Hangyász hétfő 51: Hangyász a Hungaroringen - Karotta Közlöny

KAROTTAKÖZLÖNY

Nínó Karotta élete és munkássága autóbuzériában és másutt

Hangyász hétfő 51: Hangyász a Hungaroringen

2013. június 20. 01:06 Nínó Karotta

datsun 260z aardvark hungaroring 022

Ültem a 39-es boxban a feleslegesen kicígölt gumirakásomon, sajgó tagokkal, hullafáradtan, mocskosabban, mint a kamaszkori fantáziám. A szememet csípte a verejtékkel belemosott naptej. Az elmúlt négy napban összesen tíz órát, ha aludtam. Ültem a gumikon, és néztem a Hangyász körül nyüzsgő rengeteg embert, a kamerás mobilok sorfalát. És a felbakolt Datsun alatt Áki szerelőjét, Sandi Zsoltot, a feje felett egyensúlyozott differenciálművel. Délután fél hat felé jártunk, percekkel a zárás előtt. Aranyos alkony közelgett. Nem mentem egyetlen gyors kört sem.

datsun 260z aardvark hungaroring 041

Két nappal korábban, csütörtökön reggel az OMG Visuals teremtő óriásával, Benyó Gyurival nekiálltunk a pályanapi felkészítésnek. Az alábbi listával érkeztem:

- bal féltengely-gumiharang beleér a gólyalábba
- kormányközép ferde
- hegesszünk vonószemeket előre-hátra
- splittert felszerelni
- diffúzort és uszonyait felszerelni
- hűtőburkolat és nyílástakaró kialakítása
- doblemezek felszerelése
- lukas gumit cserélni és javíttatni
- elhúzható ablakplexi fulladás ellen
- csigaszemeket fixálni, beállítani
- átmeneti légszűrő csövezéséhez bilincseket pótolni
- futóműre rámérni
- váltóhőmérőt beszerelni
- tűzoltórendszert beépíteni
- Michelin-matricákat felragasztani
- Derékszíj a csomagtartóra a kutyarágta OMP leszorító helyére

A csomádi szerelésekről nincsenek jó képek. Annyira szorított az idő, hogy a dokumentálás helyett a munkára kellett fordítani mindet. A lendületgyűjtés jegyében a matricákkal kezdtünk. Alapos illető vagyok, ha korhűségről van szó, szóval vadásztam klasszikus Michelin logót, amit végül a cég magyar PR-ese küldött át vektororsan (köszönöm, Mónika), ebből nyomtattunk. Jó félórát elvacakoltunk a precíz ragasztgatással, végül 4,5-re értékeltük a dekoratőri munkát.

datsun 260z aardvark hungaroring 015

Második körben nekimentünk a féltengely-gumiharang mizériának. Mint tudjátok, a Hangyász alatt hátul 200SX versenyfutómű van. Ennek minden rögzítési pontja egyedileg készült, márpedig a kézműves munka drága és pontatlan, ezért nem használja már egyetlen autógyár sem. Maga a hátsó segédkeret - többszöri igazgatásra - a helyén van, de sajnos a bal toronyban van annyi pontatlanság, hogy más szögben áll tőle a rugóstag. Ez a kerék mozgásának útját érdemen nem befolyásolja, mert azt a lengőkarok intézik, de sajnos pont annyit árt, hogy így összeér a féltengely harangja a gátlószárral, amitől idővel kilukad.

Eleinte dróttal és kötegelővel próbáltuk összehúzni a gumiredőket, de a BDSM-féltengely nem vált be. Végül lemartunk a gátló házának és kontraanyájának széléből, és kitágítottuk hátrafelé a toronytetőt. Így vállalhatónak tűnik. Mindez a két bekezdés a gyakorlatban elvitt vagy két órát.

datsun 260z aardvark hungaroring 046

A következő feladatnak a tolóablakot jelöltem meg, életvédelmi okokból. Egy szigeteletlen pályaautóban nyáron elviselhetetlen, élettanilag kóros hőség tud keletkezni, muszáj volt tenni ellene. Mindenképpen a Hangyász vonalaihoz illő, és a rendelkezésre álló helyet jól kihasználó fazont szerettem volna. Fél nap alatt el is készült. Egy. Szóval nekem már van, de az utas oldalához muszáj még egy kis erőt gyűjteni valamikorra.

Míg György a plexit szabta (elképesztő egyébként, hogy puszta kézzel flexel tö-ké-le-tes egyenest és ívet, szerintem lyukkártyát eszik), én beleépítettem a VEMS motorvezérlő digitális kijelzőjét egy 2,5"-ös külsővinyóházba. Eleinte nem akartam semmi modern vackot a beltérbe, de annyi gondunk volt a régi Stack műszerekkel, hogy egyszerűen nem vállaltam a kockázatot. A kis képernyőn a VEMS minden fontos élettani paramétert megmutat, így össze lehet nézni a digitális és az analóg valóságot.

datsun 260z aardvark hungaroring 016

Az általános munkamegosztás úgy nézett ki, hogy Gyurka csinálta a szaktudást és rutint igénylő feladatokat, én pedig minduntalan belekezdtem valami másba, hogy párhuzamosan haladjunk - hogy aztán elakadjak, és a segítségét kérjem. Így lett kész végül a vinyóház is.

Az éjszakát a splitter csinosításával töltöttük. Utáltam az első kísérletünk formáját, de maga a cucc kell, mert adataink vannak arról, hogy a Z-nek botrányos felhajtóerő ered az orrán. Így aztán szigszalag és alapos megfigyelés segítségével felskicceltük az eggyel jobb fazont, amit aztán György azonnal tökéletesre is flexelt. Ezt már eléggé szeretem.

datsun 260z aardvark hungaroring 021

Végül hajnal lett, mire hazaértem. Másnap reggel a Szögkerben kezdtem, vettem egy rakás rozsdamentes csavart. Megőrülök, hogy a még el sem készült autón már minden csavar barna, de ez még semmi ahhoz a drámai rohadáshoz képest, amit a padló alatt találtam. Elképzelni, megtippelni sem tudom, hogy miféle oka lehet ennek egy alig egy éve fényezett, azóta műhelyben álló autónál, pláne úgy, hogy ugyanaz az ember csinálta, aki a tökéletes, soha többé nem rohadó Elnöki Datsunt is. Vigaszt talán csak az nyújt, hogy a versenyautók jellemzően sokkal előbb törnek össze, mint hogy kilukadnának.

datsun 260z aardvark hungaroring 053

Felpakoltam a bilincseket az ideiglenes szívócsőre, amin át a gyári szívósor kapja a levegőt a légszűrőből. Ez az egész installáció csak átmeneti megoldás, végül a hengerenkénti pillangószelepek kerülnek majd vissza, csak előbb jön még egy kis kompressziónövelés. Megigazítottam a kormányközepet, leszedtük és közös erővel újratelepítettük a teljes padlóburkolatot, ezúttal akkora alátétekkel, amelyek talán nem szakadnak majd ki olyan könnyen a kompozit lapokból. Aztán belefogtunk a tűzoltórendszer beépítésébe.

Utóbbin volt egy kis vita, mert nem elengedhetetlen a pályázáshoz, és rengeteg volt még a dolog, de ragaszkodtam hozzá. Sok autó égett porrá az első pályanapján. Épp a frissesség, kiforratlanság miatt olyan kritikus, hogy legyen hova nyúlni, ha felcsap a füst.

datsun 260z aardvark hungaroring 029

Akkor is erre gondoltam, amikor - úgy egy óra múlva - felcsapott a füst. Addigra Powered Áki is befutott, úgy terveztük, hogy délután programozunk. Beültem, ráadtam a gyújtást, és ezzel gyújtottam. Alighanem a tűzoltórendszer bekötésekor okoztunk egy kis zárlatot a műszerfal mögött, ez volt a gond. Áki - aki maga sem aludt napok óta - egy óra alatt kikapta a műszerfalat és megjavította a kábeleket. Utána ledőlt, és horpasztott egy kicsit, amíg mi befejeztük a pakolást. Éjfél körül indultunk el a Hungaroringre.

datsun 260z aardvark hungaroring 032

A terv az volt, hogy lábon megyünk Csomádról, közben programozunk, aztán a Hangyász ott alszik a Shitgun mellett a 39-es boxban. Azt nem kalkuláltam bele a tervbe, hogy a 14 kilométeres út nagyja 40-es és 30-as táblákkal szegélyezett lakott területen keresztül vezetett, így teljesen alkalmatlan volt a motorvezérlés belövésére. Így aztán a Ring bejárata előtti parkolóban megálltunk egy pillanatra, hogy megbeszéljük a tervet, mely szerint Gyuriék a kísérőautóval megvárnak minket, amíg mi az Ecclestone úton megyünk pár kört, megtanítani a motort a teendőire.

datsun 260z aardvark hungaroring 019

Épp erről kiabáltunk egymásnak a dübörgő sidepipe fölött, a vadi új oldalablakomon át, amikor a Hangyász leállt. Kérdőn néztem Ákosra, aki laptoppal a kezében ült, de ingatta a fejét, hogy nem ő volt. Indítóztam, nem ment. Viszont benzinszag lett. Nyomasztó, erős, áramtalanításra és poroltó utáni matatásra késztetően maró benzinszag. Le is csaptam a villanyt. A nagy csendben tisztán hallatszott a forró motoron párolgó benzin sistergése.

datsun 260z aardvark hungaroring 018

Kiszálltunk. A gyér közvilágítás fényében sejtelmesen csillogó benzinfolyam eredt a Hangyász hasa alatt, hogy aztán lefele induljon az enyhe lejtőn. Lekaptuk a géptetőt, és a sperrdiffi drámai csattogásával aláfestve áttoltuk az autót a Ring bejárata előtti lámpák tövéhez. A bűnös az átmeneti benzincső volt.

A hangyász profi cuccokkal, szépen kialakított benzinrendszerrel készült el eredetileg, de az a hengerenkénti pillangókhoz volt. Erre a kísérleti alkalomra visszakapta a gyári szívórendszert, ami miatt módosítani kellett a benzinellátást és a gázbovdent is. Egyikre sem volt értelme napokat szánni, mert két üzemóra nem ér meg annyi szívást. Ez az ideiglenes gumicső lőtte le magát. Ákos fél óra alatt elhárította a hibát, ráadásul egy lényegesen tartósabb megoldást rögtönzött a sötét parkolóban. Még nem volt hajnali három, és már hazaértünk.

datsun 260z aardvark hungaroring 024

Reggel hatra kellett volna újra a pályára érkeznünk, ahol a Rozsdakupac stábja várta, hogy lefotózhassa a Nemzet Félkész Versenydatsunját (hamarosan az újságárusoknál). De nem értünk ki nyolc előtt. A Totalcar pályanap frenetikus volt, a legjobb, amin jártam. Rengeteg ember, nagyon klassz autók, és egészen példátlanul barátságos hangulat. Mindezt volt időm alaposan megfigyelni, a Hangyász ugyanis az első menet második köre után kidőlt.

datsun 260z aardvark hungaroring 043

Még a pályázás előtt meséltem Stump kollégának, hogy furán fordul. A rövidke próbaúton úgy viselkedett, mintha hatalmas széttartása volna, bele akarta borítani magát a kanyarokba, mint egy tankot szimatoló Stuka. Mindebben az az érdekes, hogy pár nappal korábban állítottuk be a futóművét a szentlőrinci Topp Cars padján, ahol semmi olyasmit nem csináltunk, ami ezt indokolta volna.

datsun 260z aardvark hungaroring 009

Ezen a ponton el kell mesélnem, milyen marha büszke vagyok a Hangyász súlyeloszlására. Szépen, precízen kimérlegeltük, és az eredmény minden reményt igazol. A versenysúlya (minden folyadékkal csurig, sofőrrel együtt) 1216 kiló. Üresen, padlóburkolat nélkül 1090. De nem ez a lényeg. A teljesen versenykész állapotban a súlyeloszlása elöl-hátul: 48-52, bal-jobb: 51-49 (sofőrrel), és a legfontosabb, a két átló aránya: 50.00%. Megérte olyan alaposan tologatni benne a dolgokat ide-oda. Pláne megérte a rövid V6-ra cserélni az öntöttvas sor6-ot.

datsun 260z aardvark hungaroring 003

De akkor miért volt olyan vacak a pályán? Mert minden jobbkanyarban ki akart esni a bal hátsó kereke. Olyan érzés volt, mintha halálosan lazák lennének a kerékanyák, vagy kipottyant volna egy csavar az egyik lengőkarból. Esély sem volt gyorsan menni. Két kör után visszakúsztunk a boxba, és pár száz ember kérdő tekintete előtt elkezdődött a hibakeresés.

datsun 260z aardvark hungaroring 035

Ákos segítője, Sandi Zsolt gigászi munkát végzett. Gatyarohasztó melegben, tömegben szerelt egész nap. Felbakolta a Hangyászt, leszedte a padlót, átnézte az összes csavart és lengőkart. Minden tökéletes volt. Aztán beindíttatta a motort, és fékezés mellett megforgattatta a kerekeket, hogy kicsit megterhelje a hajtást.

datsun 260z aardvark hungaroring 037

Úgy találta, hogy a sperr mintha lökdösné a bal féltengelyt. Ákos diagnózisa eddigre kész is volt: mivel semmi, amit látunk, nem rossz, csak az lehet rossz, amit nem látunk. Vagyis a sperr. Eleve gyanúsan csattogott, ami persze a mechanikus, lamellás diffiknél nem ritka, de extrém szinten adta elő. Ezért telefonálni kezdtem, és kiírtam a Facebookra, hogy keresek bármilyen 200SX differenciálművet, azonnalra, felpróbálni. Többen is jelentkeztek, mindenkinek nagyon köszönöm. Végül a Red Sunhoz indutam, Vecsésre, mert náluk több is volt szétszedve. És mert közel lakom, és nem tartottam kizártnak, hogy otthon megvan még a nyitott diffim a 10 évvel ezelőtti SX-emből.

datsun 260z aardvark hungaroring 038

Pupp Balázs és Bodza, a műszaki vizsla vezetésével több órás harc kezdődött a ránézésre azonos, de zégergyűrűik pozíciójában és ricnijeik átmérőjében finoman különböző kihajtások és diffibelek összelegózása érdekében. A második órán túl indultam haza, addigra volt esélyem bejutni, nem volt nálam kulcs. Meg is találtam a régi nyitott diffimet a sperr szép, japán dobozában. Visszarohantam vele a Red Sunhoz, ahonnan tíz perccel később egy komplett nyitott differenciálművel - gyakorlatilag a saját régi autóm 9 éve elválasztott, majd most újraegyesített alkatrészeivel - távoztam a Hungaroring irányába.

datsun 260z aardvark hungaroring 054

Itt következett a bevezetőben részletezett rövid összeomlás. Aztán egyszerre lekerült a Hangyász a bakról. 17 óra 57 perc volt ekkor. Három perc pályazárásig. Amíg húztuk a bukót, és Ákos bootolta a laptopot, Vályi Pista megbeszélte a versenyigazgatósággal, hogy maradhatunk még pár kört. Ahogy felállt a Win XP és felébredt a VEMS Tune, elindultunk az igazi első útra.

datsun 260z aardvark hungaroring 048

A boxutcában megtekergettem a kormányt, és fülig szaladt a szám. A Hangyász életében először pontosan azt csinálta, amit kell: azonnal, fénykard-élesen cikázott, tökéletes szinkronban a volánnal. Nem akart bezuhanni a kanyar közepébe többé, nem fordult túl, csak fejcibáló hirtelenséggel megcsóválta magát. Harminckét kilátszó foggal indultam a boxkijárat végében vöröslő naplementébe.

datsun 260z aardvark hungaroring 026

Padlógázon zúztunk el az egyes kanyarig, aminek a féktávját még úgy is hosszúra hagytam, hogy alig volt terünk rágyorsítani. Jól is tettem, mert a fékhez nem vagyok elég erős. Az első kanyarban még az öröm foglalt le, hogy végre működik minden. De a másodikban már az, hogy a Hangyász egészen csodálatosan viselkedik.

datsun 260z aardvark hungaroring 036

A nyitott diffi miatt a gázzal mókázás kiesett, de nem is érdekelt, annyira jó volt a kanyargás örömében lubickolni. A Z rendes versenyautó lett, olyan finom egyensúllyal és kezes közvetlenséggel, amilyet elsőre nem is mertem remélni. Ráadásul nagyon barátságos, amit egyáltalán nem vártam volna az arasznyi tengelytávtól.

datsun 260z aardvark hungaroring 056

Az sem ártott meg az élmények, hogy a Michelin Pilot Cup semi-slick eleve egy nagyon szép karakterű gumi, ami nemcsak bestiálisan fog, hanem nagyon szelíd az átmenete a tapadáshatár egyik oldaláról a másikra. Ennek ellenére se gondoltam volna soha, hogy a Hangyász életének első műszaki hiba nélküli pályakörét gátlástalanul nagy kanyartempókkal merem majd lenyomni, annyira semmi ijesztő nem volt az egészben. Ellenkezőleg, olyan volt, mintha az első teszthónap végén járnánk, klasszul alakuló beállításokkal. Egy nagyon jó autóban.

datsun 260z aardvark hungaroring 055

Nyilván én vagyok a világ legkevésbé objektív ítésze a Hangyász kapcsán, a véleményem annyit ér, amennyit süket apáé a gyerek énektudásáról. De ide a rozsdás bökőt a szívem motorolajat pumpáló bal kamrájába, ha valaha vezettem szebben mozgó autót pályán. És ez még csak a kezdet.

datsun 260z aardvark hungaroring 033

Mi volt rossz? A motor a jelenlegi formájában mindenestül. Nincs karaktere, se különösebb ereje. Vagy nyolcszor forgattam bele a leszabályozásba, mert se a hangjával, se a viselkedésével nem jelzi, hogy merre jár a fordulattartományban. Ó, és mezőgazdasági permetezőgépként ontotta magából a méregdrága Motul 300V-t a karterszellőztetés kiforratlansága egy elrepedt (vadi új) Semperit gumicső miatt. De ezzel mind nem foglalkozunk, mert szétjön, és érkeznek a kompressziónövelt dugók, az átalakított ITB-k, az airbox és az alapos felprogramozás. Ismerem már eléggé Powered Ákit ahhoz, hogy tudjam, hogy odabaszásban nem lesz hiány a végén.

datsun 260z aardvark hungaroring 050

És még minden kezelőszerv ramaty egy kicsit. A kormányszervó túl sokat segít. A váltó rossz helyen van, ezt tudtuk, ráadásul az én bűnöm, de orvosolnunk kell, mert egyszerűen mellémennek a váltások, ami életveszélyes. A szervótlan fékhez szervósra méretezett dugattyújú nyergeket vásároltam, ettől fizikailag képtelen vagyok elég erősen tiporni a pedált a rendes lassuláshoz. A kísérleti gyári pillangószelep alkalmi gázbovdenje miatt most abszurd volt a pedálrend (a gázpedál útja hanyatt dőlve indult), így a gázfröccs teljesen lehetetlen. A kit-carokhoz való, feleslegesen szűk pedálgép mindenestül megy a pokolba (eladó ám, ha nagy kedvet csináltam hozzá). Lényegében a kuplung kivételével minden rossz valamennyire.

datsun 260z aardvark hungaroring 045

Ámde! A fenti lista mind szerelés. Fontos, helyenként ötletességet, eszet és szaktudást kívánó szerelés, de szerelés. Nem az van, hogy botorkálunk a semmiben a ködfoltos álomképeim után, hanem az, hogy több tucat ember munkájával (kösz mindenkinek, azoknak is, akikre haragszom) csináltunk - valójában nagyrészt Áki csinált - egy elképesztően fasza old-school pályaautót valamiből, amiből pár éve egy fa nőtt ki. Egy fa! Most meg a rázókövek között ordibál és száguld.

datsun 260z aardvark hungaroring 063

Nem tudok köridőt, mert nem mértem. Fék és sperr nélkül, gányolt pedálokkal nem az érdekelt, hogy hányszor ér körbe a másodpercmutató egy kör alatt, hanem az, hogy körbeérek-e én a pályán egyáltalán. De lassú nem lesz, az már biztos. És nincs belső felvétel sem. Nem akartam kamerázni, ahogy a fiam születésekor se hadonásztam a telómmal. A fontos pillanatoknál sose az az érdekes, hogy igazából hogyan voltak, hanem az, hogy mire emlékszünk. Nekem az maradt meg, ahogy izzadság-, benzin- és égett olajszagúan, a kanyarban az ülésre kenődve, a rázókő csiklandozásától vihogva, mennydörögve nyargalunk a lemenő napba. Tíz évbe telt, de minden egyes másodperc megérte.

datsun 260z aardvark hungaroring 064

Kösz a képeket AliEN, [csiga]photography, Maszlik, trblaise, LeonGT, Dave Balla, Salga Gergely, Rozsdakupac

111 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kipe · http://www.car-tarsak.blogspot.com/ 2013.06.20. 10:22:15

ez jó hosszú posztnak sikeredett, de élvezet volt minden sora ;-)

Leadfoot 2013.06.20. 10:26:04

@Flankerr: A műfaj pedig horror-pornó-akcióvígjáték. :-)

pedaz 2013.06.20. 10:37:35

"A fontos pillanatoknál sose az az érdekes, hogy igazából hogyan voltak, hanem az, hogy mire emlékszünk." Ámen!

F1DO 2013.06.20. 10:54:26

Bizony, ebből is látszik, hogy a törpök élete nem csak játék és mese.. Munka, még több munka és pénz, kőkemény hajtás árán lesz meg a végén mindenki által vágyott eredmény.
Legalább ilyen cikkek révén minimális bepillantást látni miről is van szó valójában.
A nagy közönség ugye csak a munka végét, az eredményt látja és sokszor fogalma sincs mi minden előzte azt meg..

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2013.06.20. 11:01:44

Na, végre pár értelmes gondolat a fényképezésről/filmezésről. Én hétvégén a Hungaroring helyett egy keresztelőn voltam (kevésbé izgalmas tevékenység), én meg azzal voltam megbízva, hogy fényképezzek agyba-főbe. Hát ezt nem teljesítettem túl. Egyrészt én nem vagyok olyan pofátlan, hogy körbeugráljak a fényképezőgéppel (mindenki más csak az én hátamra fog emlékezni utólag), másfelől meg úgyis az a tapasztalat, hogy utólag úgyis mindenki csak a fénykép pillanataira emlékszik, nem az eseményre.

MarcoABF · http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=13913 2013.06.20. 11:05:55

Gratulálok! Át tudom érezni.. Amikor a szopáshegyek és dollárpiramisok után végre kap vissza az ember ilyen szintű örömömet az leírhtatlan (Neked mégis sikerül mindig tökéletesen leírni, egy József Attila veszette le Benned) érzés... biztos, h lesz még szopás, miért ne lenne, ez bele van programozva, de most már kit érdekel! Vollgas! Wer bremst verliert!! Találkozunk a pályán!

Hajrá Karotta, hajrá Hangyász!

Rocko- 2013.06.20. 11:05:59

"És nincs belső felvétel sem. Nem akartam kamerázni, ahogy a fiam születésekor se hadonásztam a telómmal. A fontos pillanatoknál sose az az érdekes, hogy igazából hogyan voltak, hanem az, hogy mire emlékszünk."
tökéletes meglátás!
örülök, hogy ha nem is 100%-ig, de hozza az elvárásokat. csek így tovább!

Mazzzzu 2013.06.20. 11:07:24

Nem irigyellek, tíz év baszki, de itt van! Odabaszósan áll neki a versenypálya, hát ha még ereje is lesz.. Gratulálok minden elismerésem, sok-sok kilómétert bele és kicsit kevesebb problémákat kívánok, de mindenképpen élvezd! Nincs még egy ilyen és lassan már mindenkié! :)
Egyébként mióta Ákos feltűnt azért halad a dolog :)

Fox888 2013.06.20. 11:25:35

:D :D Nagyon jó!!!! Gratulálunk!!!!

Kim Jong Un 2013.06.20. 12:06:51

Hat, lehet ennyi penzbol megerte volna megvenni egy Murcielagot vagy egy 599 GTB-t amit beleoltel ebbe a hangyaszba. Azokkal legalabb nem lenne ennyi gond, es elmenyben azok sem rosszak.

Pas de probleme 2013.06.20. 12:10:13

Meseszép, de tényleg. :-)
Gratulálok, sűrű kalaplengetés közepette.

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2013.06.20. 12:13:31

@Kim Jong Un: Mármint egy Murcielago vagy 599 első lökhárítóját? Vagy a négy kerekét, gumival? Mert valahogy úgy azért közelebb van az anyagi nagyságrend. Ember, ez egy földbe rohadt japán autó, használt alkatrészekből. Ne őrüljünk meg.

Gomulka Béla 2013.06.20. 12:23:55

Filiszteus kérdése: mi az a narancssárga kar a váltókar mellett? Más versenyautók belséjében is látni (nem mindig narancssárga, de ez gondolom nem kizáró ok), és piszkálják is, látni a felvételeken. Nyilván azért áll úgy és ott, hogy jól el lehessen érni - de miért kell elérni?
Más: a Toyota nyugdíjba ment? És ha igen, szabad ilyet csinálni egy (volt) házikedvenccel? Azt a macska bajszát!

PaOntan 2013.06.20. 12:24:00

@Nínó Karotta: Karotta, csak a kivancsisagom vegett erdekelne, hogy vegulis mit sikerult atmenteni abbol a foldbe rohadt japan autobol a forman kivul ? :)

wildpig 2013.06.20. 12:36:12

Fiammal mi is kint voltunk és aggódva néztük a kiherélt gépet dél körül. Sajnos nem volt lehetőségünk megvárni a végét (megjegyzem, akkor nem tűnt úgy, hogy aznap még menni fog), de már sajnálom, hogy ki kellett hagyjuk. megaLike!

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2013.06.20. 12:37:21

@Gomulka Béla: A sárga kar a hidraulikus kézifék. Drifthez - és néha rögzítéshez - használjuk.
A Toyota egyelőre nyugdíjban van, nem tudok két projektet futtatni egyszerre. Adolfnak és Bonaparténak se ment, pedig mindketten lényegesen jobban voltak nálam eleresztve.

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2013.06.20. 12:47:14

@PaOntan: Az eredeti Datsunból megmaradt:
- karosszériaváz a tűzfaltól a hátfalig
- tárolódoboz-fedélkék
- lámpák
- szélvédő

1kutya 2013.06.20. 12:53:30

no, akkor mégsem maradtam le semmiről, mert nem tudtam kimenni (vagyis de:)!
azért gratula, következő pályanapon találkozunk :DDD

1kutya 2013.06.20. 12:54:22

@Nínó Karotta: a Bazsó Gabit kihagytad ;)

martinhw81 2013.06.20. 12:55:29

Gratula az autóhoz 'istenkirály'!!!
Lehet, hogy a mai antidohányos világban már nem illik ilyet írni, de nekem nagyon tetszik oldalnézetben a piros kör a 30-assal. Teljesen Lucky Strike-os :)

Gomulka Béla 2013.06.20. 12:56:19

@Nínó Karotta: Adolfot és Bonapartét nem annyira bánom, ezt meg kell mondanom. Joszif Visszarionovicsnak ment, jut eszembe, de Joszif Visszarionovics még jobban volt eleresztve. És le is vágott egy-két kanyart, egyebek mellett a népélelmezés terén, amit viszont egy családos ember nem tehet meg úgy, hogy a szomszédok ne nézzenek rá ellenséges szemekkel. Így már megértem. (Csak a rozsdára kell figyelni: nemrég olvastam valahol, hogy az épített autók rozsdásodnak.)

Dr. Sick Fuck 2013.06.20. 12:56:29

Az ősidőktől követem a projektet, mert szívügyem ez a modell, megérte foglalkozni vele, jó munkát végeztetek. Nagyon nagy faszaság lesz ebből, bárki meglássa. Kurvanagy respekt nektek.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.06.20. 12:57:34

Gratula! Fog ez még összébb állni :)
És k****vajók a képek :)

Dr.Beverneki 2013.06.20. 13:02:25

@Flankerr: Vagy valami felnőtt film producer,ennyi orális szexet látva!

zöldi 2013.06.20. 13:09:58

Mennyivel értelmesebb ilyenbe borítani a pénzt mint szürke csillagos szappanokba!
Rengeteg problémamentes versenykilométert kívánok!

Nancsi 2013.06.20. 13:26:51

@Kim Jong Un: Ki lett már fejtve 1x, hogy kb egy új középkategóriás autó ára van benne, kb 10 év alatt. Amellett hogy ez egy szép hobby, ennyi pénzt kb cigire is elköltött volna 10 év alatt, ha dohányozna.
Szerintem ha adsz 10 misit Karottának (vagy direktben Ákinak), csinál neked is hasonlót. Annyiból meg hol veszel Lambo-t, vagy Ferrarit (fenntartást ne is nézzük)?

poa ogapo 2013.06.20. 13:38:59

Mik a rövid,közép és hosszútávú tervek?

Motordoktor 2013.06.20. 13:46:08

@Kim Jong Un: Csak a lényeget nem érted, de nem baj.

CorollaVVTI 2013.06.20. 13:55:40

Fasza lett, gratula!

Az elnoki pedig tenyleg nem rohadt, a heten jarattam kicsit. :)

pzs_00 2013.06.20. 14:01:43

Gratula az autohoz! Lassan, de biztosan osszeall teljesen :)

Szamomra az nem derult ki, hogy a sperrel mi volt a problema? Nem lett meg szetszedve? Ez a KAAZ meg a regi SX-bol maradt vagy egy teljesen uj meg be sem koptatott szerzemeny?

Make Valamit · http://make.blog.hu 2013.06.20. 14:02:19

Hehe, lesz még ebből 'Devil Z', csak úgy magyarosan :)

Tényleg, mennyi volt a nyitottdifis/ferdegázpedálos/félkészprogramos/rosszfékes köridő?

Gomulka Béla 2013.06.20. 14:07:30

@ColT: Nálam, például. És mások is lehetnek így vele.

johnclayborne 2013.06.20. 14:08:27

Ez egy ikonikusan szép autó! Ha meg még odaver egy M3 e36-nak, akkor meg pláne....:)))

dreamhotep 2013.06.20. 14:12:54

Áki egy Isten, Karotta te meg élvezd, blog is van róla, hogy megérdemled
a 44, egester 55. percében norbival firtattatok mindenféle teoretikus köridőket
...
ugyhogy en is csak azt tudom kivanni, hogy sikerüljön mihamarabb benézni 2 perc alá

lanciabacci 2013.06.20. 14:18:23

Gratulálok én is! Nem adja könnyen magát, de miért is tenné, vele szemben is nagyok az elvárások. A Hangyász abszolút versenyautó közelről (is). Speciel a difi alatt fekvő srácot nagyon nem irigyeltem a tömegben szerelésért, főleg amikor még a nézelődőket is kerülgetnie kellett. Respect.

Első tesztnek ez jó volt, most következik az igazi fejlesztés, ahogy korábban is volt már itt szó róla. Ne add fel, utólag minden szívás megdicsőül úgyis, csak sose érd be félmegoldásokkal (pl. gátlóflexelés).

Apropó (nyilván nem ez a legégetőbb, de mégis): dekoratőri vonalon bármikor lelkesen besegítek (fóliavágás-ragasztás, rajzolgatás, stb)

conmorientes 2013.06.20. 14:22:39

No végül ezzel a cikkel már teljes mértékben eloszlott minden hajdani szkepticizmusom.
Nagyon jó autót csináltál és ez csak a legelszántabbak, a legodaadóbbak és a legnagyobbak kiváltsága.
Azt gondolom van ok amiért büszke lehetsz magadra.
Mérhetetlen sok örömet kívánok vele.

jk88 2013.06.20. 14:25:46

Azért végülis volt mért kör vagy nem? Ha volt, mennyi lett?:p

zaki82 2013.06.20. 14:30:09

Gratulalok, orulok, tenyleg es sok oromot. DE! "lézerkard-élesen" - _FENYKARD_!!! !!!FENY!!!kard!

Slippery Slick a menetlabilizátor 2013.06.20. 14:37:58

Egyutt orulok veled, mert ezzel a projekttel tényleg sokunk álmát valósítod meg, viszont azt nehéz elképzelni, hogy cirka 10 millió alatt megállna egy ilyen autó. És most szerintem óvatos voltam.
Nyilván a média ereje is segít koltséghatékonynak maradni, hiszen ezzel mindenki jól jár. A szaki reklámot kap, a muki szakmelót kap és az olvasó is jócskán kap, szóval ez rendben van, de ez a kocsi nekem, egyszeru halandónak X2, attól fuggetlenul, hogy én is pöccintettem már heftet.

profile 2013.06.20. 14:41:01

@Nínó Karotta:

megemlíteném, hogy a jugó gépe alat egy ugyanilyen sperrbetét van (jó, pillanatnyilag_nincs_alatta) és most éppen ugyanazt produkálja, mint a tiéd.
:)))

Schütii 2013.06.20. 14:50:56

Nagyon fasza, meg minden, de azok a sidepipeok nekem akkor se.. Főleg hogy arról volt szó, hogy kultúráltabban lesz eldolgozva a kivezetésük. Jó, persze, most (már) vannak fontosabb dolgok is.

whale 2013.06.20. 14:52:14

Dia asszony ült már benne, vagy nem hajlandó?:))

Leadfoot 2013.06.20. 14:52:20

@Nínó Karotta: Őszintén szólva förtelmes bunkóknak tartom azokat az embereket, akik a másik új/készülő autóját fikázzák, így kedvét szegve a boldog tulajnak. Akkor is, ha az az autó egy szar.

Kb. emiatt nem írtam le soha, de egy egész leheletnyit féltem (igen, rendesen féltem) tőle, hogy a sok oboázás végére nem lesz az igazi a Hangyász.

Egyébként pedig az átlag outsidernek teljesen olyan érzése van, mintha a Hangyászon dolgozó előző szakemberek* semmit nem csináltak volna 8,5 éven keresztül, majd Ákos 1,5 év alatt a nulláról nyomta volna le a projektet.

*vagy nem szak - ezt rendkívül diplomatikusan nem szoktad részletezni.

@pedaz: @Rocko-: Tartozom egy vallomással. Szívemből gyűlölöm azokat, akik úgy tesznek, mintha nem létezne az embernek memóriája, és ezért mindent azonnal le kell fotózni. A fényképezős mobilok elterjedésével vált igazán gusztustalanná ez a jelenség.

Leadfoot 2013.06.20. 14:57:53

@Nínó Karotta: Extraprofit, karvalytőke, luxushangyász, burzsujság, gyémántokkal kirakott diffúzor? Az ilyet a magyar nem kajálja! :-D

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2013.06.20. 14:59:22

@Nancsi: 10M-ből már lényegesen jobbat tudnánk csinálni, pláne ezzel a tapasztalattal. És beleférne két évbe.

Tommi 2013.06.20. 15:00:57

A Topp Cars-nak köze van Topp Zoltán volt raliszerelőhöz, ugye? :-)

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2013.06.20. 15:01:56

@poa ogapo:
Rövid táv: a felsorolt hibák kifaszázása, üzembiztosság elérése
Közép: finombeállításokkal, érdemi változtatás nélkül szignifikánsan gyorsulni, közben megtanulni erről minél többet
Hosszú még nincs.

Leadfoot 2013.06.20. 15:02:32

@Dr. Sick Fuck: Na igen, emlékszem, hogy milyen üdítően hatott, mikor Gajdos Tamás helyén egyszer csak megjelent a két Majom a tévében. Utána kezdtem a honlapot is olvasni - az egyetemi könyvtár géptermében, mert akkoriban még nem volt itthon netem. Nem ma volt. Ezt az is mutatja, hogy akkoriban az egyik adásban szerepelt még a Hangyász eredeti állapotában (már amennyire azt eredetinek lehet nevezni), és úgy-ahogy működött.

Egyébként pedig neked jár a "Nick, amin ma a legnagyobbat röhögtem" különdíj. :-D

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2013.06.20. 15:26:12

@pzs_00: A sperrdiót még nem szedtük szét, gőzöm sincs, mi baja lehet. Sérülésnek nyoma az olajban nem volt. Ez volt a régi SX-emben is, de 1000 km ha került bele.

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2013.06.20. 15:28:03

@johnclayborne: Oda fog. Ha nem holnap, majd holnapután. Egy gyárinak egészen biztosan.

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2013.06.20. 15:29:32

@lanciabacci: Nagyon köszönöm. A hosszú távú tervekben nincs gányolás. Egyelőre a bevethetőség biztosítása volt a cél.

khmizé 2013.06.20. 15:33:15

Éljenek a hangyászhétfők. Gratula az autóhoz. Remélem még sokat írsz róla, mi meg sokat olvashatjuk a sajátos karotta stílust.

A Csikós seatos barátja nem akart letolni?

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2013.06.20. 15:40:25

@profile: Ajjaj. Küldhetnénk együtt a regionális KAAZ-márkaszervizbe.

pzs_00 2013.06.20. 15:51:35

@Nínó Karotta:
Nem lehet, hogy a lenti kepen pressure ring-nek nevezett valami csak egyik oldalt old ki?

www.evasivemotorsports.com/mm5/graphics/00000001/kaaz_lsd2.jpg

Ha "csak" ennyi lenne a gond akkor szet kell szedni es osszerakni. Allitolag nagyon ritkan elofordul.

Csak kanyarban viselkedett furan? Egyenes vonalu mozgas kozben motorfeknel vagy gazadasnal nem akart jobbra vagy balra menni? Ha eloiras szerint be lett koptatva akkor nem szabadna csattognia... nagyon :)

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2013.06.20. 15:54:56

@whale: Még nem volt rá alkalom, hogy a Dia beleüljön. A Samu álltában volt már benne, majd publikálom. Neki tetszett.

szemeteske 2013.06.20. 16:12:45

"Áááá, sose' épül ez ki Te Lalli..."

Slippery Slick a menetlabilizátor 2013.06.20. 16:18:18

..ja a diffi. A KAAZ felejtos, a Nismo gt pro eggyel jobb, de nálam a Gabura Motorsportos lett a nyero.

pzs_00 2013.06.20. 16:43:32

@JohnyG: esetleg rovid indok egyik ellen illetve masik mellett?

Slippery Slick a menetlabilizátor 2013.06.20. 17:00:15

KAAZ- szérttoredezett, felégett laméllák
NISMO- drágácska
Gabura- ami a rallyt bírja az mindent bír

TaaT 2013.06.20. 17:05:35

Nem megvetendő hogy ha vki inkább a kész autóba szeretne beleülni és élvezni a pénze gyümölcsét.

A példa is mutatja hogy az alapokból építkezni nagyon nagy szakmai irányú ismeretet követel, 100féle képen lehet mellé nyúlni.

Én gyárilag az igényemnek nagyjából megfelelő alapot vettem volna pl egy Lotus Elise-t :) és azt szabtam volna személyre. Meg sem fordult volna a fejemben hogy elölről kezdjek mindent...

Ezért minden elismerésem Karottának hogy belevágott és végig tudta vinni ezt az egészet! (még ha a nirvána kicsit odébb van)

Slippery Slick a menetlabilizátor 2013.06.20. 17:25:03

@TaaT: Hasonlóan gondolkodom én is, viszont pont tegnapelott néztem megy egy Eliset, amit ugye mindenki dicsér a pályán, viszont egy Yamaha blokk van benne, amit a celicákban fillérekért árulnak és olyan froccsontott feelingje van az egész autónak, hogy nevetségesen olcsónak tunik egy hasonló árú 911-es mellet. Viszont ezeket kifaragni nem akkora ritkaság, hogy a google ne dobjon fel 200db sokkaljobbat, mint amit eképzeltél.

redriot77 2013.06.20. 19:05:41

Ha ilyen autóm lenne tuti hogy minden este nézegetném egy kicsit a garázsban, alvás előtti meditációként, hogy szépeket álmodjak. :)
Gratula, legyen sok örömöd a Hangyászban!

E11 Bubi 2013.06.20. 19:23:29

Egy tökéletes pillanat nehezen jön össze. De volt a pályanap során egy, amikor először láttam a hangyászt kigurulni a bokszból. El is kaptam azt a pillanatot és egy őszinte, szívből jövő mosollyal díjaztam. Köszönöm az érzést!

nem kéne... 2013.06.20. 20:03:30

@profile:

ehhe, a kolléga belépve maradt.
naszóval ez én voltam, a lényeg változatlan.
a napokban szétdöntjük, belenézünk, szólok, ha találtunk valamit.
mondom, tökéletesen ugyanazt produkálja, mint a tiéd.

ChPh 2013.06.20. 20:14:44

Az nagyon nyálas, ha azt írom sírtam?
Tök jó Karotta, egy nagy álom válik lassan tényleg valóra :)

n53 (törölt) 2013.06.20. 21:18:44

@ColT: A "kesz" autoban az az elmeny, hogy van egy stabil es uzembiztos muszaki alapod, amit fejleszthetsz, amire epitkezhetsz. Nem azzal toltod az idodet a garazsban, hogy elromlott alapfunkciokat hozz helyre es az auto rosszul sikerult reszeit faragd at, hanem hogy uj cuccokat tegyel bele, amik pluszt adnak.
Maradjunk annyiban, hogy ennek is megvan a szepsege.

rolls 2013.06.20. 21:53:04

@Nínó Karotta:

Csikós nem dolgozott valami titkos kompresszoros projcten, -ott a nagy büdös éjszakában???

:)

ww1.prweb.com/prfiles/2009/09/18/2158784/CarerraPanamericanaBioFuelMercedes.jpg

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2013.06.20. 21:58:07

Istenem, és nem csak hogy királyul megy, de mennyire jól néz ki. Csak gratulálni tudok (meg irigykedni)

misinator 2013.06.20. 22:13:44

"...Megőrülök, hogy a még el sem készült autón már minden csavar barna, de ez még semmi ahhoz a drámai rohadáshoz képest, amit a padló alatt találtam. Elképzelni, megtippelni sem tudom, hogy miféle oka lehet ennek egy alig egy éve fényezett, azóta műhelyben álló autónál, pláne úgy, hogy ugyanaz az ember csinálta, aki a tökéletes, soha többé nem rohadó Elnöki Datsunt is..."

Nem - pár éves - beton aljú az a műhely?

Ugyanis a kötő beton tudomásom szerint agresszív oxidálószer.
Én is anno olvastam valamelyik autós újságban.

Amelyik céges Transitunk kint állt a bitumen parkolóban, az csak hozta a szokásos öregedést. a másik - egykorú - amelyik akkoriban épített betonaljú garázsban állt, az meg elrohadt: átlyukadtak a lengőkarok(!), elporladtak a padlólemezprofilok, stb.
Ennek ellenére a saját jószágom otthon is, meg a munkaidőben is a garázsban áll: Jégeső, zivatar...

TaaT 2013.06.20. 22:37:03

@JohnyG: Az hogy vki a tengerentúlon 3x annyi pénzből "sokkaljobb" autót épít nem von le semmit egy itthoni projekt értékéből, főleg a tulaj számára.

@misinator: Nem tudom milyen csavarról van szó a bejegyzésben de én vettem fekete imbusz csavarokat a bringám tárcsafékéhez, vizet nem látott és 15éves betonaljú garázsban állt, így nézett ki 1hónap után kepfeltoltes.hu/120216/P1050120_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Linger 2013.06.20. 23:45:31

Megkönnyeztem, ahogy kötelességem. Gratulálok, hogy ennyit beletettél. Monomániás lettél, de így is szeretünk!

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2013.06.20. 23:57:02

@rolls: hű, ez elképesztően menő. Talán jövőre átpimpelteti Csabival ilyenre.

Tökösmákos 2013.06.21. 05:02:29

Én vettem volna egy TVR Sagarist :P

hdavid113 2013.06.21. 12:14:09

Hatalmas élmény volt látni-hallani. Ordibálva mentem haza hogy "Én akasztottam be a Hangyász géptetejének egyik biztosítóját!". Nejem még nem nézett rám ilyen érdekesen 12 év óta....

www.facebook.com/photo.php?fbid=544638738930598&set=a.481432865251186.114175.100001534304922&type=1&theater

misinator 2013.06.21. 22:13:18

@TaaT: A Schwinn-Csepel Landrider bringáink dettó, mint a fényképeden.
Igen, a betonaljú garázsban vannak...

A beton évtizedekig köt, évtizedekig porlad :-(

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.06.21. 23:00:05

nem a cel fontos, a kuzdes maga :)

Hajra Karotta, kezd beerni a gyumolcs :)

@misinator: errol hallottam en is de nem vettem komolyabban mint a halottlatot Mickolc-Tapolcan. Valami kemikust meg kene kerdezni...

misinator 2013.06.21. 23:22:21

@visszakettopadlogaz: "...nem vettem komolyabban mint a halottlatot Mickolc-Tapolcan..."

Ez kemény vót'! :-)

Anno dolgoztam v. fél évet betonelemgyárban, ott ilyeneket mondtak.
Csak nem tévedtek...

Volt valamelyik autósújságnak autók utóélete rovat, s ott írták le az akkoriban aktuális 3-as BMW-ről, hogy felületi rozsda jelenhet meg a futóműelemeken, s zárójelben, hogy betonaljzatú garázsban tárolva.

Nem tartom lehetetlennek.

Tényleg jó lenne, ha valami tényleg hozzáértő is szólna hozzá.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.06.21. 23:26:01

@misinator: erdekes :) tanulni valamit sohasem keso.

jut eszembe most tegyek parkettat/padloszonyeget a garazsba?

valami kemikus erre jarhatna igazsagot osztani....

TaaT 2013.06.21. 23:28:07

@misinator: Csak azt nem értem hogy a több éves gyári Shimano csavarok miért nem rozsdásodnak egy fikarcnyit sem ezalatt. kepfeltoltes.hu/120215/P1040500_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Persze többen mondták hogy ne érdekeljen engem hogy néznek ki a csavarok, amíg le nem esik a fejük :D

misinator 2013.06.21. 23:30:04

@TaaT: Mé1, mé': Mer' abba' még vót' anyag! :-)
S a vicc az, hogy tényleg :-(

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.06.21. 23:35:39

Megneztem megegyszer a kepeket, jo lett kivulrol a hangyasz, eleg szkeptikus voltam mikor kezdtek szivarogni a kepek de ki lett hozva a maximum. A kerekek is jok, aranyos lett az egesz.

Csak az unneprontas vegett: kinyitott ajtonal furcsa az egybeablak. Vegleges?

misinator 2013.06.21. 23:41:28

@visszakettopadlogaz: Nem olvastad a pár napja írt dízel BMW tesztet?
totalcar.hu/tesztek/2013/06/13/bmw_e30/

"...Parketten nehéz rozsdásodni..."

Na ugye, hogy ugye! :-)

Tulajdonképpen miért nem elégednek meg a betonaljazattal újabban a gyárak?
Nyomják ezerrel - a nem olcsó - műgyantát...
Nyilván sok oka van, s lehet, hogy nem is a mi polémiánk.

Amúgy nekünk az árvíz után - Felsőzsolca - kapilláris feláramlás alakult ki a betonpadlón, ha a sok észosztóra hallgatok, akkor évekig várhattam volna hiába a padlóburkolat /"gazdagéknak" parafa/ lerakásával.
De a Bitugél megoldotta.

Hopp! Meg is van a megfejtés!

A beton nedvszívó!
Amit meg beszív, azt szépen ki is tuggya' párologtatni.
Beállsz esős, havas időben a garázsba, beviszed ezzel a szervezetbe a vizet :-), aztán meg jól ki nyomja az általános felmelegedéskor alattomosan vissza az ájerba'.

Nna', értünk mi az elektromossághoz:-)

jürgen baromartz 2013.06.21. 23:50:24

@visszakettopadlogaz: remélem végleges. én így hagynám, nagyon harasó.

és tényleg, szívből, kurvára örülök, hogy - a beszámoló alapján - nem egy bezúzni való hulladék lett tíz év verejtékéből. komolyan.

hajtsd sokat jó egészséggel, Gábor.

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.06.21. 23:56:48

@misinator: ebbol annyit ertettem meg tokeletessen hogy Felsozsolcan lax :)))

Az uj plug and play chevy volton ugy mukodik a toltes hogy leteszel a garazs padlojara egy lapot, azt rakotod az aramra es csak fole allsz kocsival ( valami Tesla effekt )

Ezek szerint ez nem uj elgondolas mert Felsozsolcan mukodott vizzel is :))))

"Ertem en hogy gozgep de hol a lo?" :D

visszakettopadlogaz (törölt) 2013.06.21. 23:58:14

Nem plug and play, az az usb. Valami plug in something mittudomain en a v8 ban hiszek :)

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2013.06.24. 21:30:53

@hdavid113: Ezt szívesen publikálnám, csodás. Kiteszed a falamra?

Suttora 2013.06.25. 19:46:31

Pontosabban jó EZT látni :D

Tudok én türelmes is lenni, ha írsz időnként 2013.07.08. 21:45:22

És így múlik el egy újabb hétfő, poszt nélkül.

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2013.07.10. 16:53:47

@Tudok én türelmes is lenni, ha írsz időnként: @vladek:

Nincs is édesebb szó a szerzői fülnek, mint az olvasói türelmetlenkedés. A jármű a Powered-ambulancián fekszik. Kapott új dugattyúkat, még kap fékszervót és egy sebváltóbot-átültetést, egyéb apróságok közt. Jelentkezem, amint van hír.

prom 2013.07.30. 19:08:44

kétHavi Hangyász?
süti beállítások módosítása