Annyi jó hírem van, hogy degeszre tömi az internet. A Hangyász projekt nemhogy folytatódik, de egyenesen olyan, mintha egy Saturn V-re szigszalagozta volna a jóisten a sorsát. Ha szívesen bambulsz zenére, tekintsd meg a videót, amit készítettem a költözködésről.
Most pedig következzen néhány episztola Kovács PWRacing Ákos és Nínó Csakazértis Karotta közt, időrendi sorrendben, az elmúlt egy hétből. Autós líra bomlott cimbalom jeligére.
From: Bazso Gabor
Subject: hangyaszbol versenyautot
Date: August 28, 2012 11:24:54 PM GMT+0
Szia Ákos,
Farkas Péter ajánlása nyomán jutottam el hozzád. Bazsó Gábor vagyok, a totalcar egyik tévés majma, és réges-régen küszködöm egy viszonylag komplikáltabb projekttel, melynek a lényege, hogy egy '75-ös Datsun 260Z teste alá egy modern, Nissan 350Z motoros, nagyrészt 200SX futóműves versenyautót próbálunk építeni. Mivel nagyon rég írom a folyamatot a TC-n illetve a saját blogomon, a karotta.hu-n, így nem tudom, hogy mennyire ismered, de érdeklődés esetén át tudod rágni magad az előzményeken.
Miután a lakatolás, a csőváz, a műanyag héj és a fényezés elkészült, össze kéne szerelni az autót, mely feladatnak része a 350Z-ből származó bontott motor átnézése, és a hozzá megvásárolt alkatrészekkel (olajpumpa, H-profilú hajtókarok, 272 fokos vezérműtengely, ITB-k) történő összeszerelése, komputerrel és programozással együtt (komputer még nincs, mert olyat szeretnék majd venni, amit valaki [akár te] hajlandó és képes jól felprogramozni, amiben hisz, amit ismer). Ehhez a folyamathoz az alkatrészek döntő többsége már rendelkezésre áll, és még pár dolog épp felénk tart a nagyvilágól. A futómű szinte kész, a belsőhöz megvan minden, nagyobb egységként a fékcsövezés, a benzinellátás tank és injektor közti része és a teljes elektromos szerelés van háta.
A kérdésem az, hogy érdekel-e téged a folyamat befejezése, azaz lenne-e kedved és kapacitásod összerakni a Hangyászt? Természetesen nem azt várom, hogy erre konkrét időponttal és árajánlattal felelj, hiszen ez nyilván lehetetlen ennyi információ alapján, inkább csak egy elvi válasz érdekel, ami alapján esetleg tudunk tovább haladni.
Ami fontos, hogy ez a projekt meglehetősen exponáltan a nyilvánosság előtt zajlik, az elmúlt éve alatt félmillió oldalletöltés keletkezett az erről szóló posztokon itthon és százezer körül külföldön. Ez lehet jó és rossz hír is, ezt nem tudom helyetted eldönteni. Azért váltok helyet, mert ¬&™£$‹›{[]}\≠~¨ĻŅ^¨ź†¶€ę@ąß∂ń©ķ∆Ż•…^`|«»ć„”~Ķ–;–. Márpedig ez nekem fontos, egyrészt, mert maga a projekt (az autó) fontos, másrészt azért, mert akarva-akaratlanul valamiféle példát mutatunk ezzel a folyamattal, és nem szívesen mutatok rossz példát.
Kérlek, gondold át, és ha van elvi érdeklődés, értesíts. Itt lehet megtekinteni az előzményeket (természetesen már szinte semmi sem úgy van, ahogy a régi anyagokban terveztük, de ettől még maga a folyamat lehet érdekes):
http://karotta.blog.hu/
https://www.youtube.com/watch?v=C-mBcqa3faM
http://www.driftworks.com/author/nino-karotta/
Minden jót,
Bazsó Gábor
________________________________________
Szia Gábor!
Átolvastam a projecthez kapcsolódó anyagokat. Egy-egy résznél elmosolyodtam a post hangvételén, máshol a bicska nyílt a zsebemben, ¬&™£$‹›{[]}\≠~¨ĻŅ^¨ź†¶€ę@ąß∂ń©ķ∆Ż•…^`|«»ć„”~Ķ–;–. A kérdésedre válaszolva, nagyon szívesen elvégzem azokat a munkákat amikről leveledben írsz, nem titkolom, engem is lázba tud hozni egy ilyen kaliberű átépítés...
Motorvezérlésben, és akár az egész autó teljes elektromos rendszerének elkészítésében is tudok segíteni, a beépítéstől, a programozásig. Az általam preferált standalone motorvezérlővel 112hp/l teljesítményt mértem már atmoszférikus motoron, és 263hp/l teljesítményt feltöltött turbószűkítővel szerelt motoron, a dynoproject kft teljesítménypadjában. Ár-érték arányban talán a legjobbak közé sorolnám. A motor precíz összeszerelése sem okoz problémát.
Abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy a saját műhelyemben dolgozhatok, így nem kell egy korábban elvállalt projectet egy másik gyors, vagy nagyobb bevétellel kecsegtető munka miatt félretenni, csak azért, mert a bankhitelt, vagy a bérleti díjat kell éppen kitermelni. Ezért merem garantálni, hogy a közösen megbeszélt határidőt minden esetben tartani tudom. A kölcsönösen kialkudott munkadíj összegét a munka befejeztével kell kifizetni. Akkor, ha meg vagy elégedve az elvégzett munkával, akkor, ha az elkészült határidőre, és annyit, amennyit első körben megbeszéltünk.
Ami még esetleg vonzó lehet, ( versenyautó készítésekor sokan elzárkóznak ez elöl ) a nálam vásárolt, és beépített alkatrészekre, illetve az itt elvégzett munkákra 6 hónap garanciát tudok vállalni. Ha kérdésed merülne fel, ezen a számon elérsz:
--
üdv: Kovács Ákos
És akkor levittük a Hangyászt. 42 óra múlva ezt kaptam:
On Sep 10, 2012, at 6:22 PM, Áki Kovács wrote:
Szia Gábor!
Hívtam ma a kasztnis fiút, és abban maradtunk, hogy holnap vihetem a szörnyeteget, és szerdán fogjuk padra tenni. Megpróbálja addig kilegózni, hogy lehet a legkevesebb kínzással helyrehozni a tornyokat.
A Skyline féktárcsákat elvittem esztergályoshoz, átfúrta őket, én pedig már a helyére is tettem a féknyergekkel együtt. A plug&play kis turbómarós támogatással, de igaz... :-)
Az E46 kormányoszlop is úton van felém, elvileg a héten a kezemben lesz. Sajnos az "olcsó" kormányművedről hiányzik 2 db nagynyomású cső ( a csatolt képen a 4. számú alkatrész), illetve a két kormánygömbfej biztosító kúpja (másik csatolt képen a 9. számú alkatrész ). Ezek normál esetben a kormánymű tartozékai, tehát ha véletlenül megvan, akkor jó lenne, ne kelljen kétszer megvenni.
Ettől függetlenül vettem 2db. E46 kormánygömbfejet, és betettem őket a helyükre (kiforgattam mindkét végállásig a kormányt, szépen dolgoznak, nem ér bele semmi sehova), illetve rögzítettem a kormányművet, így kicsit könnyebb ide-oda tolni, trélerezni. Egyelőre ennyi.
--
üdv: Kovács Ákos
________________________________________
2012. augusztus 28. 23:24 Bazso Gabor írta
Szia!
Nagyszerű hírek, köszönöm.
A kormányműhöz nincs semmim, ha te nem találtál. Minden atom cucc nálad van, ami ott nincs, az elveszett, elcsenték, dezintegrálódott. Vásárold meg, kérlek.
Apropó tárgyak: nem emlékszem, hogy belebotlottunk volna, de kéne hogy legyen ott a csomagok közt egy szép Nardi fakormány, meg a 2 rendszámtábla. Ez az a három fontos dolog, amit nem emlékszem, hogy láttunk volna, pedig kár lenne értük. Kérlek, ha végeztél a szétpakolással, majd szólj, hogy meglettek-e.
Nagyon örülök, hogy eljutottál odáig, hogy együtt fordul a két első kerék, ez másfél éve sikerült utoljára, és akkor is csak erősen átmeneti jelleggel.
A hátsó féknek pláne örülök, ez azt jelenti, hogy már 4 tárcsa és két nyereg van az autón, ez konkrétan all-time rekord.
Ma még nem írok/írtam Hangyász hétfőt, mert 1 nap után korainak gondoltam, de utólag belátom, hogy simán haladtál 24 óra alatt annyit, amennyi eddig 3 hétre szokott jutni, szóval legközelebbre nem lesz gond a munícióval, úgy fest.
Kösz mindent, hajrá.
BG
________________________________________
2012.09.12. dátummal, 15:46 időpontban "Áki Kovács" írta:
Hahó, itt a gépház!
A Hangyász vallatása sikeresen befejeződött. Az első mérések alapján, (nem volt függőónunk, csak ez a húzópad) az első felfüggesztésben magasságban 11 mm (6 mm a toronyban, 5 pedig a nyúlványban), a hossztengellyel párhuzamosan pedig 6,5 mm differencia volt a jobb és bal oldal között.
Most magasságban 1,5 mm maradt, az összes többi futómű felfüggesztési pont pedig teljesen egyforma. Dokumentáltam a padban mért összes adatot, így, ha ne adj isten valamiért bármikor húzni kell, akkor tudjuk, hogy hol állt jól. Kormányoszlop megjött.
--
üdv: Kovács Ákos
________________________________________
2012. szeptember 12. 21:19 nino karotta írta:
Kicsit nyomaszt, hogy a szakszerű, spárga végén lógó anya helyett egy ilyen ákombákom ketrecre biztátok a méredzkedést :) De ha már így adódott, elfogadom. Örülök, hogy sikerült nagyjából elegyengetni a dolgokat.
Azt elárulod, hogy hogyan tudtatok 11 mm-t kiszedni a magasságból? Odáig érteném, hogy lejjebb hajlik a két vízszintes ág, de mit csinál a függőleges támasz? Hova lesz ilyenkor a felesleges anyag? Zömülni nem tud a cső, ha meg szimplán arrébb húznátok, akkor elmenne máshol. Mi ennek a technikája? Meghajlik ívben, vágtok, vagy mifene?
A másik, hogy arra tippelnék, hogy a húzás erőszükséglete összefügg a szerkezeti merevséggel, tehát a pad kezelőjének viszonylag jó képe lehet arról, hogy mennyire erős a vázunk. Említett esetleg ezzel kapcsolatban valamit? Hogy egy sóhajtól is megcsavarodik, vagy ellenkezőleg, beleizzadt a hidraulika?
Azzal most nem is untatnálak, hogy mennyire lelkesítő, hogy ilyen fejlemények vannak, de azt azért ki merem szivárogtatni, hogy hatalmas király vagy. Nagyon koszi.
BG
________________________________________
On 2012.09.12., at 22:35, "Áki Kovács" wrote:
Szia! A bal oldalon volt magasan a torony. A csővel 2 dolgot valóban nehéz csinálni: széthúzni és összenyomni. A váz elég erős, mert a komoly erőltetésre inkább a cső fala sérülne.
Ezt nem szerettem volna, így a függőleges csőből levágtunk 6 mm-t (hihetetlen módon ennyivel volt hosszabb, mint a jobb), majd lehúztuk a tornyot, és újra összehegesztettük. Ugyanezzel az eljárással sikerült a bal tornyot hátradönteni. A jobb oldali zártszelvény keretben volt lefelé 5 mm (ahova a lengőkar becsatlakozik), azt felfelé kellett húzni.
________________________________________
On Sep 14, 2012, at 8:05 PM, Áki Kovács wrote:
Szia Gábor!
Remélem látod az első két képen a felmerült problémát. A féknyeregnek még kb. 20 mm-t lejjebb kéne csúszni a féktárcsán, amikor a csonkállványon és a féknyergen lévő rögzítőfuratok összeérnek, ráadásul ugyanabba a síkba esnek. Az utolsó képen a lehetséges alternatíva látható.
--
üdv: Kovács Ákos
________________________________________
Szia!
Mindent értek, elfogadom a javasolt megoldást.
Köszönöm,
BG
________________________________________
On Sep 16, 2012, at 8:05 PM, Áki Kovács wrote:
Szia Gábor! Elkészültem a hátsó futóművel. Bekerült a difi, a féltengelyek és a hátsó stabilizátor a helyére.
Minden fixre húzva a hátsó traktuson úgy, hogy csak a futóműállításkor kell vele foglalkozni. Légy szíves, írd meg, hogy a difihűtőt hova tervezted, és odateszem.
Betettük a motort (már ami egyben van belőle) és a váltót, hogy a váltókulisszát és a kardánt be lehessen méretezni.
Itt jelezném, hogy nagy szükség lenne a hiányzó SX kardánra. Ma végeztem az alkatrészek elrendezésével is. Maradt néhány üres karton mire rend lett... :-)
--
üdv: Kovács Ákos
Hát így. A helyzet legalábbis reményteli. Már csak elő kéne kerülni az elveszett fakormánynak, a generátornak, vízpumpának és egy-két hasonló apróságnak, amiket valahogy az istennek se sikerült eddig előtalálni, de hátha Adorjánéknál bújkálnak valami polc mögé esve. Majd rákérdezek, és egyúttal megköszönöm nekik, hogy a hátsó futóművet a fentiek szerint makulátlan precizitással illesztették, pedig az is komoly műtét volt. Addig is itt a fenti videó a népszerű külföldi megosztóról, ha netán a határon túlról követnéd a Hangyászt, vagy még nem láttad volna.
Végtelen köszönet Karácsony Totalhitel Rallye Team Istvánnak és Sipos Managertoys Zoltánnak a rengeteg segítségért.
Az utolsó 100 komment: