Hangyász Hétfő 01 - Most akkor már előre megyünk, ugye? - Karotta Közlöny

KAROTTAKÖZLÖNY

Nínó Karotta élete és munkássága autóbuzériában és másutt

Hangyász Hétfő 01 - Most akkor már előre megyünk, ugye?

2011. december 19. 19:36 Nínó Karotta

HH01_08.jpg

Bő fél év telt az utolsó hangyászposzt óta. Mivel akkor már egy késznek tűnő Datsun 260Z versenyautó villogott az Oldtimer Expo standján, joggal merül fel a kérdés, hogy mi az ördögöt kellett még reszelni a héj alatt. Fel is merült. Gyakran. Ha minden alkalommal, amikor élőben vagy a Facebookon megkérdezte valaki, hogy mikor lesz már kész a Hangyász, csak egy százasért cserébe válaszoltam volna, most nem kellett volna megint lenyúlni a magánnyugdíjkasszákat, elég lett volna kifordítani a zsebeimet, és zsírosra hízik a nemzeti költségvetés. 

Nos, mi is történt a Hangyásszal az elmúlt 7 hónap alatt? Átköltözött egy másik műhelybe, köszöntsétek szeretettel a színpadon Adorjánt és Zolit. Aztán egy darabig várt a sorára, hogy nekifeszülhessenek a srácok. Aztán elveszített magáról újabb fél mázsa vasat, ennek egy részét a már újonnan odakerültek közül. Hja, minden kezdet és minden újrakezdet nehéz. 

HH01_05.jpg

Mindennek az oka főleg az, hogy a szép héj alatt egy morzsányi kész Datsun se volt, csak egy miszlikbe vágott karosszériaváz, egy idegen hátsó futómű és egy fél bukócső. Ez bizony elég messze van a 2:09,99-es Hungaroringi köridőtől.

Majdnem elkezdtem felsorolni, hogy mennyi minden van még hátra, de vészesen fogy a hely az internetről. Foglalkozzunk inkább azzal, ami épp történik. Először is ismerkedjetek meg a Hangyász Hétfő fogalmával. Ezentúl minden hétfőn elmesélem, hogy mennyivel sikerült közelebb jutni a működő pályaautó délibábjához. 

HH01_03.jpg

Tehát, mi is történt a héten? Elkészültek a módosított tüskék, amik az egész hátsó futóművet tartó segédkeretet rögzítik a padlólemezhez és a bukócsőhöz. Ez egyszer már kész volt, de sajnos néhány huncut centiméter miatt ki kellett vágni az egyik végét, és megdönteni. Ha most belül azt mondod magadban, "hú, baszki, egy bölcső felfogatását rakosgatni mekkora kapitális szívás lehet", akkor nagyon jól mondod, csak sokkal kevésbé trágárul, mint én szoktam.

A precíz mintavétel kedvéért megható pillanat keletkezett: a Hangyász találkozott életem első 200SX-ével, akivel ugyanabban az évben kerültek hozzám. Ez, barátaim, egy másik évezredben történt. Ennyire régi ez a történet. 

HH01_09.jpg

A megindító randevú mintavétel gyanánt kellett, a Datsun alatt már 200SX-futómű van hátul, és annak minden karja a segédkerethez csatlakozik, azaz ha az ferde, minden ferde. Ezt kellett összemérni pontosan egy gyári SX-szel. Kicsit ferde volt, de már jó.

HH01_01.jpg

Ennél is durvább az első futómű: már Arkhimédész is egy fix pontért rimánkodott, és lám, tényleg semmi új nincs a nap alatt a görögök óta. Az első futómű legnagyobb baja, hogy egyetlen referenciapontja sincs meg, mert minden eleme új, és minden bekötési pontja ki van vágva, így bárhol lehetne. Ami pedig akárhol lehetne, de csak nagyon kevés helyen pont jó, azt nehezen tűzi oda valahova az ember.

HH01_12.jpg

Itt is van viszont fejlődés: Adorjánék feltalálták, hogy az E46-os BMW csonkállványa pompásan összehozható az SX gólyalábakkal, és nagyon ígéretes geometriát ad ki. Ráadásul a kerékagy osztókörének átfúrása után pont rámennek a Hangyász felnijei. Azt ígértem magamnak, pezsgőt bontok, amikor a Hangyász először kezd hízni, azaz amikor először elkezd összefelé állni a folyamatos szétvágódás és visszabomlás helyett. Talán – nagyon félek ezt leírni – talán ez az a pont. Már csak össze kell hozni a BMW csonkot az SX lengőkarokkal, amiket fel kell fogatni a Datsun kasztnira, és az egészet össze kell térhálózni pár méter csővel. Aztán mehet be a motor, a váltó, néhány rézdrót, és kész is vagyunk. Sima ügy, mi?

HH01_06.jpg

72 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Leadfoot 2011.12.19. 19:55:10

Csodálkoztam, hogy nem említetted a tegnapi TC TV-adásban, a Nissan Esflow mennyire átkozottul hasonlít a 260Z-re a hosszú motorházával, a domborításaival, a hátratolt utasfülkével és a jellegzetes tetővonallal.

ChPh 2011.12.19. 20:00:35

Jaj, remélem nem csak ígéretes, de jó is lesz az a geometria...

Flankerr 2011.12.19. 20:07:53

Öröm újra olvasni az Hangyászról..:)

ommm 2011.12.19. 20:29:13

Együtt sírunk, együtt nevetünk! És együtt mulatunk majd a pályán...

1kutya 2011.12.19. 20:33:04

a lényeg: nissan szív fog dobogni benne!

Rocko- 2011.12.19. 20:36:21

@Leadfoot: igen.

amúgy miért került át a kocsi?

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2011.12.19. 20:44:11

Neked igazából egy WRC-s szerelőcsapat kéne, ők összedobnák hamar:)

nem kéne... 2011.12.19. 21:14:27

@Rocko-:

gondolom azért, mert tök mindegy, hol ÁLL az autó, viszont ha máshol esetleg halad, hát az a máshol kap egy esélyt.

Magyar[HUN] 2011.12.19. 21:29:27

Azt hittem idén már nem is kapunk semmi új infót a Datsunról :)
Öröm látni és olvasni,hogy halad a projekt,mi is nagyon izgulunk,hogy mikor lesz kész a kocsi :)
Gondolom majd az első versenypályán töltött perc kárpótol majd a sok-sok hónapnyi szerelés miatt :)

Adam-69 2011.12.19. 21:32:11

Ez konstruktőri munka.Nehéz,hosszú,drága!

Tomchy 2011.12.19. 21:35:00

Na, akkor már nem csak a motortesztes-szombatot, a Csikósos-Mercivevős-szerelős-vasárnapot, hanem a Hangyász-hétfőt is várhatjuk a tűpárnán ülve...

De legalább lesz/van infó!
Drukkolunk!

kerdesek05 2011.12.19. 21:39:49

ez az autó még mindig nincs kész?:(

Magyar[HUN] 2011.12.19. 21:42:42

@Tomchy: Bár mostanában szerintem Csikósnak rengeteg dolga van,azért nem ír,vagy megjavult az össze kocsija :) Én személy szerint hiányolom a szerelős sztorikat :)
@kerdesek05: Ha lenne Karottának zsebbe húsz millája elhiszed,hogy már kész lenne? De nincs!

Index Elek 2011.12.19. 21:48:01

Nagyon jó olvasni megint Karottától, a Datsunos hírek mindig is érdekeltek. Csak kitartás, a magyar zsenialitás össze fogja hozni a sok típusidegen alkatrészt.

LanciaBacci 2011.12.19. 21:48:16

Jó hallani újra a Hangyászról, remélem ezek a hétfői beszámolók a folyamatos hízásról szólnak majd. Drukkolok, igazán kijárna már neked egy igazi pályagép.

Meg persze nekem is, de az még ennél is esélytelenebb.. :)

röhhencs 2011.12.19. 22:04:03

"Sima ügy, mi?" Ja, jövő ilyenkor visszanézek, sikerült-e. :DDD

Andrew460T 2011.12.19. 22:10:30

Ezaz, végre újra beindult a blog, már kezdtem megijedni hogy nem is hallunk többet a Hangyász-projektről!
Sok sikert a továbbiakban, és legalább olyan részletes leírásokat kérünk a kocsiról, mint azt ahogy eddig is tetted!;)

Széltoló01 2011.12.19. 22:17:31

Akkora válság mégsem lehet, mert ugye ha az autó nem épülget, akkor pénzt sem keres a "mester"- esetleg a tárolással akart nagy dellát lehúzni a tulajról:-)

Asszem ez sem válság kérdése, hanem az adott emberke hozzáállását tükrüzi.

mtk001 2011.12.19. 22:29:08

Ez bizony egy kemény újragyártás.
Vett Karotta egy gombot és most készül hozzá a kabát. :-)
Hiába, a szerelem, az szerelem !!! Nagyon megértem !
Sok sikert a befejezéshez.

atomgape 2011.12.19. 22:44:29

Ez már most gyönyörűen néz ki.

Kony Integrale 2011.12.19. 22:46:16

NíNóóó NíííNÓÓÓ ! Hajrá Karotta , Fogja még ez a Hangyász a Hungringen keeerrrrrrgetni a TerrrmmmmmmEszeket !:)

Tomchy 2011.12.19. 23:15:54

@Magyar[HUN]: Én is. Remélem, csak Japán miatt maradt le. Hiszen a tél az ideje az autó- és motorátépítésnek!!!

poa ogapo 2011.12.19. 23:23:47

Ha a szerelők nem puszira dolgoznak ez drágább lesz mint egy ...

krampam 2011.12.19. 23:26:16

@röhhencs: egy év kevésnek tűnik, szerintem...

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2011.12.19. 23:41:48

Pont azt kommenteltem a Belsőségen, hogy a Shitgunnak van talán a legtöbb értelme a TC-s projektautók közül. Ez azért van, mert közben már totál el is feledkeztem a Hangyászról!

A hízlalás nem feltétlenül jó, mert hát tudjuk annak mi a vége ilyenkor karácsony, újév környékén :D

Közben Anglában, Bristolban élek. Itt van Castle Combe nem messze. Sajnos pont nem lesz már tavaszig semmi rendezvény, de ha kell neked vagy bárkinek fotó, ilyesmi, szóljon!

Az utolsó Rally Day-en éppen arra autóztam (pont nem volt pénzen befizetni rá), és majdnem az árokba borultam a balkormányos Escortommal mert annyira néztem az olyan autócsodákat amik jöttek szembe, mint Ford GT, Castrol matricás Toyota Supra (rendes, épített gép), régi Triumph-ok, Lotusok, stb.

Na, ebben a bagázsból pl. pont nem lógna ki a Hangyász.

tiger1342 2011.12.19. 23:45:39

Hajrá Karotta!!
Nekem a kacsafarok szélei kissé túl szögletesek hátulnézetből. De ha direkt lett ilyen, akkor nem szóltam...
Már látom is magam előtt a következő hiéna kérdést: hány féle autó alkatrészei találhatók meg a Hangyászban?
(Típus, alkatrész pontos megnevezése.)
:DDDDDDD

Ha elkészül (márpedig eccer úgyis el fog), nagyobbat fogsz visítani, mint az évadzáró adás végén! :)
Mi mást is írhatnék a végére:
Hajrá Karotta!

kerdesek05 2011.12.19. 23:53:18

@Magyar[HUN]: mi kerül 20 milli9óba egy épített autón jelen esetben?:) kissé soknak érezném..

conmorientes 2011.12.20. 00:28:57

Hát El Nínó ........

Nekem laikusnak most úgy tűnik meg tetszett fricskázni magát azzal hogy túl sokat változtatott egy egyebekben is nagyon ritka és bonyolult autón.

Nagyon szurkolok, de ebből nekem most nem tűnik úgy hogy valaha életképes pályagép lesz... ezzel együtt tisztelem hitét.

Üdv.

- Szerzet - 2011.12.20. 03:27:20

Nem tudom mi ebben a jó, olvasni mindenképpen.

Schütii 2011.12.20. 08:32:00

Hallom a talicska tengelyének nyikorgását, ahogy Bazsó tolja bele a zsét ebbe a gépbe. Ennek muszáj lesz nagyon jónak lenni. Ti meg váltsatok "még gyorsabb" internetre.

Schütii 2011.12.20. 08:34:53

csak nem "elvémaxzsoltosodás" okán került újabb értő kezekbe a hangyász?...

nagyonnagyon 2011.12.20. 09:27:48

Még nagyon az elején volt egy videó egy futóműves sráccal, nagyon magyarázta a geometriát meg hogy mi miért lesz kerályos, ott némelyik mondatban éreztem bizonytalanságot mintha meggyőzni akarna de ő se érti igazán, nem biztos hogy így volt de akkor is úgy gondoltam és most is hogy egy ilyen project nagyon iparosérzékeny terület, ha megvan a szerelem pénz is akad de mégis nagyon nehéz rátalálni olyan műhelyre ahol minden adott. Ezt a részét rohadtul nem irigylem, a többiért meg elsárgulok feszt. Hétfői hangyász beszámoló csemege lesz !

Bunko Jani 2011.12.20. 09:39:08

Kedves Karotta,

a lefestés, készre szerelés elött ezek a kapitális hibák miért nem jöttek ki? Kiváncsi vagyok, nem bunkózásból kérdezem. Tapasztalat megosztás miatt jó lenne, ha erröl irnál valamit

Amúgy nagyon jó, hogy mindenben a 100%-ra törekszel, így lesz jó pályaautó, kiváncsi leszek milyen lesz, de már így is elöre gratulálok hozzá.

Üdv. János

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2011.12.20. 10:34:59

@tiger1342: Nem túl hosszú a donorlista. Nissan 350Z a motor és a váltó, 200 SX-hez való versenyalkatrész minden más, és BMW az első csonkállvány.

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2011.12.20. 10:36:43

@conmorientes: De, de, nagyon fasza lesz. Adorjánék is ügyesek és nagy az elszántság, és ne felejtsük el, hogy bármikor levághatunk és áthegeszthetünk mindent. Az idő nekünk dolgozik. Elég rég :)

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2011.12.20. 10:40:45

@Schütii: @nagyonnagyon: Laci is nagyon rendes ember, de abban az élethelyzetben nem boldogult a Hangyásszal, nagy falat volt. Remélem egyszer úgy alakul majd neki is, hogy beleférjenek akár ekkora projektek is.

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2011.12.20. 10:43:08

@Bunko Jani: Azért, mert igazából nem volt akkor kész. A külseje csak egy műanyag héj, ami egy ilyen pályaautónál nem csinál semmit, csak a szelet meg az esőt tartja kinn. Teljesen független a vázszerkezettől és a műszaki tartalomtól. A héjat kimondottan az OT-expo kedvéért csináltuk meg hamar, az autó sehol se tartott alatta.

will 2011.12.20. 10:56:36

Félek, hogy az életben nem lesz ebből kocsi, ha meg lesz, akkor a vaterán végzi majd 234.700Ft-ért. És kurvára fog hiányozni az a sok elbaszott forint, mikor majd a feleség nem dolgozik a gyerek mellett, de naponta fog kelleni olyan 10-20 ezer forint ilyen-olyan vizsgálatra, bababigyókra, mérlegre, cumisüvegre, első szett rugdalózóra, és sok egyéb satöbbire, amiről még nem is hallottál, de KIBASZOTTUL nélkülözhetetlen egy ember felnövekedéséhez... :) Ne legyen igazam, drukkolok én, csak szóltam.

miki3d · http://indafoto.hu/miki3d/ 2011.12.20. 11:08:37

Én továbbra is drukkolok, hogy elkészüljön és úgy legyen, ahogy szeretnéd... :)
(A fotózás meg továbbra is áll! :) )

További kitartást!

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2011.12.20. 11:09:20

@will: Ennél derűlátóbb vagyok. A gyerek egyébként lassan egy éves, szóval ezeken nagyrészt túl vagyunk. Maholnap vezetni is fogja.

will 2011.12.20. 11:11:33

Ja, hamár megvan a srác, és emellé befér a hobbi, akkor boldog ember vagy! :)

Magyar[HUN] 2011.12.20. 11:25:52

@kerdesek05: A 20 millát csak úgy írtam,biztos nem lesz annyi a kocsi. De ha télleg lenne 20 millája akkor gondolom gyorsabb lenne a projekt :)

conmorientes 2011.12.20. 11:49:46

@Nínó Karotta:

Ámen !!
Mint tudjuk az idő nem tényező. Különösen autó építésben és felújításban :)))
Ráday Mihály bácsi műsorának címét nem, de kellemes ünnepeket kívánva.

Tisztelettel:

ColT · http://kilatas.great-site.net 2011.12.20. 12:07:19

Meredek dolog lesz ez, már most látszik...

tiger1342 2011.12.20. 14:00:41

@Nínó Karotta: Plusz az alap Z, és még nincsenek fékek, ülés, etc... Nagyon várom a következő hétfőt! :)
Kérdés: hol lehet ilyen gyönyörű felniket felhajtani?

2-More 2011.12.20. 15:26:24

@tiger1342: Csak pénz kérdése. Rendelésre kinntről jön akármi, Rota, Volk, stb, csak győzd megfizetni.

Mellesleg, én csak egyetlen egy dolgot nem értek. Szinte az egész TCs és környéki brigád összes autós mizériáját nyomonkövettem az elmúlt években, habár nem böfögtem bele hetente hogy ijjdeszép, ujjdekúl, de elolvastam minden kurva cikket vagy posztot. Azt viszont nem vágom, hogy lehet, hogy ennyi autóhoz mondhatni muszáj, hogy valamilyen szinten értő ember egy kupacban, nem kevés ismerettséggel, összeköttetéssel és nem utolsó sorban nem kevés pénzzel a háta mögött hogy a jó istenbe tudja ennyire szopóágra vinni magát, de nem ám csak úgy alkalmanként, folyamatosan?
Eddig egyetlen egy sikersztorit nem olvatam egyikükről/től se, hogy : kitaláltam, megvettem, utánamentem, megszereztem amit kell, összeraktam, vagy segitettek összerakni és megy, élvezem hogy van és működik. Viszont olyat hegyben, hogy jujj de jó lenne egy ilyen mert a sóska jóskának is van és lehetne vele menni ide meg oda, tehát elmentem, megvettem, szar volt, de nem kicsit, nagyon, tehát elvittem megcsináltatni, nem csinálták, de lehúztak, elvittem máshoz, az még seggbe is rakott, fogtam azt' eladtam gombokért, vagy épp betoltam a dunába, éééés....vettem egy másik, még nagyobb, gőzölgő elefántszarkupacot, és most azt faragtatom, ugyanazokkal, ugyanugy.

Most nem magamat akarom polirozni, de énnálam valahogy nem milliókban van az ablakon kiszórt pénz, hanem ha jól számolom talán egy kiló volt ami effektive kidobott pénz volt, és azok tényleg olyan sztorik voltak, hogy konkrétan senki nem tudta megmondani a kérdéses stuff stimmel e vagy se. És ha visszanézek, nem egy roncsokkal és nyüglődéssel kikövezett szerpentit látok vissza a járókáig, hanem egy raktárra való alkatrészt, ami lassan összeáll egy egésszé. Pedig nem vagyok se pénzügyi vagy komputerzseni, se mérnök, se simlis autószerelő, se anyjamajma milliomosgyerek, amim van az a napi 10-12 órában, váltva 3 melóhelyen történő heti 7 napi trógerolásból van. Bónuszban különösebben szimpatikus gyerek se vagyok, hogy egymásnak adják a kilincsemet a népek, hogy mit segithetnek, de baszki, ha akarok valamit, márpedig én a verdát amit épitek meg AKAROM csinálni, akkor addig kotrom az infókat, megyek utána, ásom a netet, vagy felveszem a telefont és felhivom az ördögöt is ha kell, amig meg nincs a kérdésre a válasz, hogy mit mivel lehet és/vagy érdemes, és mi lesz az ami vagy szétszakad az első percben, vagy megdöglök vele az első kanyarban.

eprompixel 2011.12.20. 17:32:20

De miért BMW első futómű ? Valami Nissan -os darab nem lett volna logikusabb ? Vagy ez hevert ott olcsóé ?

eprompixel 2011.12.20. 17:34:08

Jah, meg felnit átfúrni ? Nemá, és akkor felemás lesz ? Lesz 2 felni előre, meg 2 hátra ?

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2011.12.20. 17:39:34

@2-More: Akkor nem olvasol minket elég régen. Csak itt, ezen a blogon van két befejezett történet: egy romjaiból készre restaurált Datsun Gloria, az Elnöki, és a szintén alapjaiból újjáépített, 5 éve pálya/drift/élményautóként használt Corolla GT, a Hacsi. Egyébként nincs a szívással semmi baj. Része a tanulásnak.

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2011.12.20. 17:45:01

@tiger1342: A fékek, ülés, ilyesmi mind általános racsing alkatrész. A fék elöl Wilwood, hátul Nissan. Az ülés Corbeau Forza, egy viszonylag korhű csővázas vinilborítású ülés.

A felni Rota RBX, Angliából egész normális áron volt beszerezhető a garnitúra, amíg nem omlott be a forint. Nem egy híresen jó minőségű darab, egy rendes JDM-náci le se köpné, de kb. annyiba kerül egy garnitúra, mint egy darab Volk TE37V, amit persze jobban szeretnék, de komikusan drága.

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2011.12.20. 17:46:16

@eprompixel: A Nissan már nem készít olyan autót, aminek a tengelyvonal mögött van a kormányműve, nincs megfelelő Nissan csonkállvány.

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2011.12.20. 17:48:24

@eprompixel: Nincsenek átfúrva a felnik. A kerékagyak lyukköre lett átfúrva 4x114,3-ra, így simán rámennek a felnik, még tehermentesítő se kell, mintha oda tervezték volna őket.

eprompixel 2011.12.20. 18:03:10

@Nínó Karotta: Ah, igy már értem. És mi lett spéci extrém ritka magnézium felnikkel ?

2-More 2011.12.20. 19:51:39

@Nínó Karotta: De bizony. Az elnöki, na, azt so-so aláirom, sikerült befejezni, igen, bár azért azon is lett volna még azért mit csinálni amennyire tudom. A corollával kapcsolatban, arra meg magad irtad még a Wéber-féle pályanapozás kapcsán, hogy a K-sport gátlók továbbra is egy hulladékok, elfogy a fék, és támolyog a szétrohadt bódé, vonyit a difi és nem százas a kormány. Az szerintem odébb van a befejezettől, főleg, hogy egyszer elvileg kilakatolták már.

A szivással nekem nincs bajom, nekem se a legyek hordták össze a cuccot, a japánok autós hulladéklerakójaként funkcionáló szingapúrtól és malajziától kezdve a svédektől is agyamentebb kanadaikaig mindekitől jött az én talicskámhoz is alkatrész, pedig a toyota-nissan-honda csodavasaktól sokkal-sokkal kevésbé, sőt, mondhatnám hogy egyáltalán nem kedvelt, a világ minden sarkában leköpött japó vasról beszélünk. Engem a sokadik, sima vállránditással elrendezett, ma is beszoptuk hozzáállás zavar vagy talán aggaszt is egy kicsit, főleg hogy komolyabb fába is vágtad a fejszédet mint én.

Mondjuk hozzáteszem, a közeletekben megfordult szerelőnek titulált jobbágyok hozzáállást sem értem, már tisztelet a kivételnek, lévén hogy teljesen mindegy, ki mit gondol rólad vagy rólatok, és itt most dobjuk félre a savazást vagy a seggnyalást, de akkor is ott vagytok az autós köztudatban egy évtizede. Tehát vagytok valakik,van hangotok, szavatok, ott vagytok a képernyőn, a neten, az újságban, tehát az már magában egy nem csekély ingyenreklám ha születik egy post hogy a kanifaszi guszti szervizben patkolták akármelyiktek vasát. Ehhez képest ahány ember már megnyúlt vagy hitegetett titeket, lassan megtöltene egy 747est. De mondjuk alapvetően se szoktam a márcsak heccből is másokkal kibaszó kétlábú csótányokat, de ez az én bajom.

kamikáze 2011.12.20. 20:14:27

Remélem egy időben lesz kész a Palóc ae86- al. Ezt nem rosszalló szándékkal írtam. Remélem, hogy hamarosan láthatunk egy összehasonlító tesztet a két ae86- al és a gymkhana után jön a hangyász. Bár ez erős lenne egy műsorban. Sok sikert és mielőbbi kész állapotot az uraknak.

visszakettopadlogaz (törölt) 2011.12.20. 23:41:59

miert nem teszel ra valami egyszeru lemezfelnit amig messze nincs kesz a kocsi? megserul a nagy flexelesben/hegesztesben miegymasban.

hiaba, egy hosszu orru - kis hatsoreszu - kis tulnyulasos karosszeria ( legyen az jaguar vagy datsun vagy corvette ) mindig tuzbe hozza az embert :))

amugy tenyleg: miert masok fejezik be? vagy innen meg megy tovabb?

par karacsony lesz meg szerintem mire kiderul mennyivel rovidebb ido alatt futja azt a legendas 2:09,99-et !:)))

visszakettopadlogaz (törölt) 2011.12.20. 23:43:22

@kamikáze: az a musor hardcore 70es piros karika alatt futna es alapfoku japan nyelvismeretekkel kezdodne! :D

Veight 2011.12.21. 18:37:16

Ha azt veszem alapul, hogy az F1-es pilóták reakcióideje és reflexei még pályafutásuk ideje alatt is mérhetően rosszabbodik az évek során, lehet nem kifizetődő 3 évet várnod egy olyan tökéletes beállításra, amely 0,047et tud spórolni Neked körönként.

:D

legjobbújéviésjövőbelikívánságaimatágulócsaládnak!

HammerHat 2011.12.21. 18:42:53

Franc ezekbe a profilokba. Az előző én voltam.

Addorjan_ 2011.12.21. 21:54:08

Hello, üdv itt!
Ha esetleg bármi kérdésetek van a projecttel kapcsolatban én is szívesen válaszolok.

visszakettopadlogaz: A földön utoljára az érkezés során állt a kocsi, azóta vízszintbe állítva bakokon áll. A futómű megtervezéséhez a végleges felni és a végleges gumi kell, és a végleges versenymagasságot is ismerni kell.
Ha meg valakinek van elképzelése, hogy egy futóművet megtervezni a levegőbe mekkora meló az szorozza meg 10-el. Kb ötvenszer kell majd szét és összerakni és legalább háromszor annyi mérésre is szükség lesz majd.

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2011.12.21. 23:27:41

@Addorjan_: De milyen csodás érzés lesz rámutatni a pálya széléről, és azt mondani: azt a helyre kis csonkállványt én helyeztem oda, ni!

Datsun Sunny Coupe 2011.12.22. 05:53:57

Áprilisban lejár az én Datsunomról a műszaki. Azt a szívást ne tudjátok meg ami a következőhöz kell! Lehet,hogy zúzda lesz a vége...

2-More 2011.12.22. 10:47:37

@Datsun Sunny Coupe: Mert? Ha a papirja rendben van, és nincs szitává rohadva a bódé, nincs szétdőlve a futó meg van rajta fék, akkor probléma sem lehet. Csak mondjuk nem a mozaikba kell vinni, mert ott a saját szememmel láttam kvázi nullkilóméteres (50-egypár km volt a órában, új kocsi volt) közlekedésbiztonsági okokból megbukni.

Viszont belét húzó romot nem lehet, meg ne is akarj levizsgáztatni, egyrészt magadat szopatod meg ha beüt a baz+, de ha már azzal nem sokat törődsz, akkor vedd azt hogy mi lesz azzal aki melletted ül esetleg, meg akit összecsuksz, meg a vizsgaállomáson a "jóembert" mikor előveszik hogy a 700 kiló vasoxid vajh miért kapott papirt.
Ilyenekkel, hogy jajj repedt az indexbúra, meg nem szinrefújt a sárhányó vagy a géptető, nem szériahelyes az kormánykerék, normálisabb helyen nem foglalkoznak, maximum szólnak hogy figyi, érdemes lenne...

2-More 2011.12.22. 10:59:25

@Addorjan_: Én annyit kérdeznék, hogy anno azért lettek véve ezek a böhöm görgők a hayashik helyett, mert nem fér alá a 300zx 4 dugós nyerge meg a 200sx tárcsája. Most meg azt nézem, hogy elől 4 dugós wilwood lesz, ami viszont jóval alacsonyabb mint a gyári nyergek, főleg ha radiálisat raktok fel. Nem lenne érdemes akkor a gyári 200sx tárcsáról, ami olyan 280 lehet, elmenni nagyobb fele? Mondjuk ha már házon belül maradunk, a Sentra Spec-R tárcsája 4x114,3as, 300mm átmérővel, olyan 22 milliméter vastagsággal. Vagy van a wilwoodnak 4x114,3as tárcsaközepe 8 csavarosba, arra lehet rakni akár 310eset is, egyrészt a kétrészes tárcsa kevésbé vetemedik, másrészt meg kevésbé adja át a meleget a kerékagynak, s igy a csapágynak sem. Nameg franc tudja, hogy a 200sx vagy a sentra gyári tárcsája meddig kapható még, honnan lesz meg mennyiért, én konkrétan néztem gyári Brembo-t szintén 4x114,3asban prelude-re, az is 280as, és olyan 30 ropi volt párja csókkal, annyiból kijön a sima nem fúrt-mart wilwood karika is, a közepet meg egyszer kell csak megvenni, de a fúrt-mart is kijön egy 50es körül, plusz a szállitás.

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2011.12.22. 18:02:29

@2-More: 4 dugós Wilwood Superlite nyergek mennek előre, 330-as úszó tárcsákkal. Ez se fér a Hayashik alá. De talán nem vesznek azok se kárba, már formálódik a terv a hasznosításukra. A ZX nyergek és tárcsák egyelőre várják a sorukat, hátra valószínűleg eszetlen túlzás lenne felrakni őket, hiába van rendes fékerőszabályzós pedálgép. Még kiforrja magát.

2-More 2011.12.22. 18:08:39

@Nínó Karotta: 330as naná hogy nem, főleg nem superlite-al, még egy radiális dynapro a 280al is necces, bár ez azért a felnitől is függ. De nem is mondtam, hogy miért nem a hayashi, főleg hogy gumit, pláne normálisat találni 14esben eleve majdnem lehetetlen, hátmég egy 9 colos felnire. Amugy nem eszetlen túlzás hátra se valami combos gép, ahogy irod, egyedül a szabályzó meg a beállitás kérdése, mondjuk az kurvaélet hogy nem fog elfogyni.
Amugy, annyi még, hogy a superlite az echte versenycucc, ergo se porvédő, se semmi nincs rajta, úgyhogy azzal azért észnél kell lenni, különben nem lesz hosszúéletű, én ezért néztem a dynapro-t, mondjuk nálam az is szempont, hogy aláférjen a max 14es, inkább 13as felninek is, megy is a sakkozás gazdagon.

Datsun Sunny Coupe 2011.12.22. 19:17:26

@2-More: Ladásan van elrohadva szegénykém,padló küszöb ívek. Ha valaki tud budapesten kasznist,aki kihegeszti az jó lenne. Nem legózásra gondolok,hanem ahol kell ott vágjunk nagyobb lemezt. Legyen benne vas. Valamikor a Skoda 110est magam hegesztettem.küszöbtől váltóalagútig,tűzfaltól a hátuljáig és úgy nem volt szívás. Nagy lemezt mindenhova. Csak ki vállal ilyesmit emberi áron? Félreértés ne essék, nem restaurálni akarok,hanem műszakira kihegesztetni. Sajnos most nincs lehetőségem magamnak megcsinálni,mivel a saját szentélyem(duplagarázs) 220kilóméterrre van a jelenlegi lakhelyemtől. Tehát aki bevállal lada jellegű autó barkácsolását annak várom a telszámát!

2-More 2011.12.22. 20:11:19

@Datsun Sunny Coupe: Az a gáz, hogy aki nekem csinálta, és tudom hogy tuti lesz, az már felhagyott a lakatolással. Mondjuk az emberi ár kérdéses, kinek mennyi az emberi, nekem tavalyelőtt februárban volt egy fél küszöb, egy fél taposó, két sárhányó plusz az alsó nagymosás, csiszolás és komplatt alvázvédelem 90-egypár rongy, úgy, hogy ebből kapásból 40 forint csak az alvázvédelemhez az anyag. Nameg benne van, hogy mentem segiteni, szétszedés, úgy hoztam el hogy egy ülés volt benne, a többit én raktam össze, stb stb stb. Mindenesetre, hiába nem restaurálás, rátaknyolni meg összebarmolni értelmetlen, mert utána 2x akkora cumi rendesen megcsinálni, ha még egyáltalán lesz hova hegeszteni legközelebb. Mindenesetre azért körbekérdezek ki vállal ilyesmit, de ha úgy látszik, hogy itt-ott el van fáradva, azt nyugodtan szorozd meg 3al. Nekem szinte patika volt az autó, maga a lakatos mondta hogy mit akarok teljesen egyben van, és mikor csinálni kezdtük, akkor derült ki hogy még épp időben kaptuk egy a rozsdát. Pl hamár homár, kikapartam a gyári zajszigetelő bitument, 20 évesen amugy se csillapit már szart se, de legalább ki van keményedve mint a kurvaélet és megáll alatta a viz vagy a pára. Nosza, verem mint a harkály, fel is jön szépen, hopp a jobbos taposón tenyérnyi lyuk úgy, hogy alulról nem is látszott, ha úgyhagyom, még 2 év is nincs jobbos fél padló. Igy meg szépen kikerült belőle az egész, majdnem 20 kilónyi.
süti beállítások módosítása