Mivel a héten további futómű-számolgatás és fémvagdosás történt elsősorban, és azzal nem merlek megint fárasztani benneteket, ezért inkább képregényes jelleggel szaladjunk át a bejárt úton. Egy éve itt tartottunk: a Hangyász orra lenyesve, a gyári nyúlványok a helyükön, az SX-tornyok a helyükön, alul ott egy kész Ford-SX hibrid bölcső, és mutatóban ott egy kormánymű is, a végén két Ford csonkállvánnyal. Egész mutatós!
Ekkor eljött az OT-Expo ideje, amire megígértem, hogy a Totalcar Japán-tematikájú standjára kimegyünk, hogy Szabó-Jilek Ádám gyönyörűre restaurált 240Z-je mellett ott feszítse a műanyag muszklijait. Ehhez gyorsan össze kellett gányolni. Így került az OMG Visuals műhelyébe.
A műanyagok felhányása simán ment. Ilyenkor derül ki viszont, hogy az üvegszál micsoda egy szemét anyag. Hiába keletkezett a minta ezen a konkrét autón pár hónappal korábban, rengeteg helyen elmentek a vonalak, igazgatni kellett. De messziről kiadja.
Zsófi épp gyantával és üvegszállal rögzíti a hátsó szellőzőrácsot. Az órát nem látjuk, de hajnal van. Ő csinálja a műanyag műszerfalat is, egy angyal. A TC tévéműsorának Gymkhana blokkjában ő az indítólány.
Az OMG alapos vállalat, a fényezés előtt nyomtunk egy gyors látványtervezési kört. Ilyen például nem lett. A sarokban Lajcsi, a műanyagos- és fényezőmester viszolyog előre a rettenetes szívástól.
A versenyautó-tervezés egész embert kíván. Ennek illusztrálására itt a fenti tervhalmaz a rajtszámkör logotípiájáról. Az igazi nincs rajta. A korhűség kedvéért Futura Condensed lett.
Az OT-Expo előtti hajnalon épp feketére fújom a rácsot. Lajcsi ezerszer különbül megoldotta volna, de sürgős aludni valója akadt.
Nem gyártottak még olyan érzékelőlapkát digitális fényképezőgépbe, amit Lajcsi keze munkája ne égetne ki. Az alapszín a Honda Premium White Pearl nevű, nagyon enyhén sárgás, meleg fehérje.
Györggyel felszereljük a műanyag csomagtartófedelet. A kacsafarok-spoiler klasszul merevíti.
Aztán feltesszük a tetőt. Ezt nem súlytakarékosságból csináltuk meg műanyagból, hanem mert az eredetiben egy randa napfénytető volt. A mintát Ádám autójáról vettük, hogy tökéletes legyen az íve.
A kamujapán rendszámon a kandzsik a japán nindzsin szót mintázzák, ez gyökeret, például sárgarépát jelent. Az S30 a Datsun Z első generációjának vázkódja. Nagyon szeretném, ha nem kérdeznéd meg, hogy miért van rajta olasz trikolór.
Azt ígértem, ma nem lesz futóműtudomány, de azért íme egy minilecke: amit itt látni, azt úgy hívják, negatív kerékdőlés. Ilyen mértékben mindenre használhatatlan, de itt nincs is rendes futómű az autó alatt, csak tessék-lássék összehánytuk.
Innen már egész jól kiadja. A rácsot perforált lemezből készítettem, amit a Metalloglobusnál vettem, valami pár ezer forint belőle egy két négyzetméteres tábla. Ugyanonnan van az elöl használt expandált lemez is, avagy a csirkerács. Bele se merek gondolni, hogy a tuningboltokban hányszoros az árrés rajta.
Hát, a külcsín egész jó. A kötény még magas, még jön alá egy splitter, de az ráér, ha megvan a végső hasmagasság.
Elégedett ogre és elégedett rozsomák egy képen. Sufnituning all-stars!
Annyira vicces, hogy az előtt a keresztbe futó merevítés előtt nem lesz semmi, akkor se, ha kész lesz. Ennyivel rövidebb a V6 a sor 6-nál. Az ablak igazából nem ilyen, ez az én mániám volt, hogy olvasszuk egybe a hátsó D-ablakocskával, mert nagyon szépen kiemeli a formát. Persze csukva. Nem, nem lehet lehúzni. Majd megoldjuk.
A tréleren. Az nincs rajta, amit lefújna a szél. A műanyag elég könnyű, főleg, ha nincs rögzítve.
Aztán szépen betoltuk a Vasúttörténeti Parkba. Legalább nem nagyon nehéz. Valószínűleg később sem lesz az, 950-1050 kg körüli menetkész tömegre számítok.
Legelső métereim a volánnál. Én kormányoztam, és működött! Mit tudtam én még akkor, hogy ez a kormánymű ilyen dicstelenül végzi. Még a TC-t ügyvezető Bende úr is segít tolni, ez igen nagy tisztesség.
Ennyire üres volt a héj alatt. Ezért nem mernék soha benézni Zimány Linda bőre alá se. A lámpafészket még maszkolószalag tartja.
Ezt a kész autón nem fogom tudni megcsinálni, annyival mélyebben lesz a splitter éle. Kérem megfigyelni a híres JPS-Puma cipőt, műhelyporral fedve.
A TC standja még nincs kész, de a Hangyász nagyjából oké. Most kötöm mindenkinek a lelkére, hogy meg ne érintse, mert azonnal összedől, mint egy kártyavár.
Nagyjából ázsiai lányok egy nagyjából ázsiai autó előtt. Szerintem nincs baj a globalizációval. Jól jegyezzük meg ezt a képet: ez volt 10 hónapja. Azóta rengeteg értékes szellemi és fizikai erőfeszítés segítségével eljutottunk ide:
Igen, jól látod, itt már egyáltalán nincs eleje. És kardánalagútja se. Ne essünk pánikba, minden lesz újra, csak először rendesen, becsületesen a helyükre kell kerülniük a dolgoknak. Engedjétek meg, hogy a kedvenc képemmel búcsúzzam. Ez múlt csütörtökön készült, és az autóm elejét ábrázolja.
Ha-ha-ha-ha! Oké, még pár apróság hiányzik, de a kackiásan meredő gólyaláb már egész tudományos szögben áll. Azóta kiszámoltam azt is, hogy az pontosan mennyi, de arról majd máskor. Ezen erektált MacPhersonnal átmenetileg búcsúzom, de hamarosan jövünk újabb fejleményekkel. A projekt ugyanis ezúttal halad.
májkrémke 2012.01.23. 06:35:12
anélkül nem megy.
streetsta · http://managertoys.hu/ 2012.01.23. 08:44:59
A szívást, a vörösen izzó szemmel monitor előtt számolgatást nem irigylem tőled, de majd a kész autót látva valamelyik pályán, a sárgaság fog emészteni. És akkor majd megkapod a magadét, hogy ezeknek a rozsomákoknak könnyű, naná, hogy az ilyeneknek van überexkluzív versenyhangyászuk.
Nagyon klassz korlenyomat lesz az olasz trikolóros kocsid. Egy igazi unortodox módon épülő versenyautó.
whale 2012.01.23. 09:37:35
ZON 2012.01.23. 10:28:14
a szalma alatt. Egy idős papbácsi járt vele korábban, végig vezetett szervizkönyv, karcmentes. 350-re lealkudta, megvette.
Ti meg itt kínlódtok...
vendriner aladár 2012.01.23. 10:33:22
BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2012.01.23. 10:33:52
Innen szép nyerni!
szemeteske 2012.01.23. 10:34:20
vasvizsla 2012.01.23. 10:36:52
laccci 2012.01.23. 10:42:17
Tizenkettő 2012.01.23. 10:47:21
Tizenkettő 2012.01.23. 10:48:00
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.01.23. 10:51:03
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.01.23. 10:53:42
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.01.23. 10:56:05
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.01.23. 10:56:55
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.01.23. 10:57:58
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.01.23. 10:59:29
Javító Zoli 2012.01.23. 11:01:52
Egész hétvégén az dübörgött az agyamban, hogy jön a következő szaladómű disszertáció, és muhahahaha, milyen kevesen fogják érteni és én is csak alig. Erre tessék, jössz itt az ovis csoportképekkel. Pffffff
:-D
Ha nem akarod, hogy százezred magammal békemenetet szervezzünk a házad elé, akkor húzzá' bele!
streetsta · http://managertoys.hu/ 2012.01.23. 11:09:16
De addig is szorgalmasan kell a Pilisben hegedálni. Mert a Mátráig el sem kellett ám menni azért a sok szép hóért!
ZYLO 2012.01.23. 11:09:35
scheerti · http://scheerti.blog.hu 2012.01.23. 11:11:15
cr500 2012.01.23. 11:30:21
Lowtyo 2012.01.23. 11:55:35
amúgy, miért van rajta olasz trikolór?
nagyonnagyon 2012.01.23. 12:06:23
Igazából az eredeti kocsiból már nem sok érintetlen pont van. A lelke miatt hagytok meg belőle pár lemezt, mert elgondolkodtató hogy igazából nektek felfogatási pontokra van szükségetek amiket bőszülten számolsz de itt igazából minden csak útban van. Nem egyszerűbb venni egy üres 3 dimenziós teret megadni a futómű ideális felfogatási pontjait, motortartó, kormánymű stb felfogatási pontjait és ehhez csinálni egy szép csővázat amin majd faszányossan mutatnak a csodás műanyag elemek? Egyre fogy ez a verda, pláne az eleje. Csak elméleti a kérdés, közben drukkolok feszt.
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.01.23. 12:25:01
nagyonnagyon 2012.01.23. 12:36:04
amenta 2012.01.23. 13:00:12
Jean-Baptiste Emanuel Zorg 2012.01.23. 13:15:12
will 2012.01.23. 13:40:40
esef 2012.01.23. 13:43:44
szerintem bolgárt akartak csak elrontották a színek sorrendjét... :D
klarky · http://kreport.blog.hu/ 2012.01.23. 13:48:15
(a végösszeget már meg sem merem kérdezni)
kamikazeee 2012.01.23. 13:57:02
AzHofi 2012.01.23. 13:58:59
vendriner aladár 2012.01.23. 14:25:41
Tizenkettő 2012.01.23. 14:51:20
SzaszaE30 2012.01.23. 15:00:53
Amúgy tényleg sokkal szebb ezzel az egybe-ablakkal, már csak arra vagyok kíváncsi, hogy lesz rajta elhúzható felület.
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.01.23. 15:47:41
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.01.23. 15:49:25
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.01.23. 15:50:49
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.01.23. 15:52:55
klarky · http://kreport.blog.hu/ 2012.01.23. 15:54:34
Flankerr 2012.01.23. 16:04:58
Bunko Jani 2012.01.23. 16:47:44
minden elismerésem a tiéd!
De biztosak vagytok abban, hogy ez a futómű beállítás így kisiparban csinálva jobb lesz mint a gyári beállítás? Jobb lesz a geometria, jobb lesz a precíziós gyártás, jobb lesz a végén a stabilitás?
Nem akarok vészjósló lenni, meg fikázni, de kiváncsi vagyok, hogy hogyan tudjátok felülmúlni a gyárat, meg a robotokat, meg az ezred milliméteres pontosságot. De aztán ne legyen csalódás!
Üdv: János
nawakusi 2012.01.23. 17:31:18
PS.: ha majd ''kész'' lesz a kocsi leváltja a TCTV adásaiban a gyengébbik mx-5ös gymnkhanázó autót? :D ....Vagy felteheném úgyis a kérdést, hogy mit kéne ajánlani neked azért, hogy a bódy szilvy kaliberű versenyzők terelgessék egy évadon keresztül?
freddy_m · http://feri.szikla.hu 2012.01.23. 17:40:54
Amúgy kezd a projekt csikosivá válni, aholis nem az autó a cél hanem az autó csinálás.
S4mu3l 2012.01.23. 18:27:13
visszakettopadlogaz (törölt) 2012.01.23. 18:45:35
az 1 tonna feletti sulyt igy elso hallasra soknak erzem, en mint aki teljessen hulye a dologhoz azt gondoltam megall 7-800kg nal, hiszen csupasz az egesz, elektromos ablak es klima nem fogja novelni a sulyt meg a kenyelmi extrak, a v6 meg szerintem konnyebb mint a sor6..... de hat tuti le lesz merve.
Ulrich von Lichtenstein (törölt) 2012.01.23. 18:47:49
nehogymárne 2012.01.23. 19:06:50
robian 2012.01.23. 19:36:58
kövesse a külcsínt a belbecs. tisztelet
comp 2012.01.23. 19:37:53
BUBISBUBLEK 2012.01.23. 20:25:35
K.Jani 2012.01.23. 20:58:04
Nadehát a zen mesterek is megmondták, hogy az út a lényeg, és nem a célba érkezés!
8001A 2012.01.23. 21:16:25
ps3peter 2012.01.23. 21:30:30
Ezúton köszönöm, hogy olyan remek 350Z teszteket készítettél, hogy muszáj volt kipróbálni egyet, onnantól meg már nem volt megállás.
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.01.23. 21:32:31
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.01.23. 21:34:36
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.01.23. 21:36:10
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.01.23. 21:37:51
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.01.23. 21:39:47
Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2012.01.23. 22:48:18
A Datsun "másik feléből" Safari Rally-spec autót köll építeni, traktorkerekekkel!
kamikazeee 2012.01.23. 22:48:52
Hiába, prototípust még egy márkaszervíz sem szervízelt itthon... (: P)
Csikós Zsolt 2012.01.23. 23:12:00
Egyébként a zászló nem olasz, hanem mexikói (ki néz itt Top Geart?)
Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2012.01.23. 23:14:16
Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2012.01.23. 23:24:35
De csak azért, hogy legyen még egy életveszélyes autó az autópályán. LOL
mtk001 2012.01.24. 01:14:40
Easy rider !
Lowtyo 2012.01.24. 07:59:14
csak a tc, csak a tc.
Sudyke 2012.01.24. 10:18:34
ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.01.24. 10:34:49
Lomha 8V 2012.01.24. 11:49:21
Ezen nagyon sokat röhögtem, köszi! :D XD
tomnemtom 2012.01.24. 12:45:48
olyan kis szerencsétlen bármelyik, ha nincs rajta kerék :)
a márk 2012.01.24. 19:59:58
Tisztelt Rozsomák barátom, jó látni azt a precizitást amit beleviszel. Ráadásul a hozzávaló tudás sem szedett vedett sztorikra alapul, hanem évek súlyos szelektív memorizálásának eredménye. Le a kalappal előtted tényleg, jó, hogy itt tarthatsz és én olvashatom. Egyet kérdenék én:
Mikor vereted már ezt a bringát végre pályán?
ui.: tudom ez is olyan, mint a jó bor meg a jó nő, szóval megéri várnod.
a márk 2012.01.24. 20:06:10
scheerti · http://scheerti.blog.hu 2012.01.24. 20:28:37
whale 2012.01.30. 19:15:28