Két eladott tárgy és egy öreg versenyautó - Karotta Közlöny

KAROTTAKÖZLÖNY

Nínó Karotta élete és munkássága autóbuzériában és másutt

Két eladott tárgy és egy öreg versenyautó

2010. május 09. 21:15 Nínó Karotta

Ezt a levelet küldtem a totalcar belső levlistájára ma délelőtt:

Extatikus örömmel tudatom, hogy a sors akaratából tegnap, három órával azután, hogy az első megtekintő rögvest megvette a Gloriát, egy másik ember megvette a fél éve árult Skyline-motort* is. Ami azt jelenti, hogy a Hangyászból épülő IMSA-GTU silhouette racer** projekt ezennel hivatalos startengedélyt kapott. Mindenki rettegjen, 5 év múlva hatalmasat odabaszok. Ha máshogy nem, a farönkkel, amivé addigra sárvédőteteji luk jelenlegi lakója erősödik. [Ez csak vicc ám, a valódi határidő a jövő szezon] 
 

* A Skyline-motort két éve vettem, amikor meglehetősen naiv optimizmussal azt hittem, hogy elkezdődik a Hangyász feltámasztása. Később megindokoltam, hogy miért szánok egy 400 ló körüli modern motort a félholt Z-be. (Zárójel: a motort végül Dávid, egy másik sosem frissülő utcai- és drift-SX-blog szerzője vette meg, sok sikert hozzá)

Aztán egy darabig nem nagyon történt semmi. Megpróbáltam eladni az SX-et, de nem kelt el, és nem engedhetek meg magamnak 3 épített örömautót. Azt a fogadalmat tettem, hogy a Z abból a pénzből épül majd meg, amit kitermelek az állatkert racionalizálása során. Csak aztán nem nagyon racionalizáltam, mert sem a válság nem játszott a kezemre, sem időm és energiám nem jutott a szent ügyre.

Közben egy részfolyamat azért haladt. Egy szerencsés véletlen besodort egy mogyoródi műhelybe, ahol két csodás háborodott szakember műanyag karosszériaelemek készítésével foglalkozott. És akkor végre összeállt, hogy a Z nem lesz közúton is élvezhető modernizált veterán, hanem rendes, tisztességes pályaautó lesz belőle, semmi más. Szép veterán Z-k vannak már a közutakon, de a pályákon nincsenek. De majd most!

Ehhez is frissíteni kell a technikát, mert bármennyire romantikus az eredetiség, bármennyire csodálatos 3 dupla Weber ordítása, de nem lehet úgy használni egy pályaautót, hogy minden apró hiba után hetekig kell vadászni a vén alkatrészeket. Ezért feláldoztatik az eredetiség a használhatóság, az öröm oltárán. Ezért hívom a versenyhangyászt **silhouette racernek, ahogy a 70-es évek óta nevezik azokat a versenyautókat, amik külsejükben és típusnevükben emlékeztetnek csak az utcai álrokonokra.

A sziluettet adó műanyagozás nagyja kész, majd írok róla rendesen, és végig fogom blogolni a teljes épülési folyamatot. Remélem sokat fogunk közösen tanulni, lesz itt minden, bukócsőtervezéstől felfüggesztés-transzplantáción át a szívómotortuningig. Az utóbbi szó fontos, ezért adtam el a kiváló Skyline sor6-ot, mert veterán pályaautóba nem teszünk turbót.

Most a következő lépés a lakatolás: ki kell metszeni a rozsdát, megerősíteni a kasztnit, és felkészíteni az SX-ből származó független hátsó felfüggesztés befogadására. De mindenek előtt ellenőrizni kell, hogy egyenes-e, mert az öregség, a korrózió és a korábbi esetleges balesetek miatt elcsavarodott kasztnit tilos becsövezni, és ezzel örökre konzerválni a rossz állapotot, mert akkor soha nem lehet majd alá rendes futóművet állítani. Azaz most kerítenem kell egy olyan műhelyt, ahol

1: meg tudják mérni egy karosszéria referenciapontjait

2: halálos pontossággal a helyére tudják húzni, ha kell. Ötlet?

Címkék: gloria 260z
55 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

XJS · http://www.ae86.hu 2010.05.09. 22:30:08

Tahitotfalui huzatopadosok, vki biztos bemondja a pontosat.
Grat a bevetelhez, hajra a Z-nek. :)

Csikós Zsolt 2010.05.09. 22:36:07

Hova lett a hangyászorr a képen az autóról?

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2010.05.09. 22:48:50

@Csikós Zsolt: Remek megfigyelés! Indiánék pár éve találtak egy széjjelpusztult 2+2-es 260Z kasztnit egy kertben. Elhozták róla a lámpafészkeket, a sárvédőket meg a géptetőt. Igazából mind elég reménytelen állapotban van, de arra pont jók voltak, hogy mintát lehessen venni róluk a műanyagokhoz. Még az elhozatalkor ráakasztották a kertben a Hangyászra, hogy meglepjenek. Meg is leptek. Szebb így se lett.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2010.05.10. 07:14:15

Akkor milyen motor is kerül bele? 350Z?

Leadfoot 2010.05.10. 08:55:06

Az Elnöki eladásáról lesz majd poszt? Vagy van, csak én nem találom ezen az álmos hétfő reggelen, mikor fél szemmel a munkámat nézem, fél szemmel meg a Közlönyt olvasom?

Surveyer84 2010.05.10. 12:54:40

Juhúúúú!!!! Karotta újra ír a blogba!

Sok türelmet\sikert a géphez!

Mr.Treeger 2010.05.10. 12:54:56

igen, az a szívómotor engem is érdekelne

Lowtyo 2010.05.10. 13:12:16

kicsit sem vonz a driftelés (néha úgy érzem, olyan divat lett, mint pókerezni), de meg kell hagyni, te legalább stílusosan fogod csinálni.
u.i.: tudok olcsó motoros fűkaszát, nem érdekel?

Alf (törölt) 2010.05.10. 13:16:05

neten nem találsz hozzá huzató váz tervet?
könyen megépíthető referencia vázszerkezet, a
citroen DS-hez pl van, lehet h ez nem olyan régi :)

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2010.05.10. 13:22:49

@Alf: Van részletes terv, megvan minden méret, csak műhely nincs, ahol ellenőriznék és a helyére húznák.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2010.05.10. 13:57:44

@Lowtyo: Én összesen egy darab drift bemutatót láttam, az kínos volt. Akkor mondtam azt, hogy inkább maradnék a murván, tisztelettel:)

Csikós Zsolt 2010.05.10. 14:07:10

@Nínó Karotta:

És a hangyász eltűnt örökre, vagy szoba(garázs)dísz? Ja, garázs nem lehet, tudom... :-)

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.05.10. 14:09:39

@Lowtyo: Perszehogy, igenis, meg nem is. Szóval lehet, hogy divatos (mondjuk azért korántsem annyian driftelnek, mint pókereznek), de baromi jó móka, és nagyon sok mindenre megtanít. Mondom ezt úgy, hogy eddig csak télen, hóban csúszkáltam, tehát igazából a drift szót leírnom se lenne jogom, de azt kijelenthetem, hogy iszonyatosan élvezetes dolog. megtanulni határon vezetni, az nagyon is hasznos dolog tud lenni. Nekem már csak a Sierra szívátültetést kellene végrehajtanni, asszem én ott meg is állok, anál több pénzt/időt/energiát nem óhajtok belerakni, mert nem érzem magam istenáldotta tehetségnek.
Ja, és volt szerencsém drift autóban ülni is, amikor kenték neki, @scheerti: , hidd el, az minden csak nem kínos.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2010.05.10. 14:18:13

@streetsta: Ez ilyen teszkógazdaságos bemutató volt valami tuning show-n, ha jól emlékszem. De nagyon tré volt, egy verseny biztos, hogy más, de én azt szeretem, ha fél méterre állok egy kanyarba berobbanó EVO-tól.

Hívtak már versenyre, de annyira sose érdekelt, hogy elmenjek miatta az ország másik felébe.

ChPh 2010.05.10. 14:19:51

"ezért adtam el a kiváló Skyline sor6-ot, mert veterán pályaautóba nem teszünk turbót."

1. kérdés: Mi a baj a turbóval
2. kérdés: A Skyline moci turós volt?

karlmann 2010.05.10. 14:42:28

De milyen motor lesz benne a Skyline blokk helyett? Ha jól tudom az eredeti 260Z blokk is sorhatos, bár ha jól emlékszem csak egy vezérműtengelyes. Viszont ha a karbikat kidobtad akkor mi lesz helyettük? Csak nem egy megbízható L-Jetronic a 280Z-ből?

Z o z ó 2010.05.10. 14:50:41

grat,sok sikert hozzá.Majd kidobhatnátok a totalcar főlapjára is ha van új bejegyzés:)Hajrá.

MantaMann 2010.05.10. 14:52:22

Remélem nem lesz gebasz és beindul az élvezet!
Holnap megyek rápirítok én is a 'bádogosomra'.. :)

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2010.05.10. 14:52:52

@ChPh: Semmi gond a turbóval, nagyon jó dolog, pláne eszményi driftre. De a Hangyász nem speciálisan driftautó lesz, hanem pályaautó, azaz beérem egy szűkebb erős tartománnyal, és megvagyok 400 Nm nélkül, ami egy turbós RB-ből simán kijön. Viszont a 70-es évek karakteréhez nem passzol a süvítés és a lefúvás, az a következő évtized menősége. Az eladott blokk az utolsó kifutott széria (R34) hátsókerekes csúcskiviteléhez tartozott, a GTR csigáival. Gyárilag is 280 ló, 350 Nm, és ez már sokkal több volt a gyárinál. Hogy mi lesz benne, azt majd elmesélem, ha már ott tartunk.

nagy__mate 2010.05.10. 15:12:41

retrorides.proboards.com/index.cgi?board=readersrides&action=display&thread=73685&page=1

addig is ezt mindenkinek aki nem ismeri. Z építés.

Mérsékeltebb karosszériamunkákkal, mint amik itt lesznek láthatóak.

Lowtyo 2010.05.10. 15:14:38

@streetsta: a móka része nekem is bejön, de egy versenyt valsz. unnék.
aztán lehet, hogy csak azért ágálok ellene, mert divatos dolog lett driftelni.

Sopánka76 2010.05.10. 15:39:49

Nna, érdeklődve olvasom továbbra is e remek blogot!
A drifttel én is úgy vagyok, mint streetsta, komolyan sose űztem, de már vizes úton, hóban, murván néha-néha keresztbe tenni az autót is nagyon kellemes! Ugyanezt kiszámítottan, kontrollálva csinálni, határon autózva küzdeni a technikával még jobb lehet!

Szóval hajrá Gábor, drukkolok!

ChPh 2010.05.10. 15:41:34

@Nínó Karotta: Áh, köszi :)
De akkor inkább a 10000-es redline lesz a menő?
mmm :D

szunyii 2010.05.10. 15:44:58

@Nínó Karotta:
Sok sikert az építéshez, biztos jó lesz! :)
Aztán végig írni róla! :D

szabopsz 2010.05.10. 15:54:25

Nagyon jó munkát!(tuti az lesz, mert ezt még élvezi is az ember :):):) )
Minden egyes mozzanatról kérünk dokumentációt, fényképeket, vagy egy akár egy pár szavas posztot.

Remélem valami hasonló fog kikerekedni(persze turbók nélkül):

lotusomega.se/public_html/projekt/install2.htm

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2010.05.10. 15:55:57

@ChPh: 10.000 fordulat nem lesz, az sajnos megint az a kihegyezettségi fok, aminél már könyörtelenül be kell osztani az üzemórákat, és az nekem nem célom. Ez nem élsport, csak hobbi, szóval 8000 fölé nem lövök.

gnme 2010.05.10. 16:08:09

Az ellen lesz normalizáló?
Ha lesz ilyen tapintós műhely dobjál már egy linket.
Szép projekt.

Jirzsij 2010.05.10. 16:50:17

Kérdés és tényleg csak kíváncsiságból...

Ha már egyszer NEM korhű, veterán kocsit építesz, hanem "csak" egy shilouette racert-t. Akkor miért kell bele mindenképp szívómotor? Miért nem mehet(ett) bele a jó kis Skyline turbós, sor6 cucc?
Hol van meghúzva a határ és ki húzta meg? Ki itt a szakértő közönség, akinek ennyit számít a szava és emiatt mélységesen elítélne?

Naivan én úgy látom, sok áldozattal megépítesz egy veteránnak kinéző pálya verdát, nem titkoltan azért, hogy miközben jól néz ki, szénné élvezd vele a driftelést. Eladtad miatta az Elnökit, ki tudja még mi mindent feladtál érte. És akkor a Nissan motort, ami talán épp belevaló, eladod, mert most akkor mégiscsak veteránozunk. He? :))

Jirzsij 2010.05.10. 17:19:17

@Nínó Karotta: Az OK, hogy nem csak driftre kell és ha épp kevesebb lenne a lóerő, az is elég lenne. De ez ott van. Aztán ha nem mégis egy drift szeánszon találod magad, hát hadd szuszogjon! :))

yeti 2010.05.10. 17:35:28

@Nínó Karotta: Az elnöki itthon maradt végül?

Bata88 2010.05.10. 17:57:35

"mindenki rettegjen, 5 év múlva odabaszok"
Ezen mekkorát nevettem:D Érzem hogy szívből jön, ebben a mondatban ott a lelkesedés...:) Csak tartson ki a projekt végéig;)
Sok sikert:)

TóthZé 2010.05.10. 19:29:25

@streetsta: +1 :) Pályanapra, driftedzésre jönnél, Papa? Me' akkor szólok, ha van...

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2010.05.10. 20:32:27

@Jirzsij: A kérdés jogos. A választ részletesen kifejtem majd akkor, amikor a tervezési alapvetésekhez érek a folyamat dokumentálásában. A lényeg annyi, hogy driftre tényleg mindennél jobb választás lett volna az RB, azért is vettem meg eredetileg. De nem farolóhangyász, hanem versenyhangyász a projekt munkacíme, ott van a kutya elásva, már amennyire egy hangyászban el lehet ásni egy kutyát.

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2010.05.10. 20:38:35

@F/: Mert turbósnak tervezték. Ahhoz van méretezve benne minden, beleértve például a kompressziót is. Annak nincs értelme, hogy hogy temérdek pénz árán megépítsem 50 lóerővel gyengébbnek, mint amilyen a gyárban volt. Jól fog így szolgálni egy súlyos driftautóban, nálam pedig remek helye lesz annak a másiknak, amiről még nem beszélünk.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.05.10. 21:32:04

Hát hajrá ehhez a döghöz :)
Szép meló lesz feltámasztani.

Ha már szakemberkergetés, nincs egy villamosságis valahol, aki ÉRT az EEC IV vezérléshez? :D

madbalee 2010.05.10. 22:18:02

Sok szerencsét, és kitartást!

PfauPeter 2010.05.11. 02:01:00

Úgy megnéztem volna egy dühös swapot, amikor már feldühít, hogy nem megy el az RB motor és gyorsan hirtelen bedobod vagy a Z-be, vagy netán a hachiba : )
Hajrá hajrá, redná redná...

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2010.05.11. 07:32:01

Te aztán kitartó vagy! És a silhouette racerek a legkirályabbak. Nem véletlen, hogy Japánban él és virul a bosozoku :)

streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.05.11. 07:33:08

@TóthZé: Alapvetően nanáhogy. Legfeljebb ha nincs idő vagy paripa, nem megyek. De tudni róla mndenképpen kell.

Sopánka76 2010.05.11. 08:32:27

@ColT: EEC-IV? Milyen mélyen kell?
Van egy rövid, de érthető diagnosztikai, hibakód-kivillogtatási útmutatóm magyarul, forrás: sierracorner.net

1ns0mn14 2010.05.11. 09:19:40

Ha találsz egy megbízható normális szervizt, akkor dobd fel a címüket mert másokat is érdekelne. (:

luigi Vercotti 2010.05.11. 15:57:06

Ok, hogy készül egy szuper pálya versenyautó, de hol lehet majd kihasználni? Van itthon kategória ahol elindulhat (egyáltalán lesz-e szíved bemenni vele a darálóba), vagy marad a stopperharc meg a külföldi fesztiválversenyek?
Egyébként hajrá!! Az ígért posztokat be fogjuk hajtani, mert ez a projekt még az előzőekhez képest is bizsergetőbb.

w a s d 2010.05.11. 17:05:16

@Nínó Karotta:
Mondjuk ha van rá valami megoldás, hogy komplett (szinte) gyári motort bele, akkor elhiszem, hogy az egyszerűbb, vagy olcsóbb, vagy tartósabb, vagy egyszerre minden.
Az RB csak azért tűnne nekem jó ötletnek, mert hat hengeres, soros, így egy kicsi marad az eredetiségből is pl. egy V6- hoz képest, meg eléggé modern is. (Van egyáltalán a Nissannak újabb sorhatosa?)

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2010.05.11. 22:45:11

@dead_parrot: Nem tudom, hogy van-e olyan MNASZ szakág, ahol mehetne, de nem is ez motivál. Csinálni egy klassz tárgyat, tanulni közben, aztán élvezkedni vele, ennyi a cél. Pályanapok, driftedzések, Time Attack, ilyesmi a terv.

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2010.05.11. 22:56:28

@F/: Nincs az RB-nél modernebb NIssan sor6. A két legmodernebb hathengeres motorjuk a VR38DETT a GTR-ből és a VQ37VHR a 370Z-ből, de mindkettő kiesik, mert lényegében beszerezhetetlen az ára és a ritkasága miatt.

Brevis 2010.05.12. 11:47:18

Tisztelt Nínó Karotta!

Igaz a kérdésem nem a tárgyhoz tartozik, de szeretném megkérdezni, hogy mikor tetszik egy cikket rittyenteni az Avantime-járól, feltéve ha még megvan?

Üdvözlet

ogy 2010.05.26. 20:37:10

Helló!

Elképesztő hülye kérdésem van. :)

m.blog.hu/ka/karotta/image/976259_ff9a996b95d45d3ee10293ca004e9427_l.jpg
A képen látható felni a Z egyik gyári felnije?

Köszi a választ! :)

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2010.06.04. 01:02:56

@Brevis: Megvan hát, de fogalmam sincs, mikor írom meg. A szándék adott, csak idő nem akad mostanában.

Flankerr 2010.06.04. 01:15:50

@Nínó Karotta: minden hű olvasód Avantime tartóstesztre vár..:)

danesdzsu2 2014.06.23. 09:28:47

"Mindenki rettegjen, 5 év múlva hatalmasat odabaszok. Ha máshogy nem, a farönkkel, amivé addigra sárvédőteteji luk jelenlegi lakója erősödik. [Ez csak vicc ám, a valódi határidő a jövő szezon]"

Ezt különösen mókás volt most olvasni:)
süti beállítások módosítása