Valóságok a motorsportban - Karotta Közlöny

KAROTTAKÖZLÖNY

Nínó Karotta élete és munkássága autóbuzériában és másutt

Valóságok a motorsportban

2015. március 29. 12:20 Nínó Karotta

Amilyennek én képzelek egy driftedzést a Hangyásszal:

aardvark_on_fire_tokol_pest_2015_marcius_7_1_of_9.jpg 

Amilyennek Scarlett Johansson képzel egy driftedzést a Hangyásszal:

aardvark_on_fire_tokol_pest_2015_marcius_7_2_of_9.jpg

 Amilyennek anyám képzel egy driftedzést a Hangyásszal:

aardvark_on_fire_tokol_pest_2015_marcius_7_3_of_9.jpg

És amilyen egy igazi driftedzés a Hangyásszal:

aardvark_on_fire_tokol_pest_2015_marcius_7_4_of_9.jpg

aardvark_on_fire_tokol_pest_2015_marcius_7_5_of_9.jpg

aardvark_on_fire_tokol_pest_2015_marcius_7_6_of_9.jpg

aardvark_on_fire_tokol_pest_2015_marcius_7_7_of_9.jpg

aardvark_on_fire_tokol_pest_2015_marcius_7_8_of_9.jpg

aardvark_on_fire_tokol_pest_2015_marcius_7_9_of_9.jpg

A főnixek már csak ilyenek!

Köszönöm a képeket Padar Lászlónak, Alapos fotónak, és legfőként azoknak a megénekeletlen hősöknek, akik eloltották idejében. Cseppentek egy könnyecskét a hamvakba, és hatalmasat feltámadunk.

78 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rocko- 2015.03.29. 12:55:05

miért kapott motormosást?

Kaksi Atomerőmű 2015.03.29. 13:23:08

kicsit félre lett értelmezve a "belső égésű motor".

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2015.03.29. 14:15:38

Azért remélem javítható...
@Kaksi Atomerőmű: Hát igen, a "belső" kifejezés igen fontos kitétel :-)

gary-z 2015.03.29. 14:16:40

Reméljük nagy baj/kár nem keletkezett.
Lehet, tudni, hogy mitől "melegedett túl"?

nem kéne... 2015.03.29. 14:38:36

@gary-z: körülbelül egy liter szervóolaj kifolyt a bebandázsolt kipufogóra, leégett a motor jobb oldalán a kábelköteg, meg kellett tölteni a tűzoltópalackot.
nagyjából.

Shadowbull 2015.03.29. 14:59:14

ez a legnagyobbakkal is megesik :)

Flankerr 2015.03.29. 15:07:21

Oké hogy az emberfia olykor leég a közönség előtt, de talán ez már túlzás.. Remélem nem túl nagy a kár!

gss 2015.03.29. 15:28:46

Anyád kicsit túlzott,de ugye hogy igaza volt!?!
:-)

Tökösmákos 2015.03.29. 16:04:43

Szarból nem lehet várat építeni. Az autótervező mérnökök nem butapesti műhelyekben székelnek.
Ehelyett a roncs helyett amibe dézsával öntöd a pénzt inkább vettél volna egy TVR Cerberát. Vagy egy Honda NSXet. Vagy másik olyan autót amit HOZZÁÉRTŐK terveztek meg és gyártottak. Nem kisipari módszerekkel.
Homok mindenhol van, de tudod miért nincs házi kvarcóra? Ha nem most majd megtanulod :P
Ilyen anyagi lehetőségek alatt senki ne kezdjen autóépítésbe. Mert megszívja. www.youtube.com/watch?v=1cPcpMmN18M

nem kéne... 2015.03.29. 16:22:28

@Tökösmákos:

ha jól értem, pénz kérdése az egész, egy drága, készen vett autó nem gyullad ki.

dreamhotep 2015.03.29. 16:31:43

Karotta a szememben (és sokakéban) egy hős vagy, remélem elég okos, hogy leszard az ilyen okoskodó tök(ös)fejeket és elég hülye, hogy ne add fel az álmaidat.

Tökösmákos 2015.03.29. 16:43:30

@nem kéne...: Feltéve hogy nem barmolnak bele utólagosan. Mert aztán már csak szerencse kérdése.
Meg ha nem eleve tervezési hibás fost vesz vki lásd bizonyos Ferrarik. (Bár ki tudja azok mitől gyulladnak ki rendszeresen) :D
De akinek olyanra telik annak telik normális biztosításra is. Meg ha elveszíti is az árát max annyira vágja földhöz mint engem mikor az 1 millás szaromat TKra törtem.

nem kéne... 2015.03.29. 16:48:15

@Tökösmákos:
szakértő emberrel állunk szemben, úgy látom.

nikkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk 2015.03.29. 16:51:43

@nem kéne...:

Háttő, nem azért te az autótervező "mérnökök" által tervezett opel vektrámból is elfolyt egykétszer a szervó olaj.

Hozzáteszem az előző főnököm egy olyan emberke volt aki motorvezérléseket írt a continentalnál. Tudod, négy dologhoz nem értett, az informatikához, az emberekhez, fogalma nem volt arról, hogy mit csinál a cég aminek dolgozunk, és végül a programozáshoz.

Szóval, úgy gondolom ilyen szakemberek bőven lehetnek itthon is. Sőt.

nikkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk 2015.03.29. 16:53:01

@nikkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk: Nos, ezt tökösmákos kartácsnak szántam, kicsit mellément.

Amúgy égnek a porkék is.

A kifolyó olajszármazék meg bármilyen forró cuccra ráfolyva okozhat kellemetlen pillanatokat, mindenféle mérnöki tudástól függetlenül, és pl égnek egyes porkék is.

Peli 2015.03.29. 17:01:15

Szerintem minden autó ami jó játszani az sokba kerül. Kitartás.

mtk001 2015.03.29. 17:28:10

Mindig a luxus !
Ha nem lenne benne szervó, nem lenne kigyulladó olaj sem. :-)

Sajnálom, mert nagyon szépen összeállt már a Hangyász.

nyikk 2015.03.29. 17:31:22

@Tökösmákos: Látom te nem tudod, mi jelent az, amikor valaki létrehoz valamit...

Tökösmákos 2015.03.29. 17:34:09

@nem kéne...: Első autóm egy Supra volt a 90-es évek elején. Majdnem tökéletes volt csak kibaszott orrnehéz. Magyarul nem lehetett rendesen rakni a seggét.

Mivel felvitték a benzin árát következett két CRX. Első és második generáció. Az első jobban ment cserébe rosszabbul nézett ki. Játszani egyik se volt jó mert elöl hajtottak. Cserébe 9 liter akkor ment beléjük ha tiltásig forgattam a motorjukat.

Jött egy MR2es mert középmotort is ki kell próbálni. 2nd gen. volt, abból is az elsőt kellett volna vennem mert az 1300 kiló a 156 lóhoz nagyon soknak bizonyult. Gondolkoztam a turbósításán de addigra a tököm kivolt a középmotorral (seggét rakni totál alkalmatlan, még a farmotor is jobb arra a célra)

Így eladtam és vettem egy összkerekes turbósat, gondoltam megnézem mire jók az utcai rally autók. Hát a 200 ló a másfél tonna + összkerékhez kurva kevésnek bizonyult.
Fel kellett volna húzni kb 400-ra, de akkor meg a hajtáslánc lett volna kevés. Mivel én ÉRTEK hozzá ezért bele se kezdtem. (tudod ez olyan mint hogy mind rendőrnek születünk csak van aki továbbképzi magát :P)

Pályára játszani én egy Cerberát vennék, köridőre Ariel Atomot.
Nem csak pályán játszani meg egy MX5-öt vagy egy GT86-ot (pár év múlva valszeg ez utóbbit fogom venni).

Amit Karotta csinált az olyan mintha fognék egy kispolszkit. Mert az könnyű meg tetszik a kasztnija. Beleraknék egy Hayabusa motort mert az elég erős. Kendácsolnék bele rükvercet. Rájönnék hogy a tengelytávja túl rövid ezért beletoldanék egy métert. Aztán szopnék évekig hogy csak nem áll össze. Miután beleborítottam 10 millát lenne egy autóm amit bármelyik hasonló áru hasonló célú röhögve körbeautóz. De sose ismerném el mert "kicsit sárga kicsit savanyú de a miénk".

Na ennyire értek hozzá :P Neked is megvolt remélem az összes hajtásláncú autó. Meg nem fasztráid meg szviftjeid voltak hanem sportkocsijaid. Amiket össze is törtél mert a határokat csak úgy lehet kitapasztalni ha átlépjük őket, ugye.

Tökösmákos 2015.03.29. 17:43:08

@nyikk: amennyi pénzt beleborított meg még bele fog, lassan kitelne belőle egy fentebb linkelt Elan ami a célra valszeg ezerszer jobb annál mint amilyen a hangyász valaha lehet.
De mivel egyikünk se fog soha olyat vezetni, se Cerberát így a hangyász mérce nélkül marad.
Mindenesetre ez a projekt számomra olyan mint Simsonból sportmotort építeni. Lehet hogy lehetséges de mindenképp pénzpocséklás.

szipipeti 2015.03.29. 18:07:26

@Tökösmákos: te pénzed? Van, aki abban leli az örömét, hogy építhet, ebből tanul, fejlődik.. vagy csak a hobbija..A modellvasútnak sincs első pillantásra semmi értelme, mégis van... a hajómodellezésnek is...Van, aki meg csak simán irigy, hogy más megvalósítja az álmait. Tedd te is azt... és ne fikázz.... Téged se fikáz senki. Inkább valósítsd meg az álmaidat.

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2015.03.29. 18:08:06

@Tökösmákos: @Tökösmákos: A hozzád hasonlók jelentik nekem az inspirációt, hogy sose szabad abbahagyni. Mármint azon kívül, hogy nagyon szeretem a Hangyászt, kigyulladva, lerohadva, repedt-kopottan is. Úgy vagyok vele, mint egyesek a matekból kicsit lemaradó gyerekükkel. Hogy attól még az övék. És tökre nem kérnének helyette egy jeles bizonyítványú androidot a boltból.
És, bevallom, egy kicsit azt is szeretem, hogy így, félkészen, lerohadósan, kisiparosok odaadó munkájából építkezve is dobogós volt eddig minden versenyen, amin ment. Nagyjából olyan gyors, mint egy rendesen megcsinált NSX, amivel példálózol. Csak ugye nem az. És ez megér nekem pár műszaki hibát.

Pa7r1k 2015.03.29. 18:09:23

Helló!

nem értem a fikázó embereket.. mi közötök hozzá hogy ki mire mennyit költ, a másik ezt átlag ember nem értheti a hangyász egy szerelem de az egész autósport vagy japán autók fanatizmusa. Átlag hétköznapi ember ezt nem értheti, aki meg imádja ezt az tudja hogy mit csinál vagy éppen mit nem.
Karotta, életemben először voltam kint drift edzésen illetve téged és a hangyászt is most láttam eddig csak blogon értesültem ilyenekről. Azt kell hogy mondjam le a kalappal az autó nagyon szép te is egy tök kedves ember vagy! Minden elismerésem és szurkolok hogy a Hangyász tökéletesen össze álljon.
Üdv, egy szintén Japán fanatikus és leendő s13 tulajdonos és leendő amatőr "Drifter" :)

Pa7r1k 2015.03.29. 18:11:23

@Pa7r1k:

UI.: Abban a pár körben is úgy mozgott az a karosszéria hogy sokan megirigyelhetik :)

nyikk 2015.03.29. 18:11:39

@Tökösmákos: Máshogyan fogalmazok, mert nem érted: van akinek nem csak a végerdmény érdekes, hanem az odavezető út is...

Warning!Kamikaze 2015.03.29. 18:21:53

a Suprának nem lehetett eltenni a fenekét?
meg az MR2-nek sem?

hajaj, azért itt van némi probléma,
vagy a vezetni tudással,
vagy a fantáziával... :-)))

u.i.:
nekem szépen úszott keresztben mindkettő,
bár a szívó mr2 valóban nem túl erős. :-)

Tökösmákos 2015.03.29. 18:33:48

@Warning!Kamikaze: Várom a videókat :P
70-30-as tömegelosztás annyira kellemes driftre tényleg, ezért használnak mk1 Suprát a profik is.

Középmotorral meg főleg fenomenális keresztben autózni.
Igaz mivel középen van a motor és így az autó tömegközéppontja is ezért nagyon későn indul meg viszont akkor rögtön meg is pördül de hát te megcáfoltad a fizikát, nekem meg az 5 év kevés volt erre. :P

hpapagaj 2015.03.29. 18:41:28

@Tökösmákos: mekkora egy nyomorék vagy, atya ég!

Tökösmákos 2015.03.29. 18:46:24

@Nínó Karotta: Szerintem 10 emberből 9 jobban élvezné a körözést egy NSX-el vagy egy Cerberával mint a hangyásszal. Pénzben viszont ugyanott lesz, pláne ha az időd is beleszámolod.

Ráadásul nem tudom ki hogy van vele de én a pénzemért elvárnám hogy az autó élményt adjon ne pedig szopást.
Vagyis ha kiviszem egy hétvégére a pályára akkor ne robbanjon le 1-2 óra után, vagy ne órákig a beállításokkal kelljen kínlódnom.
Amik a kisipari építés miatt úgyis elmásznak, cserélni kell ezt azt stb.

Az itteni okosok azt nem értik meg hogy én nem a hangyászt sajnálom tőled hanem azért sajnállak mert szerintem ez idő és pénz pazarlás. Képzeld csak el vettél volna egy Cebrerát (NSXet, 350-et, stb) a szereléssel, kínlódással töltött időt meg a családoddal töltötted volna.
A hangyász lehet hogy összáll majd olyanra amilyenre szeretnéd. Az is lehet hogy megbízható lesz (bár ezt kétlem). De milyen áron? (idő, pénz, beleölt energia).

Úgy látszik minden autós újságírónak megvan a maga keresztje. (Winklernek az amcsi romja, Csikósnak meg a Ponton :) )

Tökösmákos 2015.03.29. 18:48:17

@hpapagaj: Szerintem meg a rajongók a nyomorékok. Te mit szólsz pl. a Justin Biebert istenítőkhöz? De tudod Jackonak is milliós rajongótábora volt. Nem lehet mindenki az, vedd tudomásul :P

nem kéne... 2015.03.29. 18:53:19

@Tökösmákos:

haver, én nem tudom, melyik arc vagy azokon a rendezvényeken, ahol az autó eddig megjelent.
biztos találkoztunk már, mert némelyiken én is ott voltam, de így nem tudom hirtelen összerakni, melyikkel is mész.
namost a hasonlat találó, ez kb a kispolszki méret a nagyautók közt, de úgy viszonyításképpen az autó stabilan megy 2:06ot a hringen, azért oda már autó is kell és pilóta is, aki körbetalál, aztán meg ha ennyire dobálózol a típusokkal, hogy mi hova való, akkor nyilván ezt a 2:06ot is el tudod helyezni, hogy mik lassabbak ennél.

nem látom, hogy nagyon le lenne baszva a mutatvány.

nem kéne... 2015.03.29. 18:57:06

@Tökösmákos: egy hadrafogható 26r elant ha veszel tizenötmillió alatt, akkor azt még aznap átveszem tőled tizenhatért, jó?

nem kéne... 2015.03.29. 18:59:23

@Pa7r1k: ez nem most hétvégén volt, hanem egy hónapja.

nem kéne... 2015.03.29. 19:00:20

@Tökösmákos:

kapaszkodj.
a hangyász farnehéz.

Loloke_ 2015.03.29. 19:03:09

Hála istennek, hogy ezen a világon nem mindenki racionális. Addig jó, amíg vannak őrültek, akik nem állnak be a sorba. Akinek ez nem tetszik, az meg ne rontsa el a többiek játékát... :)

Schütii 2015.03.29. 19:31:49

Egyszerűen botrányos ahogy kinéz ez a szerencsétlen hangyász a sok kendácstól, mert egyébként baromi szép, intakt formája lehetne, legalábbis ami az alapot illeti. Ne hari Karotta, ez így egy tyúkketrec, de legalább lelkesedsz érte, ezt viszont igen nagyra becsülöm.

Tökösmákos 2015.03.29. 19:42:33

@nem kéne...: miért kéne csodálkoznom rajta hogy farnehéz? Max 40-60 lehet. Így könnyebben kimegy a segge viszont az orrmotor miatt könnyen is egyenesbe lehet hozni. Gondolkoztam egy 80-as évekbeli 911-en de árban nem az én szintem. Pedig még farmotorosom nem volt. Meg ott nincs is súly elöl, szvsz inkább MR2 mint Supra.

60-as évekbeli Elan megvehető 5 milla körülért pláne hogy úgyis hozzá lesz nyúlva motor, stb. De még akkor sincs közel se megbízhatatlanságban egy összelegózott autóhoz. Szvsz 10-15 millából simán kijön az egész.

Cerberák 6 millától vannak, újabb TVRek persze drágábbak de szvsz a hangyász most állhat legalább 6 millán és még simán bele fog menni 2-3 az elkövetkező években.

Az hogy mennyi a körideje egy autónál se izgat, vmikor régen megkérdezték az egyik F1 versenyzőt élvezi-e még a vezetést azt nyilatkozta igen, a WV kisbuszát élvezi ahogy csúsztatja a kanyarokban. Mentem gokarttal gokartpályán, nem élveztem. Mentem vele rendes versenypályán azt élveztem, ideálisnál szűkebb íven elkezdeni a kanyart aztán végigcsúsztatni (nem "igazi" drift füstölő gumikkal) én ezt szeretem a vezetésben, totál leszarom az időt, nem fogom odacsapni magam a falhoz 1-2 mp-ért vagy bosszankodni rajta hogy nem vagyok elég gyors. Ennek max a profiknál van értelme. Akik attól profik hogy ezért fizetik őket. Ebből élnek. De ha őszintén beszélnek róla akkor elismerik hogy nekik ez munka nem élvezet. Hajtja őket a versenyszellem meg a győzni akarás, persze. Sokszor a halálba. Ettől nem lesznek hősök a szememben bár még mindig sokkal jobbak mint a háborús "hősök" akik mások parancsára vagy saját ostobaságukból embereket ölnek.
Sennát is sokkal többre becsülöm azért hogy segített az NSX beállításánál mint az összes F1 győzelméért amik végül az életébe kerültek. Szerinted a családja örül neki hogy így történt? Vagy ő jobban járt így hogy legenda lett mintha csak néha kijárt volna pályanapokra? Persze a hülyék meg egy BMWben halnak meg az esti dizsi után, elismerem :D

Még egy Matizzal is lehet élvezetesen autózni, nyáron felraksz rá téli gumit aztán kiviszed körforgalomba ha kicsit nedves az út. Teljesen semlegesen csúszik, kb 50-50 lehet a súlyelosztása :D Persze a motorja gyenge mindenhez, erősebb motor se kell bele mert a a futóműve is semmi de az egész autó nem is kerül semmibe :D Cserébe nem gyullad ki meg nem is megy tönkre, max szétrohad.

Józsi a guminagykeres 2015.03.29. 19:54:40

@Warning!Kamikaze: "vagy a vezetni tudással,
vagy a fantáziával".
itt az utóbbi szvsz. meg a gran turismoban nem úgy van,na!

H_M_CS 2015.03.29. 20:04:02

@Tökösmákos:
Húzd már ki a kezed a biliből.

Én Laguna Secában élvezem a legjobban az Audi R8-asomat.

Ax Xboxon.

gss 2015.03.29. 20:15:31

ennyire nehéz felfogni a hangyász lényegét???
...ha totál szar lenne akkor is sokan irigyelnénk,mert a megépitése minden egészséges kisfiú nagy álma

Tökösmákos 2015.03.29. 20:33:08

Józsi meg HMCS:
akkor most ki az irigy kire? :P

mk1 Supra és mk2 MR2 egyaránt alkalmatlan arra hogy végigcsúsztassuk egy kanyar ívén. NEKEM volt mindkettő, én TUDOM.
Legalábbis gyári állapotukban.
MR2 száraz úton ki se rakta a seggét, csúszóson meg semmi határ nem volt a "kinn a segge" meg a kipördülés között.
A Supránál meg annyira el volt cseszve a súlyelosztás hogy a segge csak "legyezett" utána. Kis gázelvételre is rögtön egyenesbe állt. Asszem 225-ös gumi volt alatta (vagy 245), az MR2est próbáltam a gyári méretével (195 15 col) meg az ennek megfelelő 17-es váltómérettel. Ez utóbbi méret semmi pozitívummal nem járt egyébként csak negatívummal. De gondolom ti 15-ös felniket raktatok az opeletekre :P

csedársajt 2015.03.29. 20:50:34

Csak én vagyok lemaradva, vagy ezek a vicces porszívócsövek ezek mik?

A tütte ami kell, ami szex, ami izémizé, az már smafu, rakétaporszívó airbox, orrmány végen direktszűrő?

Sokan nem tudják, a bandázs mennyire tűzveszélyes, ím az intő példa. Örülök, hogy aránylag olcsón megúszta a gép.

Cave Nick 2015.03.29. 20:50:35

A valóság ez esetben édesanyád víziójához áll a legközelebb.

szipipeti 2015.03.29. 20:53:10

szerintem a tökösnek van egy eladó cerberája... csak nem meri bedobni egyenlőre, mert nem talált egy hasonló "fant..."
2, valószínű, hogy egy kicsit mazohista, és provokálja (mert élvezi), hogy mindenki ellentmond neki,
3, nem veszi észre, hogy ez a jellegű sport / hobbi soha nem a racionalitásról szól...
4, dear Tökösmákos 2015.03.29. 18:46:24 -kommentedhez: szerintem egy F1-es versenyző is örül, ha bő másfél órát bír a gépe körözni a pályán, -- és ott dollármilliókról van szó, és szerelőmérnökök tucatjairól...
5, és a fikázásaid után: legyél tökös! Kezdj el egy autót építeni, dokumentáld, írj blogot róla, lássuk - és tűrd a kritikát!

gary-z 2015.03.29. 21:19:07

Én egyébként értem, hogy mit mond a srác, és van racionalitása, csak 2 féle ember létezik: aki "használja" az autóját, és aki szereti.

Egyébként ennyi erővel a franciáknak fölösleges autót gyártani, mert a németek már gyártanak... :-)

nyelv-ész 2015.03.29. 21:45:53

@gary-z: Ez utóbbival egyetértek, de nem a német autók miatt :-)

Erdei osonó 2015.03.29. 22:11:19

Azt azért leszűrtem a kommentekből hogy van aki qrvára jobban tudja hogy másnak mit kellene csinálnia az idejével, pénzével és mi a helyénvaló és mi nem.
De az is felmerült bennem hogy ki a f&sz kérdezte a véleményét.

bajan 2015.03.29. 22:15:04

Tokosmakos

Nincs azzal gond hogy neked az elvezet a sluszkulcs elforditasaval kezdodik es azzal is er veget. Karottanak (ahogy sokunknak) jóval elotte kezdodik es sokkal utana vegzodik. Persze ez sokszor szivas es neha komoly idegeskedes, de az is élvezetes amikor ejjel megalmodod a megoldas a problemara es masnap beepited es mukodik.

Van hogy siman megy minden, aztan van hogy tobb a szereles mint a menet de ez is a hobbi resze es epp ugy kikapacsol mint maga a vezetes.

Karotta autoja jo esellyel par even belul a bekerulesi erteket nezve siman veri majd az osszese gyarit azonos arsavban, sot feljebb is. De ez nem lenyeg, a lenyeg hogy ez olyan, pont olyan amit o akar. Minden csavarja ott van ahol o szeretne. Ismeri a gepet a-tol z-ig, raadasul a sajatja, mar nem csak mint targy hanem mint szellemi termek is.

Egyebkent ikyen teren (faragjuk a vackot pedig egyszerubb lenne venni egy ujat) Karottanal sokkal elborultabb elmek is vannak.

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2015.03.29. 22:30:51

Nagyon szeretlek benneteket, hogy a legtöbben ilyen szépen értitek, hogy mi ebben az egészben a jó. Sose akarnám máshogy!

EQMontoya 2015.03.29. 22:40:50

@Nínó Karotta: Hajrá-hajrá! Csak hogy legyen még kis erő: a Gloria épp Törteli Tibi kezei alatt szépül-javul. :)

csongiaparaszt 2015.03.29. 23:06:01

Ó, banán. De mi lett a tütékkel? És miért kellett a bandázs?

88jk88 2015.03.29. 23:30:44

Lehet tudni bővebbet az okokról? Benzincső?

Erdei osonó 2015.03.29. 23:35:22

@Nínó Karotta:
Egyszerű.
A piacon vagy a zöldségesnél is meg lehet venni a zöldséget/gyümölcsöt de én mégis inkább itthon kertészkedem.
És nem azért mert ott nem tudnám megfizetni vagy épp nem szolgálnának ki.

j1mmy_fr33d0m 2015.03.30. 00:32:29

@Tökösmákos:

Elöljáróban annyit, hogy az itt taglalt kis "nézetkülönbség" annyira megmozgatott bennem valamit, hogy hamargyorsan regeltem is, nehogy kimaradjak a buliból :D

Szóval, nem lepett meg a véleményed, hiszen racionális érvet aligha találsz az autóépítés mellett (persze racionális érvet aligha találsz a legtöbb autó mellett, de ebbe most tényleg ne menjünk bele). Szopás az egész -magamon még nem, másokon már igazán megtapasztaltam ezt- , sose olyan igazán, mint amit elterveztek, ha meg olyan, akkor úgyis elkapja a hév a tulajt és kiflibe hajtja az első alkalommal. Vagy nem, de az oly mindegy most. És ezt helyénvaló is megkérdőjelezni, és igazából nem is emiatt kezdtem el itt írogatni.

Hanem az fogott meg igazán az okfejtésedből, hogy rögtön első alternatívának a TVR Cerberát, az atombombaálló, Toyota Camryket roncstelepig kergetve megszégyenítő, mindenek felett álló, angyali fényben ragyogó megbízhatóság üvegszálból, alumíniumból, rézből és leginkább egy rendes befektető utáni vágyakozásból szorgos angol kisiparosok által, Blackpool egy kis gyártelepén faragott szobrát javasoltad. Angliában éltem egy évig, és ott ugyan egyetlen eggyel sem, viszont a Le Mans-i 24 órás parkolójában több tucat TVR-rel is találkoztam. Mindet a magadfajta, észérvekkel való élményautózásról szerte világban híres (lol) angol úriemberek hozták le, nem keveset tréleren, hogy azért mégiscsak haza lehessen jutni. Ezt ők mondták, nem a népi mendemondából kerítettem. A TVR adta élményről sajnos nem tudok mesélni, ott is csak mások véleményére tudok hivatkozni, akik ritkán használták az élmény szót, és gyakrabban a félelmet. Abból a jobbik fajtát, de azért mégsem egy önfeledt nyári délutánként emlegették azokat a kocsikat. Szóval a "Cerbera", "hozzáértők", "terveztek" és "nem kisipari módszerekkel" szavak-kifejezések kapcsolatáról ennyi a véleményem.

Azért a hozzáértők terveznek autókat-témát még nem teljesen hagynám. Hiszen hozzáértők vannak az Audinál, Porschénál, BMW-nél, Mercinél, stb. sorolhatnám az összes autómárkát, nem? (Akik, hozzáteszem, nem ritkán ugyanúgy éjt nappallá téve dolgoznak, családot, barátokat, magánéletet a munka után helyezve -ez ismét saját tapasztalat-, mint ahogy egy lelkes autóépítő.) Ezért vannak nekünk csodás Audi allroad quattro 2.5 V6 TDI-jeink, 996-os Porschék behaló motorokkal, BMW-ből talán a láncos motorjaik a legjobb ilyen példák, Merciből pedig a W220-as (pl., de van más is) fiatalkori rohadása. De a japánok is követnek el ugyanilyen hibákat, lsd. Toyota D-CAT, ami autótól függetlenül hengerfejes lesz, vagy a Subaru boxer diesele, de ez a sor végtelen, minden nemzet minden gyártójának minden szakembere követett el hibákat, mert az autótervezés rettentően komplex dolog. És aki belevág ebbe saját maga, vagy a haverjaival együtt, az is tudja ezt jól. És tudja, hogy elsőre, másodszorra, sokadszorra sem lesz jó, és rengeteg időbe fog telni. De azt is tudja, hogy amit megcsinál, abban nem Jürgen/Guido/Ken/Takumi-szan ötletei vannak benne, hanem a sajátja, és úgy van megépítve a dolog, ahogy ő akarja. És sokunknak ez igenis megéri a mérhetetlen szívást, pénzt, időt, mert erre vágyunk. Nem feltétlenül arra, hogy a Supra "kitegye a seggét" a csajok előtt :)

u.i.: itt szeretném megköszönni Karottának, hogy a Három Királyokat vezető fénylő csillag után szabadon megmutatja mindenkinek, hogy itthon is lehet egy b*szottmenő autót építeni, olyat, amit a Speedhunters is lehoz, a többezer lóerős skandináv agybajokkal egy lapon. Csak így tovább, még sok Hangyász Hétfőt és sok-sok liter boldogan elégetett benzint kívánok!

Warning!Kamikaze 2015.03.30. 01:19:39

@Tökösmákos:

tiszteletre méltó, ahogy ismered az elméletet, csak ugye az elmélet és a gyakorlat közt ott van az a kis különbség, mint a klasszikus viccben, mikor családod férfi tagjai meginterjúvolják a női tagokat, hogy bizonyos pénzösszegért mire hajlandók és aztán levonják a következtetéseket. :-)))

hogy kinek mire alkalmas egy típus és azt mire hogyan tudja használni, egyéni és szubjektív, az adott személy kvalitásaitól függő kérdés.
soraid alapján nem voltál képes jóízűt keresztezni Suprával, MR2-vel, míg ez másoknak nem feltétlenül probléma.

persze a katalógus adatok alapján le lehet írni és föl
lehet magasztalni autókat, de én azért jobban élvezem a vezetést... :-)))
lehet, hogy bölcsebb lett volna nem etetnem a trollt, csak hát az a fránya könyvízű írásmódod, az megfogott, eszembe jutott pár ember, akik egyik nap kérdezgettek az aktuális autóról, másnap meg a tőled olvasható stílusban harsánykodtak, saját tapasztalatnak beállítva az előző nap hallottakat.

a stopper egy elég egzakt dolog,
ahogy nemrég leírták, a 2:06 környéke nem a pelenkások szegmense...
aki ott van, valamit tud az autójával egyetemben...
tekintve az érzelmi részét, nincs értelme firtatni, miért ez és miért így...

Koczy · http://koczyblogja.blog.hu 2015.03.30. 02:01:23

Kedves Tökösmákos!
Azt hiszem egy kicsikét elvesztünk itt a számok meg az adatok tengerében. Értem én, hogy rohadtul vágsz minden autóról minden adatot, meg azt, hogy mit merre lehet csúsztatni, de nem baj, hogy most nem ez a téma?

Nézzük egy másik példát. Én, mint roppant lelkes hobbiszakács/cukrász, megtehetném, hogy az öcsém szülinapjára megrendelem a gesztenyés tortát, ennek ellenére keresek egy receptet, beszerzem hozzá az alapanyagokat, összekoszolok egy rakás edényt és nem mellékesen belefektetek egy csomó energiát. A végeredmény pedig valószínűleg korántsem lesz olyan szép és profi, mintha egy cukrászatból rendeltem volna, de a büszkeség, hogy én ezt megcsináltam, és a többieknek még ízlik is, felbecsülhetetlen. Ráadásul tudom, hogy én nem is ehetek belőle, mert a napi teendőim zökkenőmentes lefolytatása érdekében olyan szigorú diétán kell élnem, amitől egy normál ember három nap után fejvesztve rohanna az első utcai gyrososhoz bepótolni az elmaradt étkezési élményeket. De a készítés öröme mindig inspirál, hogy legközelebb is nekiálljak ilyen formában kiélni a kreativitásomat.

De hogy legyen egy kis autós vonatkozás is. Nemrég drága édesapám autót akart venni. Egy szakértővel karöltve kiszámolgattuk, hogy mi lenne a legmegfelelőbb ár-érték arány, mivel fizethet rá a legkevésbé (ugye a használtautó vásárlás átkai), stb. Erre mi történt? Apám meglátott egy 13 éves fekete Passatot a teszkóparkolóban, bazi nagy felnikkel, és egy eladó táblával. Drága édesapámat abban a szent percben, mikor meglátta ezt a szalonállapotúnak legkevésbé sem nevezhető „csodát”, kerítette hatalmába a felismerés, hogy ő egész életében egy pont ilyen autóra vágyott. Sőt, pont erre a kocsira vágyott. Megvárta a tulajt, akivel ott azonnal le is bizniszelte a dolgot. Ez volt augusztusban, apám meg azóta is azon dolgozik, hogy kijavítson rajta minden hibát. Anyám meg persze fogja a fejét miatta, de fater olyan földöntúli boldogsággal néz arra az autóra, hogy az embernek a szíve megszakad tőle.

Szóval csak annyit akartam mondani ezzel a rendkívül szakmaiatlan szövegeléssel, hogy vannak emberek, akiknek fontosabb, hogy megéljenek egy folyamatot, annak minden előnyével és hátrányával együtt, mint az, hogy a kezükbe vegyenek egy steril, mások által megtervezett és összerakott valamit, és azt használják. Amit persze ugyanúgy lehet élvezni, de nekik nem az az öröm.
Szóval fölösleges ezen vitatkozni.

dreamhotep 2015.03.30. 07:17:41

NSX-ből 18000db készült. Hangyászból 1 van. És ráadásul a magunkénak érezzük, mert végigkövethettük születését, a tébláboló gyerek ÉVEK-et (!) . Az itt kommentelők (tökös úron kívül) biztos hallották pl a szerelmetes szaraim c égéstér adást. (ő még akkor kicsi volt, neki szűrőprogrammal blokkolták)

Aranyba mártogatott étnyúl (törölt) 2015.03.30. 07:30:18

A csővázat nem értem..

Miért nem volt jó az, hogy beleesik ugyenez a hajtás, de marad a kasztni a héj alatt, kilakatolva, szarrácsövezve?
Tudjátok, ahogy versenyautókat szoktak építeni..

protézisesh 2015.03.30. 08:34:03

Szerintem ne etessétek ezt a töketlen mákost...

SolymosD 2015.03.30. 09:43:30

Huh racevét, ez igen szerencsés kimenetel, már ha csak abból indulunk ki milyen gyorsan terjed egy ilyen tűz..

A porcesszort füst hajtja, ha kijön belőle a füst, nem megy tovább a professzor.
Tehát ezt az autót is professzort hajtja mert kijött belőler a füst!:)

Ha újra fut írj mailt és lemérjük az új trafi-val mennyire megy:)

jewdi76 2015.03.30. 10:20:24

A hangyász egy érdekes projekt, kb mint frankenstein, meg a teremtménye, se nem szép, se nem jó, de él(degél), és amikor él akkor a teremtőjének ez örömet okoz. Nekem kívülállónak úgy tűnik hogy túl nagy fába vágta a fejszét bárhogy is alakul a kocsi sorsa, de kívánom hogy egyszer összeálljon amennyire összeállhat. A három királyok, meg a csillag azért költői túlzás.

OIL-r 2015.03.30. 10:24:09

Olyan jó, hogy (majdnem) mindenki megmondja, hogy Karotta mit csináljon a pénzével. :)

Cifu78 2015.03.30. 10:40:35

@Tökösmákos: Pajti, nem vagyunk egyformák. Van, aki nem szereti, ha az idejét az autójának finomhangolására költi, és inkább a gyári állapotokat isteníti. Ez például te vagy, ha jól értem.

Vannak viszont emberek, akik azt szeretik, ha a saját elképzeléseik, saját ötleteik valósulnak meg, és szeretik átélni azt az érzést, amikor megállnak valami előtt, amit ők csináltak, amiben az ő kezük munkája van benne. Nos, Karotta egy ilyen ember.

Ahogy fent is többen leírták, akinek elég a gyári X+1 Supra, CRX, akármi, az meglégszik azzal. Vannak emberek, akik nem ilyenek, és egyediségre vágynak. Amit nálad nem értek meg, hogy miért kell ezt az erőltetett önigazolást itt ennyire verni, mert ez szánalmas viszont. Ennyire nehéz elfogadnod, hogy léteznek ezen a planétán olyan emberek, akik MÁSKÉNT gondolkoznak, mint te? Fizikai fájdalmat okozna ennek elismerése és elfogadása?

Gondolkozz már néha el a világ dolgain, és nyisd ki a szemed, te sem vagy már fiatal ezek szerint, és rém szörnyű lehet ennyire szűklátókörűként leélni az életed... Legalább a hátralévő életedben próbáld már meg értelmezni a 'Free your mind' fogalmát...

Make Valamit · http://make.blog.hu 2015.03.30. 10:41:23

Tetszik az új inték szisztem :) Ezt biztos nem eszi meg... gondolom a vezetékelés kapott kicsit, azt kifoltozod aztán lehet tovább csapatni?

hofi601 2015.03.30. 11:36:01

@Nínó Karotta: Most, hogy dobtál koncot a hiénáknak, csepegtethetnél egyebeket is, "tartozol" 1-2 HH-vel. :)
Jó-jó, most látványosan füstölt, meg kigyulladt, de ez amolyan "benne van a pakliban". Ellenben:
- a kormány vissza(nem)tekeredésre mi lett a megoldás
- hová lettek a tüték, milyen most, ezzel a két porszívóval?
- miután kiderült, hogy a széles felni-keskeny gumi miatt csúszik a segge, mi lett a megoldás?
Hogy csak azokat említsem, amik hirtelen eszembe jutnak.

protézisesh 2015.03.30. 12:46:55

@jewdi76: szerintem meg kimondottan szép ez az autó (pedig a japán iggen távol áll az ízlésvilágomtól).

jewdi76 2015.03.30. 13:25:00

@protézisesh: A "nem szép"-séget én sem a datsun klasszikusan szép formájára értettem.

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2015.03.30. 16:04:51

Karotta, a lényeg, hogy NEKED nem esett bajod! A technika pótolható.

nem kéne... 2015.03.30. 20:16:11

@hofi601:

most jobb sokkal.

benne laknak a dobozokban.

négy első felni a fellépőruha, amennyivel más az et és a szélesség, akkora nyomtávszélesítő megy alá hátra.

hofi601 2015.03.31. 09:11:20

@nem kéne...: Köszi. A dobozokban van valami magasabb szintű tudomány, vagy csak annyi, hogy a menetszél nem "fújja el" a töltőlevegőt?
Hátul így már elég a tapadás, vagy próbálkoztok majd szélesebb gumival is? (Tudom, hogy ez a gumi most adottság, a szó minden értelmében.)

nem kéne... 2015.03.31. 18:06:39

@hofi601: A doboz űrtartalma es formája kb tervezett.
Mérnök tervezte.
Meg nem merőlegesen megy el fölötte a menetszel, ami bemegy a dobozba, azt mar beszívja, plusz lehet szűrni a levegőt fojtas nelkul, ezt eddig nem tudta.

Gumi sem marad igy nyugdijas évekig, de következő verseny még biztosan négy első kerékkel lesz.

Slippery Slick a menetlabilizátor 2015.03.31. 20:42:56

@Tökösmákos: A Matizt aláírom, hogy nagyon jókat lehet vele autózni,simán hozza a Panda 100HP feelinget. Az MR2-bol meg mk3 jott be a legjobban gyári sperrel, vizes úton úgy lehet ívrol ívre dobálni, hogy az orulet.

Nancsibacsi 2015.04.27. 20:52:31

@Tökösmákos: Figyelj má: Karottának megvolt a Lexus-LFA - a többi kurva jó autót ne soroljuk fel, szerintem mindenkinek elég volna ez az egy. Én úgy gondolom ezzel kb le is van zárva a téma, mert pontosan tudja, hogy mire képesek a mérnökök, meg milyen jó tud lenni a gyári autó. Tudja mit csinál, mikor hangyászt farag. Ha szar lenne neki, már biztos abba hagyta volna :-)

Most nézem ez az általad istenített cerebus vagy mi az isten egy angol, manufakturális ótó? Mert akkor nem kérdeztem semmit a megbízhatóságáról :-D

Mmboci 2015.05.03. 02:27:41

Lehet, hogy sokan nem értenek egyet Tökösmákossal de nem is kell. Viszont sok mindenben igaza van, például abban, hogy az autó optikailag hagy maga után kivánnivalót, bár ez ugye ez szubiektív és versenyautónál lényegtelen ha közben gyors. Másodsorban az autót nem Karotta építette hanem különféle kóklerek majd egy hozzáértő befejezte, bár az a hozzáértő feleennyiből épített volna egy sokkal gyorsabb BMW-t. A legmocskosabb húzás az volt amikor Karotta indult a Speedhunters autóépítő versenyén és megnyerte mert a Totalcar olvasói rá szavaztak, én itt csalódtam nagyot Karottában. Szóval sokaknak nem tetszik Tökösmákos véleménye de neki legalább van, fel meri azt vállalni és nem béget együtt a tömeggel mint itt sokan.
süti beállítások módosítása