2017-ben Magyarországon semmi sincs lejjebb, mint a BMW-sség. A 45-ös bicepsz mellé hordott X6-ok. A matt fóliás, rokiparkolós Gran Coupék. A Soltvadkerten szilikonmellel mosatott, kínai xenonos, angel eye-os E36-ok. A facebookos alkatrészcsoportokban analfabétaként feladott hirdetések a kertvégi belezésekről. A dedós apróhirdetések alatti elkeserítő, alpári anyázások. A folklórba beégett, közmondásos közúti taplóság. A büntetés. Az átkiabálás. A soha nem indexelés. A dudálás. A Penny-parkolós tiltáson baszatás (aka "drift"). Tudom, te nem ilyen BMW-s vagy. Én se! Mi vagyunk a kétszázezer nem olyan BMW-s országa. Egy tragédia az egész. És én fejest ugrottam bele!
A márka is úgy áll háttal a saját múltjának, hogy összefacsarodik tőle a szív. A BMW azt jelentette: sportos szedán. Az extra szex kedvéért kupé vagy kabrió. Kutyásoknak kombi. A gyár innen négy új irányba mozdult el, sorrendben:
- a városi terepjárók
- az idomtalan, púpos hátú szerencsétlenségek
- a pusztítóan drága, elektromos furaságok
- az elsőkerék-hajtású családi egyterűek felé
Ezek mind jobb autók, mint bármikor korábban, például nehéz bennük meghalni, és lassan két gombnyomással levezetik magukat a póverfesztig úgy, hogy közben elég egy redbullvodkát akasztani a kormányra, hogy érezzék a törődést. Nem a BMW hülye, a világ változott meg. Annyi van csak, hogy ez nem az a Freude am Fahren, amire a legenda épült. A modern BMW vezetését az autó maga élvezi a legjobban.
Idehaza közben még él az áhitat, amivel emberek a hó végi párizsis kenyér kárára üzemben tartott autóikról úgy beszélnek, mintha a hármas BMW a Beérkezés Maga Wolna, nem pedig egy autó a német területi képviselőknek és tornatanároknak. A BMW valójában egy autó. Jellemzően jó autó, amit bőven van miért szeretni. De nem egy életcél, ami fontosabb, mint az érettségi.
Minderről nem a BMW tehet, hanem én és Gyurcsány és Orbán. Én írok és majomkodom hőskölteményeket a maguk módján még mindig lenyűgöző M-ekről, faragom a lovasszobrot a Dicsőséges Bajor Odabaszónak.
Közben meg a normális emberek, akik nem a sajtóflottából kapják az alcantarával selymesre korrumpált újságíróseggük alá az autójukat, könyv, déligyümölcs és szélessávú internet vásárlása helyett javíttatják az örvénycsappantyút a rohadó sárvédőjű 18d-ben. Lelki szemeik előtt fehér gumifüst-kondenzcsíkokat húznak a kanyarok fölé, igazából fekete koromfüggönyt okádnak a szmogriadóba Anisits Ferenc mérges kísérteteként. Kopogó szilentjeiket szétlopott EU-s útfelújítások málló kátyúin szakítják szét újra meg újra. Ez a közös életünk.
Annyira mélyen vagyunk, testvéreim, hogy innen a béka segge is csak a Hubble űrteleszkópon át látszik. Ugyanakkor azonban picsába a károgással:
Vettem egy M3-ast, az élet császára vagyok!
- Mármint vettél egy Drezda külsőn is vállalhatatlanul ciki, 22 éves junior-stricivágent? És ebbe akarod tenni a gyerekedet minden nap? Elment-e az eszed esetleg?
Igen, az E36 M3 a gépjárműipari ciki-szingularitás maga, hogy autós metaforát mondjak, a rossz imázs Alfája és Ómegája. Az autó, melynek örök mottója a "Nem volt pénzem rendes M3-ra".
De most legyünk erősek, ne engedjük, hogy elhúzza tekintetünk az előd E30 M3 egzotikus értékrobbanása, vagy az utód E46 általános fölényes jósága. Szemléljük szegény kis E36-ot önmagában és a 2017-es autós jelenben.
Drága olvasók, barátaim, ágyszomszédaim a zárt osztályon, hozzátok fordulok! Tegye fel a kezét bárki, akárhol is olvassa, a munkahelyi gépen, odahaza, az angolvécé intimitásában, kigyulladó metrón, önvezető Teslában a dugóban, aki tud hirtelen mondani másik olyan autót, ami: 300 lóerő környékén jár egy becsületes, régi vágású szívó benzinmotorból, 1,4 tonna alatt megáll, elfogadható kéziváltón át a hátsó kerekeit hajtja, melyeket igény esetén egy sperrdifivel összezár, belefér egy gyerekülés gyerekkel, épp elég modern a mindennapi ingázáshoz, de nem vezet helyetted, és elég közönséges ahhoz, hogy merd is használni, ne naftalingolyók között úsztasd egy színültig Mike Sanders-zsírral teli bunkerben.
Bizony mondom néktek, nincs másik ilyen autó.
Az E36 M3 egyetlen igazi vetélytársa az utód E46, de szinte az se. Az E46 már most befektetési eszköz, vétek elkoptatni. Sokkal finomabb, és bő 15 évvel modernebbnek hat. Ha beleülsz, azt érzed, hogy egy menő, drága BMW. Az E36-ban azt érzed, hogy egy kedves, koros BMW. Öregbéemvé szaga van, az a legjobb.
Az E46-tal kezdődött az M-ek fennhéjázó korszaka, amikor elkezdtek feltűnőnek és drágának látszani akarni. A korai M-ek a diszkrécióról, a csak kevesek által észlelhető finom részletekről szóltak. Egy E28-on, E34-en jóanyám sose venne észre semmit. Az E30 M3 se vagizásból széles-szárnyas, hanem mert mindene úgy lett homológ a pályára. Az E36 a korai szégyenlős-célszerű vonal vége (a legvége talán az E39 M5), az E46 pedig a lifestyle M-ek eleje. Könnyebb is vágyni rá!
Szögezzük le: vegyél inkább E46-ot. És most nézzük, mi szól az E36 mellett?
Mínusz másfél mázsa
Ennyivel könnyebb az utódnál, lemértük. Gyengébb is, főleg a korai 3.0, de a motorerő ugye csak gyorsításkor érdekes, a tömeg meg mindig. Cserébe nyeklőbb is a karosszéria, és az NCAP a kegyelemből adott két csillagából is áthúzta az egyiket, amikor töréstesztelte.
Kevesebb egyedi kasztnielem
A járós autó, akár a folyami kavics, minden nap kopik egy kicsit. Mivel az M3-mmal néha a legjobb szándék mellett is rükiben jön ki az ember a körforgalomból, nyilván jobban kopik az átlagnál. Ilyenkor klassz, hogy nem széles a sárvédő, nem púpos a géptető, meg a többi.
Eltűnik a forgalomban
Ez lehet épp negatívum is, de én imádom.
Szépen öregszik. Mára. Talán. Némelyik.
Tényleg. Beleülsz, és mindene más világ már. Az illata, az anyagai, az üvegfelületei és oszlopai, a műszerei mind díszletek egy időutazáshoz. Az egyszerűen szép vonalai, a jó arányai, a könnyedsége kezd egyre szebbnek hatni megint. Cserébe egy hét téli kosszal már csak egy külvárosi lakótelepi parkolóban vállalható.
Olcsóbb
És ez feltehetően örökre így lesz. Viszont ezek is drágulnak már, pláne a szépek. Összességében körülbelül annyival olcsóbb az E46-nál, amennyit úgyis ráköltesz az első évben a karbantartásra. Ezen a téren ne legyenek illúzióid: vagy nem arra használod, amire van, vagy sokba kerül. Ezek 20-25 éves autók mostanra, az is szép, hogy egyáltalán túlélték idáig néhányan.
Nincs benne DSC
Ez a legeslegjobb. Ne érts félre, szuper dolog a menetbiztonsági elektronika. Viszont egy M3-mal járni rengeteg költség és kompromisszum, amit azokban az önfeledt pillanatkoban kapsz vissza, amikor a DSC csak útban volna. És nem lehet időben gombot nyomni minden pont jól belátható, hívogatóan csábító kanyar előtt. A gomb pont a spontaneitást, a meggondolatlan mókát veszi el. A másodperceket, amik miatt szereted ezt az autót (meg amikben összetöröd). Oké, cserében megmentheti az életed, szóval ez egy amolyan kompromisszum.
Hogy vagyunk egymással eddig?
Szuperül. Öt hónapja tart a viszony, azaz mostanra elfogyasztottam róla egy hátsó garnitúra Michelint, keletkeztek érdemi tapasztalataim, meg hát tekintélyes javítási és karbantartási jegyzékeim. Pláne tankolási! Ezekről szólnak majd a következő posztok, hogy felmérhesd, belevágnál-e hasonlóba, és megkönnyebbülhess, amiért nem tetted. És arról, hogy miket csinálok vele, hogy pont olyan legyen, amilyennek én szeretném. Szóval szinte fél éve megvan, és azóta minden reggel, amikor beindítom, és puhán dorombolni kezd az S50B30, a világ egy kicsit jobb hely lesz.
u.i.: Tudom ám, hogy csütörtök van. De a Mittwoch ugye a hét közepét jelenti, ami hét napra vetítve négy, ami hát a csütörtök, na. Most aszaltam volna a posztot még hat napig egy olcsó alliterációért?
Címadásügyi frissítés
A poszt megjelenése után jelezte a BMW3KLUB.hu - A 3-as BMW magyar rajongói közössége, hogy a hiba valójában bennem van. Ugyanitt azt is jelezte, hogy nem tudok helyesírni, mert az eredeti cím ez volt:
Alapos átrágás után arra jutottam, hogy igazuk van. Több lehetőség is van. Ha úgy tekintjük, hogy az autó neve
- M3, kimondva Emhárom, akkor az írásmód M3-mal (ez jó volna, de nem erre gondoltam)
- M3, kimondva Emhármas, akkor az írásmód M3-sal (ez rettenetes, hiába helyes)
Ha viszont arra szorítkozunk, hogy a "hármas" számjegy betűvel kiírva "3-as", akkor az írásmód M3-assal.
Ami éppen az, amit ők is javasoltak! Leírva ez is nagyon hülyén néz ki, pláne címben, de hát kellett nekünk ilyen kacifántosan agglutináló nyelvet gyártanunk. Mindenesetre nagyon köszönöm a szíves észrevételt, jó érzés, hogy a márkatársaim ilyen elhivatott művelői anyanyelvünknek, akiktől lehet és érdemes is tanulni!
Tomchy 2017.02.02. 19:37:43
De azoknak a felniknek a színe a legszebb Hvtm-es korszakomat idézi! :D
Burgermeister 2017.02.02. 19:39:06
IzomAutok 2017.02.02. 19:43:40
yenoee 2017.02.02. 19:54:02
Burgermeister 2017.02.02. 20:01:44
Sanyiqua01 2017.02.02. 20:20:40
Köszönjük!
Várom a következő posztot.
BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2017.02.02. 20:28:41
Dzsontra Volta 2017.02.02. 20:44:06
Yoss 2017.02.02. 20:44:42
m.o.p. 2017.02.02. 20:46:14
Később olvastam, hogy a tiéd és épp nem volt alapjárat. Ez a sztereotípia. Imádom az e36-ot, mind közül a legjobban és épp keresek egy elfogadható darabot, de a hideg futkos a hátamon attól, amit az emberek gondolnak majd rólam, ha átnéznek a corollaból.
kokal 2017.02.02. 20:52:26
Üdv a totalcar élèn! Remélem sokat hallunk erről a gyönyörűségről!
MarcoABF · http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=13913 2017.02.02. 21:00:45
Afterdark 2017.02.02. 21:05:50
Ha leírnám a véleményem hazai helyzetről, teljes plágium lenne.
Az e36 sajnos nem mutat fotózva, élőben már lehet szeretni. Sok sikert hozzá!
GZolee 2017.02.02. 21:11:17
SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2017.02.02. 21:13:29
Titanm1 2017.02.02. 21:15:52
ommm 2017.02.02. 21:17:27
Bálint Radosicky 2017.02.02. 21:28:23
Sok sok adrenalindús benzingőzös akaraton kívüli nagy-pénzes beruházás nélküli kilométert kívánok!
Tökösmákos 2017.02.02. 21:36:30
subtotal 2017.02.02. 21:37:41
Ezt a picsogást, hogy mit fog más gondolni rólam, sose értettem. Ha magadnak el tudsz számolni a vezetési stílusoddal akkor kiabrétérdekel, mit gondolnak mások rólad. Az élet ehhez túl rövid...örülj neki, hogy a márka imidzse agresszió nélkül takarítja a belső sávot
Krisi 2017.02.02. 21:52:35
ha igazán teccik a BMW, akkor megveszed, mint Karotta, és kész. amikor sorhat van előtted és sperrdifi mögötted, akkor pont nem fog érdekelni senki más :)
témához: az E36 szerintem is a legjobb korosztály a BMW-ből, pont elég fiatal hogy még használható legyen szaladgálósnak is, de pont annyira öreg hogy nagyköbcentis szívómotor, sperrdifi és nem érződik annyira túlelektronizált műanyagnak.
Várjuk a foltatást!
Negrogo 2017.02.02. 22:02:07
Karotta
Lehetseges megvalok toluk, marimint a felniktol... ha erdekel ugyanolyan mint ami neked van (esetleges serules eseten) de gyari szinben. Viszont ez 18 -as es 8,5J szeles
itcafe.hu/dl/upc/2017-02/26753_20161018_170532_richtone_hdr.jpg
Negrogo 2017.02.02. 22:13:03
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2017.02.02. 22:13:55
mica-r 2017.02.02. 22:15:04
Szerintem ezüstben jobb a felni. Lehet nem mérvadó, de hát gyári-fetisiszta vagyok. A sportlégszűrő sem tetszik egy gyári jellegű motortérben :-(
mica-r 2017.02.02. 22:15:49
Gyerekezni inkább M3 sedan kellett volna!
mica-r 2017.02.02. 22:21:04
Én nem fürdetem sós lében, majd játszódok vele nyáridőben :-)
wankel · http://wankel.blog.hu 2017.02.02. 22:32:08
( wankel.blog.hu/2016/10/29/miert_rx-8_es_mi_van_a_tobbiekkel )
mica-r 2017.02.02. 22:46:56
Nekem tetszik az RX-8 forma, de költői túlzásnak tartom az írásodban a "problémamentes" meghatározást.
ghck 2017.02.02. 22:53:19
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2017.02.02. 22:54:20
A súly a megbízhatóság jele 2017.02.02. 22:54:53
Dzsontra Volta 2017.02.02. 22:58:34
Krisi 2017.02.02. 23:04:05
azokat az embereket akartam csak felrázni és szembesíteni önmagukkal, akik különböző ostoba okokra hivatkozva nem merik megélni az álmukat. egy cimborám is kinézett egy gyönyörű, de legendásan szar kupét, kérdezte tőlem hogy szerintem érdemes-e megvennie. mondtam neki hogy nyilván egy kalap szar az autó és többet lesz szerelőnél mint úton, a gatyáját háromszor is rákölti.
ugyanakkor viszont ha nem veszi meg, akkor élete végéig bánni fogja, és úgy fog még lehúzni jóesetben sok-sok évtizedet, hogy a lelke mélyén örökké ott fogja kísérteni az a gyönyörű kupé, amit anno nem vett meg. így legalább megveszi, és kevésbé rossz esetben a 4-5-ik zsebbenyúlós szervizlátogatás után túlad rajta, majd nyugodt szívvel vesz utána egy praktikus, olcsó, de unalmas szappantartót, tanulva a saját hibájából. és boldog lesz vele, mert nem fogja már kisérteni a kupé.
rosszabb esetben viszont beleszeret, rákölti az összes pénzét, eladósodik, elhagyja a nője mert nincs pénzük nyaralni vagy csak simán moziba menni mert az félre van téve a szerelőnek, de cserébe lesz egy olyan autója, amire mindig is vágyott, és ez majd egy szinten vigasztalja.
jó estet és hepiend tudjuk hogy nincs, ilyen szituációból nem lehet győztesen kikerülni :)
szóval ha valami teccik, van rá pénz és lehetőség, akkor meg kell venni, és szarni arra, hogy mit fog róla gondolni a szomszéd, a kolléga vagy a pirosnál mellettünk álló céges kombi fókusz vezetője.
(amúgy egy 26 éves hátultekerős 75-ös Alfám van, vállalom az összes sztereotípiát, pont ma kellett trélerezni egy elöregedett benzinpumpa miatt, de leszarom, mert van egy hátsókerekes Alfám :D)
moltam4300 2017.02.02. 23:05:52
akos696 · www.focusauto.hu 2017.02.02. 23:13:12
Negrogo 2017.02.02. 23:25:33
Azer viccesek a face kommentek is am. Volt aki le lakotelepizte a felnit, meg hogy csak gyari valo ra... :D:D De hat nem lehet mindenki hozzaerto. Fogalmi nincs mit er egy nem replika, erederi 18-as BBS RX. Illetve BMW-en BBS felni egyenlo kb gyari. Hiszen az ugymond "gyari" BMW felnik is BBS-ek :)
Cargineering 2017.02.03. 00:00:18
@Nínó Karotta: sorra valósítod meg az álmaimat, ez így nem igazságos, de azért hajrá! :)
dhrbikes 2017.02.03. 00:09:50
superfrog 2017.02.03. 00:57:37
(pedig egyébként lehetne jó játszóautó)
m3246 2017.02.03. 04:36:37
nyerafidesz 2017.02.03. 04:52:12
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2017.02.03. 07:47:16
totalcar.hu/tesztek/bmw130ibem/
Építeni jót lehetne belőle. A motorja, az állat.
Magyar Péter 87 2017.02.03. 08:40:43
https://onedrive.live.com/redir?resid=F466EC3C682DFFCC!255719&authkey=!ADrF7FEpyknzyFk&ithint=file%2cxlsx
Persze a használat jellegéből fakadóan neked egy kicsit más struktúrára lenne szükséged, például hogy külön legyen választva a "járós" és az "élmény" típusú használat.
Egyébként annyira szeretném ha mindenki így vezetné az autójának minden költségét és végre megtudhatnánk hogy mit mennyiből lehet kihozni. Mert amikor valaki azt mondja hogy ő a mercedesét olcsóbban kihozza mint egy régi swiftet akkor bennem mindig felmerül a gyanú, hogy valamit nem számolt bele. :D
Schütii 2017.02.03. 09:02:45
Lelked mélyén te (is) mindig BMW-s voltál, nem is érem hogy hogyan tudtad ilyen mesterien palástolni a(z) (ál)nissanossággal (meg az áldatsunossággal)...
Schütii 2017.02.03. 09:03:50
whale 2017.02.03. 09:27:35
W123qp 2017.02.03. 09:58:56
Ezt te sem hiszed el, hogy 2 gyerekkel egy 2 ajtós kocsi praktikusabb??!!
Mondom ezt 1db coupe, 1db 2 ajtós és egy kombi tulajaként.
Flankerr 2017.02.03. 10:07:19
Kedves feleségedhez meg ismételten gratula, az isten lábát fogtad meg vele, hisz okos és intelligens, csinos, ÉS még szereti az M3-t.. ez mármár sci-fi :)
No meg gondolom pszichológusként tökéletesen tisztában van vele hogy neked autókkal foglalkoznod kell, különben beleőrülnél a hiányukba ;)
Q-match 2017.02.03. 11:00:37
Azért a trump-féléknek abban igazuk van , hogy az emberiség rossz felé tart - de LEGALÁBBIS ez látszik , és hát az ember már "...csak azt hiszi el , amit a vaksi szemével lát...(??!!)" . ...
...valamint KülönKöszönetÉsHála Kínának , amiért az ember alapvető génkészletébe is beépült már a KÉTELKEDÉS , mint a látást kiegészítő újabb érzékszerv.
...és ezen a biomechanikus szűrőláncon keresztül az csapódik le , hogy van az a szint , amit Kína alulról közelít , a fejlett Nyugat viszont felülről - és ENNEK a közeledésnek nehéz örülni , bár drukkolok Kínának , hogy ne félúton találkozzanak , hanem kicsit....hát, feljebb.
Ebbe a rossz levegőjű ( ...miért pont a semmiresejó szmogriadók nyertesei jutottak most eszembe ) modern világba engedett friss levegő az , amit érzek , amikor ilyen írásokat olvasok.
...amikor újfent kiderül , hogy az idő múlása nem jelent önmagában fejlődést - sőt.....
Dzsontra Volta 2017.02.03. 11:03:26
hooopp 2017.02.03. 11:10:17
Pierr Kardán 2017.02.03. 11:15:30
G.Gambino 2017.02.03. 11:20:14
Én egyébként úgy vélem, hogy a megbízható és precíz sor6-os motorja miatt az E36 is egy jó befektetés, ráadásul csak 71 ezret gyártottak belőle, amely a mai BMW modellek gyártási számaihoz képest elenyésző. Megtippelni sem merném, hogy ebből már mennyit tettek tacssra.
Lényeg a lényeg, szépen rendbe kell rakni ezt az autót és néha napján kíméletesen csapatni vele. :)) A napi használatot én elfelejteném Karotta helyében. :) Úgy vélem, hogy minél többet fog költeni erre az autóra, annál ritkábban és kíméletesebben fogja használni. Persze magamból indulok ki, én ugyanis így vagyok az E46 M3-mal, 2 év alatt 2e km ment bele. :) Olcsón vettem, optikai tuning mentesítettem, egy rakat zsetont bele toltam, de közben annyit emelkedett az ára a piacon, hogy most tartok nullánál. Viszont van egy belülről is zsír új kultautóm. Ezek az autók csak drágábbak lesznek, szóval most vegyen mindenki, aki kultautót szeretne. :)
Az pedig, hogy prosztónak néznek vagy sem... Hát, akik nem értenek az autókhoz azok biztosan annak néznek egy phoenix gelb színű E46 M3-ban. Ők viszont vezessék csak a középszerű autóikat és még azt a szívességet sem teszem meg nekik, hogy elfelejtek indexelni vagy driftelek a körforgalomban. Erre ott van a versenypálya. Egyébként kevés ellentmondásosabb és meghökkentőbb dolog van annál a közlekedésben, mint amikor úriemberként vezetsz egy prosztó kinézetű autót. :))
MarcoABF · http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=13913 2017.02.03. 11:32:25
Negrogo 2017.02.03. 11:47:48
2017.02.03. 13:39:25
Úgy is kell, autüként kell használni nem mőtörgyként! Nekem semmi gondot nem okozott az újszülött fiamért és feleségemért sem avval menni.
Nem az autó tesz "BMW"-ssé, hanem ahogy vezeted, az előűtéletekkel nem kell foglalkozni! Én azt tapasztaltam, hogy ha normálisan, előzékenyen autózom vele akkor mösok is úgy ölltak hozzám. Pedig az enyém még "lábaspiros" (HellRot) is volt ;)
Hörom év boldogsög volt az az autó, csak aztön mör kicsi lett hörom gyerekhez ... Most X5 van alattam, de tovöbbra sem érzem magam megélhetési BMW-snek, mert nem kell bizonyűtanom vale semmit ;)
Kűvönok sok kellemes élményt az autóval és a családdal!
2017.02.03. 13:40:46
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2017.02.03. 13:49:29
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2017.02.03. 13:51:18
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2017.02.03. 13:54:22
Roadster68 2017.02.03. 14:29:27
Amelyik 318d-nek rohad a sárvédője abban nincs örvénycsappantyú (tudomásom szerint csak a 105KW motorokban -és ami utána jön- van benne, azok meg 2007 szeptemberétől jöttek)
БУММЕР 2017.02.03. 14:50:29
Remélem sok örömet fog okozni minden téren, valljuk be a "fanatikus" BMW-s nem azért ül be egy akàrmilyen Bajorba, hogy megmutassa...ezeket az autokat (2004 elött) jo vezetni, szerelni, ad egy szerethetö alaphangot a kapcsoltanak az arra fogékonyaknak...van akinek 2004 utàn is :P
Elég szomoru, hogy eljutottunk arra a szintre ami ma a fészbukon forumokon zajlik...az embernek elmegy a kedve màr attol is, hogy segitökészen irjon valakinek, a sok önimàdo specialista kéretlenül megmondja a frankot...ilyenkor mindig zavart érzek az eröben - a BMW-imet magam javitom, amikor meghalad természetesen szerelö - hogy a bànatban vagy, hogy mindenki szakértö de megjavitani 90%-a képtelen, aki tudja és érti akàr 1 honap a vàrolista (hàlapénzzel vagy anélkül)...
Szintén szomoru ahogy ezek a kocsik kinéznek, sajnos okot is szolgàltat az egyszeri béjemwés a nevére...az pedig, hogy az uj csodàkkal repülö kétes üzletemberek mit müvelnek, az szintén màs kérdés - esetükben nem a màrka, az életfelfogàsuk hibàs...
Ellenben SOHA nem tàntoritott el, hogy gyerek korom - szàmomra - tündöklö ékköve a garàzsomban meglegyen, közel hibàtlan àllapotban (a legjobb auton is van mit simogatni)...
Egy szo mint szàz...a BMW az BMW...aki szereti poklot jàr vele/érte aki nem az pedig nem...ezért annyira borzaszto làtni, mikor a parkoloban mellém àll egy sorstàrs...levetett, mocskos, gondozatlan betegàgy...mindig félek, hogy elkap valami féltengely vagy szelepfàjàst...vàllalom a bunko két helyre parkolàst is, igaz a parkolo tulso végében...
Végezetül...mikor egy uj szervizbe jelentkeztem be, nem értem oda a megbeszélt idöre, felhivtam öket, bocsànatot kértem, hogy kések, mikor megérkeztem, majd a teljes brigàd megcsodàlt...kérdésemre a vàlasz...miota léteznek, én vagyok a 3. ember aki BMW-sként elnézést kért bàrmiért...lehangolo...
wankel · http://wankel.blog.hu 2017.02.03. 15:08:55
wankel · http://wankel.blog.hu 2017.02.03. 15:11:08
Burgermeister 2017.02.03. 16:08:12
Burgermeister 2017.02.03. 16:12:27
Na szóval én vezetem a motor minden költségét, szervizt, még az utolsó olajleeresztő csavar anyát is, hogy ennyi meg ennyi....szóval év végére kijön egy szép szám. Sok!!!
Autót nem vezetem mert ketten használjuk és a partnerem ezt leszarja én meg ezért nem vitázom vele. Családban volt e46, e90, x3, e34, benzin és dizel egyaránt
mindet imádtam
akkor az került 45
Burgermeister 2017.02.03. 16:13:24
e34, e36
subtotal 2017.02.03. 16:54:39
mica-r 2017.02.03. 17:45:42
mondom hogy szerelmes vagy :-)
Make Valamit · http://make.blog.hu 2017.02.03. 19:12:48
Burgermeister 2017.02.03. 22:20:11
na majd most sikerül....ilyenkor már alszanak a népek, nem tiporják mhárom vagy mifenét, szóval volt
ehamincnégy, enegyvenhat, ehtvanbol a harmicotdé, meg a huszdé, xhárombol az sd, szóval van rálátás, egyedül hetes nem volt, na azt kivánom nagyon...majd eccer....és mindet imádtam......amugy a számoknál kiakad a qrva bogmotor
Schütii 2017.02.04. 08:40:03
EqueS 2017.02.04. 12:24:36
Az írás jó lett, nagyon, de nem az emberek akarnak ilyen autókat ezt te is tudod, hanem ilyeneket lehet kapni és kész, persze van piackutatás, de ilyen elven akkor kellene már rég lennie egy rozsdamentes karosszériás, 1.000.000 kilométer garanciás kis 5 ajtósnak, és már rég nem autókat árulnának csak upgrédeket. Amivel az autót stabilabbá, kevésbé szennyezőbbé ..ect. lehetne alakítani, és akkor nem a szeméttelepekre gyártanánk feleslegesen. Persze ez nem zárná ki a játszós autó kategóriát, de a hétköznapi autó a hosszú élet, tartósság, és fillérek háromszögére lenne kihegyezve.
Sopánka76 2017.02.04. 18:53:23
Én hamarabb vágynék egy E30 325i-re, nem annyira bírom a szögletesebb formát, de amúgy is csíra vagyok, nekem már ezek mind öregek, sok foglalkozást igényelnek. Vagy egy E46 325Ti Compact. De amúgy teljesen megértelek, én is szarnék rá, hogy mit gondolnak róla mások, az ember magának vegye a gépet, ne a szomszédnak!
Mikor lesz Hangyász-poszt? Nagyon várjuk!
Ja, és ha már ilyen szuperül kijavítottad a hibát a címben, akkor innen is kitörlöd azt az egy fölösleges karaktert? :P "Vettem egy M3-mast, az élet császára vagyok!"
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2017.02.04. 21:44:51
LacciMegmondja 2017.02.05. 10:39:11
BMWE36M3 2017.02.08. 02:17:47
Tudok én türelmes is lenni, ha írsz időnként 2017.02.09. 06:30:08
Burgermeister 2017.02.13. 07:23:45
Gyökösi Attila · http://grundstudio.hu 2017.03.04. 15:28:50
ColT · http://kilatas.great-site.net 2017.08.29. 13:12:42
Ha fenn tudnám érdemben tartani, akkor nekem is kéne egy ilyen, de inkább az eggyel régebbi, ha már. Mindenesetre boldog gázfröccsöket hozzá :D
ColT · http://kilatas.great-site.net 2017.08.29. 13:14:00
Ez bármelyik más márkánál is megvan... :( Az analfabetizmus meg mindenhol.
zvajo 2018.12.06. 05:42:07