Éjszaka fent lenni nem is hülyeség - Karotta Közlöny

KAROTTAKÖZLÖNY

Nínó Karotta élete és munkássága autóbuzériában és másutt

Éjszaka fent lenni nem is hülyeség

2009. január 31. 22:35 Nínó Karotta

Ez nagyon fáj.

Ez volt a tárgya a levélnek, amit Tóth Zoli küldött a minap. Üres volt, csak egy link volt benne. 

Streetdrift in Tokyo

A link egy egy riportra mutatott. A riport arról szól, hogy a szerző Japánban elmegy egy éjszakai rendezvénysorozatra. Azaz csak úgy elindul, és egyik dolog követi a másikat. Hol egy kis gyorsulás, hol egy kis tuningtalálkozó, aztán egy kis drift.

Kiderül, hogy az illegális streetracing valójában megtűrt elfoglaltság. Úgy működik, ahogy egy egészséges társadalomban illik a dolgoknak (pedig a japán attól elég messze van, állítólag), azaz az érintettek nem baszkurálják egymást feleslegesen. A gyorshajtók igyekeznek nem láb alatt lenni, nem megölni egymást és másokat, és ha jön a rendőr, abbahagyják. Cserébe a rendőr nem keresi rajtuk az izzókészletet és a láthatósági mellényt. Érti, hogy mások mókáját elcseszni önmagában nem egyenlő a társadalmi értékek védelmével.

Én a magam részéről továbbra is a versenypályát ajánlom tiszta lelkiismerettel, mert hiába tetszene elvileg egy ilyen mulatság, a személyes tapasztalat az, hogy előbb-utóbb mindig felbukkan egy közveszélyes idióta gyerek, aki a fogalmatlan, észnélküli vadulást választja rekreációs elfoglaltságnak. Nem is tehet róla, az emberi egyedfejlődés során mindenki előbb lesz bátor, mint ügyes.

Kurva jó kis cikk, ajánlom. Én is ott lettem volna. 

Tokyo: Underground Street Racing Paradise

Címkék: lapszemle drift
11 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sopánka76 2009.01.31. 23:03:15

Bizony jó! Klassz lenne / lett volna ott lenni!

Rocko- 2009.02.01. 00:04:25

hááát. japán nagyon messze van. nem is maga az ilyen jelleg, hanem a mentalitás hiányzik nekem.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2009.02.01. 09:17:25

Összetartóbb társaságokból a közveszélyes idióta gyereket elzavarják, hogy máshol dobja be magát az árokba.

Én is ott lettem volna, főleg azért, mert nem sok igényes tuningautót láttam még:)

XJS · http://www.ae86.hu 2009.02.01. 10:08:03

Szervezettseg, fegyelem, az hianyzik. Idehaza nem dobja ki magabol a tarsasag a renitenseket, inkabb feladja a programot, sajna.
Sok-sok evvel ezelott voltak a "hagyomanyos" pentek ejszakai illegalok, amik eleinte a Polusnal gyulekeztek, az esemeny kodneve shopping volt. Par sracnak nem tetszett, ezert egy nappal elobb kezdtek el ott talalkozni, kodneve preshop lett. Ez a csapat inkabb a beszelgetos, egymas autojat nyalazos brigad volt, mint a streetracerek. Aztan addig addig, mig vegul mar szerdankent kellett talizni, hogy veletlenul se keveredjen a kornyekre ott es akkor versenyezni kivano embertars. Aztan a csendes beszelgetos parkoloban acsorgokat is elkezdte baszogatni a rendorseg...Egy ideje mar nem jarunk ossze, gyerek, csalad, rendorok, miazmas...
Csak azt akartam mondani ezzel, hogy itthon is meg lehetett csinalni ezt, nyilvan skyline-ok es drift nelkul meg akoriban. De volt ott huzott 20V quattro, VIP-style BMW, tultoltott Uno turbo, turbos Civic, NSX, Eclipse, MX-5, Corvette, RX-7, Firebird, Integrale, Alfa, R5, stb...

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2009.02.01. 16:42:21

Hát ja. Fejlettebb autós kultúrákban másként van. És nem is kell messzire menni, Olaszország nagyobb városaiban csak az átkelés egy szlalomverseny komplexitásával vetekszik :)

Egyébként ahogy átpörgettem az Initial D-t meg a Wangan Midnight-ot, egyszer csak azon kaptam magam: "és hol vannak itt a zsaruk?"
A rendőrök is tisztában vannak vele, hogy a szervezett csapatok vigyáznak a környezetükre. Összehangolt kommunikációs rendszer, már messziről tudják jelezni, ha a mókába "bezavarni" készül egy átlagos közlekedő és akkor egyszerűen megállnak, megvárják míg elmegy, majd újra kezdődhet a móka.

Érdemes lenne erről egy szociológiai tanulmányt írni, hogy hogyan is alakult ez így.

Negrogo 2009.02.01. 22:22:34

nekem eleg volt ha este 10-11 utan kilincsel elore csapattama bomossel par orat mikor a nagy havazasok voltak. mas vilag van ott. nem minhta szaraz aszfalton gondot okozna megcsinalni de a penz amibe kerulne a kopas az gondot okozna. ami meg azt illeti aki ezt megteheti 100-bol 1 ha sajat maga dolgozott meg az autoert es tarjta fent. vmilyen gazdag csalad sarja...unatkozik es erre kolti a rengeteg penzt. ez igazabo ilyen mese-alaom vilag szamomra medzsbox autokkal (mar ami a csicsas festeses, neonos autokat illeti)

a valos elet szagu az volt mikor lefizettuk a hokotrost anno, hogy a matra egyes ut szakaszain csak vekonyan turjon azt is a korlatra majd osszejott egy 20 fos tarsosag mar ami az autok szamatt illeti es egymas utan szepen lehetett driftelni. de ma mar persze ez sincs...no mind1.

TóthZé 2009.02.05. 08:38:30

Ha már a Japánban kéne menni topikról esik szó, csekk disz:

noriyaro.com/?p=1817

Karotta, ez Neked fog fájni, amiért előre is elnézését..

TéZé

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2009.02.05. 18:30:56

@TóthZé: Ne keserítsd meg feleslegesen az életét, itt egy kép az elérhető valóságról (azért a jobb felső sarok mindkettőt üti :))

kepfeltoltes.hu/view/090205/P1050420_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

szatyi 2009.02.17. 08:52:55

Előfordulhat-e, hogy tegnap éjszaka a visegrádi szerpentinen egy hasonló megmozdulásban szerepelt egy szürke-narancssárga csíkos Ae86 a másik tizenvalahány betyár mellett? Sokáig néztem a műsort az ablakból, aludni nem tudtam, a ház előtt, a fogadónál volt a gyülekezés a kör előtt. Az egyik celicának elég karcos motorhangja volt és semmi alapjárata. Este tíztől fél tizenkettőig tarthatott a játszás, és nagyon pipa voltam miatta. Ugyanis az én mr2-esem éppen finomhangoláson volt a szomszéd faluban a szerelőnél. :)

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2009.02.17. 15:36:31

@szatyi: Nos, volt dolgom arrafelé, a beteg nagymamámnak vittem Neocitrant. Hallottam róla, hogy egyesek felelőtlenül száguldoznak a havas szerpentineken, de ettől elhatárolódom. A személygépjármű célszerű helyváltoztatásra szolgál, szórakozni a könyvtárban kell. Én se siettem volna úgy, ha nem féltem volna, hogy kihűl az ital.
süti beállítások módosítása