Az Elnök járni tanul - Karotta Közlöny

KAROTTAKÖZLÖNY

Nínó Karotta élete és munkássága autóbuzériában és másutt

Az Elnök járni tanul

2005. szeptember 13. 00:50 Nínó Karotta



Kérem, szólítson csak Cool Feka Brothernek.



Az Elnöki Datsunra rápróbáltuk az új kerekeit, és a gyönyör okozta sokktól újra kell tanulnom beszélni. 8*18-as, 150 küllős cirkálófelnik, citromfacsarót imitáló centrális anyával, 235/40 ZR18-as Falken gumikkal.


A diszkó császára vagyok. És nagyon boldog.


A felni a sors ajándéka. Mindig ilyet álmodtam a Gloriára, de sose szántam volna rá annyit, amennyibe ezek kerülni szoktak. Aztán pénteken, hajnali háromkor, miután feltettem a hasznaltauto.hu-ra varázserejű kezelőorvosom Nissan Sunnyjának hirdetését (tényleg, nem kell valakinek egy valóban nagyon keveset futott és megkímélt Sunny, orvosnő tulajdonostól, 395.000-ért? Mint a mesében, csak igazából?), félálomban a használt felnik közé kattintottam, és ott volt.




Alig tudtam elaludni, álmomban köldökig gombolt, tapadós nejloningben és répanadrágban csorogtam a Datsunban Miami tengerparti sétányán, a forrónadrágos csajokat stírölve, a Dancing Queent fütyülve a kazettásmagnóra. Reggel telefonáltam a tulajnak, délelőtt odamentem, azonnal elhoztam. A felni hangsúlyozottan nem könnyűfém, hanem krómozott acél. A komplett szett egy Zeppelint is a földhöz szögezne, darabja jó 30 kiló. Nehéz és peres, ez a kényelmetlenség és a rossz útfekvés biztos záloga - de ki a fenét érdekel, ha cserébe én vagyok Dirk Diggler, az ágyúpéniszű pornódiszkóisten?




Indiánék új csapattaggal bővültek. Imi kiváló szerelő, az első datsunos munkahetén végzett az első futómű és a kormánymű felújításával, és a vezényletével visszakerült a motor. A futómű gumielemei a donor kombiból jönnek, és a kombi fogja az első rugóit is kölcsönadni egy nagyon óvatos ültetési kísérlethez. Aztán jön egy kis vezetékelés, zaj és rezgéscsillapítás, kárpitozás, és lassan rakosgathatjuk vissza a többi dolgot.


Mindeközben a hiányzó orrdíszt a mellékelt fotó alapján lassan újragyártja Gulyás Gyula szobrászművész. Látszik a fény az alagút végén. A felni az Indian Design csapatára is úgy hatott, mint kalózokra a harci rum, mindenki szablyával a fogai közt várja a folytatást. Az Elnöki uralkodni fog.

Címkék: gloria
19 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

scheerti 2005.09.13. 08:56:20

nagyon ütősek a felnik , még egy low rider szett kéne bele és te lennél a retrodiscok királya nagy afro frizurával:D

omm 2005.09.13. 10:35:20

Nagy királyság Nínó! Nem lenne hülyeség egy Volg 24-esen sem. Ja, rajtad felbuzdulva (és a benzinárak rozsdás drótját a szívemből kihúzva) akarnék venni egy Bluebird kombit és hasonló módon (nem majmolva) megbütykölni. Ha esetleg segíteni akarsz, akkor adhatnál egy-két tippet, vagy legalább annyit, hoy érdemes-e belevágni. (persze csótány dízelről lenne szó, de nekem nem a speed a fontos) Köszi. -tollas-

scheerti 2005.09.13. 11:55:13

gábor! megnéztem a hasznaltauton a hirdetést ,azt nem értem miért nem hoztad el a felnihez tartozékként járó BMW-t is? :D ezt nem kell betenned a blogba, csak gondoltam szólók hogyha esetleg valamilyen okbol nem akarod hogy mindenki megtudja hogy mennyiért vetted akkor szedesd le a hirdetést, mert a falken gumik után semmi perc alatt rá lehet keresni. ja és a low rider dolgot felejtsd el! még kárt tennél a felnikben az meg isten ellen való vétek! útpadka és járdamentes furikázást kivánok neked és nagyon szivesen olvasom az ujabb irásaidat, naponta többször megnézem hátha tettél fel ujabb postot, én találtam rá az oldalra de azota a haverjaim is függők mióta rájöttek milyen jó.

marusz 2005.09.13. 12:19:55

Nekem sajnos nem nyíltak meg a képek, de el tudom képzelni. Király lehet, hisz az usából már el lehet kapni pár képet erről a "hugewheels" vonulatról, ami alapja, hogy egyszerű szedánokat és lépcsős kupékat vérteznek fel irdatlan kerekekkel. Az viszont furcsán hat hogy a fent lelinkelt, full racionalitáson alapuló "nagykerék a pokolba" cikkeddel ellentétben egy ekkora felnit felraksz a kocsira. A külső átmérő pl ugyanaz?

jan84 2005.09.13. 20:15:25

Le a kalappal! Semmi közöm sincs a kocsidhoz, de még így is úgy meghatódtam a képek láttán!!! Te jó Isten! Mennyire gyönyörű! Másrészről milyen hihetetlen jó érzés lehet újra életet lehelni egy ilyen ritka kocsiba! Karotta, nem is tudok mit mondani mást. Király vagy.

Indian 2005.09.13. 20:42:25

A külső átmárő nem ugyanaz, sőt jóval szélesebb is a gyárinál, pont jó!!! Látszik, hogy nem láttad a képeket mert különben nem vonnád kétségbe: AZ ELNÖK DÖNTÉSÉT!!!!

karotta 2005.09.13. 21:13:22

Nos, hogy pontosak legyünk, a külső átmérő szinte ugyanaz. A gyári kerék 195/75 R14, az új pedig 235/40/ R18. A kettő közt átmérőben 3 milliméter a különbség, azaz semmi, tökéletes váltóméretei egymásnak. A szélesség valóban eltér, ezért elvileg simán előfordulhatott volna, hogy az új szett beleér valamibe, de nem teszi, mert ide teremtette a jóisten. Marusz: a döntés kompromisszum eredménye. Tudom, hogy a kényelemnek rengeteget ártok, de a rikító gyöngyházfehér színt se azért választottam, mert könnyű róla levakarni a guánót. Ez a dizájn így kerek, tahón, feltűnőn, kivagyi módon, célszerűtlenül. Ilyennek kell lennie, majd tűrök. Omm: észérvek alapján azt kéne mondanom, hogy eszedbe ne jusson. Egy felújítás rengeteg szívás és pénz, és ha nem ismersz rendes műhelyt (mint az Indiánék, ugye :)) még rossz is lesz. Ráadásul a világ legrosszabb befektetése. Az elnöki temérdek pénzből fog végül lábra állni, de ugyanúgy egy nulla forintot érő japán vénség lesz, hiába újul meg az utolsó csavarig, és hiába fogom én telerakni a nadrágom a gyönyörtől ha ránézek. Egy ilyen autó lehet klasszikusan szépen felújítva és különlegesen ritka, de igazi értéke csak az elmebetegek körében lesz.

scheerti 2005.09.13. 21:44:26

Gábor!

Most az egyszer nem értek egyet veled, szerintem omm-nak érdemes belevágnia, mert egy ilyen felujitás során szinte te is megujulsz amikor meglátod hogy egy rombol egy k*vajo járgány lesz,igaz hogy sok időt és pénzt emészt fel egy ilyen kocsi de ha beleülsz az mindenért kárpótól, igaz hogy az értéke nem változik de egy ilyen kocsit nem azért csinál az ember hogy másnap eladja, nemhiszem hogy te meg tudnál válni tőle amikor annyi pénzed és munkád van benne.

Valaki más 2005.09.14. 00:00:06

Gratulálok hozzá, nagyon király lesz! A felni ász!

Field 2005.09.14. 01:22:57

Tényleg gyönyörű.Nem hittem,hogy ilyen szép lesz.

GergowF1 2005.09.14. 10:03:53

Csumi! Nagyon sirályak a felnik! De miért pont egy Datsun?

omm 2005.09.14. 10:26:57

Köszi Nínó! Értem én, értem, miről beszélsz, de van nekem mellette egy másik kocsim is, amivel naponta járok. Egyszerűen imádom a dobozforma autókat és szeretek turkálni, szerelgetni. Nekem ez a munkám mellett kikapcsolódás lehetne. Különben sem vagyok normális. Valszeg annyi munkám nem lenne vele, mint neked az Elnökkel, mert itt még futó, aránylag közepes állepotú autóról van szó. Időm pedig van. Gányolni nem akarok. De azért köszi, és ha lenne valami gondom, majd kérdezek jó?

jan84 2005.09.14. 18:39:59

"Ráadásul a világ legrosszabb befektetése. Az elnöki temérdek pénzből fog végül lábra állni, de ugyanúgy egy nulla forintot érő japán vénség lesz" Hát, Te tudod, de azért én ezt egy kicsit máshogy gondolom. Azért csak ér valamit, hamár úgy vesszük mint alkatrészek akkor is kapsz érte egy keveset... Egy jól restaurált ritka kocsinak nagy ára van. Lehet, hogy a japán vénségeknek kevésbé van presztizse, de akkor is vannak még elvetemültek, aki erre áldozna.

Fatan 2005.09.15. 12:11:13

Ecsém... Ez a cucc odab*sz. Ninó "Pimp My Ride" Karotta for PREZIDENT! Apropó megjegyzés. Rohadt irigylésre méltó hobbid van. Nincs is annál szebb, mint amikor az ember valami rozsdás, ocsmány, kidobnivaló vacakból pénzt, időt és energiát nem kímélve esztétikai KOH-I-NOOR-t varázsol. Lett légyen az bármi is. Hja bárcsak én is médiafenegyerek lehetnék... Talán majd Tibi bácsi elintézi... Go Karotta Go!

ossa 2005.09.16. 13:56:19

Gábor! (én is Gábor vagyok) OFF a segítségedet kérném van egy lada (vaz)2105-öm és szeretném hasonlóan szépen megcsinálni,restaurálni majdnem gyári állapotában van, pár helyen hólyagosodik a festék,stb.. szóval valami jó műhely helyét szeretném megtudakolni(pl. Indiánék) előre köszönöm segítségedet ON bocs az off topicért üdv: ossa

marusz 2005.09.16. 22:26:54

A képek végre Nekem is megvannak, s eléggé büntet a verda...

AlfaFan 2005.09.23. 09:39:30

Ez a jövő gyerekek!Ki a franc figyel fel már ( főleg Bp-en) egy ML Mercire vagy egy 7-es Bömösre.De lehetne sorolni az összes luxusjárgányt.A 4-6 millás autók meg már szürke lóként róják útjainkat.Egy ilyen ritka 80-as évekbeli szépen felújított autó után mindenki megfordul,,,"mi ez? de szép" felkiáltással! Én pedig álmodozom tovább hogy majd egyszer egy 1970-es Alfa GT Junior egy kis 1300-as motorral... Gratula az autóhoz és a felnihez , várjuk a végleges képeket!!!!

1051 2005.09.27. 14:00:25

Egy kicsit pofátlanság, biztos szép lesz az orrdísz, de ilyen feladatokra vágyik egy autóimádó iparon végzett ötvös... Amúgy már most gratulálok.

asd 2005.09.27. 17:58:42

Kárpitos: Csepel Árpád u. papírgyár flöli vége. Én is vele dolgoztatok, csinál rengeteg oldtimert is
süti beállítások módosítása