Múlt hétfőn hajnali 3-kor mappákat tologattam a számítógépen. Aksikat töltöttem, menükben mászkáltam, hogy majd minden működjön. Negyed négykor beosontam a Dia mellé az ágyba, átkozva a recsegős fafödémet. Hét perc múlva aludtam. Kilenc perc múlva felriadtam, bementem a síró Samuhoz, megtöltöttem a cumisüvegét, megkerestem az elgurult Datsun-váltógombot, ami faguriga néven alvótársa mostanában, visszatettem mellé, megsimogattam, kiosontam, elátkoztam a fafödém miatt nyikorgó parkettát, és bebújtam a Dia mellé az ágyba. Fél óra múlva ébresztett a telefon. Hajnali négy, ideje indulni a Hangyászért. Nem esik.
Az ám, a hazahozás. 12 év, végtelen óra álmodozás, alkatrésztúrás, tervezés, számolás, 67 poszt és persze sok ember temérdek munkája és segítsége elhozta a napot, amikor úgy ülhettem bele, hogy kész. Szinte. Hatkor a Priusban ülök, épp túl vagyok egy visszaforduláson: otthon felejtettem pár papírt, és a fényezőhöz szállítandó díszléceket. Hét óra, mire megérkezem Drágasiposúrhoz, az emberhez, aki nélkül hülyeség nem történhet e földön. Drágasiposúr - amellett, hogy ellenállhatatlan rádiótávirányítású modellek dílere - a világ egyes számú hülyeség-facilitátora; ha ön szívással járó vidám ökörségre keres partnert, nincs szüksége más ismerősre.
Fél nyolcra érünk a szerkesztőségbe, ahol felszedem a Szabó-Jilek Ádámtól kapott bontott kédereket (szigetelőgumikat az ajtók és a kasztni közé), amiket azért kértem el, nehogy a jeges cúg lefagyassza a komputert programozás közben. Itt csatlakozik hozzánk Dani, az operatőr, akinek a mozgó- és állóképeket köszönhetjük. Nyolctól fél órát rostokolunk a világ legmocskosabb Priusában a reggeli budapesti dugóban. Negyed 12 táján, 250 km-rel odébb megérkezünk a PW Racingbe. Nem esik.
Powered Áki rögtön örömhírrel szolgál: a padosok, ahol a motorvezérlő végső beállítását végezzük majd a fővárosban, azt mondják, nem kell rohannunk, sok a dolog. Ez a beszéd! Ha valamihez értek, az a nem rohanás. Születésem óta a véremben van, a komótosságról írtam az első fogalmazásomat általános iskolában, a teszetoszaság volt a választott érettségi tárgyam, szórakozottságból doktoráltam, az akadémiai székfoglalóm tárgya pedig a parttalan pöcsölés lesz. Neki is láttam.
Talán ha egy órácskát bénáztam a kéderekkel, amiket azért javarészt így is Áki és Drágasiposúr tett fel, az én érdemi hozzájárulásom az volt, hogy széles ragasztószalaggal fixáltam a nyelvem hegyét az alsó metszőfogaimhoz.
Aztán két fertályórát fordítottunk arra, hogy az út dokumentálására kapott Cam One Infintyt felmókoljuk bukócsőre. Aztán betettük a Karitól kölcsönkapott Peltor átbeszélőt, a Hangyászban ugyanis nem pusztán a beszélgetés lehetetlen nagyobb fordulat és terhelés mellett, de az életben maradás is. Végül megittuk Szilvi kávéját, bepakoltam a Priusba a négy leszedett gumit, amik helyére már felkerültek a Michelin Pilot Cupok. Súlyos jelentősége van az időjárásnak: azért választottuk épp ezt a napot, mert minden magyar meteorológus egyként állította, hogy nem lesz csapadék. A Hangyásznak - mivel pályaautó - csak közútra is szabályos, de semmiképp sem latyakbarát semi-slickjei vannak. Nem eshet.
Elindultunk. Milyen egyszerűnek hangzik ez így! Igazából már a beülés nagy elszántságot és ruganyosságot kíván, mert a bukócsövön és a pici ajtónyíláson átjutni fájdalmas és nehéz. Utána kell pár perc, amíg az ember kibogozza magát a biztonsági öv öt szárából, másik pár perc, amíg becsatolja a hevedereket, aztán felveszi az átbeszélőt és a kesztyűt, mert bőrkesztyű nélkül a fakormány olyan, mint a gay pride pávatoll nélkül. Eközben Ákos feladata ugyanilyen komplikált, csak egy hátra, az inverterbe, és előre, a motorvezérlőbe is bekötött laptoppal nehezítve. Bekászálódik, berántaná az ajtót, de elszakad a Karotta Bőrdíszművek által készített piros bőr behúzóheveder. Káromkodik, aztán belekezd egy szónoklatba, amit visszanyel. És megyünk, rögtön vagy három kilométert az első kútig. Itt két perces kicsatolás következik, aztán az első teletank.
Veszünk italt az útra, nem mintha bármi remény lenne hozzáférni menet közben, de vágyunk a tudatra. Már mennénk, amikor Drágasiposúr felmutat az egyik polc tetejére – kanna nem kéne, főnök? Kanna? Egy autóba, amiről nem tudjuk, mennyit fogyaszt, aminek nincs benzinszintjelzője, és ami egy néptelen és kúttalan autópályán fog közlekedni? De, egy kanna voltaképpen nem lenne hülyeség. Veszünk egy kannát, 8 liter, tele kérem. A biztonsági tank 8 gallon, úgy 30 liter.
Így indulunk tovább. Hangyász elöl. A kissé csálé volánnál (elfelejtettünk kormányközepet állítani, de az egyenesfutás pazar) Nínó Karotta, tulajdonos, transzban. Mellette Kovács "Powered" Áki, ölében laptop, rajta a motorvezérlőt programozó VemsTune fut, fülünkön átbeszélő, mögöttünk a Prius Drágasiposúrral és Dániellel.
A helyzetből adódik, hogy nekem kell navigálnom. Mivel a pöcsölésnél talán csak az eltévedéshez értek jobban a világon, és mivel az agyam nagyja a Hangyász életjeleinek megfigyelésével foglalkozik, minden valószínűség szerint Szerbiában kellett volna kikötnünk. Ehelyett lassan feltalálok az M60-asra, elégedett vagyok. Ja, megkerültük Pécset – foglalja össze Áki.
Viszont a Datsun remekül működik. A nyers programmal stabilan üzemel a motor, bár még elég dúsan. Menet közben apránként közelítjük az 1-es lambdát, a Szent Sztöchiometriai Egyensúlyt, amikor minden oxigénmolekulának annyi és éppen annyi szénhidrogén-molekula jut, amennyi a tökéletes égéshez szükséges. Ez kell a gazdaságos üzemhez, illetve modern, spórolós autóknál még ennyi se, azok kis terhelésen inkább csak levegőt esznek egy kis benzinpárával, de ezt az ízléstelenséget ne keverjük most ide.
Zárójel, hogy az eseménytelen hetek alatt Áki még lenyomott egy könnyű szelephézag-ellenőrzést, mert úgy dukál. Ehhez lebontott mindent a motor tetejéről, és ha már ott volt, megoldotta azt kis kartergáz-elvezetés problémát, ami miatt egyszer pöffentettünk egy kék pamacsot egy hónapja.
Szóval a motor stabilan jár, Ákos folyamatosan írogatja át a benzintáblát, elvesz és hozzáad (jellemzően inkább elvesz, mert biztonsági okokból mindig a túl dús irányából kezdünk), öröm érezni, ahogy egy-egy tartományban kisimul a járás, tisztul a hang, élesedik a gázreakció. Állunk össze apránként.
Azon már szinte meg sem lepődöm, hogy menni milyen jó. A Driftworks futómű egyelőre igazolja azt, amit a múltkori mérés mutatott: nem rossz termék. A találomra betekert, alapvetően lágyra állított gátlókkal a Hangyász tökéletesen alkalmas a közlekedésre. Minden úthibát kirugóz, nem csattog, nem zörög. Egész úton nem ütött fel soha, azaz egyszer sem futottunk ki a rugóútból, pedig egy normális autóhoz képest nagyon alacsony. Nem állítom, hogy nem csuklott el a hangunk egy-egy pillanatra beszélgetés közben, de ilyen rugóállandók mellett (elöl 8, hátul 6 kg/mm) ez elkerülhetetlen. Az viszont kétségtelen - és egyben nagyon szuper - hogy így elsőre, minden vacakolás nélkül a Datsun már jobban kezeli a kerekeit utcán, mint a Hacsi, pedig abban 7 év szívás tapasztalata van. Kösz, futómű és csőváz.
Ami még fantasztikus, az az irányváltás élessége. Nincs holtjáték, egy-egy centis kormányelfordításra úgy cikázik, mint egy rendes középmotoros autó. Ez részben az elasztikus elemeket nélkülöző futómű, részben a merev kasztni, részben a pályagumik érdeme, de persze főleg a felépítésé: ezért volt érdemes a nehéz dolgokat eltakarítani az autó sarkaiból, és persze nem árt a Daewoo Tico-nyi törpe tengelytáv se.
Hogy mindez hogyan változik akkor, ha komolyabb oldalerők ébrednek, azt még nem tudom. Egyelőre nagyon óvatosan jöttünk, szerintem 0.2 g körül kanyarodtunk legfeljebb, igazából a Priussal Baksa felé sportosabbak voltunk, mint a Hangyásszal hazafele. Van egy olyan érzésem, hogy az eleje és a hátulja nincs összhangban, a feneke mintha kicsit lemaradna, később és lágyabban kezdene fordulni, de ezt bőven lesz idő érdemben kitapasztalni, akár meg is változtatni. Nem lenne benne semmi csoda, ha így volna, mert hátul 25%-kal puhábbak a rugók, mint elöl, pedig a hátsó tengelyterhelés valamivel nagyobb az elsőnél, ráadásul az első NSX-kanyarstabilizátor is életrevalóbbnak tűnik, mint az a mulatságos, girbegurba pálcika, amit a gyári SX-ből próbáltunk be első közelítésnek a hátuljába.
Ilyen örömteli tapasztalatokkal cidriztük végig az első órát. Hideg volt odabent, látszott a leheletünk, hiába ment a fűtőradiátorra tapasztott processzor-hűtőventilátor, amit Angliából rendeltem helytakarékos kit-car fűtődoboz néven. Az óra vége felé az alacsony fordulat és terhelés tartománya lényegében elkészült, így áttérhettünk az eggyel magasabb régióra. Félgázzal 2500-ról 5000-re gyorsítgatva bakkecskéztünk, és közben Ákos a 3D-s jelleggörbéket kalapálta. Ezzel foglalkoztunk akkor is, amikor elmentünk a Shell kút mellett.
Mint tudjátok, az M6-os autópálya nem tartozik a világ legfrekventáltabb útszakaszai közé. Egy átlagos napon a rajta megforduló autók fele a matrica-ellenőrzéssel vagy traffipaxozással foglalkozó közeg, a maradéka a valódi közlekedő. A piac kegyetlen törvényei szerint a gyér forgalom miatt hitvány az infrastruktúra is: alig vannak kutak, és azokon is az ördögszekér a leggyakoribb jármű. Ennek a sajátosságnak többször is jelentősége lesz még.
Nagyjából tíz perccel a kút után az egyik gyorsításnál felvillant az alacsony benzinnyomás lámpája. Innen már csak a leállósáv rokonszenves területének kiválasztása várt rám, és kényszerleszálltunk. Miközben kászálódtam ki, gondolatban Drágasiposurat és esetleges ivadékait ajánlottam a jóisten kegyelmébe, az angyalok kara dalolja a fülükbe a lottószámokat hetedíziglen.
Odakinn kicsatoltam a hidegben kissé megdermedt bőrszíjakat, kitámasztottam a csomagtérfedelet a cirokteleszkóppal, beledugtam a tank biztonsági szelepébe egy csavarhúzót, és lehetetlen szögben behajolva, kétségbeesetten koncentrálva elkezdtem becsorgatni a benzint. Nem cseszhettem el, mert megfulladtunk volna odabent. Mire átfolyt az összes, bőven volt időm felidézni a statisztikát, hogy átlagosan 20 percig marad valaki életben a leállósávban, mielőtt megöli egy becsapódó nyerges. Szerintem ennek a felét simán kihasználtam. A sarki szél beledermesztett a görnyedt tankolópózba, amikor felálltam, azt hittem, szétnyílt a hátam a gerincem mentén. Aztán mentünk tovább. Közben leszállt az este.
Ha azt hittük, eddig hideg volt, most megtanultuk. Ha nem lett volna a fejünkön füles, hallhattuk volna, ahogy versenyt fütyül a szél a kabinban a sidepipe-okkal. Ahogy eltűnt a nap a horizont mögött, lassan -7 fok lett, aztán -9. Tiszta szerencse, hogy csapadék nem hullott. És a fűtés érdeme, hogy bár cidriztünk, de nem párásodott a szélvédő.
Még az indulás után kevéssel meghalt az egyik gyári fényszóróizzó, ami itt egyben van magával a lámpatesttel. Bevallom, nem volt nálam tartalék Datsun-lámpa, így fél szemmel jöttem hazáig. A jó Prius empátiájára jellemző, hogy szintén le-lekapcsolta a jobboldali tompítottját, minden ok nélkül. Még hogy a modern autóknak nincs lelkük!
Dunaújváros táján jött a következő benzinkút, egy OMV. Gyorsan becsűrtünk, és teletankoltunk 100-assal, hogy érezze a Hangyász (és a kopogásérzékelő) a szeretetet. Odabentről felhívtam a Dynoprojectet, ahol a végső programozás és mérés lesz, hogy érkezőben vagyunk. Már hazamentek. Állítólag ott is nagyon hideg volt, és hívták is kétszer az Ákit, hogy merre járunk, de persze nem hallhatta a Hangyászban, így nem is vette fel. Tíz perccel és másfél milliméter lecsikorgatott fogzománccal később kialakul a megoldás. Megszervezem, hogy a programozás befejezése helyett rögtön Lajcsihoz megyünk, azaz megint előbb lesz szép a Hangyász, mint jó. Közben beugrunk a TC szerkesztőségébe, hátha bent érjük még valamelyik kollégát, és ott egyúttal bevárjuk Ákosné Szilvit, aki jön az ura után, hazavinni. Csodálatos család.
Míg én logisztikázom, a sárló kasszírnő megpróbálja rávenni Ákit, hogy vigye el Dubajba a Hangyásszal. Szegény ember hiába mondja, hogy nem olyan jó most odabent, úgy látszik, egy üres autópálya kihalt kútjának pénztárgépe mögül nézve egy Datsun Z is lehet 250GTO. Indulunk, csak még gyorsan lefotózom és kirakom a Facebookra a Hangyászt. Mire exponál a telefon, már reszket a lábam a szélben, de némi meleget visszahoz, hogy 1600 lájk érkezik a fotóra.
Kihajtunk a kútról, és már az autópályára menet hallani, hogy valami nincs rendben. Ákos a lambdaszonda jeleit nézi és hümmög, de fülre és érzésre is apró bajaink vannak. Kis torpanások, cöccögve kimaradó munkaütemek keletkeznek ott, ahol percekkel azelőtt minden tökéletes volt. Osztunk-szorzunk: a 100-as benzint, amit tankoltunk, feltehetően az M6-os ünnepélyes megnyitójakor töltötték még a kút tartályaiba, és mostanra ivóvíznek is csak annyira rossz, amennyire üzemanyagnak. Mivel a vacak benzinnel nem lehet értelmesen programozni, simán elgurulunk a Flórián térig.
Majdnem simán. Hogy ne menjen az idő teljesen hiába, a rakparton csorogva a gyorsítási dúsításon tekerget Ákos. A hengerenkénti pillangók miatt hatalmas adag levegőt tud benyelni a VQ35 egy nagyobb gázra, és az ezt kiszolgáló spriccelést próbálja belőni. Ezt a beállítást kevésbé zavarja, torzítja a rossz benzin, mint a lambdavezérelt cirkálást.
Az első pár kísérletre befullad illetve gurgulázva cammogni kezd a Hangyász. Aztán negyedjére is odalépek, és már tépi is magát üvöltve oldalra, ahogy kivágja a hátsó kerekeit maga alól. Ezúton is szíves elnézést kérek rakparti közlekedőtársaimtól, én is nyeltem egy nagyobbat. Ezzel a kísérletezést be is rekesztjük, a továbbiakban azon vihogok, hogy mennyire szürreális egy mifelénk sosem volt pályaautóval utazni a C-Max-ok, Vectrák és Avensis Versók közt.
Fél kilencre érünk a szerkesztőség parkolóházába. Stump "Telós" Bandi és Csikós "COTY" Zsolt fülig érő szájjal mászkálják körbe. Bandi látta a Hangyászt a legreménytelenebb szétvágás alatt, tudja, miből készült. Csiki pedig a Winkleren és rajtam kívül az egyetlen olyan ember, aki vezette még eredeti állapotában, bő 11 éve. Atyaég, de hosszú út volt ez.
Mielőtt elválnánk, még beindítom, és szakmai okokból megforgatom, hogy a kollégák megítélhessék, hogy harap a kicsit kihegyezett V6 a könnyű lendkerekével és kuplungjával. Vérző fülekkel búcsúzkodunk. Sipos Zoli elviszi Powered Ákit a feleségéhez, aki a városhatárban várja, és indulnak vissza Baksára. Sok még a dolog, nincs is idő meghatódni. Pedig ok volna rá.
Ha nekem valaki szeptemberben azt mondja, hogy a Hangyász februárban az első komoly útját 300 km-en át végigpurrogja, ahogy éltes kandúr heverészik a kemencezugban, halálra sértődtem volna, hogy nem veszi komolyan a szent ügyet. Elválás előtt Ákos elárulja, mit kezdett el mondani még délben, indulás előtt, amikor leszakadt az ajtóbehúzó: hogy megvan a kötelező hiba. Nem merte elkiabálni, de igaza volt, ennyivel, egy darab szakadt bőrszíjjal megúsztuk. Őrület.
Indulok Erdőkertesre. Most vagyok először egyedül a Hangyászban, és őrülten élvezem. Becsületes, élni és működni akaró, stabil megbízhatóságra törekvő autónak érződik, ami egy frissen összerakott versenylegótól fantasztikus eredmény. Fél tízre kiérünk Lajcsihoz, ez újabb 30 hibátlan kilométer. Ekkor látom meg a havat az utcában.
Igazából időm sincs megrémülni. Szúrok egy hármast 20-nál, és alapjáraton feltyuttyogok a 100 méternyi szelíd emelkedőn. Hálás találmány a sperrdiffi, az már biztos. Nagyon erősen drukkolok, hogy ne jöjjenek szembe, és ne kelljen lehúzódni a mély hóba, vagy megállni, mert innen csak a kikelet szabadítanai ki. És addig még sok a dolog.
Nem tudok elég hálásnak lenni Powered Ákinak. Nem egyszerűen egy működő Datsun versenyautót adott nekem, egy gyerekkori álmot kulcsrakészen, hanem visszaadta a hitem a magyar szakemberekben, a lelkiismeretes, tehetséges, makacsul kitartó őrültekben. Senki se aggódjon, rengeteg a munka, lesz még mindenről szó gazdagon. Ákossal is látjuk még egymást. Egyelőre örülök annak, hogy a Hangyász van, jár, és Lajcsi kezei között hamarosan szedett-vedettből széppé is alakul. Erről lesz szó legközelebb.
dave.holden 2013.02.18. 00:57:26
Divi 2013.02.18. 02:33:47
whale 2013.02.18. 04:14:49
HKV Atis · http://inprov.eu 2013.02.18. 07:31:11
yenoee 2013.02.18. 09:29:07
PaOntan 2013.02.18. 09:33:21
1kutya 2013.02.18. 09:37:00
bervas · http://mt10.blog.hu 2013.02.18. 09:37:26
A 100-as benzin hatásán meglepődtem.
s4tch 2013.02.18. 09:47:43
sga 2013.02.18. 09:51:17
Egy egészen kicsikét lehetek viszont ünneprontó? Előre is elnézést érte: Ez az autó már most nagyon szép. OK, egy kicsit szedett vedett, de a kissé csálé lemezek mögött már látszik a gyönyörű vadállat. És most jön az ünneprontás: ezzel tényleg lesz szíved versenyezni? Úgy értem van (már majdnam készen) egy gyönyörű, kicsit ugyan még nyers, de brutálisan jó, és teljesen custom versenyautód. Életed nagy álma. Egyedi csővázzal, és egyedi műanyag karosszériával, nem is beszélve a műszaki tartalomról. Eszembe jut Csikós Úr dilemmája a kedves, kissé leütött, ámde megbízható és nagyon szerethető öreg autókról, és a szobrokról. Ugyanez a custom versenyautó vonalra átültetve Hacsi és Hangyász. (Tényleg ez is HH: ez direkt van így, vagy csak így sikerült?) Szóval ha úgy igazán elkezded tolni neki a pályán, akkor majd jönnek a kicsúszások, koccanások, karcolódik, törik, gatyásodik lefelé. Ez úgy gondolom elkerülhetetlen. Meg ugye ott a csőváz is, meg mindaz ami mögötte van. Minden kis vacak (és persze komolyabb) sérülést folyamatosan javítgatni, hát izé... Ezen az autón asszem nem két fillér (félre ne értsd: nem akarok a zsebedben turkálni) Nem fáj majd a szíved érte?
Bocs, egy kicsit terjengős lett, de szerintem pontosan érted a kérdésem lényegét (versenyautó, vagy verseny-szobor?), és valószínűleg már te is tépelődtél rajta sokat...
atis123 2013.02.18. 09:51:21
Azért szerintem most jön a legélvezetesebb rész, amikor reszelgetitek az autót. Sok sikert hozzá, és mégegyszer nagyon nagy gratula.
Flankerr 2013.02.18. 09:51:58
dreamhotep 2013.02.18. 10:22:52
szatyi 2013.02.18. 10:26:20
Gyerekszületéskor szokott lenni kiságy összerakó parti a haverokkal, itt nevezhetnénk garázstakarítónak. Szóval ittatok már rá valamit? :)
A posztból ömlő életöröm és szép a világ feeling meg egészen szürreális manapság. Köszönöm.
(A ÖMV benzinkutas jelenet nem egy Szőke András film forgatókönyvéből van?)
csongiaparaszt 2013.02.18. 10:29:05
Gazdagréti Jack Bauer 2013.02.18. 10:33:13
Bazdmeg:)
vancello · http://vancello.hu 2013.02.18. 10:33:43
Majd vigyázz, mert a festés után is mindig történik valami kötelező hiba, a friss szín vonzza a bajt. Nekem egy kitámasztós kisbicikli kormánya (vagyis a 4 éves pilótája) avatta fel a frissen festett kasztnit, majd a garázsban a szekrény tetejéről esett rá egy leszerelt szekrényajtó...
Make Valamit · http://make.blog.hu 2013.02.18. 10:37:42
nagyonnagyon 2013.02.18. 11:04:55
HAjrá Hangyász !
ZYLO 2013.02.18. 11:20:30
Látva az előző (nem)építő csapat kínlódását, én sem fogadtam volna arra, hogy februárban menni fog a jármű, de nagyon örülök neki.
A 14-es képen egy helikopter belseje van, nem? :)
De mi az a sárló?
bervas · http://mt10.blog.hu 2013.02.18. 11:29:27
"De mi az a sárló? "
Agyagból készült lóalak, minta bronzöntéshez?
:-)
fortworth 2013.02.18. 11:29:47
Béza Dániel 2013.02.18. 11:36:06
protézisesh 2013.02.18. 11:39:48
Az autóhoz meg nagy gratula, öröm volt olvasni! :)
Szkotti 2013.02.18. 11:44:56
Hatalmas respect Ákosnak, neked meg ideje új célt kitűzni, ez az ötéves terv teljesült...
Rocko- 2013.02.18. 11:45:58
mis 2013.02.18. 11:57:56
Prof. Dr. Ausgezeichnet Lienen-Brücke 2013.02.18. 11:59:53
Viszont hogy legyen fanyalgás is: csúnya lett a szájdpájp, de ez legyen a legnagyobb gond :)
trainmodeller · http://www.trainmodeller.hu 2013.02.18. 12:01:33
Ada 2013.02.18. 12:05:09
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2013.02.18. 12:06:50
@fortworth: jáááj mennyi nyápic legíny van a monitorok előtt aki minnyá összebőgi magát, agyam eldobom.
Virago_1000 2013.02.18. 12:28:17
- EZ A LEGFONTOSABB.
zaki82 2013.02.18. 12:29:41
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2013.02.18. 12:45:08
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2013.02.18. 12:46:34
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2013.02.18. 12:52:22
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2013.02.18. 12:53:52
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2013.02.18. 12:55:02
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2013.02.18. 12:55:49
bedo911017 2013.02.18. 12:57:24
skyrangr 2013.02.18. 12:57:48
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2013.02.18. 12:58:22
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2013.02.18. 13:06:55
junkiee 2013.02.18. 13:08:02
LanciaBacci 2013.02.18. 13:10:17
"mint a gay pride pávatoll nélkül" oké-oké, itt nyerítettem is :)
bedo911017 2013.02.18. 13:13:53
invisibility 2013.02.18. 13:16:13
Minden elismerésem!
Üdv, Tamás
LanciaBacci 2013.02.18. 13:17:49
Gabris 2013.02.18. 13:26:59
haggyadaszt 2013.02.18. 13:29:48
Azért a hátsó helyzetjelző és úgy általában a fényszórók bekötéseit átnézném, mert a hátsó lámpa is furán világít (a bal meg a jobb másképpen, de lehet, hogy a fotó csal) illetve a kiégett izzó is lehet kezdeti bekötési gond. Gyakori hiba frissen összerakott (törés, festés utáni) autóknál, márpedig a Hangyász most született (újjá)
sga 2013.02.18. 13:53:37
És még egyszer: nagyon szépótó. Gratulálok, sok örömet kívánok hozzá/vele/benne!
poa ogapo 2013.02.18. 13:56:30
zeddez 2013.02.18. 14:02:26
vagy ahhoz kicsi a tank és/vagy az injektorok kapacitása?
Ákinak meg respect ;)
hgabor98 2013.02.18. 14:15:10
bulista 2013.02.18. 14:18:58
Hurri Kán 2013.02.18. 14:30:52
:DDD
Gratulálok, jó volt olvasni ezt a posztot.
És Powered Áki előtt is emelem kalapom.
Béza Dániel 2013.02.18. 14:37:15
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2013.02.18. 14:41:01
Az olajnyomás sose mutatott, pedig fasza Stack. Rendeltem hozzá új gombát, de indulás előtt már nem álltunk neki kicserélni. Azóta otthon vár. Ettől még nem vakon repülünk, mert van két független megoldás, egyrészt a Vems saját szenzora, másrészt egy saját gombával üzemelő riasztáslámpa.
A vízhőfok tényleg makacsul felülmér, megbízhatóan 15 fokkal. Pedig fasza Stack. És a saját szenzorával megy. És kalibrálni se lehet. És mellette 15 centivel ott van a Vems saját gombája, onnan ismerjük a valóságot. Meg persze onnan, hogy ha a Stacknek igaza volna, vastag gőzoszlop jelezné az utunkat, pedig nem.
A sebmérőt végül kalibráltuk, az most remekül működik. Azóta nem akasztottam ki.
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2013.02.18. 14:42:04
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2013.02.18. 14:43:21
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2013.02.18. 14:44:24
skyrangr 2013.02.18. 14:47:58
más különben honnan tudnád a latin nevét a hangyásznak, meg hogy hosszú orra van, amit szeret a földre szorítani!? :D
(vagy éppen hogy a kanca sárlik, a tehén meg folyat :D )
Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2013.02.18. 15:02:33
"a sárló kasszírnő" Ezen viszont sokáig röhögtem! Nem ismerek embert, aki használná ezt a kifejezést, főleg nem ilyen témakörnyezetben. 8-)
Lomha 8V 2013.02.18. 15:06:19
bervas · http://mt10.blog.hu 2013.02.18. 15:29:57
A koca meg búg :-)
visszakettopadlogaz (törölt) 2013.02.18. 15:30:33
skyrangr 2013.02.18. 15:34:29
ami a giga lol, az a galamb!
mert az búgik :D
(asszem zalai tájszólás :D )
Vwiktor 2013.02.18. 15:38:07
lorincz84 2013.02.18. 15:48:58
Saratoga V6 2013.02.18. 15:59:06
Tie · http://polisztirol.blog.hu 2013.02.18. 16:42:55
A Range-hez kapható legerősebb rugó ilyen erős... igaz körülbelül 10-szer olyan hosszú is... :)
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2013.02.18. 16:52:11
junkiee 2013.02.18. 17:32:32
Hajrá Karotta! Hajrá Áki! Hajrá Hangyász!
zeddez 2013.02.18. 17:51:30
Ciri 2013.02.18. 18:16:25
A kislányom ezt üzeni neked, szó szerint: Samu nagyon cukor:)
redriot77 2013.02.18. 18:26:22
dextercapo 2013.02.18. 18:54:26
Autó-motor doktor 2013.02.18. 19:09:41
+1
scheerti · http://scheerti.blog.hu 2013.02.18. 20:13:17
Suttora 2013.02.18. 20:55:48
NperA 2013.02.18. 21:22:17
hgabor98 2013.02.18. 21:34:18
Csakokosan 2013.02.18. 22:02:33
Mit lehet ide írni??
Beszarás, k...va jó, egy álom....
Mindig fürkészem a tc-hun mikor bukkan elő megint valami a hangyászról és amikor meglátom elhangzik legbelül: NA VÉGRE MEGINT! :-))
Csak így tovább!!!
calibra91 2013.02.18. 22:17:36
Nem facebookozom, de adok egy hatalmas LIKE-ot!!!!
Annyira átéltem,hogy szinte hallottam a morajt, és a gyorsitás hangját, kint a pályán!!!
Gratula a kitartásért (12 év) és hajrá!!!!!
Bence507 2013.02.18. 22:25:36
Bence507 2013.02.18. 22:25:36
zöldi 2013.02.18. 23:16:59
:DDDDDDDD
Majdnem behugyoztam :DD
Szívből gratulálok!
Laci423 2013.02.18. 23:25:34
Pasas 2013.02.19. 02:09:32
Frick László Emlékzenekar 2013.02.19. 04:59:35
mondjuk én egy Panhard 24 BT-t Harold-osítanék [hullaszállító stílusú kombivá dizánnyolás]
img839.imageshack.us/img839/2185/panhard24bt1.jpg
thefamilyplot.files.wordpress.com/2012/11/harolds-mini-hearse.jpg
A8-asból applikált Bose HiFi-n Sosztakovics 14. szimfóniáját bömböltetve verném magam A Város utcáin.
www.youtube.com/watch?v=D4de2rKHV38
szszg 2013.02.19. 11:33:34
novothauto · http://novothauto.hu 2013.02.19. 11:41:53
A kiposztolt BMW motorra reagálnék, ha Ákos downsizing-nak szánta, szerintem elqrta :)
Viszont szívesen olvasnék a TC-n egy ilyen motor megépítéséről...meg kéne fenyegetni Ákost, hogy írjon róla.
novothauto · http://novothauto.hu 2013.02.19. 11:45:19
- Szerzet - 2013.02.19. 12:05:48
hofi601 2013.02.19. 12:53:28
Vonószem nincs az autón? Vagy csak ilyen jól elrejtettétek? Hogy fognak kirángatni a kavicságyból? :)
W123qp 2013.02.19. 13:52:08
Én inkább motor javítósat olvasgatnék...
Nincs felvétel? :-)
LanciaBacci 2013.02.19. 14:18:49
powered 2013.02.19. 16:27:40
Szia! Hat ilyen S54 motort keszitettem, ebbol harmat magamnak. A compactban szivo, a cabrioban feltoltott, es ez lett volna amolyan demo, de egyszeruen nem merem betenni es hasznalni... A cabrioban egy jelentosen szerenyebb konfig is hajmareszto dolgokat tud produkalni. Talan valakinek van ver a pucajaban hogy teliket nyomjon neki! :-)
novothauto · http://novothauto.hu 2013.02.19. 16:36:18
Szia!
Egy régebbi munkahelyemen ez teljesen átlagos méretű turbónak számított volna. Mondjuk annyi, hogy az egy kamionszerviz volt, a motorok pedig 13000 köbcentitől indultak :)
ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.02.19. 18:52:22
Ákosnak meg hatalmas respect, hát ezt teszi, ha valaki nekiál, és csinálja a dolgát.
Rám is szoktak bután nézni emberek, hogy "már kész is van"? :)
Andrew460T 2013.02.19. 18:55:05
xfile 2013.02.20. 00:10:31
Talán egyszer majd valamikor egy Ford 32-es deuce coupe...(american graffiti).De szép is lenne,ha egyszer összejönne.
Ivymike 2013.02.23. 21:42:16
:DDD
kihagyhatatlan posztok ezek, a tárgyuk és a stílus miatt egyaránt.
AUTÓNEPPER · http://autonepper.blog.hu 2013.02.25. 20:43:33
"Ez volna hát a sokkoló igazság: a Datsun Z egy huncut kis manó a kolosszális Corollához képest. Ez részben megmagyarázza, hogy miért nem lehetett mellete versenyt nyerni 9 éven át Amerikában.
Sajnos most többet nem mondhatok, talán csak annyit, hogy egyszer majd fel fog ide kerülni újra ez a táblázat. Addig is jó éjszakát."
Most már kirakhatod újra azt a bizonyos táblázatot Hacsi vs. Hangyász viszonylatban. :)
nem kéne... 2014.06.27. 01:03:57
mit gondolunk "rendes" időnek?
:)))