Életem az M3-assal – M3 Mittwoch no. 1 - Karotta Közlöny

KAROTTAKÖZLÖNY

Nínó Karotta élete és munkássága autóbuzériában és másutt

Életem az M3-assal – M3 Mittwoch no. 1

2017. február 02. 19:08 Nínó Karotta

e36adokveszek.jpeg2017-ben Magyarországon semmi sincs lejjebb, mint a BMW-sség. A 45-ös bicepsz mellé hordott X6-ok. A matt fóliás, rokiparkolós Gran Coupék. A Soltvadkerten szilikonmellel mosatott, kínai xenonos, angel eye-os E36-ok. A facebookos alkatrészcsoportokban analfabétaként feladott hirdetések a kertvégi belezésekről. A dedós apróhirdetések alatti elkeserítő, alpári anyázások. A folklórba beégett, közmondásos közúti taplóság. A büntetés. Az átkiabálás. A soha nem indexelés. A dudálás. A Penny-parkolós tiltáson baszatás (aka "drift"). Tudom, te nem ilyen BMW-s vagy. Én se! Mi vagyunk a kétszázezer nem olyan BMW-s országa. Egy tragédia az egész. És én fejest ugrottam bele!

A márka is úgy áll háttal a saját múltjának, hogy összefacsarodik tőle a szív. A BMW azt jelentette: sportos szedán. Az extra szex kedvéért kupé vagy kabrió. Kutyásoknak kombi. A gyár innen négy új irányba mozdult el, sorrendben:

  • a városi terepjárók
  • az idomtalan, púpos hátú szerencsétlenségek
  • a pusztítóan drága, elektromos furaságok
  • az elsőkerék-hajtású családi egyterűek felé

Ezek mind jobb autók, mint bármikor korábban, például nehéz bennük meghalni, és lassan két gombnyomással levezetik magukat a póverfesztig úgy, hogy közben elég egy redbullvodkát akasztani a kormányra, hogy érezzék a törődést. Nem a BMW hülye, a világ változott meg. Annyi van csak, hogy ez nem az a Freude am Fahren, amire a legenda épült. A modern BMW vezetését az autó maga élvezi a legjobban.

Idehaza közben még él az áhitat, amivel emberek a hó végi párizsis kenyér kárára üzemben tartott autóikról úgy beszélnek, mintha a hármas BMW a Beérkezés Maga Wolna, nem pedig egy autó a német területi képviselőknek és tornatanároknak. A BMW valójában egy autó. Jellemzően jó autó, amit bőven van miért szeretni. De nem egy életcél, ami fontosabb, mint az érettségi. 

Minderről nem a BMW tehet, hanem én és Gyurcsány és Orbán. Én írok és majomkodom hőskölteményeket a maguk módján még mindig lenyűgöző M-ekről, faragom a lovasszobrot a Dicsőséges Bajor Odabaszónak.

420a4849.jpg

Közben meg a normális emberek, akik nem a sajtóflottából kapják az alcantarával selymesre korrumpált újságíróseggük alá az autójukat, könyv, déligyümölcs és szélessávú internet vásárlása helyett javíttatják az örvénycsappantyút a rohadó sárvédőjű 18d-ben. Lelki szemeik előtt fehér gumifüst-kondenzcsíkokat húznak a kanyarok fölé, igazából fekete koromfüggönyt okádnak a szmogriadóba Anisits Ferenc mérges kísérteteként. Kopogó szilentjeiket szétlopott EU-s útfelújítások málló kátyúin szakítják szét újra meg újra. Ez a közös életünk.

Annyira mélyen vagyunk, testvéreim, hogy innen a béka segge is csak a Hubble űrteleszkópon át látszik. Ugyanakkor azonban picsába a károgással:

Vettem egy M3-ast, az élet császára vagyok!

- Mármint vettél egy Drezda külsőn is vállalhatatlanul ciki, 22 éves junior-stricivágent? És ebbe akarod tenni a gyerekedet minden nap? Elment-e az eszed esetleg?

img_20160923_214418.jpg

Igen, az E36 M3 a gépjárműipari ciki-szingularitás maga, hogy autós metaforát mondjak, a rossz imázs Alfája és Ómegája. Az autó, melynek örök mottója a "Nem volt pénzem rendes M3-ra".

De most legyünk erősek, ne engedjük, hogy elhúzza tekintetünk az előd E30 M3 egzotikus értékrobbanása, vagy az utód E46 általános fölényes jósága. Szemléljük szegény kis E36-ot önmagában és a 2017-es autós jelenben.

Drága olvasók, barátaim, ágyszomszédaim a zárt osztályon, hozzátok fordulok! Tegye fel a kezét bárki, akárhol is olvassa, a munkahelyi gépen, odahaza, az angolvécé intimitásában, kigyulladó metrón, önvezető Teslában a dugóban, aki tud hirtelen mondani másik olyan autót, ami: 300 lóerő környékén jár egy becsületes, régi vágású szívó benzinmotorból, 1,4 tonna alatt megáll, elfogadható kéziváltón át a hátsó kerekeit hajtja, melyeket igény esetén egy sperrdifivel összezár, belefér egy gyerekülés gyerekkel, épp elég modern a mindennapi ingázáshoz, de nem vezet helyetted, és elég közönséges ahhoz, hogy merd is használni, ne naftalingolyók között úsztasd egy színültig Mike Sanders-zsírral teli bunkerben.

Bizony mondom néktek, nincs másik ilyen autó.

Az E36 M3 egyetlen igazi vetélytársa az utód E46, de szinte az se. Az E46 már most befektetési eszköz, vétek elkoptatni. Sokkal finomabb, és bő 15 évvel modernebbnek hat. Ha beleülsz, azt érzed, hogy egy menő, drága BMW. Az E36-ban azt érzed, hogy egy kedves, koros BMW. Öregbéemvé szaga van, az a legjobb.

img_20161010_164441.jpg

Az E46-tal kezdődött az M-ek fennhéjázó korszaka, amikor elkezdtek feltűnőnek és drágának látszani akarni. A korai M-ek a diszkrécióról, a csak kevesek által észlelhető finom részletekről szóltak. Egy E28-on, E34-en jóanyám sose venne észre semmit. Az E30 M3 se vagizásból széles-szárnyas, hanem mert mindene úgy lett homológ a pályára. Az E36 a korai szégyenlős-célszerű vonal vége (a legvége talán az E39 M5), az E46 pedig a lifestyle M-ek eleje. Könnyebb is vágyni rá!

Szögezzük le: vegyél inkább E46-ot. És most nézzük, mi szól az E36 mellett?

Mínusz másfél mázsa

Ennyivel könnyebb az utódnál, lemértük. Gyengébb is, főleg a korai 3.0, de a motorerő ugye csak gyorsításkor érdekes, a tömeg meg mindig. Cserébe nyeklőbb is a karosszéria, és az NCAP a kegyelemből adott két csillagából is áthúzta az egyiket, amikor töréstesztelte.

img_20161010_161106.jpg

Kevesebb egyedi kasztnielem

A járós autó, akár a folyami kavics, minden nap kopik egy kicsit. Mivel az M3-mmal néha a legjobb szándék mellett is rükiben jön ki az ember a körforgalomból, nyilván jobban kopik az átlagnál. Ilyenkor klassz, hogy nem széles a sárvédő, nem púpos a géptető, meg a többi.

Eltűnik a forgalomban

Ez lehet épp negatívum is, de én imádom.

Szépen öregszik. Mára. Talán. Némelyik.

Tényleg. Beleülsz, és mindene más világ már. Az illata, az anyagai, az üvegfelületei és oszlopai, a műszerei mind díszletek egy időutazáshoz. Az egyszerűen szép vonalai, a jó arányai, a könnyedsége kezd egyre szebbnek hatni megint. Cserébe egy hét téli kosszal már csak egy külvárosi lakótelepi parkolóban vállalható.

420a4723.jpg

Olcsóbb

És ez feltehetően örökre így lesz. Viszont ezek is drágulnak már, pláne a szépek. Összességében körülbelül annyival olcsóbb az E46-nál, amennyit úgyis ráköltesz az első évben a karbantartásra. Ezen a téren ne legyenek illúzióid: vagy nem arra használod, amire van, vagy sokba kerül. Ezek 20-25 éves autók mostanra, az is szép, hogy egyáltalán túlélték idáig néhányan.

Nincs benne DSC

Ez a legeslegjobb. Ne érts félre, szuper dolog a menetbiztonsági elektronika. Viszont egy M3-mal járni rengeteg költség és kompromisszum, amit azokban az önfeledt pillanatkoban kapsz vissza, amikor a DSC csak útban volna. És nem lehet időben gombot nyomni minden pont jól belátható, hívogatóan csábító kanyar előtt. A gomb pont a spontaneitást, a meggondolatlan mókát veszi el. A másodperceket, amik miatt szereted ezt az autót (meg amikben összetöröd). Oké, cserében megmentheti az életed, szóval ez egy amolyan kompromisszum.

420a4781.jpg

Hogy vagyunk egymással eddig?

Szuperül. Öt hónapja tart a viszony, azaz mostanra elfogyasztottam róla egy hátsó garnitúra Michelint, keletkeztek érdemi tapasztalataim, meg hát tekintélyes javítási és karbantartási jegyzékeim. Pláne tankolási! Ezekről szólnak majd a következő posztok, hogy felmérhesd, belevágnál-e hasonlóba, és megkönnyebbülhess, amiért nem tetted. És arról, hogy miket csinálok vele, hogy pont olyan legyen, amilyennek én szeretném. Szóval szinte fél éve megvan, és azóta minden reggel, amikor beindítom, és puhán dorombolni kezd az S50B30, a világ egy kicsit jobb hely lesz.

420a4731.jpg

u.i.: Tudom ám, hogy csütörtök van. De a Mittwoch ugye a hét közepét jelenti, ami hét napra vetítve négy, ami hát a csütörtök, na. Most aszaltam volna a posztot még hat napig egy olcsó alliterációért?

Címadásügyi frissítés

A poszt megjelenése után jelezte a BMW3KLUB.hu - A 3-as BMW magyar rajongói közössége, hogy a hiba valójában bennem van. Ugyanitt azt is jelezte, hogy nem tudok helyesírni, mert az eredeti cím ez volt: 

screen_shot_2017-02-03_at_14_19_33.png

Alapos átrágás után arra jutottam, hogy igazuk van. Több lehetőség is van. Ha úgy tekintjük, hogy az autó neve

  • M3, kimondva Emhárom, akkor az írásmód M3-mal (ez jó volna, de nem erre gondoltam)
  • M3, kimondva Emhármas, akkor az írásmód M3-sal (ez rettenetes, hiába helyes)

Ha viszont arra szorítkozunk, hogy a "hármas" számjegy betűvel kiírva "3-as", akkor az írásmód M3-assal.

Ami éppen az, amit ők is javasoltak! Leírva ez is nagyon hülyén néz ki, pláne címben, de hát kellett nekünk ilyen kacifántosan agglutináló nyelvet gyártanunk. Mindenesetre nagyon köszönöm a szíves észrevételt, jó érzés, hogy a márkatársaim ilyen elhivatott művelői anyanyelvünknek, akiktől lehet és érdemes is tanulni!

Címkék: BMW M3 M3 Mittwoch
84 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tomchy 2017.02.02. 19:37:43

Aszaltad volna egy francot! Kellett már ez, mint falura a villany.
De azoknak a felniknek a színe a legszebb Hvtm-es korszakomat idézi! :D

Burgermeister 2017.02.02. 19:39:06

faszás irás...venni köll 1et ffffjóóóóóf

IzomAutok 2017.02.02. 19:43:40

Stílusos és mennyire igaz! :D

Burgermeister 2017.02.02. 20:01:44

fasza bejegyzés...tiporni...tiporni...forgatni...füstölni.....szól a basszus..:)

Sanyiqua01 2017.02.02. 20:20:40

...a lelkünket simogattad (ismét) ezzel az írással :)
Köszönjük!

Várom a következő posztot.

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2017.02.02. 20:28:41

Engem igazából az érdekel,hogy ezt párkapcsolatilag hogy sikerült beadni az asszonynak hogy vettél MEGINT egy másik játszós autót a hangyász mellé?

Dzsontra Volta 2017.02.02. 20:44:06

Az E36 M3 egy olyan autó, amit nem mernék bevállalni, nagyjából hasonlóak a preferenciáim, mint Karottának és én is ugyanerre a következtetésre jutottam, hogy nekem általános használatra gyakorlatilag az E36 kupénál egyszerűen nem létezik jobb szerkezet(reggel gyerekek ovi/iskola, utána kis M0, kis város, délután ugyanez fordítva) de inkább lett egy középkategóriás szaladgálós és egy épített csapatós más márkáktól, mert egyszerűen a szememben annyira megtestesíti a suttyóságot, hogy az már vállalhatatlan, nyuszi voltam hozzá...

Yoss 2017.02.02. 20:44:42

Kurva jó cikk. Karotta, megcsináltad a napomat! Thx :D

m.o.p. 2017.02.02. 20:46:14

És amikor begurultál a lámpához a Corvinnál túráztatva, bronz felnivel, azt gondoltam - na, egy paraszt, aki nem bírja ki, hogy ne őt nézze mindenki a koszlott bömbivel...
Később olvastam, hogy a tiéd és épp nem volt alapjárat. Ez a sztereotípia. Imádom az e36-ot, mind közül a legjobban és épp keresek egy elfogadható darabot, de a hideg futkos a hátamon attól, amit az emberek gondolnak majd rólam, ha átnéznek a corollaból.

kokal 2017.02.02. 20:52:26

Na végre!
Üdv a totalcar élèn! Remélem sokat hallunk erről a gyönyörűségről!

MarcoABF · http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=13913 2017.02.02. 21:00:45

Imádtam! Teljesen megértem a lelki szétszakadást, én 14 év VW után ültem most bele egy BMW coupeba, de a döntés számtalan álmatlan éjszakát okozott... kell ez nekem? Túlélem, hogy minden sarkon, minden parkolóban, minden alkalommal a helyi suttyónak néznek, nem értelmiségi apukának...? Ugyan csak a M54B25 szól reggelente a rádióból, de még akkor is azt mondom, hogy igen, KELLETT EZ NEKEM! Találkozunk a versenypályán!

Afterdark 2017.02.02. 21:05:50

Remek írás!

Ha leírnám a véleményem hazai helyzetről, teljes plágium lenne.

Az e36 sajnos nem mutat fotózva, élőben már lehet szeretni. Sok sikert hozzá!

GZolee 2017.02.02. 21:11:17

Az eleje parádés :) a további is rendben, meglesz az M3 meg sokáig igy se nagyon lehet mar venni meg egy 2.8i-ért is harc megy pár év es nem lesz zavaró ha eltűnik a forgalomban (most sem) e34 szint lesz az is kopik kifelé.

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2017.02.02. 21:13:29

De jól esett ez a Karotta-dózis most. BMW témához nem tudok hozzászólni, de pont ezért kíváncsian várom a folytatást

Titanm1 2017.02.02. 21:15:52

Hú, talán még nem is olvastam ennyire jó és valós jellemábrázolást erről az E36 miliőről aminek persze én is részese vagyok!

Bálint Radosicky 2017.02.02. 21:28:23

Minden szavaddal egyetértek! Kb 2,5éve vettem egy pontugyanilyet (kékben) és pont ezeket az előnyöket/hátrányokat átgondolva. Mert nem is voltam/vagyok "béjemvés".
Sok sok adrenalindús benzingőzös akaraton kívüli nagy-pénzes beruházás nélküli kilométert kívánok!

Tökösmákos 2017.02.02. 21:36:30

Ezek szerint végre letettél a Hangyászról? Egy BMWbe tizedannyi pénzt se lehet beleölni még akkor se ha M3-as. :D

subtotal 2017.02.02. 21:37:41

Volt E36 318is kupém, imádtam, de tényleg nem összehasonlítható a mostani E46 320Ci-vel, leginkább a belső anyagminőség és komfort más világ.
Ezt a picsogást, hogy mit fog más gondolni rólam, sose értettem. Ha magadnak el tudsz számolni a vezetési stílusoddal akkor kiabrétérdekel, mit gondolnak mások rólad. Az élet ehhez túl rövid...örülj neki, hogy a márka imidzse agresszió nélkül takarítja a belső sávot

Krisi 2017.02.02. 21:52:35

ennyi szánalmas kispolgárt: aki vágyik egy BMW-re, de csak azért nem vesz, mert hogy mit gondolnak majd róla az amúgy ismeretlen emberek, na az meg is érdemli a sanyarú sorsát a szürke corolla/ golf/ fókusz/ bármilyen unalmas szarjával együtt.
ha igazán teccik a BMW, akkor megveszed, mint Karotta, és kész. amikor sorhat van előtted és sperrdifi mögötted, akkor pont nem fog érdekelni senki más :)

témához: az E36 szerintem is a legjobb korosztály a BMW-ből, pont elég fiatal hogy még használható legyen szaladgálósnak is, de pont annyira öreg hogy nagyköbcentis szívómotor, sperrdifi és nem érződik annyira túlelektronizált műanyagnak.
Várjuk a foltatást!

Negrogo 2017.02.02. 22:02:07

Remek iras.

Karotta

Lehetseges megvalok toluk, marimint a felniktol... ha erdekel ugyanolyan mint ami neked van (esetleges serules eseten) de gyari szinben. Viszont ez 18 -as es 8,5J szeles

itcafe.hu/dl/upc/2017-02/26753_20161018_170532_richtone_hdr.jpg

Negrogo 2017.02.02. 22:13:03

@Krisi: Noljunk mar fel. Az a korszak mar regen letunt. Ha lenne fedelzeti kameram az E39 5er ben es toltenem a videokat tube-ra, meglepodnenek az emberek, hogy hany XY markat vezetok parasztkodnak, nem indexelnek, szinte sose, mikozben megyek mogottuk. Joval nagyobb szamban vannak egy markara is vetitve tahok mint azok akik BMW-et vezetnek. Persze meg van a par szaz ezererert vasaroltam beemvet kaszt is nem vitas es azok olyanok is. Hozzateszem nem fovarosi vagyok es nem a kisfaszu X6 tulajokra vonatkozik ez. Ott biztos jelenseg meg a taho beemves de mashol mar nagyon regota nem!

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2017.02.02. 22:13:55

@BeeTm: Erre van ám több válasz is. Egyrészt ez nem a játszós, hanem a közlekedős autó. Azt nyilván senki se tilthatja meg, hogy játékossá váljon a közlekedés, de attól még ez _az autóm. Másrészt a csajom pont azon szomorkodott, hogy a BMW-nek miért kell mindig épp akkor szervizben/kárpitosnál/alakulóban lenni, amikor esik a hó. És érdeklődött már, hogy mikor csináltatom meg végre rendesre a sperrt. Szóval minden oké.

mica-r 2017.02.02. 22:15:04

@mennyi?husz!:
Szerintem ezüstben jobb a felni. Lehet nem mérvadó, de hát gyári-fetisiszta vagyok. A sportlégszűrő sem tetszik egy gyári jellegű motortérben :-(

mica-r 2017.02.02. 22:15:49

@Dzsontra Volta:
Gyerekezni inkább M3 sedan kellett volna!

mica-r 2017.02.02. 22:21:04

@Nínó Karotta:
Én nem fürdetem sós lében, majd játszódok vele nyáridőben :-)

wankel · http://wankel.blog.hu 2017.02.02. 22:32:08

@Krisi: kispolgárság vagy sem, de nekem pl. pont a sztereotípiák miatt nem lett BMW-m. Meg hogy az E46-ban nincs sperr, az is közrejátszott, de leginkább az azonosulási képesség hiánya. Pedig egy szép kupé 100-ból 100-szor beindítja a nyálelválasztásom. De valahogy nem. Egyszerűen képtelen voltam bmw-ssé lenni. Pedig valahol lehetett volna ez egy lelki gyakorlat is, út a megvilágosodáshoz, Zen-Maximum, ahol csak a rezgés számít, a vélemények nem, de nem, ennél alacsonyabb szinten vagyok ) :

( wankel.blog.hu/2016/10/29/miert_rx-8_es_mi_van_a_tobbiekkel )

mica-r 2017.02.02. 22:46:56

@wankel:
Nekem tetszik az RX-8 forma, de költői túlzásnak tartom az írásodban a "problémamentes" meghatározást.

ghck 2017.02.02. 22:53:19

valami nem százas a jobb hátsó lámpáddal, nem? (@3:49)

A súly a megbízhatóság jele 2017.02.02. 22:54:53

Tényleg nem értem az embereket...magatoknak vesztek autót vagy a külvilágnak? Aki azért nem veszi meg a neki tetsző autót mert fél, hogy mit gondolnak róla totál ismeretlen emberek az ugyanannyira szánalmas mint aki azért vesz pl BMW-t, hogy villogjon vele..

Dzsontra Volta 2017.02.02. 22:58:34

@mica-r: Alapból a 3-as kupé a kompaktokon kívül mind, sedan, a kibaszott félhülye marketinges balfaszok ölték meg a 2 ajtós sedan és a 3 ajtós kombi kategóriákat, amik egyébként az autópiaci kínálat valóban élhető tagjait alkoták. Számomra a 2 ajtós sedan az ideális setup. 2 kisgyerek mellett nem igazán van értelme 4 ajtónak, azzal csak a kaszni merevségét lehet csökkenteni, sőt a ki/be szállást is jelentősen lassítja, ha külön lyukon kell ki/be rakodni a törpéket. Majd, ha nagyobbak lesznek és nem férünk el, akkor veszek egy nagyobb volvo-t is a csapatós mellé :)

Krisi 2017.02.02. 23:04:05

@wankel: neked az RX-8-cal kellőképpen kretén és megosztó autód van ahhoz, hogy ne légy kispolgár :)

azokat az embereket akartam csak felrázni és szembesíteni önmagukkal, akik különböző ostoba okokra hivatkozva nem merik megélni az álmukat. egy cimborám is kinézett egy gyönyörű, de legendásan szar kupét, kérdezte tőlem hogy szerintem érdemes-e megvennie. mondtam neki hogy nyilván egy kalap szar az autó és többet lesz szerelőnél mint úton, a gatyáját háromszor is rákölti.
ugyanakkor viszont ha nem veszi meg, akkor élete végéig bánni fogja, és úgy fog még lehúzni jóesetben sok-sok évtizedet, hogy a lelke mélyén örökké ott fogja kísérteni az a gyönyörű kupé, amit anno nem vett meg. így legalább megveszi, és kevésbé rossz esetben a 4-5-ik zsebbenyúlós szervizlátogatás után túlad rajta, majd nyugodt szívvel vesz utána egy praktikus, olcsó, de unalmas szappantartót, tanulva a saját hibájából. és boldog lesz vele, mert nem fogja már kisérteni a kupé.
rosszabb esetben viszont beleszeret, rákölti az összes pénzét, eladósodik, elhagyja a nője mert nincs pénzük nyaralni vagy csak simán moziba menni mert az félre van téve a szerelőnek, de cserébe lesz egy olyan autója, amire mindig is vágyott, és ez majd egy szinten vigasztalja.

jó estet és hepiend tudjuk hogy nincs, ilyen szituációból nem lehet győztesen kikerülni :)

szóval ha valami teccik, van rá pénz és lehetőség, akkor meg kell venni, és szarni arra, hogy mit fog róla gondolni a szomszéd, a kolléga vagy a pirosnál mellettünk álló céges kombi fókusz vezetője.
(amúgy egy 26 éves hátultekerős 75-ös Alfám van, vállalom az összes sztereotípiát, pont ma kellett trélerezni egy elöregedett benzinpumpa miatt, de leszarom, mert van egy hátsókerekes Alfám :D)

moltam4300 2017.02.02. 23:05:52

Nekem ez a gép álom kategória, a 6 pillangótól meg feláll a ...

akos696 · www.focusauto.hu 2017.02.02. 23:13:12

Ohh az EMMM3 e36. Nekem nagyon kéne, még a 3.0 286 pacis, 5 gangos, gyári felniken, semmi cicoma, csak ahogy lejött a szalagról. Régóta csorgatom rá a nyálam. 5-6 éve még majdnem úgy dobálták az ember után, most meg már egy új kisautó ára és ez csak feljebb megy... :( Gyorsan kellene lépnem, de kb minden liqviditásom ilyen szarokban van (Volvo 240, W124, Gpz1100, VFR750, 20 éves Dodge GC ajjaj). Amúgy másfél csillag ide-oda, azért Császár Előd kiszállt belőle a saját lábán, a rendőrségi F Astra vezetője meg sajnos nem, Isten nyugosztalja. Lehet, hogy urban legend, de úgy hallottam, az M3 kasznia merevebb a simánál, több ponton erősített.

Negrogo 2017.02.02. 23:25:33

@mica-r: Igen, azzal a felnivel csak ez a rozsda barna fenyezes nem stimmel. Meg ha fekete lenne... de amugy BBS RX -bol csak ilyen Bright Silver volt.

Azer viccesek a face kommentek is am. Volt aki le lakotelepizte a felnit, meg hogy csak gyari valo ra... :D:D De hat nem lehet mindenki hozzaerto. Fogalmi nincs mit er egy nem replika, erederi 18-as BBS RX. Illetve BMW-en BBS felni egyenlo kb gyari. Hiszen az ugymond "gyari" BMW felnik is BBS-ek :)

Cargineering 2017.02.03. 00:00:18

cargineering.blog.hu/2016/07/24/kocsog_bmw-s

@Nínó Karotta: sorra valósítod meg az álmaimat, ez így nem igazságos, de azért hajrá! :)

dhrbikes 2017.02.03. 00:09:50

130i-t kell venni, abban lehet embernek mutatkozni :)

superfrog 2017.02.03. 00:57:37

tetszett az írás, és fején is találta a szöget. sajnos ahogy mások is írták, én is kijártam a 8 általánoson kívül más iskolát is, és a saját nevem is le tudom írni kevesebb mint 3 helyesírási hibával, mégcsak cigó sem vagyok, szóval a BMW minden formában vállalhatatlan számomra, még utasként is szégyen sajnos.......
(pedig egyébként lehetne jó játszóautó)

m3246 2017.02.03. 04:36:37

jó sok igazság egy cikkben... grat

nyerafidesz 2017.02.03. 04:52:12

" Ha úgy érzed, hogy hiábavaló a munkád, képzeld el mit érez az, aki a BMW gyárban az indexeket szereli!"

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2017.02.03. 07:47:16

@dhrbikes: A 130i nálam is felmerült, mert a méret és a teljesítmény passzol, de az eredeti változata sajnos sótlan, se sperr, se játékosság, és a fenntartását sokkal drágábbra tippelem, mint az M3-mat.
totalcar.hu/tesztek/bmw130ibem/
Építeni jót lehetne belőle. A motorja, az állat.

Magyar Péter 87 2017.02.03. 08:40:43

Van egy kiváló táblázatom az autózás költségeinek begyűjtésére:
https://onedrive.live.com/redir?resid=F466EC3C682DFFCC!255719&authkey=!ADrF7FEpyknzyFk&ithint=file%2cxlsx

Persze a használat jellegéből fakadóan neked egy kicsit más struktúrára lenne szükséged, például hogy külön legyen választva a "járós" és az "élmény" típusú használat.
Egyébként annyira szeretném ha mindenki így vezetné az autójának minden költségét és végre megtudhatnánk hogy mit mennyiből lehet kihozni. Mert amikor valaki azt mondja hogy ő a mercedesét olcsóbban kihozza mint egy régi swiftet akkor bennem mindig felmerül a gyanú, hogy valamit nem számolt bele. :D

Schütii 2017.02.03. 09:02:45

Azt kell hogy mondjam irigy vagyok. Na nem az E36-ra, hanem arra hogy egy ekkora baromság (sorry) belefér az életedbe, mind időben, mind anyagilag. Ja, igen, a hangyászon felül. Vagy annak eleng Jó egészséget kívánok ehhez a "baromsághoz", ami minden valamire való férfiember életében jelen kellene hogy legyen!
Lelked mélyén te (is) mindig BMW-s voltál, nem is érem hogy hogyan tudtad ilyen mesterien palástolni a(z) (ál)nissanossággal (meg az áldatsunossággal)...

Schütii 2017.02.03. 09:03:50

Öhö.. Szóval, a hangyásznak elengedted a kezét? (ideje volt)

whale 2017.02.03. 09:27:35

@Schütii: NE már! Miért ? Mi történt?

W123qp 2017.02.03. 09:58:56

@Dzsontra Volta:
Ezt te sem hiszed el, hogy 2 gyerekkel egy 2 ajtós kocsi praktikusabb??!!
Mondom ezt 1db coupe, 1db 2 ajtós és egy kombi tulajaként.

Flankerr 2017.02.03. 10:07:19

@Nínó Karotta: a 130i-nek van még egy baja szerintem. Borzalmasan feminin bármi máshoz képest. Vagy minimum megosztó, Corolla szintű, külsőre.
Kedves feleségedhez meg ismételten gratula, az isten lábát fogtad meg vele, hisz okos és intelligens, csinos, ÉS még szereti az M3-t.. ez mármár sci-fi :)
No meg gondolom pszichológusként tökéletesen tisztában van vele hogy neked autókkal foglalkoznod kell, különben beleőrülnél a hiányukba ;)

Q-match 2017.02.03. 11:00:37

Karotta , bármit is csinál(sz) ... Te már csak autós szakíró maradsz számomra.... és imádom , amikor ilyen minőségben - nem csak Te , kartársaid is - zárójelbe teszik/teszitek a DicsőségesAutóipar utolsó egy-két évtizedét. Főleg az utolsó egyet.
Azért a trump-féléknek abban igazuk van , hogy az emberiség rossz felé tart - de LEGALÁBBIS ez látszik , és hát az ember már "...csak azt hiszi el , amit a vaksi szemével lát...(??!!)" . ...
...valamint KülönKöszönetÉsHála Kínának , amiért az ember alapvető génkészletébe is beépült már a KÉTELKEDÉS , mint a látást kiegészítő újabb érzékszerv.
...és ezen a biomechanikus szűrőláncon keresztül az csapódik le , hogy van az a szint , amit Kína alulról közelít , a fejlett Nyugat viszont felülről - és ENNEK a közeledésnek nehéz örülni , bár drukkolok Kínának , hogy ne félúton találkozzanak , hanem kicsit....hát, feljebb.

Ebbe a rossz levegőjű ( ...miért pont a semmiresejó szmogriadók nyertesei jutottak most eszembe ) modern világba engedett friss levegő az , amit érzek , amikor ilyen írásokat olvasok.
...amikor újfent kiderül , hogy az idő múlása nem jelent önmagában fejlődést - sőt.....

Dzsontra Volta 2017.02.03. 11:03:26

@W123qp: Pedig de, sokkal jobban kézre esik a gyereket elölről berakni a gyerekülésbe, szemből normálisan bekötni is könnyebb, ehez viszont az első ülés eléggé útban van, ráadásul a ki-be szállásnál még az ajtónyitogatás is lassítja a folyamatot.

Pierr Kardán 2017.02.03. 11:15:30

Jó cikk egy kevésbé jó autóról.

G.Gambino 2017.02.03. 11:20:14

Én is pontosan azért döntöttem az E46 M3 mellett mert az utolsó olyan BMW, amelyet még úgy vezethetsz, hogy közvetlen visszacsatolást kapsz az úttól és azt érzed, hogy Te irányítasz. Az E36 M3-at pedig még közvetlenebb vezetni ebből a szempontból. Sokáig filóztam én is, hogy E36 vagy E46, de befektetésként utóbbi a jobb, hiszen az utolsó (ráadásul a végletekig kihegyezett S54B32-es motorral szerelt) szívóbenzines M3-ról beszélünk (a teljesítményéhez és a feelinghez képeset valóban nevetségesen alacsony fogyasztási adatokkal) és mely modell valószínűsíthetően olyan utat fog bejárni, mint az utolsó léghűtéses motorral szerelt 911-es (értsd. az egekben lesz az ára 10-15 év múlva).
Én egyébként úgy vélem, hogy a megbízható és precíz sor6-os motorja miatt az E36 is egy jó befektetés, ráadásul csak 71 ezret gyártottak belőle, amely a mai BMW modellek gyártási számaihoz képest elenyésző. Megtippelni sem merném, hogy ebből már mennyit tettek tacssra.
Lényeg a lényeg, szépen rendbe kell rakni ezt az autót és néha napján kíméletesen csapatni vele. :)) A napi használatot én elfelejteném Karotta helyében. :) Úgy vélem, hogy minél többet fog költeni erre az autóra, annál ritkábban és kíméletesebben fogja használni. Persze magamból indulok ki, én ugyanis így vagyok az E46 M3-mal, 2 év alatt 2e km ment bele. :) Olcsón vettem, optikai tuning mentesítettem, egy rakat zsetont bele toltam, de közben annyit emelkedett az ára a piacon, hogy most tartok nullánál. Viszont van egy belülről is zsír új kultautóm. Ezek az autók csak drágábbak lesznek, szóval most vegyen mindenki, aki kultautót szeretne. :)
Az pedig, hogy prosztónak néznek vagy sem... Hát, akik nem értenek az autókhoz azok biztosan annak néznek egy phoenix gelb színű E46 M3-ban. Ők viszont vezessék csak a középszerű autóikat és még azt a szívességet sem teszem meg nekik, hogy elfelejtek indexelni vagy driftelek a körforgalomban. Erre ott van a versenypálya. Egyébként kevés ellentmondásosabb és meghökkentőbb dolog van annál a közlekedésben, mint amikor úriemberként vezetsz egy prosztó kinézetű autót. :))

Negrogo 2017.02.03. 11:47:48

@G.Gambino: Az nagyon jo valasztas. Sokan nem szeretik ezt a szint, szerintem meg az egyik legjobb valasztas. Masik pl. a estoril blue. De magyarba valamiert a bimmerek 90% fekete vagy szurke.

2017.02.03. 13:39:25

Üdv klubban Karotta ;)

Úgy is kell, autüként kell használni nem mőtörgyként! Nekem semmi gondot nem okozott az újszülött fiamért és feleségemért sem avval menni.

Nem az autó tesz "BMW"-ssé, hanem ahogy vezeted, az előűtéletekkel nem kell foglalkozni! Én azt tapasztaltam, hogy ha normálisan, előzékenyen autózom vele akkor mösok is úgy ölltak hozzám. Pedig az enyém még "lábaspiros" (HellRot) is volt ;)

Hörom év boldogsög volt az az autó, csak aztön mör kicsi lett hörom gyerekhez ... Most X5 van alattam, de tovöbbra sem érzem magam megélhetési BMW-snek, mert nem kell bizonyűtanom vale semmit ;)

Kűvönok sok kellemes élményt az autóval és a családdal!

2017.02.03. 13:40:46

@M3Hellrot: Valamiért az Indexen átvált a magyar billem egy másik kiosztásra, elnézést az elgépelésekért...

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2017.02.03. 13:49:29

@Muki 13: Jézusom, ez a táblázat. Órák óta szédülök tőle. Minden elismerésem.

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2017.02.03. 13:51:18

@Schütii: Egy nagy francokat engedtem el a Hangyászka kezét! Éppen ellenkezőleg, a Hangyász is haladni fog újra, és az semmi, de lesz belőle kiváló tartalom. Mármint kiváló a szó azon értelmében, hogy elrettentésül kiváló. De az is egy fontos tartalomtípus.

Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2017.02.03. 13:54:22

@M3Hellrot: Nagyon aranyos, manószerű dialektus lett belőle, nekem bejön.

Roadster68 2017.02.03. 14:29:27

"déligyümölcs és szélessávú internet vásárlása helyett javíttatják az örvénycsappantyút a rohadó sárvédőjű 18d-ben."
Amelyik 318d-nek rohad a sárvédője abban nincs örvénycsappantyú (tudomásom szerint csak a 105KW motorokban -és ami utána jön- van benne, azok meg 2007 szeptemberétől jöttek)

БУММЕР 2017.02.03. 14:50:29

Gratulàlok, jo fogàsnak tünik, ezek az autok màr megfelelö tulajdonost érdemelnek minden téren.
Remélem sok örömet fog okozni minden téren, valljuk be a "fanatikus" BMW-s nem azért ül be egy akàrmilyen Bajorba, hogy megmutassa...ezeket az autokat (2004 elött) jo vezetni, szerelni, ad egy szerethetö alaphangot a kapcsoltanak az arra fogékonyaknak...van akinek 2004 utàn is :P

Elég szomoru, hogy eljutottunk arra a szintre ami ma a fészbukon forumokon zajlik...az embernek elmegy a kedve màr attol is, hogy segitökészen irjon valakinek, a sok önimàdo specialista kéretlenül megmondja a frankot...ilyenkor mindig zavart érzek az eröben - a BMW-imet magam javitom, amikor meghalad természetesen szerelö - hogy a bànatban vagy, hogy mindenki szakértö de megjavitani 90%-a képtelen, aki tudja és érti akàr 1 honap a vàrolista (hàlapénzzel vagy anélkül)...

Szintén szomoru ahogy ezek a kocsik kinéznek, sajnos okot is szolgàltat az egyszeri béjemwés a nevére...az pedig, hogy az uj csodàkkal repülö kétes üzletemberek mit müvelnek, az szintén màs kérdés - esetükben nem a màrka, az életfelfogàsuk hibàs...

Ellenben SOHA nem tàntoritott el, hogy gyerek korom - szàmomra - tündöklö ékköve a garàzsomban meglegyen, közel hibàtlan àllapotban (a legjobb auton is van mit simogatni)...

Egy szo mint szàz...a BMW az BMW...aki szereti poklot jàr vele/érte aki nem az pedig nem...ezért annyira borzaszto làtni, mikor a parkoloban mellém àll egy sorstàrs...levetett, mocskos, gondozatlan betegàgy...mindig félek, hogy elkap valami féltengely vagy szelepfàjàst...vàllalom a bunko két helyre parkolàst is, igaz a parkolo tulso végében...

Végezetül...mikor egy uj szervizbe jelentkeztem be, nem értem oda a megbeszélt idöre, felhivtam öket, bocsànatot kértem, hogy kések, mikor megérkeztem, majd a teljes brigàd megcsodàlt...kérdésemre a vàlasz...miota léteznek, én vagyok a 3. ember aki BMW-sként elnézést kért bàrmiért...lehangolo...

wankel · http://wankel.blog.hu 2017.02.03. 15:08:55

@mica-r: nem emlékszem, hogy bárhol is azt írtam volna, hogy problémamentes. Évi pár ezer km-ben, nem napi használatban gondolkodva, és néhány apróságra odafigyelve nem sokkal problémásabb, mint egy átlagos autó. Valami ilyent írtam.

wankel · http://wankel.blog.hu 2017.02.03. 15:11:08

@Krisi: így van. Ha fellángol a szerelem, és a körülmények adottak, akkor meg kell venni, nem kifogásokat gyártani. Nekem jó ideje az a mottóm, hogy az álmok arra vannak, hogy megvalósítsuk őket. Felébredni majd ráérünk utána ( ;

Burgermeister 2017.02.03. 16:08:12

@Muki 13: A motoromnak vezetem minden költségét, kiadását, szerviz

Burgermeister 2017.02.03. 16:12:27

mijafasz van ezzel a blomotorral? hengerfejes lett? vki nézzen már rá.....
Na szóval én vezetem a motor minden költségét, szervizt, még az utolsó olajleeresztő csavar anyát is, hogy ennyi meg ennyi....szóval év végére kijön egy szép szám. Sok!!!
Autót nem vezetem mert ketten használjuk és a partnerem ezt leszarja én meg ezért nem vitázom vele. Családban volt e46, e90, x3, e34, benzin és dizel egyaránt
mindet imádtam

akkor az került 45

Burgermeister 2017.02.03. 16:13:24

szóval ami lemaradt, családban volt
e34, e36

subtotal 2017.02.03. 16:54:39

@Burgermeister: ne is foglalkozz vele, ma reggelre nekem is levágott egy komplett mondatot a hozzászólásomból a blogmotor. Szerintem egy szerelő se vállalja vagy nincs időpont ;)

mica-r 2017.02.03. 17:45:42

@wankel:
mondom hogy szerelmes vagy :-)

Make Valamit · http://make.blog.hu 2017.02.03. 19:12:48

Volt melóhelyen állt mindig a parkolóban egy 325ix, először egy - aztán két gyereküléssel hátul. Baromság hogy nem családi autó, csak jó csajt kell választani. Nameg gyerekből se a félőseket :D

Burgermeister 2017.02.03. 22:20:11

E34, E46, E90
na majd most sikerül....ilyenkor már alszanak a népek, nem tiporják mhárom vagy mifenét, szóval volt
ehamincnégy, enegyvenhat, ehtvanbol a harmicotdé, meg a huszdé, xhárombol az sd, szóval van rálátás, egyedül hetes nem volt, na azt kivánom nagyon...majd eccer....és mindet imádtam......amugy a számoknál kiakad a qrva bogmotor

Schütii 2017.02.04. 08:40:03

@Nínó Karotta: Ejha! Te aztán maga vagy a tudathasadás. Ilyen az amikor az intelligencia jobban elburjánzik valakiben mint az egészséges lenne. Nem baj, olvasni azért jó! :)

EqueS 2017.02.04. 12:24:36

Ó Prius böjt és Hangyász elvonás ezek szerint, tudományosan alátámasztott sikereket ért el :)
Az írás jó lett, nagyon, de nem az emberek akarnak ilyen autókat ezt te is tudod, hanem ilyeneket lehet kapni és kész, persze van piackutatás, de ilyen elven akkor kellene már rég lennie egy rozsdamentes karosszériás, 1.000.000 kilométer garanciás kis 5 ajtósnak, és már rég nem autókat árulnának csak upgrédeket. Amivel az autót stabilabbá, kevésbé szennyezőbbé ..ect. lehetne alakítani, és akkor nem a szeméttelepekre gyártanánk feleslegesen. Persze ez nem zárná ki a játszós autó kategóriát, de a hétköznapi autó a hosszú élet, tartósság, és fillérek háromszögére lenne kihegyezve.

Sopánka76 2017.02.04. 18:53:23

Hurrá, végre Karotta-poszt! :)
Én hamarabb vágynék egy E30 325i-re, nem annyira bírom a szögletesebb formát, de amúgy is csíra vagyok, nekem már ezek mind öregek, sok foglalkozást igényelnek. Vagy egy E46 325Ti Compact. De amúgy teljesen megértelek, én is szarnék rá, hogy mit gondolnak róla mások, az ember magának vegye a gépet, ne a szomszédnak!
Mikor lesz Hangyász-poszt? Nagyon várjuk!
Ja, és ha már ilyen szuperül kijavítottad a hibát a címben, akkor innen is kitörlöd azt az egy fölösleges karaktert? :P "Vettem egy M3-mast, az élet császára vagyok!"

LacciMegmondja 2017.02.05. 10:39:11

Üdv a sorhatosok között!

BMWE36M3 2017.02.08. 02:17:47

közel 8éve E36 M3 tulajként nekem fájó amikor az E30 M3at Istenítik (mert szélesebb és egyedibb egy sima E30-tól..."legenda" mert 1. volt) az E46 M3-at meg feljebb helyezik mert újabb, "szebb" (bár ez relatív) és a legszomorúbb amikor azzal jönnek hogy drágább (ahogy te is írtad). Szerintem nézz körül mennyibe kerül egy rendes, nem 4-500.000km-es E36 M3, ami nem motor hibás, nem hagysz ott rögtön a szervizbe 1-2misit....mobile.de-n egy 3.2 M3 coupe 15.000eurotól indul (amiket még képről nézegetve se néznék meg), 20.000körül már vannak szebbek amit elmennék megnézni, de még semmi ritka extra, egyedibb gyári kiegészítő sincs rajta. A kínai xenon (rég betiltották) meg angel eyes témát nem tudom mire vélni amikor egy kb 20.000ft-os sonar vagy depo lámpa virít a gépedbe, ráadásul 2dolláros kínai emblémát hord a szegény kasztni, a felnire még egy tisztességes BMW vagy BBS kupak sem fért fel....ha ezt most vetted volna megérteném, de ahogy írtad 5hónapja van meg, igazán elférnének rajta ezek a gyári kiegészítők, nem bántásnak írtam elvégre végre egy autós "híresség" is használ egy ilyen gépet, talán ha csak erről csináltatok volna cikket jobb lett volna mint azt hallgatni ahogy a Winkler fikázza az E30-at (nem is értem minek ment el a forgatásra ha leszarja azt a típust), te igazából azt hoztad ki a videóból hogy az E36 M3 nem jó másra mint huligánkodásra (igen, megvan ez az oldala is neki) a Sanyi meg próbálta menteni a menthetőt az E46 M3 dicsőítésével (sosem kéne, túl gömbölyű, kényesebb, "csúnyább", a hangorkánbeli különbségről meg ne is beszéljünk, mintha fingana úgy szól az összes S54-es utcai motor). Remélem olvashatunk tőled majd még pár értelmes meglátást erről a típusról, mert az hogy mennyit fogyaszt, mennyi a fenntartása szerintem kevés embert érdekel már, 4misi alatt nincs még lerúgott sem, 4ért meg már E46 M3-at vesznek mert az újabb és "menőbb". :) Ahogy írtad ezeken a típusokon úgy is csak a szakavatott szemek veszik észre hogy nem egy 1.6i M3 logóval a seggén.

Burgermeister 2017.02.13. 07:23:45

@Nínó Karotta: az alfa 159re mar nem vagysz 7koznapi autokent? Arrol is irhatnal hiszen birtad az amoret.

Gyökösi Attila · http://grundstudio.hu 2017.03.04. 15:28:50

Végre elolvastam ezt is az előző, ezt beharangozó, a hamarosan ránk szakadó jövőt jósoló írásod után. Jó írás, szépen leírtad, miért is döntötted le a saját szobrodat. Tényleg szépen, mert te tényleg jól írsz. Ettől még persze az eldőlő szobor épp ugyanakkorát dördül a földre érve. Sajnos.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2017.08.29. 13:12:42

Pont ti fogalmaztátok meg a TC-nél egy Mustang kapcsán - "Egy BMW férfiak számára"
Ha fenn tudnám érdemben tartani, akkor nekem is kéne egy ilyen, de inkább az eggyel régebbi, ha már. Mindenesetre boldog gázfröccsöket hozzá :D

ColT · http://kilatas.great-site.net 2017.08.29. 13:14:00

"A facebookos alkatrészcsoportokban analfabétaként feladott hirdetések a kertvégi belezésekről. A dedós apróhirdetések alatti elkeserítő, alpári anyázások."
Ez bármelyik más márkánál is megvan... :( Az analfabetizmus meg mindenhol.

zvajo 2018.12.06. 05:42:07

Nagyon ráéreztél ! Már az E36 M3-asok ára is felfelé megy, sokkal többet érhet, mint amikor megvetted ! Tehát nemcsak örömautózásra jó, befektetésnek is kiváló ! A mai napon, a legolcsóbb értékelhető (tehát baloldali kormányos, nem amerikai, stb) E36 M3-as 4 400 000 Ft, és még az is forgalomból kivont ! Gratulálok, okos döntés volt, nemcsak érzelmi !
süti beállítások módosítása