Annyi jó hírem van, hogy degeszre tömi az internet. A Hangyász projekt nemhogy folytatódik, de egyenesen olyan, mintha egy Saturn V-re szigszalagozta volna a jóisten a sorsát. Ha szívesen bambulsz zenére, tekintsd meg a videót, amit készítettem a költözködésről.
Most pedig következzen néhány episztola Kovács PWRacing Ákos és Nínó Csakazértis Karotta közt, időrendi sorrendben, az elmúlt egy hétből. Autós líra bomlott cimbalom jeligére.
From: Bazso Gabor
Subject: hangyaszbol versenyautot
Date: August 28, 2012 11:24:54 PM GMT+0
Szia Ákos,
Farkas Péter ajánlása nyomán jutottam el hozzád. Bazsó Gábor vagyok, a totalcar egyik tévés majma, és réges-régen küszködöm egy viszonylag komplikáltabb projekttel, melynek a lényege, hogy egy '75-ös Datsun 260Z teste alá egy modern, Nissan 350Z motoros, nagyrészt 200SX futóműves versenyautót próbálunk építeni. Mivel nagyon rég írom a folyamatot a TC-n illetve a saját blogomon, a karotta.hu-n, így nem tudom, hogy mennyire ismered, de érdeklődés esetén át tudod rágni magad az előzményeken.
Miután a lakatolás, a csőváz, a műanyag héj és a fényezés elkészült, össze kéne szerelni az autót, mely feladatnak része a 350Z-ből származó bontott motor átnézése, és a hozzá megvásárolt alkatrészekkel (olajpumpa, H-profilú hajtókarok, 272 fokos vezérműtengely, ITB-k) történő összeszerelése, komputerrel és programozással együtt (komputer még nincs, mert olyat szeretnék majd venni, amit valaki [akár te] hajlandó és képes jól felprogramozni, amiben hisz, amit ismer). Ehhez a folyamathoz az alkatrészek döntő többsége már rendelkezésre áll, és még pár dolog épp felénk tart a nagyvilágól. A futómű szinte kész, a belsőhöz megvan minden, nagyobb egységként a fékcsövezés, a benzinellátás tank és injektor közti része és a teljes elektromos szerelés van háta.
A kérdésem az, hogy érdekel-e téged a folyamat befejezése, azaz lenne-e kedved és kapacitásod összerakni a Hangyászt? Természetesen nem azt várom, hogy erre konkrét időponttal és árajánlattal felelj, hiszen ez nyilván lehetetlen ennyi információ alapján, inkább csak egy elvi válasz érdekel, ami alapján esetleg tudunk tovább haladni.
Ami fontos, hogy ez a projekt meglehetősen exponáltan a nyilvánosság előtt zajlik, az elmúlt éve alatt félmillió oldalletöltés keletkezett az erről szóló posztokon itthon és százezer körül külföldön. Ez lehet jó és rossz hír is, ezt nem tudom helyetted eldönteni. Azért váltok helyet, mert ¬&™£$‹›{[]}\≠~¨ĻŅ^¨ź†¶€ę@ąß∂ń©ķ∆Ż•…^`|«»ć„”~Ķ–;–. Márpedig ez nekem fontos, egyrészt, mert maga a projekt (az autó) fontos, másrészt azért, mert akarva-akaratlanul valamiféle példát mutatunk ezzel a folyamattal, és nem szívesen mutatok rossz példát.
Kérlek, gondold át, és ha van elvi érdeklődés, értesíts. Itt lehet megtekinteni az előzményeket (természetesen már szinte semmi sem úgy van, ahogy a régi anyagokban terveztük, de ettől még maga a folyamat lehet érdekes):
http://karotta.blog.hu/
https://www.youtube.com/watch?v=C-mBcqa3faM
http://www.driftworks.com/author/nino-karotta/
Minden jót,
Bazsó Gábor
________________________________________
Szia Gábor!
Átolvastam a projecthez kapcsolódó anyagokat. Egy-egy résznél elmosolyodtam a post hangvételén, máshol a bicska nyílt a zsebemben, ¬&™£$‹›{[]}\≠~¨ĻŅ^¨ź†¶€ę@ąß∂ń©ķ∆Ż•…^`|«»ć„”~Ķ–;–. A kérdésedre válaszolva, nagyon szívesen elvégzem azokat a munkákat amikről leveledben írsz, nem titkolom, engem is lázba tud hozni egy ilyen kaliberű átépítés...
Motorvezérlésben, és akár az egész autó teljes elektromos rendszerének elkészítésében is tudok segíteni, a beépítéstől, a programozásig. Az általam preferált standalone motorvezérlővel 112hp/l teljesítményt mértem már atmoszférikus motoron, és 263hp/l teljesítményt feltöltött turbószűkítővel szerelt motoron, a dynoproject kft teljesítménypadjában. Ár-érték arányban talán a legjobbak közé sorolnám. A motor precíz összeszerelése sem okoz problémát.
Abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy a saját műhelyemben dolgozhatok, így nem kell egy korábban elvállalt projectet egy másik gyors, vagy nagyobb bevétellel kecsegtető munka miatt félretenni, csak azért, mert a bankhitelt, vagy a bérleti díjat kell éppen kitermelni. Ezért merem garantálni, hogy a közösen megbeszélt határidőt minden esetben tartani tudom. A kölcsönösen kialkudott munkadíj összegét a munka befejeztével kell kifizetni. Akkor, ha meg vagy elégedve az elvégzett munkával, akkor, ha az elkészült határidőre, és annyit, amennyit első körben megbeszéltünk.
Ami még esetleg vonzó lehet, ( versenyautó készítésekor sokan elzárkóznak ez elöl ) a nálam vásárolt, és beépített alkatrészekre, illetve az itt elvégzett munkákra 6 hónap garanciát tudok vállalni. Ha kérdésed merülne fel, ezen a számon elérsz:
--
üdv: Kovács Ákos
És akkor levittük a Hangyászt. 42 óra múlva ezt kaptam:
On Sep 10, 2012, at 6:22 PM, Áki Kovács wrote:
Szia Gábor!
Hívtam ma a kasztnis fiút, és abban maradtunk, hogy holnap vihetem a szörnyeteget, és szerdán fogjuk padra tenni. Megpróbálja addig kilegózni, hogy lehet a legkevesebb kínzással helyrehozni a tornyokat.
A Skyline féktárcsákat elvittem esztergályoshoz, átfúrta őket, én pedig már a helyére is tettem a féknyergekkel együtt. A plug&play kis turbómarós támogatással, de igaz... :-)
Az E46 kormányoszlop is úton van felém, elvileg a héten a kezemben lesz. Sajnos az "olcsó" kormányművedről hiányzik 2 db nagynyomású cső ( a csatolt képen a 4. számú alkatrész), illetve a két kormánygömbfej biztosító kúpja (másik csatolt képen a 9. számú alkatrész ). Ezek normál esetben a kormánymű tartozékai, tehát ha véletlenül megvan, akkor jó lenne, ne kelljen kétszer megvenni.
Ettől függetlenül vettem 2db. E46 kormánygömbfejet, és betettem őket a helyükre (kiforgattam mindkét végállásig a kormányt, szépen dolgoznak, nem ér bele semmi sehova), illetve rögzítettem a kormányművet, így kicsit könnyebb ide-oda tolni, trélerezni. Egyelőre ennyi.
--
üdv: Kovács Ákos
________________________________________
2012. augusztus 28. 23:24 Bazso Gabor írta
Szia!
Nagyszerű hírek, köszönöm.
A kormányműhöz nincs semmim, ha te nem találtál. Minden atom cucc nálad van, ami ott nincs, az elveszett, elcsenték, dezintegrálódott. Vásárold meg, kérlek.
Apropó tárgyak: nem emlékszem, hogy belebotlottunk volna, de kéne hogy legyen ott a csomagok közt egy szép Nardi fakormány, meg a 2 rendszámtábla. Ez az a három fontos dolog, amit nem emlékszem, hogy láttunk volna, pedig kár lenne értük. Kérlek, ha végeztél a szétpakolással, majd szólj, hogy meglettek-e.
Nagyon örülök, hogy eljutottál odáig, hogy együtt fordul a két első kerék, ez másfél éve sikerült utoljára, és akkor is csak erősen átmeneti jelleggel.
A hátsó féknek pláne örülök, ez azt jelenti, hogy már 4 tárcsa és két nyereg van az autón, ez konkrétan all-time rekord.
Ma még nem írok/írtam Hangyász hétfőt, mert 1 nap után korainak gondoltam, de utólag belátom, hogy simán haladtál 24 óra alatt annyit, amennyi eddig 3 hétre szokott jutni, szóval legközelebbre nem lesz gond a munícióval, úgy fest.
Kösz mindent, hajrá.
BG
________________________________________
2012.09.12. dátummal, 15:46 időpontban "Áki Kovács" írta:
Hahó, itt a gépház!
A Hangyász vallatása sikeresen befejeződött. Az első mérések alapján, (nem volt függőónunk, csak ez a húzópad) az első felfüggesztésben magasságban 11 mm (6 mm a toronyban, 5 pedig a nyúlványban), a hossztengellyel párhuzamosan pedig 6,5 mm differencia volt a jobb és bal oldal között.
Most magasságban 1,5 mm maradt, az összes többi futómű felfüggesztési pont pedig teljesen egyforma. Dokumentáltam a padban mért összes adatot, így, ha ne adj isten valamiért bármikor húzni kell, akkor tudjuk, hogy hol állt jól. Kormányoszlop megjött.
--
üdv: Kovács Ákos
________________________________________
2012. szeptember 12. 21:19 nino karotta írta:
Kicsit nyomaszt, hogy a szakszerű, spárga végén lógó anya helyett egy ilyen ákombákom ketrecre biztátok a méredzkedést :) De ha már így adódott, elfogadom. Örülök, hogy sikerült nagyjából elegyengetni a dolgokat.
Azt elárulod, hogy hogyan tudtatok 11 mm-t kiszedni a magasságból? Odáig érteném, hogy lejjebb hajlik a két vízszintes ág, de mit csinál a függőleges támasz? Hova lesz ilyenkor a felesleges anyag? Zömülni nem tud a cső, ha meg szimplán arrébb húznátok, akkor elmenne máshol. Mi ennek a technikája? Meghajlik ívben, vágtok, vagy mifene?
A másik, hogy arra tippelnék, hogy a húzás erőszükséglete összefügg a szerkezeti merevséggel, tehát a pad kezelőjének viszonylag jó képe lehet arról, hogy mennyire erős a vázunk. Említett esetleg ezzel kapcsolatban valamit? Hogy egy sóhajtól is megcsavarodik, vagy ellenkezőleg, beleizzadt a hidraulika?
Azzal most nem is untatnálak, hogy mennyire lelkesítő, hogy ilyen fejlemények vannak, de azt azért ki merem szivárogtatni, hogy hatalmas király vagy. Nagyon koszi.
BG
________________________________________
On 2012.09.12., at 22:35, "Áki Kovács" wrote:
Szia! A bal oldalon volt magasan a torony. A csővel 2 dolgot valóban nehéz csinálni: széthúzni és összenyomni. A váz elég erős, mert a komoly erőltetésre inkább a cső fala sérülne.
Ezt nem szerettem volna, így a függőleges csőből levágtunk 6 mm-t (hihetetlen módon ennyivel volt hosszabb, mint a jobb), majd lehúztuk a tornyot, és újra összehegesztettük. Ugyanezzel az eljárással sikerült a bal tornyot hátradönteni. A jobb oldali zártszelvény keretben volt lefelé 5 mm (ahova a lengőkar becsatlakozik), azt felfelé kellett húzni.
________________________________________
On Sep 14, 2012, at 8:05 PM, Áki Kovács wrote:
Szia Gábor!
Remélem látod az első két képen a felmerült problémát. A féknyeregnek még kb. 20 mm-t lejjebb kéne csúszni a féktárcsán, amikor a csonkállványon és a féknyergen lévő rögzítőfuratok összeérnek, ráadásul ugyanabba a síkba esnek. Az utolsó képen a lehetséges alternatíva látható.
--
üdv: Kovács Ákos
________________________________________
Szia!
Mindent értek, elfogadom a javasolt megoldást.
Köszönöm,
BG
________________________________________
On Sep 16, 2012, at 8:05 PM, Áki Kovács wrote:
Szia Gábor! Elkészültem a hátsó futóművel. Bekerült a difi, a féltengelyek és a hátsó stabilizátor a helyére.
Minden fixre húzva a hátsó traktuson úgy, hogy csak a futóműállításkor kell vele foglalkozni. Légy szíves, írd meg, hogy a difihűtőt hova tervezted, és odateszem.
Betettük a motort (már ami egyben van belőle) és a váltót, hogy a váltókulisszát és a kardánt be lehessen méretezni.
Itt jelezném, hogy nagy szükség lenne a hiányzó SX kardánra. Ma végeztem az alkatrészek elrendezésével is. Maradt néhány üres karton mire rend lett... :-)
--
üdv: Kovács Ákos
Hát így. A helyzet legalábbis reményteli. Már csak elő kéne kerülni az elveszett fakormánynak, a generátornak, vízpumpának és egy-két hasonló apróságnak, amiket valahogy az istennek se sikerült eddig előtalálni, de hátha Adorjánéknál bújkálnak valami polc mögé esve. Majd rákérdezek, és egyúttal megköszönöm nekik, hogy a hátsó futóművet a fentiek szerint makulátlan precizitással illesztették, pedig az is komoly műtét volt. Addig is itt a fenti videó a népszerű külföldi megosztóról, ha netán a határon túlról követnéd a Hangyászt, vagy még nem láttad volna.
Végtelen köszönet Karácsony Totalhitel Rallye Team Istvánnak és Sipos Managertoys Zoltánnak a rengeteg segítségért.
Rocko- 2012.09.18. 07:10:14
AUTÓNEPPER · http://autonepper.blog.hu 2012.09.18. 07:26:52
Remélem minél tovább fog tartani,mert akkor december után mi a frászt fogunk olvasni? :)
whale 2012.09.18. 08:19:32
lanciabacci 2012.09.18. 08:26:15
Tudok én türelmes is lenni, ha írsz időnként 2012.09.18. 08:34:47
más: aki az első 100 kommentben trollkodik, azt megátkozza az anyósom.
és ezt tessék komolyan venni ;)
Hooshee · http://hooshee.blog.hu 2012.09.18. 08:56:15
A kormány előkerült már?
Tomchy 2012.09.18. 09:00:32
(Ne feledd, hogy ma Diána van! :O) )
crix 2012.09.18. 09:30:28
Flankerr 2012.09.18. 09:33:47
A projekthez: ezek után bármennyi is az az összeg, amiben megegyeztetek (nem érdekel összegszerűen, csak a tény ,hogy már most tudod), megérte. Szurkolok a csellengő alkatrészeknek.
ChPh 2012.09.18. 09:37:19
De a másik nagy ász az tényleg az Ákos, a programozással se lesz gond :)
Hajrá
qqyyqq 2012.09.18. 09:39:14
Typoon 2012.09.18. 09:45:18
A végén heti 2 cikked kell írnod.
Nyugi srácok, ha kész a Hangyász tuti a Hacsiroku(AE86) kerül terítékre.
Karotta nem írtad, hogy a motorral mi is volt a probléma.
HorsePower 2012.09.18. 09:51:35
Már az biztató volt, hogy van hír, de az, hogy halad is a dolog... örülök neki, komolyan. :) Sok embernek lehet/lehetne példa a kitartásod.
whale 2012.09.18. 09:52:58
tocibacsi 2012.09.18. 09:54:26
Viszont rengeteget dobott ezen a borongós szeptemberi napon, amikor a PageMonitor ikonján megjelent a kis zöld 1-es.... és még többet a tény, hogy rengeteget haladt a projekt!
Hajrá, várjuk a folytatást!!! És ha már ekkora bakugrásokkal halad a dolog, a sok elmaradt hétfő után szerintem kibírunk pár unortodox Hangyász szerdát-csütörtököt-pénteket is! :P
_Mulder 2012.09.18. 09:55:56
Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2012.09.18. 10:16:18
Ráadásul annyi minden, mint korábban 5 másik HH-ban.
Sportbíró 2012.09.18. 10:18:45
scheerti · http://scheerti.blog.hu 2012.09.18. 10:19:05
trainmodeller · http://www.trainmodeller.hu 2012.09.18. 10:22:51
Bence507 2012.09.18. 10:26:07
Leadfoot 2012.09.18. 10:31:45
Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2012.09.18. 10:57:34
Lomha 8V 2012.09.18. 11:35:14
Tizenkettő 2012.09.18. 11:35:21
Tizenkettő 2012.09.18. 11:36:09
ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.09.18. 11:36:14
WinG 2012.09.18. 11:41:06
Rák Attantam 2012.09.18. 11:44:58
Oda se neki, szegény ember vízzel főz...
Tényleg, akkor mostmár úgy lesz, hogy Hangyász reggel, Hangyász dél, Hangyász este? Mert a Hangyász hétfő kezd kevés lenni.
Never 2012.09.18. 11:46:40
es125 2012.09.18. 11:46:52
atis123 2012.09.18. 12:08:52
w a s d 2012.09.18. 12:12:57
"Abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy a saját műhelyemben dolgozhatok, így nem kell egy korábban elvállalt projectet egy másik gyors, vagy nagyobb bevétellel kecsegtető munka miatt félretenni, csak azért, mert a bankhitelt, vagy a bérleti díjat kell éppen kitermelni."
Mégpedig azért, mert valamelyest feloldozza az eddig az autón dolgozókat. Mert hogy tudja a jelenlegi építő, hogy bizonyos körülmények keresztbe tehetnek egy ilyen átalakításnak.
Persze lehet, részben sem ezt akarta vele mondani, csak én értem így.
Shadowbull 2012.09.18. 12:18:20
GRX 2012.09.18. 12:21:43
nagyonnagyon 2012.09.18. 12:28:55
téjézé 2012.09.18. 12:29:28
Szépen meglódult a projekt, mintha valaki megtalálta volna a gázpedált és a sebességváltót, az eddigi alapjáraton döcögés után!
A mérőpad/huzatópad jó dolog, azzal lehet csak igazán pontosan dolgozni, egy ilyen autónál pedig nem utolsó szempont a karosszéria geometriai pontossága...
Csak így tovább; alig várom a következő hétfőt!
fandrew 2012.09.18. 12:32:29
ZYLO 2012.09.18. 12:40:42
zaki82 2012.09.18. 13:05:04
kene nekem ennek a kovacs akosnak a teloszama... de nagyon. mint egy falat kenyer, igy finom 7 honapnyi kesessel a sajat automnal.
megkoszonom ha megadod a szamat!
whale 2012.09.18. 13:16:24
min 2012.09.18. 13:17:35
novothauto · http://novothauto.hu 2012.09.18. 13:18:48
novothauto · http://novothauto.hu 2012.09.18. 13:18:53
novothauto · http://novothauto.hu 2012.09.18. 13:19:39
Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2012.09.18. 13:21:24
Viccen kívül, szerintem ezeket a Hangyász Hétfőket (beleértve az autóról szóló korábbi cikkeket) ki lehetne adni egy hangoskönyv formájában karácsonyra, vagy Valentin-napra (hehe). A TC egész stábja olvashatná a cikkeket, meg a legjobb kommeneket (mehetne angol feliratozással is, én meg is csinálnám ;)), szép boítóval, DVD-n, bónusz matériaként az itt feltett videókkal.
Aztán a Hangyász hátuljába beszíjazva mindig vihetnél egy táskányi DVD-t, és árulhatnád is rögtön.
Hö.
Poita not Peter! 2012.09.18. 13:36:39
ne most 2012.09.18. 13:36:46
Mennyivel nehezebb ugye mikor méretre kell hegeszteni.
Biztos, hogy a nagyobb méretből kell elvenni?
bloggen 2012.09.18. 13:43:18
Sok sok ilyet a toporgos,benazos helyett TC on!!!!:)
Z o z ó 2012.09.18. 13:46:35
m.o.p. 2012.09.18. 13:54:42
min 2012.09.18. 14:01:54
SZPTRSZB 2012.09.18. 14:14:17
MINDENT BELE!!!
ifrance 2012.09.18. 14:20:01
... ... 2012.09.18. 14:39:51
Dandie (törölt) 2012.09.18. 14:44:15
www.szem.tv · http://csikosgabor.blogspot.com/ 2012.09.18. 14:49:51
amenta 2012.09.18. 15:19:55
Ezek után kell Hangyász Hétfő, Hangyász Szerda, és Hangyász Péntek is, mert nem fogjuk győzni heti egy posztban elolvasni a történéseket! :D
Tiltott Lally 2012.09.18. 15:49:03
protézisesh 2012.09.18. 16:02:15
Illetve (tudom, trollin', de) szeretném külön, célzottan és kifejezetten megkérni Turboá, 2-More (és a velük egy követ fújó) kommentereket, hogy ugyan már lennének szívesek pár keresetlen szóban körülírni, hogy ha szerintük az előző műhely(ek)ben is minden f@szán ment, akkor erről az Ákos gyerekről vajh mit gondolnak?
h4z4rd 2012.09.18. 16:02:31
Tanulságok tonnaszám.
A tendenciát elnézve nem túlzó a Napi Hangyász cikkekre számítani, és ez így van jól.
Részemről küldöm az energiát a csapatnak, mert szentimentalizmus ide vagy oda, nekem (is) nagy szükségem van a sikeretekre. Touch the screen!
metalex 2012.09.18. 16:11:41
kellően fanatikus és megszálott - szervizbe kerül a Hangyász, akkor kész lehet még az idén ?????
Örülünk, nagyon !!!
Azazuma 2012.09.18. 16:32:58
Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2012.09.18. 17:06:01
dreamhotep 2012.09.18. 17:13:49
hofi601 2012.09.18. 17:47:10
@protézisesh: Egyáltalán nem mondtak ilyet.
Pepejoe 2012.09.18. 17:50:08
Jó lenne egy saját műhely...
pet77 2012.09.18. 17:55:53
Nagyszerü a projekt!Már-már kinzóan részletekbemenő, de ha készen lesz, nagyszerű versenygép lesz.
Egy kérdés:
-Miért vagy te "nino karotta", amikor a totalcar tv- s sikere után ezzel a névvel előlről kellett kezdened mindent, eldobva mindazt, amit Bazsó Gáborként elértél!?
????????????????????
wiesmann 2012.09.18. 18:33:39
Öröm látni, hogy a sok műkedvelő között akad még szakember is akinek nem csak az arc nagy, hanem a keze és az esze is működik még! Sok sikert!!! Várom a fejleményeket!
Z
gonosz999 2012.09.18. 18:35:52
Végre új lendületben a projekt.
Végre valaki aki tudja hogy mit csinál :-).
Hajrá...
Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2012.09.18. 19:02:31
Rövidre fogva: ilyen néven regisztrált a magyar Internet hőskorában.
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.09.18. 19:05:38
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.09.18. 19:09:12
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.09.18. 19:10:15
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.09.18. 19:13:02
visszakettopadlogaz (törölt) 2012.09.18. 19:21:02
Hajra Hangyasz Project, es a Hangyasz Hetfo kultikus mufajat kezdem siratni mert ha kesz a Hangyasz akkor ugye megszunik a Hangyasz Hetfo... es ugy nez ki ha ilyen utemben megy a szereles akkor meg iden megszunik...
Amugy kemeny lesz a Hangyasz igy a kepek alapjan.... GRATULA!
visszakettopadlogaz (törölt) 2012.09.18. 19:27:21
www.youtube.com/watch?v=Yiadcstxi1w
de ez a gyongyszem! :D:D:D
www.youtube.com/watch?feature=endscreen&v=VZW9g6-YC94&NR=1
pet77 2012.09.18. 19:31:09
Így már értem, hogy az elveikkel, az újságírás szabályaival és a müszaki ismeretekkel kevésbé lojális TC-s"párod"ill. újdonsült csapata miért tudott ily hamar túllépni rajtad:(
Kivétel Csikós, aki veled ellentétben még mindíg a hátán cipeli ezt e Bende és Winkler féle dilettáns brigádot:(
Hajrá Csikós, Hajrá Bazsó!!!!!!!!
ui: légy kissé kevésbé visszafogott!!!
pet77 2012.09.18. 19:34:04
protézisesh 2012.09.18. 19:41:51
Suttora 2012.09.18. 19:53:49
Ricardó · http://www.autotemeto.blog.hu 2012.09.18. 21:01:30
Gépötty · http://indafoto.hu/gepotty 2012.09.18. 21:11:12
klarky · http://kreport.blog.hu/ 2012.09.18. 21:16:43
Sajnálom a jobb felsőben elketyegett 100 napot, ha egyből idekerül már mostanában készen lenne.
Azért ilyen 5-6 mm-eket csőhosszban elmérni... Hát szemre csinálták az előző helyen?
Ja és az öreg Ford nagyon autentikusan húzta a gépet! :-) Csak így tovább!
jürgen baromartz 2012.09.18. 21:33:44
gratula az új, minden eddiginél szimpibb hangyász-buherátorhoz!
Haddel · http://zastava.gportal.hu 2012.09.18. 21:39:32
Köszi a youtube elérhetőségért :)
streetsta · http://managertoys.hu/ 2012.09.18. 22:13:50
Ja, főni, bármikor máskor is. Hazafelé tudom, hogy nem tréleren jön a Hangyász (ezt megbeszéltük), de technikai szupportnak bármikor megyek. Sőt, tudod mit, ha Ákos hiperre megcsinálja a gépet, még rendőri felvezetést is szervezek:))
Csikós Zsolt 2012.09.18. 22:15:15
Egyébként még nem láttam zsidózást a kommentekben, pedig ilyenkor már réges-rég illene lennie. Tehát pótolom: ez a 260Z egy zsidó!
Így jó? :-)
powered 2012.09.18. 22:25:22
A jó programozás az egyszerű vems-en, és kis modifikáció a szívó, és kipufogóoldalon még egy wrc-n is hozhat a konyhára.... :-)
www.powerfanatics.com/forum/viewtopic.php?t=1075
Matenak · http://csipszerelde.hu 2012.09.18. 22:25:43
Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2012.09.18. 23:03:20
Akkor a zelmútnyócév tehet a Z egyhelyben topogásáról.
...
Tulajdonképpen ez igaz is :D
Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2012.09.18. 23:29:10
Kell hozzá kreatív író/rendező, aki összerántja a szkriptet (aka kivonatolt gondolathalmazt).
Én valami ilyesmit képzelnék el:
Ebben a formában már nem a technikai részleteken lenne a hangsúly (lehetetlen is lenne), hanem a drámán, meg persze azokon a finomságokon amiért a szerzőt igencsak nagyra becsülik az újságírásban.
Három felvonásos dráma: expozíció, nagy fellelkesedés, belelendülés a munkába: kong a kalapács, zizeg a hegesztő (akár konkrét hangaláfestéssel). Második felvonás: összezavarodnak a szálak. Megy egyik szerelőtől a másikig, melankolikus dallamok, egy hitevesztett, csonka autó balladája. Harmadik felvonás: jön a Hős Szerelő, aki rendberakja az autót, a Mesélő elmondja a tanulságot, a zenekar lelkesítő dallamokat húz, aztán egy motorhang és egy kerékcsikorgás. Minden gondolati átmenetet (tehát ha nagyot ugrunk a fejezetben vagy posztok közt) más hang szólaltat meg, éreztetve, hogy itt most ugrottunk, meg valahogy jobban lehet azonosulni azzal a tudattal, hogy ez itt "mindenki" autója.
Ha olcsón kell, egyszerűen és gyorsan, akkor egy ember felolvassa, egy hangeffekt, ami elválasztást jelöl, de a motorbőgés és kerékcsikorgás mindenképpen kell bele.
Letölthető és megásárolható limitáltan CD-n is. Akik letöltik, kinyomtatható CD-borítót kapnak. Akik megveszik, kapnak óriás bónusz posztert meg elfüstölt gumidarabot.
Bakker, nem kellene nekem inkább ilyesmivel foglalkoznom, mint a mosogatással? (lol)
agresszív kismalac · http://kismalac.blog.hu 2012.09.18. 23:39:13
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.09.19. 00:43:04
- Szerzet - 2012.09.19. 00:44:55
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.09.19. 00:51:19
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.09.19. 00:57:27
effendi79 2012.09.19. 01:10:05
visszakettopadlogaz (törölt) 2012.09.19. 02:27:05
A kidobott dobozokon csusztatok el!!! Na itt jottem ra hogy nem igaz a cikk ( pedig milyen szep volna ) mert olyan autoszerelo NINCS ( nem is volt es nem is lesz ) aki KITAKARIT!! :D:D:D:D
Hurri Kán 2012.09.19. 08:38:10
2-More 2012.09.19. 08:41:33
Érdekes mód azért csak kiderül, hogy van amit rendesen megcsináltak, nem nyekenyóka a csőváz, rendben van a hátsó difi segédkeretestül, és az hogy volt elől a tornyokban egy böszme nagy eltérés, lehet ezer plusz egy dologtól, nemcsak leszaromságtól meg kóklerságtól, és ugyi, helyrehozható volt. Elmondanám, hogy amit Adorján irt hogy 12 fok van a BMW futóművében gyárilag, az nem faszság ám, egy E36 hátsó futójában 18as furatokba mennek 12es csavarok, és akkora alátétek amit ácsok használnak, hogy be lehessen lőni a futóművet rendesen, akkora elmászások vannak a bódé gyártásakor. És az gyári, gép heggesztette, istenfasza bájerise tehnike.
Amugy, csak hogy trollkodás helyet valami értelem is legyen, a VEMS egy teljesen jó választás, de mivel látom hogy az eredeti koncepció is elment már kicsit, mert ugye anno ment a gyári az isten, elég erős lesz, nebabráld, most meg ugrik a nagytengely, ITB, kisfaszom, kelleni is fog, és érdemes rááldozni a korpát az AFR/EGT műszerre is a többi mellé, mert lehet varázslatokat művelni szivó motoron is, nemcsak a turbós ered el a dugattyú orra. Mellesleg ár/érték arányban az egyik legjobb a VEMS a piacon, itthon pláne, ahol van hozzá gazdagon support.
Mellesleg, legalább van rendes, átlátható, fűthető garázs, ahol urambocsá félre lehet tolni a vasat télire, mert azért az eléggé valószínűtlen hogy ez idén fullba lábra álljon, főleg ha a motort tényleg meg kell bontani, és ki tudja mit kell majd beleönteni lóvéban meg alkatrészben.
2-More 2012.09.19. 08:47:08
Disz/zit 2012.09.19. 09:02:03
Ha végeztetek a vezetőkkel az összeesküvés tervével, akkor elgondolkodhatsz nagyon zárójelbe téve a következő... kérdésen?... állításon?... lehetőségen?....
"""""""""""""""""" októberi pályanap """"""""""""""""""
A világért sem sürgetnélek és nem szeretném, hogy elvedd a családodtól az időt ( tudod kettő perces csapterpesztés mérés röpke négy óra alatt :)))))
De fogadok a te fejedben is megfordult a gondolat.
powered 2012.09.19. 09:18:11
Szia! A fiatal vems firmware versiokban ( 1.2.2 ) direktben fogad az ecu 2db lsu4 szondat. ( jol jon a V6 nal ) 20+20% kompenzacios lehetoseggel, igy nincs szukseg kiegeszito muszerre. udv.
E9Matyi 2012.09.19. 11:26:52
mtk001 2012.09.19. 12:04:05
Most már jól össze kell pakolni és aztán jöhet a próba !!!
Hihetetlen, de végre egy szerelő aki tud mérni ! :-)
karlmann 2012.09.19. 12:22:50
Van egy rossz hírem, az elveszett dolgokkal kapcsolatban. Sajnos már az az ember sem él, aki ezekről bármilyen érdemi információt tudna adni. A Nardi fakormány elvesztése különösen fájó lehet. Az elvesztegetett idő és pénz csak a veszteségek egyik fele, a hiányzó alkatrészek pótlása a másik és sajnos a kellemetlenebb, mert még jó pár ilyen lesz.
2-More 2012.09.19. 13:13:26
Nálam azért jött szóba mert már nem nagyon volt helyem hova rakni még kettőt, egyet még csakcsak, csak aztán kiderült hogy nem nagyon szeret beszélgetni csak a VEMS-el, nálam meg Motec M4 ECU van, hozzá egy LC1, órának meg egy VEI Systems hasonló duplakijelző lesz, mint a VEMS-hez való.
powered 2012.09.19. 13:23:03
Igen a vems standard méretű kijelzője menet közben nehezen követhető a méretéből adódóan, DE! Éppen ezért fejlesztettünk a saját versenyautóinkba egy PWRacing dashbord-ot... :-)
Javasoltam Gábornak is, de Ő ragaszkodik a korhű kerek műszerekhez.
www.powerfanatics.com/gallery/albums/userpics/12262/P1060280%20%5B1600x1200%5D.JPG
www.powerfanatics.com/gallery/albums/userpics/12262/P1060001%20%5B1600x1200%5D.JPG
2-More 2012.09.19. 13:33:10
Én anno a Race Technology cuccait meg az AIM-eket nézegettem, de aztán maradt a gyári óracsoport plusz külön 50es műszerek, mondjuk, nálam a kocsi is jórészt gyári, már ami a belteret illeti. Egyedül a rádió esett áldozatul mindkettőben, meg az egyikben a szivargyújtó-hamutál helyére ment be még két óra.
Amik még nem hülyeség ha pályán elkapja az embert, azok a Stack profibb cuccai, amiknél lehet figyelmeztető jelet beállitani, mert tökmindegy mit mutat az óra ha a user nem azt nézi. Meg mondjuk van metrikus, ami azért Defiből nem nagyon, Autometerből meg alig-alig, és szar dolog 90 fokos kanyarnál 80ról visszaszámolni hogy hány pszi meg fahrenheit mennyi :D
powered 2012.09.19. 13:41:21
A vems divatos kifejezéssel élve " dinamikusan " fejlődik. A riasztás funkciók is klasszul működnek, ezért sincs szükség + szenzorokra-műszerekre. Számomra az a jól használható versenyautóba való információs kijelző, ami a lehető legegyszerűbb, és könnyen áttekinthető.
2-More 2012.09.19. 13:49:38
Disz/zit 2012.09.19. 14:28:13
Bocs a videót nem tudtam megnézni, de most hogy látom már tudom, hogy csak december a projekt vége.
w a s d 2012.09.19. 17:51:11
hofi601 2012.09.19. 20:21:36
35up (törölt) 2012.09.19. 23:09:32
@powered: Azt lehet tudni, hogy miert a VEMS-re esett a valasztas, mikor van kulcsrakesz megoldas a 350Z-hez?
www.haltech.com/product/platinum-pro-plug-in-series/the-platinum-pro-350z/
Nyilvan nem olcso (HT: 2450 USD, VEMS: 600 USD), de s.k. bekabelezni + adaptalni a VEMS-et szinten nem egy leanyalom. Rengeteg munkaora eleve a beepites, sok-sok teszteles, orak a teljesitmenymero padon + palyan (mindketto penzbe kerul), sok szivas (agyalas, mig kitalalod, miert nem megy), nehany elpukkant alkatresz... mindent osszeszamolva szerintem ugyanott lennetek anyagilag (persze ha szerencsed es/vagy gyakorlatod van, olcsobban kijohetsz a VEMS-szel).
Ha belefer a budzsebe egy profi logger, vessetek erre is egy pillantast:
2d-datarecording.com/en/produkte/software/analysefunktionen/analyzer
powered 2012.09.20. 08:31:31
Szia! Azt hiszem néhány tévhitet érdemes eloszlatni! Nincs olyan, hogy egy standalone ecu kulcskész, max olyan hogy plug&play. Balgaság azt gondolni, hogy a hatech menüjében kiválaszthatod az 50mm ITB-t, a 272 fokos veztengelyt, az egyedi kipufogórendszert, és kész programmal rajthoz állhatsz. Itt jelezném, hogy rengeteg jó standalon van a piacon, ( többek között a haltech, MoTec, pectel, DTA, stb ) de a legjobb motorvezérlő is csak olyan, mint a program amit bele írtak. Ráadásul a vems, ahogy korábban írtam is, ár-érték arányban a legjobbak közé tartozik. Ráadásul a hangyász esetében azért is visszás egy ilyen plug&play ecu-ról beszélni, mert ő nem egy 350Z, ezért hiába van meg a gyári motortéri köteg, mert az mihez konnektálódik? Izlésesen kevés eséllyel lehetne megoldani. Hangolni mindenképpen kell, így annak költségével mindenképp számolni kell. Az elpukkantott alkatrészekről annyit, hogy két preferált Magyar beépítő található a vems oldalán, és a másikat is jó szívvel ajánlom bárkinek, mi nem abból élünk, hogy alkatrészeket pukkantunk... :-)
vems.hu/
A logger nagyon klassz ötlet, de felesleges, mert az olcsó kis vems, a saját 2gb belső memóriájába loggol.
üdv.
2-More 2012.09.20. 09:52:33
Amúgy egyébként, ha teljesen a fotel felől közelitjük meg a dolgot, akkor azért olyan rettenetesen nagy varázslatokra, alkarnyi kábelkötegekre, mérföldes hosszokra amúgy se kell gondolni, nálunk az elmebeteg tettestársam vasa szintén VEMSen gurul, és a komplett motor kábelkötege kb hüvelykujjvastag, és áll uszkve 25 vezetékből. Egy autóvillamosságis, vagy egy magamfajta droid műszerész is be tudja kábelezni egy multiméterrel. Kell némi józan ész, különböző szinű vezeték, kábeljelölő cimkék, hogy ha egyszer más is bele akar nyúlni akkor ne szopassa lilára magát, meg ahol lehet, forrasztani, forrasztani, forrasztani.
Loggerben, kérdés, hogy mit akarsz logolni, és minek. Önmagában bármelyik standalone tud, van amelyik belső memóriába, van amelyik SD kártyára, van amelyik csak laptopra, de mindegyik tud, még egy alap MS1es MegaSquirt is. Kérdés hogy mire mész az adatokkal ha nem tudod, hogy mikor mit nézz, azaz, hogy mikor történt az esemény. Erre valóban nem hülyeség egy gyorsulásmérőkkel vagy kamerákkal az ECUhoz linkelt logger, ilyen van millió cégnek, csak győzd megfizetni, meg kérdés, hogy ilyen kvázi homemmade, amatőr projektben kell e ilyesmi. Ezzel az erővel irhatnánk hogy milyen jó a telemetria, mert a a pálya széléről is bele tudnak szólni hogy ki van kivel.
35up (törölt) 2012.09.20. 21:15:27
Ertelemszeruen a kalibraciot sehol nem uszod meg. Az integraciot es az adaptaciot viszont igen, marpedig az a legnagyobb szopas.
"Ráadásul a hangyász esetében azért is visszás egy ilyen plug&play ecu-ról beszélni, mert ő nem egy 350Z, ezért hiába van meg a gyári motortéri köteg, mert az mihez konnektálódik?"
Amire rakotod, ahhoz. A Haltech vezerloje kommunikacios szempontbol messze nem tud annyit, mint a gyari vezerlo, az immobilizert eleve bukod, a Nissan diagnosztikai funkcioit szinten, szelessavu lambda szenzor tamogatas nuku, csak a standard minimal OBD van implementalva, a Restbus fele meg pont annyi, ami minimalisan kell ahhoz, hogy ne villogjon a MIL muszerfalon. Ergo siman mukodtetheted standalone uzemmodban, nem fog az keresni semmilyen kulso vezerlot. A standard elektromos dolgok (tap, gyujtas, stb) bekotesen felul egyedul a CANt kell "ledugozni". Bekotsz a CAN H/L labai koze egy 60Ohmos ellenallast (vagy 120ast, ha van belso lezaras a vezerloben), es meg transceiver hibat sem kapsz. A vezerlo meg kuldozgetheti kifele a telegramokat a vakvilagba, nem faj az senkinek (az adatokat amugy sem ott olvasod ki belole). Az utolso oldalon ott a vezerlo bekotese, nezd meg, talan tenyleg csak a CAN az egyetlen, ami "kilog a sorbol":
files.haltech.com/downloads/platinum/quick_start_guides/pro_plugin/quick_start_platinum_pro_350Z_Z33_Rev_4.pdf
Es mindekozben hasznalhatod a gyari Nissan motorkabelkorbacsot, ami igencsak kenyelmes es uzembiztos dolog, raadasul polcrol van cserealkatresz. (Egyebkent szinte barmilyen vezerlot at lehet faragni standalone uzemmodra, ha nem kellenek a kulso vezerlok altal biztositott funkciok.)
"Izlésesen kevés eséllyel lehetne megoldani."
Van annak 4 analog kimenete is. De digitalis bemenetu mutatos muszert is fogsz talalni, ha mindenaron a klasszikus look kell (bar egy integralt Racepak-szeru digitalis kombit sokkal gyorsabban lehet leolvasni verseny kozben, mint tobb kulon muszert, a klasszik feelingnek meg az elektromos befecskendezessel es a 350Z motorral amugy is lottek). Persze az izles is szubjektiv, en siman kukaznek egy FPKt a roncstelepen, es sajat feluletet programoznek ra.
"Az elpukkantott alkatrészekről annyit, hogy két preferált Magyar beépítő található a vems oldalán, és a másikat is jó szívvel ajánlom bárkinek, mi nem abból élünk, hogy alkatrészeket pukkantunk..."
Szerintem ez nem 100%-ban rajtad mulik. Ez kicsit olyan, mintha azt allitanad, hogy meg sosem volt baleseted, ergo soha nem is lesz.
powered 2012.09.20. 21:57:15
Csúnyán elbeszélünk egymás mellett. Sajnálom, de nem szeretnénk mondatonként reagálni. A hangyász teljes elektromos rendszere a lehető legegyszerűbben, lesz elkészítve vadiúj kábelekkel, és konnektorokkal.
"Szerintem ez nem 100%-ban rajtad mulik. Ez kicsit olyan, mintha azt allitanad, hogy meg sosem volt baleseted, ergo soha nem is lesz."
Erre csak egy mondatban: az alkatrészek nem a hardware-től pukkanak el, hanem a software-től, ilyen formán mindegy hogy a gyárit írja valaki, vagy a standalone-t, mert ha nincs rutinja tönkremehet a moci.
Poita not Peter! 2012.09.21. 14:37:46
powered 2012.09.21. 15:01:56
szia! Azért írom le, hogy össze lehessen hasonlítani az árakat:
korábban a kolléga alltal felvetett lehetőség:
Haltech 2450 USD ami középárfolyamon kb 540.000 huf. Ez egy plug&play ecu, tehát a meglévő x éves ismeretlen állapotú ( Karotta egy törött 350Z-ből vásárolt motort, így lehet akár sérült is ) gyári kábelköteggel connectálódik. ( hogy a gyári motorköteg hogy connectálódik a Hanygyászhoz, egyenlőre rejtély ) Kalibrálás, és proigramozás + X forint.
Vems: 1100 euro lsu4-el, ( ez mai középárfolyamon 308.000huf nálam mindig is ennyibe került ) ez az ár tartalmazza: lsu4, launch control, shift cut, shift light, ALS, a beépítést, és a programozást is. ( ha padban programozunk, akkor annak költsége a megrendelőt terheli )
Egy új motortéri köteget mi 200 euroért 56.000 huf készítünk, vadiúj connectorokkal, minden odaér ahova, és ameddig kell, csak az van benne amit használunk is. Mind a hardware-re, mind a beépítésre-progizásra van 6 hónap garancia.
sepiaz 2012.09.21. 16:20:10
sepiaz 2012.09.21. 16:21:42
Adrian Mole 2012.09.21. 17:19:52
"Próbaképp ideadta a Z kormánykerekét, de nem passzolt az sem, Toyota kell."
LanciaBacci 2012.09.24. 20:41:47
Apropó, Adrian Mole-nal piros pont a linkért, bennem is motoszkált h olvastunk mi már valahol erről, de nem ugrott be a Shitgun.
Tudok én türelmes is lenni, ha írsz időnként 2012.09.24. 20:45:14
;)
35up (törölt) 2012.09.24. 23:45:03
@Poita not Peter!: "magyarán te egy 4x annyiba kerülő cuccot preferálsz mert megtartható a gyári kábelköteg"
Sajnos semmit nem sikerult megertened az egeszbol. Lapozgasd egy kicsit a ket vezerlo adatlapjait.