Haláltmegvető bátorság - Karotta Közlöny

KAROTTAKÖZLÖNY

Nínó Karotta élete és munkássága autóbuzériában és másutt

Haláltmegvető bátorság

2005. június 21. 02:20 Nínó Karotta

A TotalCar és a TotalBike szerkesztősége közös túrát tett Bécsbe, a frissen megnyílt Louis megastore-ba. Itt temérdek gyártó rengeteg terméke kapható, a krómbukótól a bőrmellényig minden adott egy igényes szadomazoszett összeállításához. Bondage-rajongóknak erősített gumipók is kapható, ilyet vettem is, 6-os szettben 13 euróért. DSC00069.JPG A Kawa meglepően jó túramotornak mutatta magát, 670 kilométert mentem vele egy nap, és minden tagom mozog. Az üléspozíció nekem tökéletes, míg az SV 650-en egy óra elteltével fészkelődnöm kellett és állandóan felállhatnékom volt, a Z-n csak üldögéltem nyugodtan. A szelet nem foga, de a pucér motor nem széntabletta, mint tudjuk. 1000 kilométerrel indultam, így a visszaútra végleg elmúlt a bejáratós vigyázhatnék belőlem. Eddig is kellemes motornak tartottam, de alul-középen nem különösebben erős, Cat ezres Ducati Monstere (aminek a csodálatos zörgő-csattogó hörgését már Susie is felismeri) egy fejletépős bestia hozzá képest. De felette! 5000-ig selymesen forog és szépen zümmög hozzá, aztán megindulást imitál, aztán kis megtorpanással elaltatja az éberséget, hogy 7000-nél elkezdjen megőrülni, és resztketve-rezonálva becsapódjon a 11500-as leszabályozásba, mint kamikaze a USS Yorktown-ba. [A történelmi hűség kedvéért a Yorktownba nem csapódott kamikaze, hanem hagyományos módon, bombákkal és torpedókkal süllyesztették el 1942-ben a midwayi csatában a japánok. Ennél is érdekesebb, hogy Kamikazénak, vagyis Isteni szélnek igazából sose hívták az öngyilkos pilótákat. Az eredeti Isteni szél egy valóságos szélvihar volt, egy tájfun, ami annyira jókor jött, hogy pont szétkergette a Japán lerohanására érkező Mongolokat 1281-ben. A nyugati világ által kamikazénak hívott öngyilkos katonák japán neve igazából tokubetsu kogeki tai, vagyis "különleges támadó alakulat, becézve tokkotai. Ezeket a szegény kispajtásokat rendszerint a felszálláskor leváló és földre pottyanó futóművel és beszegezett kabintetővel igyekeztek rávenni arra, hogy ténlyeg csapódjanak az ellenségbe, ha már le- és kiszállni úgysem tudnak. És milyen sokan voltak! Okinawánál 1945-ben 1465 kamikaze próbálta leradírozni az amerikai flottát, hiába. A legcsodálatosabb nem is az önfeláldozás felesleges hülyesége, hanem a névválasztás: a mi nemzeti önfeláldozónk, Dugovics Titusz legalább férfiasan abszurd nevet viselt, tesztoszteronszagút, maszkulint, de a japán öngyilkos hadművelet neve Kikusai, azaz "Lebegő Krizantémok" volt. Japánban a krizantém a hosszú élet szimbóluma. Bizony. Nálunk viszont temetővirág. Apropó Dugovics: állítólag a törököknél a lerántott zászlótűző a hős (akinek mi a nevét se tudjuk), és a mi Tituszunk nevét nem jegyzi a török történetírás. És nekik is mennyire igazuk van!] Szóval a Kawa pörgetve lesz kínosan erős, de alatta is tökéletes városi ugribugri. És 4000-nél megy százzal, 8000-nél 200-zal, és itt kezd erős lenni, de tovább nem tudom, mert vakon nem mertem. És itt a lényeg: a látás problámája a motoron. A színtelen plexi alatt megvakul az ember nyáron. Az iridiumos nappal csodálatos, de aztan eljön az éjszaka, és a motoros hirtelen arra eszmél, hogy elhunyt egy számára láthatatlan, szilárd tárgynak ütközve. Én ilyen sötétített plexiben indultam Bécsbe, és ez volt rajtam akkor is, amikor hazajövet a határ környékén a nap egyszerre csak lement. Eddigre már készen állt a bukó alatt az átlátszó üvegű Richthofen-szemüveg, hogy a sötét plexit felhajtva mehessek éjszaka haza. A Louisban vettem 11 euróért, leginkább úszószemüvegre hasonlít, és mind a négyen görcsösre röhögtük a rekeszizmunkat, mire sikerült áthúznom rajta a bukót. Ehhez előbb úgy kellett felvenni a szemüveget (amelyet gumipánt rögzít), hogy a fej homlok feletti részére kerüljön, ahonnan a sisak nyomja le a helyére, miközben az összepödört pánttal karfiolosra gyúrja a füleket. Nos, az éjszaka átlátszatlan plexi kiváltására egy minden napszakban párásodó optikai eszközt szereztem be, amit a gumipánt és a sisak szűk szemnyílása miatt még csak rémülten letépni sem tudtam. Ezt nevezem vakmerőségnek! A megoldást végül kivilágított autók követése jelentette, rettenetes grimaszolás mellett. Az eltorzított arc mimikai ráncai között ugyanis beáramlott annyi menetszél, amennyi leszedte a pára egy részét. Nem kerülgethetem tovább a forró kását, vennem kell egy napszemüveget a sima plexi alá. Pedig az egyszerű megoldások petyhűdté tesznek. Cicamosakodás DSC00061.JPGDSC00062.JPGDSC00063.JPG
Címkék: z1000
10 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kacsa 2005.06.21. 15:40:58

A kék border a képek mellett: gáz...

Kétéltű 2005.06.22. 23:32:04

Karotta: Ez a te gépcsodád, vagy csak ideiglenesen nálad tartózkodott? :)

karotta 2005.06.23. 00:54:52

Igen, a Z1000 saját.

kisallatka 2005.07.04. 16:12:27

Na a szemüveg AZ tényleg kemény! :))))

Mcemru 2005.07.06. 11:35:18

meglepoen kis helyen elfer egy csere plexi, es meglepoen hasznos tud lenni naplemente utan... ;)

Tanyasitermeszetbuvar 2005.08.11. 15:28:58

Nekem Grex bukóm van, gondolom annál gagyibb plexi nem is létezik, mint amit erre raktak. De robogózáshoz tök életes. Na, ez alá szokok poláros napszemcsót alkalmazni szükség esetén. Drámai a hatás! Az egész világ szürreális szinezetet ölt, az ég lila lesz, a csillogó fém és üveg felületek zölden világítanak, és amúgy minden olyan, mintha fotosoppal piszkálgatnám a világ színegyensúlyát. De amúgy hasznos, jól látni így is. A tudatmódosítás legális, ócsó és minimális kockázatú módja. Try this at home!

botbá 2005.08.31. 15:21:23

a bukógondhoz: nekem schubert S1 van, amiben belül lecsapható napellenző van. olyan, mint egy beépített napszemcsi. aztán ha jön a naple, akkor egyszerűen visszhúzzuk a helyére és sima plexivel nyomulunk tova. a shubertnek több ilyen bukója van, és asszem a caberg is gyárt ilyet. talán uvex is. nekem bejött.

coyote 2005.10.09. 05:40:48

A mult heten ram is ramsotetedett a sotet plexivel. Ilyen tomeny halalfelelemmel meg sose motoroztam haza. Azota mindig nalam van a szintelen is, vagy a hatizsakban, vagy a hasamon, a dzseki alatt!

Speedygonzi 2006.01.27. 13:33:44

A sötét plexiben motorozás már mis is tökélyre fejlesztettük kis társaságunkban :)

Viszont lehet kapni már különbözö szarokat, pl vesevédő (ha jól emlékszem), ami úgy van kialakitva, hogy bele lehessen teni a viztiszta plexit.

Soká még a tavasz, érdemes szétnézni.

Speedy

gacsat 2006.08.22. 11:07:05

Én is ekkora barom voltam,hasaltam a flaszteren a sötétített plexi miatt,szoptam a versenymotoros szemüveggel",stb. Vettem 1 V8 Qattro-t,a motort + odaadtam az unokaöcsémnek.
süti beállítások módosítása