Azért lett hat kereke, mert a két kicsi első keréknek:
- kisebb a légellenállása, mert kisebb a homlokfelület
- összességében mégis nagyobb felületen érintkezik az aszfalttal, tehát jobban tapad
viszont:
- irtó komplikált megcsinálni, hogy kanyarodni tudjon, mert mind a 4 kerék más íven fordul
- fékezéskor vagy az első pár blokkol, ami lerövidíti az effektív tengelytávot, így szűkebbre húzza az autót
- vagy a második, ami pont ellenkezőleg hat
- ezért három főfékhenger kellett
- nehéz
Derek Gardner, a Tyrrell főkonstruktőre maga is sokat nevethetett a dizájnon, pláne, amikor elképzelte az emberek arcát, amikor leleplezik. Igaza is lett. A takarót hátulról előre húzták le a sajtóhiénák orra előtt, és állítólag a terem takarítómunkásai még hetekkel később is találtak lehullott, a hitetlen tülekedésben elvesztett alsó állkapcsokat a székek alatt.
Hogy értsük: a négy első kerék 10 colos volt, azaz akkora, mint az eredeti ős-Minin. Összevetés gyanánt a Trabant 13-asokat használt.
Végül aztán ez is lett a veszte: mivel senki más nem versenyzett ekkora gumikkal, a GoodYear nem fejlesztett rá külön, mert nem érte meg. Így pedig lassan kikopott a mezőnyből, pedig perverz módon hajlamos volt nyerni. A '76-os svéd GP-n Scheckter és Depailler elvitte vele a két első helyet.
De nem ezért kapott postot, hanem a képek és a videó miatt. Hat kerékkel driftelni Monte-Carlóban! Ez ám a mulatság! Féktávon elemelni a belső-hátsó kereket, akár egy szeleburdi Renaultsport Clio! És legfőképpen a videó, ami egyszerűen csodálatos. Máig sem értem, milyen égre szegezett lándzsára szerelhették a kamerát a belső/felső képekhez. Ne feledjük, 1976-ban járunk, aligha rendelkeztek Tyrrellék tenyérnyi MiniDV-kkel.
Tommi 2007.01.21. 22:35:04
Kiváncsi lennék egy ilyen autóra élőben.
Tényleg igazat mondott Karotta, nem hanyagol el minket, beindultak a Postok... kop-kop-kop
kermate 2007.01.21. 23:05:05
scheerti · http://scheerti.blog.hu 2007.01.22. 07:37:30
ommm 2007.01.22. 08:14:14
no reklám, csak fura
scheerti · http://scheerti.blog.hu 2007.01.22. 10:55:49
scheerti.blog.hu
attilag78 · http://attilag78.blog.hu 2007.01.22. 11:11:48
ommm 2007.01.22. 11:14:36
scheerti · http://scheerti.blog.hu 2007.01.22. 11:15:23
attilag78 · http://attilag78.blog.hu 2007.01.22. 11:39:07
ommm 2007.01.22. 12:16:04
scheerti · http://scheerti.blog.hu 2007.01.22. 12:21:14
ommm 2007.01.22. 12:48:20
Tommi 2007.01.22. 14:52:21
Synitka 2007.01.22. 16:43:14
Tommi 2007.01.22. 20:33:18
www.tommi.blog.hu
Tommi 2007.01.22. 20:43:57
scheerti · http://scheerti.blog.hu 2007.01.22. 21:00:50
Tommi 2007.01.22. 21:14:00
ommm 2007.01.23. 08:27:10
scheerti · http://scheerti.blog.hu 2007.01.23. 08:43:35
ommm 2007.01.23. 09:05:57
attilag78 · http://attilag78.blog.hu 2007.01.23. 13:11:50
Sopánka76 2007.01.23. 15:26:26
Tommi 2007.01.23. 18:15:42
nem tudtok valami megoldást?
Tommi 2007.01.23. 18:56:39
farman 2007.01.24. 13:00:28
ommm 2007.01.24. 13:50:01
BARANY · http://autofilia.blog.hu/tags/w123 2007.01.24. 17:24:20
Úgy emlékszem japán készítésű volt, amire tisztán emlékszem az koncentráló főhős arcán a semmiből megjelenő ésb legördülő éles kontúrral határolt izzadtságcsepp (ez szerintem tekinthető alap japánrajzilmsorozat motívumnak is).
Tommi 2007.01.24. 18:01:26
Daniel0331 2007.01.24. 20:04:27
A japán rajzfilm címe amit említett furious: Grand Prix, én is emlékszem az izzadtságcseppre.:)
c o n k i · http://conki.freeblog.hu 2007.01.24. 20:54:25
Fogjatok ossze, es hozzatok letre egy folyamatosan frissulo es ujdonsagokkal teli oldalt. Kisebb lenne a konkurencia, tobben olvasnak a blogotokat, vagyis sikeresebb lenne.
En is tervezem egy automotiv blog oldal letrehozasat, de az talan kicsit mas temalyu lenne.
Addig is, sok sikert mindannyiotoknak!
ommm 2007.01.24. 22:41:34
mindnki szeretne arról írni és témázni, ami érdekli
de nálam ez speciel nem jelenti azt, hogy elhanyagolom a helyeket, amiket látogatok
c o n k i · http://conki.freeblog.hu 2007.01.25. 03:59:49
ommm 2007.01.25. 08:06:01
scheerti · http://scheerti.blog.hu 2007.01.25. 08:43:45
Grami 2007.01.25. 18:34:42
Az dobja rám az első követ, aki elég egoista, de egyet kell értsek conki-val az állítása törzsében.. én ha most 12-en blogot csináltok és mindenhova el kell kattingatnom, holott pont ez az oldal, ahol most gépelek hozott össze minket..
Rendben van az is hogy, vki ki akarja adni magából másnak, de én csak arra kérek mindenkit, hogy akinek valóban van annyi ideje, ereje, anyaga, stb hogy dinamikusan fejlődő blog-ja legyen, csak az blogoljon külön, mert itt is jó volt olvasni a Megmondó hozzászólásait, igaz néha ölre mentek scheertivel, de legalább nem 2 sort olvastam, hogy: aha, szerintem is.
Szerintem pont ez lenne a jó benne hogy itt épül ez a közösség, és nem xy-hoz járnak blogolni majd, mert (csak példának írom) vki a Fiatról blogol és már csak visszajárnak ide, hogy na most Fiatos nem írt semmit, akkot megnézem a Karottáét.
Ha jólesik, nyugodtan.. én csak örülök ha van annyi bennetek, hogy 2 év alatt sem fogy ki a blogtinta, de ne csak fellángolás legyen, akkor érdemes igazán - szerintem.
A lényeg hogy mindenki írjon - vagy ide vagy saját blogra, mert a lényeg úgy is ez marad!
Písz!
Grami 2007.01.25. 18:36:11
scheerti · http://scheerti.blog.hu 2007.01.25. 19:07:36
ommm 2007.01.25. 19:25:53
scheerti · http://scheerti.blog.hu 2007.01.25. 20:08:38
ommm 2007.01.25. 20:40:43
megéri nekem egy 100-ast autózni, ott legalább én is csinálhatom és nem vágnak át...(mint itt, ha magyar vagy)
Zsomatograf 2007.01.26. 18:43:49
Gratula az összes blogistának, majd az ő oladalaikat is megnézem. Saját autókról is írtok (pl. Omm a Tatra-t)?
Én maradok kitartó Karotta Közlöny olvasó, remélem megmarad a jó társaság.
A kadett is megvan még, volt dokinál,és kapott műszakit is, habár egy kis fenéklemez javítás kellett hozzá, meg a fékeket is reszelni kellett, de most tipp-topp. Habár szerdán rámhozta a szívbajt egy sebességfüggű reszelő zajjal, de kiderült, hoyg csak egy gallyat csuktam be az ajtóba, és az zörgött + verte az ajtót.
És meg is lett az államvizsgám!
Annak meg pláne örülök, hogy karotta ilyen sűrűn postol, legalább van mit hétvégente olvasgatni. :-)
scheerti · http://scheerti.blog.hu 2007.01.26. 19:46:30
Zsomatograf 2007.01.27. 20:30:12
Rút Kukac 2007.01.28. 10:53:35
Tommi 2007.01.28. 14:07:38
ommm 2007.01.29. 08:00:28
Tervben van az autókról írás, ha kicsit mozdul a jég akár a Tatráról is, gyűlik az anyag, kis szösszenetet nem akarok, de a túl hosszú meg unalmas. Dolgozom rajta:))
Karotta tényleg nincs januárban. Na majd ha visszajön...
ommm 2007.01.30. 13:20:38
Sopánka76 2007.01.31. 13:16:17
Tommi 2007.01.31. 15:24:29
scheerti · http://scheerti.blog.hu 2007.01.31. 16:28:05
Tommi 2007.01.31. 18:27:14
Hová fajul ez a világ...
Remélem Brüsszelben nem bólintanak rá, hanem kötelezik Magyarországot a regadó eltörlésére... Bár amilyen a kormány meg az egész hóbelevanc, úgyis találnának valami kibúvót, vagy kiskaput. Vagy csak egyszerűen sz@rnának az egészre és folytatnák a mostani tendenciát... Gonosz és szomorú világ...
ommm 2007.01.31. 21:59:44
ommszem.blog.hu
ez itt egy tetű REKLÁM!
kermate 2007.02.02. 17:36:01
Tommi 2007.02.03. 08:44:34
TomaSuzukis 2007.02.03. 09:07:29
Talán az pörgősebb
ommm 2007.02.05. 08:57:17
Tommi 2007.02.05. 14:46:58
ommm 2007.02.05. 14:56:58
mindketten:))
scheerti · http://scheerti.blog.hu 2007.02.05. 15:03:25
Tommi 2007.02.05. 18:24:04
Leo Tauer 2007.02.05. 22:21:08
Repa irj:)
ommm 2007.02.06. 08:40:26
Jövő héten végre meglesz a direktszűrőm...na ez meg témának gyenge...
Ja, ültem az új Fabiában...egész tűrhető volt...és nem nőtte ki a kategóriáját...
scheerti · http://scheerti.blog.hu 2007.02.06. 10:02:38
ommm 2007.02.06. 11:15:20
scheerti · http://scheerti.blog.hu 2007.02.06. 11:37:32
Tommi 2007.02.06. 13:52:26
ommm 2007.02.06. 14:03:04
Leo Tauer 2007.02.07. 16:31:14
Nem vezettem, csak ultem benne.
Kenyelmetlen volt, nagyon is.
A ki- es beszallas szinte lehetetlen, de ezt ugye nem is szamitom, mert egy sportautonal nem a praktikussag es a kenyelem fontos ugye.
De belul kifejezetten rosszul ereztem magam annyira kenyelmetlen volt.
Ellenben az MX-5-tel es a Z4-gyel, azokban otthon ereztem magam az elso masodpercben. Alig akartam kiszallni beloluk... Azok tokeletesek.
kermate 2007.02.08. 14:37:12
EZAZ!
Március 12-én újból TOTALCAR a TV2-n!!!!!!!!!!!!!!
scheerti · http://scheerti.blog.hu 2007.02.08. 14:57:51
kermate 2007.02.08. 16:26:12
scheerti · http://scheerti.blog.hu 2007.02.08. 17:02:17
Zsomatograf 2007.02.08. 21:15:10
A fabiához annyit, hogy nekem ahhoz fóbiám van. Sajnos annyi pénzből én biztos fullos Scorpiót, vagy Omegát vennék, mindenféle részletfizetés nélkül. Most már csak fel kéne ébredni, és lakásra gyűteni. :-)
ommm 2007.02.09. 08:46:52
Tommi 2007.02.09. 13:12:00
Reménykedjünk...
kermate 2007.02.09. 19:30:22
kermate 2007.02.09. 19:31:01
Z0tya 2007.02.15. 22:26:03
madbalee 2008.02.20. 20:08:15
Jó post, és a video meg tényleg hatalmas.
Köszi Karotta!
Tavaly sikerült 1 ilyet élőben is látnom itt van pár kép:
indafoto.hu/madbalee/image/495499-56fb0ec5/17381
indafoto.hu/madbalee/image/495505-4fc8d2ca/17381
indafoto.hu/madbalee/image/495503-091f2f59/17381
indafoto.hu/madbalee/image/495501-dd62e020/17381
madbalee 2008.02.20. 20:14:15
Azt hiszem a hatvanas évek végén Colin Chapman ötlete volt a Lotusnál
Ebben a (elég kellemes)videoban is lehet ilyet látni:
youtube.com/watch?v=a7hWllfodnA
Karotta:
Ha esetleg ehhez a konstrukcióhoz is felfűznél 1 Postot előre is köszi!
ComLo 2008.08.10. 22:33:42
furcsállom hogy a 6 kerék azon előnyét senki nem említette amit nekem elsőre mondtak (ill ha jól emlékszem egy könyvben láttam): miszerint ha állt a víz a pályán az első két kerék ugyan felúszhatott de a közvetlen mögötte lévőt már lehetett kormányozni.
A videóhoz:
én annó láttam pár képkockát egy viszonylag régi (kb ilyen korban készült filmről/dokumentumfilmről ami azt mutatta hogy pont a kicsi dv kamerák hiánya miatt bazi nagy kamerákat szereltek a kocsira egy ilyen felvételért. Nekem akkor (4-5 éve is) ezzel vált valóra a gyerekkori álmom: belső kamerás felvételt láttam az alagútból (mert ugye csak asszem 2-3 éve van olyan teknika ami erre alkalmas, de a fent említett "rögzitdünk buzi nagy kamerával szalagra" teknikát nem lehetett kicselezni:-))