"Ülök a szobámban búsan, egyedül,
És a fájó múltra gondolok.
Odakünn az utcán lassan fény dereng,
És az órán pereg a homok."
(Farkas-Boros)
Kalendariánus érdeklődésű olvasóimnak feltűnhetett, hogy az elmúlt két hétfő nem volt hangyászhétfő. Ennek egyrészt egészségügyi okai vannak, melyek feltehetően az egyik töltőállomás-hálózat (egyébként az osztrák Knabber Nossi védőgázos kolbászkára emlékeztető, tök finom) prémium hotdogja és az én bélflórám inkompatibilitási kitöréseire vezethetők vissza, másrészt pedig arra, hogy a fejlődés nem volt látványos.
Pedig látványosnak indult. Úgy volt, hogy Lajosunk, a gipsz és üvegszál virtuóza, a gyantakenés Michelangelója nekiállhat az első sárvédőket véglegesíteni, most, hogy a minimális hasmagasság és a hozzá tartozó szélesség végre a gyakorlatban is megtekinthető. Azaz az autó ott van a föld fölött, ahol tényleg lesz. Télen ugye elkészült az újragyártott hátsó sárvédő, és ezzel az elsővel lenne teljes a kasztni.
Lajcsi neki is állt, elkezdte felrakni gipszből az új első szélesítést, én pedig kimentem megtekinteni, hogy a télihez hasonló módon videóüzenetben meséljem el, hogy milyen finomítást szeretnék. Ekkor ért a szörnyű kellemetlen meglepetés: a végleges hasmagasságára állított autó vadi új, 2. generációs hátsó sárvédője alatt sem fér el a gumi rendesen. 2-3 centi híja van, ennyivel van feljebb a kerék a kerékjárati ívben, mint kellene. Ez szemre se kimondottan kellemes, de nagyobb baj, hogy így az eleve kevés berugózási helyünk lett még kevesebb, azaz elképzelhető, hogy berugózáskor letépi a sárvédőt a gumi.
Ha képregényes formában dolgoznám fel a Hangyász épülését, akkor ezen a ponton sok kettőskeresztet, villámot, felkiáltójelet és szikrázó kanócú bombát tartalmazott volna a fejem feletti szövegbuborék. Ez ugyanis egyértelműen elcseszés: abban állapodtunk meg, hogy Lajos úgy áll neki a hátuljának, hogy Adorjánék beállítják neki (az akkor még bakon álló autón) a végleges hasmagasságot, és ahhoz szabja a sablont. Így is történt.
Lajcsi itt nem tud hibázni: ő fizikailag ráépíti a gipszet a kerékre, ahogy most az elején látszik is. Azaz a rossz hátsó sárvédő a rosszul beállított kerék szomorú lenyomata. Mivel harmadszor is újracsinálni a hátulját nemcsak költséges és lassú, de szét is baszna az ideg, ha nekiállnánk, ezért egyelőre így marad. Azt kértem a Lajcsitól, hogy ne nyúljon a Datsunhoz, amíg az tologatható és kormányozható módon, véglegesen rá nem ült a saját futóművére. Ennek elég rég itt az ideje, remélem, egyszer be is következik.
Mi haladt tehát? Valamelyest gyarapodtak a csövek. Elöl, a motor előtt elkészült az X-et trapézzá záró keret két hajított oldala. Ez a szerkezet tartja majd a kanyarstabilizátort, de a fő küldetése a torony és a nyúlványok összekötése egymással.
Elkészült az ajtó X, ami esetünkben két U-betű. A hagyományos X helyett kettő finoman hajított cső összetámasztása és csokornyakkendő-szerű összelemezelése modern trend a bukóketrecdivat kifutóin, ezt céloztuk meg. Sajnos az alsó elemnél ez annyira durván szűk sugarú ívet ad, amit Rezidensmérnök Zolival strukturálisan elfogadhatatlannak találtunk, így ott X-lábak is lesznek az ív alatt.
Behegedt hátra az övtartó keresztcső, amibe hősiesen belefúrta és -hegesztette Adorján a rögzítőszemeket. És ugyanitt elnyerte talán végleges helyét a tank. A súlyelosztás kedvéért kicsit jobbra és viszonylag mélyen van. Teljesen nem tudjuk lesüllyeszteni, mert kell a hely a kipufogónak és a diffúzornak. Jaj, micsoda titkokat kotyogok ki.
Mivel a föld gömbölyű, így minden lépés egyben visszalépés is, csak nézőpont kérdése. Ennek a jegyében ismét ki kellett vágni valamit, ezúttal a tetőben lévő, régi X-et. Annyira girbegurba volt szegény, hogy nem esett jól nézni, lesz helyette egy fél átló. Sajnos a tetőkoszorú két ága így is rusnyán meg van törve, de ezt inkább kibírom, egyszerűen nem lehet mindent kivágni. Inkább kap egy áthidaló kis átlót a főkapu és a tetőkoszorú közé. Ehhez ugyan beljebb kell egy kicsit tenni az ülést, de erről később.
A srácok saját elmondásuk szerint fontatlan biszbaszokkal (karosszériaelem-rögzítő fülecskék felapplikálása) és esztergályoltatással töltötték az idejük nagy részét, mert sok ilyen kis nyűg van.
Az utolsó elkészült nagyobb elem a komplett orrot (lökhárító, kötény, splitter) tartó szerelhető keret. Ennek a felerőszakolásával volt egy kis harc, mert a hegesztésben finoman elhúzta magát a cső, de három ember megfeszített küzdelmével illeszthetővé vált. Ez egyben azt is jelenti, hogy tovább kell erősítenünk a kasztnit, mert még nem elég merev.
Ugyanakkor a kész keret érdeme, hogy elég combos lett: amikor ketten rugóztak rajta, akkor is masszívan állt, mint a csernobili betonszarkofág. Mivel egy jó splitter 200 felett simán csinál mázsás leszorítóerőt, fontos is, hogy erős legyen.
Lesz is elöl még több harántcső a tornyokat támasztandó, és biztosan rengeteget számít majd, amikor visszaköltözik az a fordított U-alakú lemezmonstrum, ami a szélvédő alját és az A-oszlop alját adja. Ez második legnagyobb eredeti Datsun-tömb a Hangyászban, igen nagy kincs.
Pláne nagyon sokat várunk a tűzfal-váltóalagút-kardánalagút gerinctől, ami egészen a difit tartó hátsó struktúráig, lényegében a hátsó futóműig vezeti az első futóműből érkező erők egy részét.
Itt jött elő – sokadjára – a kipufogó-probléma. Én eredetileg azt szerettem volna, ha 300SLR Uhlenhaut Coupé stílusban kihozzuk a sárvédőn az első kerék mögött, ez azonban lehetetlen. Magával a csővel kijönni nem lenne gond, de úgy, hogy legyen közben dob is, úgy nem kivitelezhető. Annyira hátul van a motor és annyira pici a Hangyász, hogy sehogy nem adja ki.
Ezért eddig az volt a terv, hogy szétvágjuk a jó kis leömlőimet, és beléjük toldunk vagy fél métert, hogy aztán a váltóház mögött legyenek a kollektorok, és úgy menjünk hátra a két csővel a kardánalagútban. Az autó alatt nem lehet, hiszen az autó alatt a föld van. 8 centis hasmagasságnál nem mehet 7 centis kipufogó a padló alatt.
Nekem sok bajom volt ezzel a tervvel: a leömlő csövei beszűkítették a lábteret, félő volt, hogy kicsit ki kell tolni balra a pedálgépet. A kardánalagútban futó kipufogótól marha meleg lenne, akármennyit bandázsol, aranyfóliázik és imádkozik az ember, ráadásul kitolja a széket a bal szélre, ami nem jó. Végül pedig a dobok megártottak volna a diffúzornak és a sík padlónak.
Így aztán egy megoldás maradt: a sidepipe. Ez felmerült bennem már a legelején, még két éve gyártottam is egy ákombákom fotosopot, hogy milyen lenne. Aztán elvetettem a lehetőséget, mert stílusidegen rútságnak tartottam, ami csak egy Cobrának áll jól. De most mégis ez lesz, mert minden egyes észérv mellette szól, és az agy dönt. Majd megszeretem. Addig is van két kiváló, vadi új DC Sport leömlőm eladó, Nissan 350Z-hez, ha valaki megkívánta.
Akkor hogyan tovább? Én nagyon vágyom arra, hogy legalább a váz és futómű-fázist lezárjuk hamar, mert már nem pusztán az Ítéletnap-visszaszámláló és a nagy projektmanagement Gantt-tábla nyomasztó, hanem a Merényi-féle meztelennős falinaptárról is elfogyott a június.
Márpedig kevés nyomibb lenne annál, mint augusztus 31-én ezer kamerával és a rettegett, matt fekete, darus Miata fahrtautóval felvonulni egy döglött Hangyászt letévézni. A múlt héten a Winkler már ellőtte a maga projektautós elbénázódási puskaporát a tévében, nem akarok abból forgatni remake-et.
Zolival beszélgettünk az időzítésről, és ő határozottan derűlátó. Ha ők Adorjánnal optimisták, akkor én is az vagyok, már csak annak kell drukkolni, hogy az összeszerelés során ne tépje le a lábunkat valami előre nem látott akna. Azaz például legyen jó a motor. Viszlát jövő hétfőn, addig gondoljatok sok szeretettel a mesterekre, akik 40 fokos műhelyben hegesztenek. U. I. : Nincs véletlenül valakinek olyan hogyishívjákja kölcsön, amivel azokat a kerek peremeket lehet a lemezekbe préselni, ami a fenti képen a küszöbön látható? Nagyon kéne, vagy legalább a szerszám rendes neve. Köszi.
poa ogapo 2012.07.03. 05:41:30
klarky · http://kreport.blog.hu/ 2012.07.03. 07:42:19
- nekem ez a hátsó sárvédő rettenetesen esetlennek tűnik. Egyszerűen nem áll rá a szemem. Ott valami bibi tényleg van.
- kipufogó: Szerintem jól néz ki, kíváncsi leszek, h hányszor fogod megégetni vele a lábszárad! :-)
Tizenkettő 2012.07.03. 08:16:23
fandrew 2012.07.03. 08:31:58
Miért nem lehet a kipufogóvég az első lökös szélén? A felfüggesztésen nem lehet átfűzni?
mercurius 2012.07.03. 08:38:58
Ezt még leírni is hosszú volt. Kivárni, megfinanszírozni még nehezebb. Kitartás!
ouacif 2012.07.03. 08:39:11
tiger1342 2012.07.03. 09:13:56
Aztán most döntsük el, hogy a Cobra-hoz képest az most jó, vagy rossz. :DD
s4tch 2012.07.03. 09:27:45
kezd tényleg elfajzani a projekt, és minél távolabb van az eredeti (általam imádott) z-től, annál kevésbé tűnik blaszfémiának. fajin lesz.
mortalwombat 2012.07.03. 09:54:31
JmOS 2012.07.03. 10:09:24
:)
acélváz 2012.07.03. 10:11:19
Az egyszer biztos, hogy a kis "bizbasz" fülecskékkel van a legtöbb meló!
Viszont én még mindig lassúnak tartom a tempót!Még nagyon sok a meló, és nagyon kevés az idő!
Még mindig nem értem miért nem csináljátok szerelhetőre a motor/váltó alatti merevítéseket! Nem irigylem azt aki később szerelni fogja ezt a gépet!
Minden művelethez motor-váltó ki lesz a megoldás!
És ez a moci nem egy Lada, amire megy 3 vezeték, 2 vizcső, 1 kipufogó!
Nem kerülne sokba a dolog!
Az ives oldalsó merevjtőt meg nem nagyon értem, szépnek sem szép, de legaláább kifelé is görbülne!Ezzel mi volt a koncepció?Ilyet még nem láttam sehol!?
Általában törekednek az egyenesre, mert az a legmerevebb!
Hajrá! Legyen Kész!! :))
Delorean 2012.07.03. 10:29:18
A tetőn(ahonnan kivágtátok az "X"-et) elég tré az ív a szélvédő felöl, meg úgy am block, ha ilyen szép íveket tudtok már hajlítani mint ami az ajtóknál is van, érdemes lenne megpróbálni a tető kereténél.
Szkotti 2012.07.03. 10:30:09
Rajzolni nem tudok, nincs mivel, de ha kell küldök magánba .dwg-t róla otthonról.
Szkotti 2012.07.03. 10:32:21
Blade 147GTA 2012.07.03. 10:45:26
Milyen méretű és minőségű csöveket használtok?
Üdv,
Blade
rockseiaXLL · http://nemfasza.blog.hu/ 2012.07.03. 10:53:16
Sidepipe tetszene.
whale 2012.07.03. 11:29:31
whale 2012.07.03. 11:32:11
whale 2012.07.03. 11:33:06
F1DO 2012.07.03. 11:47:05
Sidepipe kipufogó (legalábbis így közvetlen látványa) szerintem nem illik az (pálya)autóhoz, ronda, ellenérzést vált ki, ha már pedig muszáj, akkor beburkolnám műanyag küszöbidomokkal, hogy takarják el, és akkor látványban mégiscsak a pályaautó stílus megmaradna.
A továbbiakban fennálló szerelhetőségre bizony joggal hívta fel a figyelmet előttem egy kommentelő, tényleg nem ártana ezt is valahogy figyelembe venni.
Mindent beáldozni az abszolút pályaautó ideálnak szép elgondolás, csak később százszor is átkozódást válthat ki.
Egyébként mennyi munka, mennyi erőfeszítés, mennyi pénz...
(Kíváncsi lennék a jómunkásemberek órabérére..)
Nagy hajrá! Ha egyszer kész lesz..
Blade 147GTA 2012.07.03. 11:53:13
De abba van bekötve a futómű, kormány, motor, fék, kerék..
Arra gondoltam.
De ha benéztem, akkor bocs:))
2-More 2012.07.03. 11:59:50
Más, öveket a tornyot merevitő elemhez kötni nem túl egészséges, az elemet meg ráadásul kifúrni mert beakasztós övet tervezel, pláne nem. Én inkább külön övetartót raknék be, és inkább az átbújtatott majd lebiztositott övet raknék rá, egy négypontos Sabelt vagy Sparco ropiért van bárhol, de akár egy 3 pontos is jó, és a hátsó részt nem csavarozni hanem átbújtatni, a Scroth websiteján megtalálod a mit hogyant pl.
Mégegyszer, századjára, ökölszabály az övnél hogy min 10, max 45 fokban fusson az ülés kilépőpontjától, el nem tudja képzelni sok ember, ütközésnél mekkora erők lépnek fel, ha rosszul van vezetve, még egy profi kevlárülést is összeroppant mint a szart, hátmég egy emberi gerincet.
00Christoph00 2012.07.03. 12:30:57
2-More 2012.07.03. 12:33:29
Török Úr 2012.07.03. 12:35:45
dreamhotep 2012.07.03. 12:50:05
V12 Power 2012.07.03. 13:34:26
Gomulka Béla 2012.07.03. 13:52:32
bobbafet 2012.07.03. 14:28:23
Abfangjaeger 2012.07.03. 14:57:54
Poita not Peter! 2012.07.03. 15:04:07
MMXXIV 2012.07.03. 16:00:35
betm3n 2012.07.03. 16:14:06
vagy annyi történt, hogy helyváltoztatással már nem nálam hanem nálad fogják a port? :)
dzolee 2012.07.03. 17:56:42
kamikazeee 2012.07.03. 18:05:09
Castigliano (törölt) 2012.07.03. 20:24:28
"Ülök a ladában búsan, komoran
Fék helyett a gázt pedált nyomom!
Odakint az utcán riadt emberek
Kiáltják hogy te HÜLYEBAROM!!
Szeretném az ezerkettest megállítani
Szeretném a fenyõfákat elhárítani
De az ezerkettes csak pereg pereg
Innen tovább mentõvel megyek!!"
dzolee 2012.07.03. 21:23:24
visszakettopadlogaz (törölt) 2012.07.04. 02:34:04
uglykid 2012.07.04. 03:03:53
Kívánom, hogy így legyen!
A hátsó sárvédődről nekem egyre jobban a Stingray Corvette jut eszembe.Nem egy rossz előd...
www.youtube.com/watch?v=v5hMpVJK89s
A sidepipe-ról pedig ez:
www.youtube.com/watch?v=_OMUOriUgRc&feature=related
Uhh....megyek lehűtöm magam!
lolkapitany 2012.07.04. 15:46:59
Példaként:
www.motoiq.com/magazine_articles/id/2545/project-v8-rx-7-part-9--the-exhaust.aspx
Trabe 2012.07.05. 02:24:50
Poita not Peter! 2012.07.05. 09:57:16
pizo 2012.07.05. 10:27:26
hááááát...
Zoli
pizo 2012.07.05. 10:30:22
www.ebay.co.uk/itm/1973-Datsun-240z-Historic-Rally-Touring-you-wont-be-disappointed-/120930304072?pt=Automobiles_UK&hash=item1c28020048#ht_1471wt_1185
vagy ha olcsóbb kell:
www.ebay.co.uk/itm/1982-DATSUN-280-ZX-TARGA-WHITE-/150846427080?pt=Automobiles_UK&hash=item231f25cfc8#ht_500wt_1202
esetleg az eredeti autót kissé feljavítani.
Na, lehet engem köpködni.
Zoli
2-More 2012.07.05. 14:28:14
@pizo: Hát igen, 87 óta reped már :D
Mellesleg, nekem pl historic kocsi sose kéne, egyszerüen ott lenne a para hogy lecsapom a 30 éves versenytechnikát azt' honnan lesz cserealkatrész. De mondjuk az biztos, hogy sose mentem volna V6 irányba, hiába van házon belül, egy sor6hoz tervezett bódénál. Akkor már inkább egy modernebb sor4, az se sokkal hosszabb, de kompaktabb, könnyebb, kisebb, szerelhetőbb, könnyebben lenne hűthető, és ha házon belül maradunk, egy későbbi SR20DET vidáman tud 240 lovat egy sima nyomásemeléssel, egy komolyabb belenyúlással meg 300at, amit a v6 tud 1,5 akkora ccmből és ugye legalább 1,5 akkora tömegből.
nyjozsi16 2012.07.05. 15:25:31
Páran szerintem emlékszünk még Ajtai Sanyi esetére, mikor a szétszakadó autóban rossz helyre rögzített öv végzetes baleset forrása volt... Szóval övet bukócsőhöz rögzítünk ráfűzéssel. A jómunkásembereknek meg tudni kellene, hogy ha megfúrunk és még heggesztünk is egy anyagot, akkor egyrészt csökken a keresztmetszet, másrészt ridegebb lesz. Szem, fülecske, kampó rendszer helyett meg az öv teljes szélessége egyenletesen feszül a csőnek.
2-More 2012.07.05. 15:32:36
A cső megfúrása ellen az is szól, hogy a furat ilyen esetben feszültséggyűjtő pont is amelett hogy ridegedik a varratnál, vagy gyengül. Merevitő elemet amúgy sem nagyon fúrúnk át, mert akkor ofkorsz ott fog megrogyni vagy eltörni.
Mancs_ 2012.07.05. 15:49:19
vansantent.com/sheet_metal_machines/punch_flare_tools.htm
Mancs_ 2012.07.05. 15:51:03
Én úgy emlékeztem Adorjánnak van már ilyen cucca, de rég jártam nála :)
Mancs_ 2012.07.05. 15:52:03
vansantent.com/sheet_metal_machines/dimple_dies.htm
Remélem mindent leírtam amit akartam :)
BigBaloo 2012.07.05. 17:07:07
betm3n 2012.07.05. 20:42:00
2-More 2012.07.06. 11:43:51
@betm3n: Ki lehet tolni akár felfelé a géptetőn is akár, maximum lekormozza a szélvédőt :D, de az első kerék mögött, ha van annyi hely, oldalra, ésszel ki lehet vinni, csak kell kollektorozni mert nem ok nélkül vannak úgy és olyan módon összefuttatva a csövek.
Mancs_ 2012.07.06. 11:53:06
2-More 2012.07.06. 12:07:12
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.07.06. 17:38:06
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.07.06. 17:41:39
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.07.06. 17:42:41
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.07.06. 17:43:30
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.07.06. 17:44:50
Mancs_ 2012.07.06. 17:46:36
pizo 2012.07.06. 22:04:31
Üdv. Zoli
Üdv. Zoli
Adrian Mole 2012.07.07. 17:43:02
Szerintem a két oldali leömlőt felcserélve felülre is ki lehetne vezetni (kamionos vagy offroad style): a Datsun géptető két oldalán úgyis ott az a két gyári tátika. Nem mellesleg a kocsi felett növelné a nyomást a kipufogógáz, így növekedhet a leszorítóerő.
2-More 2012.07.07. 19:06:21
Azzal már egyetértek, hogy a hangja nem lesz az igazi. Iszonyatosan megfogja a csiga a kipufogózajt, még akkor is, ha egy szál cső van csak utána, ettől függetlenül, ha maszkulin hangot akarnék, akkor inkább egy karbis röfögőt épitenék, nem egy injektoros kotkodát, mert azért az is ég és föld.
Az, hogy hülyén illik ebbe a testbe, mind fizikailag, mind korhűségbe, akármibe, az is tény. De nem hülyébben, mint a modern V6. Viszont a szopás ugyanennyi, a különbség csak az, hogy a sor4 kisebb, könnyebb, jobban tud hűlni, nincs ez az albán cumi a kipuval, és ha történetesen mégse elég az amit tud, akkor azon még mindig lehet tekerni egy ideig, aztán meg jöhet még mindig a motor megbontása nélkül a nagyobb csiga, nagyobb ic, nagyobb befecsik, azért egy roppgyári belű, másod-harmadgenerációs SR20asből egy békés 350-közel 400 ló előcsalogatható egy ésszel megirt ECUval meg egy jó csigával-szivórendszerrel. Mennyi a VQ35DE? Gyárilag szűk 300 paripa, mindenféle elektronikus kurvaanyjákkal? Abból plusz mennyit lehet kirángatni komolyabb mechanikus tuning, tengely, miújság nélkül? 350et 100% hogy nem. És azt utólag megcsigázni vagy kompresszorozni....hajjajj...
Alapvetően én nem győzködni akarok, főleg ha már megvan a géptetőalávaló meg egy valag köcölle hozzá, csak tévhit az hogy a csigás motor szar, a szupersportok gyártói azért nem preferálják, mert tradició hogy ott szivómotorral vagy szivómotornak látszó, valójában aktiv feltöltőelemet nem tartalmazó, de mindenféle ügyeskedéssel technikai értelemben feltöltött motort használjanak, főleg a régi nagy gyártók, de azért akadt csigás ferka is, a fiatalabb gyártók nagyteljesitményű gépei meg szinte mind feltöltősek.
Huhh, jó hosszú lett, nade sebaj.
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.07.08. 23:23:47
Nagyon sokat mentem turbós autóval, a Hangyász elődje (itt a blogon is követhető módon) pont egy 300 ló fölé épített S13 volt. Meg persze a munkám miatt is vezettem negyjából mindent, ami létezik. Nagyon klassz turbómotorok vannak, minden évben egyre jobbak. De a Hangyászban nincs helyük. Ezt annak ellenére mondom, hogy az első terv szerint egy RB-vel épült volna meg, erről is volt korábban szó.
De a helyzet az, hogy ha valamit megtanított az elmúlt 15 év, az az, hogy egy jó szívómotornál egyszerűen nincs jobb. A VQ modern és korszerű. Marha erős, jól szól, tartós. A 600 kilóval nehezebb 350Z-ben is nagyon jó volt már, a pille Hangyászban még jobb lesz. A hangot és a gázreakciót a jó kis ITB-k hozzák majd, a dühös karaktert a tengelyek. Más nem is kell.
A cipőkanalas részt nem tudom pontosan, hogy miből gondolod, a képeken is látszik, hogy mókásan lötyög a motortérben. Igazából kettő is simán elférne.
2-More 2012.07.09. 11:43:31
Nekem annyiban van szerencsém, hogy hozzám közelebb áll a 90es évek elejének formavilága, és nem csak a korom miatt, amikor már kifele lábaltak az egyenkockakaszni-kockalámpa-kockaindex korszakból, és azoknak a vasaknak kb minden jól "áll".
Az ITB-k miatt nem irigyellek, élmény lesz a szivócsonkokat meg az airboxot méretezni hozzá, géptetőn beömlőformákkal ügyeskedni, illetve, ha tengely is belejön, és már ennyire elszaladt a költségvetés, én már csak rádobnám még a standalone ECU meg a WBO2-k árát.
Cipőkanalas részben, jelenleg úgy áll a dolog, hogy se vizcső, se szivócső, se kábelezés, se rendszer, se hűtő, se fűtés, se semmi nincs a helyén, de mégcsak a motortér sincsen belemezelve, igy persze hogy elfér. Meg naná OK, hogy ki lett szélesitve az SX futómű miatt, meg a satöbbi, de én még mindig azt mondom, egy eredendően keskeny, magas épitésű szivómotorhoz kitalált motortérbe betolni egy tömzsi, vaskos V motort, az fog problémkat szülni, de azt mondom, ne legyen igazam.