Csütörtökön felpakoltuk a csonkolt orrú hangyászt a trélerre, és elvittük Karihoz, kibekkelni az időt, amíg fogadni tudja a húzatópados bácsi. Nem sok kedvem van egy olyan szakemberhez, aki a nulladik napon megszívat, de Kari esküszik rá, hogy a lézeres padja és a szemmértéke is mikrométeres. Ráadásul a műhelye közel van a Z jelenlegi odvához, és haladni akarok, nem őrjöngeni. Majd referálok, ha már ott tartunk.
Közben intézem a motort. Nincs többé titok, egy VQ35DE érkezik kisvártatva Angliából. Ez a 350Z - meg egy rakás másik Nissan, beleértve az amerikai Maximát és az itteni Muranót és Infiniti FX35-öt 3,5 literes V6-osa.
Jéhéézus, miéért? – kérdezi most, aki ért a drift-versenyautókhoz.
Miért elsózni egy millió hőskölteményben megénekelt nagyszerűségű, gyönyörűen forgó és atom erős turbómotort, ami ráadásul korhű méretű és felépítésű? (Merthogy az eladott RB25DET majdnem annyi köbcenti mint az eredeti L26, és szintén sor6)
Nos, két okból. Az első és legfontosabb az, hogy nem akarok turbómotort a Z-be. A későbbi ZX-ekből volt turbó, de a Z-ben hülyén veszi ki magát. Egy 69-ben debütáló autó ne prüszköljön nekem gázelvételnél.
A másik az, hogy a Hangyász nem driftautó lesz, hanem általános pályaautó. Így belefér, hogy veszni hagyjam azt a 100-200 Nm-t, amivel nyomatékosabb az RB, hogy cserébe megnyerjem az orrközépmotoros felépítést. A tömpe kis VQ35 ugyanis úgy beül az első tengelyvonal mögé, hogy igazából kettő is beférne a Z orrába egymás mögött.
Súlyeloszlás és tömegkoncentráció szempontjából is jobban járok így. Egy autó annál gyorsabb és fordulékonyabb, minél inkább a közepe felé vannak tolva benne a nehéz dolgok. Hát most úgy lesz. Majd megpróbálom lemérni, hogy mennyire, ha sikerül. (Ha valakinek van tudomása 4-kerék mérlegről, rögtön szóljon).
Driftre nem ez lenne a legfaszább megoldás, ott ugyanis az irányváltások alkalmával - amikor átdobja az ember az egyik irányú csúszásból az autót a másikba - olyankor a perdület középpontja az első tengely, afölött vált irányt a kasztni. Ilyenkor az a legjobb, ha a nagy tömegek a perdület középpontjában vannak, mert úgy lendülnek ki a legkevésbé, azaz itt a hátrébb hozott tömegközéppont egy egész hangyányit árt is, elvben. De ez nem érdekel, ismét több okból:
1: nem a Datsunnal kell D1-et nyerni.
2: amit elveszít az ember a terhelésváltásnál, azt megnyeri szimpla kanyarsebességben és befordulásban, robot legyen a talpán, aki kiszámolja, hogy melyik dolog nyom többet a latban.
Köszönöm a figyelmet, viszlát holnap.
Az utolsó 100 komment: