Először is (olvasói nyomásra) íme egy rövidke áttekintés a Karotta Krahácsok általános állapotáról.
1: A Corolla tökéletes. Mindene pompás, összeállt, kiforrt, amióta Indiánék felcicomázták, a maga szerencsétlen módján szép is. Egyetlen nyugtalanító tünet van: alighanem kilágyult néhány motortartó bak, és az egész motor megdőlt balra, amerre az óra nem megyen, ha a vezetőülésből nézzük. Ezért egy fém vízcső időnként nekikoccan a tűzfalba hekkelt odú peremének, és zörög. Mivel az ilyesmi előbb-utóbb anyagfáradáshoz, az pedig hűtővízvesztéshez és motorhalálhoz vezet, meg kéne csinálni.
2: Az elnöki Datsun téli álmát alussza a szerkesztőség mélygarázsában. Álmában leszívja az akksiját valami titokzatos okból, mintha csak az ujját szopná kisdedként. Leeresztett a bal hátsó kereke, egyébként remek.
3: A Datsun Z ott rohad Indiánék kertjében, továbbra is a szívem szakasztja, de hiába, még mindig nem jött el az ideje.
4: Az SX az én kertemben rohad. Lassan másfél éve nem mozdult egy métert se. Most viszont lehet, hogy nekiállunk, Tomitsu is elszánt, én is, nem várjuk meg, amíg meghal magától. Belemennek a rugók, az injektor-légtömegmérő kombó, hozzá Tomitsu ad egy Greddy E-Manage-et. Beköltözik a Kaaz drift-sperr. Kicseréljük a múltkor egy szerencsétlen kartergázcső-áthelyezés következtében kilőtt szelepszár-szimmeringet. Csináltatok bele egy kevlar kuplungot. És kell egy üzemagyagpumpa. És egy lukas gépháztető (Indián, hallasz?). És talán egy kapcsolható elektromos ventilátor. És egy rakás életvédelmi műszer: olajnyomás, olajhőmérséklet, rendes vízhőmérséklet (a gyári egy imitáció, igazából csak hideg-üzemi-meleg mutatóként működik, pedig valódinak látszik). Hirtelen ez minden.
Cél a megbízható 280-300 ló, jól adagolható gázzal, torpanás, fuldoklás, melegedés, kopogás nélkül. Ha véletlenül több lenne (ami valószínű, mert lényegében már most itt tartunk), akkor visszavesszük a turbónyomást, ameddig el nem gyengülünk a kívánt szintre. (Most 1.1 bar) Ez azért fontos, mert a motort nem bontottuk meg, nincsenek erősített alkatrészek odabenn, és nem célszerű a gyári dugókat és hajtókarokat agyonterhelni. Így is 180%-on szenvednek szegények. És nem gyorsulási autót építünk, ugye, hanem utcai GT/driftautót, legalább 3 évre, ha a szalagkorlát/villanyoszlop/másik közlekedő/sziklafal másként nem akarja.
5: A Terrano, az örökké megbízható, példásan karbantartott vészmobil, ami mindig megy, most elromlott. De még hogy! A minap, amikor Kaliforniába tartottam kipróbálni az Opel GT-t, amiről életem eddig legsótlanabb, legrosszabb cikkét írtam, szóval a minap, pont, mire beálltam vele a szerkesztőségi mélygarázsba, felforrt a vize. Vagy legalábbis azt mutatta. Még feltolattam vele a rámpára, amin állnia kell (liftes rendszerű rémgarázsunk van, a világ legelcseszettebb ostobasága), felező összkerékben, ahogy kényelmes, leállítottam, és elrohantam a reptérre.
Mikor négy nap múlva visszatértem, és kinyitottam volna a motorházat, megnézni a vízbajt, nem nyílt a központi zár. Ez is leszívta az akksiját. Na most. A Terrano ajtajai kulccsal nem nyílnak, én már így vettem. A csomagtartón át lehet vészhelyzetben bemászni. Mivel azonban a falhoz tolatva álltam meg, nem lehet kinyitni a csomagtartót. Ördögi helyzet. Még érlelem a megoldást.
Mindezek tükrében elgondolkodtam azon, hogy nem lenne-e célszerű egy olyan flottillát üzemeltetni, aminek a legfiatalabb tagja nem múlt még el 16 éves. És az átlagéletkor nem 23,2 év. Tehát venni egy fiatal, megbízható autót. Megkísértett, de aztán jobb belátásra tértem. A fiatal autók közül is csak a sportkupék érdekelnek, azok drágák, olyanom van már 2, egyiket se cserélném le, a Terranót meg nem érdemes újabbra cserélni, meg nem is akarnám. Minden marad a régiben.
És végül egy kis történelmi lazítás.
Az alábbi videó a 70-es években készült a Nürburgringen, az Adenauer forst kanyarnál. Super8, nincs hanga, de mégis ajánlom. Minden autó rettentően felborul, vagy majdnem. Ilyenkor látszik, mekkorát fejlődtünk.
Érdemes megfigyelni, hogy jellemzően farmotoros autókat látunk borulni (NSU Prinz, Karmann Ghia, Bogár, Fiat 850, stb.), klasszikus átlibbenős-terhelésváltásos bukfencekkel. Lágy futómű, rossz súlyelosztás, túlzott merészség. Bezzeg azok nem ráztak!
A másik riasztó aspektus a kor véznácska tetőoszlopainak reménytelensége, úgy összenyaklik a legtöbb, hogy az ember nyaka belereccsen. Mármint itt a gép előtt is, odabenn nem kérdés.
A megúszások fantasztikusak, a Bogárból kieső és sértetten visszaülő ember Buster Keaton-emlékdíjasat alakít.
És nem mondom meg, mi történik a nyitott Bogár kabrióval, amiben négyen! ülnek. És gyorsan jönnek, messze túl gyorsan.
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Indián1 2007.02.10. 20:09:58
Gyerünk..!!!
Indián1 2007.02.10. 20:13:20
scheerti · http://scheerti.blog.hu 2007.02.10. 20:21:39
petmagic 2007.02.10. 20:27:01
petmagic 2007.02.10. 21:17:07
Gaboro · http://goo.gl/MULS 2007.02.11. 00:44:57
kermate 2007.02.11. 07:10:45
gamut 2007.02.11. 09:53:13
scheerti · http://scheerti.blog.hu 2007.02.11. 11:59:54
aKAROTTAfüggő 2007.02.11. 12:18:09
- Megnézem este a hatos lottóimat aztán meglátom mit tehetek "drága sportkupé" ügyben:-)!
A sótlan cikkről meg csak annyit, hogy nagyon sokan a földhöz verdesnék a seggüket örömükben ha egy ilyen gyenge cikket sikerülne kiizzadniuk!
Üdv
angelday_true · http://plastik.hu/ 2007.02.11. 19:20:39
Tommi 2007.02.11. 20:55:05
Mindenképpen meg kell oldani, hogy a Terrano kiszabaduljon, a többi pedig normálisan elkészüljön, Karotta pedig végre használhassa őket, esetleg egy új projektbe belekezdhessen.
Más: Winkler vett egy Toyota 4 Runner-t. Kíváncsi vagyok, hogy bemutatja-e valamelyik új adásban.
Gaboro · http://goo.gl/MULS 2007.02.12. 02:26:25
video.google.com/videoplay?docid=-103268440294791779
Szerintem marhaság. Mondom ezt úgy, hogy még életemben nem láttam kocsiajtót szétszedve. Habár mégis... Láttam. De nem tudnék fantomképet készíteni róla.
scheerti · http://scheerti.blog.hu 2007.02.12. 07:32:49
TomaSuzukis 2007.02.12. 07:55:21
Karotta !
Hihetetlen,hogy nincs a szerkesztőségben autófeltörés-specialista !!!
És még ti vagytok a szakértők ? :-)))
Gaboro · http://goo.gl/MULS 2007.02.12. 09:59:37
Egyébként valóban véletlenül akadtam rá. Éppen fiatalkori kedvenc muzsikusaim videóit szedegettem össze, és Henry Rollins Liar, valamint a Clawfinger Nigger című alkotása között valahogy beadta. Rejtélyes.
ommm 2007.02.12. 14:13:20
ommm 2007.02.12. 14:20:13
Ne vegyél újat, ha ezekért már felelősééget vállaltál. (Kis Herceg és a róka esete)
A Béla 2007.02.12. 14:34:31
Ha esetleg kell akkor van eladó kettő visszajelzőműszerem a SARD márkából. Az egyik Kipuf.hő, a másik turbónyomás. Mind a kettő új.
Tommi 2007.02.12. 14:36:43
Meg egy ügyes ember, aki segít kiszabadítani a Terrano-t.
A Béla 2007.02.12. 14:38:16
Tommi 2007.02.12. 16:38:43
Ha jól emlékszem "haláldarazsak"-nak nevezték el a "B"-s Rallye-autókat.--> Ha valaki tudja pontosan, kérem javítson ki :)
A Béla 2007.02.12. 22:27:35
megszaLott · http://img23.imageshack.us/img23/6862/25ih.jpg 2007.02.13. 03:27:17
Ja, s láttátok, hogy egy bömös sem borult fel a videóban?
ommm 2007.02.13. 08:56:50
Tommi 2007.02.13. 14:05:11
ciel 2007.02.14. 21:48:40
-Korzikan Henry Toivonen (Lancia S4) leesett az utrol, kigyulladt az auto es benne egtek.
-Portugaliaban Joaquim Santos (Ford RS200) kisodrodott es elsodort vagy 20 embert. 3 megalt.
-Hessen Ralin Marc Surer (Ford RS200) eltalalt egy fat es a navigatora meghalt.
Sajnos a "B"-s gepeket atlagos pilotak nem tudtak uralni ezert kellett oket kitiltani.
videos.streetfire.net/category/BOOM!/0/bfbc0c2b-8e46-4edb-a8da-98bd00c4175a.htm
www.youtube.com/watch?v=XAEulbG3G8Q
Sopánka76 2007.02.16. 17:04:13
attilag78 · http://attilag78.blog.hu 2007.02.19. 14:41:46
A videó állat, imádom a Norschleife-t!!! Nagyon tetszett, amikor a csávó kiesett a Bogárból 1:50-nél, és a Bogár kabrió sofőrje is jól kente! A TT-k pedig tényleg nagyon jók voltak.
zakany 2007.03.18. 17:40:25
Nekem is van egy Hacsim, pár hónapja sikerült hozzájutnom, nagyon szép állapotban van, csak sajnos hiányzik belőle egy két "apróság"...:S
Ezügyben szeretnék segítséget kérni, sajnos az 1 vezérműtengelyes karburátoros motor van benne, amit azonnal ki szeretnék csarélni, lehetőleg 165pacisra, meg a sperr is hiányzik, kéne még továbbá valami kOkemény futőmű, jahh és aki összerakja (mondjuk ezt talán megoldom)...:D
Szóval a kérdés először is, honnan tudnám beszerezni a cuccokat?! (Azon is gondolkoztam, hogy egy szétrohadt kasznit venni valahonnan, amibe ezek megvannak, de sehol sem lehet találni.....)
És az utolsó kérdés, hogy én szeretném turbósítani, melyik motor erre a legmegfelelőbb?!?!
Ha valaki válaszol, azt előre is köszönöm!!! :))
scheerti · http://scheerti.blog.hu 2007.03.19. 07:49:08
Én nem vagyok hacsiszakértő de azért megpróbálok 1-2 kérdésedre válasziolni,remélem segít.
-A motorcsere jó ötlet kb 2000 euróért kapsz is egy 165-170 lóerő körülit beszereléssel lepapírozva. Tudom,hogy horror de ennyi az ára.
- sperrdiffit nem fogszt találni szétrohadt kasztnisban vagy ha igen annak az ára is horror lesz... Ez ügyben abszolút tippem sincs,talán az e-bay,mert Németországot és Ausztriát elöbb elérte az AE86 láz mint minket és mindent megvwettek ami mozdítható volt.
-A futómű egyszerűbb eset,szinte minden autót porrá lehet keményíteni,kérdés az,hogy mire akarod használni( drift vagy utca)meg,hogy milyen állapotban van a kasztni. Ha driftelni akarsz akkor kőkemény merevítés kell különben a kasztni megcsavarodik. Persze nem egy alkalom után de idővel biztosan deformálódik valahol...
-Turbósítani szinte bármilyen motort lehet, 1000-2000 euro közötti áron indul a dolog. Az én véleményem szerint a Toyoták közül a legstrapabírobb blokk a Supra-é volt,de ez szigorúan magánvélemény.
Összességében a legjobb amit tehetsz,hogy felveszed a kapcsolatot valamilyen klubbal vagy szervezettel akár magyarországon,akár külföldön. Ők biztosan többet tudnak segíteni alkatrészügyben,motorcserében stb... Szívesen látnék róla képeket,hogy milyen állapotban van,ha tudsz mindenképp tölts fel róla párat. Sok siert kívánok a hacsidhoz.
zakany 2007.03.19. 15:58:03
-Motort neten valahol találtam 165lovasat 20V-et 1500Euroért, akkor arra lehetséges, hogy le kéne csapnom, de először spórolás, mer jelenleg közel sincs annyim..:))
-A turbósításra szintén csak akkor kerül sor, amikor összejön rá a pénzem, ami kb 2év, meg mindenképpen olyannal akarom csináltatni, aki erősen ért hozzá...
Meg persze ezzel 1ütt jön a csővezés, meg minden "apróság"...:))
- A futőművel kapcsolatban kérdeznék valamit még, a gátlókat fel tudom keményítettni, csak nekem van egy hűlye mániám, az ültetés..:))
Milyen rugó lenne jó bele?! vagy inkább ne játszak vele?!
Ha minden jól megy, akkor fél éven belül költözök fel pestre (jelenleg Szombathelyi vagyok), és akkor mindenképpen felkeresem az Initial Drifters-t ott csaktalán tud nekem valaki segíteni...:D
Képeket pedig töltöttem fel ide: kep.tar.hu/zakany/50447293#2
scheerti · http://scheerti.blog.hu 2007.03.19. 17:44:02
zakany 2007.03.20. 14:16:02
Az a baj a régi motorral, hogy egyvezérműtengelyes karburátoros, ami gyengus, meg nem forog, olyan 6500körül vége van, de amúgy a motor is full egybe van, csak gyári...
Amúgy úgy a komplet autóval, csövezéssel merevítőkkel festéssel, mendennel 1ütt, olyan 2-2,5 milla körül gondoltam, hogy összegyűjtögetek rá szépen apránként...(ami egy jó két évemben benne lesz), de ezzel az autóval elég hosszú távra tervezek, szóval nem akarok megválni tőle...
Nem ültem még olyan autóba, ami ennél érezhetőbb és direktebb lenne, mint ez... és persze mindenképpen Drift, meg jó minőségű szlalomokra tervezek....
Téélneg nagyon köszönöm a segítséget, legalább kaptam egy megerösítést arra, hogy nem lesz ez egyszerű mutatvány, de én sajnos szeretem a kihívásokat, az eddigi autóimmal is sokat szívtam, úgyhogy nagyjából hozzá vagyok szokva....:))
amúgy most láttam egy japó oldalon a 20szelepes motort, 1500euróért, amire ideér, az kb 2000...:S
van kb fél évem, informálódni, meg kapcsolatokat gyűjteni, és akkor onnantól kezdve, tudok még félretenni is..:))
Ha valaki azért tud még nekem okosat mondani, az írhat még nekem... (zakanyg@axelero.hu)
Nahh még 1szer köszönök mindent...:))
madbalee 2008.02.20. 20:39:23