bende tudja a számom) adok szívesen több fajtát is. Üdv.

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.12.03. 22:37:50

@TaaT: Igen, ez a sportrendszám csodálatos fény az éjszakában.

Gábor Rágyanszky 2012.12.03. 22:38:04

@Nínó Karotta: Citroen Xm vagy Bx kombi első vagy hátsó stabrúdja szerintem tökéletes. Ha érdekel csörögj rám (Bende tudja a számom) adok szívesen több fajtát is. Üdv.

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.12.03. 23:38:16

@Töci: Kösz, minden lehetőséget mérlegelni fogunk.

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.12.03. 23:40:44

@Tonti-10, @Sam8888, @Gábor Rágyanszky: : : Köszönöm, egyelőre pont az a baj, hogy gőzünk sincs, mi fér el. Egyelőre elküldöm a Miata számait Ákinak, én abban érzem a megoldás esélyét. És nyilván rá tud nézni az E21-re is, ha még nem tette meg. Aztán meglátjuk. Kösz!

nem kéne... 2012.12.03. 23:48:28

@szilvássy dénes: rézzel mi a baj?
elektrokémiai korrózió miatt nem szeretik csak, más gond nincs vele.

fakormány. kinek mi.

h váltó. nem az a lényeg, hogy a teteje milyen hosszú, hanem hogy a forgáspontja hol van a teljes hosszhoz képest. az úgy elég vidéki shortshifter, hogy megvágjuk a tetejét.

a három középműszer helyén meg a gyári héjban is műszer volt, mért ne látna ki tőle?
1.1.1.2/bmi/i445.photobucket.com/albums/qq174/irishlad11/1974%20Datsun%20260Z/DSC05997.jpg

nem kéne... 2012.12.03. 23:53:29

@Csikós Zsolt:

csik, szerintem te ezt a szélvédőkeretet vezetted legfeljebb.
:)))

nem kéne... 2012.12.03. 23:55:01

@Mert megérdemled:

az a színe.
a többi a nyers üvegszál.

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.12.04. 04:52:17

Messze esik tolem a trollkodas vadja de az a hatso sarvedo .... Mintha 4 zsak cement lenne a csomagtartoban. Olyan furcsa az ive

Lazlo Nardin · http://lazlonardin.blog.hu/ 2012.12.04. 10:27:59

Jól sejtem, hogy most össze lesz rakva valamennyire, majd eltelik 1-2 év, amíg finomítotok a futóművön, motoron, ilyeneken, összeáll minden és majd csak utána lesz a végleges kozmetikázás (átfaragott üvegszál elemek fényezése, rozsdafoltok eltüntetése)? Vagy ez még ebbe a szakaszba van tervezve?

2-More 2012.12.04. 10:46:40

Stabrúdkérdést én nem agyalnám túl, kell egy szép darab megfelelő minőségű acélrúd, és le kell gyártatni akkorára, amekkorára kell. Állithatóságában meg, középre lehet csinálni egy 6szögprofilú anyagból egy állitható részt jobb-balmenettel, és csoki. Aki űrtechnikát akar, annak meg ajánlom a BMW fórumon Niesz Feri ex-DTM taligáját, amiben van bowdenes, karral menet közben feszithető-lazitható stabrúd.

Pedálboxban, hát igen. Mert a britek az überkirályak, meg a daemon tweaks. Kivéve ha kinai fost árulnak, nem mondom hogy egy Wilwood vagy AP pedálboxon nem a nevet kell megfizetni 50%ban, de ami gyanúsan óssó', az szar is.

Elektronikában, érdemes kicsit levelezni a Stack-el, csodákat tudnak produkálni az elektronikáikkal, kezdve hőfok/nyomásjeladóikkal, amik forditva működnek, mint a legtöbb ami a piacon van.

2-More 2012.12.04. 10:55:47

Ja, és Hewland: az az a név, amit a Quaife, XTrac, Ikeya és társaival együtt el kell felejteni, már amennyiben az árcédulától nem kiván az ember instant agyvérzést kapni. Igen, van nekik minden, mindenhez, ami nincs, azt meg legyártják. Csak győzze az ember fizetni.

Slippery Slick a menetlabilizátor 2012.12.04. 11:10:53

Egy személyes jellegu hozzászólásom lenne.
Ma reggel Katika egyszeruen nem pippantott le, de ez a 27mp megoldotta ezt a problémát.
Hálás koszonetem!

lanciabacci 2012.12.04. 11:21:14

@nem kéne...: lol
és még az üveg sincs benne - nem is értem miről beszél :)

ccvv 2012.12.04. 12:03:30

Gyönyörű hang! Már ezért megérte!
Azt mondjuk elsőre nem értettem, hogy miért áll egy rózsaszín, jobb térdben amputált, kis növésű, petyhüdt hasú életlen marslakó a 4. képen a tüte mögött, de aztán elkezdtem kapiskálni...

protézisesh 2012.12.04. 12:11:24

@visszakettopadlogaz: azt én is kritizálom, mióta megvan. :)

Amúgy valaki homályosítson fel, miért jó a hosszban állítható stabrúd? Mert ugye az egy torziós rugó, vagyis a CSAVARODÁSSAL szembeni ellenállása az, ami megakadályozza az egyik oldali kerék túlzott ki/berugózását, így csökkenti az oldaldőlést. Ha egyszer sikerült jól lehajlítani (=jó helyen illeszkedjen a kasznihoz meg a lengőkarokhoz is), akkor mit állítasz rajta?

A menet közben bowdennel állítást még csak-csak el tudom képzelni (oldja a két oldalt egymáshoz képest), de hosszot hol akartok állítani?

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.12.04. 12:59:52

@visszakettopadlogaz: Mert nincs beállítva a hasmagasság még, azért ül a hátulja.

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.12.04. 13:01:56

@Csikós Zsolt: @ChPh: Bizony, az ülés két állítósínjének neve Csikós és Michelisz.

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.12.04. 13:03:12

@Lazlo Nardin: A héjazatot akkor véglegesítjük, ha megbízhatóan menetképes, de nem várok vele éveket azért. Már amennyiben az első tagmondat nem tart évekig.

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.12.04. 13:05:05

@szálka: Nem szeretnék egyedileg gyártatott alkatrészeket használni, amennyire lehet. Egyrészt jellemzően drágák, másrészt nagyon sokáig tud tartani a pótlásuk, ha sérülnek. De lehet, hogy az lesz a vége.

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.12.04. 13:06:41

@2-More: A Hewland neve a megoldás jellege miatt merült fel, maga a váltó természetesen nem opció.

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.12.04. 13:18:26

@protézisesh: A stabrúd jellégnek állítása a leggyakrabban a hajlított végének az aktív hosszának a szabályozásával történik. Van rajta mondjuk három luk, oda csavarozod a stabpálcát. Minél hosszabbra veszed a hajlított részt, annyival hosszabb a stabot tekerő erőkar, ergo lágyabb a stab. Ez az egyszerű megoldás.
www.allfordmustangs.com/forums/attachments/2005-2010-mustang-gt-tech/23757d1171050695-2005-mustang-gt-adjustable-sway-bar-adjustments-rear-comp2.jpg

A bonyolult és elegáns pedig a késes, ezt írták fent is, ilyen van a komoly pályaautókban. Itt maga a stabrúd egy egyszerű cső, a végén ricnivel. A ricniknél fogva tekeri a csövet a két kés, ami két vastag rugólap. Ezeknek az elfordítása szabályozza, hogy mennyire hajlanak el, azaz mennyire merevek, mennyi erőt visznek át magára a stabrúdcsőre. A leírás béna, de a képek mindent megmagyaráznak.
www.racetek-engineering.com/images/RearBladeBar.jpg

Bajor 2012.12.04. 14:15:23

sokadjára visszahallgatva is, annak ellenére hogy ez egy hangyász, a hangja egy pumára hasonlít, hallgasd csak:

www.youtube.com/watch?v=4vWdyoD-ko8

petke33 2012.12.04. 14:19:56

@Nínó Karotta: Hello,nem szoktam olvasni a hangyász kalandjait,de ez jó volt.Ha lehet ilyet kérdezni kb eddig mennyibe van ez a móka,nem bántásból de szerintem sokkal komolyabb(kiforrottabb)kész autót vehettél volna ennek a fele árából,na jó,nem komolyabbat(vagy ez az életműved)?A hungaroringes körre kiváncsi vagyok,a hangja páratlan.

protézisesh 2012.12.04. 14:36:07

@Nínó Karotta: az első fele megvolt, már ha a lengőkaron is ki van alakítva a 3 csatlakozási hely. Én Zsiguliból indultam, ott meg ugye simán gumiágyban végződik a stabrúd, amiben összesen 4 hajlítás van (a végei párhuzamosak a közepével).

A másodikhoz még hasonlót sem láttam. Újabb kérdés: miért kell menet közben állítgatni? Hogy a magas rázókőre is fel tudj menni két kerékre állás nélkül, meg a hosszú és gyors ívekben se érjen le a splitter sarka?

Szkotti 2012.12.04. 14:58:10

@petke33: Ahogy azt mondani szokták: a cél maga az út...
Az autó építésének folyamata is lényeges Bazsó úr számára.
Azt' mondjál már pár komolyabb/kiforrottabb autót ami szerinted ennél kevesebbe van.
Kupás Swift nem ér.

SZPTRSZB 2012.12.04. 15:28:05

A kutyafáját! Ez aztán veszi lapot. Azért azt várom már amikor az első alkalommal el rúgja úgy rendesen a kuplungot karotta. És vigyorogva dundiztatja a VQ 35 öt.

TeZe 2012.12.04. 16:47:49

@protézisesh: mert pl. két WTCC futam között más állítási lehetőség túl sokáig tartana, vagy azért, mert egy hosszútávú versenyen kopik a gumi esetleg elered az eső és akkor másik keménység/puhaság a jó. A stabrúd keménységével egyébként a balanszon, az alul-/túlkormányzottság mértékén tudsz állítani, azt tudod egy bizonyos mértékben korrigálni. Ennek rossz irányú változását menet közben is érezheti egy erre fogékony pilóta és akkor javíthat rajta.

Ronin_ 2012.12.04. 19:34:41

Csodajó!
De azért kíváncsi leszek, hány másodperccel fog elverni téged Michelisz Norbi ezzel az autóval a Hungaroringen;-)

Sopánka76 2012.12.05. 09:28:23

Durván jó!! csak így tovább!!

petke33 2012.12.05. 13:07:32

@Szkotti: Komolyabbat visszavonom,bár attól függ mennyibe lesz a végén.Kiforrottabb szinte minden ami valamilyen szinten gyári,de itt mindig lesz csiszolni,faragni való,soha nem lesz megbízható(túl sok autó alkatrésze van beépítve ami használat során fog kijönni)bár ne igy legyen.De amikor nekiált Ő sem tudta mibe vágott.

paladinn 2012.12.05. 14:18:32

a levegő szűretlenül jut be a motorba?nincs légszűrő?

TaaT 2012.12.05. 15:14:02

@paladinn: Igen szűretlenül... ahogy az üzemanyag is, meg az olaj is...

protézisesh 2012.12.06. 08:44:45

@paladinn: sokadszor visszatérő kérdés, nem nem lesz szűretlen, "zokniszűrő" lesz a tütéken.

@Nínó Karotta: Most néztem a speedhunteres képeket. és meg kell állapítanom: az OT-expora összerakott kasznin sokkal szebben állt a hátsó sárvédő, szebb íve volt, mint a mostaninak.

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.12.06. 17:21:38

@protézisesh: Mert az egy kész, fényezett elem. A mostani egy próbadarb, beállítatlanul. Még reszelünk rajta.

paladinn 2012.12.07. 08:35:58

légtömegmérő ki van iktatva srácok? hogy van ez ilyenkor?

paladinn 2012.12.07. 08:36:52

@TaaT: igen, az olajat gyártásakor szűrik a benzint meg az üzemanyagszűrő

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.12.07. 12:46:23

@paladinn: A hengerenkénti pillangós motorokon nem mérni szokás a beszívott levegő mennyiségét, hanem az ECU közelítőleg kiszámolja a fojtószelepállásból, a fordulatszámból, a légnyomásból és a hőmérsékletből. Kevésbé precíz, de itt nem is az emissziós célok tartása a lényeg.

TaaT 2012.12.07. 12:52:19

@Nínó Karotta: Ha megunnád a váltógombot :P

25.media.tumblr.com/tumblr_lfv2s6cZKJ1qeqth3o1_500.jpg

@paladinn: wow, olajszűrőről hallottál-e már? :D

paladinn 2012.12.07. 14:01:12

@TaaT: ezt mintha te írtad volna "Igen szűretlenül... ahogy az üzemanyag is, meg az olaj is...
"

TaaT 2012.12.07. 16:15:30

@paladinn: Az iróniát az "I" betűnél találod ;)

paladinn 2012.12.08. 15:29:45

@TaaT: akkor meg mit okoskodsz

TaaT 2012.12.08. 20:53:02

@paladinn: Mert hülyeséget kérdezel...

moas 2012.12.10. 14:31:33

Ilyen hamar szerda?

paladinn 2012.12.11. 08:47:45

@TaaT: látod, megint okoskodsz

tocibacsi 2012.12.11. 10:19:16

@paladinn: @TaaT: csesszétek meg, rendezzétek már le ezt privátban lécci...

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2012.12.11. 21:43:25

@Bajor: Nna, ezt magyarázd el valakinek: a pumahangú hangyász, ami Datsun.

nawakusi 2012.12.12. 17:51:29

a legnagyobb cseh autósportál facebook oldalán éppen a hangyász képén szórakoznak :)

www.facebook.com/photo.php?fbid=10151958866897366&set=a.184632767365.127497.161568662365&type=1&theater

pedaz 2012.12.12. 21:07:01

Lesz poszt a héten ?

herrfricc 2012.12.12. 21:17:53

Lehetséges, hogy még a mai nap hátralévő részében lesz poszt.
süti beállítások módosítása