Ezt a levelet küldtem a totalcar belső levlistájára ma délelőtt:
Extatikus örömmel tudatom, hogy a sors akaratából tegnap, három órával azután, hogy az első megtekintő rögvest megvette a Gloriát, egy másik ember megvette a fél éve árult Skyline-motort* is. Ami azt jelenti, hogy a Hangyászból épülő IMSA-GTU silhouette racer** projekt ezennel hivatalos startengedélyt kapott. Mindenki rettegjen, 5 év múlva hatalmasat odabaszok. Ha máshogy nem, a farönkkel, amivé addigra sárvédőteteji luk jelenlegi lakója erősödik. [Ez csak vicc ám, a valódi határidő a jövő szezon]
* A Skyline-motort két éve vettem, amikor meglehetősen naiv optimizmussal azt hittem, hogy elkezdődik a Hangyász feltámasztása. Később megindokoltam, hogy miért szánok egy 400 ló körüli modern motort a félholt Z-be. (Zárójel: a motort végül Dávid, egy másik sosem frissülő utcai- és drift-SX-blog szerzője vette meg, sok sikert hozzá)
Aztán egy darabig nem nagyon történt semmi. Megpróbáltam eladni az SX-et, de nem kelt el, és nem engedhetek meg magamnak 3 épített örömautót. Azt a fogadalmat tettem, hogy a Z abból a pénzből épül majd meg, amit kitermelek az állatkert racionalizálása során. Csak aztán nem nagyon racionalizáltam, mert sem a válság nem játszott a kezemre, sem időm és energiám nem jutott a szent ügyre.
Közben egy részfolyamat azért haladt. Egy szerencsés véletlen besodort egy mogyoródi műhelybe, ahol két csodás háborodott szakember műanyag karosszériaelemek készítésével foglalkozott. És akkor végre összeállt, hogy a Z nem lesz közúton is élvezhető modernizált veterán, hanem rendes, tisztességes pályaautó lesz belőle, semmi más. Szép veterán Z-k vannak már a közutakon, de a pályákon nincsenek. De majd most!
Ehhez is frissíteni kell a technikát, mert bármennyire romantikus az eredetiség, bármennyire csodálatos 3 dupla Weber ordítása, de nem lehet úgy használni egy pályaautót, hogy minden apró hiba után hetekig kell vadászni a vén alkatrészeket. Ezért feláldoztatik az eredetiség a használhatóság, az öröm oltárán. Ezért hívom a versenyhangyászt **silhouette racernek, ahogy a 70-es évek óta nevezik azokat a versenyautókat, amik külsejükben és típusnevükben emlékeztetnek csak az utcai álrokonokra.
A sziluettet adó műanyagozás nagyja kész, majd írok róla rendesen, és végig fogom blogolni a teljes épülési folyamatot. Remélem sokat fogunk közösen tanulni, lesz itt minden, bukócsőtervezéstől felfüggesztés-transzplantáción át a szívómotortuningig. Az utóbbi szó fontos, ezért adtam el a kiváló Skyline sor6-ot, mert veterán pályaautóba nem teszünk turbót.
Most a következő lépés a lakatolás: ki kell metszeni a rozsdát, megerősíteni a kasztnit, és felkészíteni az SX-ből származó független hátsó felfüggesztés befogadására. De mindenek előtt ellenőrizni kell, hogy egyenes-e, mert az öregség, a korrózió és a korábbi esetleges balesetek miatt elcsavarodott kasztnit tilos becsövezni, és ezzel örökre konzerválni a rossz állapotot, mert akkor soha nem lehet majd alá rendes futóművet állítani. Azaz most kerítenem kell egy olyan műhelyt, ahol
1: meg tudják mérni egy karosszéria referenciapontjait
2: halálos pontossággal a helyére tudják húzni, ha kell. Ötlet?
XJS · http://www.ae86.hu 2010.05.09. 22:30:08
Grat a bevetelhez, hajra a Z-nek. :)
Csikós Zsolt 2010.05.09. 22:36:07
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2010.05.09. 22:48:50
scheerti · http://scheerti.blog.hu 2010.05.10. 07:14:15
Leadfoot 2010.05.10. 08:55:06
Surveyer84 2010.05.10. 12:54:40
Sok türelmet\sikert a géphez!
Mr.Treeger 2010.05.10. 12:54:56
Lowtyo 2010.05.10. 13:12:16
u.i.: tudok olcsó motoros fűkaszát, nem érdekel?
Alf (törölt) 2010.05.10. 13:16:05
könyen megépíthető referencia vázszerkezet, a
citroen DS-hez pl van, lehet h ez nem olyan régi :)
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2010.05.10. 13:22:49
tiramiska 2010.05.10. 13:26:41
www.google.hu/imgres?imgurl=http://lh5.ggpht.com/_NRSDCBt4i-U/Sb1-hRuK79I/AAAAAAAACe4/D44AKTddyc4/Datsun%2520280z.jpg&imgrefurl=http://minds-farm.blogspot.com/2009/03/1978-datsun-280z.html&usg=__yaiYyBx3KP8h8Jc6KfzLS8XaZeg=&h=682&w=1024&sz=949&hl=hu&start=4&sig2=0GSYKGYUKFk6hxlXK8BaOw&um=1&itbs=1&tbnid=ajN43TLbbFNNZM:&tbnh=100&tbnw=150&prev=/images%3Fq%3Ddatsun%2B280%2Bz%2Bdrift%26um%3D1%26hl%3Dhu%26sa%3DN%26tbs%3Disch:1&ei=0-znS_jAM6SkONG_rKUE
www.google.hu/imgres?imgurl=http://lh5.ggpht.com/_NRSDCBt4i-U/Sb1-hRuK79I/AAAAAAAACe4/D44AKTddyc4/Datsun%2520280z.jpg&imgrefurl=http://minds-farm.blogspot.com/2009/03/1978-datsun-280z.html&usg=__yaiYyBx3KP8h8Jc6KfzLS8XaZeg=&h=682&w=1024&sz=949&hl=hu&start=4&sig2=0GSYKGYUKFk6hxlXK8BaOw&um=1&itbs=1&tbnid=ajN43TLbbFNNZM:&tbnh=100&tbnw=150&prev=/images%3Fq%3Ddatsun%2B280%2Bz%2Bdrift%26um%3D1%26hl%3Dhu%26sa%3DN%26tbs%3Disch:1&ei=0-znS_jAM6SkONG_rKUE
Sok ilyet!
scheerti · http://scheerti.blog.hu 2010.05.10. 13:57:44
Csikós Zsolt 2010.05.10. 14:07:10
És a hangyász eltűnt örökre, vagy szoba(garázs)dísz? Ja, garázs nem lehet, tudom... :-)
streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.05.10. 14:09:39
Ja, és volt szerencsém drift autóban ülni is, amikor kenték neki, @scheerti: , hidd el, az minden csak nem kínos.
scheerti · http://scheerti.blog.hu 2010.05.10. 14:18:13
Hívtak már versenyre, de annyira sose érdekelt, hogy elmenjek miatta az ország másik felébe.
ChPh 2010.05.10. 14:19:51
1. kérdés: Mi a baj a turbóval
2. kérdés: A Skyline moci turós volt?
karlmann 2010.05.10. 14:42:28
Z o z ó 2010.05.10. 14:50:41
MantaMann 2010.05.10. 14:52:22
Holnap megyek rápirítok én is a 'bádogosomra'.. :)
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2010.05.10. 14:52:52
anyahajókabinajtóhajtogató 2010.05.10. 15:01:17
nagy__mate 2010.05.10. 15:12:41
addig is ezt mindenkinek aki nem ismeri. Z építés.
Mérsékeltebb karosszériamunkákkal, mint amik itt lesznek láthatóak.
Lowtyo 2010.05.10. 15:14:38
aztán lehet, hogy csak azért ágálok ellene, mert divatos dolog lett driftelni.
Sopánka76 2010.05.10. 15:39:49
A drifttel én is úgy vagyok, mint streetsta, komolyan sose űztem, de már vizes úton, hóban, murván néha-néha keresztbe tenni az autót is nagyon kellemes! Ugyanezt kiszámítottan, kontrollálva csinálni, határon autózva küzdeni a technikával még jobb lehet!
Szóval hajrá Gábor, drukkolok!
ChPh 2010.05.10. 15:41:34
De akkor inkább a 10000-es redline lesz a menő?
mmm :D
szunyii 2010.05.10. 15:44:58
Sok sikert az építéshez, biztos jó lesz! :)
Aztán végig írni róla! :D
szabopsz 2010.05.10. 15:54:25
Minden egyes mozzanatról kérünk dokumentációt, fényképeket, vagy egy akár egy pár szavas posztot.
Remélem valami hasonló fog kikerekedni(persze turbók nélkül):
lotusomega.se/public_html/projekt/install2.htm
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2010.05.10. 15:55:57
gnme 2010.05.10. 16:08:09
Ha lesz ilyen tapintós műhely dobjál már egy linket.
Szép projekt.
Jirzsij 2010.05.10. 16:50:17
Ha már egyszer NEM korhű, veterán kocsit építesz, hanem "csak" egy shilouette racert-t. Akkor miért kell bele mindenképp szívómotor? Miért nem mehet(ett) bele a jó kis Skyline turbós, sor6 cucc?
Hol van meghúzva a határ és ki húzta meg? Ki itt a szakértő közönség, akinek ennyit számít a szava és emiatt mélységesen elítélne?
Naivan én úgy látom, sok áldozattal megépítesz egy veteránnak kinéző pálya verdát, nem titkoltan azért, hogy miközben jól néz ki, szénné élvezd vele a driftelést. Eladtad miatta az Elnökit, ki tudja még mi mindent feladtál érte. És akkor a Nissan motort, ami talán épp belevaló, eladod, mert most akkor mégiscsak veteránozunk. He? :))
Jirzsij 2010.05.10. 17:19:17
yeti 2010.05.10. 17:35:28
Bata88 2010.05.10. 17:57:35
Ezen mekkorát nevettem:D Érzem hogy szívből jön, ebben a mondatban ott a lelkesedés...:) Csak tartson ki a projekt végéig;)
Sok sikert:)
w a s d 2010.05.10. 19:03:09
www.superstreetonline.com/featuredvehicles/sstp_1003_1971_nissan_skyline/photo_15.html
TóthZé 2010.05.10. 19:29:25
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2010.05.10. 20:32:27
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2010.05.10. 20:38:35
ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.05.10. 21:32:04
Szép meló lesz feltámasztani.
Ha már szakemberkergetés, nincs egy villamosságis valahol, aki ÉRT az EEC IV vezérléshez? :D
madbalee 2010.05.10. 22:18:02
PfauPeter 2010.05.11. 02:01:00
Hajrá hajrá, redná redná...
Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2010.05.11. 07:32:01
streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.05.11. 07:33:08
Sopánka76 2010.05.11. 08:32:27
Van egy rövid, de érthető diagnosztikai, hibakód-kivillogtatási útmutatóm magyarul, forrás: sierracorner.net
1ns0mn14 2010.05.11. 09:19:40
luigi Vercotti 2010.05.11. 15:57:06
Egyébként hajrá!! Az ígért posztokat be fogjuk hajtani, mert ez a projekt még az előzőekhez képest is bizsergetőbb.
w a s d 2010.05.11. 17:05:16
Mondjuk ha van rá valami megoldás, hogy komplett (szinte) gyári motort bele, akkor elhiszem, hogy az egyszerűbb, vagy olcsóbb, vagy tartósabb, vagy egyszerre minden.
Az RB csak azért tűnne nekem jó ötletnek, mert hat hengeres, soros, így egy kicsi marad az eredetiségből is pl. egy V6- hoz képest, meg eléggé modern is. (Van egyáltalán a Nissannak újabb sorhatosa?)
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2010.05.11. 22:45:11
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2010.05.11. 22:56:28
Brevis 2010.05.12. 11:47:18
Igaz a kérdésem nem a tárgyhoz tartozik, de szeretném megkérdezni, hogy mikor tetszik egy cikket rittyenteni az Avantime-járól, feltéve ha még megvan?
Üdvözlet
Leadfoot 2010.05.13. 11:48:49
ogy 2010.05.26. 20:37:10
Elképesztő hülye kérdésem van. :)
m.blog.hu/ka/karotta/image/976259_ff9a996b95d45d3ee10293ca004e9427_l.jpg
A képen látható felni a Z egyik gyári felnije?
Köszi a választ! :)
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2010.06.04. 01:01:58
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2010.06.04. 01:02:56
Flankerr 2010.06.04. 01:15:50
danesdzsu2 2014.06.23. 09:28:47
Ezt különösen mókás volt most olvasni:)