Bő fél év telt az utolsó hangyászposzt óta. Mivel akkor már egy késznek tűnő Datsun 260Z versenyautó villogott az Oldtimer Expo standján, joggal merül fel a kérdés, hogy mi az ördögöt kellett még reszelni a héj alatt. Fel is merült. Gyakran. Ha minden alkalommal, amikor élőben vagy a Facebookon megkérdezte valaki, hogy mikor lesz már kész a Hangyász, csak egy százasért cserébe válaszoltam volna, most nem kellett volna megint lenyúlni a magánnyugdíjkasszákat, elég lett volna kifordítani a zsebeimet, és zsírosra hízik a nemzeti költségvetés.
Nos, mi is történt a Hangyásszal az elmúlt 7 hónap alatt? Átköltözött egy másik műhelybe, köszöntsétek szeretettel a színpadon Adorjánt és Zolit. Aztán egy darabig várt a sorára, hogy nekifeszülhessenek a srácok. Aztán elveszített magáról újabb fél mázsa vasat, ennek egy részét a már újonnan odakerültek közül. Hja, minden kezdet és minden újrakezdet nehéz.
Mindennek az oka főleg az, hogy a szép héj alatt egy morzsányi kész Datsun se volt, csak egy miszlikbe vágott karosszériaváz, egy idegen hátsó futómű és egy fél bukócső. Ez bizony elég messze van a 2:09,99-es Hungaroringi köridőtől.
Majdnem elkezdtem felsorolni, hogy mennyi minden van még hátra, de vészesen fogy a hely az internetről. Foglalkozzunk inkább azzal, ami épp történik. Először is ismerkedjetek meg a Hangyász Hétfő fogalmával. Ezentúl minden hétfőn elmesélem, hogy mennyivel sikerült közelebb jutni a működő pályaautó délibábjához.
Tehát, mi is történt a héten? Elkészültek a módosított tüskék, amik az egész hátsó futóművet tartó segédkeretet rögzítik a padlólemezhez és a bukócsőhöz. Ez egyszer már kész volt, de sajnos néhány huncut centiméter miatt ki kellett vágni az egyik végét, és megdönteni. Ha most belül azt mondod magadban, "hú, baszki, egy bölcső felfogatását rakosgatni mekkora kapitális szívás lehet", akkor nagyon jól mondod, csak sokkal kevésbé trágárul, mint én szoktam.
A precíz mintavétel kedvéért megható pillanat keletkezett: a Hangyász találkozott életem első 200SX-ével, akivel ugyanabban az évben kerültek hozzám. Ez, barátaim, egy másik évezredben történt. Ennyire régi ez a történet.
A megindító randevú mintavétel gyanánt kellett, a Datsun alatt már 200SX-futómű van hátul, és annak minden karja a segédkerethez csatlakozik, azaz ha az ferde, minden ferde. Ezt kellett összemérni pontosan egy gyári SX-szel. Kicsit ferde volt, de már jó.
Ennél is durvább az első futómű: már Arkhimédész is egy fix pontért rimánkodott, és lám, tényleg semmi új nincs a nap alatt a görögök óta. Az első futómű legnagyobb baja, hogy egyetlen referenciapontja sincs meg, mert minden eleme új, és minden bekötési pontja ki van vágva, így bárhol lehetne. Ami pedig akárhol lehetne, de csak nagyon kevés helyen pont jó, azt nehezen tűzi oda valahova az ember.
Itt is van viszont fejlődés: Adorjánék feltalálták, hogy az E46-os BMW csonkállványa pompásan összehozható az SX gólyalábakkal, és nagyon ígéretes geometriát ad ki. Ráadásul a kerékagy osztókörének átfúrása után pont rámennek a Hangyász felnijei. Azt ígértem magamnak, pezsgőt bontok, amikor a Hangyász először kezd hízni, azaz amikor először elkezd összefelé állni a folyamatos szétvágódás és visszabomlás helyett. Talán – nagyon félek ezt leírni – talán ez az a pont. Már csak össze kell hozni a BMW csonkot az SX lengőkarokkal, amiket fel kell fogatni a Datsun kasztnira, és az egészet össze kell térhálózni pár méter csővel. Aztán mehet be a motor, a váltó, néhány rézdrót, és kész is vagyunk. Sima ügy, mi?
Leadfoot 2011.12.19. 19:55:10
ChPh 2011.12.19. 20:00:35
Flankerr 2011.12.19. 20:07:53
ommm 2011.12.19. 20:29:13
1kutya 2011.12.19. 20:33:04
Rocko- 2011.12.19. 20:36:21
amúgy miért került át a kocsi?
scheerti · http://scheerti.blog.hu 2011.12.19. 20:44:11
nem kéne... 2011.12.19. 21:14:27
gondolom azért, mert tök mindegy, hol ÁLL az autó, viszont ha máshol esetleg halad, hát az a máshol kap egy esélyt.
Rocko- 2011.12.19. 21:24:19
Magyar[HUN] 2011.12.19. 21:29:27
Öröm látni és olvasni,hogy halad a projekt,mi is nagyon izgulunk,hogy mikor lesz kész a kocsi :)
Gondolom majd az első versenypályán töltött perc kárpótol majd a sok-sok hónapnyi szerelés miatt :)
Adam-69 2011.12.19. 21:32:11
Tomchy 2011.12.19. 21:35:00
De legalább lesz/van infó!
Drukkolunk!
kerdesek05 2011.12.19. 21:39:49
Magyar[HUN] 2011.12.19. 21:42:42
@kerdesek05: Ha lenne Karottának zsebbe húsz millája elhiszed,hogy már kész lenne? De nincs!
Index Elek 2011.12.19. 21:48:01
LanciaBacci 2011.12.19. 21:48:16
Meg persze nekem is, de az még ennél is esélytelenebb.. :)
anyahajókabinajtóhajtogató 2011.12.19. 21:54:36
röhhencs 2011.12.19. 22:04:03
Andrew460T 2011.12.19. 22:10:30
Sok sikert a továbbiakban, és legalább olyan részletes leírásokat kérünk a kocsiról, mint azt ahogy eddig is tetted!;)
Széltoló01 2011.12.19. 22:17:31
Asszem ez sem válság kérdése, hanem az adott emberke hozzáállását tükrüzi.
mtk001 2011.12.19. 22:29:08
Vett Karotta egy gombot és most készül hozzá a kabát. :-)
Hiába, a szerelem, az szerelem !!! Nagyon megértem !
Sok sikert a befejezéshez.
atomgape 2011.12.19. 22:44:29
Kony Integrale 2011.12.19. 22:46:16
fenyob · http://645.blog.hu 2011.12.19. 23:00:23
Tomchy 2011.12.19. 23:15:54
poa ogapo 2011.12.19. 23:23:47
krampam 2011.12.19. 23:26:16
Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2011.12.19. 23:41:48
A hízlalás nem feltétlenül jó, mert hát tudjuk annak mi a vége ilyenkor karácsony, újév környékén :D
Közben Anglában, Bristolban élek. Itt van Castle Combe nem messze. Sajnos pont nem lesz már tavaszig semmi rendezvény, de ha kell neked vagy bárkinek fotó, ilyesmi, szóljon!
Az utolsó Rally Day-en éppen arra autóztam (pont nem volt pénzen befizetni rá), és majdnem az árokba borultam a balkormányos Escortommal mert annyira néztem az olyan autócsodákat amik jöttek szembe, mint Ford GT, Castrol matricás Toyota Supra (rendes, épített gép), régi Triumph-ok, Lotusok, stb.
Na, ebben a bagázsból pl. pont nem lógna ki a Hangyász.
tiger1342 2011.12.19. 23:45:39
Nekem a kacsafarok szélei kissé túl szögletesek hátulnézetből. De ha direkt lett ilyen, akkor nem szóltam...
Már látom is magam előtt a következő hiéna kérdést: hány féle autó alkatrészei találhatók meg a Hangyászban?
(Típus, alkatrész pontos megnevezése.)
:DDDDDDD
Ha elkészül (márpedig eccer úgyis el fog), nagyobbat fogsz visítani, mint az évadzáró adás végén! :)
Mi mást is írhatnék a végére:
Hajrá Karotta!
kerdesek05 2011.12.19. 23:53:18
conmorientes 2011.12.20. 00:28:57
Nekem laikusnak most úgy tűnik meg tetszett fricskázni magát azzal hogy túl sokat változtatott egy egyebekben is nagyon ritka és bonyolult autón.
Nagyon szurkolok, de ebből nekem most nem tűnik úgy hogy valaha életképes pályagép lesz... ezzel együtt tisztelem hitét.
Üdv.
- Szerzet - 2011.12.20. 03:27:20
Schütii 2011.12.20. 08:32:00
Schütii 2011.12.20. 08:34:53
tomnemtom 2011.12.20. 09:05:04
nagyonnagyon 2011.12.20. 09:27:48
Bunko Jani 2011.12.20. 09:39:08
a lefestés, készre szerelés elött ezek a kapitális hibák miért nem jöttek ki? Kiváncsi vagyok, nem bunkózásból kérdezem. Tapasztalat megosztás miatt jó lenne, ha erröl irnál valamit
Amúgy nagyon jó, hogy mindenben a 100%-ra törekszel, így lesz jó pályaautó, kiváncsi leszek milyen lesz, de már így is elöre gratulálok hozzá.
Üdv. János
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2011.12.20. 10:34:59
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2011.12.20. 10:36:43
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2011.12.20. 10:40:45
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2011.12.20. 10:43:08
will 2011.12.20. 10:56:36
miki3d · http://indafoto.hu/miki3d/ 2011.12.20. 11:08:37
(A fotózás meg továbbra is áll! :) )
További kitartást!
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2011.12.20. 11:09:20
will 2011.12.20. 11:11:33
Magyar[HUN] 2011.12.20. 11:25:52
conmorientes 2011.12.20. 11:49:46
Ámen !!
Mint tudjuk az idő nem tényező. Különösen autó építésben és felújításban :)))
Ráday Mihály bácsi műsorának címét nem, de kellemes ünnepeket kívánva.
Tisztelettel:
ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.12.20. 12:07:19
tiger1342 2011.12.20. 14:00:41
Kérdés: hol lehet ilyen gyönyörű felniket felhajtani?
2-More 2011.12.20. 15:26:24
Mellesleg, én csak egyetlen egy dolgot nem értek. Szinte az egész TCs és környéki brigád összes autós mizériáját nyomonkövettem az elmúlt években, habár nem böfögtem bele hetente hogy ijjdeszép, ujjdekúl, de elolvastam minden kurva cikket vagy posztot. Azt viszont nem vágom, hogy lehet, hogy ennyi autóhoz mondhatni muszáj, hogy valamilyen szinten értő ember egy kupacban, nem kevés ismerettséggel, összeköttetéssel és nem utolsó sorban nem kevés pénzzel a háta mögött hogy a jó istenbe tudja ennyire szopóágra vinni magát, de nem ám csak úgy alkalmanként, folyamatosan?
Eddig egyetlen egy sikersztorit nem olvatam egyikükről/től se, hogy : kitaláltam, megvettem, utánamentem, megszereztem amit kell, összeraktam, vagy segitettek összerakni és megy, élvezem hogy van és működik. Viszont olyat hegyben, hogy jujj de jó lenne egy ilyen mert a sóska jóskának is van és lehetne vele menni ide meg oda, tehát elmentem, megvettem, szar volt, de nem kicsit, nagyon, tehát elvittem megcsináltatni, nem csinálták, de lehúztak, elvittem máshoz, az még seggbe is rakott, fogtam azt' eladtam gombokért, vagy épp betoltam a dunába, éééés....vettem egy másik, még nagyobb, gőzölgő elefántszarkupacot, és most azt faragtatom, ugyanazokkal, ugyanugy.
Most nem magamat akarom polirozni, de énnálam valahogy nem milliókban van az ablakon kiszórt pénz, hanem ha jól számolom talán egy kiló volt ami effektive kidobott pénz volt, és azok tényleg olyan sztorik voltak, hogy konkrétan senki nem tudta megmondani a kérdéses stuff stimmel e vagy se. És ha visszanézek, nem egy roncsokkal és nyüglődéssel kikövezett szerpentit látok vissza a járókáig, hanem egy raktárra való alkatrészt, ami lassan összeáll egy egésszé. Pedig nem vagyok se pénzügyi vagy komputerzseni, se mérnök, se simlis autószerelő, se anyjamajma milliomosgyerek, amim van az a napi 10-12 órában, váltva 3 melóhelyen történő heti 7 napi trógerolásból van. Bónuszban különösebben szimpatikus gyerek se vagyok, hogy egymásnak adják a kilincsemet a népek, hogy mit segithetnek, de baszki, ha akarok valamit, márpedig én a verdát amit épitek meg AKAROM csinálni, akkor addig kotrom az infókat, megyek utána, ásom a netet, vagy felveszem a telefont és felhivom az ördögöt is ha kell, amig meg nincs a kérdésre a válasz, hogy mit mivel lehet és/vagy érdemes, és mi lesz az ami vagy szétszakad az első percben, vagy megdöglök vele az első kanyarban.
eprompixel 2011.12.20. 17:32:20
eprompixel 2011.12.20. 17:34:08
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2011.12.20. 17:39:34
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2011.12.20. 17:45:01
A felni Rota RBX, Angliából egész normális áron volt beszerezhető a garnitúra, amíg nem omlott be a forint. Nem egy híresen jó minőségű darab, egy rendes JDM-náci le se köpné, de kb. annyiba kerül egy garnitúra, mint egy darab Volk TE37V, amit persze jobban szeretnék, de komikusan drága.
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2011.12.20. 17:46:16
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2011.12.20. 17:48:24
eprompixel 2011.12.20. 18:03:10
2-More 2011.12.20. 19:51:39
A szivással nekem nincs bajom, nekem se a legyek hordták össze a cuccot, a japánok autós hulladéklerakójaként funkcionáló szingapúrtól és malajziától kezdve a svédektől is agyamentebb kanadaikaig mindekitől jött az én talicskámhoz is alkatrész, pedig a toyota-nissan-honda csodavasaktól sokkal-sokkal kevésbé, sőt, mondhatnám hogy egyáltalán nem kedvelt, a világ minden sarkában leköpött japó vasról beszélünk. Engem a sokadik, sima vállránditással elrendezett, ma is beszoptuk hozzáállás zavar vagy talán aggaszt is egy kicsit, főleg hogy komolyabb fába is vágtad a fejszédet mint én.
Mondjuk hozzáteszem, a közeletekben megfordult szerelőnek titulált jobbágyok hozzáállást sem értem, már tisztelet a kivételnek, lévén hogy teljesen mindegy, ki mit gondol rólad vagy rólatok, és itt most dobjuk félre a savazást vagy a seggnyalást, de akkor is ott vagytok az autós köztudatban egy évtizede. Tehát vagytok valakik,van hangotok, szavatok, ott vagytok a képernyőn, a neten, az újságban, tehát az már magában egy nem csekély ingyenreklám ha születik egy post hogy a kanifaszi guszti szervizben patkolták akármelyiktek vasát. Ehhez képest ahány ember már megnyúlt vagy hitegetett titeket, lassan megtöltene egy 747est. De mondjuk alapvetően se szoktam a márcsak heccből is másokkal kibaszó kétlábú csótányokat, de ez az én bajom.
kamikáze 2011.12.20. 20:14:27
visszakettopadlogaz (törölt) 2011.12.20. 23:41:59
hiaba, egy hosszu orru - kis hatsoreszu - kis tulnyulasos karosszeria ( legyen az jaguar vagy datsun vagy corvette ) mindig tuzbe hozza az embert :))
amugy tenyleg: miert masok fejezik be? vagy innen meg megy tovabb?
par karacsony lesz meg szerintem mire kiderul mennyivel rovidebb ido alatt futja azt a legendas 2:09,99-et !:)))
visszakettopadlogaz (törölt) 2011.12.20. 23:43:22
Veight 2011.12.21. 18:37:16
:D
legjobbújéviésjövőbelikívánságaimatágulócsaládnak!
HammerHat 2011.12.21. 18:42:53
Addorjan_ 2011.12.21. 21:54:08
Ha esetleg bármi kérdésetek van a projecttel kapcsolatban én is szívesen válaszolok.
visszakettopadlogaz: A földön utoljára az érkezés során állt a kocsi, azóta vízszintbe állítva bakokon áll. A futómű megtervezéséhez a végleges felni és a végleges gumi kell, és a végleges versenymagasságot is ismerni kell.
Ha meg valakinek van elképzelése, hogy egy futóművet megtervezni a levegőbe mekkora meló az szorozza meg 10-el. Kb ötvenszer kell majd szét és összerakni és legalább háromszor annyi mérésre is szükség lesz majd.
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2011.12.21. 23:27:41
Datsun Sunny Coupe 2011.12.22. 05:53:57
2-More 2011.12.22. 10:47:37
Viszont belét húzó romot nem lehet, meg ne is akarj levizsgáztatni, egyrészt magadat szopatod meg ha beüt a baz+, de ha már azzal nem sokat törődsz, akkor vedd azt hogy mi lesz azzal aki melletted ül esetleg, meg akit összecsuksz, meg a vizsgaállomáson a "jóembert" mikor előveszik hogy a 700 kiló vasoxid vajh miért kapott papirt.
Ilyenekkel, hogy jajj repedt az indexbúra, meg nem szinrefújt a sárhányó vagy a géptető, nem szériahelyes az kormánykerék, normálisabb helyen nem foglalkoznak, maximum szólnak hogy figyi, érdemes lenne...
2-More 2011.12.22. 10:59:25
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2011.12.22. 18:02:29
2-More 2011.12.22. 18:08:39
Amugy, annyi még, hogy a superlite az echte versenycucc, ergo se porvédő, se semmi nincs rajta, úgyhogy azzal azért észnél kell lenni, különben nem lesz hosszúéletű, én ezért néztem a dynapro-t, mondjuk nálam az is szempont, hogy aláférjen a max 14es, inkább 13as felninek is, megy is a sakkozás gazdagon.
Datsun Sunny Coupe 2011.12.22. 19:17:26
2-More 2011.12.22. 20:11:19