A múlt hét feladata az első tornyokat tartó csőváz kialakítása volt. Nos, a munkahét három darab helyére hegesztett csövet és egy hatalmas, kivágott vasdarabot hozott. De hosszú még a Szuperintenzív Április, ne csüggedjünk.
A nagy, kivágott vasdarab az A-oszlop aljától a szélvédőkoszorú aljáig tart, és azért kellett átmenetileg távoznia, hogy a tornyokat tartó csövek akadálytalanul találkozhassanak egymással. Ha erre valaha tényleg sor kerül, akkor ez a szép nagy U-betű is visszaköltözik majd a helyére.
Hexer Zolival egy jó félórát töprengtünk a tornyot belülről támasztó cső pozícióján, ez most csak úgy oda van téve, hogy optikailag a haladás illúzióját keltse. A négyszögprofilú zártszelvény csövecskék senkit ne tévesszenek meg, nem maradnak ott, csak ideiglenes tartópálcák.
A torony eleve 5-ös lemezből van, tehát elég masszív, de kap még egy koszorút, hogy a három irányból bekötött csöveknek legyen mibe csimpaszkodni.
Ennek a folyamatnak kívánok sok szerencsét és mosolygós hegesztési varratot innen a Napirajz Művészi Aktnaptár április hónapja alól, melyen a mai napot, Béla napját meg is jelöltem nyíllal, és melynek birtoklása mindenkinek hazafias kötelesség.
TAS 2012.04.23. 22:02:44
Andrew460T 2012.04.23. 22:05:50
A rosszmájú, pesszimista emberekkel meg nem foglalkozni, csak rontják itt a levegőt...
Xero 2012.04.23. 22:06:28
Xero 2012.04.23. 22:09:50
Csak a múlt heti égéstér hallgatása során esett le, hogy már tényleg milyen régóta fut ez a projected. Meg voltam róla győződve, hogy a hacsi hamarabb kezdte a pályafutását.
Az oldalborda kompatibilis árnál majdnem rákaptam a kocsit a szalag korlátra, ami lássuk be pálya tempónál az M3-as belső sávjában nem lett volna bölcs tett.
Most már az a jó, hogy lassacskán, ha összegeekeskeded a futóművet jöhetnek a látványosabb és haladósabb lépések. :)
Flankerr 2012.04.23. 22:31:56
Töretlen.. asszem ezt még átgondolom..:)
Mérges 1234 2012.04.24. 07:31:15
Tényleg zsivány egy gép lesz, DE
vigyázzatok a csővekkel, mert ha ütközés van a hosszanti csővek nem nagyon fognak megrogni, esetleg elpattan a heggesztés, és egy cső felnyársalja a sofőrt.
Erre tényleg figelni kellene, ne legyenek olyan hosszanti csővek,amelyek a sofőr felé mutatnak.
múgy tényleg kurva jó lesz a gép.
Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2012.04.24. 07:39:37
fogash 2012.04.24. 07:43:33
És hogy igazán troll legyek: "négyszögprofilú zártszelvény csövecskék" azért elég bölcsészül hangzik. (súgok: a középső szó önmagában egy négyszög-keresztmetszetű csövet jelent)
Kitartás, lesz még ebből autó. Karácsonyra.
Valamelyik karácsonyra... ;)
fogash 2012.04.24. 07:44:21
rallyedream.blog.hu/2012/04/23/epits_versenyautot_egy_het_alatt?utm_source=cimlap&utm_medium=link&utm_content=2012_04_24&utm_campaign=totalcar
Shadowbull 2012.04.24. 07:57:10
Mondjuk nekem totalisan idegen ez a munkamodszer, ezert is vagyok ra kivancsi, hogy mukodik-e.
tiger1342 2012.04.24. 08:04:09
Lehet csak az én perverzióm, de nem kéne a motor nyílásait lefedni valamivel amíg ott a környékén sikít a flex, pattog a hegesztő? Nem lenne túl egészséges, ha valami kosz bekerülne a szívó- vagy kipufogó-csatornába, neagyjisten a hengerbe...
Különben hajrá! Egész pofás ketrec lesz ebből meglátod! :DD
lomtengerkapitány 2012.04.24. 08:05:45
Attila a HUN vezér 2012.04.24. 08:17:10
természetesen csak azért, hogy ne felejtsem el a Béla napot :)
zaki82 2012.04.24. 08:53:51
dr.kakaósbögre 2012.04.24. 09:28:23
bono92 2012.04.24. 10:10:20
Shadowbull 2012.04.24. 10:21:22
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.04.24. 10:30:58
Röviden csak SzóFeTANyu PróSzeVi HuMeHeVa. De ez természetesen semmit sem ront az értékén, ha a kész jármű a célidőt eléri valaha, és nem öl vagy nyomorít meg közben.
fogash 2012.04.24. 10:35:44
@Shadowbull: Ti is ugyanígy csináljátok, csak nálatok több a Prüfplan meg a Messprotokoll... Pont a múltkor tárgyaltuk itt valahol (tán a kipufogóknál), hogy a motorfejlesztés a mai napig arról szól, hogy számolunk mind a hülye, aztán kipróbáljuk fékpadon, hogy vajon tényleg igaz-e, amit kiszámoltunk. Lehet ennek köríteni, de a te gazdád meg Karotta között csak a büdzsé nagysága, illetve a fejlesztéssel töltött évek száma különbözik.
Shadowbull 2012.04.24. 10:46:56
:)
"és nem öl vagy nyomorít meg közben"
A kepeket elnezve azert tamad bennem nemi aggodas a testi epsegeddel kapcsolatban.
Ezzel autozni kicsit olyan lesz, mint amikor a mult szazadban a vallalkozo kedvu, bator pionirok raultek a negy kerekre eszkabalt raketara, vagy elengedett kezzel bicikliztek bukosisak nelkul. Kalandvagy, enyhe szuicid hajlam, tesztoszterontultermeles, meg ami kell.
De biztos szakmai artalom, hogy nem birom elkepzelni, hogy ez az egesz egyben fog maradni egy komolyabb gazadas utan. Pont ezert kovetem a sztorit, hogy lassak ilyet is. Nyilvanvaloan nem csak egy ut vezet a nirvanaba, es barmelyik erdekes lehet.
Shadowbull 2012.04.24. 10:48:55
Nem.
"a motorfejlesztés a mai napig arról szól, hogy számolunk mind a hülye, aztán kipróbáljuk fékpadon, hogy vajon tényleg igaz-e, amit kiszámoltunk."
ez se.
de nem igazan akarom elvinni a vitat ebbe az iranyba.
Montuain Bike RWD Kompressor 2012.04.24. 11:06:44
caby77 2012.04.24. 11:23:08
ratsche (törölt) 2012.04.24. 11:44:29
A legnagyobb gáz viszont, hogy egy unibodyra akarnak ráheftelni egy csôvázat, amiben a motor lesz - és itt jönne képbe másodszor is a FEM-szimuláció, ha nem akarjuk, hogy szétessen.
Maga az építési mód egyáltalán nem ismeretlen, az Aventadornál is csôváz van betoldva az unibodyba:
m.flickr.com/#/photos/jsmith831/6099339034/
De ezt házilag összehozni, mindenféle tervezés és szimuláció nélkül... hát, nevezzük ezt bizalmi alapon történô karosszériaépítésnek :)
fogash 2012.04.24. 12:03:05
fogash 2012.04.24. 12:11:38
A Hangyász meg így első ránézésre inkább egy Ducati-ra fog hajazni: térhálós csőváz műanyag héjjal, ahol a csövek tartanak mindent. Az utasteret is.
Karotta, jól látom? Vagy tényleg a tűzfalhoz lesz hegesztve a sok első cső, oszt jóvan? Csodálkoznék...
@caby77: A hegesztések (tudod, egy G-vel) rondák, de ettől még lehetnek erősek. Ezzel együtt abból az 5-ös lemezből (ami a torony tetejét is adja) én bizony vágnék ki 8-10cm élhosszúságú háromszögeket, amivel a csőcsomópontokat ilyesformán meg lehet támogatni a véglegesítéskor: i916.photobucket.com/albums/ad7/shm21284/Rx-7RollCageV110.jpg
fogash 2012.04.24. 12:12:43
Shadowbull 2012.04.24. 12:16:43
zöldi 2012.04.24. 12:51:39
skyrangr 2012.04.24. 12:57:15
papíron jól nézett ki, de a valóság közbeszólt :)
skyrangr 2012.04.24. 12:58:18
de ez csőszelvény. ha tömör rúdanyagból készülne a váz, akkor nehezebb lenne mint egy Kamaz :)
C200UF 2012.04.24. 13:39:06
fogash 2012.04.24. 14:11:15
Shadowbull 2012.04.24. 14:23:53
Annyit kivantam jelezni, hogy nincs igazad.
caby77 2012.04.24. 14:56:05
Nyomatéka (3000 fordulat/perc): 54 Nm az 1,1 esetében---Teljesítménye (5300 fordulat/perc): 40 LE
Nyomatéka (2700 fordulat/perc): 74 Nm volt.
Az egész vázgeometriának nevezett ló...szt egy járdára felállva is lehettett hallani mivel hallható érezhető volt,hogy a konstrukció instabil lábakon állt.Ott az volt az elképzelés,hogy munkából hazavigye a népet,itt mivel pálya autó épül az a koncepció,hogy iszonyat gyors legyen.Erre ráengednek nem kevés nyomatékot és lóerőt is.
Tehát ez nem csavarodhat nem deformálódhat állni kell neki mint a F..nak.Ott ahová szánták és tervezték.És holnap és 10 év múlva is.Aztán meg jön a csattanás senki sem szeretné de ha jön akkor mi védi meg a bent ülőt,hogy a vázgeometria nem úgy omoljon össze mint kártyavár.
Bár ezt @ratsche-nak irtad.
Na most ha ezek a meg nem erősitett hegesztések,egyébként jól irtad a
"Ezzel együtt abból az 5-ös lemezből (ami a torony tetejét is adja) én bizony vágnék ki 8-10cm élhosszúságú háromszögeket, amivel a csőcsomópontokat ilyesformán meg lehet támogatni a véglegesítéskor."
Amire én is gondoltam ezért nem akarok beleszólni hiszen akik készitik az autót ezt valószinüleg mind jól tudják.A hegesztések szerintem jók a kimerevitettség viszont nem.Karottának ezt tudnia kell hiszen nem egy kabriót tesztelt anno halaskonzerv szimulációval...
A heggggesztések 1 G vel pont jók. :-) köszi.
ODIV 2012.04.24. 15:09:44
Tehát én kimérném patikamérlegen azt a legnagyobb erőhatást, amit egy pályán körözésnél bírnia kell annak a bekötésnek a műszerfal mögött. De mindenképp az deformálódjon először, ha ütközés van, ne pedig a többi toronytámasz.
Tiltott Lally 2012.04.24. 15:31:13
Tiltott Lally 2012.04.24. 15:52:52
offroad 2012.04.24. 16:48:23
gondolom a legtöbben nem, szóval csak annyit mondanék azok se szebbek egy szállal sem, jé és erősek, jé kibírnak 20m+ magas ugrásokat...meg kurva nagy erőt, rázkódást terhelést minden irányból...ronda és finom
heló..
caby77 2012.04.24. 17:26:35
morphine · http://designpumpa.blog.hu/ 2012.04.24. 17:48:15
tiramiska 2012.04.24. 18:19:52
zilvia.net/f/chat/423884-defined-autoworks-makes-tubes.html
Montuain Bike RWD Kompressor 2012.04.24. 18:20:34
ratsche (törölt) 2012.04.24. 19:15:11
www.nicolai.net/17-1-Nucleon+E2.html
Aki ilyen hernyókat tud hímezni a vasra, az joggal verheti magát, hogy ô profin hegeszt.
@Shadowbull: Hülye vagy, ha az idôdet buta emberekkel való szkanderezésre pazarlod, mikor egy kattintással átküldhetô bármelyik kommentharcos a digitális túlvilágra:
userscripts.org/scripts/show/89243
ratsche (törölt) 2012.04.24. 19:25:33
userscripts.org/scripts/show/130119
(Én tákoltam, primitív, viszont gondozva van.)
Suttora 2012.04.24. 21:11:44
offroad 2012.04.25. 10:42:50
(srácok a napi viagraadagból azért néha el lehetne venni..esetleg néha kimenni a pályára, odacsapni akárminek, azért ne a családi astra kombival...akár olcsó pályamotor , krosszmotor akármi, akár egy jó downhill bringa is..kis adrenalin, kikapcsol a hétköznapokból, a napi faszcibálásból...ezt ajánlhatom a totalcaron kommentelők 80%-nak, persze úgy sem fogadjátok meg..azt se tudjátok mi az, meg nem is fogjátok...
mehet a savazás, helóó)
lajoosh 2012.04.25. 11:13:08
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.04.25. 11:16:59
Ha mindezek után a váz széttörik, akkor a hegesztés rossz volt. Ha nem törik szét, akkor jó. Én azért igyekszem erőt meríteni a statisztikából: elég sok folyóméter hegesztési varrat került már ki ebből a műhelyből az elmúlt évek során, és elég kevésről derült ki, hogy szar. Hátha ez így lesz a Hangyásszal is.
fogash 2012.04.25. 15:00:39
Ami nekem személy szerint nem tetszett (aztán a gimis-bölcsész vonal azt mond, amit akar), az a második képen látható varrat (A-oszlop és az előre menő cső találkozása). Az szemmel láthatóan végleges, de olyan, mintha 3-4 nekifutásból sikerült volna végigvarrni a cső kerületét. Az meg - azon túl, hogy nem szép - magában hordozza a salakzárványok, légbuborékok bekerülésének veszélyét. A szép és erős varrat elsőre megvan, nincs benne sok megszakítás, egy ívgyújtással megy végig a varrat.
Sokféle varratból lehet szépet-jót-erőset csinálni (és bízom benne, hogy a tied is az lesz a végén), csak egy ilyen kezdés után az esetleg sok flexkorongba kerül. De lehet, hogy kiszúrtam az egyetlen "félig sigkerült" varratot az egész autódon és a többi mind jó lesz. Úgy legyen! :)
fogash 2012.04.25. 15:21:51
nehéz ráfogni azt is, hogy ideiglenes, meg azt is, hogy szép. Ez olyan kerítéses, no. Csak hogy te is továbbképződj hegesztésből. :)
C200UF 2012.04.25. 17:54:59
img1.indafoto.hu/3/3/423_2cbca44843a864533ec05b321ae1f9d1/15225789_220c863ffa7a4fe3a6ae8fcd8dc2ba3c_xl.jpg
dzolee 2012.04.25. 20:49:49
dzolee 2012.04.25. 20:52:46
caby77 2012.04.25. 21:18:57
Tiltott Lally 2012.04.25. 23:03:58
Tiltott Lally 2012.04.25. 23:06:39
Espiritú 2012.04.25. 23:28:07
Legyen már valami formája a gépnek végre!
Ebbe bele lehet zakkanni. :-)
fogash 2012.04.26. 07:38:41
www.weldreality.com/co2-bad-weld.jpg
Nagyon türelmetlen vagyok, de tényleg! 2012.05.01. 08:02:38
Mondom _hétfő_
Nagyon türelmetlen vagyok, de tényleg! 2012.05.01. 08:34:33
Kurama 2012.05.02. 18:32:59
cyd 2012.05.03. 11:48:13
fogash 2012.05.04. 08:05:16
cyd 2012.05.04. 11:50:24
Ha jól desifríroztam a TC cikkekben, meg Belsőség posztokban, kommentekben elejtett megjegyzéseket, akkor "tévés majmot" játszik az úr, azért maradtunk - remélhetőleg ideiglenesen - hoppon.