Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Nagyon türelmetlen vagyok, de tényleg! 2012.06.11. 21:34:38
de
de
de bunkó leszek,
nekem hat mondat leírva többet ér, mint 6 perc videó.
Főleg, ha Karotta (nem) írja ...
ciel 2012.06.11. 21:51:21
Következő túraautó bajnokira neveztél már?
GiBR 2012.06.11. 22:26:53
Hexer 2012.06.11. 23:17:48
whale 2012.06.12. 02:09:51
rugaferenc 2012.06.12. 08:08:36
hotchocolate 2012.06.12. 08:40:51
lanciabacci 2012.06.12. 09:06:18
protézisesh 2012.06.12. 10:13:04
Hexer 2012.06.12. 10:39:49
Autoepites halas resze amikor nagy alkatreszek kerulnek vegleges helyukre, es innen szamitva az aprosagokkal eltelik rengeteg ido es penz.
whale 2012.06.12. 12:44:44
Poita not Peter! 2012.06.12. 13:19:44
betula66 2012.06.12. 14:42:23
Tanulja már meg végre minden szolgáltató, hogy a fogyasztó pénzéért meg kell dolgozni, nem pedig pofázni és kioktatni!
Szerintem jó volt a videóriport, kifejezetten reális képet fest a küzdelmekről, amit egy pár soros írás nem adhat vissza.
2-More 2012.06.12. 14:53:23
Saját adat, jobb elején reccsent autó, se a lökös nem tört, se a fényszóró, sárhányó megrogyott, zárhid elgörbült, belső doblemez megrogyott, húzatás+hegesztés+az elemekre a ködölés, nem ám fényezés, brit szakműhelyben: 1500 font. 5 évvel ezelőtt. A kivitelezés minőségéről pedig képet alkot, hogy mikor szedték szét a vasat itthon, a szerelő csak annyit mondott, ez nem sufnituning, mert azoknak akik ezt csinálták, még sufnira se tellett. Mikor mutattam neki a számlát, mert megvan, dobtak egy hátast.
Szóval, nincs itt gond, vagy viritod a mukáttát, és akkor van eredmény, vagy van amennyi van, és akkor halad ahogy halad, amit meg tudsz, magad csinálsz, meg kötöd a kompromisszumokat ezerrel.
offroad 2012.06.12. 14:53:40
részemről mindegy hogy írás vagy videó, csak legyen! hajrá!
betula66 2012.06.12. 15:36:03
Amikor pedig az európai mentalitásra gondolok, abban benne van a nyugat- és kelet-európai is, hogy a brit példádra reagáljak. Mondjuk a briteknél nem csak egy ilyen munka drágább, hanem a megélhetés is.
Szemléletes példaként mondjuk, menjünk el tőlünk keletebbre, teszem azt Törökországba (vagy Indiába, Japánba, Kínába, Indonéziába, a jelen és jövő gazdasági nagyhatalmai közé), ahol a 400 Ft-os póló vásárlásakor is kapsz egy teát, mert te vagy a vevő. (Törökországban is annyit ér 400 Ft, mint nálunk, kb. 0,9l benzint.)
Amúgy meg nem hiszem, hogy Karotta az általad említett "ha én vagyok az ügyfél akkor ne mindenkinek a kurva anyját mer' én fizetek" mentalitást képviselte volna, nem is erről volt szó. Hanem arról, hogy ha a vevő kér valamit, azt vegyék tudomásul és próbálják megvalósítani, ahelyett, hogy lehurrognák, vagy viccet csinálnának belőle.
Arról ne elmélkedjünk, hogy miért keresnek annyit a szerelők, amennyit. Az orvosok sem döntenek úgy, hogy mivel kevesebbet keresnek mint UK-ban, ezért csak a betegek felét gyógyítják meg, vagy csak félig végzik el a műtéteket stb. stb. A szerelő legalább dönthet úgy, hogy nem vállalja el a munkát megfelelő honorárium hiányában.
2-More 2012.06.12. 16:01:40
Török példád azért rossz, mert a 400 forintos póló mellé hiába kapsz még egy teát, az akkor is egy kalap szar marad, viszont ez a munka semmivel nem rosszabb, mint amit egy német vagy angol szakműhely megcsinálna 10x ennyiért.
Mellesleg, nem őrá gondoltam mikor a mentalitást emlegettem, hanem ez a te hozzászólásodból süt. Mellesleg, attól még hogy a vevő kér valamit, még lehet az hülyeség, vagy irreálisan nehezen és egyszersmind drágán megvalósítható, urambocsá, felesleges. Én pl a magam szakmájában nem azt adom a vevőnek, amit szeretne, hanem azt, amire szüksége van. Meg is van az eredménye, akinek a valaga ki volt nyalva, minden faszsága meg volt betűre valósitva, az el is ment a picsába máshova ahol 1 forinttal olcsóbban kapott meg valamit, vagy a soros ökörségére este 9kor is ugranak, akinek meg megmondtam kerek perec hogy amit akar az miért hülyeség, de hogy kaphat helyette frankó megoldás ugyanannyiért vagy olcsóbban, az büdös szó nélkül jár vissza évek óta.
Orvoskérdésben alighanem elsirnád magad, ha a szinfalak mögé látnál, hogy milyen összecsapott munkát tudnak végezni. Elmondom, hogy pár fanatikus kivételtől eltekintve az húsműszerésznek a beteg egy ugyanolyan munkadarab, mint Adorjánéknak egy darab vas, vagy ötvösnek egy rúd arany.
TaaT 2012.06.12. 16:56:13
vagy megtanultak volna az emberek maguk szerelni :) (már amit meg lehet otthon)
pizo 2012.06.12. 17:13:47
Zoli
novothauto · http://novothauto.hu 2012.06.12. 19:00:58
Vagy már a fac se tudja, hogy mi volt az elején...
Hexer 2012.06.12. 19:33:58
@Poita not Peter!: Delutan 6-7 kozt mar nem illo bogetni a flexet ha szomszedok is vannak...munkajabol kifolyolag Gabor delutan-este er hozzank.
@whale: A sok szep elem es nagy darabok a muanyagos kedveert lettek beszerelve, hogy tudja ujragyartani az elso sarvedoket...
@betula66: Maradjunk annyiban hogy az auto ugy erkezett, hogy kb 1 honapnyi kasznimunka van rajta, alapvetoen minden a helyen meg a kormanymuvet kell elhelyzni es par aprosagot a helyere tenni. Ehez kepest mikor meglattam hat elszornyulkodtem es kijelentettem hogy vagy elolrol kezdjuk es egy rendes versenyautot epitunk vagy meg az arrebtolasaban sem segitek. Utolagos eggyezkedes es plazmavagas utan folyamatosan egyre nagyobb reszet ujra kellet epiteni az autonak, vagy a hanyag munka, rosz elkepzeles vagy alkalmatlan es rosz kialakitas miatt. Ez azt jelenti, hogy a masnak kifizetett munkat dobtunk a meh-be.
@novothauto: Ha rajtam mulik nem lesz emeles, ez versenyauto, sok utcai tuningauto van alacsonyabban es hasznalhato (kell a hohernak de lehet kozlekedni vele ha muszaly), ezen az auton a futomu egy adott magassghoz lett tervezve, 8cm meg boven eleg, palyara meg nem is szamit soknak. Egy normal cigis doboz magassaga.
Cel szentesiti az ezkozt, sajnos elotunk nem a megfelelo sorrendben epult az auto, ezert kell a sarvedoket ujragyartani es ezert kell a geptetot is ujragyartani.
novothauto · http://novothauto.hu 2012.06.12. 19:51:27
A 8 centin azért szörnyülködök, mert a műhely előtt kb ennyire áll ki egy csatorna lefolyó.
Ha Te építed az autót (szavaidból ezt veszem ki) akkor inkább szerintem ne olvass kommenteket.
Számomra elképzelhetetlen, hogy hogyan lehet egy ilyet összeállítani, de gondolom ti csináltatok már ilyet.
Hexer 2012.06.12. 20:10:27
Ha lemered egy golf4-octavia motorburkolatat a foldtol meglepo erteket latsz...30mm ultetessel (ez nem tuning csak ne nezzen ki ostoban egy 17-es kerek amivel azt a 20km magyar szerpenztitn lehet elvezni) 9-10cm kozt van, egy tok hasznalhato utcai auto ehez kepest vajpuga rugokkal.
Van benne valami...en meg adorjan faragjuk a vasat es neha nehez megalni hogy ne irjunk...
Ps.: kuszob 10cm magasan lesz es a motor koruli "bolcso" is. Az elso splitter nelkul a lokharito 12cm magasan van. Igy igazabol az auto kozepe a tengelyek kozt van 8cm magasan.
nagyonnagyon 2012.06.12. 21:35:14
szorítok nagyon !
2-More 2012.06.12. 21:57:31
Igaz, előtte volt csilliárd óra seggelés a fórumok előtt, sereg baromállattal való vita, veszekedés, döngölt föld kommunikációs készségű versenyzők és azok szerelőivel, úgynevezett nagy szaktekintélyekkel való információcsere, ami jórészt abban merült ki hogy azt úgy nem lehet illetve sose fog az menni, meg a bazmegelés hogy milyen drágán vettem valamit ami a gyáritól 5x jobb, bezzeg nála 2x ennyiért kaptam volna koppszériát.
Úgyhogy, én aszondom, ha az ember valamilyen szinten saját maga nem áll bele a tutiba, nem bassza össze magát, nem áll néha az aknában vagy legalább mellette, és az érdeklődés elmegy abba az irányba hogy mikor lesz má kész, az nem kóser. Tény és való, a hülyeségnek is vannak szintjei, én is 5 éve szedegetem már csavaronkánt a verdát, és elment már rá a vételár még úgy 3-4x legalább.
dzolee 2012.06.13. 00:35:43
Poita not Peter! 2012.06.13. 07:12:55
@Hexer: köszi, hogy válaszoltál és bocs, én tévedtem. Már csak az űgyfélhez való viszonyon kell csíszolni. Nézd meg a videót mégegyszer, Gábor arca mindent elárul.
enpera · http://c64blog.wordpress.com 2012.06.13. 09:23:49
kérjen sokat, számlázzon sokat, de csinálja is meg
kifizetem
de nem, olyan sincs, mert ahol sokat fizetsz márkaszervízben sem csinálnak meg normálisan semmit
2-More 2012.06.13. 10:32:10
@enpera: relativ hogy mi a sok, meg mihez képest sok. Az, hogy neked sok, persze, de azért a márkaszerviz esetén is van az, hogy nem kérik el azt a munkadijat amit kéne, mert tuti hogy megreklamálnád, hanem meghúznak máshol hogy pénzüknél legyenek. Én se azt mondom, hogy ez igy a jó, sőt, de ez van, kell még 50 év hogy ne igy legyen.
ZYLO 2012.06.13. 10:44:52
A Hangyász _N I N C S_ jó helyen.
Látszik a srácokon a beleunás és a "mindegy, hogy, csak vigye innen, hogy túl legyünk rajta" állapot. Inkább megmagyarázzák, semmint megcsinálnák.
Személy szerint nagyon sajnálom, de azt kell mondanom, nagyon meglepődnék, ha a Hangyász ITT elkészülne az elvárt minőségben és az adott határidőre.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.06.13. 11:47:37
Meg más dolog az egyedi munka, ami a mesternek is a szíve csücske.
Nem egy kategória néha.
Meg azért más egy egyszerű melót megcsináltatni valakivel, és más azt kérni, hogy szopja szét magát azért, hogy neked jó legyen.
Fizetsz mind a kettőért, de az egyik megfizethető, a másik nem annyira.
Hexer 2012.06.13. 18:56:03
Ha ezt a reszet a munkanak, amit presztizsbol vagy elvbol rakunk bele szamszerusitennek akkor az epites koltsege siman a duplaja lenne. Igy ezert epul ebben a ritmusban. De ervenyes ez az osszes autora amit keszitunk, amig nincs kesz 110%-osra nem viheti el a tulaj, ami bejott csak hibatlan allapotba, kifizetve tavozik. Egyszeru oka van, ha 10-bol egy beokad akkor tobben fognak arrol hallani mint a maradek 9 autorol ami hibamentesen mukodik.
Es ez idobe kerul!!!
Shadowbull 2012.06.13. 22:16:09
Karotta majd azbesztcsizmaban versenyez?
A hasmagassagrol szolo kis vita erdekesen abrazolja a viszonyokat. De biztos csak belekepzelem.
Shadowbull 2012.06.13. 22:17:04
a8zoli 2012.06.18. 13:26:59
itt egy szintén hangyász faragás.
gondoltam elküldöm . ;)
www.egarage.com/car-profiles/datsun-240z-hre-wheels/
freddy_m · http://feri.szikla.hu 2012.06.21. 02:24:01
a8zoli 2012.06.21. 09:47:22
www.stanceworks.com/2012/06/swedish-shakotan-erik-jonassons-datsun-240z/
Hooshee · http://hooshee.blog.hu 2012.06.27. 06:00:06
pizo 2012.06.29. 09:53:09
Zoli