Nagy Hangyász Q&A - Karotta Közlöny

KAROTTAKÖZLÖNY

Nínó Karotta élete és munkássága autóbuzériában és másutt

Nagy Hangyász Q&A

2011. április 27. 18:41 Nínó Karotta

Ez eredetileg egy válaszkomment lett volna @HammerHat kérdésözönére, de lerobbantotta magáról a kommentdoboz kereteit. Ráadásul príma ürügy, hogy elsüssem az OT-Expóról Csikós Zsolt kiváló képeit. Íme hát a Nagy Hangyász Q&A:

-Nem egy szép fakormányt vettél Neki külföldről? Még az ezeröcsiben beszéltetek róla.

De, kapott szép fakormányt, de - mint az az öttel lejjebb látható képen, a leírásban olvasható - a jármű még nincs kész.

-Bármi elektronika? ABS, SRS, ESP, ASR? ISOFIX?

Elektronika? Az átírt saját motorvezérlője lesz benne, más nem. ABS-SRS-ESP természetesen nem.

-Mi lesz (tervezel) a súlyeloszlása a kocsinak? Ha driftre is használod, felteszem kis túlkormányzás a cél...

A súlyelosztást nem tudtuk megtervezni, mert nem ismert a kiinduló érték sem, és nem mérlegeltük az egyes kiszerelt/beszerelendő alkatrészeket se. Én olyan e47:h53 tájára tippelném, de majd meglátjuk. A driftben a túlkormányzottságot a gázzal kell előállítani, nem az instabil futóművel  vagy a rossz súlyelosztással.

-Kipufogóra mi az elképzelés? Ha hasonlítani kéne egy széria kocsihoz, milyen hangra törekedtek (ami reális)?


A kipufogóügy még nagyon kiforratlan. Szívem szerint Uhlenhaut-kupés lenne, de nem biztos, hogy kivitelezhető, mert mindenképpen kell hely a doboknak, ami úgy nem biztos, hogy elfér. Meglátjuk, hogy adja ki, ha már a helyén a motor. A hangot nem tervezzük, nem vagyunk autógyár, majd szól, ahogy kijön belőle a levegő.

-Fordulókör? Sacc?

A fordulókört Tschangow mar megírta, nála jobban senki se tudja: "Fordulókör: 45 fokos ívbelső kerékálláskor a fordulókör sugara 2477mm. Gyári közeli 27 fokos ívbelső kerékálláskor a fordulókör sugara 4493mm. Természetesen az érték gázállás függvényében jelentősen csökkenthet."

-Utcai autózásra teljesen alkalmatlan lesz, vagy csak szimplán gazdasági okból nem kap rendszámot? Ebből kifolyólag Hungaroringen sem leszel vele?

Rendszáma azért nem lehet, mert az újabb motor miatt ki kéne rá fizetni újra a (350Z motor szerinti) regadót, ami komikusan sok. Pedig a saját lábán szeretett volna a pályákra lemenni.

-Mekkora a tank mérete? Befolyásolja ez a súlyelosztást?

A tank 8 gallonos, azaz kb 30 literes biztonsági hólyag. Természetesen befolyásolja a súlyelosztást. Az ülések mögött lesz, olyan mélyre engedve, ahogy a hátsó futómű és a diffi engedi. Lehet, hogy ezek mögött, ha máshogy nem fér el. A lényeg az, hogy a tömegeket megpróbáljuk koncentrálni és alulra süllyeszteni, amennyire lehet.

-Felteszem szélcsatorna mérés nem lesz, pedig nagyon nyílszerűnek tűnik madártávlatból az aerodinamika...

Szélcsatornába nyilván nem megy majd, hacsak be nem esik egy szélcsatorna-szponzor, lol. Olvasmányélményekből tudjuk, hogy főleg a Z első tengelye kap ocsmány felhajtóerőt, ezért igyekszünk majd minimalizálni az aláfutó levegő mennyiségét, és jó gyorssá tenni az áramlását. És részben arra vannak az első sárvédőkön a lukak, hogy a gépházból is jól kihúzzuk a levegőt, meg a kerékűrből is.

-Diffúzor? Vagy mi lesz a leszorítóerő-gyártó elem?

Idén nem hiszem, hogy kap korszerű aerodinamikát, jövőre talán igen. Egy mély kötény/splitter lesz elöl, burkolt fenéklemez és háztáji diffúzor alul-hátul. Szép nem lesz, de tán funkcionális-szexi igen, mint a katonalányok uzival. Szárnyat feltehetően nem kap, egyrészt mert az tényleg marha hülyén nézne ki, másrészt mert a kacsafarok pont ott csinál stagnáló nagy nyomást, ahol a szárny alatt a leggyorsabb, legsimább alacsony nyomású áramlásnak kéne lennie, így nagyjából megölnék egymást.

-Olyan szép a fényezés, hogy esőbe sem vinném ki. Óvatosan a kavicsággyal! Mit jelöl a 30?

A szép fényezés és a műanyagok az OMG Visuals művei. Ők voltak eddig a legnagyobb hősök a folyamatban, az OT-Expo előtti 3 hétben olyat produkáltak - raádásul számtalan kellemetlen buktató dacára -, amit nemhogy elvárni, de utólag elhinni se nagyon lehetett. Én se szívesen teszem tönkre a művüket, de azért az ad egy kis nyugalmat, hogy mindennek megvan a sablonja. És a fehéren nagyon jól mutat a fekete gyorskötöző. A 30-as rajtszám a Dia szülinapjának szól.

-Mennyi a visszapillantó holttere :D?

A visszapillantók még nincsenek rajta, mert - hogy ismét a fenti képet idézzem - még nincs kész.

-Egy 10-es skálán mennyire komplikált és körülményes megfelelő (csere)alkatrészt találni egy ilyen korú csodának?

Pont azért lett minden alkatrésze modern, hogy ne legyen gond a cserével. Amerikából egyébként mindent lehetne rendelni, csak lassan és drágán. De mivel a Hangyászban a kasztni vázán kívül csak a lámpái és a szélvédője eredeti, ezért olyan nagyon rojtosra nem kell majd forgatni a Datsun alkatrész katalógusokat.

-(bár még messze a finish, de)Belevágnál újra? Min változtatnál?

Persze hogy belevágnék újra! Rengeteget tanul közben az ember, részben az írott tudományból, részben olyan kiváló szakemberektől, mint Tschangow. Még többet persze a saját hülyeségeiből, meggondolatlanságaiból. A Hangyász-projekt idén 10 éves. Mostanra százezrekben mérhető a tévesen vásárolt, aztán ár alatt eladott alkatrészek által okozott kár, és a szakemberválasztásaimra és az ő menedzselésükre, motiválásukra sem vagyok minden esetben büszke. De ezekből is tanulok egy csomót, és legközelebb már tudom, hova nem megyek, hogy nem állapodom meg. De mindezekért bőven kárpótol a haladás öröme, meg az a tényleg sose várt mértékű lelkesedés, amit a félkész autó váltott ki már eddig is univerzumszerte.

-Tudsz mondani egy okot, hogy miért nem gyárt ma senki ilyen gyönyörteli coupékat? Ha lenne e-type/super7/akár M1 mai technikával, már eladtam volna a házam érte.


Vannak ma is szép kupék, de nem ezeknek éljük az aranykorát, az igaz. A kupésággal pont az a baj, hogy a menésen kívül minden másnak árt, célszerűtlen, szűk, pakolhatatlan. És az a része, ahol visszajönne az egész - a vezetési élmény, ugye - meg felelőtlen és államilag üldözött tevékenység során érhető csak el közúton, vagy marad a versenypálya. Részben ezért lett a Hangyász is tisztán pályaautó, és ezért járok az utcán egy 7 éves Priusszal.

A mostani társadalmi környezetben az örömautózásnak elég rossz az üzenete. Arra utal, hogy az illetőnek túl sok pénze van, és tönkre akarja tenni a világot, ahelyett, hogy ugyanennyiből hőszivattyút épített volna a passzív háza alá. Nem beszélve a 3. világ éhezőiről. És sajnos ez alapvetően igaz is, ezért inkább lapítsunk.

Címkék: datsun 260z q&a
61 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Leadfoot 2011.04.27. 22:58:28

Ez az utolsó bekezdés mérhetetlen keserűséggel és dühvel tölt el. Mert sajnos igaz manapság, mikor megyünk a villanyos Forma-1 felé.

2011.04.28. 12:24:34

"A mostani társadalmi környezetben az örömautózásnak elég rossz az üzenete."

...sajnos ez így van :(
mi viszont szarunk rá - már elnézést :D

üdvözlettel,
tms
(camaro.hu)

s4tch 2011.04.28. 12:28:54

Alapvetően imádom a Z-t, nagy élmény volt, mikor beleülhettem a szomszéd narancsba, hallhattam a motorját, váltóját, éreztem a seggem alatt a gépet, és nem értettem, mi visz rá ízléssel rendelkező embert arra, hogy mindezt elrontsa. Viszont meghasonlottam: a kiállításon nem tudtam eldönteni, melyik tetszik jobban: a Hangyász, vagy Ádám restaurált, pompás 240Z-je. Ez most egy hatalmas bók volt a Hangyásznak. Fajin lett, fajin lesz.

A regadó pedig jelen formájában továbbra is vérforraló.

yenoee 2011.04.28. 12:35:58

... épp csak beugrottam a vakolásból, készül a garázs a projektgépnek.
És ilyenkor, ha a Hangyászról olvasok, utána mindig felteszem a kérdést: na, Bohumil, akkor most mi legyen belőled? Vasárnapi fagyis veterán, vagy RS-kasznis idegen szívű rettenet?

yenoee 2011.04.28. 12:37:33

Tehát ja, igen. NAGYON inspiratív járművet építetek, Mr. Karotta.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2011.04.28. 12:44:03

Ha már online Mindentudás Egyeteme van, akkor megkérdezném , hogy csinálnál-e száraz kartert, ha a tévesen vásárolt, és ár alatt eladott alkatrészek ára még a zsebedben lenne? Egyszer írtad, hogy fasza, csak mérhetetlenül drága.

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2011.04.28. 15:41:37

@t_m_s: Hát, a rászarás miatt előbb-utóbb megkergetik az embert csalánlevél-korbáccsal, szóval én inkább úgy vagyok vele, hogy az évi 30.000 km ingázásomon a Priusszal megpróbálom behozni a Hangyász évi 1000 km-nyi mókáját.

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2011.04.28. 15:45:52

@yenoee: Nagyon örülök, hogy megmozgattuk az agyad. Szerintem a kérdésre ne az autó körül keresd a választ, hanem a saját aktuális hobbi-időtöltésedhez igazítsd a projektet: ha mostanában inkább fagyizni jársz a naplementébe, akkor restaurálj, ha meg a pályanapokon szereted tönkretenni, amid van, akkor építs vadul. Az ember jelleme kevésbé változik, mint a tárgyai.

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2011.04.28. 17:41:33

@scheerti: A szárazkarter mindenestül annyira mérhetetlenül drága, hogy nem csinálnám meg akkor se. Viszont vennék hozzá Cosworth-féle olajteknő-betétet, meg a későbbi VQ35HR-re való olajpumpát, ami magas fordulaton jobban működik. És talán kapna egy Accusumpot. Az a szárazkarter majdnem minden biztonsági hasznát tudja, de lényegesen olcsóbb.

tschangow 2011.04.28. 18:24:00

@Nínó Karotta:
Nagyon szép ez a jószág, mindenképp megagratula az elvetemült tulajnak, hogy kitart ezirányú elmebetegsége mellett :)

Olcsó szárazkarter: házi vízmű tartály, kb 8e Ft, állítható a tárolt nyomás, és létezik ezerféle giganagy méretben. Bár a benne lévő membrán valószínű hamar megadja magát a forró olajnak.

Accusump groupbuy ;)

mt-03 2011.04.28. 18:34:02

motorozni kell (amig meg azt engedik) abban talan maradt valami abbol ami anno volt az autozas a 80-as evekben (amibol persze a zartorszag miatt nagyjabol kimaradtunk...).

2011.04.28. 18:57:29

@mt-03: abszolut egyetértek. dizel fókusz + motor.

2011.04.28. 18:58:09

ja és kérdezek is: fogsz vele bámilyen versenyen indulni? mivel van/lehet kb egy kategóriában?

Kovacsla 2011.04.28. 19:01:02

Ami a rajtszámot illeti: akkor miért nem 23 vagy max. 25? ;-)

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2011.04.28. 19:39:18

@mt-03: A motort sajnos megette a Hangyász, benne van az ára.

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2011.04.28. 19:42:03

@R850R: Az ördög tudja, hogy engedik-e bármiben rajthoz állni. Driftben és Time Attack-ben igen, az MNASZ-féle szakágakban meg talán inkább nem. A biztonsági cuccai mind homológok, de az ilyen nagyon átépített tárgyakat azt hiszem nem szokták szeretni. De mindegy is, nem arra van, hogy lenyomjon másokat, hanem hogy jó legyen, és én tanuljak vele.

lally 2011.04.28. 19:44:31

A Priusodról is ott lehet olvasni, ahol az Avantime-ról? Elkerülte volna a figyelmemet ? Vagy szóra sem érdemesek?

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2011.04.28. 19:50:13

@lally: Pontosan! Állítólag az embernek a pokolban az orrára húzzák azokat a cikkeket, amiket soha nem írt meg. Engem arról lehet majd megismerni, hogy abban az üstben rotyogok, ami az égig érő leporellóhegyen áll, és a saját meg nem született munkásságomat tüzelik alattam, attól főlök.

szingi 2011.04.28. 19:59:18

Nagyon király lesz! Már most gyönyörű :D
Az eleje direkt van forgásiránynak ellentétesen felgumizva? vagy csak a nagy sietségben rossz oldalra raktátok a kerekeket? :D

lanciabacci 2011.04.28. 20:29:59

Én is gratulálok a Hangyászhoz, gyönyörű és ihletett darab lett minden ízében. A design-t pedig külön kiemelném, méltó a projekthez. Remélem mihamarabb láthatjuk mozgásban is.

(hero) 2011.04.28. 20:34:42

@Nínó Karotta: Mit mondhatnék?! Elegen gratuláltak már, sokan dícsérték, és mindeki főt hajtott már. Én inkább köszönetet mondanék, mert erőt meríthetek abból a kitartásból, lelkesedésből és múlni nem akaró tettvágyból ami bennetek él. Oly sok munka van még hátra, de élvezet. Az elfeledett ars poetikám hogy "maga az út a cél". Sokunk nevében köszönet és sok élményt az öreg versenyautóhoz..

mv3 2011.04.28. 20:39:08

Milyen nehéz irányba terelődött a végére a válaszkommented, de örülök, hogy szóba hoztad a környezettudatosságot. Bár off, de ha megengeded, lenne pár gondolatom a témában.

Hosszú ideje feszélyez ez a kérdés, ezért az elmúlt években például igyekeztem 1-2 hónapnyit biciklivel járni dolgozni, és az autót békén hagyni.
Mégis, nem tudok szabadulni a gondolattól, miközben megkérdőjelezhetetlenül fontos, és saját érdekünk környezettudatos emberként élnünk, azért több helyen meg vagyunk vezetve.
Hihetetlen, mekkora divat, és üzleti gépezet lett ebből a kérdéskörből. Az sem korrekt, hogy folyamatosan a polgárok vannak nyomasztva, miközben hihetetlen ipari és hadászati szennyezés folyik bolygószerte (mondjuk az amerikai katonai jelenléte a Föld bármely szegletében, mekkora lokális és globális környezetterhelést jelenthet).
Persze, a saját lelkiismeretünknek kell nézni, mi mit tehetünk, azért sokszor az az érzésem, egyrészt árucikket csinálnak a környezetvédelemből, másrészt a lakosság terheléscsökkentésből pont az ipar, többek között a nagyvállalatok és a hadászat nyernek időt (mondjuk a Kiotói Egyezményt még mindig nem ratifikálta az USA).

Hogy visszakanyarodjak a hanggyászhoz, nem hiszem, hogy ezekkel az alkalmi pályanapokkal Te lennél a hétfejű sárkány ;-)

kölcsönzős 2011.04.28. 20:40:18

Nagyon jól néz ki a Hangyász! Szívesen kipróbálnám én is :)
Sok sikert hozzá és ne foglalkozz a sok barom, irigy idiótára!

determ 2011.04.28. 20:41:50

@t_m_s: szerintem kicsit sem baj, hogy az emberiség szép lassan megtanul végre nem elpazarolni és tönkretenni mindent...

whale 2011.04.28. 20:43:36

@Nínó Karotta:
"De mindegy is, nem arra van, hogy lenyomjon másokat, hanem hogy jó legyen, és én tanuljak vele."

auto.indavideo.hu/video/Weber_Gabor_vs_Karotta_-_AE86_az_Euroringen_1

Ezután még mindig ezzel áltatod magad?:DDDD

mv3 2011.04.28. 20:52:33

Ha már a globális takarékossángál járunk, ellenben nem túl kicsi a kb. 30 Literes tank egy versenyautónak? Hozzávetőlegesen, versenykörülmények között, ez mekkora hatótávolságra elég?

whale 2011.04.28. 20:55:27

@mv3: Gondolom, kb. 150 km. Az egy versenyre elég.:)

mv3 2011.04.28. 20:59:04

B kérdés: ez a tankméret, akkor nagyjából el is dönti, hogy a hangyász, speciálisan köridővadász-hangyász lesz? Tehát másik autóval történő versenyzés, nyilt kupa futamok, ha van ilyen, nem lesz? Vagy vannak pár körös versenyek is?

mv3 2011.04.28. 20:59:48

@whale:
Köszi, nem gondoltam volna, hogy ilyen sok kilométerre elég lesz.

hix 2011.04.28. 21:25:30

@mv3
szted a csúnya, gonosz ipar kinek termel?
igen, nekünk...

Süni25 · http://www.eakft.hu 2011.04.28. 21:26:06

@Nínó Karotta: Pályaversenyeken mintha haladna valami 3 ajtós középmotoros Swift ugye......

mv3 2011.04.28. 21:34:29

@hix:
Persze, de én kb. olyan dolgokra gondolok, hogy a rermelői és kereskedelmi haszonból a könryezetbarátabb előállításra kellene többet visszaforgatni. Ok, ez elég nagy idea.

Vagy például India és Kína ugyan csatlakozott a Kiotói Egyezményhez, ám részükre kivételes elbánásmódot biztosít a dokumentum, és nekik jelenleg még nem szükséges a széndioxid-kibocsátásukat visszafogniuk. Pedig pont nekik és pont most kellene.

Lakótelepi Ladás hülyegyerek 2011.04.28. 21:50:14

@whale: Én inkább olyan 60-70 km-re tippelnék :)

tschangow 2011.04.28. 22:07:52

@Süni25:
Gyorsasági F csoport

(állítólag készül valami P csoport prototípusoknak, mint az Mk1 Escort Proto, Cossie szívvel??)

tschangow 2011.04.28. 22:13:19

Azt gondolom, hogy ez is ide kívánkozik, hátha, egyszer...

"Az MNASZ Elnöksége megkezdte az előzetes egyeztetéseket a Nemzeti Közlekedési Hatósággal, a sportrendszám, és a sportcélra átalakított gépjárművek hatósági műszaki vizsgáztatásának kérdésében."

XJS · http://www.ae86.hu 2011.04.28. 22:17:24

Accusump groupbuy +1, de komolyan.

2011.04.28. 22:19:44

@determ: én éppen ezért veteránozom, és ezt büszkén vállalom, mindezt nem tudom "pazarlásnak" tekinteni...

Scream 2011.04.28. 22:23:56

Hű ezek szerint már nincs is meg a Renault Avantime. :(

sunblind 2011.04.28. 22:38:06

:) szép ez a vas.
Az utolsó bekezdésre pedig egy klasszikussal válaszolnék. ;D

" ... Az autózás ugyanis zseniális örömforrás, csak ez részben törvényellenes, részben ciki. De valamikor a pubertás táján mindnyájan tudtuk, hogy a konvenciók baromságok, a felnőttek majmok, és csak a kéjvágy az igazi, meg a rokkendroll. Menj, keress pár jó kanyart."

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2011.04.28. 23:37:45

@whale: Az egy elég speciális eset volt, alig hiszem, hogy máskor is meg tudna ismétlődni. Amíg én itt elblogolgatok és álmodozom egy önjáró Hangyászról, Wéber G. épp egy újabb idénybe vág bele holnap a Seat Eurocup-ban. Az idő neki dolgozik :)

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2011.04.28. 23:38:46

@szingi: Csak önmagamat tudom ismételni: még nincs kész. Ezek nem azok a gumik, nem ott, nem úgy.

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2011.04.29. 00:01:40

@mv3: Hát, hevenyészett számításaim szerint 6500-as fordulaton, 100%-os VE mellett, 12,5-ös AFR-re lőve olyan 1,5 l/perces fogyasztás jön ki. Ez a 280 ló körüli gyári elméleti csúcsteljesítmény esete. Na most, egy versenypályán se állandó padlógázzal megy az ember, és nem is folyton tiltáson pörög a motor, de mondjuk az 1 liter/perc nem tűnik nagyon rossz közelítésnek. Az a Hungaroringen kb. 2,1-2,3 liter/körre jön ki. Szóval 13 kör kiférne a 30 literből, és annál hosszabb etapokra nem is nagyon lövök.

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2011.04.29. 00:05:19

@tschangow: Én rémülten és passzívan állok minden bürokratikus akadály előtt, de szuper lenne, ha mégis létezne megoldás. Majd meglátjuk.

stevie-w 2011.04.29. 00:13:40

Nekem a meghatározó éveimben -- 8 és 10 éves korom között -- egy 260Z volt a kedvenc medzsim. Na persze nem a Lesney-féle ronda lila szörny, ami valahogy alig hasonlított az eredetire, hanem egy kecses fekete francia Majorette modell. A Hangyász-projektet már csak ezért is a szokásosnál magasabb drukkolási koefficienssel követem :-)

Egy remek blogbejegyzés a Datsun modellekről (angolul), egymás utáni képeken az amorf Lesney-féle-, és a djönjörű Majorette modell:

www.toycollector.com/index.php?option=com_myblog&show=my-fairlady-the-nissan-datsun-z-car-in-small-scale.html&Itemid=157

ommm 2011.04.29. 00:17:03

@Nínó Karotta: Kíváncsi vagyok, hogyan megy sora Hockenheimben, tegnap rajtaütésszerűen felhívtam, mivel azt hittem, ma kinn lesz a ringen, de már ezerrel csomagolt és izgult, mintaállat :)

jonagy 2011.04.29. 05:27:13

És miért van a hangyász hátuljára egy tatu felmatricázva????

Flankerr 2011.04.29. 08:05:38

@Nínó Karotta: Mondjuk a Priusos cikket még bőven van időd megírni..:) Azt viszont sajnálnám ha nem lenne semmi az Avantimeról..

Berkut 2011.04.29. 08:09:47

asztakúva, atomepicállat lett a verda!!!

Gomulka Béla 2011.04.29. 08:40:39

Az a Harmadik-világos megjegyzés, egy TC-ról leágazott oldalon, hmm. Bajod ne legyen belole!

Egyébként pont ez, az évtizedekig tartó hangyászépítés az élményautózás leginkább kornyezetbarát módja. Oké: fényezik, hegesztik, utánfutón ide-oda viszik, de magától még egy métert se ment, tehát egy decit se fogyasztott. Nem kell az élményautózást osszekeverni a vezetéssel, kérem.

suncow 2011.04.29. 09:07:25

Nagyon szep lett a Hangyasz,nagy gratula!

XJS Tomi es Tschangow:

Ti mivel fogalkozok mostansag :) ?
Remelem jol vagytok es minden OK.

Udv,
Egy "ex-gibbon" from Ireland :D

kamikazeee 2011.04.29. 11:32:30

Sajnos nem lehettem ott az expon, de minden elismerésem a tiétek. Nagyon tetszetős a gép, és az adatok is lenyűgözőek. Hasonló cipőben járunk hiszen én is egy lassacskán oldtimer Nissan Silvia S12 GrandPrix (roncsból) szeretnék pályaautót faragni. Az én projectem igaz még csak 5 éve tart, az alkatrész beszerzés utolsó fázisaiban járok, azaz (ha nem lennék munkanélküli) már kezdődhetne is az építés. Ráadásul azonos kategóriában is szerepelnénk, hiszen a korhű FJ20DET turbo motor az még pont 3500-as kategórián bellülre esik. Reméynkedjünk a mielőbbi találkozásunkra...
[url]http://kepfeltoltes.hu/110421/SilviaRace_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/url]

kamikazeee 2011.04.29. 11:53:22

Sajnos a beágyazott link így nem működik, de mindenképp érdemes ránéznetek! (: P)

jewdi76 2011.04.29. 14:32:54

Üdv!

Ott voltam az OT-n, és elsőre ez a Datsun tetszett jobban, de aztán úgy éreztem, hogy egy kicsit el lett kapkodva az autó így bemutató előtt. Tudom, félkész, de én még ilyen állapotában nem fényeztem volna le, ami egyébként gyönyörűen sikerült, csak elég sok illesztési hiba volt még rajta.

A priust pedig meghagynám a hollywood-i sznoboknak. Nem fogyaszt kevesebbet mint egy dízel, és a kocsi előállítása, majd megsemmisítése nagyobb terhet ró a környezetre mint amennyit a fogyasztásával élettartama alatt spórol normál társaihoz képest.

robian 2011.04.29. 17:28:05

naggyon jó segge lett hangyusznak

Szkotti 2011.05.05. 11:34:17

@Nínó Karotta: Egyetértek a kollegával, aki a gyorsasági szakág F csoportját ajánlja. Oda simán befér, ha a biztonsági cuccok okésak.
A fogyasztással kapcsolatban inkább ralista autókkal van tapasztalatom, de egy 200 ló feletti autó simán bekapja a 40-50 litert százra gyorsasági közben, pályán ugye általában fönt élnek a gépek, szóval szerintem is olyan 60-70km lehet a hatótáv...

HammerHat 2011.05.08. 17:46:43

Megtisztel, hogy ennyire komolyan vetted kérdéseim megválaszolását, köszönöm.

Pazar látvány minden tekintetben, és jó tudni, hogy a megfelelő kezekben van. Aztán lássuk is sokat, ne csak Te gyönyörködj benne!

puskasadam 2011.06.27. 15:49:33

Talán érdekel néhányatokat, hogy Ferrari F430 Spider tesztvezetést lehet nyerni. 10 db-ot sorsolnak ki itt: ww.vezessferrarit.hu.

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2011.11.14. 21:10:43

@Nínó Karotta: Előbb-utóbb bankrablásra adom a fejem, mert annyi pénz a földön nincs, amennyi ahhoz kéne, hogy legyen egy ilyenem a terepasztal mellett.
süti beállítások módosítása