Hangyász hétfő 27 - Szinte kész a váz - Karotta Közlöny

KAROTTAKÖZLÖNY

Nínó Karotta élete és munkássága autóbuzériában és másutt

Hangyász hétfő 27 - Szinte kész a váz

2012. július 23. 20:55 Nínó Karotta

Anyám, ez az első bejegyzés, amit már te is olvashatsz. Tudom, egy keményen túlszívott Woody Allen sem szorong egy fiát féltő anyánál különben, de ennyi vas közt talán már nem tereh látni egyszem magzatod.

karotta_sanodokan.gif

A múlt héten gazdagon termett a fémfa. Alighogy elkészült a rendes X az ajtóba, máris kapott a Hangyász még egy A-oszlopot. Minek? Fejreesés ellen, állítólag a Slovakia Ringen szállt már fel úgy autó a dombon, hogy tetőn landolt. Márpedig a Hangyász gyors lesz, és az alapfelépítése alapján aerodinamikailag inkább szárny, mint horgony. De majd ezen is segítünk, erről később.

datsun 260Z tube frame 27 20

A kettőzött (igazából a gyárival együtt triplázott) A-oszlop lassan minden modern versenyautóban elvárás, és mivel már van gyerekem, nem kell a látszatbátorságommal hirdetni a kövér kolbászt. Aki látott már 70-es évekbeli japán karosszériaoszlopot, nem is nagyon fog csodálkozni. Amerikában egy ilyen pálcával marokkózni se ülnének le.

datsun 260Z tube frame 27 2

Megkezdődött továbbá a lemezmunka. Egyrészt kapott egy 3-as lemezt a váltóalagút eleje. Emögött tudna szétrepülni a lendkerék és a kuplung. Minden tiszteletem az amerikai kisiparé, ahonnan az előbbi kiváló versenyalkatrészek származnak, de 35 év alatt annyira a szívemhez nőttek a bokáim (nem közvetlenül, hanem a törzsemen és a lábaimon át), hogy nincs kedvem kockáztatni. Aki nem tudja, milyen az, ha egy lendkerék szétrobban, tekintse meg ezt a pompás, happy-endes videót. Aztán képzelje el hosszában álló motorral. Nna.

Mivel annyi embernek ígértem már meg, hogy viszem a Hangyásszal, hogy taxizhatnék is vele a fővárosban, ezért kapott páncélt az utasoldal is. Érdekes lemez még az a sarokelem, ami az A-oszlop és az oldalsó X találkozásához került.

datsun 260Z tube frame 27 22

Remélhetőleg ennek sem lesz semmi dolga soha, de az A-oszlop merevítésén kívül arra van, hogy támassza az itt még kicsit íves felső ajtó-X-szárat, és arra késztesse az első futóműtornyokat tartó csöveket, hogy inkább ők hajoljanak. A csővázban ugyanis az az izgi, hogy nem pusztán merevnek kell lennie, de célszerűen merevebbnek kell lennie az utas körül, mint messze tőle. Ezt nem ragoznám túl.

datsun 260Z tube frame 27 24

És ha mindez klassz, még klasszabb, hogy percekkel ezelőtt érkezett Hexer Zolitől emailben pár kép, ami formálódó tűzfalat és általános belemezelődést mutat.

IMG 20120723 190645

Ezzel még messze nincs vége a feltalálós időszaknak, például egyelőre egyikünk számára sem triviális, hogy végül hogyan lesz teljesen elrekeszthető a motortér az utastértől, amihez én elég makacsul ragaszkodom, de a lényeg (diszkréten erősödő dobpergés, fanfárok, majd jobbról, luftballonmellű amazonok által fújva belépnek a harsonák): a vázszerkezet ezennel kész.

IMG 20120723 190657

Drága olvasók, alig merem leírni, de ez az utolsó olyan hét, amikor még pőre acélt nézhettek, a Hangyász ugyanis szerdán elmegy Lajcsihoz fényeződni. Az ám, két nap múlva a Nemzetközi Ebbőlsoseleszautó Nagydíj örökös várományosa a saját lábain állva, végleges magasságában, kormányozható módon elmegy újra megszépülni.

datsun 260Z tube frame 27 12

Fényezésnél többről lesz szó, Lajcsi ugyanis egy új orrot is szab majd a csodaszép régi helyett, míg én egy távoli sarokban, tétova mozdulatokkal, halálos komótossággal pöcsölve megpróbálom elkészíteni a kompozit splittert, fenéklemezt és diffúzort.

Ha jövő héten nem találkoznánk, beleragadtam az üvegszövetbe örökre. Kívánjatok szerencsét. Ja, és aki valaha beülne, kezdjen fogyózni.

57 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

... ... 2012.07.23. 22:30:08

ON: woow állat lessz!!!
OFF: a legutóbbi TV adás utolsó két zenéje mi volt ???

Rocko- 2012.07.23. 22:41:44

tetszik ez a pesszimista átgondoltság, nem is értem a korábbi negatív felhangokat.

WesT 2012.07.23. 23:31:37

37 nap? Most már megvárom a végét! :P

zöldi 2012.07.23. 23:47:42

Hejj, micsoda varratok, ebbe én is beülnék :)

paradoxx 2012.07.24. 00:03:02

Annyira körbezártszelvényeztétek a váltót, attól még ki lehet majd venni ugye, ha másnem a motorral együtt? Nem lenne jó, ha flexelni kéne minden szereléskor :)
Amúgy drukkolok, kiváncsi vagyok mit tud majd a gép.

Matyi21 2012.07.24. 00:41:29

Most akkor mikor lesz megint autós buli a Slovákiaringen??

tailor13 2012.07.24. 03:33:11

Egész autóformája van már :) :) Csak így tovább!

Szerény véleményem szerint, a 3-as lemezzel nem vittétek túlzásba a védelmet. Ami a videón szétszállt, és vitte a komplett elejét, zárhidat, mindent, azt gyanítom, a 3-as lemez nem fogja meg. De ne is legyen szükség ilyenekre! :)

Kíváncsian várom a videót az első próbakarikáról :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.07.24. 06:09:20

" a Nemzetközi Ebbőlsoseleszautó Nagydíj "

:D:D:D:D:D

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2012.07.24. 06:27:27

Miért kell az új orr amúgy? A vázszerkezet miatt?

Schütii 2012.07.24. 07:17:17

Éljen soká a sufniban, oszlopos fúrón kikönnyített RACING lendkerék!

Szűcslaci 2012.07.24. 07:29:01

A Szlovákiaringen a GT autók szállhatnak el, mivel a szárnyfelületük kevés és van diffúzoruk. 250+ tempónál a dombnál elemelkednek, a diffúzor hatása megszűnik, a szárny kevés - ezért. Be is raktak egy lassítót emiatt a domb elé. Ez a veszély szerintem ezt a vasat nem fenyegeti.

Schütii 2012.07.24. 07:35:09

Objektíve ez egy kellemes pályaautó lesz, de mint csúcsfegyver csütörtököt fog mondani. Egyszerűen elvérzik a koncepció a biztonság oltárán. Félreértés ne essék, messze nem ebgondolat az irha mentése, különösen nem az családapai státuszban, de a versenyeket nem azok nyerték soha, akik a biztonságot kiemelt tényezőként kezelték. Szubjektíve meg ne legyen igazam, Bazsó verjen szarrá mindenkit a pályán, még a stopperórát is!

Mérges 1234 2012.07.24. 07:38:20

Karotta

Súlyáról tudni valamit???? Remélem azért könnyű maradt valamennyire, mert akkor nem lesz versenytársa a gépnek.

xt198 2012.07.24. 07:38:21

@Szűcslaci: nemm feltetlen kell ehhez gt auto... m3 e36 gyari... 1500valamennyi kg +2 normal ferfiember sulya, 180as temporol a domb tetejen fekezve mar picit elemelkedett...

Mérges 1234 2012.07.24. 07:44:26

@Mérges 1234:

Jut eszembe, ahol a biztonság nem indokolja, felesleges belemezlni, vagy csak szegecelt alu lemez kellene, vagy valami szénszálas borítás, talán ezzel is lehet 10-20 kg nyerni. DE úgy látom mr késő.

Schütii 2012.07.24. 08:25:36

@xt198: Valószínűleg egy MTZ traktor is elemelkedene a dombtetőn 180-nál, ekével a hátulján. De nem az elemelkedés a legnagyobb gond, hanem az hogy közben a aerodinamika tetőre rakja a járművet, már amelyik elég gyors és elég aerodinamikus.

mv3 2012.07.24. 08:44:23

1. Gratulálok az anyukádnak az internethez/wifihez. Így közelről nézheti, milyen remek vénája (gyüjtő és vissz vonalon egyaránt) van a fiának a világhálón is.
2. Mennyire skrizofén együttállás, belül csupa rideg, funkcionális szöglet a vasautó, miközben kívül egy popmás-formás köntösben gyönyörködnek a nézők. Olyan, mint egy nulladik szériás próba terminátor, belül fémváz, bár ezen még kívül nem élő a szövet, de már hat az emberi érzékekre.
(Az autók körül eleve sok a furcsaság, például, ha egy csomó fémalkatrészt úgy raknak össze, hogy egyszercsak egy üzemképes motor lesz belőle, a sok szervetlen anyag közös mozgatásának a hanghatásától elolvad és lúdbőrözik a magunkfajta, hogy húú, de szép hangja van, igazi sorhat, V8, stb. Miközben ha kirakom a mosogatógépből az evőeszközöket, hiába csörömpölnek, nem érint meg.)
3. Kedves Karotta, szerdán légy szíves vigyél magaddal mobilt, mert ha beszippantja az alsó végtagjaidat a rosszindulatú üveggyapot, a felsőkkel irányított segélykiáltásodra mentőexpedíció formációba szerveződhetnénk itt páran. És persze Bear Grylls után szabadon: kulacs és kés is legyen nálad, ki tudja, mikorra érünk oda.

SZPTRSZB 2012.07.24. 09:17:12

Kár parázni,a többlet súly miatt! Legfeljebb Karottán könnyítünk szénszálas művégtagok alkalmazásával. Akkor a lendkerék védőburkolatot is mellőzni lehetne. Az üvegszálazással meg óvatosan, gusztustalan egy munka tud lenni. A műanyagos embered előtt meg le a kalappal, nekem az első héj változat is nagyon bejött. Jó munkát.

Skulo · http://politoxi.blog.hu/ 2012.07.24. 09:19:02

Nya! Jelentem a személyemben egy újabb kisemlősrajongó csatlakozott a táborhoz.

4 és fél óra alatt végigrágtam magam a teljes folyamon, a filmeken és a kommenteken. Nem akartam már a régi témákba beleugatni, de azért a heggesztéses vitánál rendesen viszketett az ujjam. ;) De nem, már nem már látszik, hogy mennyivel jobban odafigyelnek a srácok a varratok külcsínyére, illetve, hogy legalább szépen jelenjenek meg a képeken. Ezért, illetve a most már szépen látható merevítések miatt amúgy is okafogyottá vállt a dolog.

Egyébiránt GYÖNYÖRŰ lesz/már van ez a kocsi! Imádom, már most, már amennyi látszik belőle. Piszok jó lett az a hátsó ív, majdnem magamhoz nyúltam amikor írtad, hogy megint nem jó a magassága. Szóval csodaszép, szebb, mint bármelyik "konkurens", pedig hol van még a késztől!? :)
Már az első felbukkanása -a TC OT Exp.- óta egészségügyi vattával kell törölgetnem a nyálat a klaviatúrából.
Jó mulaccság férfimunka ez, így is, úgy is.

Szóval kitartás! Éljen a Datsun!

Skulo · http://politoxi.blog.hu/ 2012.07.24. 09:27:47

ui.: Beülnék és vékony vagyok! :)

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.07.24. 09:34:17

@paradoxx: Igen, egyben kijön a kettő. Most is eleget mászkál ki-be, azt elhiheted. Persze hűtés és vezetékek nelkül egy kicsit kevesbé keserves. De abban kell hinni, hogy olyan lesz, mint a Hacsi, abból peldául 7 év alatt egyszer jött ki a váltó, 0 alkalommal a motor.

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.07.24. 09:35:21

@Matyi21: Meg en se tudom, csak drukkolok hogy eleg soka legyen a Hangyasznak.

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.07.24. 09:37:25

@Gee Halen: Foleg az alacsonyabb hasmagassag miatt, ami kilotte a ket sarvedot. Aztan meglatjuk, hogy a tobbi elem mennyire passzol.

hofi601 2012.07.24. 09:38:12

Kezd egész autóformája lenni. Nagyon vigyázz, mert ha ezt ráhajtogatod egy szalagkorlátra, vagy oszlopra, kezdhetitek elölről, ez nem az a "veszünk egy másik bódét" történet. :)
Hány kilónál jártok most (mármint mennyi a tömege)?

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.07.24. 09:39:16

@Szűcslaci: Hat, a Hacsi leszabalyozott 180-nal megy at azon a dombon, a Hangyasz kicsit konnyebb es bo duplan erosebb.

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.07.24. 09:42:40

@Schütii: De hat te egy hu torzsolvaso vagy, pontosan tudod, hogy a Hangyasz nem akart soha csucsfegyver lenni, es nincs is kit megvernie. A feladata az elkeszules es a lassu evolucio soran minel tobb embernek minel tobbet tanitani. Olyan, mint egy puccos kemcso.

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.07.24. 09:44:25

@mv3: Nagyon szep gondolatok, koszonom. Okvetlen viszek szerdan mindent, meg poroltot is, nagyon felelmetes a sok negyzetmeters feluletek exoterm heveskedese.

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.07.24. 09:45:51

@Skulo: Nagyon derek, gratulalok, isten hozott. Beulni nyilt napokon lehet majd siman.

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.07.24. 09:46:26

@hofi601: Nem tudom, de engem is nagyon erdekel. Hamarosan ramerunk.

Szkotti 2012.07.24. 09:46:58

Fodrászmosdó! Király. (c:

protézisesh 2012.07.24. 09:51:08

@xt198: javaslom a témában Richard Hammond nascar-os örökbecsűjét, amiben mutatnak mindenféle hülye kis flepniket, amik a megforduló autót aerodinamikailag asszimetrikussá teszik, segítve így a visszapördülést és talpraállást...

hofi601 2012.07.24. 09:57:23

@Nínó Karotta: "Beulni nyilt napokon lehet majd siman." Ez esetben kérek szépen pontos méreteket, mert fogynom kell az biztos, de jó lenne tudni, merre a cél. Esetleg készíthetnétek egy makettet a jobb egyről, amibe néha belepróbálhatnám magam. :)

eXDub 2012.07.24. 10:00:36

Gábor, előre gratulálok a majdnem kész gépjárműhöz, mert most már tényleg van fény az alagút végén. Nagyon régóta követem a blogodat, bevallom őszintén, hogy amikor régebben néztem az autóról a képeket nem hittem volna hogy végig fogod csinálni, mármint nem azért mert nem lenne benne kitartás, hanem a gyerek + egyéb elfoglaltság miatt. Nagyon kesze-kuszának tűnt az egész projekt, bár lehet azért tűnt nekem így mert nem vagyok tűzközelben.:)! Grat a srácoknak is! :)

1kutya 2012.07.24. 10:04:35

még az, hogy hízni! nőni se szabad:-DDD

Wizardus86 2012.07.24. 11:14:29

@Szűcslaci: még az edzésen jól meg is lepődtek a magyar Suzukikupások, a nyélgázon repülve a kanyar után az emelkedő előtt egyszer csak ott van előttük egy lassító, ami "tegnap még nem volt ott"

Flankerr 2012.07.24. 13:33:30

Az animgif király, a tartalom a szokásos minőség, az utolsó mondat mindent visz. A blogmotor meg mondjon le, mert ezt eredetileg tegnap este akartam ideírni..

uglykid 2012.07.24. 14:26:45

Valamikor régen az Autó Motorban volt egy írás felrobbanó 2 üt.Wartburg lendkerékről.Ott a darabok átszakítva a doblemezt, sárvédőt a mellette parkoló Lada sárvédőjét, a motorblokkban álltak meg!
Arra gondolván, hogy nem sokkal alapjárat felett történt az eset, bele sem merek gondolni mekkora erők ébrednek mondjuk 6000 1/min körül!
Szóval fő a biztonság, ez csak egy hobbi ami örömszerzésről kell, hogy szóljon!

Szép lett az ajtókereszt, de úgy látom a felső ív csak a bejutást gátolja!Minek?

Sidepipe??

1kutya 2012.07.24. 15:06:21

@titokmacsek: úgy gondoltad nőZni? azt lehet, csak a zasszony meg ne tudja:)

titokmacsek 2012.07.24. 15:29:05

@1kutya: ha a bozóttűz nem viszi a házat, úgysem érdekli ;):PPPP

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.07.24. 17:22:12

@uglykid: A felső ív történelmi okokból maradt meg. Van pár ilyen dolog a Hangyászban, amit újrakezdve nem pont ugyanígy csinálnánk, de a lényeg, hogy alakul.

Sidepipe, igen. Ronda, de egyelőre nincs más megoldás.

Suttora 2012.07.24. 19:27:39

Gondoljátok, hogy a 3-as lemez megfogja a lendkereket? :)

Schütii 2012.07.24. 20:02:31

@Nínó Karotta: Excusez moi! Valamit félreérthettem a Hangyász "pozícionálását" illetően. Mintha olyasmit mondtál volna, hogy arra készül az autó, hogy a Hungaroringet valami félelmetesen rövid idő alatt körbenyargalja.

Matti · http://indafoto.hu/matti 2012.07.24. 20:47:15

a videó után nem látok egy képet se :(
win7, ffox14

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.07.24. 21:00:53

@Suttora: A 3-as lemez azért elég vastag, ráadásul nem merőlegesen áll a lendkerék síkjára, hanem hegyes szöget zár be vele. Továbbá ne felejtsük el, hogy ide a lendkerék azon darabja kerülhetne, ami már átvitte a váltóharangot, ami azért jelentős energiaveszteség. De persze mindezek dacára az a jó megoldás, hogy ne szakadjon szét. Ezért vásároltam rendes helyen, rendes anyagból készült terméket. Majd meglátjuk.

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.07.24. 21:01:37

@Matti: Hát, erre nincs ötletem, senki más nem jelzett problémát. Talán egy jó reload is elég.

dreamhotep 2012.07.24. 21:04:41

@Nínó Karotta: várhatóan mennyi lesz a száraz súlya hangyusznak?

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.07.25. 06:18:12

az a 3-as lemez "azellen nem ved" de ha eltereli a neha lendkerek mozgasi energiaval teli reszeit az mar jo. Amugy meg egy szeria kozeli motor kerul a hangyaszba, vagy lemaradtam valamirol?

erdekes, en is hallottam mar szetrobbant wartburg lendkerekrol anno, az is alapjarat kozeli fordulaton szakadt le, de az nem csinalt nagy ramazurit emlekeim szerint.

Gyermeki kerdes: nem lehett volna ajtot tenni a hangyaszra? egesz jol bevalt a nyilaszarok alkalmazasa az autoiparban, azert kerdem. Megkonnyiti nagyban a beszallast - es baleset eseten a kiszallast is....

visszakettopadlogaz (törölt) 2012.07.25. 06:24:38

ha nem lesz ajto akkor a sidepipe al sem lesz sok baj labszaregetesi szempontbol - amugy meg miert is kell vegigvinni a kocsi oldalan? nem ketutemu lesz hogy annyit szamitson, nem? csak okoskodok, keretik nem leb@szni....

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2012.07.25. 17:25:20

A szétrobbanó lendkerékről jutott eszembe: egyszer busszal mentem Veszprémből Siófokra, és Litér előtt durrdefektet kapott az egyik kerék pontosan a talpam alatt (és valami k--va nagyot szólt, majd befostam az ijedtségtől, meg az egész busz). A kirepülő fémdarabok kilyukaszották a busz oldalát. Gondoltam is, de jó, hogy nem felfele repültek azok a cuccok. Aztán nem is ugyanolyan rég, talán még idén, vagy tavaly volt egy ugyanilyen eset, ott biza eltörte az utas lábát egy ilyen repesz.

Adrian Mole 2012.07.25. 22:54:26

@visszakettopadlogaz:
Bukókeret, mint koncepció megvan? Biztosan flancból rakatják be minden sportgépbe. Ajtó meg ott figyel hátul a képeken.

DemiA 2012.07.26. 10:57:38

Én csak arra vagyok kíváncsi, hogy vajon ilyen lesz-e rajta www.pto.hu/post/1/577

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.07.26. 11:16:09

@visszakettopadlogaz: Ki terjeszti, hogy nem lesz ajto? Akkor hogy fogok beszallni, bediffundalok muanyag porusain?

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.07.26. 11:19:45

@visszakettopadlogaz: Mert egy dob nelkuli, szivomotoros autoban megorul az ember, foleg, ha elotte van a kileponyilas es rovid a cso.

Typoon 2012.07.26. 13:48:15

Nincs véletlenül a Hangyász közelében egy turbós SX moci váltóval, kíváncsi lennék mit mutat ebben a vázban. :)

2-More 2012.07.27. 11:33:46

@mv3: Ugyan nem nissan, de a duma attól még ül:

In the Swift, you get the feeling that the car could probably go even faster if it didn't have you, a mere human being, dicking about at the wheel. The GT-i is part car, part Terminator.
süti beállítások módosítása