A Douglas Adams féle valószínűtlenségi hajtómű egyensen a végtelenbe röptetne minket egy ilyen esemény hallatán: találtunk egy megdöbbentően ép Elnöki Donort.
A Karotta Közlöny hivatalosan köszönetet mond Wick olvasónak és J.F. kollégának, amiért értesítettek, hogy egy távoli Alfa szervizben felbukkant egy ex-libanoni követségi autó, ami kísértetiesen emlékeztet a Gloriára. Másnap megnéztük. Hihetetlen, de ez tényleg egy Datsun 280C, azaz a Gloria rendes limuzintestű változata, valamivel szerényebb felszereltséggel és hagyományos tetőoszlopokkal.
Ráadásul alig rozsdás és teljesen üzemképes, nagyjából végtelenszer jobb állapotban van, mint amilyenben az Elnöki volt a megtalálás napján. Bandi, a tulajdonos Alfa-szerelő lelkesen mesélte, hogy amióta hozzá került, csak keresztben csapatott vele. Ennél kevésbé nyomasztó hírt is hozhatott volna, de mit számít mindez, ha az autó működik, nesztelenül suhan, és az enyém. Muszáj volt megvenni, és bár önálló életet sose élhet majd szegény, de ketten a restaurált Gloriával csak kitartanak az örökkévalóságig.
Másnap elhoztuk. Szegény jó Tomitsu, aki a próbarendszámot hozta, végigasszisztálta az indítási procedúrát, köszönöm, köszönöm. Két óra pusztító didergés sem volt elég ahhoz, hogy mind a 6 hengert állandó munkára kényszerítsük, de már az 5 működővel is mennyei volt vezetni. Pont amilyennek elképzeltem: pinpongasztallal szörfözni egy lágyan hullámzó baracklekvártengeren.
Pihepuha, agyonszervózott pereckormány szálkásra(!) kopott fából, fölényes nyomaték, semmicske teljesítmény, nulla zaj. Imádtam minden másodpercet, még sose élveztem ennyire az utat Indiánékhoz. Náluk aztán mind beültünk, rácsodálkoztunk a teljesen mechanikus, de automatikusan önhangoló és memóriás rádióra, és megrökönyödtünk az 1999-ig vezetett szervizkönyvön. Különösen az els? oldal volt vicces, rajta a kombi, a hard top és a szedán tollrajzával; szürreális volt felismerni, hogy megvan a teljes sorozat.
A Gloria szebben kárpitozott belül, kicsit több extrával, az új szedánban viszont sokkal szebb a kormány és lenyűgözöbb az egyébként formára szinte azonos gyári rádió. Ezeket átrakni nem bűn, olyan, mint kétpetéjű ikrek közt a véradás. Nagyjából. Az viszont nem helyes veterános szemlélet, hogy áttesszük az Elnökire a szedán amerikai lökhárítóját, lámpáit és hűtőmaszkját. De áttesszük, három okból. Egyrészt mert a Gloriáé girbegurba és nehezen javítható. Másrészt mert az amerikai pusztító lökhárító sokkal jobban megvédi a pótolhatatlan többi alkatrészt, mint az esendőbb eredeti, és ez egy gonosz világ. Harmadrészt mert sokkal jobban néz ki.
Így tehát minden műszaki akadály elhárult: ha a sors is úgy akarja, és Indiánék tudnak egy kis időt szorítani a nagy titkos tévés projektjük mellett az Elnökizésre, akkor a május 6-ai youngtimer találkozón végre kikocsizunk az álmélkodó közutakra. Ámen.
goldenAXE 2006.03.14. 00:05:43
omm 2006.03.14. 08:47:25
scheerti 2006.03.14. 08:57:58
Sledge 2006.03.14. 09:41:37
Field 2006.03.14. 10:43:25
Mókus Örs 2006.03.14. 13:23:36
Jay Leno kismiska hozzád képest, barátom!
Nem baj, van még más youngtimer autóötlet is kicsiny hazánkban, tarsolyban e.
Viva la Transporter!
Laci 2006.03.14. 13:44:45
Gratula a géphez, a lehetőségekhez képest jónak tűnik! :)
Leon 2006.03.14. 13:59:00
bastet 2006.03.14. 14:02:09
omm 2006.03.14. 14:09:11
jan84 2006.03.14. 17:34:09
Különben meglepően jó állapotban van az új kocsi. És milyen szép a Datsu logó, nomeg a kormány! Azonnal tegyétek be az Elnökibe :-D
scheerti 2006.03.14. 18:34:34
Field 2006.03.14. 19:33:14
baowah 2006.03.14. 19:47:35
en talaltam egy fiat x1/9-et 26 000 szlovak koronaert (kb 7x szorzas a ft-hez) egy kedvesen mosolygo ciganycsalad birtokaban.
rezeg a lecem, hogy koltekezni kezdek, a hazatepiees meg huzzon a sunyiba.
omm 2006.03.15. 09:28:20
rowi 2006.03.15. 10:14:44
LogX 2006.03.15. 12:13:23
omm 2006.03.15. 12:36:51
Danee 2006.03.15. 17:36:58
monyilló 2006.03.15. 22:48:14
h0mbr3 2006.03.16. 11:33:48
Furuholmen 2006.03.16. 15:36:30
Tiszteletem Árpádföldről. :D
Ivan 2006.03.16. 18:33:49
omm 2006.03.17. 09:00:19
scheerti 2006.03.18. 21:29:08
omm 2006.03.20. 13:09:48
Farkas Árpád 2006.03.20. 15:29:24
jan84 2006.03.20. 18:19:35
Wick 2006.03.20. 18:36:57
Nem. A CUV a Jóságos saját rendszáma volt, ugyanis magyar papíros.
De gyanítom hogy se a műszaki sem a zöldkártya nem volt érvényes, Bandit ismerve, ilyen apróságokra nem szokott adni :-)
Kár hogy nem voltam ott amikor mentél érte. :-)
fastcar 2006.03.20. 22:36:30
Ez is egy Alfás embertöl jutott megérdemelt helyére! :)
Wick 2006.03.21. 18:00:07
meg is akartam jegyezni tegnap (nem tudom mért nem tettem), hogy emlékeim szerint az Elnöki meg Tőled származik, aki szintén nem vagy ismeretlen az Alfás körökben :-)))
Tiszteletbeli Nissan-osnak választalak Bandival együtt :-)
omm 2006.03.22. 09:44:07
(a múltkor bejött)
Penny 2006.03.22. 14:37:36
omm 2006.03.22. 17:44:34
scheerti 2006.03.22. 19:42:31
omm 2006.03.23. 09:38:45
scheerti 2006.03.23. 10:16:24
omm 2006.03.23. 11:15:28
omm 2006.03.24. 08:02:53
Gery 2006.03.24. 08:06:42
bastet 2006.03.24. 11:34:58
scheerti 2006.03.24. 20:41:22
Legkésöbb április 22.-én lesz új post ugyanis akkor megint lezárják a várost a bringások a föld napja alkalmából.Bochkor és Boros megint gyilkolásra szólit fel,agresszív bicajosok hada lepi el a várost akik csordában felvonulnak. szoval arról lehet hogy fogunk olvasni.
ja és aki nem hisz nekem annak itt a link:
http://criticalmass.hu/node/392
Máté 2006.03.24. 21:31:48
extremjani 2006.04.25. 01:25:19
az én Datsun Cedric 280C-m 1979-es (330-as sorozat), de sajnos márnem olyan szép mint 4 évvel elelőtt, amikor megcsodáltad (Gábor) az Üllői úton, ugyanis mostanában kényszerűségből járok vele és asok "jóképpességű" autós kollégánk üti vágja ahol éri--nem tisztelik sem a korát, sem a szépségét--, a gyönyörű jelvényeit pedig lelopkodták! Hát ez vár arra itt, aki valami szépet és egyedit szeretne véghezvinni!
Hello! 2006.10.16. 17:37:05
Will you send this car to JAPAN ?
Thanks,Hiroshi,
szir 2006.11.06. 19:40:33