Hangyász hétfő 39 – motorindítás és technikai bemutató - Karotta Közlöny

KAROTTAKÖZLÖNY

Nínó Karotta élete és munkássága autóbuzériában és másutt

Hangyász hétfő 39 – motorindítás és technikai bemutató

2012. november 14. 15:26 Nínó Karotta

Nincs elég betű ahhoz, hogy leírjam, hogy mennyire örültem annak, ami a múlt héten történt. Ezért inkább összebarkácsoltam egy videót. Így legalább te is hallhatod a hangját (bár még tömítetlen, csak odapöttyözött kipufogókkal). És láthatod, hogyan fest most; alulról, felülről, lényegében szerkezetkészen. És azt is megtudhatod, hány kiló lett, milyen eloszlásban. Nagyon ritkán ölelkezem férfiakkal, de aznap erős késztetésem volt.

152 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.11.14. 19:35:04

@pedaz: Nagy összenyitású vezérműtengelyeknél és nem a helyén lévő előgyújtásnál is van ilyen visszadurrogás alapjáraton. Nálunk az összenyitás mértéke nem vész, bár a szériánál jóval több, de a program, amivel itt jár a motor, még egyáltalán nem a Hangyászé, csak egy M3 vezérlést adaptált kutyafuttában az Ákos. Szóval finomodik majd még a helyzet.

Neurotoxin 2012.11.14. 19:50:03

A forma. A hang. Csodás!

760kodnék 2012.11.14. 19:50:31

1.: Grat!!!
2.: Én nyertem, mert az idén tavasszal olyan 14 éve eltervezett gépjármű megvásárlása vált valóra számomra.
3.: :-)

novothauto · http://novothauto.hu 2012.11.14. 19:50:34

Kurvajó.

Hol vannak már azok a panaszkodós melankolikus Hangyász hétfők, amikor legalább a zsebbetúrkálós rosszmájú faszkalapok kiverhették a ceruzájukat, hogy "legalább neki is szar"...

ÁÁÁÁ már ebben sincs anyag :)

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.11.14. 19:51:35

@Nínó Karotta:

na ez az ami hihetetlen! :D GRAT!!!

PS ha kell a telefonodra tok itt valogathatsz www.switcheasy.com

dreamhotep 2012.11.14. 19:55:16

Dászíp
Majd' egy évtized
Megérte várni

RKr 2012.11.14. 19:56:02

@Nínó Karotta: Gratulálok, nagyon klassz lett!
új képek nem készültek esetleg? néha többet mondanak ezer szónál.. persze jó a videó is:)

KevinMulder 2012.11.14. 19:57:20

Asszem itt az ideje egy Calibra középmotoros projektnek ;)

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.11.14. 20:01:57

@Nínó Karotta: van egy gyari Datsun ( japan feliratos! ) valamilyen betoltosapkam, egyetlen latin betus felirat rajta hogy OIL szoval arra gyanakszom olajbetolto lehet de rendes menetes szoval nem tudom, ha kell elkuldom! :) lehet vagy husz eves ( muanyag, fekete )

cimboram z je is most lett kesz ( ez valami spiritualis idozites lehet, az os Z k szelleme egyszerre kel eletre! :D ) tudok rola kepet kuldeni ha erdekes, a tiedhez kepest szinte gyari allapotu, korszaknak megfelelo sportkerekekkel es belsovel, minimal stilusban ( semmi csicsa )

powered Aki szimpatikus, akarmennyi lesz a szamla szerintem jo valasztas volt.

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.11.14. 20:02:43

@KevinMulder: KOZEPMOTOR? naaaaa! :))) ez minidg jol hangzik!!!

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.11.14. 20:06:07

@Schütii: amikor valakit viszel, pl egy haverod beul melled vagy a baratnod, de lehet stoppos is vagy akarki. Ilyenkor mondjak hogy nem egy ember ul a kocsiban hanem "ket utas".

jaaaa a sper difiknel? azt nem tudom en sem! :D:D:D

NperA 2012.11.14. 20:06:25

Kegyetlen jó, gratulálok! És kitartást a maradékhoz!

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.11.14. 20:06:57

@pedaz: hogy normalis e azt nem tudom de hogy rohadt jo az biztos!!!!

novothauto · http://novothauto.hu 2012.11.14. 20:10:05

@Nínó Karotta: Ha a végén munkába járós autó lesz, egyszer megállhatnál vele a Gyömrői 150-nél :)

Pas de probleme 2012.11.14. 20:24:39

@Nínó Karotta: Kedves Karotta,
Azt a fűzfánfütyülő rézangyalát - rendkívül komoly, gratula! Főleg az, ahogy összelegóztad ennyi különböző gépből, meg alkatrészből... Azért ebben nem semmi mérnöki tudás lehet.

Gondolom, a szerkesztőségben rettenetes fegyverkezési verseny indul. Első lépésként Telós Bandi 02-ese kap egy CSL motort. Aztán Dezsőből lesz a világ első AMG pontonja. Végül Winkler épít majd gázturbinát a tehénbe.

És valszeg akkor is lenyomod őket a Hangyásszal, nem?

:-))) Balesetmentes közlekedést kívánok!

Captain Caveman 2012.11.14. 20:59:11

@Nínó Karotta: Bocs, lemaradt a szmájli, még véletlenül sem gondoltam komolyan.

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.11.14. 21:02:09

@Pas de probleme: Nem akarnám az igazi mérnököket megbántani azzal, hogy az én szedett-vedett és strukturálatlan ismereteimet hozzájuk hasonlítsuk. Pláne, hogy már nekem is nyilvánvaló, hogy mennyi mindennek máshogy állnék neki - műszaki szempontból is - a mai eszemmel. De pont ezért kell végigjárni ezt az utat, ezért a tudásért.

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.11.14. 21:13:16

@visszakettopadlogaz: Nagyon kedves, de ne küldj olajsapkát, mert nem menne fel. Az Ákos egyedi betöltőmegoldást készített, mert az ITB-ktől nem fért el a gyári.

B0ka · http://rcpilot.hu/galls/227 2012.11.14. 21:15:07

Azért Áki laptopján E30 M3 DTM a háttér. Vagy az a programé?

Shadowbull 2012.11.14. 21:16:25

na vegre valami izgalom :) Grat a jaro motorhoz, kicsit tartottam tole, hogy lesz valami gebasz a beleben...

Azok a leomlok erdekesek. Azt gondolnam igy elso latasra, hogy lengeni fognak menet kozben. Azt meg nem szeressuk, mert akkor valami eltorik elobb-utobb.

bervas · http://mt10.blog.hu 2012.11.14. 21:17:01

Nézegetem a féltengelyeket, már amennyire látszanak.
Nyugtass meg, hogy nem ferdén felfele mutatnak a difitől a kerékagyig, csak rosszul látom.

tattoo1 2012.11.14. 21:19:58

Karotta,akik turkálnak a zsebedben azok egy tonna guruló vasért adnak 6-7milliot....más meg tudja mennyi a minimum ,amit meg megér....:D
Gratula!!!!!

bervas · http://mt10.blog.hu 2012.11.14. 21:31:57

@Shadowbull:
Rögzítés a kasznihoz a dob első csatlakozásánál, és a három leömlő összebilincselése valahol középtájon, ahol nincs útban?

Shadowbull 2012.11.14. 21:44:21

@bervas: Tobb kerdes is felvetodik. Ugye korabban mintha azt mondta volna Karotta, hogy a motor fixen lesz a vazba rogzitve, valami merev kozdarabokat emlitett motortarto bakokkent.

Ez egy eleve izgalmas dolog, de tegyuk fel hogy igy van. Igy a motor-karosszeria egymashoz kepesti relativ mozgasanak a nagy reszet eliminaltuk. De a karosszeria torzulas es csavarodas meg akkor is jatszik, igy egy merev rogzites a karosszeriahoz nem biztos hogy celravezeto lenne.

A masik, szerintem jelentosebb gond a hotagulas. Azok a csovek ha megmelegednek (800-900 fok is akar, vagy tobb) akkor kitagulnak, es az eltero geometria miatt kiszamithatatlan modon fognak egymashoz kepest elmozdulni. Igy ha egymashoz rogzitjuk oket, akkor elobb-utobb a gyengebbik engedni fog: vagy a rogzites torik vagy a cso.

Pont emiatt nem igazan tudod a karosszeriahoz sem rogziteni, mert a hotagulas ott is relativ elmozdulast okoz.

Szoval nem egyszeru a kerdes, kivancsi leszek mit sutnek ki a sracok. Karottat meg szepen megkerjuk, hogy dokumentalja. Meg azt is hogy meddig birja a megoldas :)

Galván_Tivadar 2012.11.14. 21:46:15

Végre! :)
Mi az a két vastag sodrony-szerű valami 4:18-nál, ami az autó jobb oldalán (szemből bal) nagy csavarokkal csatlakozik a motor aljához, a mászókát kívülről megkerülve? Ilyen brutál testelés? Miért kívülről?

Shadowbull 2012.11.14. 21:51:10

@bervas: En szemely szerint az egyes leomloket olyan rovidre vennem amennyire csak lehet, hogy mihamarabb talalkozzanak a gyujtoben, es sokkal kompaktabban vezetnem oket, szorosabban a motor mellet. A gyujto utani csovet meg rugalmasan rogzitenem a karosszeriahoz.

Persze az egyreszt nem biztos hogy gazlengestanilag idealis megoldas, masreszt hazilag valoszinu nehezebben kivitelezheto.

Valami ilyesmire gondoltam:

www.carzi.com/wp-content/uploads/headers-7841.jpg

Persze itt az is a gond, hogy kozepen hatrafele egyszeruen nincs hely, es oldalra kell kijonni.

Quattroman 2012.11.14. 21:53:02

az a leömlő ugye nem a végleges?
mert így valami rettenetes kuszaság:-(

Suttora 2012.11.14. 21:57:52

Lassan ráfordul a projekt a célegyenesre :)

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.11.14. 22:08:18

@Shadowbull: @Quattroman: @bervas: A leömlők meglehetősen masszívak. Elég tisztes a keresztmetszetük, az is segít valamicskét. Rövidebb csőhossz nem merül fel, legalábbis akkor nem, ha nem dísznek akarjuk, hanem öblíteni. Ezzel a tengellyel, ezzel az üzemi fordulattartománnyal ilyen hosszú kell. Nyilván más a helyzet egy felöltött autónál vagy egy 9000-ig forgó flat plane Ferrari-motornál, de a 6500 környékére belőtt fordulattartományhoz ezt a cirka 80 centit társítja a tudomány ezen a motoron.

Ahogy SB írja is, hátrafelé nem lehet menni, mert ott a tűzfal. Lefelé nem lehet menni, mert ott a padló. Bent nem lehetett felkunkorítani, mert annyi hely még itt sincs. Nagyokat lengeni biztosan nem fog a motor, mert ezeken a bakokon nem nagyon tud. A kasztni sem fog vészesen csavarodni, de azt a pár millimétert, amire reálisan számtani lehet, azt egy ilyen hosszúságú rozsdamentes struktúrának illene elviselni. A hőtágulás hatását nem tudom megtippelni, de van benne akkora U, hogy a tágulás sem szimplán eltolni fogja kasztnihoz rögzített sidepipe-ot, hanem van hova hasasodniuk a leömlőcsöveknek.

De a rövid válasz az, hogy bízom Ákos rutinjában, és majd meglátjuk. Ennyivel is okosabbak leszünk mindannyian, mert természetesen elmesélem majd, akármi lesz. Ha nem naponta reped el, hanem évente, azzal együtt tudok élni.

bervas · http://mt10.blog.hu 2012.11.14. 22:11:15

@Shadowbull:

A gázturbinákban az axiális kompresszor lapátokat külső átmérőnél körbetekerik egy köteg dróttal. Belül meg kis felöntéseken érhetnek egymáshoz, merev kapcsolat nélkül. Ez lehetővé teszi a hőtágulást, és csillapítja a rezgéseket.

Ennek analógiájára lehetne valami fém távtartót tenni a kipufogó spagetticsövek közé, majd dróttal/fémszalaggal páronként összekötözni-feszíteni a csöveket. Elvileg működhet a dolog. A csövek hőtágulhatnak,a bandázs súrlódása megeszi a rezgések nagyját.

Virago_1000 2012.11.14. 22:14:05

@Nínó Karotta: Karotta! Bocs a nem temaba vago kerdesert, bar inkabb Akit kene kerdeznem, ha feltunik itt: Mekkora ez a garazs? Marmint alapteruletileg? Es a belmagassag?

powered 2012.11.14. 22:33:59

@Nínó Karotta:

Oldalanként kettő darab 100mm hosszú flexibilis rezonátorcsövet terveztem, ami reményeim szerint, képes lesz elnyelni a leömlő alakváltozását, illetve lehetőséget biztosít arra, hogy a dobokat fixen rögzíthessem a karosszériához.

Szkotti 2012.11.14. 22:47:27

@Galván_Tivadar: Testelés,LOL.
Acélszövet borítású csövek, olaj áramlik bennük, a motorolajhűtőhöz és vissza.

merida001 2012.11.14. 22:50:35

Jó lesz nagyon! :) Egy dolgon lepődtem viszonylag nehéznek tűnik. Azt hittem ez a könnyített kupak ami rajta van azért könnyít rajta valamit... de ezek szerint a merevített "mászóka" ennyit nyom.

Galván_Tivadar 2012.11.14. 22:53:48

@Szkotti: Köszönöm, ezért kérdeztem. Nem építek itthon versenyautót, kábelsarura emlékeztetett a végük, nyilván szakmai ártalom. :)

Poita not Peter! 2012.11.15. 00:32:23

szerintem is el fog törni a cső,pláne ha rozsdamentes. Disznó a verda nagyon!

nick: 2012.11.15. 02:33:17

én is nagyon gratulálok! :-)

...viszont kezdem úgy érezni, hogy elértünk ahhoz a részhez, ahol a Karotta saját költségén megszerzett tudásából közreadott infókért talán már fizetnünk is illene :-)

TaaT 2012.11.15. 03:09:38

@nick:: A fórumok/blogok azért vannak hogy az emberek megoszthassák a tapasztalataikat másokkal, térítésmentesen...

Bushley 2012.11.15. 08:01:09

Karotta, ahogy látom még a bőrödből is kiugrottál volna örömödben ha képes lennél rá. Igazi, gyermeteg őszinteséggel tombolsz. :D ..és milyen igazad van!

Sajnos én még a "dolgozokérte" kategóriát képviselem de már most tudom; pár év múlva én is így szeretnék tombolni.

@R850R: Olvass vissza... de lásd kivel van dolgod;
"A Hangyász első körben Pipercross zoknifiltereket kap, amiket a tütékre húzunk, aztán sokkal később talán tervezünk és gyártunk neki egy airboxot."

Schütii 2012.11.15. 08:23:28

@Nínó Karotta: Most hogy említetted a Ferka motort. Nem lett volna izgalmasabb egy Nissan V8-as egység, mondjuk egy 4,5 literes (Infiniti) a tengeren túlról? Csak kérdezem, nem ismerem azokat a motorokat. Biztos hogy nagyobb meg nehezebb, de azért a V8 a pokolban is V8 (by Winkler at the Kraz review).

Schütii 2012.11.15. 08:25:59

@Schütii: Máris revideálom a dolgot, azokhoz nincsen kézi váltó, és mint tudjuk, rendes sportautóba az való. :)

Bushley 2012.11.15. 08:52:23

@Schütii: VQ kicsi, könnyű -> orrközépmotoros felépítmény. A válasz a kérdésedre; karotta.blog.hu/2010/05/16/okoskodas_v6_a_sor6_ellen

Illetve Nissan, az SX elemekkel legalább távoli rokonságban áll.

jürgen baromartz 2012.11.15. 08:52:57

@Schütii: szokták az ilyen problémákat például egy borg warner t5-ös váltóval plusz háztáji öntésű váltóharanggal áthidalni. nyilván nem olcsó, de megoldás létezik, emiatt nem kell elvetni az ilyen ötleteket sem. :)

Disz/zit 2012.11.15. 09:12:37

@Nínó Karotta:

NA ELÉG A TUTYIMUTYI HIMIHUMI KAMU DUMÁBÓL!!!

HANGYÁSZ SZÁMLÁLÓT KÖVETELEK!!!

Most már úgy akarom végignézni a számlálót, hogy amint átvált 0:00-ra abban a pillanatban stream ééésss ott ül Karotta a kormány mögött.

ÉRVE VAGYOK???!!! Mert különben irgumburgum, meg minden!

mv3 2012.11.15. 09:13:55

Először is gratulálok, nagy pillanatok ezek!

Másodszor, én kifejezetten várom, hogy guruljon a sárkány, és ne csak a szopórolleres írások legyenek. A szoborautókhoz képest, itt nem bezárul egy munkafolyamat végével a garázskapu, hanem kinyílik.
Én ezt a részét is ugyanolyan kíváncsisággal és izgalommal várom: ahogy gurul, egyre jobban gurul, és annyi élményt hoz Karottának, amennyi rendszeresen eléri azt a kritikus mennyiséget, amit már ki kell írnia magából 8-)
Szóval, ez az autó szerencsére nem múzeumba készül, hanem új életre, és ez nagyon jó!
Akik eddig szomorkodtak, azok gondoljanak arra, hogy remélhetőleg a hangyászhétfők továbbra is mennek, csak pályanapos kalandokról, finomhangolásról, pályaismertetésekről, vezetéstechnika finomságokról, frissítő tuningokról, találkozók hangulatáról fognak szólni, legalábbis én ezért szúrkolok. Remélem ez nem úgy jön le, hogy könnyen beszélek, egyszerűen a magam szimpatizáló oldaláról ezt az utat látom kívánatos folytatásnak.

Egy új kérdés viszont lassan körvonalazódni látszik: mi lesz a Hacsi sorsa?

Disz/zit 2012.11.15. 09:14:19

@Disz/zit: Izé..... természetesen nem érve mint az alma hanem "ÉRTVE". De a követelés még áll és ha nem teljesíted akkor kénytelen leszek komolyabb eszközökhöz folyamodni, például petíciót írni, vagy ilyen divatos dolgok.

metalex 2012.11.15. 09:19:46

@Nínó Karotta:
Karotta !
Jól tetted, hogy nem gyomláltad ki ezt a kommentet, de ezekre a kötekedésekre, nem is érdemes reagálni vagy válaszolni. Maradjon csak megválaszolatlanul. A szomorú csak az, hogy ha válasz nélkül hagyod, sem érti meg, hogy miért nem kapott választ erre a szerinte, oly lényegi kérdésére.
Egyébiránt, meg "örülök", hogy neki ez a legnagyobb problémája.....
Más- ahogy láttam a video elején, nem nyerte el a tetszésed a Warnyú indexkar, de mi lett helyette ?
( gyújtás-indítás, hogyan lesz megoldva ? )

Egyébként örülök, hogy elmúlt a Közlöny "hajrá Babocsai Néni" feelingje, és annak is, hogy talán én voltam az egyetlen, aki hónapokkal ezelőtt- a gödörben - talán egyedüliként azt mondtam, hogy nincs vész, ha jó kezekbe kerül a gyorskocsi-projecz, akkor még karácsony előtt mehetsz vele.
Na most igazam lett vagy igazam lett ? :-)

JFK 2012.11.15. 10:20:08

Először is beállok a sorba, és gratulálok a rögzített szép pillanatokhoz!

Ha majd teljesen kész lesz, és eljutsz abba a stádiumba, hogy ki is tudsz szállnibelőle, kíváncsi lennék egy olyasmi cikkre a Hangyásszal (és WG-vel), mint amilyen az "Ilyen napokért élünk" című bejegyzésed volt :)

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.11.15. 10:36:43

@metalex: A Wrnyú-indexkar nagyon is tetszett mint ötlet, annyi van csak, hogy igazából nem egyszerűbb felrakni, mint a gyárit, és akkor már inkább a Datsun. De sajnos az se adja magát, egyszerűen a meztelen BMW-kormányoszlopon nem látni, hogy hogyan tudnának ezek normálisan megélni. Szóval egyelőre a műszerfali kapcsoló a legesélyesebb jelölt.

A gyújtásra van kapcsoló, az indításra gomb, minden próbál korhű lenni. Jövő héten megmutatom.

uglykid 2012.11.15. 11:11:48

Könny kicsordul, mikor életre kel a motor!
Valamiért az az érzésem, hogy az igazi izgalmak, majd az első gurulásos teszteknél lesznek!
Alig várom a futóműhangolásról írt posztokat!

Alváz burkolva lesz-e?
A képeken valahogy adná magát erre a "mászóka".
Plusz a védelem is jól jönne a rázóköveken!

háztartási marslakó 2012.11.15. 13:09:16

Már most kész van, igaz nem autó, hanem akusztikus és vizuális szórakoztató eszköz: csak a motor hangját el tudnám hallgatni órákig, miközben a formáját nézegetem. Az bájos extra lesz, ha még menni is fog :)

Adamfark 2012.11.15. 13:25:14

Gratulálok!
Lehet tudni, hogy mi van még hátra?
Mi az ami már fix:
- váz
- motor, üzemanyag- és hűtőrendszerek
- kihajtás
- felfüggesztések
- fékrendszer
- elektromos rendszerek?

Ugye a motor finomhangolása biztosan, a sidepipe-ok rögzítése, ülések, üvegek, új héj, futómű hangolás/beállítás, festés javítások, ablaktörlők, belső borítás, alváz borítás....
Mit hagytam még ki?

poa ogapo 2012.11.15. 13:32:47

Te Úr Isten, a végén még működni fog!

metalex 2012.11.15. 15:09:01

@Nínó Karotta:
Van még egy pár darab indexkapcsolóm, ha esetleg szükséges és nagyon nem adja ki egyik sem, szívesen turkálok még a kapcsolós dobozomban.

oritomi 2012.11.15. 16:53:25

Azért még vannak itt irigy trollok rendesen.Ha már nekem szar másnak is legyen szar,illetve ha nekem szar akkor a másiknak miért megy,szakadjon meg jól oda írok neki stb...
Az, hogy adócsaló valaki az a saját dolga ha meg nem is akkor meg pláne.Semmi közöd hozzá az illetékesek ha kell beavatkoznak.
Örülj inkább, hogy posztolgatnak meg belefeccölik a lóvét meg az időt.
Szerintem ha adócsaló valaki akkor nem henceg vele, hogy nézd már mim van (najó talán Győzikét kivéve)
Karotta: ilyen kommentekre nem is kellene válaszolni.
Én tiltanám a fórumról ezeketek az embereket-állatokat*
(* megfelelő rész aláhúzandó)
Nekem mint segg amatőrnek csak annyi ütötte meg a fülemet és vitatkoznék vele,hogy szerintem 1100 kiló alatt nem lesz menetkészen.Te lehetsz 60-70kg,motorháztető 10,fullra töltött tank nemtom,mondjuk 50 üveg 5-10 nameg a többi golyadék és burkolat+alkatrész ami kimaradt.
De ha nem így van akkor majd jól megcáfolsz :)
Azért majd azt az érzést nem irigylem tőled,amikor egy verseny hevében lezúzod az autót kisebb-nagyobb mértékben.
Fájni fog.
Mindenkinek :)
De nem kívánom,csak azért készülj fel erre is mikor felhúzod a bukósisakot ;)
További sok sikert és szerencsét!

powered 2012.11.15. 20:23:30

Kotom be a hutoket! Mindenhol cso, es szenzor, es cso, es bilincs, es accusump, es szenzoradapter, es nyomastarto, es cso, es elzarocsap, es fitting, es cso, es.....Hol is tartottam?.... :-)

Disz/zit 2012.11.15. 20:55:46

@Nínó Karotta:

FELSZÓLÍTÁS!!!

Karotta! én...izé MI a hangyász számláló újra indításáért tüntető tömeg, KÖVETELEM..izé JÜK, hogy a hangyász számlálót újraindítsd! Ellenkező esetben öööö...azt még nem tudom mi lesz, deee.., de valami gonoszságot találok ki. (Például az index ebédlőben megcserélem a paradicsom levesedet a szomszéd húslevesével) vagy valami még gonoszabb. Hahahhahaa (ördögi nevetés)

Komolyra fordítva?

Van a hangyászban bármilyen fűtés?
Vedd költőinek a kérdést.
Ha igaz amit az égéstérben mondtál, miszerint decemberben el kell hoznod a hangyászt, akkor a tavaszi Ladás fűtésteszt eredményeit kérdd el a kollégáktól. Csak, hogy tudd mibe öltözz. :)

Dseries 2012.11.15. 21:32:46

@powered: Milyen király hogy már a műhelyből lassan real-time kommentekben értesülünk :D Szerintem ne a Karottának nyomasd az e-maileket meg smseket, hanem ide posztolj ;)

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.11.15. 21:33:13

@Schütii:

@Nínó Karotta: Most hogy említetted a Ferka motort. Nem lett volna izgalmasabb egy Nissan V8-as egység, mondjuk egy 4,5 literes (Infiniti) a tengeren túlról? Csak kérdezem, nem ismerem azokat a motorokat. Biztos hogy nagyobb meg nehezebb, de azért a V8 a pokolban is V8 (by Winkler at the Kraz review).

fillerekert van es nekem is ez volt az elso gondolatom anno mikor hallottam hogy teljesen mas motor kerul bele mint volt. igy is istencsaszar lesz ez a vas de egy v8 al a kepzeletbeli felsofokrol meg egy szinttel feljebb lephetne! :))

G45, G47, szerintem nem sokkal nagyobb hely kellett volna neki es az aztan cincalta volna ezt az 1008kilos kasztnit! Na persze igy sem rossz, es ennek ami benne van motor van egy hatalmas elonye: MAR benne van es jar.

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.11.15. 21:44:54

@powered: azon gondolkodom, hogy nem hianyzik-e a felsorolasbol egy pumpa, cso es radiator, nemi fittinggel?

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.11.15. 21:45:10

teljessen hulye otlet DE: egy GoPro -t nem lehetne feltenni a motorterbe amikor mesz a kocsival? erdekes lenne latni ( ha latszodik ) az elmozdulasokat meg miegymast ami ott zajlik

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.11.15. 21:48:06

@Disz/zit: a szamlalot azert vettem le, mert a Dia azt mondta, szerinte tiszteletlenseg az Akossal szemben, mert ugy nez ki, mintha az o kesese volna, pedig eppen ellenkezoleg. Es arra jutottam, hogy igaza van, mint a felesegeknek altalaban.

Futes hatarozottan lesz, hamarosan erkezik a picike, ventilatorral egybegyurt futoradiator. Azt nem tudjuk meg, hogy honnan kap levegot, es hova tolja. Aprosagok.

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.11.15. 21:51:43

@Adamfark: par muszer bekotese/kalibralasa, hidraulikacsovek, gazbowden, futes - latszolag csupa aprosag, de csak vard ki, mig meglatod, hogy csak az olajugyi szenzorokhoz mekkora hegyet kellett Akosnak megmasznia.

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.11.15. 21:53:09

@visszakettopadlogaz: az a baj a Nissan V8-akkal, hogy nincs beloluk kezi valtos, es egyik sem porgos, sportos hasznalatra van, semmilyen szempontbol.

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.11.15. 21:53:43

@metalex: nagyon koszi, meglatjuk. Szerintem lesz megoldas.

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.11.15. 22:06:44

@Nínó Karotta: ahhh, ertem, de ha picit a hulye otletemet ha lehetne meg kicsit fokozni: miert is baj az automata valto? ugyanugy lehet kezzel is valtani, tapasztalatom szerint meg jobb is, nekem special teljesebb vezetesi elmenyt ad, mondjuk szereny vezetoi kepessegekkel rendelkezem es eros autokkal ( fenykepet kuldok ha kell mielott beteszel a "hanta boy" kategoriaba ) a valtasi ido sokkal rovidebb, a valtast elrontani nem tudod, en nem latok hatranyaibol semmit - szerintem nincsenek is.

jelzem, a F1 ben sem "kezzel" valtanak :)

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.11.15. 22:53:38

tul sokat foglalkoztok a trollokkal. irigy emberbol minidg sok van/lesz. Netto idopocsekolas veluk foglalkozni.

powered 2012.11.15. 23:39:28

Na akkor MOST vannak bekotve a hutok. :-))

TaaT 2012.11.15. 23:43:01

@visszakettopadlogaz: "miert is baj az automata valto?"

"jelzem, a F1 ben sem "kezzel" valtanak :)"

halvány fogalmad sincs, hogy miről beszélsz...

fujita 2012.11.15. 23:59:04

Áki tiszteletére simán bevezethetnétek a "Napi Hangyász Posztot"

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.11.15. 23:59:28

@TaaT: nincs sok fogalmam rola, ez teny, de azt latom hogy nem hagyomanyos modon valtanak ( kuplung, valtokulisszahoz nyul, valt, kuplung fel ) ezert irtam. Persze most varom hogy elmagyarazd pontossan hogy mi fan terem az F1 es valto :)

a youtube on lattam egy kb husz eves videot amikor ( talan Prost ) belso kamera mutatja milyen gyorsan valtanak hagyomanyos modon

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.11.16. 00:01:04

@fujita: ahogy Aki tempojat elnezem "Hangyasz Orak" lennenek aktualissak! :D

TaaT 2012.11.16. 00:16:21

@visszakettopadlogaz: remélem sejted hogy nem ugyanazt az automata váltót rakják az amerikai kertvárosi vállalkozó családi V8-asába és egy (hogy japán példát mondjak) GT-R -be...

totalcar.hu/magazin/technika/dsg/

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.11.16. 00:30:38

@TaaT: tippelni fogok: nem ugyanaz! Talalt? :)

A motorom duplakuplungos ( 2011, honda vfr1200f ) duplakuplungos, handle stift el bele tudsz nyulni de nem erdemes )

TaaT 2012.11.16. 00:46:09

@visszakettopadlogaz: megvan, te akartad hűteni a szelepfedelet korábban :P

ma (tegnap) is érdemes volt felkelni neked is, meg nekem is... most már tudod hogy nem minden ótómata váltó egyforma, én meg azt hogy motorkerékpárokat is szerelnek DCT-vel :)

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.11.16. 01:33:52

@TaaT: azaz, en voltam aki annyira agodott a pirosfestek miatt!! :D

Amugy nem ertem miert felnek az emberek az automata valto miatt, mondjuk ha keson talaljak fel az elogyujtas-szabalyzast akkor par ember eskuszne ra mert " en azt szeretem csinalni, ne csinalja helyettem az auto, jobban erzem a gepet ha EN allitom menet kozben az elogyujtast!!!" :D

Szkotti 2012.11.16. 10:44:42

@visszakettopadlogaz: Jelen esetben azért nem lesz automata, mert egy igazi, régivágású, elölmotoros, hátulhajtós versenyautó készül. Azokba kéziváltó KELL.

Bár nem hiszem, hogy lesz ilyen, de pl. egy sima fogaskerekes kéziváltóban viszonylag egyszeűen cserélhető az áttételsor. Itthon is létező iparág az áttételek egyedi gyártása. Ugyanezt egy tengerentúlról érkező bolygóműves automatáról nem gondolnám...

TaaT 2012.11.16. 12:50:38

@visszakettopadlogaz: Nem vezettem még japán automata váltós autót, de ha fater 3BG Tiptronic passatjából indulok ki mint mezei automata váltó, akkor azt majd nyugdíjas éveimre kérném... röviden, tömören: LASSÚ

És ugye ez a szó nem összeegyeztethető e projekt céljával :)

whale 2012.11.16. 20:50:25

@Nínó Karotta: Nemi fitting?!?!? Az a koton tudományosan?:))
A motorhangon besírtam. Szerintem simán szervezhetnél fizetős pályaköröket, elég gyorsan megtérülne a bekerülési költség...:) (én biztosan megpróbálnám magam becipőkanalazni a jobb oldalra:))

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2012.11.17. 11:51:23

Ha már így előkerült a váltó téma. Mostanság azon töprengek, hogy miért nem terjedt el a CVT váltó (a tippem mondjuk az árra vagy a megbízhatóságra megy).

Hiszen egy ilyen sportauónál is pont adná magát, olyan szuper vezérlő programokat lehetne rá írni, pl. verseny mód - mindig a legnagyobb teljesítmény leadásának fordulatszámánál pörgesse a motort. Ellenkező előjellel egy ökoautónál ugynez, csak a legkisebb fogyasztás környékén (bár emlékeim szerint mintha teszteltél is volna egy ilyet).

Valaki, aki lényegesen okosabb nálam, homályosítson már fel legyen szíves, miért is kaka a CVT, hogy nem használják.

Én modjuk megnéztem volna a Subaru BRZ-t így.

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2012.11.17. 11:58:21

Ja, még valami. Nekem a kronológia kicit sántít. Ugye 11 éve van meg az autó, de nem mindig versenyutó akart lenni. Mikor született meg a dötés, hogy mégis az lesz? Emlékszem a posztokra, ahol crowdsourcingoltál, ami nem volt annyira régen és a döntés is gondolom jóval előtte született meg, de azért volt ott még jó pár év, amikor a verda csak "volt". Akkoriban mi akart lenni?

Flankerr 2012.11.17. 12:01:38

@Gábor (Gee Halen): Én összesen 1 hétig vezettem CVT-s autót (Suzuki Kizashi), de azért van tippem a válaszra:
A CVT jellegéből adódóan alkalmatlan a hirtelen terhelés/fordulatszámváltásokra ami egy verseny/drift autónál elsődleges követelmény. Nagyon gyenge a gázreakciója.
Példa: ha lassú, egyenletes gázadással gyorsítasz, nagyon kellemes, sima, halk, beállt az 1800 körüli fordulatra és istencsászár volt.
No de ha nagyobb gázfröccsöt adsz.. felbőg a motor, pörög, majd a váltó megpróbál "utánamenni", közben rángat az autó, és közel se úgy gyorsul ,mint vártad.
Igaz, ez nem sportautó volt. De ha jó lenne a konstrukció versenyzésre, már rég használnák.

Flankerr 2012.11.17. 12:13:07

@Gábor (Gee Halen): Szép találat, válaszolt is a kérdésedre...:) Kipróbálták, csúcstechnika szintjén. És nem került be az autóba élesben. Mert nem vált be, voltak korlátai, amin a mérnökök nem tudtak átlépni,
Meg ott van az Audi. Ők gyakran 2-3 "féle" automata váltót tartottak "rendszerbe".. DSG, "hagyományos", CVT.. És a CVT kop(ott) ki leghamarabb tőlük, soha nem is terjed el náluk se.

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2012.11.17. 12:20:08

@Flankerr: Sőt, ha jól tudom, a top fuel dragsterekben is CVT váltó van, az pedig csak a hirtelen terhelésről szól.

Szóval nálam sokkal inkább adná magát a CVT egy utcai autóban is a DSG helyett.

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2012.11.17. 15:24:43

@TaaT: Akkor az a kuplung sem él túl valószínűleg egynél több futamot, a motorral együtt.

TaaT 2012.11.17. 15:46:27

@Gábor (Gee Halen): Egy másik vidben mondták hogy a futamok végére kezdenek össze olvadni a tárcsák :)

2-More 2012.11.19. 13:29:05

@Gábor (Gee Halen): Top Fuel-nak köze nincs semmilyen utcai cucchoz. A motor űrmérete az egyetlen ami stimmel régi hemi blokkokkal, de az is egyedi, eleve nincs benne viztér, hanem tömör a blokk és maga az üzemanyag hűti. Akkora a nyomatéka-teljesitménye, hogy be se lehet őket padozni, hanem a gyorsulás alapján saccra lehet tudni kb hány ló.

Drag autókban van olyan, hogy automatatás, de proban ott is inkább egyenesfogazásúak mennek kapcsolókörömmel gázzal átrángatva, meg diffi nélküli hajtások, sokáig tart az is...

Adamo_sx 2012.11.19. 19:24:06

@Flankerr: Tudtommal éppenhogy bevált a Williamsnak, de betiltották, mielőtt a versenyautóba került volna...

Poita not Peter! 2012.11.20. 11:25:02

A nissan jövőre indul a V8 Supercarsban azzal a versenyzésre nem alkalmas V8-cal bár ott transaxle elrendezéssel 6 seb kéziváltóval. De ebbe a Datsunba nem illik egy V8 az csak a parasztoknak, az amerikaiaknak meg az amerikai parasztoknak való, egy japán autóba sorhat való egy vagy két turbóval és pont!Egyébként nem házi öntéssel készülnek az egyedi váltóharangok hanem CNC marással. Megveszed a szoftvert az ebay-en és a helyi marós haveroddal kimaratod. Ez nekem tetszik mert nem olcsó kínai gyerekmunkával készül hanem helyivel.

Poita not Peter! 2012.11.20. 11:26:32

automataváltó sportkocsiba...erre nem is lehet mit írni, az ilyen miért nem a femina fórumba írogat???

2-More 2012.11.20. 12:42:15

@Poita not Peter!: Az aztán csak a csudijó. Mert ugye egy tisztességesebb aluötvözet olyan 4 rongy per kiló tömbanyagban, és feláras az akkora tömb amiből egy váltóharang kijön. Ahol csendben teszem hozzá, hogy a 80% lesz a hulladékanyag....amit utána a hajadra kenhetsz. Azaz tök jó hogy nem kinai gyerekmunka, csak 10x annyiba kerül és potenciálisan szarabb lesz, mint amit a haver kiCNCz. Teszem hozzá akkora maró sincs minden kutyaólba amin ekkora darabot le lehet gyártani. Térjünk már vissza a földre.

Amúgy azok a "paraszt" amerikai V8ak se szarok, nem mellesleg, japánban is akad "pár", hogy csak a toyota/lexus négy literesét ne emlitsem, de a Suzukinál pl volt olyan conceptmotor ami 1,3 V8 volt :D Mellesleg, nem ok nélkül ment a Nissan is a V6 fele a sor6 felől, meg dobta a BMW is, fele annyi gond nincs vele. Ettől függetlenül nekem se kéne, de technikai szempontből megkérdőjelezhetetlenek az előnyei.

powered 2012.11.20. 16:24:40

www.powerfanatics.com/gallery/albums/userpics/22200/2010_02_27_005.JPG

bmw 750I motorbeépítés E30-ba ( 7-esben csak automata létezik ) A képen egy ZF manuális 5 fokozatú váltóval megerőszakolva... :-)

www.powerfanatics.com/gallery/albums/userpics/22200/2010_03_07_001.JPG

Spacewalkers 2012.11.20. 20:42:22

@powered: Ezek szerint a Hangyász már nincs is a garázsban?
Btw. nem gondolkodtál még egy saját blogon, szerintem sokunknak megkönnyítenéd a munkaidő hasznos eltöltését :)

powered 2012.11.20. 20:50:42

@Spacewalkers:

A facebook-on az arra erdemes munkaimat, rendszeresen bemutatom. Jelold be a pwracing-et, es lathatod oket. Sajnos hosszasan nem tudok gep elott ulni, es kommentalni a kepeket.

mps 2012.12.04. 01:05:35

Nem bántani akarlak kedves Karotta,de a kipufogó pateníveinek hegesztőjét nem ártana megtanítani AWI-zni!Persze be lesznek(lettek)bandázsolva.Oké.Ha ilyen munkát adnék ki a kezem közül,nyilván én is eltakarnám.Az összes AWI hegesztés ilyen?Amúgy sok sikert;aztán majd meglátjuk meddig marad egyben?!
süti beállítások módosítása