Reszkess, Keiichi Tsuchiya, jövünk. Tízegynéhány autó, főleg BMW E30-ak, pár gyönyörű Capri, Sierra Cossie és Keiichi (mert nekünk is van kejcsink) és Norba Hachirokui zúztak ma délután az Euroringen.
Végre rendes pálya, rendes kanyarok, rendes bukótér - drift, ahogy a nagyok csinálják. Ott álltunk a pálya szélén Fenyő fotográfussal (figyelem, pompás galéria!) és Loop_1 ügynökkel, és nekem határozottan az volt az érzésem, hogy ez egy olyan nap, amire majd 15 év múlva szépiaszínű emlékképként gondolunk vissza. Hogy mi ott voltunk, amikor valami elkezdődött.
Például aláírtuk az egyesületté alakuláshoz szükséges íveket. Közben ábrándos tekintettel néztem azokat, akiknek van működő autójuk is az elmebajuk mellé. Nem állítom, hogy olyan volt, mintha egy kész sporteseményt figyeltünk volna, de nem nehéz odaképzelni 50 pár pőre combot, hatalmas dudákat, fényeket, színes matricákat és párezer embert, ráncos-morcos japán zsűritagokkal a kanyarok felett. Te is zigótaként kezdted, aztán nézd, milyen szépen tudsz már blogot olvasni számítógépen.
Lelki szemeim előtt egységes színű VFTS-ek drifteltek tökéletes összhangban, turbók süvöltöttek és karkaszok robbantak szerteszét egy nagy, vidám népünnepélyen. A drift csodás, mert visszahozza a füstöt, zajt és a cirkuszt a nép orra elé, hogy az autósport ne csak a korpásodás elleni samponok reklámjáról és az Electrolux és a RedBull sivatagi átkeléséről szóljon.
Mellékesen beigazolódott és megdőlt egyszerre, hogy Európa AE86-a az E30. (Hogy ami Japánban a Corolla GT, az itthon a régi 3-as BMW). Beigazolódott azért, mert tényleg sok van belőle, tényleg nagyon jókat lehet vele autózni, és tényleg meglepően olcsó hozzá ez-az. Láttunk kettőt is a kettővel ezelőtti M5 315 lóerős motorjával, rettenetesen erősek, és a motor és a váltó 1700 euró Németországban. Ez alig több, mint a fele ilyen teljesítményű 20V a Corollához, amihez aztán soha többet nem kapni alkatrészt sehol.
Akkor miért ne vegyen mindenki BMW-t? Mert pár tulaj meggyötört tekintete és csikorgó vallomása alapján a rendszeres használat drága és temérdek szívással jár. Mert az E30 is elromlik, némelyik viszonylag gyakran, és olyankor elég drága. Sok kis biszbasz, jeladók, madzagok, mifene, és 15-20 év módszeres pusztítása együtt. Kérem, fáradjon a kasszához. Nyilván mindenki azt tudja utálni, amije van - hallottunk például tönkrement Toyotáról is, ugye. Akárhogy is, remek kis nap volt. Ha legközelebb is dízel Audival, utasként érkezem, megeszem az első eldurrant radiált, esküszöm.
AE86_Z 2005.11.13. 12:08:57
Sajnálom, hogy kimaradtam a dolokból, de úgy döntöttem néhány évre szögre akasztom a "bukót"!
Remélem a jövőben sokat fogom látni majd itt ,jó kis AE86omat, melytől néhány napja megváltam! :(
Üdv,
Z
Field 2005.11.13. 13:05:15
CAPRI-3 2005.11.13. 23:54:10
jövőre már a nevemhez méltó típussal kezdünk, de asszem Sunya (sárga capri) révén találkozni fogunk még addig.
mindenesetre valóban nagyon jó nap volt és tényleg elkezdődött vmi.
lajoska 2005.11.14. 07:42:22
omm 2005.11.14. 08:25:57
Hát kérlek, az utóbbi időben hanyagoltál minket egy kissé, de ha ezt az időt a Prazident-re és az AE-ra költötted, akkor okés. Mi van velük???
szpidro 2005.11.14. 13:26:58
Én csak lesem a fotókat, jó kis buli lehetett! Legközelebb elmegyek én is egy 944 társaságában.
üdv. szpidro
Gratula a szervezőkbek és a résztvevőknek!
Norba 2005.11.14. 17:48:37
Kell ennél több?!?!:)
Köszönettel:Norba
Norba 2005.11.14. 17:49:27
Kell ennél több?!?!:)
Köszönettel:Norba
marusz 2005.11.14. 18:05:08
Field 2005.11.14. 18:43:08
Zora 2005.11.14. 18:49:04
Csak gratulálni tudok mindenkinek a szombati nappal kapcsolatban. Kifogástalan volt minden, vigyáztatok egymásra, nem történt semmi gubanc és az autók is haza értek épségben! Én úgy tudom, hogy csak Ádi AC-ja mondta be az unalmasat.
Ami a lényeg:
- Tegnap Ádiéknál elhatároztuk, hogy csinálunk egy komoly drift anyagot! Ehhez viszont mindenkitől kellenének a felvételek. Norba, Keichi, Ádi és Radir felvételei már elérhetőek a számomra, ezekből már sok fenn csücsül a gépemen bedigizett formában vágás nélkül. Szükségem lenne azonban mások felvételeire is, hogy Ők is többet szerepeljenek az elkészített anyagban. A forgatókönyv már a fejemben van, Norbával +beszéltük, és über faxa lesz, megigérhetem.
Kérlek titeket keressetek meg mailben, hogy a részleteket +beszéljük, a lényeg, hogy vágatlan felvételeket kapjak és az autókhoz tudjam párosítani a szereplőket! :)) zora@volvo4xx.hu
ui: Karotta, te is toljál anyagot ha tudsz!
btcc 2005.11.14. 20:09:42
Van egy Fredrik Sørlie nevű norvég gyerek szintén egy AE86-ost gyötör. Érdemes megnézni!!!
http://www.gunstig.no/Drifting-revebanen-fsr.wmv
btcc
karotta 2005.11.14. 21:33:30
Saab 99 blogpost is lesz valamikor, csak a többire sincs rendesen idő.
Eredtileg ráadásul úgy terveztem, hogy eladom, mert messze túl nagy az állatkert nélküle is, de aztán másként alakult. Annyi pénz ment bele, amennyit képtelenség megkapni érte, akkor meg már inkább megtartom. Ez ugyanis legtöbbször működik, és lehet vele közlekedni télen.
A technikai bajokért és törött linkekért elnézést, a Közlöny alatt most más motor dolgozik, és vannak kisebb zűrök.
scheerti 2005.11.15. 08:14:12
fengshui 2005.11.15. 14:16:08
karotta 2005.11.15. 14:17:47
karotta 2005.11.15. 14:22:42
karotta 2005.11.15. 14:23:21
CAPRI-3 2005.11.15. 21:17:10
az, hogy ennyi eszetek van, magánügy, de másokat nem kell bíztatni.
másrészt lehet vitatkozni rajta, de sztem a csúszkálás nem drift, nem csapatás.
ettől függetlenül csúszkálni is jó.
arabok 2005.11.16. 09:19:10
scheerti 2005.11.16. 20:12:37
mindenki a maga életével játszik. elhiheted hogy senkit nem rugdostam rá a jégre és vertem bele a fejét ha nem akart csuszkálni.szerintem mindenki fel tudja mérni hogy ez még bevállalható dolog e vagy sem. ennyi erővel ne közlekedj télen autóval mert bármi bajod lehet. amugy meg a 30 centis jégre a tehervonatot rá lehetne engedni még azt is elbirná. de ha véletlen beleszakadnál a jég alatt lévő 40 centis vizbe biztos komoly bajod lenne.
maty 2005.11.16. 20:14:15
az élet igazsságtalan
bazsó elvihetnél egy körre autókázni...
kisokos 2005.11.16. 20:34:40
gondoltam tőled kérdezek mert mégiscsak tied a blog,de másoktol is szivesen várok indokokat! szóval a nagy kérdés: MIÉRT VESZ MINDENKI JAPÁN VERDÁT?
tényleg annyival jobbak mint más országok produktumai? erre tényleg kiváncsi vagyok! és az vesse rám az első követ aki ezen még sosem töprengett el rémálomból ébredve,verejtékezve....:D
Field 2005.11.17. 18:47:27
videkicsavo 2005.11.17. 23:55:16
nezzetek inital D - t Drift anime
egy AE86 a foszereplo! vicces nagyon!
(bocs) :)
Zora 2005.11.19. 12:59:06
!!! DRIFTER WANTED !!!
Kérlek titeket, hogy mindenki írjon egy levelet nekem névvel, címmel, telefon számmal aki szeretne az egyesületekben tag lenni. A lényeg, hogy minél több emberke jöjjön össze. Ha ez megvan megtartjuk az 1. közgyűlésünket ahol minden részletet megbeszélünk!
Eddig már 34 fő jelezte részvételi szándékát!
Nem feltétel, hogy tudjon driftelni az illető, lehet pártoló tag is akár, de azért ismerje a sportágat! A levélben lehetőleg az autó tipusát is irjátok le és bármilyen építő jellegű ötleteket is várnék. Ha van kapcsolata valakinek médiával, nagy cégekkel, akiket meg tudunk "támadni" azt is közöljétek!
Köszönöm!
Zora
zora@volvo4xx.hu
{f=67}
Peti 2005.11.20. 17:22:41
scheerti 2005.11.20. 18:13:27
wolfblind 2005.11.20. 19:09:09
Mikor lesz a következő, LADA-t már izzítom. Magyaroknak sztam a LADA a megfizethető drift autó, tehetősebbeknek meg a BMW. Szívem szerint én is AE86-ot vennék, de nem lehet nagyon kapni az országban max. 1-2db-ot amik elég széthulott állapotban vannak:(.
Szuszu 2005.11.20. 19:31:30
CAPRI-3 2005.11.20. 23:26:11
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9124321
pl itt.
talán majd lesz levlista, idővel médiában is, de ahhoz még sokmindennek kell összejönnie.
néhányan már elég keményen dolgoznak az ügyön, FULL RESPECT nekik!
szerdán pl alapító gyűlés, részletek a linken.
Zora 2005.11.22. 12:19:14
November 23-án, szerdán, szeretettel meghívunk az első hivatalos DRIFT közgyűlésre, melyet XI. ker. Bartók B. út 76. szám alatti
Rolling Rock Café különtermében 19.30 kezdési időponttal tartunk meg.
A közgyűlésen, amennyiben megfelelő létszámmal képviseljük magunkat,úgy akár több egyesület megalakulása is lehetséges, de az Első Magyar
Drift Egyesületet megalakulását, mindenképpen kitűzzük!
Napirendi pontok:
- az egyesület(ek) megalakulásának kimondása
- az alapszabály megbeszélése, annak elfogadása
- tisztségviselők megválasztása (támogató hozzászólások, javaslatok alapján)
- célok, kitűzések megbeszélése
- partnerek, támogatók toborzásának megbeszélése
- média, közszereplés kidolgozása
- nemzetközi kapcsolatok felvázolása
- hivatalos versenyszervezés körülményeinek megbeszélése
- bírói képzés
- versenypályák lehetséges helyszínei
- népszerűsítés, toborzás, II. drift bemutató megszervezése.
- Weboldal
Regisztráció: zora@volvo4xx.hu (név,cím, tel., autó, nick név)
Üdvözlettel:
A szervezők
Adamo_sx 2005.11.22. 15:14:45
Mi van az SX-szel? Azért az is egy elég jó driftautó ;-) Talán még a Toyo-val is felveheti a versenyt...
Adamo
Zora 2006.01.23. 17:17:05
2006 Január 31.
Rolling Rock Cafe, különterem
XI. ker. Bartók B. út
19.00
Minden egyesületi tagot és új érdeklődőt szívesen látunk!
Regisztráció új tagoknak: zora@volvo4xx.hu
(név, cím, tel., autó, nick)
Pártoló, autóval nem rendelkező érdeklődők is írjanak!