Csütörtökön felpakoltuk a csonkolt orrú hangyászt a trélerre, és elvittük Karihoz, kibekkelni az időt, amíg fogadni tudja a húzatópados bácsi. Nem sok kedvem van egy olyan szakemberhez, aki a nulladik napon megszívat, de Kari esküszik rá, hogy a lézeres padja és a szemmértéke is mikrométeres. Ráadásul a műhelye közel van a Z jelenlegi odvához, és haladni akarok, nem őrjöngeni. Majd referálok, ha már ott tartunk.
Közben intézem a motort. Nincs többé titok, egy VQ35DE érkezik kisvártatva Angliából. Ez a 350Z - meg egy rakás másik Nissan, beleértve az amerikai Maximát és az itteni Muranót és Infiniti FX35-öt 3,5 literes V6-osa.
Jéhéézus, miéért? – kérdezi most, aki ért a drift-versenyautókhoz.
Miért elsózni egy millió hőskölteményben megénekelt nagyszerűségű, gyönyörűen forgó és atom erős turbómotort, ami ráadásul korhű méretű és felépítésű? (Merthogy az eladott RB25DET majdnem annyi köbcenti mint az eredeti L26, és szintén sor6)
Nos, két okból. Az első és legfontosabb az, hogy nem akarok turbómotort a Z-be. A későbbi ZX-ekből volt turbó, de a Z-ben hülyén veszi ki magát. Egy 69-ben debütáló autó ne prüszköljön nekem gázelvételnél.
A másik az, hogy a Hangyász nem driftautó lesz, hanem általános pályaautó. Így belefér, hogy veszni hagyjam azt a 100-200 Nm-t, amivel nyomatékosabb az RB, hogy cserébe megnyerjem az orrközépmotoros felépítést. A tömpe kis VQ35 ugyanis úgy beül az első tengelyvonal mögé, hogy igazából kettő is beférne a Z orrába egymás mögött.
Súlyeloszlás és tömegkoncentráció szempontjából is jobban járok így. Egy autó annál gyorsabb és fordulékonyabb, minél inkább a közepe felé vannak tolva benne a nehéz dolgok. Hát most úgy lesz. Majd megpróbálom lemérni, hogy mennyire, ha sikerül. (Ha valakinek van tudomása 4-kerék mérlegről, rögtön szóljon).
Driftre nem ez lenne a legfaszább megoldás, ott ugyanis az irányváltások alkalmával - amikor átdobja az ember az egyik irányú csúszásból az autót a másikba - olyankor a perdület középpontja az első tengely, afölött vált irányt a kasztni. Ilyenkor az a legjobb, ha a nagy tömegek a perdület középpontjában vannak, mert úgy lendülnek ki a legkevésbé, azaz itt a hátrébb hozott tömegközéppont egy egész hangyányit árt is, elvben. De ez nem érdekel, ismét több okból:
1: nem a Datsunnal kell D1-et nyerni.
2: amit elveszít az ember a terhelésváltásnál, azt megnyeri szimpla kanyarsebességben és befordulásban, robot legyen a talpán, aki kiszámolja, hogy melyik dolog nyom többet a latban.
Köszönöm a figyelmet, viszlát holnap.
Tommi 2010.05.17. 06:52:27
ChPh 2010.05.17. 10:00:29
Meg tényleg így is van, minél inkább 50-50 a súlyelosztás ugye, de akkor mesélje már el valaki, hogy a BMW miért nem V motorokat gyárt, kösz :)
Tű a tank 2010.05.17. 10:04:05
TóthZé 2010.05.17. 10:06:26
TóthZé 2010.05.17. 10:06:55
ChPh 2010.05.17. 10:10:59
robian 2010.05.17. 10:15:51
XJS · http://www.ae86.hu 2010.05.17. 10:26:47
Talpnyomascucc van meg a Zengoeknek meg a Tagaieknak afaik.
gatsy 2010.05.17. 10:43:58
Mi nem tartjuk készleten.:)
Ha hiányzik valamilyen cikkszám, tudok segíteni.
Brevis 2010.05.17. 11:06:34
TóthZé 2010.05.17. 11:14:29
ChPh 2010.05.17. 11:23:45
OK, nah nem offolok tovább.
Hajrá V6, Hajrá Karotta :)
benzinvérű · http://benzinveru.blog.hu 2010.05.17. 11:28:48
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2010.05.17. 11:47:01
scheerti · http://scheerti.blog.hu 2010.05.17. 12:08:45
gatsy 2010.05.17. 12:56:33
Mindenesetre, ha kell valami, egy alvázszám kíséretében elég jó eséllyel tudok segíteni.
Sopánka76 2010.05.17. 16:25:20
@XJS: és miért nem boxer? Súlypontban mindenkit ver! Kevés a hely széltében?
Adrian Mole 2010.05.17. 17:46:57
Nissan vagy Datsun nem gyártott boxert soha... Ezen az alapon Wankelben kellene gondolkodni, mert az még kompaktabb.
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2010.05.17. 18:40:59
Attis10 · http://auto-matchbox.blog.hu/ 2010.05.17. 19:31:28
"egészben" látni a Hangyászt mert biztos tuti lesz!!! Hajrá!!
Kár az elnökiért fasza autó.
ommm 2010.05.17. 21:21:03
Van abban azért ráció, bár kétségtelen, ragaszkodás is. Ami nem baj.
Már csak a hangja miatt sem :)
De ebbe az orrba kétségtelenül pöpecebb egy V6, főleg, ha sikerül érdemben elhelyezni orrközépre.
Jó lesz Nínó, jó lesz.
Aztán majd megyünk-e egy kört a Lengyellel?
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2010.05.17. 22:20:15
TóthZé 2010.05.17. 22:20:39
És szépek a hagyományok, kár, hogy egyszer majd jól szembe köpjük magunkat. Lásd még: meghajtott kereket kormányozni kontra next gen 1 series. Nem nagyon hiszem, hogy van miről beszélni. És különösen nem ebben a posztban. Nem erről szól. Peace és inkább a lengyelt faragd, mint hogy a bajort véded.
Adrian Mole 2010.05.17. 23:47:56
Épp ezt írtam Sopánkának, csak nem volt iróniaméter mellette.
scheerti · http://scheerti.blog.hu 2010.05.18. 07:33:45
Leslie_ · http://driftgarage.blog.hu 2010.05.18. 09:05:15
a tervek szerint majdnem olyan beteg elképzelés, mint az mk2es escortom :)
ommm 2010.05.18. 11:21:37
mv3 2010.05.18. 11:38:28
TóthZé 2010.05.18. 13:28:06
HUNTheDon 2010.05.18. 14:41:20
Régebben említetted, hogy a datsunt csak hobbiautónak szánod. A hobbi pedig nálam a pure just4fun-t jelenti. Nálam egy sorhatnál nagyobbat csak az audi sor5turbója ad. :) Egy V6 mellett nyilván megannyi észérv áll, de én hasonló helyzetben a soros mellett döntenék. Nehezebb vezetni, de kihívás nélkül megunnád hamar.
becsületesnepper · www.becsuletesnepper.hu 2010.05.18. 14:52:52
@ommm: Én mán rínék gecó, de még a pincémben vannak a kerekeid:)))
Wonder Deer Hunter 2010.05.18. 14:54:04
És mecsoda terpesztése van... minnegy fedezőmén!
Kár, hogy nem utcán fogja csinálni a port, ott lehetne integetni! :-)
Azért Hajrá! És sok videót is kérünk!
Halálos_fogkefe 2010.05.18. 14:54:22
Félreértés ne essék, nagyon fasza verda lesz ha elkészül, még ha egy háromhengeres pöcsköszörű is kerülne bele :)
sunblind 2010.05.18. 14:58:15
szunyii 2010.05.18. 15:00:34
streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.05.18. 15:14:37
@Nínó Karotta: Így, a szélesítések nélkül, nagyon viccesen mutatnak a kerekeid a kocsin. Nagyon irigy leszek, azt már látom.
karlmann 2010.05.18. 15:14:58
Egyrészt ahogy már néhányan megemlítették marketing, másrészt az BMW-k esetében a sorhat úgy rá van tolva a tűzfalra, ahogy csak lehet, meg le is van engedve minden másnál jobban. Azt se felejtsd el, hogy a fejlesztések egymásra épülnek már évtizedek óta a BMW-nél, no meg náluk tradicionálisabb autógyár nemigen van. Az E60-ban pl. ugyanolyan a fék szervo olajtartálya, mint a '80-as évekbeli modelleken.
RÁJEN · http://szirszarjaim.blog.hu 2010.05.18. 15:20:21
dirige 2010.05.18. 15:23:16
DonVincenzo 2010.05.18. 15:27:02
kismber 2010.05.18. 15:28:10
vicc volt.
szerintem sor6 megbizhatobb mint a V6, de ez csak az en velemenyem, amit sajat es cimboram autojara alapozok. nekem 210ezer km (bmw E32 730i) , neki 320ezer van benne (bmw E34 535i), a motor meg nem volt megbontva sose.
de persze lehet hogy ez csak szubjektiv velemeny
ChPh 2010.05.18. 15:31:19
A tradícióval is többnyire egyetértek (ugye szentségtörés az eljövendő elsőkerekes bömbi)
TóthZé 2010.05.18. 15:31:55
TóthZé 2010.05.18. 15:33:27
Zorgo 2010.05.18. 15:34:34
ChPh 2010.05.18. 15:41:06
1ns 2010.05.18. 15:41:24
_Tomiby 2010.05.18. 15:41:37
ChPh 2010.05.18. 15:43:12
Sopánka76 2010.05.18. 15:56:31
Ha már nem sor4 (vagy kevesebb), akkor már nagyon rossz nem lehet!
nem kéne... 2010.05.18. 16:05:10
terpesztése.
nem kéne... 2010.05.18. 16:08:13
szólok.
keresel egy általános műhelyt, ahol vizsgálnak lengéscsillapítót.
rágurulsz első tengellyel, mutatja a kerekenkénti talperőt, leolvasod, megjegyzed, felíros, bármi, ugyanez a hátsó tengellyel is.
terhelten, terheletlenül, ízlés szerint.
nem kéne... 2010.05.18. 16:11:38
nézd meg, hol laknak azok a sorhatosok.
hátratolva, mint az állat.
szamok ember 2010.05.18. 16:19:15
A gagyi plesztik lökhárítót ugye kidobod?
nem kéne... 2010.05.18. 16:23:03
de.
csak megfontoltan gondolkodik.
:))
mlacko 2010.05.18. 16:36:41
nem kéne... 2010.05.18. 16:38:46
csak a hátulja.
de az se reped el némi igazítástól, itt nem ötcentiket kell gondolni, még a centi is sok, ha egyáltalán van benne.
craker 2010.05.18. 17:16:12
XJS · http://www.ae86.hu 2010.05.18. 17:22:41
Eszemfaszom megall.
:)
Negrogo 2010.05.18. 17:30:04
Lakótelepi Ladás hülyegyerek 2010.05.18. 17:35:23
www.youtube.com/watch?v=JaVCGRNPdu8
Egyébként ez a motor 1 az 1-be így fog belemenni, vagy azért fel lesz piszkálva?
B3NZiN 2010.05.18. 17:35:33
GIjoe 2010.05.18. 17:35:56
En is mindig vele vitetem a vasat (most epp eleg gyakran sajnos). Lehet emlekszel ra -bar nem tuti- tomitsu-e volt regen, fekete Galant VR-4.
martong 2010.05.18. 17:36:41
www.youtube.com/watch?v=tmXxbXeS6fk
kipe · http://www.car-tarsak.blogspot.com/ 2010.05.18. 18:04:18
nézd csak : www.youtube.com/watch?v=NLKnWrEa6LU&feature=related
M division 2010.05.18. 18:12:29
TóthZé 2010.05.18. 18:15:45
www.my350z.com/forum/na-builds/386000-vq35der-240z-build-w-pics.html
Nem szar.
martong 2010.05.18. 18:24:12
Negrogo 2010.05.18. 18:30:50
www.youtube.com/watch?v=qju9iEFqp3Y
Ehez hasonlok se mehetnenek kozutra:)
w a s d 2010.05.18. 18:48:03
Lengyel -> p125?
Vagy F Astra Classic?:D
becsületesnepper · www.becsuletesnepper.hu 2010.05.18. 18:50:50
Jelen pillanatban van benne motor, váltó, alatta négy kerék, asszem ennyi. Kívül, belül kicsontozva, alvázvédő már van rajta, leponyvázva áll az udvaron, csiszolnám, de másfél hete esik, f@szom:((
ChPh 2010.05.18. 18:53:43
(ok, el lett mondva, de egyértelműen még nem győzött meg)
Elkezdtem utánaolvasni a súlyának, és hasonló, amivel a 240 SX kijött (KA24DE)
142 kg
az én sor6om 160 kg (M52B25)
Egy S54 (e46 M3 moci) 146 kg és az még nem magnézium, csak alu
Szóval így lassan kezdem pedzegetni, pláne ha az a VQ35DE még olcsóbb is az M3 moccnál :D
nem kéne... 2010.05.18. 18:57:24
benhurcsavaros.
:))))
TóthZé 2010.05.18. 19:01:37
TóthZé 2010.05.18. 19:03:44
nem kéne... 2010.05.18. 19:05:52
nem igazán értem, mit akarsz ebből kihozni.
nem kéne... 2010.05.18. 19:06:43
ez egy kommenttel feljebbre lett volna válasz, mielőtt még.
ChPh 2010.05.18. 19:09:00
becsületesnepper · www.becsuletesnepper.hu 2010.05.18. 19:09:56
Remélem három hét múlva már gurulni fog önerőből a kis alpinvájsz "csoda" :)
biker123 2010.05.18. 19:11:32
www.youtube.com/watch?v=QFTcHnSIGww
akkor hagyomány ide, tradicó oda... áldásom rá! ;-)
Lehotai · http://kosztolanyidezsoter.blog.hu 2010.05.18. 19:57:43
KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.05.18. 20:07:26
morcosboci 2010.05.18. 20:10:54
Sam8888 2010.05.18. 20:12:18
www.youtube.com/watch?v=MzgvKBt9wkk
XJS · http://www.ae86.hu 2010.05.18. 20:27:59
scheerti · http://scheerti.blog.hu 2010.05.18. 20:30:55
ratobr 2010.05.18. 20:32:53
ColT · http://kilatas.great-site.net 2010.05.18. 20:49:12
Attila a HUN vezér 2010.05.18. 20:52:19
van, megkeresem ha gondolod az elérhetőségeit, valahol Pest alatt van egy mérnök hapi, aki saját maga tervezett egy teljesítménymérő padot, az ő padja kiírta a 4 kerékre eső súly, összetartást, fékerő felépülése, meg sok minden mást is, ennyiből már lehet Ti is tudjátok ki ő, nekem agyalnom kell rajta, hogy hova is kevertem el a névjegyét. Egyik gyorsulási futamra ki is hozta a padot, mert hogy mobil pad, talán Lacházára (ha nem akkor Tökölre).
Gubo77 2010.05.18. 21:23:09
Krisi 2010.05.18. 22:00:34
de egyik se rossz, ezt kell szem előtt tartani :)
streetsta · http://managertoys.hu/ 2010.05.18. 22:21:18
DBandesz 2010.05.18. 22:25:16
Elvtársak, nyugodtság van! Karotta Szan tudja, hogy mit csinál.
(Bár a sor6-ot én is jobban kultiválom... RB20DE esetleg)
1kutya 2010.05.18. 22:52:40
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2010.05.18. 23:09:32
ommm 2010.05.18. 23:19:39
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2010.05.18. 23:33:11
web.mac.com/markrolston/NewSite/New_Z_Blog/New_Z_Blog.html
visszakettopadlogaz (törölt) 2010.05.18. 23:35:47
jo kis kocsik ezek, sok szaladgal beloluk.
a formaja valahogy mindig orok marad szerintem.
erot egeszseget ( soksokpenzt ) aztan ha kesz lesz BELSO KAMERAS VIDEOT AM!!!
visszakettopadlogaz (törölt) 2010.05.18. 23:37:41
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2010.05.18. 23:41:52
- rövidebb
- szívó
- jó
- végtelen mennyiségű tuning- és versenyalkatrész van hozzá
- génfolytonos, egyenesági leszármazott, nem oldalági, mint a Skyline sor6
atabi 2010.05.18. 23:55:40
SunRise Of The Night 2010.05.19. 00:06:30
De ez kell ide!:))
Bár én is itt tartanék már, hogy a második(vagy immár sokadik) hobbiautómat építgetem.
Minden alkatrész, festékszem, és gittdarab helyre kerülését várjuk hidegveríték közepette!;)
Kitartást, és sok jó szakit kívánok!
Spiritmonger 2010.05.19. 01:25:43
nekem maximám van, egyszerűen hibátlan, főleg kézi váltóval!
alacsony fordulaton is van benne nyomték, 6-ban városban 600-as fordulaton is kényelmesen eljárkál
a motorról még annyit, hogy erős, takarékos, szétüthetetlen, az usaban 500000 mérföld garancia van rá és vagy 10 alkalommalnyerte meg kint az év motorja címet
olajat 15e km-ként kér, 4,2 litert csak, a 95-ös benyával simán elmegy, láncos, gyertycsere 40e km-ként, alulról húz, és nagyon simán jár
gratula, nagyon jó választás volt!
Spiritmonger 2010.05.19. 01:33:31
hüle 2010.05.19. 02:42:31
Mennyit eszik egz ilyen?
Gubo77 2010.05.19. 07:48:24
ChPh 2010.05.19. 07:52:35
Spiritmonger 2010.05.19. 07:55:36
városban 11-14 liter, országúton 7,5, ha betartom a 90-et szigorúan, pályán 130-nál klímával 8,5, 170-nél 11, 220-nál 15 a fogyasztás
nzo88 2010.05.19. 10:59:57
Jay350i 2010.05.19. 11:20:57
motortartónak meg IFA fülketartó minimum, azt biztosan nem tépi fel pályán se:)
DonHenley 2010.05.19. 11:26:39
Ha pusztán pályaautónak építed, akkor van 1 pálya, amit elérhető közelségben lehet használni, az Euroring. A Hungaroringen évente 3-szor van nyílt nap, a Pannónia meg messze van. De tegyük fel, van elég szabadidő, jóindulattal legyen összesen 3 használható pálya. Ezt kurva hamar meg lehet unni, nekem pl. herótom van az Euroringtől.
Ha olyan autónak építed, amivel az ismert magyar szerpentinekre el lehet menni, akkor is meg fogod unni, ugyanis ezekből is van összesen 4-5 (Dobogókő, Pilisszentlászló, Gyöngyös-Eger, meg Eger-Miskolc), plusz ezek rizikósak is néha. Busz, Daewoos családok, stb.
De azért sok sikert, remélem jó lesz. Csak kár, hogy kevés helyen lehet majd használni.
ni lovag 2010.05.19. 11:33:42
Szép lesz a vas,én már látom lelki szemeim előtt készen !
visszakettopadlogaz (törölt) 2010.05.19. 11:41:42
- rövidebb
- szívó
- jó
- végtelen mennyiségű tuning- és versenyalkatrész van hozzá
----ezek a tulajdonsagok nem nagy erenyek, egy sor6 nal szinte csak rovidebb morot van ami jo es ma mar mindenhez van tuning cucc
a skyline sor6 miert oldalagi rokon?
amugy eleg indoknak hogy amit bele akarsz tenni az NAGYON JO blokk.
"alulrol huz mint a vizhordoleany!" valahol hallottam de jo :)
visszakettopadlogaz (törölt) 2010.05.19. 11:45:06
--- micsoda lenyeglato mindenkit erdeklo szakertoi kerdesL))) nem, palyaautora nem kell, annyi van hogy a palyaautozas felteteleinek eleget tegyen ( porolto, kulso aramtalanito jelolessel, merevites ha kerik...stb.. ) ja meg le legyen vamolva minden alkatresze, bar az inkabb a customot erdekli
ommm 2010.05.19. 20:53:44
Negrogo 2010.05.19. 23:14:57
Sam8888 2010.05.21. 08:58:44
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2010.05.21. 10:55:19
A: átalakítási engedélyes, gépkönyves versenyautó lesz. A motort számlával vásároltam, a többi alkatrész a saját autóimból jön, homológ biztonsági cuccok lesznek benne rendes csővel.
B: Mégse lesz rendszáma, hanem elmegy tréleren a pályáig
Én az A-ra készülök, de mivel a közúton úgyse lesz dolga, így az se ejt kétségbe, ha a valamilyen okból csak a B-t sikerül megoldani.
akiak 2010.05.21. 21:33:19
legalább megnézem mosmá' hogy kapar a szépkocsid :)
Radirdrift 2010.05.25. 12:09:33
Üdv, és sok sikert: Radír
TSiga · http://alfaamore.hu 2010.06.06. 11:10:33
Remage 2010.06.21. 18:51:40
Azért kérdezem, mert én is gondolkodom egy pályaautó projecten, de mintha lenne egy ilyen kikötés a nyíltnap szabályok között... (gépkönyv nélkül viszont nem tudom, hogy hogyan lehetne utcán is "használható" bukócsövezett autót építeni).
zarquon 2010.06.22. 11:01:02