Pont egy hete okoskodtam itt arról, hogy a versenyautó mindig alulról felfelé építkezik, mert mindennek az alapja az, hogy a 4 kerék megfelelő felületen és megfelelő szögben érintkezzen a talajjal. De persze tévedtem. Ez ugyanis a versenymodellek építkezésének alapja. Az igazi versenyautó tervezésének alapja helyesen a sofőr.
Ha ugyanis onnan kezdjük a tervezést, hogy legyen fasza a futómű, de addigra már kész a héjazat és megvan a legtöbb szükséges alkatrész, arra lehetünk figyelmesek, hogy szét kell vágni a szép autónkat, amibe (sóhaj) amúgy sem férünk be.
A hét dióhéjban: Adorjánék a helyére illesztették a motort. Abban maradtunk, hogy minden különösebb harc nélkül oda kerül, ahol jól elfér. Tűzfal még amúgy sincs, a lényeg, hogy a bakok jó helyre essenek. A fizika azt mondja, hogy egy tárgyat annál könnyebb a tengelye körül ide-oda pörgetni, minél inkább a közepe felé koncentráljuk a tömegét. Ez autózásra lefordítva azt jelenti, hogy a fordulékonyság érdekében minden nehéz dolog legyen középtájon. A két legnehezebb dolog a motor-váltó egység és a majom a gyerekülésben.
A fentiekben az a fontos, hogy a jól viselkedő autóhoz nem elég, hogy a súlyeloszlása elöl-hátul azonos legyen. A mágikus 50-50% nem jelent semmit. Ha fogunk egy autót, ami ugyan 50-50%, de a motorja ki van tolva az első tengely elé, az üzemanyagtank meg kint lóg hátul a híd mögött, az biztosan egy nehézkesen irányt váltó, kelletlen dög lesz. Ha pontosan ugyanannak az autónak betoljuk a motorját jó mélyen az első tengely mögé, a tankot meg az akksit meg előre hozzuk a hátsó tengely elé, akkor azonos össztömeg és tengelyterhelés mellett is sokkal agilisebb viselkedést kapunk.
Más lapra tartozik, hogy az "ideális súlyeloszlás" nagyjából értelmetlen (teljesen más súlyeloszlás jön jól egy éles bal- és jobbkanyarban, tök más lenne jó fékezni mint gyorsulni), de az elvi és tapasztalati úton is bizonyított, hogy az 50-50% biztosan nem az. A fele-fele egy jó kompromisszum utcára, de pályára, hátsókerekes autónak az enyhe farnehézség a jó, két okból is: egyrészt segít megtapadni hátul rajtnál és kigyorsításkor, másrészt segít a hátsó kerekeknek is kivenni a részüket a fékezésből (amikor amúgy is előre vándorol a súlypont az erős átterhelődés miatt, így elkönnyül és tapadást veszít a hátsó tengely). Ezek miatt lett középmotoros minden formaautó: egyrészt így lehet jól koncentrálni a tömegüket (egy rakáson van a motor/váltó/pilóta/tank), másrészt így lesznek kissé farnehezek, mint Jennifer Lopez.
Az előző két bekezdés alapján a rutinos Hangyász hétfő olvasó már sejtheti, hogy valami már elkészült dolog szétbarmolása következik ismét. Valóban. A jó súlyeloszlás kedvéért szépen hátratolt motor, és a hozzá való DC Sports leömlő gyönyörű látvány, csak utóbbit sajnos pont kitakarja a jobb lábam. Így fordulhatott elő, hogy a csütörtöki üléspróba azzal a vidám eredménnyel zárult, hogy a gázpedál helyett a leömlőt taposó cipőm került a facebookra.
Mit lehet itt tenni? A legkézenfekvőbb megoldás, hogy hátrébb kell tenni az ülést. Ez nagyjából lehetetlen, a 260Z ugyanis egy nagyon rövidke, tisztán kétüléses autó, és a bukócső is útban van. A másik, hogy előbbre lehet vinni a motort. Ez meg is történt, nagyjából 5 centivel. A motor mára bekerült a végső helyére, de még bakok nélkül. Még így is a gyári tűzfal vonala mögött ér véget valamivel, és messze bent van az első tengely mögött az egész. Ennél előbbre nem megy.
A harmadik a leömlők megfordítása, hogy ökörszarvként meredjenek előre. Ez vicces lenne, helyünk is volna hozzá, és jól passzolna is a korábbi elképzelésemhez, hogy vezessük ki a kipufogót az első kerekek mögött. De sajnos az alaposabb vizsgálat kizárta, sem a talp furatai, sem a motortartó bakok nem engedik. Marad hát a negyedik út: a szép leömlők szétgányolása. Rezidens mérnökünk, Zoltán azt mondja, már kitalálta, hogy fogjuk szétvágni őket úgy, hogy a talpak, ívek és a kollektor is megmaradjanak, de beletoldjunk 20-30 centit, és kitoljuk őket az útból lefelé. Ettől nem vagyok igazán boldog, mert készterméket átszabni nem hálás, de újat gyártatni itthon valószínűleg elérhetetlenül drága volna, így marad az okos átalakítás. Ha ügyesek vagyunk, még jól is kijöhetünk belőle, a gyári úgyis túl rövid, mármint a teljesítmény szempontjából.
Ez volna hát a hét műszaki mérlege. Ami pedig az esztétikai részét illeti, Lajcsi szorgalmasan szobrászkodik a hátsó sárvédőkkel. Gipszből és gittből kialakította az új változatot, ezzel kapcsolatos további instrukcióimat a fenti zavaros videóüzenet tartalmazza. Jó szórakozást!
Flankerr 2012.02.28. 05:25:54
Na itt jön ki, miért olvasnak téged ennyien. Ezekért a szókapcsolstokért...:)
Lowtyo 2012.02.28. 09:48:44
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.02.28. 10:04:02
fogash 2012.02.28. 10:18:17
ZYLO 2012.02.28. 10:20:51
Jó lesz ez, remélem, kitart a végéig a lendület.
A videó abszolút világos, ha Lajcsi lennék, tökéletesen érteném. (Lehet ezt nem érteni?) :)
SanZi 2012.02.28. 10:21:23
bervas · http://mt10.blog.hu 2012.02.28. 10:57:57
A váltókar rudazatát hogy oldjátok meg? Még épp kézre esik, vagy Barkas hatású lesz?
LátogatóVendég 2012.02.28. 11:26:13
Nekem kezd úgy tűnni, hogy érdemesebb lenne építeni nulláról egy autót (és mondjuk hozzá csinálni egy valamilyen gyári autóhoz hasonlatos héjat - lásd nascar -nál) mintsem alapul venni egy gyárit és azt szabászkodni, fércelgetni, toldozni-foltozni..
LátogatóVendég 2012.02.28. 11:27:08
LanciaBacci 2012.02.28. 11:32:52
Továbbra is erősen drukkolok, hogy tartson ki a lelkesedés, a nő és az aktuális műhely is.
skovalsky 2012.02.28. 11:36:12
Negrogo 2012.02.28. 11:50:26
ll.speedhunters.com/u/f/eagames/NFS/speedhunters.com/Images/Dino%20Dalle%20Carbonare/2012/FEB2012/N2D-2/AY0F9134.jpg
gumó 2012.02.28. 11:51:38
conmorientes 2012.02.28. 11:55:46
Hasonlíthatnám inkább a London Garage azon részéhez amikor Bernie LeePu kérésére elment Indiába autót építeni. B+ besírtam azon a részen amikor alkatrészt vásároltak együtt...
A szent elhatározáshoz türelmet és szerencsét kívánok a továbiakra is, de ahogy elnézem a motor végleges helyét ennek a hangyásznak a feneke mellett olyan púpos lesz a motorházteteje, hogy örülni fogsz ha egyáltalán találsz üléspozíciót ahonnan kilátsz.
Legalább löknétek rá egy Weiland kompresszort a motorházból kivágva :)))))
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.02.28. 11:56:32
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.02.28. 12:01:46
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.02.28. 12:05:53
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.02.28. 12:06:32
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.02.28. 12:08:52
b_l_o_k_i 2012.02.28. 12:11:23
Adamovich Erik 2012.02.28. 12:12:13
offroad 2012.02.28. 12:14:09
azért készítenek hozzá formákat gipszből, amiket elraknak és később lehet új idomokat önteni ha kell..
hofi601 2012.02.28. 12:18:31
conmorientes 2012.02.28. 12:20:10
:))) Pedig már vártam hogy felhízol 150 kilóra és egy fejkendős kivarrt latinó stilus felvéve belesírsz a kamerába amikor meglátod az új autód :)))))
Elhiszem hogy dobásra készülsz, kiváncsi is vagyok rá de az zicher hogy a szívósortól meg a hengerfejtől valamiféle egyenes vonalú motorházad csak akkor lesz ha ezeket is félbeflexelitek mint a leömlőt.
Szerintem kikrómozod az egész motort és a motorháztető közepére varrsz egy CW2-es ajtót felhajtható ablakostul :)
Csak húzlak, tudod a csalán meg a bráner meséje...
lally 2012.02.28. 12:22:00
Mikorra is lesz ez kész?/guruló tesztképes/, évek vagy hónapok kérdése?
SanZi 2012.02.28. 12:27:11
Tizenkettő 2012.02.28. 12:57:50
ave 2012.02.28. 13:09:32
Mi az elerhetetlenul draga?
Szvsz nem az. Ha van minta, akkor nem is lesz rosszabb.
Bar igaz, szinte csak turbost ismerek, de nagyon szepeket latni a gyorsulasra epitett celvasakon.
skovalsky 2012.02.28. 13:12:24
esef 2012.02.28. 13:13:28
ugyanez merült fel bennem is: vajon a slusszkulcson kívül van még valami eredeti az autóból?
GiBR 2012.02.28. 13:17:16
Adam-69 2012.02.28. 13:19:16
twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2012.02.28. 13:30:19
zöldi 2012.02.28. 13:43:48
zöldi 2012.02.28. 13:43:53
tomnemtom 2012.02.28. 14:17:37
a könyvet, amiben kiadod a blogot :)
másrészt mi az a narancshengerfejes szörny a műhelyben ?
blaiser 2012.02.28. 14:23:40
Alakul! Jo hir, hogy a jelek szerint semmi szukseg nincs 260Z-re ha valaki 260Z-bol epult palyagepet akar, eleg egy par meter cso, zartszevleny, egy motor es sok-sok munka es lelkesedes...
BUBISBUBLEK 2012.02.28. 14:35:58
gondolom egy pár hasonszőrű verdán túl van aki ilyen "optimista" hozzá nyihogást kapar ;)
BUBISBUBLEK 2012.02.28. 14:41:46
duck 2012.02.28. 14:57:03
poa ogapo 2012.02.28. 15:12:04
zaki82 2012.02.28. 15:34:07
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.02.28. 15:41:04
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.02.28. 15:42:02
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.02.28. 15:45:32
zaki82 2012.02.28. 15:52:58
LAPoska 2012.02.28. 16:05:50
Marcius 10-re kesz lessz-e? ;-)
zombika 2012.02.28. 16:16:00
karlmann 2012.02.28. 16:18:36
BUBISBUBLEK 2012.02.28. 16:27:11
Adamfark 2012.02.28. 16:44:13
A spoiler videón részletezett feltöltése aero szempontból is jó lesz, vagy csak a látványra mentek?
Erre van valami számításotok, modell, vagy valami, mert lehet, hogy tényleg működni fog, de az is lehet, hogy nem.
Érdemes megnézni a WTCC autókat, mert ott is a szaki által kialakított elöl homorú, hátul domború megoldást alkalmazzák.
tomnemtom 2012.02.28. 16:53:58
jól gondoltam, mer valahonnan nagyon ismerős volt.
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.02.28. 17:24:16
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.02.28. 17:25:04
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.02.28. 17:30:50
Faby 2012.02.28. 18:03:51
"Ez nem az a motorsport, ahol minden nyomorult levegőmolekulának külön ívet húznak a kasztnin, az ilyesmit hagyjuk meg Adrian Newey-nak....Nem érdekel, hogy gyorsan zúgnak-e el mellette a molekulák, csak álljon közben fel nekik. "
Istenem, ez de szép volt!
Ritkán írok, de ilyen mondatok után muszáj!
Főhajtás és maxi respect a munkátoknak!
Noname 2 2012.02.28. 18:50:05
Az igazán gyors pályagépek vagy kicsit, vagy nagyon farnehezek, nem véletlen, hogy a különböző prototípus kategóriák autóit is úgy építik.
Talán egy négykerékhajtású raliautónál, ahol elöl-hátul ugyanakkora gumik vannak és össze-vissza kell kanyarogni, mindenféle útfelületen, ott ideális lehet az 50-50%.
visszakettopadlogaz (törölt) 2012.02.28. 18:56:05
van negy kereked, egy motorod valto kombo, par alkatresz es elkepzeles hogy ez egy z280 legyen. ( ami JO is legyen arra a celra amire szeretned )
hat kivancsiam varom a vegeredmenyt de addig meg sok fenyreszeleket fog kiszorni magabol a flexkorong! :D
Adamovich Erik 2012.02.28. 19:57:40
ZxPeti 2012.02.28. 20:21:54
Egyébként kitartás a projekthez!
gazserm 2012.02.28. 20:23:23
SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2012.02.28. 21:04:18
dzolee 2012.02.28. 21:11:59
rolls 2012.02.28. 22:28:56
Coyote82 2012.02.28. 22:52:36
Adott egy jó autó - erre ahelyett, hogy minimális optimalizálást terveznétek, az alapoktól újra akarjátok építeni. Építsetek akkor gokartot, ha ennyire nem veszitek figyelembe, hogy a kasznit is hozzáértő szakemberek tervezték. Ez az autó szerintem vagy szarabb lesz mint gyárilag, vagy jobb lesz, de hülyén fog kinézni. Ne legyen igazam...
Hexer 2012.02.28. 23:12:40
Nemsokara uj szobatarsat kap a Hangyasz, helyetcserel a v8-as e36 a drift Mustangal, ez is a szezonra valo felkeszitesre erkezik, kint meg Nissanok allnak tobbsegben (skyline gtr, sunny gti-r).
Főtruista 2012.02.28. 23:14:29
(Ismerem az érzést: igen, meg. :))
a márk 2012.02.28. 23:15:54
LátogatóVendég 2012.02.29. 10:37:34
Az a döntő szerintem ha a legeslegvégén az ember mit mond saját magáról visszatekintve: újracsinálná mert megérte, vagy sem és jobb lett volna előre gondolkozni..
LátogatóVendég 2012.02.29. 10:40:35
LanciaBacci 2012.02.29. 11:31:51
Ilyenkor azért nehéz megállni, hogy ne váljon nyilvános verbális fellációvá a szerző szellemessége okán érzett elismerés, megmentve őt nekünk továbbra is a teljes elszállástól... :))
Nagyon plasztikus, gratulálok :)
2-More 2012.03.01. 13:08:49
Azért elrepülni nem kell leömlőárakkal, csekk disz:
http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=55303#!55303-21
Ez az elmebeteg tettestársam kocsijára a leömlő és a downpipe, le a flexitagig. Full saválló, egyedileg készült, megtámasztás, apámfasza, és volt 130k rendesen, számlásan. Maga a leömlő külön tán 70 lett volna. Ha rászámolom hogy neked 6 henger kéne, akkor sincs a az elvi 450 dezsőre 95k 3-5szöröse, amire csendben jegyzem meg, nyugodtan kalkulálhatod a 27% áficseket, mióta nincs az Orzy téri központ, azóta meg kamu PayPal papirral se érdemes okoskodni, mert megbasz a NAV szárazon és utána a lábméretedet is bekérik majd. Mellesleg, hamár kűffőd,a sajátmomra anno olyan 60k körül volt kanadából a leömlő, és nem jobb egy fikarcal se ettől, sőt, az patentivekből van, csak akkor muszáj volt a twinscroll turbó miatt köböltet venni, mert azt itthon minta nélkül valóban macera legyártani, vagy megterveztetni.
Teszem hozzá attól hogy valami ámerika, még nem biztos hogy jó, mert lehet hogy a mexikói határon szarja össze valami kinai segédmunkás import vasból. Pl ezért nem vettünk mi se anno Eagle hajtókart, mert szép-szép, USA meg minden, csak épp nem ott gyártják hanem a távolkeleten, azért is annyi, amennyi. És mondhatnám itt az állitólag JDM motyókat is, arra is egy egész szép maláj iparág van, láttam már olyan Tein gátlót hogy megszólalt rajta a króm, de olyan barkácsvarrat volt rajta mint a kurvaélet.
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.03.01. 16:04:43
Amit én írtam, az egy másik probléma. Egy jó leömlő nem érzés kérdése, hanem számolásé, kísérletezésé és mérésé. Ha itthon csináltatsz egyet, senki nem fog neked napokig tervezni, aztán 5 különböző prototípust legyártani, padon megmérni, és a legjobbat végül odaadni. Ezt sosem tudná kifizettetni egy vevővel. Amerikában nem egy vevőre kell ráterhelnie ezeket a költségeket, hanem 300-ra, és annak már van értelme.
Azért írtam az 500 dolláros DC-t, mert ez már egy elég normális minőségű termék egy olyan helyről, ahol saját Dynapack paddal fejlesztenek. Ha a szimplán az árversennyel akartam volna példálózni, írhattam volna OBX-et a feléért. Az szállítással, vámmal, áfával is a töredéke annak, amennyiért itthon elkészülne valami, amiről ugyanúgy nem tudod, hogy milyen, csak már utólag.
Tudom, hogy vannak itthon jó műhelyek, és fel is fogom keresni őket, amikor a leömlőktől ki kell jutni az autó széléig valahol. De nem tudom elképzelni, hogy bármelyikük vállalta volna, hogy ebben az anyagi nagyságrendben legyárt nekem 2 db 3-as leömlőt, úgy, hogy jó is lesz.
A képeken látható egyébként tényleg klassz, de tegyük hozzá, hogy egy tömpe turbós leömlő azért egyszerűbb és kockázatmentesebb feladat - főleg teljesítményre gyakorolt hatásában - mint egy szívómotor hosszú, szépen kollektorozandó leömlője.
2-More 2012.03.01. 17:35:53
Én ezért nem erőlködnék kinntről rendeléssel, hanem ha kész a motor, akkor leméretezném és legyártatnám itthon. Mellesleg, azt se gondold azért, hogy kinnt annyit számolgatnak, meg computermodelleznek, sőt. Vagy ha teszik is, milyen motorhoz teszik? Roppgyári hengerfej, utána marad a gyári rendszer? Vagy egy átmenő megy rá? Pucér cső? Milyen hosszú? Szűkül? Satöbbi. Vagy az egész rendszert reprodukálod, vagy nem, de közelitgetésnek annyi értelme van, mintha a kályhától indulnál, egy nem létező rendszert meg nem fogsz tudni lemodelleztetni, márpedig ide az kell, mert egy gyári Tomei motor is csak akkor tudja amit tud, ha megvan hozzá a megfelelő kipufogóRENDSZER, nem csak két leömlő, viszont az egész rendszert amit a 350Z alá terveztek, ofkorsz nem tudod a 260Z alapjáig átvariált bódéjához illetszeni, max faragni, és már borulnak a számok.
A dynora csak annyit, hogy annak annyi értelme van, hogy be tudd inditani a motort, és egy nagyjábóli programot tudj csinálni, illetve a változást rögtön le tudd mérni. De a valódi, finomhangolt program mindig az úton, pályán készül, a még finomabb meg verseny előtt. Ezért kétlem én, hogy bármelyik leömlőt gyártó brigád polcról tudna adni roppra a te igényeidnek megfelelő alkatrész nagyságrendekkel olcsóbban úgy, hogy el is férjen ott ahova szánod, mintha itthon nulláról legyártatnád.
Nem baszakodni, meg kötekedni akarok, meg én is a sajátomat attól a brigádtól vettem, ahonnan a turbót, mert ahhoz a turbinaoldalhoz meg egy eredetileg 2 literes motorhoz tervezett turbót hogy egy 1.3as meg tudjon tolni, kellett az hogy olyanoktól vegyem, akik nem kettőt csináltak már, és azt se mondom hogy megbántam, de lehet hogy ha most kezdeném, másképp csinálnám, pedig anno én is a legjobbat akartam ami pénzért kapható. Igaz az még mindig az.
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.03.01. 20:18:57
Azt helyesen írod, hogy a tökéletes kipufogórendszer egyben (is) méretezendő, de abban nincs igazad, hogy önmagában ne létezne jobb és rosszabb adottságokkal rendelkező leömlő, mert minden csak a konkrét autón értelmezhető. Ez egyszerűen téves. Számtalan olyan hibát lehet elkövetni egy leömlő gyártásakor és tervezésekor, ami minden környezetben árt, függetlenül a hengerfej portolásától és a leömlő utáni rendszertől. Ettől még lehet egy jó leömlő után rossz rendszer, és fordítva is.
A dynót arra hoztam példaként, hogy egy rendes tuningalkatrész-fejlesztő nem lehet meg nélküle, mert saját maga úgy tudja ellenőrizni, hogy a termékei jók-e vagy rosszak. Az az iskola, hogy nesze, itt egy fasza darab cső, tedd fel, aztán majd mondd meg, hogy megy érzésre, nem komoly 2011-ben. Pont arra kell a pad, hogy reprodukálható, összevethető méréseket tudj csinálni azonos körülmények között, és megtudd, hogy jó nyomon jársz-e. Nem esett szó arról, hogy a motorvezérlő végső programozása hol keletkezik, az egy másik téma.
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.03.01. 20:21:19
2-More 2012.03.02. 15:24:59
Itt nem az olcsóságán van a hangsúly, hanem azon, hogy mi az ami az igényeknek a leginkább megfelel. Lehet akármilyen jó egy kinnti leömlő, ha egyszerüen oda nem fér el ahova szánod és módositani kell, amivel lehet hogy többet ártasz, mintha nulláról csináltatnád.
A dnyos kérdésben, az, amiről te beszélsz, az maximum komoly versenyalkatrészgyártónál fordul elő, amit megintcsak mondom, rendszerként nézve van értelme, egy nemlétező motor-nemlétező kipufogórendszer közé senki, még a jóisten se fog tudni adni bevált, tutira jó leömlőt, főleg, hogy motor és motor között is jelentős eltérések lehetnek, hiába elvileg szériadarab, van gazdagon mindenféle nem publikált változtatás a gyártás során.
Én nem meggyőzni akarlak semmiről, csak próbálom árnyalni a képet, hogy azért annyira nem egyszerü játék ez, hogy megfogom, megrendelem, felcsavarozom és csoki, és főleg nem lehet előre papiron-ceruzával kiszámolni ha alapvető adatokat sem lehet tudni.
Hexer 2012.03.02. 23:28:34
Sot, ezt meg meg lehet fejelni egy allithato talpal, amit fel le lehet huzogatni hogy megtalaja az ember hol mekkora tulfedes az idealis...alltalaban a port felett 4-5mm es alatta 2mm kozul jo a tulfede. Ez turbos szivo vagy barmiamsra ervenyes.
Ha mar valami van atalakitani nem nagy kunszt, epp ma progiztunk egy nissan-t amin egy altalam atfaragott tomei leomlo van...jo. Most keszul egy atfaragott rb30 leomlo mert gyarilag szar volt es szetrepedt, felet ujragyartom, mert a tobbi hibatlan. Sokszor megeri kinai fos leomlot venni, ethegeszteni es nemi utomunkaval hibatlan lesz. Anyiba kerul megvenni ezeket szalitassal egyut mint amenyiert meg az alapanyagot sem tudjuk megvenni...talan meg a vizvagas kijon...de semmi tobb. Kvazi alapanyagnak inkabb ebay-en kell elomlot venni szetvagni es ujat mint elmenni a vasba.
Leomlo hoszahoz csak a kivant fordulatszam es vezermutengely fokolasa kell (ugy 90%-ban...), a tobbi mar csak az ennek felerositeset vagy gynegiteset valtoztatja, de alapvetoen nem. Igazabol cso atmerojevel es a kolektorral lehet elkottazni a dolgot...de mindketod marhara szarul kell csinlani hogy ne legyen jobb mint barmi gyari.
Nekem van olyan motorom ami 800 lo felett van kop kinai hajtokarokkal, nem altattuk magunk hogy amcsibol jo cucc lesz, direkt kinabol vettuk, e jo.
Nem eredendoen szar minden ami onna jon, csak ha ocson szart gyartanak ok is mint mindneki...rajtad all mit veszel.