Végigdörgök a tribün előtt, kicsit meglebbentem balra a jobbkanyar előtt, skandináv flikk, ugye, visszaszúrom másodikba, és mivel nem tudok gázfröccsöt adni az istenverte pedálgép miatt, már blokkolnak is a hátsó kerekek, mintha kéziféket rántottam volna. Szépen keresztbe fordul, megvan az érzés, mert benne ülök a hátsó futóműben. Látom eltekeredni magam előtt a horizontot a szélvédőn át, pont mint egy tankszimulátorban, ha a tornyot forgatja a parancsnok. De a rohadt kormány, az nem mozdul, nekem kell csavargatni oda-vissza, mintha még a force feedback se lenne feltalálva. Számítógépes játékélménynek is rossz az ilyen, nemhogy versenyautónak, szerencse, hogy a hidróskézi főhengerén lilára vert könyököm visszaadja a valóságérzetet.
Így ment a "drift" a TC Faluvégi Farolásán. Pedig azt hittem, hogy sikerült megfejteni halott kormány titkát. Egyrészt azért, mert az E46 kormánymű kapott egy hozzá illő BMW-szervópumpát a Nissan helyett. Ráadásul Balázsék megigazították a kormánykardáncsuklókat, és mindezektől elmúlt a darabosság a tekerésből. De sajnos az élet, az nem jött meg.
A Hangyász tiszta steer-by-wire, semmi visszajelzés, ami nagyon rossz, mert onnan lehetne tudni, hogy mi a helyzet a tapadással. Így vezetni pont olyan, mint három réteg ultra safe kotonnal dugni, kognitíve megvan az öröm, hogy juhú, bent vagyok a lábközben, de érezni nem lehet belőle semmit. És az istennek se tekeredik vissza a kormány, ami a kellemetlen és az életveszélyes közötti tartományban mozgó probléma, aszerint, hogy épp egy mellékutcából fordul ki az ember, vagy a Mansell-kanyaron rongyol át, amikor hirtelen elrepül az autó hátulja, de a kormány meg se moccan. Ebben a formában driftelni teljesen alkalmatlan, az a fogalmatlan esés-kelés, óvatos öblögetés és darabos alibidrift, amit elő lehetett adni vele, valójában csak rossz hírét kelti a sportnak.
Hogy lehet egy kormány ilyen béna?
Úgy, ha nincs utánfutás és csapterpesztés. Az előbbit úgy lehet elképzelni, mint a bevásárlókocsi kerekét: a csap, amin elfordul, előbbre van a tengelyvonalnál, így a kerék lényegében egyenesbe húzza magát, ahogy tolod a kocsit. Ezért áll a bevásárlókocsi kereke mindig arra, amerre épp tolod.
Az utánfutás autónál a kormánycsap döféspontja (ez a MacPherson-féle Hangyásznál a rugóstag felső forgáspontján és az alsó gömbfején átmenő egyenes, meghosszabbítva a földig) és a kerék és a talaj érintkezési középpontja közti távolság. Ez az elméleti döfési pont mindig a kerék és a talaj találkozása elé esik, ugyanúgy, ahogy a bevásárlókocsinál, ezért szeretne az előre haladó autó mellső kereke mindig egyenesbe állni. Ugyanezért nem esel fejre, ha elengeded a kormányt a bringán.
A csapterpesztés azt okozza, hogy az egyenesből kitekert első kerék kicsit megemeli az autót, amit aztán a gravitáció szépen vissza szeretne húzni, amitől a kormány vissza akar tekeredni egyenesbe. Nálam mindkét paraméter frankó, ráadásul át is mértük eddig úgy négyszer.
Felmerül még, hogy a nagyobb csapterpesztés miatti kisebb legördülési sugár miatt vész el a visszajelzés, ezért mentem pár olyan kört is, ahol felraktuk előre a radikálisan kis ET-jű, nagyon széles hátsó kerekeket, ami látványosan ki is lóg az első sárvédő alól. Nem oldotta meg.
Továbbra sem értem, hogy mi szívat minket. Talán maga a kormánymű, talán valamilyen feszülés, súrlódás, szorulás a rendszerben. A geometria nem nagyon lehet rossz: a fenti paramétereket jelentős részben meghatározza maga a csonkállvány, ami egy széria BMW-alkatrész. Csak annyiban tértünk el a BMW standard geometriájától, hogy még nagyobb csaphátradőléssel (utánfutással) és csapterpesztéssel megyünk, azaz a torony teteje nálam beljebb és hátrébb van, mint a donor E46-ban. Ha valami, akkor ez még vadabb egyenesbe állási késztetést kéne okozzon. Azt remélem, hogy meg fogjuk találni a hibát, mert különben mérni és gondolkodni kell megint, ráadásul beláthatatlan mennyiségben, ami marha fárasztó.
Mi van még? Nincs túl sok kormányszög, és nem is lesz, mert így is az vet véget a mókának, hogy beleér a gumi a kipufogóleömlőbe. Ez is misztikus, mert Ákossal többször is áttekertük ütközéstől ütközésig a volánt, és látszólag nem ért oda egyik végállásnál se, de a dinamikus terhelés valamit megváltoztat, nyilván a berugózástól mozdul még pár centit hátrafelé a kerék, és úgy már összeérnek. Van rá képi bizonyíték, egyrészt letépett bandázs, másrészt felpolírozott leömlő formájában.
A Kaaz diffi továbbra is kegyetlen, de már tudom, hogy ez feature, nem bug. Ha nem megy át rajta annyi nyomaték, hogy keményen összezárjon, hanem differálnia kéne, akkor csattog és lökdös. Még nem határoztam el, hogy megtanulok-e együttélni vele, vagy eladom, és veszek egy 1,5-utas valamit, azaz egy olyan diffit, ami nem akar gázadásra és gázelvétre is ugyanazzal az agresszivitással összezárni. Ez driftre csodálatos, de tapadáshatáron, tartott gázzal fordulni vele időre autózáskor eléggé idegőrlő.
Ha már az időre autózás szóba került, adós vagyok még pár héttel ezelőttről az utolsó hungaroringi pályanap beszámolójával. Az alkalomra nem kapott semmilyen extra felkészítést a Hangyász, azaz ugyanúgy hasznavehetetlen fékekkel és pusztulat kormányművel mentem, mint a TC nyárvégi pályanapján, csak éppen visszacseréltük az első és a hátsó rugókat. Így a hátsó gátló végre el tudta látni a dolgát, és elmúlt az eszeveszett pattogás.
Tetőcsomagtartóra szerelve elvittem egy szett Michelin slicket, hogy az év úgy záruljon, hogy mentem egy rendes referenciakört. A tetőcsomagtartós Hangyász elég jelentős feltűnést keltett az M0-áson, többen életveszélyesen csalinkázva próbálták lefotózni menet közben. Aztán mégse mentem slickes kört.
Az első menetem felét lekéstem a pakolással. A másodikat végignyomtam az utcai Pilot Cup-on, hogy megérezzem, van-e elég jó az autó így, hogy megérje rárakni a slickeket, amiket normális körülmények között a hitvesi ágyban tartok, és szerelmesen simogatok. És úgy döntöttem, hogy nincs. Nincs értelme a rettenetesen szögletesen vezethető, fékhiányos Hangyásszal ledarálni a legfinomabb szűzhártyát a friss slickekről, hogy aztán mire végre jó lesz az autó, ne legyen rá jó gumi. Szerencsémre megmentett az őrlődéstől, hogy az utolsó menet egyben volt az utolsó előttivel, amit nem tudtam, így ki se mentem rá.
Összességében egyetlen teljes menetet mentem, utcai Michelin Cup-on, ráadásul úgy, hogy szinte az egészet felvette egy görög srác, aki bejárja Európa pályáit az erre tartott Honda S2000-ével. Ha érdekel, nézd meg az alsó videót, vicces, főleg az, hogy a Hangyász minden kanyart egyenesekből rak ki, hála a kissé kegyetlen diffinek és a fura kormánynak. Nagyjából a 35. másodperc környékén megy el a Honda mellett a Datsun a célegyenesben, hogy aztán az első kanyarban mindjárt pazarul demonstráljam az extrém szögletesen fordulást.
Mindezek mellett 2:14-es köröket lehetett menni vele, ami nagyon bizalomgerjesztő. Még klasszabb, hogy a tudományos köridőmérő a menet legjobb szektoraiból 2:12-es elméleti legjobb kört rak ki, azaz ha nem a random csúszkálással és fékhiánnyal harcolnék össze-vissza, hanem konzisztens köröket lehetne menni, mint mondjuk a Hacsival, akkor az 2:12 körül volna. És mindez még a fékpados beállítás előtt, 299 lóerős motorral volt. Ami ilyen rossznak ilyen gyors, az jól beállítva, pályagumin nagyon fasza lesz.
És akkor beszéljünk teljesen jó dolgokról is: a motor, az menő lett. A Red Sun egy extra alátéttel 8 baron maximálta az olajnyomást, ezzel talán már nem lesz baj. Ákos pedig kicserélte az injektorokat, így már nem kell agyonhajtani őket, hogy győzzék a spriccelést. Ennek örömére el is vittük a Datsunt a Dyno Project padjára finombeállíani és lemérni. Az etanolosítást egyelőre lefújtam, rengetegen óvnak tőle, ráadásul a biztonsági tankban lévő szivacs nem is bírja, annak a lecserlésére pedig egyelőre nem vagyok kapható. Szóval maradtunk a benzinnél, amivel azért egy-két tucat lóerőt benne hagytunk a rendszerben, de ugye nem a számokra hajtunk.
A végeredmény 331 lóerő 7400-as fordulatnál és 355 Nm 5800-nál. Idézzük fel: pontosan ugyanez az autó, pontosan ugyanitt 248 lovat és 300 Nm tudott pár hónapja. Azaz hozott 83 lóerőt és 50 Nm-t az, hogy felmentünk 10,3-ról 12-es kompresszióra és beletoldottunk 75 mm-t a szívócsőhosszba. Az elég jó.
Most már nemcsak magamnak tartozom a "Nem vitatkozom Powered Ákival" feliratú pólóval, hanem neki is jövök egy "Na ugye" feliratossal.
Nem csak papíron lett erős a VQ35DE, hanem érzésre is. Kakucson olyan simán eltekerte a 235/45 R17-es gumikat hátul, hogy vérzett a szívem, amiért így se tudom normálisan vezetni. Fordulaton ráadásul elég mocskosul szól, pont úgy, ahogy egy koros versenyautónak kell. Szóval a motorral nagyon boldog vagyok, remélem, nem teszi tönkre az a tenyérnyi szivacsdarab, amit a nap folyamán kitépett és felfalt az egyik Pipercross légszűrőből, hogy legyen átkozott a brit vacka.
Összességében remek napok voltak: bár vezetni szörnyű, de a Hangyász kezd összeállni. Üzembiztos, nem szokott szétesni, a Hungaroring után Kakucsról is szépen hazament a lábán. Ha a tél folyamán felélesztjük a zombikormányt, és gyártunk féket egy normális pedálboxszal, akkor 2014 elég klassznak ígérkezik. Kívánjatok szerencsét, hogy legyünk okosak a télen.
Tudok én türelmes is lenni, ha írsz időnként 2013.10.28. 05:01:03
Elmés téveszmés 2013.10.28. 08:36:54
Azért már egészen olyan,mintha összeértetek volna...feladatok mindig adódnak,de ez visz minket előre a tanulás útján..:)
Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2013.10.28. 08:38:44
Sportbíró 2013.10.28. 08:42:11
karlmann 2013.10.28. 08:56:40
Slippery Slick a menetlabilizátor 2013.10.28. 09:00:26
Én kipróbálnám a kormányt leeresztett olajjal szervó nélkul,nyitott olajcsaqtornákkal, csak úgy a mechanikai érzete miatt. Az már naggyából segítene kitalálni, hogy a kormánymuvon innen, vagy túl van a hiba.
A féket meg már mondtam.
Flankerr 2013.10.28. 09:00:44
ChPh 2013.10.28. 09:14:25
Remélem a következő idényben találkozunk :D (én mint nézelődő)
jewdi76 2013.10.28. 09:31:17
Ric12 2013.10.28. 09:38:18
Terheljétek meg az első tengelyt még 2-300 kg-mal és nézzétek meg, hogy feléled -e!
Az E46 1600 kg, a Tied 1100, nem beszélve a gumi méretéről, ami szintén gátol(hat)ja a visszaforgást.
CybOrg 2013.10.28. 09:46:06
LSL 2013.10.28. 09:47:56
karolyk22 2013.10.28. 10:27:23
Leslie_ · http://driftgarage.blog.hu 2013.10.28. 10:38:49
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2013.10.28. 10:39:26
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2013.10.28. 10:40:57
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2013.10.28. 10:41:40
atis123 2013.10.28. 10:53:39
csongiaparaszt 2013.10.28. 10:56:29
atis123 2013.10.28. 10:56:47
Leslie_ · http://driftgarage.blog.hu 2013.10.28. 11:14:15
Kivancsi 2013.10.28. 11:39:43
:)
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2013.10.28. 11:50:39
Schütii 2013.10.28. 11:55:56
cukkkorka 2013.10.28. 12:55:59
Arisztogatya 2013.10.28. 12:56:37
Schütii 2013.10.28. 13:07:47
jojoka 2013.10.28. 13:11:37
Szerintem még az elején lett ott elbaszarintva valami. Nem a futóművel lesz ott a baj, hanem a konkrét kormányművel.
Azt szép lesz próbálgatni, kiszerel, hümmög (mivel nem terhelésen van az autó ezért látszólag minden szép és jó). Kopásokat figyeljétek ha kiszeditek, ha valami is kopott , az gyanús! Ilyen kevés kilóméterrel mindennek szupernek kellene lenni. Az is lesz, de csak majdnem. Lehet a legegyszerűbb lenne egy komplett E46-os kormányt tenni a futóműhöz.
Akkor ez egy bmw lenne álruhában. :-)
xander 2013.10.28. 13:19:02
hofi601 2013.10.28. 13:32:15
Mindenféle tudományos megalapozottság nélkül, nem lehet, hogy itt van a probléma forrása:
indafoto.hu/karotta/image/16828969-5fe4726c/516641 ?
Negrogo 2013.10.28. 13:47:38
egyhatosmotor 2013.10.28. 13:57:35
kipe · http://www.car-tarsak.blogspot.com/ 2013.10.28. 14:13:11
DATSUN 2013.10.28. 14:26:31
Béza Dániel 2013.10.28. 14:28:17
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2013.10.28. 14:42:28
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2013.10.28. 14:44:02
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2013.10.28. 14:46:27
Make Valamit · http://make.blog.hu 2013.10.28. 15:49:27
hofi601 2013.10.28. 15:55:45
powered 2013.10.28. 15:58:50
" ezért mentem pár olyan kört is, ahol felraktuk előre a radikálisan kis ET-jű, nagyon széles hátsó kerekeket "
Negrogo 2013.10.28. 16:04:17
Negrogo 2013.10.28. 16:04:17
jojoka 2013.10.28. 16:27:48
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2013.10.28. 16:56:00
Ric12 2013.10.28. 17:56:59
www.osszesauto.hu/prg/autoinfo5.kk?fnMID=25312
Jamesblond 2013.10.28. 17:57:22
Never 2013.10.28. 18:00:54
Persze kicsit nehéz olyan embert találni, aki száznyolcvannál a kanyarban megméri :)
Komolyra fordítva: GoPro-t felrögzíteni a kerék mellé, hogy látsszon a felfüggesztés és a kerék, aztán meghajtani, mint Singer a varrógépet. Utána már látszana, hogy hol is van a probléma, mert szerintem a két tünet erősen összefügg.
Ha viszont kiderül, hogy nyeklik a futómű, akkor "back to the drawing board", ahogy azt a félművelt franciák mondanák...
Negrogo 2013.10.28. 18:23:18
pedaz 2013.10.28. 18:46:04
Sok sikert a kormányzás probléma megoldásához! Remélem tavaszra már kiváló lesz a járgány.
tükörfúró 2013.10.28. 18:50:48
Ekkora csavarodással járó geometriaeltérést a futómű valami roppant furcsa viselkedéssel jutalmaz, és a helyzet azért is komplex, mert maga a futómű, rajta ébredő erővektorok tekergetik a vázat.
De annakidején volt valami poén is, hogy megerősítjük aztán kiröhögjük magunkat, gyanitom inkább csoportos siratás lesz, ha amint írod is, kiderül, konstrukciójában és-vagy anyagában alkalmatlan a váz már a nulladik pillanattól :(
Ennek a projektnek csak a vége az szakszerű és igéretes, de ahogy indult...függőón és táblalamez..vastelepi vízcsőváz találomra....khm
Never 2013.10.28. 19:05:35
Nagy matekozás nélkül édesanyám egyik kedvenc mondása jut eszembe arról, hogy miből nem fon ostort az ember (vagy ha fon, hát nem pattogtat vele...). Szerintem (szigorúan IMHO) a minőségi alkatrészek egy nem igazolt minőségű vázon vannak rögzítve, amely alkalmas arra, hogy adandó alkalommal engedjen az erőknek.
A nálam a témában fényévekkel avatottabb Karotta helyében nagyon kíváncsi lennék arra, hogy minden ott marad-e menet közben, ahol a helye van. Eszembe jutnak például olyan építőipari-statikai vizsgálati módszerek, mint pl. az elszakadó papírcsíkok felrögzítése lehetséges elmozdulási pontok fölé, vagy pedig a korábban már említett kamera.
Ha a vázzal van gond, még az sem a vég, hiszen lehet próbálkozni plusz merevítőkkel - de a motortérben más így sem éppen egy bálteremnyi a hely, lehet, hogy alul-felül kellene a tornyokat nem csak keresztben, de "srégen" is merevíteni.
Nyiri 2013.10.28. 19:09:47
Negrogo 2013.10.28. 19:28:10
24.media.tumblr.com/adea9d79b79283b3048ffc64dfd9549d/tumblr_mty2x4bf4j1qk65n6o1_1280.jpg
Ele egy szuro na meg egy power dome a motorhaztetore. Mar ha elfel esztetikai hatarokat nem surolva.
twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2013.10.28. 19:35:41
ZYLO 2013.10.28. 19:56:54
A legördülési sugár szerintem fontos. Az a széles kerék lehet, hogy félrevitte a próbát. Én kipróbálnám kisebb terpesztéssel, az eredeti első kerekekkel és egy-egy nyomtávszélesítővel.
Suttora 2013.10.28. 20:24:22
1kutya 2013.10.28. 20:46:27
kzolee 2013.10.28. 21:06:22
Nem egyszerű, az biztos, sok sikert a megoldáshoz.
Bambano 2013.10.28. 21:22:10
mert a 331 lóerő ennek tudatában válik érdekessé.
nem kéne... 2013.10.28. 22:48:17
tengelytáv ilyen szempontból lényegtelen, az első nyomtáv meg annyiban más, amennyiben az eltérő et-jű felnik különböznek.
közel lényegtelen, ha egy e46ra teszel ilyen felniket, normálisan fog működni, mármint autószerűen, ez meg nem.
nem kéne... 2013.10.28. 22:49:34
" Lehet a legegyszerűbb lenne egy komplett E46-os kormányt tenni a futóműhöz."
az van benne.
nem kéne... 2013.10.28. 22:56:58
egyrészt ez valami nagy korai verzió lehet, mert nagyon nem így néz ki, sokkal kisebbek a kardánszögek. másrészt meg ezen már változtattunk egy keveset, amitől a kormány darabossága érezhetően csökkent, viszont a vissza nem tekeredési hajlam nem.
nem kéne... 2013.10.28. 23:05:47
egy golyós kormánymű magában kisebb helyet foglal, az tény, de kell hozzá egy segédkormány is és egy olyan kormányösszekötő, ami jelen állás szerint vagy a blokkon, vagy a karteron akarna keresztülmenni a másik oldalra és az valószínűleg árt a lukasztandó egységnek.
nem biztos, csak valószínű, mert még nem próbáltunk lukasztani.
e30 volt egyébként az utolsó szervó nélküli fogasléces bmw kormánymű.
ezt viszonylag kicsi átalakítással lehetne akár próbára is beépíteni a jelenlegi helyére, neked hadd ne mondjam, hogy e30asok közt népszerű tuningfogás 36 vagy 46 kormányművet beépíteni pont az egyszerűsége miatt.
nem kéne... 2013.10.28. 23:11:38
azért nagyon nem kellene mozogjon az eleje, látható nyomai lennének.
a két sárvédő az első hossztartókra rögzül, üvegyszál, nem igazán hajlékony, nem repedt el.
a géptető segge a tűzfalra rögzül, az eleje a hossztartó eljére, elöl-hátul viszonylag passzosan. ha az keresztben ennyi mozogna, amit itt beszélgettek, akkor a géptető szintén eltört volna a kevés üzemóra ellenére is, ilyen egyelőre szintén nem történt.
josip 2013.10.28. 23:33:32
Persze nem kizárt, hogy hülyeséget beszélek.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2013.10.29. 06:00:17
A hangja mocskos jó :)
Schütii 2013.10.29. 07:59:35
hofi601 2013.10.29. 08:56:43
Lehet, hogy hatalmas hülyeséget írok, de nem lehetne megpróbálni kiiktatni a kormányművet egy teszt erejéig? Elvileg, ha csak megtolod a műhelyudvaron, akkor is vissza kellene, hogy térjenek egyenesbe a kerekek, de minimum az akarásnak látszódni kellene rajtuk.
hofi601 2013.10.29. 09:59:47
Slippery Slick a menetlabilizátor 2013.10.29. 10:50:15
Valószinubb, hogy a szervó azt hiszi, hogy még mindig segítenie kell mert pl.: letapadnak a szelepek(nem túl valószinu), megnovekedett áramlási ellenállás a visszafolyóágakon, kormányrúd szorulása,csulkók befeszulése, alacsony, elbilleno olajszint a puffertartályban, mechanikai feszulség ébredése a fogaslécen(csavarodik, keresztbe feszul) és még annyi talán hogyha kemény oldalfalu slickekhez az elméleti kormánygeometria nem 100%-ban passzol (alacsonyabb gordulo kúpok)
Addig szép míg ilyenekkel kell szórakozni.
Én a szivacs miatt jobban aggódnék.
Béza Dániel 2013.10.29. 11:06:56
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2013.10.29. 11:11:40
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2013.10.29. 11:12:53
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2013.10.29. 11:18:10
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2013.10.29. 11:19:57
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2013.10.29. 11:21:46
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2013.10.29. 11:25:28
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2013.10.29. 11:25:59
Sam8888 2013.10.29. 11:40:36
A kormánykardán nekem is gyanúsan nagy szögben törik meg. Próbáljátok ki ha leveszitek a kormányműről a végét, milyen nehéz tekergetni (mármint hogy ugye a kormánymű felőli végét tekergeted úgy hogy közben a kormány is forogjon).
Ahol kardáncsukló van ott nyomatékveszteség van. :(
Sam8888 2013.10.29. 11:41:59
Schütii 2013.10.29. 12:08:02
Never 2013.10.29. 13:48:25
Ha a váz OK, akkor lehet, hogy nem egy, hanem két külön problémával van dolgunk - ahogy JohnyG írja, a szervó lehet ludas az egyikben, de akkor ott van még a másik - mitől mozdul olyan irányba a kerék, amerre semmiképpen nem kellene neki? A térháló eszerint rendben, felfüggesztés rendben, minden csavar meghúzva (ez csak vicc volt, pályanapozás közben szétesett volna, ha valami laza), tehát a Bermuda-háromszög rejtélye ehhez képest 3x3-as sudoku csak.
Slippery Slick a menetlabilizátor 2013.10.29. 15:19:47
Szembol nézve a tornyokat egy U alaku váz koti ossze az alsó nyulványokkal, amit a kereszbe torzulástól (a dontott U betutol) csak a kormány segédkerete merevíti azt is egy kis erokaron. Ennek az U betunek az alját kifelé húzza a lengokar, amit a karter miatt lehetetlen X-el merevíteni, de fentrol talán érdemes lenne egy domboru,csavaros X-el ( motor benyulása miatt)
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2013.10.29. 17:02:23
- mégis torzul valami a vázban (nem valószínű)
- a berugózás hatására geometrikusan is indokolt, hogy közelebb kerüljön (a kerék hátra-fel mozdul berugózáskor, amivel közeledik a leömlőhöz)
- a leömlő maga egy igen hosszú, kunkori tárgy, hőtágulásra hajlamos anyagból, amit sok száz fokra hevít a használat. A 0,7 m hosszú leömlő üzemi hőmérsékleten simán 5-8 mm-t nyúlik, amit ugyan nagyrészt felvesz a görbülete, de simán lehet, hogy ennek ellenére közeledik kicsit a gumihoz, és ez a sok apró faktor együtt már lehet elegendő.
Annyit mindenesetre megér a dolog, hogy alaposan átmozgassuk a kitekert kerekeket még egyszer, ki-berugóztatva is.
Never 2013.10.29. 17:18:56
baliakobon 2013.10.29. 20:32:05
baliakobon 2013.10.29. 20:34:36
Arisztogatya 2013.10.29. 21:35:29
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2013.10.29. 22:39:29
sepiaz 2013.11.04. 15:27:25
simplex6 2013.11.04. 16:51:36
www.toda-racing.co.jp/en/product/injection/airfilter.html
simplex6 2013.11.04. 16:52:39
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2013.11.04. 21:19:44
simplex6 2013.11.04. 21:41:36
simplex6 2013.11.04. 21:41:36
Make Valamit · http://make.blog.hu 2013.11.06. 19:50:47
freddy_m · http://feri.szikla.hu 2013.11.15. 02:50:04
Hidd el megéri!
Make Valamit · http://make.blog.hu 2013.11.15. 10:46:38
freddy_m · http://feri.szikla.hu 2013.11.15. 16:32:45
hofi601 2013.12.09. 10:20:10
Dr. Kix 2013.12.10. 21:25:42
RWD 2013.12.16. 22:51:36
Medgar 2014.02.26. 15:54:16
LuxiMFP 2014.03.06. 18:13:34
atis123 2014.03.14. 10:34:23
Dr. Kix 2014.04.03. 21:02:12
HANGYÁSZ HÉTFŐ??!! 2014.04.04. 12:24:52
Valószinüleg, Mivel a motor beszippantotta a levegőszűrőt, a hosszú téli állás után kiderült, hogy nem lehet beindítani, ezért szét kellett megint szedni a motort, mert nem indult be, darabosan járt, nem ment minden henger.
Ez most derült ki szerintem pár hete, mert ahol ott lett hagyva, szerintem hozzá sem nyúltak, mert mással foglalkoztak, tehát ott állt novembertől mostanáig, tehát minden ugyan úgy van szerintem.
Kormánymű, fék, szerintem nem lett hozzá nyúlva, ugyanolyan :S
Ne várj Hangyász hétfőt a nyár közepéig szerintem, el kell keserítselek.
És ezt nem hasra ütésből mondom, ez egy erős megérzés, gondolj bele, ha piszkálva lenne a kocsi, kapnánk információkat, mint tavaly, szinte minden héten 2 post volt olyan gyorsan haladtak a folyamatok.
Az is lehet még mindig egy garázs hátuljában áll és nem néz felé senki.
Jobbra sajnos nem tudok gondolni, nem kapunk semmi információt, tuti valami gebasz van.
HANGYÁSZ HÉTFŐ??!! 2014.04.04. 12:31:38
Azt kéne, hogy van a nyílás elöl a splitter felett, és ott csinálni egy nyílást végig az autó hátuljáig, és a diffuzor előtt hátul kivezetni, ez a fenéklemez felett lenne, az autó alja meg ugye sima, az autó elejének két szélére meg aerodinamikailag kikísérletezni iylen levegő törőt, hogy mögötte hullámozzon a levegő végig közvetlenül a küszöb széle mentén, mintha tornádó lenne, és az nem hagyja kiszökni a levegőt az autó alól, és gyorsabban áramlik.
HANGYÁSZ HÉTFŐ??!! 2014.04.04. 12:34:17
DemiA 2014.05.23. 16:16:58
Shallot 2014.06.01. 21:57:33