Hangyász Hétfő 18 – Cső-csökevény csöcsökkel - Karotta Közlöny

KAROTTAKÖZLÖNY

Nínó Karotta élete és munkássága autóbuzériában és másutt

Hangyász Hétfő 18 – Cső-csökevény csöcsökkel

2012. április 23. 21:46 Nínó Karotta

hangyasz hetfo 18 3

A múlt hét feladata az első tornyokat tartó csőváz kialakítása volt. Nos, a munkahét három darab helyére hegesztett csövet és egy hatalmas, kivágott vasdarabot hozott. De hosszú még a Szuperintenzív Április, ne csüggedjünk.

hangyasz hetfo 18 8

A nagy, kivágott vasdarab az A-oszlop aljától a szélvédőkoszorú aljáig tart, és azért kellett átmenetileg távoznia, hogy a tornyokat tartó csövek akadálytalanul találkozhassanak egymással. Ha erre valaha tényleg sor kerül, akkor ez a szép nagy U-betű is visszaköltözik majd a helyére.

hangyasz hetfo 18 2

Hexer Zolival egy jó félórát töprengtünk a tornyot belülről támasztó cső pozícióján, ez most csak úgy oda van téve, hogy optikailag a haladás illúzióját keltse. A négyszögprofilú zártszelvény csövecskék senkit ne tévesszenek meg, nem maradnak ott, csak ideiglenes tartópálcák.

hangyasz hetfo 18 5

A torony eleve 5-ös lemezből van, tehát elég masszív, de kap még egy koszorút, hogy a három irányból bekötött csöveknek legyen mibe csimpaszkodni.

hangyasz hetfo 18 4

Ennek a folyamatnak kívánok sok szerencsét és mosolygós hegesztési varratot innen a Napirajz Művészi Aktnaptár április hónapja alól, melyen a mai napot, Béla napját meg is jelöltem nyíllal, és melynek birtoklása mindenkinek hazafias kötelesség.

Szuperintenzív Április

65 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

TAS 2012.04.23. 22:02:44

Soha nem lesz ebből kocsi!

Andrew460T 2012.04.23. 22:05:50

Hajrá-hajrá, én drukkolok neked Bazsó!;)

A rosszmájú, pesszimista emberekkel meg nem foglalkozni, csak rontják itt a levegőt...

Xero 2012.04.23. 22:06:28

Nem vagyok egy hegesztő fenomén, sőt, de eléggé szúrják a szememet a varratok. Mond, hogy azért átmennek még rajtuk normálisan is? :/

Xero 2012.04.23. 22:09:50

Az viszont lemaradt, hogy maxi respect a projectért.
Csak a múlt heti égéstér hallgatása során esett le, hogy már tényleg milyen régóta fut ez a projected. Meg voltam róla győződve, hogy a hacsi hamarabb kezdte a pályafutását.
Az oldalborda kompatibilis árnál majdnem rákaptam a kocsit a szalag korlátra, ami lássuk be pálya tempónál az M3-as belső sávjában nem lett volna bölcs tett.

Most már az a jó, hogy lassacskán, ha összegeekeskeded a futóművet jöhetnek a látványosabb és haladósabb lépések. :)

Flankerr 2012.04.23. 22:31:56

Bizalmam töretlen a a kocsiban és az alkotókban..:)
Töretlen.. asszem ezt még átgondolom..:)

Mérges 1234 2012.04.24. 07:31:15

Jól alakul a project.

Tényleg zsivány egy gép lesz, DE

vigyázzatok a csővekkel, mert ha ütközés van a hosszanti csővek nem nagyon fognak megrogni, esetleg elpattan a heggesztés, és egy cső felnyársalja a sofőrt.

Erre tényleg figelni kellene, ne legyenek olyan hosszanti csővek,amelyek a sofőr felé mutatnak.

múgy tényleg kurva jó lesz a gép.

fogash 2012.04.24. 07:43:33

@Xero: az nekem is feltűnt, hogy nem egy robot hegeszti ezt a pókhálót... Viszont pár varrat a rondaságával együtt is véglegesnek tűnik, nem csak összecsípésnek (pl. az A-oszlop tövétől vízszintesen előre induló cső)

És hogy igazán troll legyek: "négyszögprofilú zártszelvény csövecskék" azért elég bölcsészül hangzik. (súgok: a középső szó önmagában egy négyszög-keresztmetszetű csövet jelent)

Kitartás, lesz még ebből autó. Karácsonyra.

Valamelyik karácsonyra... ;)

Shadowbull 2012.04.24. 07:57:10

@Solberg: hat ha az nem is, de versenyauto az talan.

Mondjuk nekem totalisan idegen ez a munkamodszer, ezert is vagyok ra kivancsi, hogy mukodik-e.

tiger1342 2012.04.24. 08:04:09

Karotta!
Lehet csak az én perverzióm, de nem kéne a motor nyílásait lefedni valamivel amíg ott a környékén sikít a flex, pattog a hegesztő? Nem lenne túl egészséges, ha valami kosz bekerülne a szívó- vagy kipufogó-csatornába, neagyjisten a hengerbe...
Különben hajrá! Egész pofás ketrec lesz ebből meglátod! :DD

Attila a HUN vezér 2012.04.24. 08:17:10

KELL EGY ILYEN NAPTÁR NEKEM IS!!!

természetesen csak azért, hogy ne felejtsem el a Béla napot :)

zaki82 2012.04.24. 08:53:51

lehet, h butasag, de az utaster fele meredo cso (sose legyen ilyen) balesetnel nem veszelyezteti az utasterben lakok biztonsagat?

dr.kakaósbögre 2012.04.24. 09:28:23

én csakaszondom hogy ez hosszú és boldog szopásnak ígérkezik.

bono92 2012.04.24. 10:10:20

@fogash: igen, itt az a különbsèg, h a Peugeot kifejlesztette a 207-est, majd egy csapat vett tőlük egy autót, amit ők előre leírt összeszerelési útmutató alapján összeszereltek. Vagyis a csapat nem fejlesztett semmit, csak összeszerelt, míg Karotta és az emberei fejleszt!

Shadowbull 2012.04.24. 10:21:22

@bono92: hat azert fejlesztesnek nem neveznem. A fejlesztes az valami mas.

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.04.24. 10:30:58

@Shadowbull: Fejveszt, úgy mondják. A folyamatot én leginkább Szórványosan Felületes Tudományos Alapokon Nyugvó, Próba-Szerencse Visszacsatolási Hurokkal Megtámogatott Hegesztőgépes Vakrepülésnek nevezném el, ha még eredeti szakmámban dolgoznék.
Röviden csak SzóFeTANyu PróSzeVi HuMeHeVa. De ez természetesen semmit sem ront az értékén, ha a kész jármű a célidőt eléri valaha, és nem öl vagy nyomorít meg közben.

fogash 2012.04.24. 10:35:44

@bono92: meg se néztem a videót, de annyira passzolt a címe Karotta hobbijához :)

@Shadowbull: Ti is ugyanígy csináljátok, csak nálatok több a Prüfplan meg a Messprotokoll... Pont a múltkor tárgyaltuk itt valahol (tán a kipufogóknál), hogy a motorfejlesztés a mai napig arról szól, hogy számolunk mind a hülye, aztán kipróbáljuk fékpadon, hogy vajon tényleg igaz-e, amit kiszámoltunk. Lehet ennek köríteni, de a te gazdád meg Karotta között csak a büdzsé nagysága, illetve a fejlesztéssel töltött évek száma különbözik.

Shadowbull 2012.04.24. 10:46:56

@Nínó Karotta:

:)

"és nem öl vagy nyomorít meg közben"

A kepeket elnezve azert tamad bennem nemi aggodas a testi epsegeddel kapcsolatban.

Ezzel autozni kicsit olyan lesz, mint amikor a mult szazadban a vallalkozo kedvu, bator pionirok raultek a negy kerekre eszkabalt raketara, vagy elengedett kezzel bicikliztek bukosisak nelkul. Kalandvagy, enyhe szuicid hajlam, tesztoszterontultermeles, meg ami kell.

De biztos szakmai artalom, hogy nem birom elkepzelni, hogy ez az egesz egyben fog maradni egy komolyabb gazadas utan. Pont ezert kovetem a sztorit, hogy lassak ilyet is. Nyilvanvaloan nem csak egy ut vezet a nirvanaba, es barmelyik erdekes lehet.

Shadowbull 2012.04.24. 10:48:55

@fogash: "Ti is ugyanígy csináljátok"

Nem.

"a motorfejlesztés a mai napig arról szól, hogy számolunk mind a hülye, aztán kipróbáljuk fékpadon, hogy vajon tényleg igaz-e, amit kiszámoltunk."

ez se.

de nem igazan akarom elvinni a vitat ebbe az iranyba.

Montuain Bike RWD Kompressor 2012.04.24. 11:06:44

Csinálgasd csak,aztán rúgd meg az Autobahnon. :)

caby77 2012.04.24. 11:23:08

Igazán nem akarok beleugatni de ezek a csőheggesztések ha igy maradnak akkor nem lesznek jók.Valószinüleg nem látom a fejedben lévő szellemi többletet ami már látja képzeletben maga előtt,hogy a csöveknek milyennek kell lenniük.Ha kész en van.Gondolom ki lesz merevitve?

ratsche (törölt) 2012.04.24. 11:44:29

A zártszelvény nem feltétlenül a sátán mûve, sôt. Rengeteg mai monopostoban többféle csôprofilt használnak egyszerre, attól függôen, hogy hol milyen erôk (toló, húzó, torziós, vibrációk, stb) lépnek fel. És itt jön képbe a FEM-szimuláció, mert ezt senki nem fogja kisakkozni a garázsban.

A legnagyobb gáz viszont, hogy egy unibodyra akarnak ráheftelni egy csôvázat, amiben a motor lesz - és itt jönne képbe másodszor is a FEM-szimuláció, ha nem akarjuk, hogy szétessen. 

Maga az építési mód egyáltalán nem ismeretlen, az Aventadornál is csôváz van betoldva az unibodyba:
m.flickr.com/#/photos/jsmith831/6099339034/

De ezt házilag összehozni, mindenféle tervezés és szimuláció nélkül... hát, nevezzük ezt bizalmi alapon történô karosszériaépítésnek :)

fogash 2012.04.24. 12:03:05

@Shadowbull: ja, tudjuk: arra a bajor hájtek-világba minden ki van matekolva, semmit nem kísérleteznek, megrajzolják Catia-ban, oszt rendelik is a gépeket a sorozatgyártáshoz. Néha kifejezetten fárasztó az "ex cathedra világesze" stílusod...

fogash 2012.04.24. 12:11:38

@ratsche: "unibody" magyarul önhordó karosszéria, ha segíthetek. :) Amúgy a Trabant 601 is egy önhordó kaszni, aminek az elejére van csavarozva az az U-profil segédkeret, ami a motor-váltó-elsőfutómű szentháromságát hordozza. Pedig szerintem azt se végeselemesszimuációzták anno. :)

A Hangyász meg így első ránézésre inkább egy Ducati-ra fog hajazni: térhálós csőváz műanyag héjjal, ahol a csövek tartanak mindent. Az utasteret is.

Karotta, jól látom? Vagy tényleg a tűzfalhoz lesz hegesztve a sok első cső, oszt jóvan? Csodálkoznék...

@caby77: A hegesztések (tudod, egy G-vel) rondák, de ettől még lehetnek erősek. Ezzel együtt abból az 5-ös lemezből (ami a torony tetejét is adja) én bizony vágnék ki 8-10cm élhosszúságú háromszögeket, amivel a csőcsomópontokat ilyesformán meg lehet támogatni a véglegesítéskor: i916.photobucket.com/albums/ad7/shm21284/Rx-7RollCageV110.jpg

Shadowbull 2012.04.24. 12:16:43

@fogash: nem ezt mondtam. azzal vitatkozz, amit allitok, ne azzal, amit te kitalalsz.

zöldi 2012.04.24. 12:51:39

Azt szeretném megkérdezni, hogy a csőváz lyukas cső vagy tömör cső? :)

skyrangr 2012.04.24. 12:57:15

@fogash: és utána jön az elguruló 7-es Bimmer :)
papíron jól nézett ki, de a valóság közbeszólt :)

skyrangr 2012.04.24. 12:58:18

@zöldi: tömör cső nincs, az rúd :)
de ez csőszelvény. ha tömör rúdanyagból készülne a váz, akkor nehezebb lenne mint egy Kamaz :)

C200UF 2012.04.24. 13:39:06

Nem gondoltam volna, hogy valaki nálam is szarabbul hegeszt.

fogash 2012.04.24. 14:11:15

@Shadowbull: Volt két állításom. Az egyikre azt válaszoltad, (idézem szó szerint!), hogy "nem", a másikra pedig azt, hogy "ez sem". Most ezzel hogy a bánatba vitatkozzak? Marad az, hogy te kijelentetted, hogy nekem nincs igazam, de egy betűt nem tettél mellé ellenérvként. Vagyis nekem csak a te állításod alapján (ezt jelenti az ex cathedra) kellene elfogadni, hogy nincs igazam. Ez az egyházon meg a Fideen kívül nem számít ÉRVELÉSnek. Kár, hogy nem érted. :(

Shadowbull 2012.04.24. 14:23:53

@fogash: azert nem fejtettem ki jobban, mert nem akarom szettrollkodni Karotta bejegyzeset.

Annyit kivantam jelezni, hogy nincs igazad.

caby77 2012.04.24. 14:56:05

@fogash: Akkor válaszolva mindenre,a trabant "hattyúnyak" egyrészt iszonyatosan hamar szétrohadt másrészt összesen a 600 ccm esetében---Teljesítménye (4200 fordulat/perc): 26 LE
Nyomatéka (3000 fordulat/perc): 54 Nm az 1,1 esetében---Teljesítménye (5300 fordulat/perc): 40 LE
Nyomatéka (2700 fordulat/perc): 74 Nm volt.

Az egész vázgeometriának nevezett ló...szt egy járdára felállva is lehettett hallani mivel hallható érezhető volt,hogy a konstrukció instabil lábakon állt.Ott az volt az elképzelés,hogy munkából hazavigye a népet,itt mivel pálya autó épül az a koncepció,hogy iszonyat gyors legyen.Erre ráengednek nem kevés nyomatékot és lóerőt is.
Tehát ez nem csavarodhat nem deformálódhat állni kell neki mint a F..nak.Ott ahová szánták és tervezték.És holnap és 10 év múlva is.Aztán meg jön a csattanás senki sem szeretné de ha jön akkor mi védi meg a bent ülőt,hogy a vázgeometria nem úgy omoljon össze mint kártyavár.
Bár ezt @ratsche-nak irtad.
Na most ha ezek a meg nem erősitett hegesztések,egyébként jól irtad a
"Ezzel együtt abból az 5-ös lemezből (ami a torony tetejét is adja) én bizony vágnék ki 8-10cm élhosszúságú háromszögeket, amivel a csőcsomópontokat ilyesformán meg lehet támogatni a véglegesítéskor."

Amire én is gondoltam ezért nem akarok beleszólni hiszen akik készitik az autót ezt valószinüleg mind jól tudják.A hegesztések szerintem jók a kimerevitettség viszont nem.Karottának ezt tudnia kell hiszen nem egy kabriót tesztelt anno halaskonzerv szimulációval...
A heggggesztések 1 G vel pont jók. :-) köszi.

ODIV 2012.04.24. 15:09:44

Szerintem a műszerfal mögötti keresztcsőhöz támaszott két toronybekötés csak akkor fog működni, ha a két torony között egy masszívabb átkötés van. A lényeg, hogy a tornyok közötti kötés erősebb legyen, mert akkor egy esetleges ütközésnél, amikor többszörös erőhatások értik a tornyot, nem az utastér felé fog elindulni az egész orrész.
Tehát én kimérném patikamérlegen azt a legnagyobb erőhatást, amit egy pályán körözésnél bírnia kell annak a bekötésnek a műszerfal mögött. De mindenképp az deformálódjon először, ha ütközés van, ne pedig a többi toronytámasz.

Tiltott Lally 2012.04.24. 15:31:13

Fasza lesz ez Karotta. De a következő játszósautódat tuti, hogy fordítva fogod csinálni: csőváz-futómű, szélvédőkeret ajtókkal, majd a végén egy műanyaghéj :)

Tiltott Lally 2012.04.24. 15:52:52

@Tiltott Lally: És a motor milyen állapotban van? Egyáltalán még átforog?

offroad 2012.04.24. 16:48:23

azéért, a heggggesztéssel kapcsolatban hozzászólóktól csak azt kérdezném,: láttak e már valaha acélvázas JAPÁN VERSENY endúrót avaaagy crossmotort?
gondolom a legtöbben nem, szóval csak annyit mondanék azok se szebbek egy szállal sem, jé és erősek, jé kibírnak 20m+ magas ugrásokat...meg kurva nagy erőt, rázkódást terhelést minden irányból...ronda és finom
heló..

caby77 2012.04.24. 17:26:35

@offroad: vitatkozzunk hegesztés témakörben vagy csak okoskodni akarsz olyan dologgal kapcsolatban amihez nem értesz?helló

morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2012.04.24. 17:48:15

Hogy ezúttal sikerrel szóljak hozzá a oszt lényegéhez: Napirajz cicisnaptárat természetesen még karácsonyra beszereztem, ott lóg a hálószobában, asszonyi áldás mellett. Garázsom nincs sajnos, mielőtt valaki megkérdi, különben ott lógna.

tiramiska 2012.04.24. 18:19:52

Bár ez egy S14-es, de azért érdemes megnézni. Vannak benne jó ötletek.
zilvia.net/f/chat/423884-defined-autoworks-makes-tubes.html

Montuain Bike RWD Kompressor 2012.04.24. 18:20:34

Az itt a nagy igazság(mondom ezt mint majdnem lakatos és majdnem hegesztő),hogy a varrat ha szép és egyenletes,akkor a legjobb.Amikor nem ilyen,akkor azt szokták mondani,hogy "kerítéshez még jó,de másra nem".Mert itt ugye komoly fizikai igénybevételt kap.Nézz meg egy DH biciklit például(vagy egy akármilyet).Na az varrat!Hegesztésnél nincs "ronda és finom".Van jó,szép egyenletes,nem beégett,nem légbuborékos varrat és van szar,kókány taknyolás,ami tényleg csak kerítésnek jó.

ratsche (törölt) 2012.04.24. 19:15:11

@Montuain Bike RWD Kompressor: Bezony. Pl. ez:
www.nicolai.net/17-1-Nucleon+E2.html
Aki ilyen hernyókat tud hímezni a vasra, az joggal verheti magát, hogy ô profin hegeszt.

@Shadowbull: Hülye vagy, ha az idôdet buta emberekkel való szkanderezésre pazarlod, mikor egy kattintással átküldhetô bármelyik kommentharcos a digitális túlvilágra:
userscripts.org/scripts/show/89243

ratsche (törölt) 2012.04.24. 19:25:33

@ratsche: ...illetve ha az nem megy, akkor ez biztosan:
userscripts.org/scripts/show/130119
(Én tákoltam, primitív, viszont gondozva van.)

Suttora 2012.04.24. 21:11:44

Lassan, de biztosan :)

offroad 2012.04.25. 10:42:50

hm, hát akkor Karotta, van egy rossz hírem..te bizony Meg fogsz HALNI! kész, kimondták a képzett képrőlmindentmegítélő kedves kommentelőid..ez ellen kár tiltakozni, a sorsod nem kerülheted el, az meg vagyon írva..esetleg a jó Lomini Mester segítségét még nem késő kérni telefonon a tv-ben...

(srácok a napi viagraadagból azért néha el lehetne venni..esetleg néha kimenni a pályára, odacsapni akárminek, azért ne a családi astra kombival...akár olcsó pályamotor , krosszmotor akármi, akár egy jó downhill bringa is..kis adrenalin, kikapcsol a hétköznapokból, a napi faszcibálásból...ezt ajánlhatom a totalcaron kommentelők 80%-nak, persze úgy sem fogadjátok meg..azt se tudjátok mi az, meg nem is fogjátok...
mehet a savazás, helóó)

lajoosh 2012.04.25. 11:13:08

karotta úr! igazából jobban jártál volna ha nem vágjátok szét az alapot, hanem le kellett volna másolni üvegszálból ami kell a csővázas autódra. hiszen a végére már semmi sem maradt az eredeti autóból, szószerint semmi. igazán kár volt érte.

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.04.25. 11:16:59

@offroad: Azért nem is reagálok érdemben a béna digitális fotó alapján hegesztési varratot minősítő hozzászólásokra, mert nem lehet erre mit mondani. Ha minden cső és lemez a helyére került majd, utána szépen végig lesznek becsülettel varrva.

Ha mindezek után a váz széttörik, akkor a hegesztés rossz volt. Ha nem törik szét, akkor jó. Én azért igyekszem erőt meríteni a statisztikából: elég sok folyóméter hegesztési varrat került már ki ebből a műhelyből az elmúlt évek során, és elég kevésről derült ki, hogy szar. Hátha ez így lesz a Hangyásszal is.

fogash 2012.04.25. 15:00:39

@Nínó Karotta: Amikor én hegeszteni tanultam (gyakorlatban, nem csak könyvből) a gépipari szakközépiskolában, amit aztán megerősítettek a gépészmérnöki szakon tanultak is, akkor készítettünk "fűzővarratokat", ami csak rövid (max 1cm) hosszú volt. Az arra való, hogy összetartsa az összehegeszteni való elemeket, míg az egész szerkezet összeáll, illetve ez véd az elvetemedés ellen is. Miután az egész szerkezet összeállt, jöhet a végig varrás rendesen.

Ami nekem személy szerint nem tetszett (aztán a gimis-bölcsész vonal azt mond, amit akar), az a második képen látható varrat (A-oszlop és az előre menő cső találkozása). Az szemmel láthatóan végleges, de olyan, mintha 3-4 nekifutásból sikerült volna végigvarrni a cső kerületét. Az meg - azon túl, hogy nem szép - magában hordozza a salakzárványok, légbuborékok bekerülésének veszélyét. A szép és erős varrat elsőre megvan, nincs benne sok megszakítás, egy ívgyújtással megy végig a varrat.

Sokféle varratból lehet szépet-jót-erőset csinálni (és bízom benne, hogy a tied is az lesz a végén), csak egy ilyen kezdés után az esetleg sok flexkorongba kerül. De lehet, hogy kiszúrtam az egyetlen "félig sigkerült" varratot az egész autódon és a többi mind jó lesz. Úgy legyen! :)

fogash 2012.04.25. 15:21:51

most csak a te kedvedért újrapörgettem a galériát nagy méretben. Úgy tűnik, az egyenes sarokvarratok okésak elsőre, de erre pl. img2.indafoto.hu/3/3/423_2cbca44843a864533ec05b321ae1f9d1/15225797_cc4f78268250224ba115b05c557649cb_xl.jpg

nehéz ráfogni azt is, hogy ideiglenes, meg azt is, hogy szép. Ez olyan kerítéses, no. Csak hogy te is továbbképződj hegesztésből. :)

dzolee 2012.04.25. 20:49:49

Alakul ,és ez így van jól!Szépen lassan nem megy az olyan gyorsan,hogy csak úgy összedobáljuk!Szerintem fasza lesz ez a térháló és a sok kételkedő majd csak pislog amikor csapatsz vele és bírja a csavaró nyúzó erőket,a nyomatékot és lovacskákat a hátsó kerékre eresztve!Hajrá!!!

dzolee 2012.04.25. 20:52:46

Apropó a motornyílásokat én is ledugaszolnám! Biztos ami biztos!

caby77 2012.04.25. 21:18:57

@offroad: Abból ahogy irsz arra következtetek,hogy max 30 éves vagy.Az irásaid gyerekesek és hozzászolni a témához nem tudtál érdemben de szét trollkodni azt igen.Az,hogy a te életed a faszcibálásról szól az a te bajod.Sem nekik sem nekem nincsen szükségünk viagrára, veled ellentétben.Azon felül,hogy a kommentelők 80%-át elitéled azért amiért megirja a véleményét arról amihez lehet,hogy ért de az is lehet,hogy nem.Ki igy ki úgy fejezi ki a véleményét ebben a tárgykörben.Az ,hogy sem a hegesztéshez sem az autókhoz nem értesz az nem baj olvass sokat az segit.Legalább elméletben képben leszel.A Honda Bold'or mond valamit?Igazán egyértelmű leszek itt csak pusztán arról volt szó,hogy mindenki jobbitó szándékkal elmondta a véleményét erről a karosszéria épitésről.Évek óta megy ez a projekt és sokakat érdekel milyen lesz a végeredmény.A lehető legnehezebb része a kasztni.Kritikus pont a karosszéria merevsége és a hegesztés minősége is.Nem várom el,hogy elgondolkozz ezen és azt sem,hogy megértsd.Fogtad?

Tiltott Lally 2012.04.25. 23:03:58

@fogash: ebben az osszefuggesben a salakzárvány emlitese hiteltelenne és fotelrettegove tesz téged, lévén ezek a heftek céoval(hehe) készultek ugye

Tiltott Lally 2012.04.25. 23:06:39

@Tiltott Lally: pardon, amit linkeltél,abban igazad van.

Espiritú 2012.04.25. 23:28:07

Karotta, könyörgöm, rakjátok már össze azt a rohadt vázat! :-)
Legyen már valami formája a gépnek végre!
Ebbe bele lehet zakkanni. :-)

fogash 2012.04.26. 07:38:41

@Tiltott Lally: most magyarázkodjak, hogy egy többször nekikezdett varrat zárványos lesz/lehet, akármivel is varrták? Nem teszem, inkább nézd meg ezt a CO2-varratot, ami szemmel láthatóan salakos/revés, még ha nem is olyan vastag rajta a salak, mint egy ívhegesztett varraton. Szóval el lehet azt bökni akkor is, ha én csak fotelből rettegek. :)

www.weldreality.com/co2-bad-weld.jpg

Nagyon türelmetlen vagyok, de tényleg! 2012.05.01. 08:34:33

Jah, és véget ért a szuperintenzív április

cyd 2012.05.03. 11:48:13

Őőőőő..... csütörtök van...

cyd 2012.05.04. 11:50:24

@fogash: Nyertél.
Ha jól desifríroztam a TC cikkekben, meg Belsőség posztokban, kommentekben elejtett megjegyzéseket, akkor "tévés majmot" játszik az úr, azért maradtunk - remélhetőleg ideiglenesen - hoppon.
süti beállítások módosítása