Hangyász hétfő 35 - Egy rohamosan épülő motor - Karotta Közlöny

KAROTTAKÖZLÖNY

Nínó Karotta élete és munkássága autóbuzériában és másutt

Hangyász hétfő 35 - Egy rohamosan épülő motor

2012. október 19. 23:33 Nínó Karotta

424718 494227363930154 212624308 n

Oké, oké, péntek van, tudom. Az is alig. Szíves elnézést kérek. Az úgy volt, hogy egy nap haladékot PWRacing Áki kért személyesen. Nem azért, mert nem haladt, ellenkezőleg, azért, mert akkorát haladt, hogy egy mindenestül lezárt munkafázist szeretet volna megmutatni. Mit tehettem volna, beleegyeztem. Majd a nyakamba szakadt az újrainduló totalcar tévéműsor és az indexes irodai robot, és nem jutott egy rendes éjszaka se posztot írni. Hanem most!

aardvark datsun 260z hh35 2

Múlt héten ott hagytuk abba, hogy a Debil Tehermadárhoz fohászkodtam, hogy hozza meg valahára a motorhoz hiányzó cuccokat. Az ima meghallgattatott, és másnap, pont a tévéadás felvételére hozta meg Gergő barátom a megváltó pakkot. Annyira súlyosan megtervezett-megjátszottnak tűnt az egész, hogy szerintem egy néző se hitte el, hogy vak véletlen, hogy pont begyalogol valaki két nagy doboz vassal, pedig olyannyira az volt, hogy fel se vettük. Péntek délelőttre leszállította a futár Baksára termékeket. A doboz tartalmából:

aardvark datsun 260z hh35 5

Egy szett 272 fokos, 12 mm-t nyitó vezérműtengely, strapabíróbb szeleprugókkal. Ezek közepesen agresszív tengelyek, viszonylag meredek fel- és lefutással, de messze nem az a radikálisan krákogós-haldoklós, fent szaggató fajta. Lehetett volna bőven vadabbat is választani, de akkor még nem tudtam, hogy megbontjuk a motort, és gyári dugókkal és hajtókarokkal nem lett volna értelme még feljebb tuszkolni az üzemi tartományt.

aardvark datsun 260z hh35 8

Egy szett Eagle H-profilú, kovácsolt hajtókar. Az Eagle olcsó kínai termék, amerikai címerrel. A minőségét jónak mondják, ARP csavarokkal érkezik, ami menőnek számít, és mindenképpen sokkal strapabíróbb, mint az öntött gyári, ami szeret nagy fordulaton elszakadni. Pont ezért cseréltük le: szemben a legtöbb amerikai tunerrel, akik feltöltik a VQ-t, a Hangyász szívó lesz, de az eredeti 6500-nál jó 800-zal magasabbra vett leszabályozással. Ez itt alul a gyári szett.

aardvark datsun 260z hh35 3

Egy pár három-az-egybe kollektor. A kollektor a komplett leömlő vége, itt találkoznak először az egyes hengerekhez tartozó kipufogócsövek. A jó kollektor kis szögben, szépen hegesztve, finoman futtatja össze a gázoszlopokat, hogy ne keletkezzen nyomásfokozó örvénylés odabent. Amerikában van egy nagyon híres Burns Stainless nevű vállalat, ahol elképesztő mesterműveket gyártanak, a megrendelő autójához egyedileg méretezve. Na ezek nem onnan vannak, hanem a tök névtelen Columbia River Mandrel Bendingtől, az Ebay-en át.

Izgultam is, hogy mennyire lesz az olcsó hús leve híg, de elsőre azt mondom, semennyire. A hegesztések szépek, a csövek belső összevezetése, ahol a bajok szoktak lenni, pontos és gusztusosan eldolgozott. A leömlő talpait Áki már hetekkel ezelőtt kivágatta, a csövek méreteit kiszámoltam és elküldtem, a kollektorról az előbb beszéltünk, azaz immár összeállítható a komplett leömlő, csak ki kell találni a pontos pozícióját.

Ezeken kívül kap egy új, gyári olajpumpát, a későbbi, VQ35HR motorét, ami magasabb fordulatra van tervezve. Meg tömítéseket, firlefrancokat és mifenéket.

aardvark datsun 260z hh35 10

Mielőtt összeszerelhette volna a motort, Ákosnak keletkezett egy kis marni valója. A VQ35 hűtése fura: a víz java az első hengerpárnál egy nagy járaton lép be a hengerfejbe, amin aztán hosszában végigfolyik, a végén összekeveredik a blokkból feljövő többi meleg vízzel, és hátul lép ki. Ettől a hátsó hengerpár hajlamos túlmelegedni és becsörögni/kopogni (ez az, amikor a keverék nem a szikrától gyullad be és ég el, hanem hirtelen, vadul, robbanásszerűen, gyújtószikra nélkül is), azaz tönkreteszi magát.

Screen Shot 2012-10-19 at 10.55.30 PM.png

Nem mi vagyunk okosabbak a Nissan mérnökeinél, hanem a Nissan mérnökei: a 2007-től gyártott HR-ben áttervezték a vízkört. Itt a hengerfejtömítés elzárja a nagy melegvíz-feljáratot, és a víz java közvetlenül a hengereknél, a kipufogószelepek mellett lép be a fejbe, amivel sokkal egyenletesebb a hűtés. Nincs is más teendő, mint a HR HF-tömítését tenni a DE motorba, és kibővíteni két vízjáratot, amit Ákos meg is tett.

aardvark datsun 260z hh35 16

Aztán, ha már kéznél volt a maró, összeportolta a pillangószelepházak öntvényét a hengerfej szívócsatornáival, mert pontatlan volt az illesztés, amin megbotlik a levegő. Gyakori, hogy a reszelgetés után végre tisztességgel meghúzna az ember valamit, így aztán egy gépműhelyben biztonsági síkolást végeztek a hengerfejeken, aztán mehetett is össze, frissiben becsiszolt szelepestül.

aardvark datsun 260z hh35 15

A végső optikai csalás a VHT piros wrinkle paintje, vagyis ráncos, a valóságban inkább fémes felületet adó festéke. Ezt azért vásároltam (brit Ebay), mert a modern VQ szelepfedele undi műanyag, és ha valamit nem akarok látni egy 40 éves versenyautóban, az a műanyag.

aardvark datsun 260z hh35 18

Így már istenes, sőt, készre szerelve fájdalmasan menő, de azt sajnos csak jövő héten mutathatom meg. Ezzel átadnám a szót PWRacing Ákosnak:

Szia!

Fejlemények: Elkészültem a hengerfejekkel. Összes szelep becsiszolva, összes rugó és szimering kicserélve. Mivel az MLS rendszerű tömítések jellemzően kényesek a felületi egyenetlenségre, elvittem a gépműhelybe a fejeket, és síkba húzattam őket. 0,15 mm-ből patika egyenes mindkettő.

aardvark datsun 260z hh35 7

Felszerelés előtt összemunkáltam mind a hat csatornát az itb-k csöveivel (most már kicsit kezdem utálni a marót... :-) )  

aardvark datsun 260z hh35 11

Felraktam és fixre húztam mindkét fejet, betettem a 24 hidrotőkét, és bekerültek a helyükre az új veztengelyek.Kicseréltem az olajszivattyút és lefestettem a szelepfedeleket. Két réteg alapozóval, és két réteg festékkel ezt a textúrát adja, 20 perc hőlégfúvózás után.

aardvark datsun 260z hh35 19

Nekem nagyon tetszik, remélem meg leszel vele elégedve.

aardvark datsun 260z hh35 1

A teljes belső burkolathoz itt az anyag, lábhoz szereztem "tyúklábmintás" alu lemezt. A héten ezzel szeretnénk dolgozni, párhuzamosan a műszerfallal.

És mielőtt bárkit felemésztene belülről a sárga epe az irigységtől, engedjétek meg, hogy megmutassam, hogy mutatnak az egyszer már újraalkotott műanyag sárvédőim az autón.

P1060754 [1600x1200]

Igen, nem fér el alattuk a kerék. Az a kerék, azzal a futóművel, azon az autón, ahogy és amire készültek az idomok két hónapja. Nem értem, ötletem sincs, és bármilyen más helyzetben meg is őrülnék tőle. De Ákosnál úgy mennek a dolgok, hogy ebben sem a szopóroller újabb lejtőre fordulását látom, csak egy vidám sikánt a célegyenes előtti kanyarkombinációban. És holnap megyek látogatni. Mert ez még mind hétfői sztori. És mindjárt megint hétfő van.

82 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ricardó · http://www.autotemeto.blog.hu 2012.10.19. 23:35:49

És IGEN, Karotta megcsináltad! :DDDD

tocibacsi 2012.10.19. 23:48:38

Péntek este régen Dallas volt, de ez jobb! Annyi itt az új infó, hogy mivel hosszú hétvége jön, talán kibírjuk szerdáig is!

TaaT 2012.10.19. 23:53:11

A wrinkle paint festés nagyon zsír :)

TaaT 2012.10.19. 23:54:16

@TaaT: a festés szó nem kellett volna, na mindegy késő van már...

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2012.10.20. 00:09:10

Nagyszerű hírek! Azt a sárvédőt nem értem. Nem úgy kezdték alkotni, hogy a helyén volt a kerék?

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.10.20. 00:13:24

@Hammer: De. Éppen ez benne az érthetetlen. És nagyon nyomasztó.

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2012.10.20. 00:15:09

@Nínó Karotta: Csak arra tudok gondolni, hogy valami élő anyaggal dolgoztak, ami magától növekedett még egy kicsit...

Bence507 2012.10.20. 00:17:17

Hogyhogy meg kellett bontani a blokkot?

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2012.10.20. 00:42:01

A sok állásban feldagadt a lába, ezért nem lehet ráhúzni a gatyaszárat.

E!

rashy729 2012.10.20. 04:50:09

Karotta, komolyan azt vetem észre, hogy mire a cikk végére értem vigyorogtam, pedig nem is az én autóm lesz! :)
Az irigységet viszont egy elb*szott sárvédővel nem tudod enyhíteni! :)

Ronin_ 2012.10.20. 05:37:00

Úgy gondolom, hogy lassan nekiállhatsz saját autót építeni!;-)

dreamhotep 2012.10.20. 08:17:36

"Gyakori, hogy a reszelgetés után végre tisztességgel meghúzna az ember valamit"

Szerintem értem mire gondolsz Karotta

PiszkosFreddy 2012.10.20. 08:18:33

Hijnnye...ez mán' minggyá kész van!

onager73 2012.10.20. 08:19:19

Elsőre nem értettem, hogy mi köze a Winklernek a festéshez. Elolvastam még egyszer :)
Amíg várunk a következő cikkre, egy kis néznivaló 280Z: www.blocket.se/stockholm/Datsun_280Z_Banracingbil_43207185.htm?ca=11&w=1

tomnemtom 2012.10.20. 08:25:55

gondolom, a csehszlovák mérnökök ott Iwakiban nálam sokkal jobban értenek hozzá, de az a vízköpeny-térfogat nekem így, szemre nagyonkicsi. vagy nem tudok képet értelmezni :)
üdvözítő a haladás, most már izgulok !

protézisesh 2012.10.20. 08:30:28

@Bence507: A regi motorban csak 5 dugo volt ( lasd foto), ha csak potoltak volna a hianyzot, akkorbaz uj dugon nagyobb kompresszio lenne, ezert kellett kivenni a regi 5ot es befuznina hat ujat. :-)

Schütii 2012.10.20. 08:31:28

Nagyon jó! A motoruning a részegységek "optimalizálásával" kezdődik. És "ép ésszel" addig is tart. :)

Tizenkettő 2012.10.20. 08:34:40

Csodaszépen halad a munka!

Daniel01 2012.10.20. 08:48:04

Mióta ennél a Mesterembernél leledzik az autód,nagyon szépen(és igényesen) halad.Az írásaidból pedig visszaköszön,és szupereket írsz:)Hajrá hajrá!

eXDub 2012.10.20. 09:19:12

Ehhez csak ennyit tudok hozzáfűzni a sok hónapos "szopóroller" után...VÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ!!! :)))) Jó lesz ez, mit jó, kibeb@szott vagány verdád lesz Gábor! Veled együtt örülünk! :)

Üdv!

S4mu3l 2012.10.20. 09:37:23

Ez a ráncos festék baromi jó, azt hittem ilyen csak szinter (vagy porfesték?) verzióban létezik.

Első Károly VahÚr 2012.10.20. 09:54:50

Szuper.A hosszú hétvége egyik legjobb része most ez a blog.

mtk001 2012.10.20. 10:06:47

EZ brutál motor lesz !

dean23 2012.10.20. 10:10:17

Az szöszi pincérnő rakta össze a blokkot aki pucsított a tctv-ben?! :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.10.20. 10:44:24

Sárvédő -> AAAARRRGH
Nem lett az ot alakítva már a felpróbálás óta?

rekspeiler 2012.10.20. 11:00:12

Az első képen nagyon ördögi vagy!:))) Hangyászdémon:)

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2012.10.20. 11:01:56

@Nínó Karotta: Ez sárvédő dolog arra emlékeztet, mikor valamit megjavít az ember úgy, hogy csak szétszedi és összerakja. Csak fordított előjellel. Viszont a motor iszonyúan jól néz ki, és még mindig fénysebességgel halad a Hangyász.(Egyébként meg már késő, lassan a sárga szín eddig ismeretlen árnyalatait veszem fel.)

Suttora 2012.10.20. 12:54:49

Kár a sárvédőért :)

gonosz999 2012.10.20. 13:47:59

Végre már van mit olvasni.
De elég sok mindent megtudtunk személyesen a Karotta sokat elárult :-)

novothauto · http://novothauto.hu 2012.10.20. 15:51:24

És a végén eltűnsz vele a lenyugvó Napban :)

Flankerr 2012.10.20. 17:35:29

Ilyen tempóval szerintem csak meg lesz az utolsó idei adásban a "Hangyász első óvatos lépései" videó..:)

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.10.20. 18:08:29

Eh, az a sarvedo dolog megoldhato ideiglenesen is, a fo dolgok szepen haladnak az a lenyeg! Csak kerdezem: a szelepdekniket miert nem lehetett ugy hagyni? A holeadasa festetten nehezebb lesz, plus felesleges munka. ( jaj, most troll lettem??? )

Milyen radiator lesz bent? Elekromos vizpumpan nem gondolkodtal? ( nagy elonye hogy allo motornal is tud keringetni es pszichikailag jo a tudat hogy "nem vesz el erot" a motortol ( mint tudjuk ingyen energia nincs de placebonak kivalo;)

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.10.20. 18:09:15

Na majd ha egyszer lesz hooters magyarban akkor nem kell fotoshoppolni :D

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2012.10.20. 18:51:17

@visszakettopadlogaz: most sem kellett, mert van mar Hooters Budapesten ;)

Béza Dániel 2012.10.20. 19:15:55

@visszakettopadlogaz: ha jól vettem ki műanyag a szelepfedél, annak meg nem oszt nem szoroz a festés hőszigetelés szempontjából.

Nap 2012.10.20. 19:23:10

Nem lehet, hogy amikor a sárvédőt mintáztad, még könnyebb volt a kocsi?

ladarevolution · http://www.ladarevolution.atw.hu 2012.10.20. 19:38:06

jó lesz ez :)

amúgy csak az én szemem bántja, hogy majd minden illesztésnél rozsdás a váz?

nem mintha lenne jelentősége működés szempontjából, de 20 év múlva lehet hogy lakatolni kell majd :D

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.10.20. 19:46:04

@gergo: naaaa :) gondolom hangulatjavito intezkedes csomag reszekent! :D gyakrabban kell hazajarjak! :) vegul is nem csodalkozok, minden eler egyszer kis hazankba is, ido kerdese.

@Béza Dániel: oke hogy muanyag de a holeadasi kepesseget mindenkeppen rontja minden ravitt felulet - ha meg jol emlekszem Hoatadas/hotani tanulmanyaimra.

adikornel 2012.10.20. 19:54:58

Végre nem a fejed vörösödik az idegességtől, hanem a szelepfedeled Ferrari-vörös. Igaz, neonfény alatt kicsit narancsvörösnek tűnik. :)

butcher__ 2012.10.20. 20:06:09

Az a baj hogy így túl hamar kész lesz és nem tudunk majd mit olvasni. Jó lenne ha megint lassan készülne hogy sokáig legyen hangyászhétfő :)

TaaT 2012.10.20. 20:39:12

@visszakettopadlogaz: "oke hogy muanyag de a holeadasi kepesseget mindenkeppen rontja minden ravitt felulet"

sírok XD

a márk 2012.10.20. 20:55:04

igen komoly tiszteletet ébreszt a blokk látványa, szép gép lesz!

ommm 2012.10.20. 21:19:43

@visszakettopadlogaz: Nem tudom, szerintem meglehetősen ritka a cseppfolyós szelepfedél :)

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.10.20. 21:26:58

@TaaT: @ommm: lehet felre ertes lappang valahol. En kerdezem: letezik olyan hogy befestunk valamit es attol jobb lesz a holeadas?

Itt esztetikai okok miatt kerult festek ra ( ha jol ertelmezem a cikket ) erre jegyeztem meg hogy ez nem hasznal a hohaztartasnak - letezik egy Lambda nevu irasjel amit hovezetes/hosugarzas/hoatadas teren a holeadasi kepessegnek neveznek, az a tenyezo ( a fizika jelen allasanal ) itt romlik.

Vagy ha rosszul tudom javitsatok, izibe! :)

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.10.20. 21:33:08

@Béza Dániel: a muanyag miert lenne mas? Az nem ad le hot? Vagy ? Vegul is teljessen mindegy, a lenyeg hogy szep es remeljuk jo is lesz, mintahogy az egesz auto.

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.10.20. 21:37:40

@a márk: egy soros motor nem tud ilyen szep lenni! A bikini es a Heineken sor utan talan a V motor ami a legtobbet adta az emberisegnek!! :D

Shadowbull 2012.10.20. 21:55:50

ha mar igy szepen haladnak a dolgok, nem mondhatnank ezentul hajtorudat hajtokar helyett?

Tudom, szakbarbartrollkodas, de hatha...

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.10.20. 22:18:13

@Shadowbull: a hajtokar nem a drive arm bol jott egyenes forditasban? Vagy a nemet szakirodalom egyenesforditott gyumolcse? Szerintem bizonyos fokig vedheto a hajtokar szo bar ketsegkivul pontosabb a hajtorud kifejezes. Lasd meg sarvedo/sarhanyo, bar ott sejtesem sincs az eredetet illetoen.

skyrangr 2012.10.20. 22:29:12

@visszakettopadlogaz: angolból nem valószínű, mivel ott piston rod, illetve connection rod néven található meg...

TaaT 2012.10.20. 22:49:13

@visszakettopadlogaz: az álumóniumnak 237 a hővezetési tényezője, a PVC-nek 0,15... a festés ezen mit tud rontani szted?

Pepejoe 2012.10.20. 23:15:13

Hálistennek a legrosszabb esetben sem készítenek szelepfedelet "műbőrből"...:D

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.10.21. 01:16:47

@visszakettopadlogaz: A szelepfedélnek nincs dolga a hőleadással. A szelepfedél arra van, hogy ne spricceljen mindenhova az olaj a pörgő veztengelyekről, meg ne essen bele a vajaskenyér a vezérműbe. Egy csomó modern motornál tesznek is egy nagy marha hő- és hangszigetelő fedelet is a tetejére. A (vízhűtéses) motorból a meleget a hűtővíz viszi el, más nem nagyon.

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.10.21. 01:20:05

@Nap: Nem volt könnyebb, de a Hangyász rugóállandói mellett egy plusz mázsa úgy 3 mm magasságban, nem nagyon látszik.

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.10.21. 01:26:11

@ladarevolution: Engem is nagyon bánt a mindenhonnan kicsurgó rozsda. Nem adta ki a fényezés-előkészítés, úgy fest.

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.10.21. 01:30:03

@Shadowbull: Technikailag igazad van, de szerintem a befogadhatóság ebben a műfajban simán mehet a szabatosság kárára. A hajtórúd ugyanannyi betű, de kevésbé köznyelviesült. Nekem is nehezebben jön a számra, pedig tudom. Úgy vagyok vele, mint a lengéscsillapítóval, azt is gyűlölöm, pedig a gátló még pontatlanabb.

protézisesh 2012.10.21. 08:06:09

@Nínó Karotta: Szerintem a hajtoKARt hasznalja a szakma is, leven a "hajtorudcsapagy" szot eletemben most latom eloszor leirva, igy, hogy ideirtam. Es igen, angolul piston rod, vagyis "dugattyurud" nemetul meg "Pleuel" amit nem is lehet tukorforditani.

A lengescsillapitoval mi bajod? Pont azt csinalja, amit a neve mond: csillapitja a karosszeria lengeseit. Mi lenne ennel pontosabb? A "teleszkop" csak egymasba csuszo csoveket jelent, ami lehet azt autod lengescsillapitoja, a csomagterfedel kitamasztoja, vagy a regi tengereszek messzire nezo eszkoze is... A gatlo mega bode es a sibeda melle valo.

@visszakettopadlogaz: A heineken nem sör!

ccvv 2012.10.21. 08:33:32

@Hammer: Élő szövet fém vázon?

:D
:D
:D

ccvv 2012.10.21. 08:37:42

@visszakettopadlogaz:

Ez megosztó gondolat ám!

A sorhatisten hívei meg ne kövezzek, a bikini akkor jó, ha már nincs fent, a sör meg... nos, arról egy hideg láda társaságában még vizsgálódnom kellene... :D

Shadowbull 2012.10.21. 11:35:15

@Nínó Karotta: "szerintem a befogadhatóság ebben a műfajban simán mehet a szabatosság kárára"

Nyilvan. Bar ha nem kerul energiaba...

Shadowbull 2012.10.21. 12:01:20

@protézisesh: "Szerintem a hajtoKARt hasznalja a szakma is"

Nem.

A hajtokar az a kurbli.

de mindegy, csak zarojelben jegyeztem meg.

w a s d 2012.10.21. 13:00:15

Amúgy régóta érdekel, hogy a motorban a hajtórúd rúdságát nem teszi- e tönkre a saját tömege?

35up (törölt) 2012.10.21. 14:25:17

@visszakettopadlogaz: "a hajtokar nem a drive arm bol jott egyenes forditasban?"

Nem letezik ilyen, hogy drive arm. Olyan letezik, hogy piston rod (ha rovidek akarunk lenni, akkor con-rod). Ami szinten nem kar. Ugye te nem autot szerelsz az USA-ban? :)

"Vagy a nemet szakirodalom egyenesforditott gyumolcse?"

Nemetul Pleuelstange, ami szinten rud, es kar megint nincs a kornyeken.
Egyedul talan az olaszok es a franciak nem hasznalnak osszetett szot a hajtorudra, ott szimplan biella (it) / bielle (fr).

Ezt hivjak hajtokarnak:
farm4.static.flickr.com/3009/2553315745_041382c916_b.jpg

35up (törölt) 2012.10.21. 14:56:20

@powered: Akkor most harmat talalhatsz, a con-rod minek a roviditese :)

TaaT 2012.10.21. 15:47:17

@35up: ha gúgliba beírjuk hogy hajtókar akkor 2féle képet fog kidobni, az egyiket már linkelted, a másik meg... ki fogod találni :)

Amúgy ez ugyanolyan mint a szivattyú vs pumpa esete...

35up (törölt) 2012.10.21. 16:28:58

@TaaT: Attol, hogy milliok tudjak rosszul, meg nem lesz helyes.
A ket fogalom ket eltero dolgot jelol. Persze ha ez egy biciklituner blog, hasznalhatjuk a hajtorkart is :)

TaaT 2012.10.21. 16:39:16

@35up: Ha ebben a blogban azt írja Karotta hogy berakták a hajtókart, mindenki tudni fogja miről van szó, innentől ez egy meddő vita :)

35up (törölt) 2012.10.21. 16:45:00

@TaaT: ...kiveve a gepesztrollokat, akik azt fogjak hinni, pedalos moszkvicsot epit.

TaaT 2012.10.21. 17:21:10

@35up: a többség érdeke a kisebbségé előtt :)

35up (törölt) 2012.10.21. 18:11:11

@TaaT: "Muszaj" szavunkat is kevesebben tudjak helyesen leirni, mint ahanyan nem - akkor gyozzenek a hulyek, ha mar egyszer tobbsegben vannak? Erdekes felfogas.

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.10.21. 21:30:56

@TaaT: vaooo akkor mar ertem, hat itt nagysagrendi kulonbsegek vannak ezek szerint! Mondjuk en epuletek hovesztesegeit szamoltam regen ( kaptam erte fizetest is ) a finommechanika ezen terulete ennyire pontossan nem volt meg. Ennek fenyeben ertheto hogy miert van lefestve feketere a motoromon is a szelepdekni - eddig nem tunt fel. A ktm en ugy ontottek ki hogy "rucskos" legyen - gondolom a felulet noveles miatt, amugy ugyanezen okok miatt hosszanti bordakat szoktak onteni bele, de hat akkor a muanyag megoldja ezt a kerdest.

@protézisesh: izlesen nem vitatkozunk :)

TaaT 2012.10.21. 22:39:38

@35up: Vesszenek a helyesírás és gépésztrollok :)

Dandie (törölt) 2012.10.22. 17:05:55

nem is mondom, hogy hétfő van

Poita not Peter! 2012.10.23. 12:43:13

most tényleg ilyen hülyeségekbe kell belekötni, hogy a hajtókar hajtókar-e meg a műanyag szelepfedél hőleadása egy víz és talán olajhűtővel szerelt motoron? Ha külföldre megy az ember ilyen hülye lesz???

freddy_m · http://feri.szikla.hu 2012.10.23. 15:13:24

Szerintem forradalmi változások vannak és emiatt sok idő megírni.

nick: 2012.10.23. 23:59:36

sztem legyen inkább az, hogy hétfő akkor van, amikor itt új poszt kerül ki, és kész! :-P
le a Gergely-naptárral, jöjjön az új, nemlineáris Karotta-naptár :-)

...amúgy is lehet, hogy pont ezáltal ússzuk meg a maja világvégét! ;-)

egyébként meg, Karotta, sztem ne foglalkozz a hétfői hőzöngéseinkkel! :-)
egyrészt nem komolyak (de!(...NEM!)), másrészt meg akármikor posztolsz is, úgyis itt leszünk, hogy elolvassuk izibe' - akinek esze és RSS-readere van, már biztosan betöltötte ezt a blogot is :-)

nick: 2012.10.24. 00:00:12

...ja, és a régi, Gergely-naptár szerint már szerda lenne :-P :-DDD

35up (törölt) 2012.10.24. 23:13:56

@Poita not Peter!: "Ha külföldre megy az ember ilyen hülye lesz???"

A nemzetgazdasag hatalmas szerencseje, hogy az osszes professzor Magyarorszagon maradt :]
süti beállítások módosítása