2005. augusztus 17-én érkezett a Corolla GT a Szántó-klinikára egy könnyű átvizsgálásra, kicserélendő néhány kopó-fogyó alkatrészt. Kilenc hónap elteltével itt az idő, hogy boldogan szétkürtöljem: kész.
Majdnem. Már csak egy váltó-, egy kormánymű- és egy dififelújítás van hátra, és aki szerint ez sok, az sose vágjon szétpusztított öreg sportautók restaurálásába. Másnak se ajánlom tiszta szívvel. Mi is volt a gond? Szétporladt karosszéria, megsemmisült motor, málló futómű, hasznavehetetlen fékek. A lakatolás és kasztnierősítés után betettük a kis jóindulattal típusazonos 20 szelepes motort, kicseréltünk minden kicserélhetőt, és nekivágtam a legközelebbi szerpentinnek. A probléma a motorral volt. A kizárólag a japán piacra gyártott 20V egzotikus darab, rigolyás és követelőző, mint egy halálra kényeztetett királylány, még a sárkány előtt.
Hülye hangja volt és nem ment jól, legalábbis 5000 alatt nem. 3 és 5000 közt meg bőgve megfulladt a gázra. A hónapokig tartó utánaolvasás és találgatás részleteinek leírásával egyikünket sem kínoznám, mindenki képzeljen ide egy negyedéves káromkodást. Ezek a lépések vezettek a megoldáshoz:
1: a repedt elosztófedél cseréje2: a gyárihoz hasonló méretezésű leömlő elkészítése
3: egy széles sávú lambdaszonda beszerzése (köszönet ave-nak) így már biztos volt, hogy az elszegényedő keverék a baj
4: egy programozható motorvezérlő beépítése (köszönet eleanor technologies-nak), hogy adjunk egy kis plusz benzint ott, ahol hiányzik
5: rengeteg értetlen próbálkozás: hiába kompenzáltunk a fuel computerrel, a gyári motorvezérlő mintha direkt rosszat akart volna magának
6: Tomitsu átnézi a kábelezést, és bár minden a helyén, kicserél pár konfúz pozitív- és testkábelt, így elhárít pár parajelenséget
7: Tomitsu a műszerfal sebességjelét elvezeti a motorvezérlőhöz, így megszünteti a frusztráló check engine lámpát, ami a váltóból hiányzó sebességszenzor miatt állandóan felvillant
8: Indiánék üvegszálas műanyagból airboxot készítenek, ami segít közelíteni a motorba érkező levegő mennyiségét a gyárihoz, és helyére kerül az alapjárati levegő csöve, megszületik a stabil alapjárat.
9: Veszek egy saját Innovate Motorsports LC-1 széles sávú lambdaszondát. Enélkül értelmetlen bármiféle motortuningba kezdeni, a jó keverék mindennek az alapja, na
10: Tomitsuval beépítjük a szondát. Megállapítjuk, hogy az eddig használt lambdaszonda rossz.
11: laptoppal az ölben tesztelni-programozni indulunk az éjszakába
12: tesztelés közben elgázolok egy macskát (ne haragudj, kispajtás, remélem még csak a nyolcadik volt)
13: az LC-1 programozható analóg kimenetét rákötjük a gyári motorvezérlőre, és addig tologatjuk a kimenő jelét, ameddig tűrhető nem lesz minden. Majdnem győztünk.
14: hajnali kettőkor hazaindulok Tomitsutól, az autó egyre betegebbnek érződik. Aztán megáll.
15: Tomitsu és Attila hajnali háromkor megmentenek. Menet közben meghalt az akksi, mert nincs töltés.
16: hajnali fél négykor Tomitsu megjavítja a BAH-csomópont mellett a generátor gerjesztőtekercsének csatlakozóját. Van töltésem!
17: hazaérek
18: Elmegyek a SZIAZS-autóhoz a régi felnijeimért, készülök az első rendes drift gyakorlásra
19: hazafelé elmegy az olajnyomás, félreállok
20: megállapítom, hogy csak egy kábel esett le, visszarakom, újraélesztem magam
21: az autó nem indul. Norba megment, behúz.
22: kicserélem az akksit, kidobom a hátsó üléseket
23: minden jó
24: elmegyek leméretni a teljesítményt: 154,2 Le 7950-es fordulaton. És 151 Nm. Nem rossz egy hányattatott sorsú 1,6-ostól.
25: Dorifto time! 8 hátsó gumi és 2,5 óra kínzás után is minden pazar
26: haldoklik a difim, a kardánom, a kormányművem és a váltóm
27: de nem bánom, mert ez már csak pihegő, petyhüdt utójáték
Néhány érdekes tanulság:
- A gyári motorvezérlő idegesítően intelligens, lényegében kiröhögte az elé kötött üzemanyagellátás-módosító piggy-back komputert. Akármekkorát korrigáltunk rajta, mindig visszatalált az általa jónak tartott, igazából életveszélyesen rossz értékre. Most viszont már boldogan megvan nélküle.
- A gyönyörűen kilakatolt kasztni újra rohad a 8 palack alvázvédő alatt. Ahogy a vadi új kipufogórendszer is. Az oxigén egy ocsmányul mohó gáz.
- Az újonnan elfáradt alkatrészek kicserélése után egyetlen eredeti porcikája sem lesz a Hacsinak. A lehető legkonkrétabban egy darab sem. Gyártási év: 2005-2006
- A macska mindig talpra esik, de nem marad mindig talpon. Isten óvja a macskákat, az örök világosság fényeskedjen nekik. Illetve a Vonnegut-olvasó macskáknak ne fényeskedjen, hanem hagyja őket a sötétben egerészni, aludni vagy dorombolni, ahogy épp parancsolják. Bocs, macsek, remélem jó gazdaasszonyod lesz odafenn.
scheerti 2006.06.01. 07:04:19
Sopánka 2006.06.01. 08:32:22
(Én aszittem, "hecsi"-nek kell mondani. Miért Hacsi? Ha a japánok latin betűkkel írnak, az angol kiejtésre szokott optimalizálva lenni. Ha tehát "hachi", akkor szerintem hecsinek ejtendő. De ez persze csak találgatás, gyanú, ilyesmi.)
Sopánka 2006.06.01. 08:51:23
omm 2006.06.01. 09:06:23
Mindegy mit írsz, csak írjad!
Halleluja!
Duster 2006.06.01. 09:09:05
omm 2006.06.01. 09:41:43
Autóhoz gratula, biztos megérte a sok szarakodást és anyázást.
Remélem a Karotta blog találkozóra azzal jössz:)))
scheerti 2006.06.01. 10:06:47
Duster 2006.06.01. 10:38:15
Color 2006.06.01. 10:44:46
scheerti 2006.06.01. 10:51:32
Aztán tessék ám az Andrássy útón megölelgetni a Bocsit.Jah és ha mentek adásba a bochkorékhoz 1 órára a Winklerrel akkor elötte ellenőrizzétek le az alsógatyátokat mert minden vendégtől megkérdik hogy milyen alsó van rajta.:D
Sopánka 2006.06.01. 10:53:20
http://totalcar.hu/magazin/hirek/?main:2006.05.31.&267728
Vajon lesz-e az extralistán fluxuskondenzátor?
Grami 2006.06.01. 10:59:47
Emberek, mobil lettem! ) *mélyről feltörő ováció*
Karotta: az A86 tökéletesen ugy müködik mint Japán, ezért kár haragudnod rá, mégha bosszantó is. Remélem az élmények kárpótoltak/nak! Elvégre, Initial Drifter vagy, nem professional )
Offtopic: omm muhaha, nem kell széthajtani a verdád, eljöttök a talira, eldumálgatunk a kocsikról, élménybeszámoló és tapasztalatcsere stb. )
omm 2006.06.01. 11:15:55
Grami: milyen a gép? gondolom nyomtad már a szemét:)) azt senki nem bírja ki:)))én sem...
Na, és akkor hol és mikor lesz a tali?
Tom 2006.06.01. 11:25:09
Sopánka 2006.06.01. 11:31:47
omm 2006.06.01. 11:35:39
Grami 2006.06.01. 11:37:05
Corrado VR6 csak nehézkesen tudott távolodni, és nem nyomtam ki a szemét, csak próbálgattam még.. fincsi)) Ez volna a híres KR-es motorkódú Golf II GTi 1987-ből )
Gyári gumi golflabda váltógombját lecseréltem egy jobb fogású alu váltóvégre, kellemesebb, pontosabban tudok kapcsolni, sokkal jobb a fogása.
Szentségtörés ?
Tom: Nekem lenni annyi péz mint Karottának, én is Hondát venni :D
Grami 2006.06.01. 11:44:12
Logikusan mondanám hogy az ország közepe, de ha a Balcsi körül vagytok többen, az is csak 2 óra nekem.
Nos?
Tom 2006.06.01. 11:44:54
Nekem sem Hondám van, "csak" egy AE86 16V hatchback-et nyúzok 1985-ből.
scheerti 2006.06.01. 12:05:12
shelbycobra 2006.06.01. 12:14:04
Grami 2006.06.01. 12:30:57
Scheerti tehát egy könnyen megközelíthető hely kéne, ahol van camping, hely a kocsiknak, jó aszfalt és a többi oké ha jó a társaság)
Sopánka 2006.06.01. 12:52:37
schherti 2006.06.01. 13:00:36
omm 2006.06.01. 13:18:57
ha minden igaz sikerült beszervezni az Orosz Petit is...
Grami: cseszni a golflabdára...de a visszapillantóra kiakaszthatod:)))
Grami 2006.06.01. 13:20:29
omm 2006.06.01. 13:34:51
negro 2006.06.01. 13:39:21
omm 2006.06.01. 14:00:18
szépnek ott az Elnök, nigga!
Grami 2006.06.01. 14:30:37
omm mester okés, sokan dolgozó hangyák vagyunk - tehát hétvége jöhet szóba vagy ünnepnapra eső héfő ill péntek )
Grami 2006.06.01. 14:51:52
Tom sugj ))
Sopánka 2006.06.01. 14:58:05
"egy különösen szerencsétlen kétajtós szedán..." :)
omm 2006.06.01. 14:58:57
aztán szavazunk...
és megyünk:)))
a ráköltött zsé érdekelne engem is...
valszeg fibrillálni fogok ha megtudom:)))
Tom 2006.06.01. 15:12:13
Tom 2006.06.01. 15:20:17
Synit 2006.06.01. 16:20:55
Farkas Árpád 2006.06.01. 16:33:33
Grami 2006.06.01. 16:36:33
oPaL, Synit, Depír, Field ésatöbbiek
Máté 2006.06.01. 17:37:18
Wezo 2006.06.01. 17:52:04
De most örülünk az életjelnek... ÉLJEN ÉLJEN
scheerti 2006.06.01. 18:34:53
Laci 2006.06.01. 18:39:59
scheerti 2006.06.01. 19:50:39
Takoca 2006.06.01. 20:04:12
scheerti 2006.06.01. 20:29:18
hozzászóló 2006.06.01. 21:08:17
Mint a kolbász kenyér nélkül.
scheerti 2006.06.02. 07:50:24
omm 2006.06.02. 08:01:23
aki megy csak néha-néha téved erre az nem számít...
aki jönne a találkozóra (amit még nem tudunk hol és mikor lesz) az jelentkezzen itt...
aki nem, az ne:)))
Synit 2006.06.02. 08:12:50
omm 2006.06.02. 08:20:06
scheerti 2006.06.02. 08:30:51
omm 2006.06.02. 09:11:47
de majd szurkolok...
Duster 2006.06.02. 09:25:05
Grami 2006.06.02. 09:59:58
Offtopic: én ugy gondoltam a hely és időlicitet, hogy aki ahol ismerős és tud egy jo helyet amit ismer is, ahol jó a közlekedés és van "hirtelen nyári zápor esetén" - hely, az idő meg többkérdéses: hétvége v hétközben első körben, asszem a 7vége esélyesebb, és először melyik hónapban, aztánm közelítünk hogy melyik héten és kész. Júni 16-tól indulhat a licit, mert én pl addig fix programokkal rendelkezem.
Én nem ismerem annyira a Hacsit, de driftelni tökéletes, viszont kiváncsi vagyok ezenkívül még vmi?
omm 2006.06.02. 10:38:51
júl 8-szombat?
omm 2006.06.02. 10:57:32
15. szombat
omm 2006.06.02. 16:08:10
off...
Field 2006.06.02. 23:16:02
A találka jó dolog,egyenlőre vizsgázom,utána meg max vonattal tudok lemenni.Egyenlőre..
G 2006.06.03. 10:39:15
Rat 2006.06.03. 11:18:32
scheerti 2006.06.03. 11:42:55
Field 2006.06.03. 12:29:59
Field 2006.06.03. 12:40:57
scheerti 2006.06.03. 13:36:27
oPal 2006.06.03. 19:48:56
Már az is csoda hogy ha a mazda-talira eljutok.
Sopánka: zért a LSD(Sperdifi) se árt drifthez ;)
oPal 2006.06.03. 19:57:02
Nekem végülis nincs gond a német kocsikkal se, csak hát legtöbbször amilyen emberek kezelik őket... nem akarok közéjük tartozni...
Azért a Lada is ott van a szeren ;)
scheerti 2006.06.04. 15:29:00
forza italia!!!!
shelbycobra 2006.06.04. 18:20:40
omm 2006.06.05. 08:01:18
Mindnyájan tudjuk, hogy minden egyes autógyártó nemzet jellemzően a autóin keresztül is megmutatja énjét. Az, hogy itt-ott akad kevésbé sikerült termék, vagy felmerülnek jellemző problémák, teljesen normális. Mit tennénk csupa tökéletes termékkel?
Tudjuk azt is, hogy az olasz autókról elterjedt fáma szerint nem a megbízhatóságukról híresek, de ez nem jelenti azt, hogy azok is és kész. Amilyen a gazda, olyan a jószág alapon mi magunk is tehetünk róla, hogy néha nem úgy mennek a dolgok, ahogy szeretnénk.
Örüljünk, hogy ilyan a világ és szeressük mindenféle autót, hiszen mindegyikban van mit szeretni és van mit utálni. Az olasz a szív autója, tudom, nekem volt. És biztos, hogy egy 15 éves 33-as Alfában több az a bizonyos szív, mint egy vadiúj Jettában.
Uff.
scheerti 2006.06.05. 09:08:37
omm 2006.06.05. 09:20:29
scheerti 2006.06.05. 09:38:01
omm 2006.06.05. 09:43:42
a koreai, az még nekem nem autó...kivéve talán a hyundai kupét...az legalább szép...
Rat 2006.06.05. 12:02:54
omm 2006.06.05. 12:22:44
omm 2006.06.05. 12:34:14
fölösleges ezt így folytatni, ne menjünk le bunkóba...
scheerti 2006.06.05. 13:07:41
omm 2006.06.05. 13:26:55
Rat 2006.06.05. 13:38:40
Mivel jómagam autók közt élem az életem látok ezt-azt,(sőt a lentebb említett jeles márkák közül néhánynak a -szerencsés ill. szerencsétlen- tulajdosa is voltam az évek folyamán),így nem csak mások véleményére de a saját tapasztalataimra is némiképp alapozhatok. Ja,és nem új autókról beszéltem,hanem a ma általánosan használatban lévőkről,amiket az 'átlagember' is meg tud fizetni. Te magad is meggyőződhetsz azonban némi valóságalapról,ha teszemazt megtaposgatod picit egy néhányéves turbódízel Audi gázpedálját és hátranézel. És amit látni fogsz az sajnos elég gyakori a német típusoknál(meg az Ikarus buszoknál):-).
Summa-summárum én a Volvo-t tartom a -számomra- legtöbb jó tulajdonságot egyben tartalmazó autónak,de ez magánvéleményem,akárcsak a fentiek.
UI: A 'bunkózással' kapcsolatosan nem tudom milyen kényszerképzeteid támadtak,ez ugyanis csupán egy vita egy nyilvános 'fórumon',ahol bárki kifejtheti a ilyen-olyan véleményét,ugyanúgy mint te vagy én.
Üdv.
sosperec 2006.06.05. 14:27:03
Úgyhogy az ideális autó szerintem valahogy igy nézne ki: olasz szív, svéd biztonság, francia stílus, angol belső, koreai ár. Na, ilyen nem lesz sose... Megyek is egy kört a polákommal...
omm 2006.06.05. 14:53:48
jómagam is a körben mozgok és csak azt próbálom megmagyarázni, hogy ezek véget nem erő viták, ezt magad is tudhatod...mindegyiket lehet szeretni és útálni...nem ez a kérdés. Hanem az, hogy kinek mi felel meg a legjobban...
Nem lehet egyszerűen állást foglalni teljesen valami mellett, mert semmi sem tökéletes...
A bunkózásról pedig annyit, hogy el szeretném kerülni, hogy ez a vita is agyatlan szapulássá fajuljon...
scheerti 2006.06.05. 15:34:03
Máté 2006.06.05. 16:29:19
Rat 2006.06.05. 16:56:19
Scheerti: Az elegancia nem azonos a minőséggel. Egy francia autóban általában több új(jó,néha tényleg extrém)dizájnelem volt/van mint egy németben. Ez az adott népek különböző izléséből fakad.(Nézz meg egy német és egy francia akciófilmet: az előbbi szögletes vérunalom,míg az utóbbi izletes,tekervényes,humoros.) A stílushoz/divathoz(és ezek kifacsarához)is a franciák értenek jobban,az már más kérdés,hogy mennyire sikerül mindezt megvalósítaniuk. A német autók például formailag unalmasak számomra,a francia autók viszont hol szokatlanok,hol merészek,hol pedig csúnyák. Ez van. Az olaszok viszont néha bizony rettentően szíven találják az embert -akármilyen hanyagul vannak is összerakva egyes autóik- mert az ő formaviláguk valamiféle nyers,zömök sportosság(a hangjukról nem is beszélve). És ezt mi magyarok általában nagyon szeretjük.:-)
omm 2006.06.05. 17:13:26
én sem vennék francia autót (egyelőre) de ez még nem jelenti azt, hogy rosszak, vagy hogy lehúzom őket...egy DS vagy CX máig gyönyörű tud lenni...
és persze mondom ezt úgy, hogy volt egy R15 GTL-em, amiből tényleg NAGYON kevés működik még. Na, az a gép, minden hibája ellenére király volt...
scheerti 2006.06.05. 18:30:11
Field 2006.06.05. 19:12:25
Angol nem létezik már,a svédet unom,majd ha öreg leszek..,az orosz hulla,az amerikai meg nem találja magát.Dél korea meg gyártson műszálas zoknit.Kinával karöltve.
Ivan 2006.06.05. 21:42:50
Karotta Hacsijának is a rondaság adja a lelkét. A Glória ereje is a rondaságában rejlik.
Ja, és a német, francia, angol kocsikat egyaránt törökök szerelik össze.
sosperec 2006.06.06. 08:22:08
Ha meg kényelemről beszélünk, akkor talán nem a Thaliat kellene összehasonlítani egy német csillaghajóval. Ilyet lehet fordítva is: milyen szar már a Polo, alig van benne hely, meg ráz, bezzeg egy Citroen C6! Az auto! Keret nélküli ajtók, hidrós felfüggesztés, meg még sokminden, amiről egy német autó a gazdájával együtt álmodik. Azaz nem is álmodik, mert hülyeségnek tartja, aztán majd 40 év múlva beszivárog a germán csodákba is, lásd kanyarlámpa.
A német minőségtől nekem nem sikerült hanyattesnem. Inkább hasra. 3 éves koromban a szuperprecízen összerakott _nyugatnémet_ kisbiciklimnek tört le a kormánya, és állt az államba a kormányrúd. Ha az autóiparra kacsintunk, onnan is van érdekesség. Miért van az, hogy egy Alfa 164-ben csak az romlik el, ami német? Bosch gyújtás, klímacuccok, effélék.
Én részemről maradok a stílusosabb daraboknál, még nem győztek meg a német autók. Ha így haladunk, lehet, hogy nem is fognak.
Sopánka 2006.06.06. 08:54:54
omm 2006.06.06. 09:04:03
Látom hálás témát sikerült találnunk. Ha visszaolvastok egy-két hozzászólást, akkor rájöttök, hogy pontosan erről beszéltem alább. Mindent lehet utálni és szeretni is.
Csak a találkozóról kevés szü esik, pedig ott lehetne igazán jót témázni erről (persze kések nélkül:))...
Nekem is japán autóm van, de ez nem jelenti azt, hogy japóbuzi lettem. Egyszerűen kellett vmi, ami nem romlik el sűrűn, olcsó és ez még ráadásul szép is. Természetesen ennek is rengeteg apró, idegesítő hibája van, de megy és ez a fontos...
Na most akkor a kanyarlámpáról:
Prága mellett, Lány községben van európa egyik legjobb sportautómúzeuma (www.lany.cz), na most, aki szereti az autókat és érdekli a téma, annak kötelező lenne oda elmennie, hiszen DeLorean DMC-től kezdve Lotus Cortináig minden van ott. Nézzétek meg a honlapot.
Egyedüliként a világon ott láthatjátok az 1936-ban készült Skoda Popular típust, amiből már csak ez az egy létezik, ráadásul ez a Mille Migliára készült versenyverzió, karosszériája teljesen alu és kanyarfényszórói vannak.
Nnna...nincs új a nap alatt...
scheerti 2006.06.06. 09:16:17
Rat 2006.06.06. 10:33:51
Szóba került Korea: Nos,amíg a nyugat lusta dolgozni és kiadja a különböző termékek gyártását a ferdeszemű szaktársaknak,ne csodálkozzunk hogy gazdasági virágzás veszi ott kezdetét. Működő ipari létesítmények körül ez gyakori ugyebár. Bizony elképzelhető,hogy a Koreai autók előbb-utóbb elismertek lesznek minőségükről,sőt tán presztízsre is tesznek szert. És előítélet nélkül lehet majd őket szeretni. Ezt ma elképzelni elég szörnyű,de nem lehetetlen. Ha jól emlékszem mintha láttam volna régebben valami műsorban,hogy koreai mérnökök a Lotus-al tárgyaltak...ajjajj:-)
omm 2006.06.06. 10:42:12
scheerti 2006.06.06. 12:57:08
omm 2006.06.06. 14:47:09
az egy az egyben Opel Frontera koppintvány például még egy csillagot sem ért el. Akkor szerintetek miből csinálták?
Kínából? Max kaját...
omm 2006.06.06. 16:11:56
Rat 2006.06.06. 16:20:13
scheerti 2006.06.06. 17:28:12
omm 2006.06.06. 18:03:58
(szlovákia)
Rat 2006.06.06. 22:01:23
A számítógéped,a monitorod,a televíziód a DVD-d,a telefonod. Szinte mind Koreai,Taiwani,Kínai és lassan bizony a minőségük is javul,csak így maradhatnak a piacon. Sőt lassan már csak ők maradnak. Persze azért még mindannyian emlékszünk a 'ferrari' kétgombos autórádiókra a kínai piacokon,de az egy másik világ mely még most is létezik,de már nem sokáig.:-)
A japán példád azért nem jó mert régen MINDEN vállalkozás családi vagy céhes volt nem csak a japán gépgyártás. Ráadásul akkoriban nem futószalagon termeltek,és kisebb volt a kereslet is. A magyar gépek és járművek már akkor világszínvonalúak voltak,amikor a japánok még szamurájnak öltözve hajlítottak drótból biciklit,csakhát minket tönkrevágott a háború,ráadásul a japánok szorgalmasabbak mint bárki és amikor elérkezett a futószalagtermelés időszaka náluk,akkor mindenkinél több selejtet gyártottak,csak ők a szalagról levették a rossz árut és kidobták és nem engedték leértékelve forgalomba kerülni,mint manapság a nagyáruházak a sok bóvlit. Ezáltal meg is őrizték az adott termék jóhírét.:-)
Manapság senki sem kezd már családi szinten vállalkozni,mivel nagyban akaranak utazni és nagyot kaszálni. Egyéni vállalkozó már csak vegetálni tud. Próbálj csak meg bármibe is belefogni önerőből manapság.
Tetszik nem tetszik: piacgazdaság van,jóreggelt kívánok!:-) Ha jól figyelsz akkor észreveszed hogyan hódít egyre több piacot magának Korea vagy Kína. Ráadásul rendkívül szaporák is. Na most akkor képzeld el a jövőt mindennek fényében,és gondolkozz...
Color 2006.06.07. 07:52:26
Az igazság nálad lakik...
scheerti 2006.06.07. 08:21:56
omm 2006.06.07. 10:25:32
Rat 2006.06.07. 11:48:35
Hááát,nagyon gyenge szezon volt az idei,s ez a legutóbbi adás ez rettentő felszínes volt.(Kevesebb autó vagy több műsoridő kellett volna.)
Vártam,hogy beszéljenek többet az olasz típusokról,ecseteljék vezetés közben milyen az élmény. De ez...nos,valahogy 'nem jött át':-)
scheerti 2006.06.07. 12:01:46
Sopánka 2006.06.07. 12:17:43
Azért a Cherry nem egyenlő Hyundai. Messze nem ugyanaz a szint. Az említett Hyundai Accent négy (4) csillagot kapott a törésteszten, s gyakorlatilag 2000 óta ez a modell fut(ott). A Daewoo gyengébb, sok tekintetben. A Hyundai legfeljebb fapados meg olcsó műanyagokkal van burkolva a műszerfal, de nem zörög, nem lötyög. Próbáljátok ki. Most próbáltam egy új Kia Riót, 110 lovas 1.5-ös dízellel, nagyon kulturált és finom autó, és keveset eszik, amellett hogy olcsó. Nektek is ajánlom.
omm 2006.06.07. 13:17:25
Sopánka 2006.06.07. 15:15:43
És jól dönt. A vevők elégedettek. http://www.a5.hu/cikkek/1/15808.shtml
scheerti 2006.06.07. 15:26:44
Sopánka 2006.06.07. 16:13:41
omm 2006.06.07. 16:18:43
mindednki szereti a magáét...
találkozzunk...
Grami 2006.06.07. 16:38:47
Gab3c 2006.06.08. 09:47:11
Hot Version - Vol.80 [Special Run In Tsukuba 2006].avi "nemreg" kerult fel a netre es van benne hachiroku futam is (^_~)
Ha meg nem lattad volna, jo szorakozast!
Ed Mo 2006.06.14. 19:19:36
a ferdeszemu temaval kapcsolatban.ez teljesen normalis folyamat ami vegbemegy napjainkban , emlekezzetek az orakra a nyolcvanas evekben , megnyilt a piac es lehetett venni szep orosz orakat ,az embereknek nem nagy resze engedhette meg hogy minosegi orat vegyen , igy a masolt technikabol kifejlodott orakbol mint a seiko casio stb... ezernyit lehetett latni es ez csak egyre tobb lett.aztan most egy par eve az emberek nagy resze inkabb beruhaz ez dragabb orara ami mondjuk egy luxusmarka legalja mint egy TISSOT pl , de akkor is izlesesebb mint a casio.nem tudtak megujulni.
ugy gondolom az autogyartasra is ez a folyamat var , most elontenek minket a nagyon jonak latszo , tokeletes masolatok amik meg designesek is aztan egyre inkabb at fog terjedni a kereslet ujra a regi nagy nevekhez.
persze vannak kiemelkedo darabok , teszem azt egy S200es hondara mindig lesz vevo , de mindig van olyan is akinek egy oxigenszintmeros , vernyomasmeros hegymaszo CASIO ora kell. :)
a monitoros egeres laptopos peldat nem talaltam jonak mert laptopbol nem volt regen maserati amit lemasoltak a japcsik es megcsinaltak a compaq-ot.
az ugy kezdodott hogy volt Compaq.(persze nem konkretan a markara gondolok).Tevebol sem volt ASTON MARTIN , hanem volt SONY.
Ed Mo 2006.06.14. 19:24:41
en sem szarozom le a nemet autokat hogy amikor a lanciank 84ben digit klimaval jott ki a gyarbol vaj alcantaraval , meg zoldseges merciket gyartottak 2.3as szivodizellel ami volt kb 45loeros.
mert mindenki csinal hulyeseget.
nekem punto GT-m mint tobb ismerosomnek is es szenvednek vele , de ez nem azert van mert szarul van osszerakva vagy szar az olasz minoseg , hanem mert hanyagul kezelik az emberek a kenyes 1.4es turbomotort.a szerelok nem ertenek hozza , a tulajok meg sajnaljak a penzt a gyari alkatreszekre.az enyemben 88ezer kilometer van es azon kivul hogy kicsereltem az eredeti lefujoszelepet mert elszakadt a membran benne , es a szokasos dolgokat (olaj , szurok ,fekek)cserelem benne semmi bajom nem volt vele.
Üdv mindenkinek
bocs ha hosszu lett:p
Tommi 2006.06.15. 21:49:55
Tommi 2006.06.15. 22:22:28
A koreai-kínai témához: Nekem semmi bajom nincs egyikkel sem, de a kínaiak még nagyon gyerekcipőben járnak, szal nem kell őket leszólni. Ha egyszer eljutnak a japán (de minimum a koreai) színvonalra, akkor tessék ilyeneket írni, mit amiket most.
Az autó meg olyan, mint a gazdája. Vagy meghálálja a "meghálálni valót" vagy nem.
Az orosz autók se rosszak. Ott legalább mindenben van anyag.
De, mivel ez egy nyilvános oldal, én is csak egy véleményt mondtam. Remélem nem sértek vele senkit.
driftman 2006.07.06. 21:31:12
http://www.thefastandthefurious3.com/
vikking56 2006.07.07. 09:22:08
az olasz témához : nem csak a 164esben bosch az elektronika, hanem az összes Alfában... a 33asokban, 75ösökben, 164esekben szintúgy mint a 156okban, 166-okban, és lehetséges, hogy a 159esekben is, bár váltig állították, hogy változtatnak rajta és MAgneti Marelli lesz benne... De a fene tudja, elég sok a bosch felirat a 159esben is... szóval, ami rossz egy olasz autóban, pl az össze-vissza villogó lámpák, légtömegmérő, vezérlésmódosító, az mind-mind német... ennyit erről, a bmwben meg olasz van, és megbízható...
Petike 2006.07.20. 20:46:54
csucsu 2006.07.21. 13:02:57
Ugytűnik az odlalon elég sok a fanatikus japán autórajongó, és remélem Ti tudok választ adni arra a kérdésre hogy: Japánbn gyártották-e a Nissan Almera nevezetű "ős fosszziliát" (idézet totalcar.hu) és létezik e hozzá NISMO chip???
Segitségeteket köszönöm
Tyohoo 2006.08.16. 11:54:02
Engem érdekelne 1-2 dolog. Elöször is a gameboy al vezérelhető táp szivatyú. Ez hogy is müködik, mit kell venni és hol tudok hozzá jutni.... Léccives ha tudtok akkor válaszoljátok meg nekem a mangajoe@freemail.hu ra.
elöre is köszönöm
András 2006.08.25. 00:16:40
Ja, az olaszban német motyó van, a németben meg olasz... mindkettőt láttam már karácsonyfaként világító kamu hibákra figyelmeztető hibajelzőkkel suhanni... meg nem suhanni:)
A Denso meg ééérdekes módon nem döglik be. Erről ennyit.
ae86 2006.09.22. 20:00:55
http://www.hasznaltauto.hu/kereso1.auto?
hirdeteskod=792768&command=ugras&screenwidth=1024
bodi44 2006.12.18. 19:33:49
zakany 2007.03.17. 17:48:51
Nekem is van egy Hacsim, pár hónapja sikerült hozzájutnom, nagyon szép állapotban van, csak sajnos hiányzik belőle egy két "apróság"...:S
Ezügyben szeretnék segítséget kérni, sajnos az 1 vezérműtengelyes karburátoros motor van benne, amit azonnal ki szeretnék csarélni, lehetőleg 20szelepesre, meg a sperr is hiányzik, kéne még továbbá valami kOkemény futőmű, jahh és aki összerakja...:D
Szóval a kérdés először is, honnan tudnám beszerezni a cuccokat?! (Azon is gondolkoztam, hogy egy szétrohadt kasznit venni valahonnan, amibe ezek megvannak, de sehol sem lehet találni.....)
És az utolsó kérdés, hogy én szeretném turbósítani, melyik motor erre a legmegfelelőbb?!?!
Ha valaki válaszol, azt előre is köszönöm!!! :))
Éljen a Drift!!