Szállítás az életem,
Hívjon mert kell az élelem!
A Lackó Tomi, a világ legviccesebb mottójú trélerese elhozta a Hangyászt a homokfúvóktól. Tapasztalatok:
1: Soha ne hagyj ott sehol melót konkrét vállalási ár nélkül, mert gátlástalanul a dupláját kérik el. Igazából erre van az írásos megállapodás feltalálva, de ugye a magyar kisipar nem szereti a betűket, mert az a számlára emlékezteti, a számla meg az adóra. Nincs ötletem a megoldásra.
2: A munka szép és alapos lett, megérte az árát, csak a szájíznek nem tesz jót a csalárdság.
3: A Hangyász messze nem olyan reménytelenül rozsdás, mint hittem. Nézd meg a videót meg a fotókat, egész istenes.
4: A japán posta elképesztő. Egy vasárnap hajnalban ebayezett Nardi kormánykereket kedd délután a kezembe juttatott.
5: A Nissan 350Z motor sérült, az olajteknőt megütötte az a csapás, ami bontóba juttatta szegény donort. Keresem a megoldást.
6: Fertan to the rescue! A fémtiszta kasztnit a civilizált világban egyből savfürdőbe küldik. Nálunk ez kimaradt, sőt, logisztikai okokból egy bő hetet állt a lenyúzott Hangyász egy garázsban. Szegvári Viktor restaurátorguru nagyokat nyelt, amikor meghallotta, de azt mondta, hogy a Fertan nevű remek korróziógyilkos szerrel elejét vehetjük a bajoknak. Ugyanezt a cuccot használtuk annak idején a Glorián is, és az egyszer biztos, hogy ott nem ütötte fel a fejét évekkel később sem a rozsda, pedig rommá volt lakatolva és nagyon rohadékony fémből volt korábban. Leslie megküldi vele, majd beszámolunk a tapasztalatokról.
scheerti · http://scheerti.blog.hu 2010.06.22. 15:47:31
TóthZé 2010.06.22. 16:23:25
A bodé egész jó néz ki, de azért a tűzfal és környéke komoly kihívást jelent majd.
Hajrá, hajrá.
scheerti · http://scheerti.blog.hu 2010.06.22. 16:31:49
footballer 2010.06.22. 17:08:24
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2010.06.22. 18:15:04
akiak 2010.06.22. 18:25:52
ChPh 2010.06.22. 18:25:57
(bos alámaságért)
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2010.06.22. 18:26:29
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2010.06.22. 18:29:07
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2010.06.22. 18:31:55
gonosz999 2010.06.22. 19:36:10
ChPh 2010.06.22. 19:38:55
És akkor kap teknőt olajat beröff, vagy szétszed megnéz a próba menete?
namivanmar 2010.06.22. 19:52:16
a motor meg reméljük egészséges
kitartás és védőszemüveg :)
KAWAszaki 2010.06.22. 19:55:21
A kasztnisnak lesz munkája rendesen. Az a bajuk az ilyen alaposan megszórt lemezeknek, hogy elvékonyodik az anyag, és nem lesz mihez hegeszteni.
(legalább a nagyságrendet azért beszéld meg vele...)
scheerti · http://scheerti.blog.hu 2010.06.22. 20:01:25
MantaMann 2010.06.22. 21:31:01
Nem lehet, hogy ne legyen!
Pozitív hozzáállás!
:D
yeti 2010.06.22. 23:29:17
streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.06.23. 09:57:53
Egyébként viszont tényleg egész korrektül néz ki, nagyon ígéretes. Sercegjen a CO-drót!
TóthZé 2010.06.23. 10:25:19
scheerti · http://scheerti.blog.hu 2010.06.23. 11:13:24
TóthZé 2010.06.23. 11:54:38
scheerti · http://scheerti.blog.hu 2010.06.23. 12:31:46
Veight 2010.06.23. 17:53:42
Befoltozzátok? Hegesztitek? Kiszilózzátok?
akiak 2010.06.23. 18:34:17
Conrad 2010.06.23. 19:13:04
A motorral kapcsolatban meg a legjobbak remélése a legtöbb, amit tenni tudok. :(
ChPh 2010.06.23. 22:15:52
lally 2010.06.24. 06:42:37
Egyébként mit tudni az angol donor balesetéről? Padkaugratás vagy daráló?
anyahajókabinajtóhajtogató 2010.06.24. 10:25:42
ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.06.24. 10:28:31
autókban, szal remélhetőleg abban is volt :D
Ha elég nagyot ütközött, az kilövi a motort.
Agent Cooper 2010.06.24. 10:35:41
Stump András 2010.06.24. 10:39:21
alfacorse 2010.06.24. 10:42:28
Esetleg nézz utána a Korant rozsdaátalakítónak, eddig jókat hallottam róla...
no_holy_shit 2010.06.24. 10:52:52
nekem a pandamon odavertem (többször a karter), ami behajlott es inditas utan 4-5 mp-ig nem volt olajnyomas. igy mentem vele 3-4ekm-t. majd leszed kikalapal. visszarak. azota ujra van rendes olajnyomas es mentem azota 30ekm-t.
pl. fiat pandanak az elejet (olajtekno, subframe, flexitag a kipuffban) konnyu odautni. hasonlo alacsonra ultetett Golf 1-el nincs ilyen gond.
en sem csinalnek belole nagy ugyet. leveszed, kikalapalod, (esetleg megnezed a csapagyakat) visszateszed.
no_holy_shit 2010.06.24. 10:54:36
a fertan hulye nemet arazott termek. nemet haverjaim mind ezt hasznaljak aranyaron. Tudod milyen?
feher, ha rakened lila lesz, majd a vegen ad egy fekete bevonatot :-O
nem tudom teged ez mire emlekeztet ;-)
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2010.06.24. 11:01:59
BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2010.06.24. 11:14:21
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2010.06.24. 11:25:24
rezolee 2010.06.24. 11:36:26
_Tomiby 2010.06.24. 11:43:34
esef 2010.06.24. 11:48:26
zöldi 2010.06.24. 12:03:26
Ez már aktivitás a javából, enyi post máskor 1 év alatt született :D
ZON 2010.06.24. 12:48:34
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2010.06.24. 14:04:54
[Walaki]D`Lair · http://ae86levin.blog.hu 2010.06.24. 14:38:14
scheerti · http://scheerti.blog.hu 2010.06.24. 14:40:18
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2010.06.24. 14:54:33
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2010.06.24. 14:57:12
Csikós Zsolt 2010.06.24. 15:19:00
Mondjuk az én Mercim szétrohadt, ahol fertanoztam, igaz, az nem benn, hanem kinn állt, és nap mint nap használtam latyakban is, nem csak ritkán. Ahol nem fertanoztam, hanem azt a svájci fehér trutyit használtam (amíg volt), ott nem rohadt. pedig próbáltuk natúr, semlegesítve vízzel, mindenhogy. De csak megette a kasznit. Vagy négy lakatoláson át kínlódtam vele, többet nem kenem autóra. Engem utál.
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2010.06.24. 15:33:53
gerii2 2010.06.24. 16:01:56
Elég nagy szopóág lesz megcsinálni, de mivel nem te csinálod ezért nem fog annyira feltűnni, pedig sztem a lakatos legszívesebben már darabolná a kukába. Durva lesz, árban is, de gondolom megéri majd:)
Amúgy nem lehetne publikus a szórás ára, csak úgy kíváncsiságból, mert a Samurai-om alvázát+kasztnit 30-ért fújták +20-ért helyben azonnal alapozták, a többi cuccot(ajtók, alkatrészek, difiház, stb) meg összesen volt úgy 50.
ez sztem baromi olcsó, szinte ingyé volt, ahhoz képest amit hallottam/olvastam egyéb "nevesebb" műhelyeknél.
alapozni meg nem ártana, úgyis lehet utána hegeszteni, csak ahol nem kell hozzányúlni ott sem rozsdásodna újra, ráadásul így majd az egészet kell zsírtalanítani alaposan hogy megmaradjon az alapozó festék rajta
F1DO 2010.06.24. 16:02:01
Hadd halljuk mi az!
Leslie_ · http://driftgarage.blog.hu 2010.06.24. 16:10:01
olajteknő lukas, gyűrött, mögötte semmi sérülés így valszeg a motor teljesen OK.
2-More 2010.06.24. 16:30:24
no_holy_shit 2010.06.24. 16:54:48
ha nem tevedek se a fertan, de a korant nem tartos feluletkezelesre van, hanem rozsdaatalakitasra es alapozasra. Ezekre kell aztan korroiovedo (mondjuk cink-kromatos alapozo - ami a vasnal alapcsonyabb potenciaju helyi elemet hoz letre), majd idojaras allo reteget felvinni.
(bar ha homok/szemcseszorarol beszelunk, akkor ugye homok/szemcseszoras utan rogton ra kell fujni egy nagyon vekony alapozoreteget. A sz´rt felulet jobban rohad mint az uj lemez, mert a szorastol nagyobb a felulete)
Veight 2010.06.24. 17:32:43
Ha jól értem, a statikai teherviselő elemek munkáját fémcsövek fogják végezni. Ez az kaszni alap merevségén biztos sokat dob majd, de vajon képes lesz megakadályozni, hogy egy túlméretes Demszky kátyú után be ne szakadj ülésestül a Hungária krt-ba? Tovább hangsúlyozom, olaj-égő-és akkumulátor cserében otthon vagyok, de fogalmam sincs a sufni építés részéről a dolognak.
Kívánom, hogy sikeresek legyetek a projektben, mert az angol monszun nagyon behajtotta a házba a hangyákat!
yourmate 2010.06.24. 18:24:49
- a kasztnit targoncaval megemelik
- csoveket elvagjak, olajat leeresztik (neha kornyezettudatosan, neha nem)
- csavarokat lelazitjak, nagy reszuket kiveszik
- majd kasztnibol a targoncaval a motort kirazzak (igen, jol olvastad, kira'zza'k), ami jo esetben nem esik le a foldre, mert a benn hagyott csavarok megtartjak.
Rosszabb esetben lesz nehany olyan jellegu serules, mint a videon lathato. Persze ettol meg lehet, hogy ez itt a balesetbol szarmazik...
A tovabbi szallitasi es tarolasi modszereket mindenkinek a sajat kepzeletere bizom.
*ez ugye roppant balesetveszelyes, nem ugy, mint a 2000 literes foldfelszini benzintartaly mellett dohanyozni
no_holy_shit 2010.06.24. 18:54:29
tenyleg veszelyes kibontani. nekem majdnem a fejemre esett a Flaschenzug, mert szarul kotottem fel :-)
de ilyen alapon betilthatnak a köburkolatom zokniban jarkalast is. (elcsuzstam a lepcso elott es majd vegig legurultam azon)
meg ugye legzsakot is tilos kiszerelni... de azt meg egy hasznalatiban sem olvastam, hogy anyos ulesen kapcsoljuk ki a legzsakot, ha laptopozunk*. (fura mod az elmult ket cegnel ahol dolgoztam alapbol az osszes kiserleti jarmuvon ki volt kapcsolva az utasoldali legzsak...)
*- a kepernyot attolja a nyakadon :-D
no_holy_shit 2010.06.24. 19:03:37
oda kell vinni/jojjon el, nezze meg. ha meg kell hozza bontani, akkor bontsa meg (ennek az araban megegyezni), majd ha mar latja hogy mennyi az annyi, akkor hivjon fel. Ekkor mond egy arat es elmondja hogy ezert mit csinal.
nekem is probalkozott mar be fenyezo picit többel, de mondtam, hogy nem errol allapodtunk meg.
(mondjuk masik fenyezovel, meg megallapodtam egy alcsony arban(csak kivulrol fujjak a motortetot). megyek: lefujtak kivulrol belulrol. mondja: ha mar jobban neki kellett esni akkor nem volt plusz munka. ugyanannyit kert.
Bar lehet, hogy azert mondta eloszor hogy olcsobb ha csak kivulrol kell fujni, mert (mint helyzinen kiderult) leszereles nelkul a kocsin akarta fujni. En meg erre haklis vagyok, ezert termeszetesen leszereltem es kiszereltem belole mindent (gumidugok, motorhaztetoretesz, gumibak), tehat tenyleg csak fujni kell.
nekem a fenyezo es a lakatos ne szerelgesse a kocsit, nem autoszerelok (meg latom, hogy hogy szerelnek)
Ratnet 2010.06.24. 21:15:33
Egyébiránt: végre aktív és kreatív a Közlöny, szóval hajrá!
khmkhmkhm 2010.06.24. 21:28:41
ha csinálsz egy gyors angol forditást, akkor szivesen feliratozom a videót.
Ubi 2010.06.24. 21:37:04
válassz másikat 2010.06.25. 00:56:35
2-More 2010.06.25. 08:33:30
Itthon sem úgy megy, hogy csak úgy nekikezdesz autót bontani az utcán, lévén a közteres ha meglátja, esetleg rádzavarja a vezérürüt. Bontóban is úgy van elvileg, hogy rámutatsz hogy azt kéred, és kiszerelik, nem az van hogy kapsz egy pajszer és gyáá. Az viszont hogy otthon garázsban ki hogy öli meg magát a kocsi alatt a rosszul felkötött motorral, az mindenhol magánügy.
Légzsákkérdésben, pl azt elvileg 10 évente cserélni kellene, illetve elpukkantani, gen1 ipmreza gyári szervizkönyvében pl benne van 3 oldalas leirással, rajzzal hogyan is kell csinálni, utas és vezetőoldalon egyaránt.
[Walaki]D`Lair · http://ae86levin.blog.hu 2010.06.25. 09:02:18
no_holy_shit 2010.06.25. 09:47:14
nemetben is (certifikalt bontoban is!!) SK bontod a dolgokat.
(nyilvan EU-n beluli de nem magyar auto kell, es otthon szetbontani)
csokiájsz 2010.06.25. 14:27:03
válassz másikat 2010.06.25. 16:50:15
Nézd meg a videót, abból kiderül. :) (azért, mert azok részek cserélve lesznek mindenképp)
Sam8888 2010.06.25. 18:14:11
Teljesen pozitív volt a csalódás, azt hittem, hogy porrá van rohadva. :) Kár, hogy az eleje kicsit girbegurba. :(
(Amúgy az én kasztnisom vasprimert használt.)
Vtr 2010.06.25. 22:58:26
Ha egy jó dukkó kell...
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2010.06.25. 23:01:17
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2010.06.25. 23:02:10
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2010.06.25. 23:07:12
khmkhmkhm 2010.06.26. 00:56:06
dr.oid 2010.06.26. 08:52:33
Gluteus Maximus 2010.07.04. 07:55:05
Buggyant. 2010.12.29. 16:45:55