Hangyász hétfő 21: a képeken egy autót rejtettünk el - Karotta Közlöny

KAROTTAKÖZLÖNY

Nínó Karotta élete és munkássága autóbuzériában és másutt

Hangyász hétfő 21: a képeken egy autót rejtettünk el

2012. május 29. 19:26 Nínó Karotta

datsun 260Z tube frame 1

A múlt héten órákon át tervezgettük az ülést, az oldalsó X-eket és a tető X megritkítását. Nincs könnyű dolgunk, nagyon szűk a hely odabent. Mivel nem akarok úgy járni, mint az egyszeri Countach-tulajdonos, akinek Marcello Gandini elfelejtett helyet tervezni a penge verdájában, így kissé aggodalmaskodva néztem a kardánalagút miatt balra szoruló pedálboxot, és a bukócső miatt jobbra tolódó önmagam, amint spirálba csavart gerincoszloppal próbálom uralni a vaduló Hangyászt.

datsun 260Z tube frame 11

Végül abban maradtunk, hogy megoldjuk, hogy a jármű hossztengelyével párhuzamosan ülhessek, lesz ami lesz. Ha ez azzal jár, hogy kénytelenek leszünk úgy vezetni a kipufogót, ahogy perverz álmaimban szeretném (de amiről itt még nem esett szó), hát akkor úgy. Mindezekben a kérdésekben a motor- és váltótartó bakok véglegesedésekor leszünk okosabbak, amikor kiderül, hogy a kövér VQ35 igazából mennyi helyet ad maga mellett, az ablakhoz én is odaférjek.

És akkor most a Dolgozzunk feleslegesen, égessünk pénzt hebehurgyán blokkunk következik. Mint ismeretes, a Hangyász kültakarója már egyszer kész volt a tavalyi OT-Expóra, csak aztán végül alacsonyabbra számolódott a futóműve 10 centivel, amitől soha többé nem fértek be alá a kerekei. Így aztán Lajcsi már egyszer sikerrel újraszobrászkodta a hátsó sárvédőt, most pedig lassan közeledik az a pillanat, hogy nekiállhat az elsőből a 2.0-nak. Itt annyival lesz izgalmasabb a helyzet, hogy úgy kéne megoldanunk, hogy beférjen alá a kétféle kerekem közül a szélesebbik is, de ne nézzen ki ostobán a keskenyebbikkel se. Ehhez kell a művészet.

A mai Hanygász hétfőt ezért lényegében rá is bízom, ezzel átadva a szót, kérem kattintani.

Megörültem, na lassan elkezdhetem a munkálatokat a Hangyászon! Korai volt az öröm, ahhoz, hogy én neki tudjak kezdeni,előbb a következő dolgoknak kell készen lenni:

- az ajtóknak a helyükre kell kerülni (ez az egy biztos és eredeti pont van a karosszérián ), ehhez kezdem hozzáigazítani az első sárvédőket.

- első futómű beszerelve fixen, ahogy állni fog

- az a felni kerüljön rá gumival amivel versenyezni fog (naná, hogy ebből kétféle van – karotta)

Ha ezek teljesülnek, akkor nekiállhatok az első sárvédőket felrakni, amiken, ahogy a fényképen is láthatjuk, lesz mit faragni. 

Folytatás Lajcsi blogján

28 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

1kutya 2012.05.29. 20:23:39

a végén még autó lesz belőle...

Suttora 2012.05.29. 21:05:48

Van még tennivaló bőven :)

atis123 2012.05.29. 21:18:42

Hajrá, hajrá. Reméljük hamarosan eljön a felpörgő szakasz.

vincent vega? 2012.05.29. 22:16:00

a torziós merevséget számolta valaki, vagy szemre megy?

dzolee 2012.05.30. 00:05:06

Na végre újra halad a projekt!Örülök ,fasza lesz!Brutál jól fog kinézni!

Flankerr 2012.05.30. 00:05:06

Alakul a molekula..:)

rockseiaXLL · http://nemfasza.blog.hu/ 2012.05.30. 10:03:55

Egy bajom van csak az írással. Az, hogy rövid. A Bikinin behaltam

acélváz 2012.05.30. 10:08:44

Üdv!
Jól látom, hogy alul mindkét "X" merevítő fixen van behegesztve?!
Szerintem nem akarod megszivatni magad/szerelődet azzal, hogy egy váltó/kuplung cseréhez is komplett motor-váltó kiszerelés szükséges...!? Miért nem szerelhető legelább az egyik? Simán csavarozhatóra meg kell csinálni!
A nagyok is így csinálják:
www.eurotuner.com/news/eurp_0810_volkswagen_race_touareg_2/photo_02.html
A második-harmadik keresztartó is kiszedhető...!
Üdv:P

Szkotti 2012.05.30. 11:49:47

Fölül precíziós, varratmentes húzott anyag, alul meg 20x40-es "dobozcső"?
Nahát...

merida001 2012.05.31. 13:19:02

@vincent vega?: Nekem is ez jutott eszembe... Várom a végét, de nem meggyőző a váz/autó masszívsági együtthatója.... Szóval elég erős a leendő motor bele, meg kapni fogja a nagy igénybevételt is.. Reméljük jó lesz!

aFx 2012.06.02. 12:23:25

na, remek, fejlődik, alakul, az activity-resource táblázat alapján is úgy, ahogy kell neki.

Dandie (törölt) 2012.06.07. 11:14:07

a blog pörgése lelassult a hangyász építés sebességére

fandrew 2012.06.07. 17:15:49

Szerintem csak nem vettük elég komolyan az utolsó mondatot. ;-)

Hooshee · http://hooshee.blog.hu 2012.06.10. 09:02:29

LEhet hogy Karottának a saját milestonejait is bele kéne írni abba a táblázatba...

fandrew 2012.06.10. 21:20:31

Grat a futóműhöz!
A lábfűtéssel mi lesz? Leömlők még átszabás előtt?

pizo 2012.06.11. 08:19:36

Már csak 80 nap, az elmúlt 20-ban nem nagyon történt semmi a blog alapján.

Zoli

dhrbikes 2012.06.11. 13:17:05

@acélváz: Te jó ég... Ez egy atomtámadást is túlél :)

SZEMRE ezek után tényleg kevés a cső a Datsunban.

Nagyon türelmetlen vagyok, de tényleg! 2012.06.11. 20:32:17

A mai postot (22.hétfő) nem lehet kommentelni ...

acélváz 2012.06.12. 07:27:29

@dhrbikes: Az biztos, de abban maximum 1,5-es falvastagságú CrMo csövek lehetnek,abbol kell is ennyi!

Ha összehasonlítjuk egy széria kocsival, akkor már merevebb, és még a kardánalagút benne sincsen!

Szerintem nem lesz kész ha így halad, én "építettem" "versenyautót", de az hogy készen van a váz(ami még ugye messze nincs") az vajmi kevés, utánna kezdődik igazán az időigényes munka.

Karotta: Remélem nagyon a tökükre léptél, mert egy hét alatt megcsináltak kb 1 napi munkát! Ez nagyon kevés...!
Járj a nyakukra, amikor időd engedi!

velo · http://www.astra-coupe.hu 2012.06.12. 14:29:10

tulajdonképpen csak azt nem értem, hogy ehhez miért is kellett egy autó...? Mármint anno a hangyász. Biztos elveszíthettem valahola fonalat, pláne, hogy nem követen aktívan az eseményeket, de az eredeti autóból mégis mi maradt meg?
Most csőváz + üvegszál. Felfüggesztés, kerekek, belső tér, motor, váltó köszönőviszonyban sincs az eredetiével. Még az üvegei sem. Jó, ok, max a szélvédő meg az ajtó (talán) ami eredeti, de azt meg fillérekért lehetett volna bontózni... Rendszáma meg nyilván nem lesz. Vagy én nem értem ezt az egészet?
Amúgy nem rossz, én azt várom már, hogy készen legyen, az efféle projektek esetében azt az állapoto szeretem végignyálazni, amikor elejétől a végéig megvan és végigolvasható mondjuk 1-2 óra alatt. Az idegtépő várakozás meg maradjon meg a gazdájának, ha a végén már az élvezet is az övé :D
süti beállítások módosítása