Durván döngetni Dubajban - Karotta Közlöny

KAROTTAKÖZLÖNY

Nínó Karotta élete és munkássága autóbuzériában és másutt

Durván döngetni Dubajban

2010. december 22. 02:39 Nínó Karotta

Gumipróba: Michelin Pilot Super Sport

A múlt héten leugrottam Dubajba dolgozni egy kicsit. Nyögtem és sóhajtoztam, csatakosra izzadtam magam meneteken át. Rengeteg gumit elhasználtunk. A síkosítós rész nem volt nagy kaland. A vendéglátóim rendkívül nagylelkűek voltak. Porschékkal, Mercedesekkel és Koenigseggekkel villogtak. Az az egy a fura az egészben, hogy ennyi köröm volt, és egy botot se fogtam.

A dubajozást mintha Havas Henrik Kelemen Anna életrajzkötete hozta volna be a köztudatba. Ez az a tevékenység, amikor egy magyar lány kimegy Dubajba dolgozni, és pár nap múlva kényelmetlenül ül a repülőn hazafelé, de vadi új Luis Vuitton táskából kaffog a csivavája.

Dubaj az Emirátusok közül az, ahol lényegében nincs már olaj. Mivel meg kellett szokniuk, hogy vége az időnek, amikor pénz jön a földből, úgy döntött a bölcs sejk, hogy Dubaj lesz a Közel-Kelet Svájca, ami úgy néz ki, mint Manhattan, de közben Disneyland. Ezért vannak őrületes felhőkarcolók a sivatag közepén, ezért építenek mesterséges szigeteket, amik látszanak az űrből, miközben - a szó gazdasági értelmében - kilóg a seggük a burnuszból. A temérdek építkezés elvitte a pénzt, a világgazdaság összeomlott, Dubaj meg itt áll a befejezetlen műszigetekkel, a fedett sípályájával, a Ferrari-vidámparkkal, a légkondicionált utcákkal, az égig érő tornyaival és a bevásárlóközpontjaival, amik akkorák, hogy belülről a csillagos eget kellett felfesteni a tetejükre, és várja a turistákat és az üzletembereket.

És ahová vagyonos emberek járnak szórakozni, oda kell egy autóversenypálya. Ez a Dubai Autodrome. És hogy kerülök én oda? Úgy, hogy Dubaj a tökéletes helyszín, ha valaki egy sportautókra szánt olyan gumit akar bemutatni, ami körönként 1,5 másodpercet ad a konkurenciának egy Euroring rövidségű száraz pályán. Ez volna az új Michelin Pilot Super Sport.

Jártam én már Michelin-féle gumiteszten 2003-ban, akkor debütált a Pilot család, régi ismerősök vagyunk. Jó muri volt, de a részletekre nem emlékszem, mert minden emléket felülírt, amikor egy BMW-vel száguldozván a Paul Ricard versenypályán, forgatás közben lehányt az operatőr (03:47-nél).


És most lássuk, mit hozott nekünk a tudomány és a technika. A Pilot Super Sport a kínálat legteteje. Nagyjából elhelyezi a gumik táplálkozási láncában, hogy gyári elsőszerelésként jelenleg  a Ferrari 599 GTO kapható vele. Ez olyasmi, mint Kelly Brook hivatalos randinapi bugyijának lenni. Elég menő.

Honnan jön a tudás? A világ legegzotikusabb autóversenyét, a Le Mans-i 24 órást az utóbbi 10 évben az Audi hegemóniája kínozza (a tavalyi botláson kívül). Hogy ne legyen olyan gyűlöletes az egész, egyszer átnevezték magukat Bentley-nek, és akkor zöld autóval nyertek. Aztán visszaálltak Felőrlő Ezüstre. És a hiba nélküli, pusztítóan gyors kilométergyártás közben Michelineken gurulnak. És minden más győztes is, az elmúlt 13 évből.

Le Mans elég speciális követelményeket támaszt a gumikkal szemben. Idén 5410 km-t tett meg a győztes autó 24 óra alatt, ez 225 km/h-s átlagsebesség. Átlag, mint amiben benne van az is, amikor az autó áll, mert tankol. Vagy kereket cserél, mivel ezt a két dolgot tilos egyszerre. Szóval 225-ös átlag egy egész, gyötrelmes napon át. Az idei győztes Audi R15 11 szett Michelint használt el, azaz egy garnitúra 500 km versenytempójú nyüstölést bír ki. Ez elképesztően sok. És a Michelin ezt a tudományt építette most bele a Pilot Super Sportba, és jó szórakozást kíván hozzá.


Az első feladatunk, hogy egy hanyagul fellocsolt körpályán keringjünk egy Audi TT V6-tal, egyre gyorsabban, hogy érezzük, hogy mikor és milyen hevesen kezdi el a nehéz motor lehúzni az orrát az ívről. Mindezt később gázpedálrugdosással súlyosbítom, hogy kiderüljön, hogy a nagy oldalgyorsulás közbeni súlypontvándorlás mennyire hajlamos kidobni a TT fenekét. Mivel mérőberendezésként kizárólag a farpofáim és a középfülemben úszkáló három csont szolgált, így annyit mondhatok, hogy érzésre a PSS valamivel gyorsabb és élesebb volt, mint a Conti SportContact, ami hamarabb és lágyabban veszített tapadást, mint a Michelin. A Contival dögletsen alulkormányzott volt a TT (ami a V6 normális állapota), a Michelinnel mozgékonyabb, agilisebb volt a hátulja. Ennyi zsigeri megérzéssel szolgálhatok 4 kör után, további információért hívja a telejósdát.


Utána átültünk aktuális M3-makba, hogy szárazon és vízen satufékezgessünk velük. A gyorsítást kilencvenre állított tempomat végezte, a mi dolgunk a fékpedál bestiális megrúgása volt, ami után ismét a BMW vette át a tényleges lassítás feladatát az ABS ügyes modulálásával. Vízen nem éreztem a világon semmit, szárazon viszont érezhetően keményebben lassult a Pilot Super Sport. A sátorba visszaérve megnéztem a kijelzőt, és láttam is az okot. A Michelin vízes fékútban nem jobb a mai legjobbaknál, hanem pont olyan. Szárazon viszont bő egy méterrel rövidebb úton áll meg, ami ebben a tesztben 5%, az elég sok.

A sok rutinpályázás után átvittek minket a versenypálya egyeneseket és kanyarokat is tartalmazó részére, ahol 4 Porsche 911 Carrera 2 S álldogált. De mielőtt végre szabadjára engedtek volna játszani a világ egyik legjobb sportautójával, előbb elmagyarázták, mitől olyan jó a Pilot Super Sport. És hiába volt 30 fok, hiába álltak kint az állat Porschék, az derült ki, hogy ez az egész gumicsinálás-dolog marha érdekes.


Nem az a nehéz, hogy egy gumi iszonyúan tapadjon. Itt van például a Donald rágó: az ember húgának kizárólag olló segítségével lehetett eltávolítani a hajából, mégis teljesen alkalmatlan lenne egy 458 Italia alá. Az a nehéz, hogy valami tapadjon és tartós is legyen. Az egyik gond, hogy a gumi nem egyenletes terhelést kap. Amikor kanyarodik, akkor szinte csak a külső éle szenved, de az rettentően. Amikor 250-nel tép az autópályán, akkor pedig a centrifugális erőtől ki akar hasasodni, tehát az főleg a közepét öli. A versenytapasztalat azt segített megoldani, hogy hogyan lehet azt megcsinálni, hogy az 1,5 G-vel kanyarodó Koenigsegg alatt se melegedjen túl a külső él, és közben kilométerek tízezrein át tartson a gumi. Erre kellett a Twaron.

A Twaron egy aramidféle, ami minket nem érdekel különösebben. Egy fonál, ami annyit tud, hogy 5-ször erősebb az acélnál, ezért például nem megy át rajta a golyó, amikor mellényt szőnek belőle. Volt ott belőle egy rolni, elkezdtem egyre kisebb elemi szálaira bontani, de mire a hajszál és a cérna közti félútra megérkeztem, már nem tudtam eltépni, mert le akarta vágni az ujjam.


A Twaron a futófelület alatt van, és arra szolgál, hogy ne engedje kidomborodni a pörgő gumit, vagy rosszul deformálódni a nagy terhelés alatt. Így aztán a Pilot Super Sport kanyarodáskor torzuló felfekvő felülete se kisebb, mint a nyugalmi, és nem melegszik sehol aránytalanul erősen. Ettől nem fogy el a pályázáskor.

A Porschéval megtett körök mindebből semmit se mutattak meg, de az kiderült, hogy a PSS nagyon jó gumi, és ténylegesen gyorsabb, mint a versenytársak. De ezen nem kellett meglepődnünk, mert volt ott egy úr a TÜV-től, aki elmesélte, hogy ők szépen végigtesztelték mindet, azonos körülmények között, és a Pilot Super Sport messze a legjobb. Szárazon szubjektíve és mérve is a legsportosabb, leggyorsabb, a legrövidebb fékúttal. Vízen holtversenyben van a legjobbakkal, a Conti Sport Contact 3-mal kacskaringós vízenjárásban, és a Pirelli P-Zeróval vízen fékezésben, sőt, attól pár centivel ki is kap. A Michelin rokonszenves magabiztosságát dicséri, hogy nemhogy a TÜV-re merték bízni az összehasonlítást, hanem ráadásul nekünk úgy válogatták össze a teszteket, hogy minden számban a legközelebbi versenytársat szerelték fel, nem a legbénábbat. Azaz nem a mai élmezőny aljával, hanem a legtetejével versenyeztettek minket. Hisznek a termékben.

A PSS úgy tud egyszerre pályagumi és közúton is használható közlekedőabroncs lenni, hogy az autó közepe felé eső belső oldala és a külseje két különböző anyagból van. A külseje korom-elasztomer erősítésű gumikeverék, ami nagyon erős és kopásálló, pláne ugye a már említett Twaron-övön ülve. A belseje meg egy lágyabb, tapadósabb mix, ami kimondottan a vízkiszorításra és a nedves tapadásra optimalizált. Ettől aztán kínozhatjuk versenypályán, kenhetjük esőben az Autobahnon, és mégis szép egyenletesen teljesít, és lassan fogy. Még mindig lenyűgöz, hogy mennyi tudomány van négy fekete rondaságban, amiből az ember jellemzően megveszi a legolcsóbbat, hiszen úgyis elfogy. Miközben minden, ami az autóval történik az úton - úgy értem tényleg minden - ezen a négy kerek vackon múlik.

Jó, nem mentem Gallardóval, mert elromlott. Jó, nem vittek Koenigseggel, mert bezárt a pálya. Oké, nem ültem a Gumpert Apollóban, mert nem jutottam be. De vitt az SLS AMG-vel a Michelin tesztpilótája, és végigmutogatta, hogy az AMG milyen szempontrendszerrel elemezteti velük a fejlesztés során a gumikat, és mik a számukra fontos tulajdonságok. Röviden: villámgyors reakció, azaz apró kormánymozdulatra azonnali ívmenet, lineárisan felépülő kormányerő, 160 km/h-s, éles sávváltásnál semlegesség, és végül a vezetési hibák tolerálása. Az egész beszélgetés legérdekesebb része az volt, amikor megkérdeztem a tesztpilótát, hogy honnan tudja, hogy amit érez, abból mennyi a gumi, és mennyi a futómű. Hogy azért kenődős-e a kanyarbejáraton az autó, mert túl lágy az oldalfal, vagy azért, mert puha az első gátló nyomófokazati csillapítása? És tudják, honnan? Sehonnan. Azt mondta, fogalma sincs, hogy mi min múlik. Ő úgy tekinti, hogy az autó az adottság, bármilyen is. És ehhez képest kotyvasztják a gumit, amíg mindenki boldog nem lesz. Azt hiszem, ettől drága egy AMG SLS. Meg egy Pilot Super Sport.

A nap vége korrupciós célú élményautózás volt. A mezőnyben 911-esek, M3-asok, TT-k, Alpina B5, Lambo Gallardo LP560-4, Ferrari 458 Italia és hasonlók szerepeltek. A válogatás tematikus: a gumifejlesztést a Porschével, a Ferrarival, az M GmbH-val és az AMG-vel közösen végezték, mert ezeken az autókon jön ki szériában a Pilot Super Sport, bár jövőre simán megveheti bárki a Zsigájára, ha van alá minimum 18-as felnije. A nap érdekes tanulsága, hogy az összes autó, kivétel nélkül mind automataváltós volt. Helló, 2011, viszlát, kuplungpedál. Nyikorgó emléked szívünkben örökké él.


Szóval ott  ültünk ezekben a súlyos sportautókban. Felhajtottunk a sokezer lovas, százmilliós értékű konvojunkkal a pályára. Feszes rendben, felvezetőautók mögött keringtünk, bekapcsolt elektronikával, mintha Kásáséknak szinkronúszniuk kellene pólózás helyett. De ha az emberre azt a csapást méri a sors, hogy Dubajban egy 911-esben kell egy Lambo mögött cirkálnia kétszer három körön át, viselje méltósággal.

76 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.12.22. 09:07:18

"A múlt héten leugrottam Dubajba dolgozni egy kicsit."
De szar neked, mindjárt megsajnállak ;) :D

Jó volt a stílus, hányoznak már az ilye élvezetesen és érthetően megírt cuccok!

Perkele 2010.12.22. 09:14:05

igazi hiénás ajándék, sőt, egyenesen főnyeremény lett volna, ha valakit kiviszel magaddal. jövő karácsonyra valami hasonlót javasolnék :)

Dr. Kix 2010.12.22. 09:17:56

A kérdés már csak annyi lenne: te is kényelmetlenül ültél visszafele a gépen, de új Luis Vuittonnal? :-)

Bocs!

newnt55 2010.12.22. 09:19:57

Biztos nem egyedül ment. Egyébként biztosan nagyon jó gumi a Michelin Pilot Super Sport, ebben a szegmensben ez el is várható. Csak a Michelin Pilot Super Sport-ot választanám ha szupersportautóm lenne. A Michelin Pilot Super Sportra az életemet is rábíznám. Főleg ha Dubaiba hívnak tesztelni.
Conti és Pirelli alja söpredék, gagyi.

f0CuS 2010.12.22. 09:26:35

Jó cikk! Ilyenkor irigykedek igazán az autós újságírókra :)

lg-m 2010.12.22. 09:28:43

Azt bezzeg el akarod sunnyogni, hogy megszabadultál végre a francia hulladéktól? :-) Hol a post róla?

Negrogo 2010.12.22. 09:33:38

Nekem nyaron csak sima PS2 van fent 235/40 R18 meretben es total mas dimenzioban lehet kozlekedni vele. Nagyon jo gumik ezek. Meg persze dragag.

f0CuS 2010.12.22. 09:33:53

Azt hiszem, amint lesz egy olyan grafit szürke Koenigsegg-em, veszek rá ilyen gumit! Addig marad a fentebb említett gagyi Pirelli :D Bár lehet a magyar utakhoz ez túl jó gumi lenne...

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2010.12.22. 10:09:57

Akkor lenne ez igazán szép, ha téligumikat teszteltek volna ott:)

Lolalal 2010.12.22. 10:14:50

azért tuti fájhatott a szíved, hogy ott volt ennyi istenkirály autó mint az agera meg a 458 és erre egy fostos 911-el szúrták ki a szemed...

P12_dCi 2010.12.22. 10:16:42

Hmmm, kár, hogy 18" a legkisebb méret.

Rigaváz 2010.12.22. 10:54:51

ez a karotta meg a bazsó 2 ritka irritáló faszkalap

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2010.12.22. 10:55:25

Ha majd beállok a dízel fasztrámmal az új gumikkal egy mezei gumishoz,hogy likas akkor majd meg tudja foltozni?

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2010.12.22. 11:05:15

@Kix: 10 kemény év után az iparban már nem fészkelődik az ember egy könnyű dubajozás után.

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2010.12.22. 11:07:54

@newnt55: Biztos olvastad azt a részt is, ami arról szól, hogy elég jók a versenytársak is, sőt, bizonyos számban jobbak is. A TÜV teszteredményei a poszt alján lévő indafotós csíkban láthatók, úgy a 4., 9., 10. kép. A TÜV-öt nem vitték Dubajba, nem volt elég nagy gépük.

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2010.12.22. 11:08:56

@lg-m: Te, megnyúzlak, ha tiszteletlenül beszélsz Csudálatos Bálnakiborgról. Maj megírom, ha itt lesz az ideje.

Co2 2010.12.22. 11:18:53

az a jó, hogy a kereskedőknek szóló ugyan ilyen tesztet a közép-kelet eu országokét még a nyáron az egyik osztrák oamtc pályán rendezték...ebből is látszik, hogy újságírónak jobb lenni mint gumi nagykeresnek :)

hoseman 2010.12.22. 11:18:58

"A múlt héten leugrottam Dubajba dolgozni egy kicsit."

..a burj khalifa körül kubikóótál vagy mi??...oszt megfizettek rendesen?..kell még ember??..

Irodai Patkany · http://officespace.blog.hu 2010.12.22. 11:19:06

Bevezetőn szétröhögtem magam, zseniális :D

Co2 2010.12.22. 11:25:50

@Co2: hopp hülyeséget írtam az nem a "Super" sport volt csak a sima, sorry megkövetem magam!

Jirzsij 2010.12.22. 11:42:39

Dubajban Nínózott a Karotta :))
Pöpec a blog! :)

=Daniken= 2010.12.22. 11:45:41

Jó cikk!!! Úgy látszik, Téged is elvittem a Michelinék, csak Te megírtad a pr cikket is, nem úgy mit az Orosz Petya, aki cserébe Porsche Carrerea GT-ket fotózott, meg sikoltozott bennük:-)))

én azt is szerettem, de cserébe itt a cikk is meggyőző, sose volt Michelin-em, de persze tudom miért jobb mint a többi.
A Bridgestone neve az tiltólistán volt?:-DDDD

pharmanord (törölt) 2010.12.22. 11:46:53

Megjavult az inda?? Vagy csak nekem működött?

ChPh 2010.12.22. 11:48:32

Klafa, arról nem volt szó, hogy így mennyivel könnyebb a gumi mint az acél szál erősítésű?

Vagy attól még az acélszálak maradtak, hogy ez az új anyag megjelent?

Feltham 2010.12.22. 11:58:43

En Lifestyles gumit hasznalok a verseny pitonomon es az egyaltalan nem tapad, megis sokszor nyerek vele.
Egy jo gumi legyen vekony es csusszon!

Sam8888 2010.12.22. 12:09:59

Ázzeg ez de jó lehetett. Kíváncsi lennék bennem mi maradna meg az egy napnyi tömény adrenalinlöketből. :D Nem elég, hogy Dubai, de még versenypálya és sportautók aah.
Amúgy jó cikk. (Yokohama Paradaval nem mérték össze?)

muranyi 2010.12.22. 12:32:57

A Ferrari vidámpark nem Dubai-ban van! Csak a pontosítás kedvéért.

Ejoy 2010.12.22. 12:53:33

Hogy a francba éri meg a totalcar-ból bárkit is kiutaztatni, etetni, altatni a világ másik felére? Ráadásul, semmit nem tudtunk meg a gumikról, mondjuk itt nem is fogunk, csak ha átveszik az ADAC tesztjét...
Biztosan én vagyok az irígy kutya, de inkább nevetségesnek tartom az egész promó tesztet.

Szendwich 2010.12.22. 13:01:05

Hát vannak ott durvább dolgok:
www.youtube.com/watch?v=JS8t7HPQ_SE
(van fent egy rakás videó ahogy éjszaka a pályán tolják neki)

A 10 másodperces autó fogalma is más:
www.youtube.com/watch?v=JYAfRaJKy0c&NR=1 (1:21-től van a durvulás)

Fideszman 2010.12.22. 13:25:10

@Ejoy: jó helyre kell benyalni

wsx 2010.12.22. 14:00:45

@Ejoy:
Az egész a reklám kedvéért van! Ha Somogymogyoródra vitték volna tesztelni a gumikat, akkor valszeg nem cikkezne az egész világ erről, mert ugye nem gondoljátok, hogy csak a Karotta írt olyan stílusban, hogy a gyengébb idegzetűeknek már megártott az irígykedés?

herrmann 2010.12.22. 14:55:57

tenyleg csak tudomanyos erdeklodes, nem para ekkora orral dubajban havajozni?

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2010.12.22. 15:23:33

Ejoy, Nagymagyarmagyar: azert Dubaj a helyszin, mert ott van decemberben meleg es versenypalya. Egy ilyen nemzetkozi termekbevezetesen, ahol aprankent a fel vilag ujsagiroi atporognek, ezek a fontos szempontok.

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2010.12.22. 15:26:31

Herrmann: a Kozel-keleten meglehetosen altalanos a nagy orr. Irisz-szkenner volt a repteren, es talan elobor-szkenner is, de ezek szerint atmentem.

Hurri Kán 2010.12.22. 16:11:47

Nohát ha még senki nem mondta volna, ezt a Karotta gyereket én mennyire utálom! Hát csak megszületni volt neki nehéz :)))

Biztos nagy élmény volt, eccer én is kipróbálnék egy ilyet, akár úgy is hogy csak visznek ezekkel a vasakkal...

megint 2010.12.22. 16:20:27

Egy "termékbemutatóról" igen nehéz úgy írni, hogy az ne tűnjön reklámnak, ennél többet nem lehetett kihozni belőle, jó cikk lett, kicsit több autó elfért volna, de hát mint olvastuk nem volt lehetőség a próbára.
Lolala, örülnél te mint majom a farkának ha egyáltalán beengednének egy 911-be.

Brevis 2010.12.22. 17:56:34

@Nínó Karotta: Jól értesült információval rendelkezem, ha azt mondom, hogy már túl adtál az Avantime-on? Sajnos akkor nem tudtam megvenni mikor voltál szíves megmutatni, de remélem jó gazdihoz került.

w a s d 2010.12.22. 18:02:51

Hát inkább feleáron valami koreai... És azt még esetleg emberi autókra való méretben is meg lehet venni.:D

biker_kolee 2010.12.22. 18:28:57

Öcsém, ennyi tipikus magyar f@szt, akik itt verik a nyálukat arra, hogy kijutott Karotta erre a bemutatóra, ők meg nem.

Forduljatok fel.

Akinek meg nem inge..

Na, jó, megyek is, felrakom a PSS-eket.. :)))))

Magyar[HUN] 2010.12.22. 18:57:56

Lassan, tagolva írom le: U-T-Á-L-L-A-K!:D Nem picit vagyok irigy rád:D Még nem késő, hogy autós újságírónak tanuljak:D

Geza16V 2010.12.22. 19:40:06

Karotta, a Ferrari-vidámpark Abu Dhabiban van. ;)

Rigor Mortis 2010.12.22. 19:47:09

Ez a Twaron-szál azért már nem olyan nagy újdonság. Kb 15 éve léteznek Kevlar-erősítésű radiál abroncsok. A biciklimen vagy 5 éve ilyet használok :)

Darázs Csaba 2010.12.22. 20:19:41

Egy hete keresek 2010-ben gyártott 245/70 R16 gumikat egész Mo. területén megvétel céljából, eddig kemény 2 darabot találtam, Matador "márkájú"-t.

Tök hasznosnak tartom a Michelin Pilot SuperSport cikket akkor, amikor átlagos gumit sem tartanak a kereskedők. A "betelefonálok a nagykerbe - jajj, csak januárban lesznek nyitva" mondatoktól már borsódzik a hátam.

HammerHat 2010.12.22. 20:30:43

Ariel Atom? Elise? Xbow? Hogyan teljesítene ugyanez könnyű autókon? Szintén a mezőny legélén? Nagyon tetszik!

Krisi 2010.12.22. 20:36:09

gondolom arra a legbüszkébbek, amikor pár éve amerikában elmaradt a F1 futam, mert az über király mislen gumik nem voltak biztonságosak :)

mondjuk ezt én sem írtam volna bele a cikkbe, mert akkor jövőre nem hívnak :D és az nem lenne jó, mert Karotta cikkeket szeressük.
(autók közül amúgy mind híg fos, egyedül a V6-os TT kéne manuál váltóval, ha egyáltalán létezik olyan. najó, M3-as is még határeset :)

v_a_lucky 2010.12.22. 20:59:16

Karotta: a cikk tetszik.
A kommentekre adott válaszaid még jobbak!

v_a_lucky 2010.12.22. 21:01:19

az "elobor-szkenner" maga a csúcs :)

mv3 2010.12.22. 21:37:56

Ha bármikor szükséged lenne egy hasonló úthoz mikrofon belógató emberre, esetleg derítőre, számíthatsz rám. Cserébe olyan stabilan követem az eseményeket, akár egy analóg lejátszó hangszedő karja.

Egyébként külső szemlélőként Dubai egy teljesen értelmezhetetlen városnak tűnik, nagyjából csak az olyan koncepciókat gyűjtik egy halmazba, amelyek megvalósítása első körben közel lehetetlen feladat. Gondolom ül otthon a sejk, és külön élvezi, ha a mérnökök zavartan toporognak és tiltakoznak. Az is elképzelhető, hogy az udvartartásában kihullott ősz hajszálakat külön albumba rendezgeti.

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2010.12.22. 22:34:44

@v_a_lucky: Köszönöm, az orvostudomány valóban bámulatosan fejlődik.
@mv3: Köszönöm a szíves ajánlatot, de ezek egyszemélyes bloggermelók, az is örömteli, hogy egyáltalán egy embert kivittek. A több személyes stábok szép munkája marad a TopGearnek.

HJani2 2010.12.22. 22:44:42

"A nap érdekes tanulsága, hogy az összes autó, kivétel nélkül mind automataváltós volt. Helló, 2011, viszlát, kuplungpedál. Nyikorgó emléked szívünkben örökké él."
Ezalatt mit értettél?...Nemsoká tényleg csak emlék lesz a manuális váltó?
Egyébként valóban jó a blog,mindig nézem,hogy írtál-e valamit... :)

bardocz 2010.12.23. 00:08:27

@Rigor Mortis: Úgy tűnik autó gumiknál ez még újdonság.

Jónak tűnik ez a gumi.

@Darázs Csaba:
Te biztosan otthon maradtál volna inkább, hogy áh, bocsi srácok, de itthon gumit sem lehet venni, nem hogy ilyet.
Idióták ne legyünk már.

bardocz 2010.12.23. 00:10:44

@Nínó Karotta:

Azt nem tudnád megcsinálni, hogy a következő postjaid teljes tartalma ne legyen kint a főoldalon, hanem csak az első bekezdés mondjuk, és egy tovább gomb? Nem kéne annyit görgetni, talán egy picivel még gyorsabban is töltene be, bár ezt lehet nem lehetne észrevenni. Más blogokon ez elég jól működik.

freddy_m · http://feri.szikla.hu 2010.12.23. 00:48:34

Megosztanál egy belső infót? Lesz még post a zamat blogon?

Puma86 2010.12.23. 01:05:45

csak az íze kedvéért.. én mult tavasszal neveztem be Goodyear Eagle F1 Asymetric gumikra 225/35 R18-as méretben egy Ford Pumára.. :)) Érdekelne, ez a csúcstechnika mennyivel kerülne többe darabonként mint annak a 45pénz darabonként körüli ára.. Mondjuk már ígyis némileg túl van gumizva az autó.. és egy szezon után nagyon nem kéne lecserélni de mégis mennyivel fájna többe?

(ja mellesleg olyan gumi nem lesz ami a belső élén keményebb /ha a majom tuningosok mint én/ túlméretes kereket tesznek ne nyalja el hamarabb a közepét? :))

zöldi 2010.12.23. 07:17:21

Hú, apám, jó cikk, jó gépek, szép volt!

w a s d 2010.12.23. 11:20:20

@F/: Hű, ezt "benéztem". Kb. ugyanannyi a különbség a "valami koreai" meg a Michelin között árban nagyobb méretben, mint kisebb méreteknél, és nem százalékosan értve.

Grifter 2010.12.23. 11:48:13

"Úgy, hogy Dubaj a tökéletes helyszín, ha valaki egy sportautókra szánt olyan gumit akar bemutatni, ami körönként 1,5 másodpercet ad a konkurenciának egy Euroring rövidségű száraz pályán. Ez volna az új Michelin Pilot Super Sport."

Tehát 1,5 másodpercet ront az idején? Aztafú :D

waffen55 2010.12.23. 18:09:25

Karotta! Szívesen venném ha az újévben többször kapna (ÍRÓ)görcsöt a kezed...!

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2010.12.23. 22:49:47

@HJani2: "Nemsoká tényleg csak emlék lesz a manuális váltó?"
- Igen. Felülről lefelé pusztul kifele, de mivel a robotizált mechanikusakkal és dsg-kkel még az európai szbvány szerinti fogyasztások is alacsonyabbak tudnak lenni, így végük lesz. Azt mondom, még 10 év.

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2010.12.23. 22:51:24

@bardocz: Nem látom hasznosnak ezt a megoldást. Nem értem, mi lenne az előnye, így kényelmesen elolvasható egyből a friss poszt, nem kell kattogtatni, és újabb oldaltöltést kivárni.

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2010.12.23. 22:52:28

@freddy_m: Most kérdeztem Mrs. Karottát, és azt mondja, lesz. Előbb szül egy kicsit, meg ilyenek, és aztán visszaül a bloggerszékbe.

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2010.12.23. 22:54:46

@Puma86: Árat nem tudok mondani, de úgy rémlik, hogy a Pilot Sport 2 szintjén lesz. A belül kemény gumi nem praktikus megoldás, csak annak jó, aki viszonylag nagy negatív dőlés mellett csak egyenesen szeret menni. Fura egy kombó.

(hero) 2010.12.24. 13:12:23

Az olvasónak (és most az olvasón van a hangsúly) tök mindegy mennyit szerepel benne egy 911, vagy reklám szaga van a dolognak, esetleg pontosabb összehasonlítást kap a gumikkal pro-kontra (nem, nem a zenei műfaj) Az olvasónak jó tollból kell írás és ha az épp egy rozsdás Fiat Panda legalább örül, hogy nem ő szenved vele(esetleg lélekben adogatja a villáskulcsot az aknába), ha pedig nyálcsorgató sportkocsikról, hát.. hát akkor csorgatja nyálát is hozzá...
Sok tehetséges író van itt, mond miért ilyen ritkán esik be jó anyag?

bardocz 2010.12.24. 13:20:47

@Nínó Karotta:
Akik régebbi postokat akarnak olvasgatni, nem kell végigtekerniük annyit. Meg úgyis érdekelnek itt mindenkik a hozzászólások, azokat meg csak akkor látni, ha meg van nyitva az adott post.

ChPh 2010.12.24. 21:34:32

@ChPh: mist ilyen hülyeséget, vagy ilyen lényegtelen dolgot kérdeztem? :D

bardocz 2010.12.24. 22:59:41

@ChPh:
Szerintem autóguminál nem számít annyit az a kevés megspórolt súly.

Puma86 2010.12.26. 14:10:42

@Nínó Karotta:

És valóban fura kombináció.. de a gyári nem állítható geometria, és az eredetitől (dekoráció miatt) jelentősen eltérő kerék néha összehoz ilyen furaságokat.. :)

Utcán többször találkoztam iyennel, hogy csak a belsejét nyalta el.. :-/

Sam8888 2010.12.27. 10:26:55

@bardocz: Már hogyne számítana! Rugózatlan tömegnél hatványozottan számít a súly!!!
süti beállítások módosítása