Kétnyelvű olvasók, szevasztok! - Karotta Közlöny

KAROTTAKÖZLÖNY

Nínó Karotta élete és munkássága autóbuzériában és másutt

Kétnyelvű olvasók, szevasztok!

2010. június 08. 08:59 Nínó Karotta

Tudom, hogy végtelen mennyiségű információval lógok még nektek Hangyász-ügyben, de most mégis az történt, hogy egy angol nyelvű fórumba írtam pár rövid posztot a dolgok állásáról. Ennek az a szimpla oka, hogy a Hybridz.org a földkerekség egyik legjobb fórumcsoportja, ahol kizárólag magamfajta Datsun-kendácsoló hülyék laknak, és rengeteg tudomány gyűlt már össze a témában, bennem meg felébredt a lelkiismeret, hogy adjak vissza valamit oda, ahonnan kaptam. Ezért az a tervem, hogy oda is dokumentálom a folyamatot, csak kompaktabb formában, külföldiül. Ha valaki akar látni pár képet a Hangyász műanyag pályaruhájáról, kukkantson át. Ja, és ott van a világ legszexibb motorja is.

Sajnos regisztrálni kell, hogy látszódjanak a képek, de két kattintás. Aztán belehúzok mindjárt itt is. Annak a 4 embernek üzenem, aki átkattint, hogy inkább ide kommentezzen utána, hogy ne az amerikai fórumba gyűljön a számukra titokzatos hottentotta halandzsa. Reszkessetek, termeszek!

23 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sopánka76 2010.06.08. 09:09:36

Megérte a regisztrációt!
Gyönyörű lesz ez!
Milyen széles a nyomtáv így hátul, meg elöl?

Leadfoot 2010.06.08. 09:52:51

"the body work looks amazing, except for that old ugly G-nose Thingy."

:-DD

Salvatore Bonanno 2010.06.08. 09:55:09

Lusta vagyok, megvárom itt az infókat. :-)

1ns0mn14 2010.06.08. 12:22:02

Ja a lustaság nagyúr. Mi inkább megvárjuk a jól megszokott oldalon a saját adagunkat. (:

footballer 2010.06.08. 12:32:51

Csatlakozom az előttem szólókhoz:)

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2010.06.08. 15:27:22

Átkattintottam, elolvastam a szöveget, de nem regisztráltam. Pedig érdekel, csak fórumokon nem szoktam regisztrálni. Se külföldin, se hazain.

Lacko46 2010.06.08. 17:48:04

Gábor, ez nagyon durva lesz!
Azt azért remélem, hogy nem marad teljesen gyári ez a motor. Ha nem is Tomei leömlő, de valami kisipari csak lesz rajta, ugye? Az ITB szintén alap dolog, már csak a hang miatt is...
A gyári ECU nem fog problémát okozni (input hiánya)? Véleményem szerint, lehet, hogy érdemesebb lenne egy standalone eszközre váltani.

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2010.06.08. 19:28:20

@Lacko46: Az a baj, hogy ez egy saját zsebből finanszírozott folyamat, nem szponzorpénzen makettkodás, és a fotón látható ITB-sor 4 tengellyel, 2 leömlővel és egy önálló motorvezérlővel már önmagában több pénz, mint a komplett motorom és váltóm. Ennyit pedig most nem tud érni, bármennyire vágyom én is rá. Meg akkor ugye már kéne egy rendes hengerfej-gépmunka, pár titán szelep, rendes szeleprugók, akkor már a hajtókarokat is illik rendesre cserélni és felcsalni egy kicsit a kompressziót. Ennek a harmadából kijönne egy kompresszor, egy intercooler és egy piggy back vezérlő, és ugyanott lenne az ember. De egyk út sem reális, csak hangosan gondolkodunk.

Lacko46 2010.06.08. 20:26:10

@Nínó Karotta: Igen, "sajnos" tudom milyen az, amikor az ember saját pénzen épít autót Magyarországon.
Az ITB-problémára van egy kiváló alternatíva, bár megköveteli a barkácsolási kedvet mindenképp. Jómagam Honda CBR 1000RR ITB sort faragtam 4AGE-re. Az egész project kb 30 ezer forintból megállt és szerintem jobb lett, mint a blacktop, silvertop ITB. A leömlőt én szintén magam állítottam össze, bár nyílván ez már talán valamivel magasabb szakmai felkészültséget igényel. De van sok jó kipufogós cég kishazánkban...
A motorvezérlő dolog manapság már nem kerül annyiba, mint régen. A Megasquirt csináld magadnak kitjei meglepően olcsón beszerezhetők a tengeren túlról. Aztán csak egy weller pálka és némi vezeték szükséges az összeállításhoz. Nincs is annál jobb, mint amikor az ember a maga által összekendácsolt vezérlőegységgel először indítja az autót.
Nekem az a tapasztalatom, hogy egyik engine swap sem működik tökéletesen a gyári ECU-val. Főleg egy CAN-BUS rendszerű autónál okoz problémákat a különböző egységek hiánya. (ESP,ABS,A/C stb.)
A turbo, kompresszor jó dolog, de ha komolyat akarsz, akkor az sem olcsó. 1,5 barnál kezdődik az élet. :) Az N/A motorok egyébként is jobb karakterisztikával rendelkeznek a pálya használatra. Az viszont tény, hogy egy izmos erőforrás nagyon drága tud lenni.

RWD 2010.06.09. 00:02:15

Regisztráltam a fórumra, szívfájdítóan gyönyörű lesz :)

TJZ 2010.06.09. 10:11:37

Regisztráltam, megérte! Gyönyörű lesz a Z, nem kötekedésképp, de leszámítva az orrot, bár nekem valahogy semelyik megoldás nem tetszik, valahogy egy szavakkal megfogalmazhatatlan kombináció lenne az igazi :D
Egyébként tényleg elsőosztályú az üvegszálas munka az autón, látszik hogy tényleg szívvel lélekkel készül az autó.

Hard-X (törölt) · http://hard-x.hu 2010.06.10. 00:22:59

Karotta!
Találtam még 1 Hangyászkát, ha valaki vállalkozik olyasmi dologra, mint Te, megteheti, tessék itt a link: veteranapro.hu/szemelygepkocsi/4808-letszamcsokkentes-kerti-szorny-rt-nissan

Szerintem megérne egy próbálkozást, bár nem tudom, milyen állapotban van a kicsike...

Üdv!

angelday 2010.06.10. 15:30:17

Megnéztem a hivatkozott angol nyelvű oldalt (bár nem regisztráltam be), egészen elképesztő nördizmus, korábban csak videojáték témában láttam hasonlót és meg voltam győződve arról, hogy teljesen egyedi a Super Mario playert követő kamera rendszerének részletes elemzése. Most már azon sem lennék meglepődve, ha balett előadóknak és építészeknek is lenne hasonló fórumuk.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2010.06.11. 21:40:54

@Jovanotti: Hűha, nagy a csábítás, hogy ezt a videót most azonnal feltegyem az indavideóra, mert mocskosul jó:)

Jovanotti 2010.06.12. 20:00:02

@scheerti: Tedd azt , lássák minél többen :)

Sam8888 2010.06.14. 18:24:02

Biztos jó gép lesz, de így szerintem nagyon elveszti a veterán jellegét a 180sx futóművel, meg a 350z mocival. :(
A moci mondjuk még hagyjám (nekem is veterán korú autóm van és egy picit modernebb motor lesz benne), de a futómű... Háát majd kiderül mi sül ki belőle, azért szurkolok nagyon. (Amúgy nekem a lakatolás 3 hétnek indult és 7 hónap lett belőle, most lett kész.)

Leslie_ · http://driftgarage.blog.hu 2010.06.15. 10:20:04

ez a silhouette racer lényege, nem lesz érzékelhető a típusidegen futómű és a motor sem. max annyiban, hogy nem vödörfelnik teszik szélessé a tengelyeket, hanem maga a geometria.
nem áltattuk magunkat rövid határidőkkel. most gyógyul a kezemen a heg, még pótolnom is kell más munkafolyamatokat és alkatrészeket is várok.

kariking · http://ralialfa.blogspot.com 2010.06.15. 11:57:23

@Nínó Karotta: Azért ne feledjük a sorrendet sem versenyautó építésnél. Elöször féket, aztán futóművet csinálj. Aztán majd a végén ,amikor már megy az autó vezetése is és tényleg nem hiányzik más, na akkor lehet motort építeni... Nem csak a legéletbarátabb de a legolcsóbb is ez az út.

zöldi 2010.06.21. 07:46:19

Igen fájin gép lesz ez. Nekem a hosszú orral tetszene, amilyen az ebayes képen van, de ízlésről nem vitatkozunk.
Most igazán nem tudom, mit várjak jobban. Vályi turbós nagypókját, Csikós posztját a borsózöld Merciről, vagy ezt :D

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2010.07.06. 14:44:58

De, a hangyász rendszertanilag nem Aardvark, azonban az Aardvark is hangyász, amennyiben hangyával táplálkozik. És mivel mindkét hangyaevő, a földi malac és a hangyász is aránytalanul nagy ormánnyal bír, így éltem a fordító alkotói szabadságával, és mindkét nyelven a jobban hangzó fajnevet választottam a rendszertani pontosság rovására, Linné bocsássa meg nekem.
süti beállítások módosítása