Istenverte riasztó - Karotta Közlöny

KAROTTAKÖZLÖNY

Nínó Karotta élete és munkássága autóbuzériában és másutt

Istenverte riasztó

2005. június 16. 02:50 Nínó Karotta

A legkacifántosabb szívást mindig a legtriviálisabb dolog okozza. A 200SX átépülése során más lett a kipufogórendszer, a turbó, az intercooler, elköltözött az akkumulátor, hogy csak a motortéren belül maradjunk. De amikor ma délután nem akart beindulni, nem ezekkel volt a baj. Köszörült-köszörült, nem indult. Szikra volt, levegő volt. Benzin, az nem volt. DSCN0106.JPG dscn0095.jpg Tomitsu diagnózisa szerint nem ment az AC, és valóban, semmit se csinált. Mivel hat madzag vezet hozzá, el kellett menni a legközelebbi számítógépig, hogy kitúrhassuk a 900 oldalas dokumentációból a kapcsolási rajzot. Meg is lett a minket érdeklő két kábel, melyeket azonban az európai ember eltérő ízlésvilágának megfelelően egészen más színekkel jelöltek a valóságban, mint a kézikönyvben. Nem hátráltunk, és Tomitsu egy multiméter és következetes logika segítségével azonosította a tápot és a földet, így direkt hajtást küldtünk a tetszhalott benzinpumpára. És járt! dscn0100.jpg dscn0101.jpg A baj forrása a nyűves riasztó, és annak az indításgátló funkciója. Hiába kapcsoltuk ugyanis a kulcsával KI a riasztót, attól még az indítást gátolta a mocsadék, és nem engedte a villanyt az AC-hez. A riasztó pusztulását pedig a belső akksijának lemerülése, és a testkábelének testeletlenné változása okozta. Most minden jó. dscn0098.jpg DSC00060.JPG Holnap remélhetőleg egymásra talál a turbó utáni csődarab és a tőle pár centire véget érő kipufogórendszer, és újra lesz autóm. Ami pedig a motortéren belüli csodálatos harmóniát illeti, ilyen Tomitsu-szan feng-shui szellemű légcsődizájnja. Tanítani fogják.
Címkék: 200sx
11 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Adamo 2005.06.28. 19:11:15

Hali Karotta! Derék járgány, tehetnél fel róla még képeket, meg egy kis műszaki csemegét az átalakításról: pl milyen turbo kerül az kipuff leömlő végére és mekkora kipuffal folytatódik a dolog? Stb.. ;-) Ádám

inf 2005.07.11. 13:48:14

Ez az elnök dolog egy kicsit sánta Petibarátom képe mellett, de legalább vett egy SX-et hozzá. Mellesleg ez az EPROM nem ezekhez a beállításokhoz való, tehát erre figyeljetek. (Tudom, mert tőlem van. Ezt az eprom-ot a gyári feltöltőhöz (1.1bar nyomáson!!!) és egy 60-as egyenes rendszerhez igazították.) Ehhez a vaddisznóhoz már kevés. Azért gratula! Nagyon szép lett a vas. Petin vagy Mail-en keresztül elérsz.

Barni 2005.08.10. 11:17:37

Szia! Igazán nem szeretném elvenni az örömödet, de én a direktszűrővel igen óvatos lennék. Ezeket a szerkezeteket nem Magyarországra találták ki, ahol a levegőben szálló por sokszorosa egy svájci vagy echete német hegyi levegőben a motor károsítására váró apró, gonosz részecskéknek. Erről sokfelé sokféle vitának voltam már tanúja (és aktív résztvevője), és nem egy autó-motort láttam már, amiben 100.000 km alatt szép kis kopást okozott (nagy valószínűséggel) az eredeti szűrőhatás kb. harmadát végző direktszűrő. Ha azt vesszük, hogy a motor kopását a hidegindításon kívűl főleg a levegővel beszívott por adja, akkor ijesztő szám, hogy a szűrés csak harmadannyira hatékony (Kvázi a 300.000 km alatt elkoptandó motor 100.000 után szépen elkezdi inni/enni/falni az olajat és lehet gépműhelybe fáradni stb.)Tudom, hogy a direktszűrő turbós autón csodákra képes és ár/teljesítmény aránya verhetetlen, de a helyedben - amennyiben nem csak pormentes, neonfényektől csillogó autós kiállításokra hordod az autót - megfontolnám mégegyszer, hogy a "könnyen jött" teljesítmény megéri-e. Azt pedig még a neves gyártók sem titkolják, hogy a gyári szűrő 1% koszt átengető megoldásához képest a direktszűrő kb 3% izébizét enged beszívni a motorba. További sok sikert a finomhangoláshoz :-) B.

szilveszter 2005.08.15. 02:37:33

hello Az a helyzet nekem is nagyon tetszik a 200sx most egy micrat hajtok ami nem valami nagy szám és ugy néz ki 1 év mulva a kedves érettségim után lesz egy 200sx-em.Amiket a neten nézegettem elég lepukkant és nem ugy néz ki mintha a gazdája vigyázott volna rá.Van egy ismerősöm neki 200sx-e van 90es és azt mondta olyan 600ezer fornt környékén eladja , hát erre felcsillant a szemem, vitt egy kört, hát a haverjaim crx-e(amik azért nem mennek rosszul) után 200sx-ben az érzés sokkal jobb volt. Majd egyik crx-es barát egyből kitalálta gyorsuljanak egyet, véresen elvérzett a crx egyesben vagy 2 autot kapott (mondom ez a kocsi kell nekem).Az autoval az a helyzet hogy állítolag semmi tuning nem lett csinálva még gyári szűrő van benne a kedves fekete dobozában.A baj az, attol félek nem nagyon lett rá vigyázva ez a turbost hidegen hajtani meg hajtás után egyből nem szabad leállítani dologok be lettek e tartva,viszont nem füstöl nem kopog a motor ugy tünik igy amit hallani vagy látni lehet az rendben van.Következő ötlet menjünk ki a hajógyárira gyorsulni, egy agyon tuningolt civic vti amibe integra vezérmműtengelytől az 50es rendszerig minden van kb fél motorháztetőt tudott ráverni.Minednki aki látta a 200sx-et azt mondja hogy nem alap valamit okosítottak ralyta.Picit félek ettől az autótol kijönnek-e a bajai és költhetek rá 100ezreket amiket honapok alatt fogok ugy összeszedni hogy az autó ott porosodik a garászban vagy megelepetésre jo darabig minden rendben lesz vele. Szerinted??

GTPeti 2005.09.22. 12:12:16

Hi! Maximálisan egyetértek 'inf' kolléga hozzászólásával. A direktszűrő csábító, de veszélyes játék. Pont egy 200SX-ben láttam pl. egy hűdefantasztikus-típusspecifikus Greddy d.szűrőt. Hát mitnemondjak... Azon csak a nagyobb cserebogarak nem férnek át. Én max. gyorsulásra tennék olyat az autómba. Amúgypedig nem véletlenül van pl. egy M3-asban, AR GTA-ban, STI-ben gyárilag papírszűrő. GTP U.i.: (Elrontottam a sorrendet. Első a GTA! ;)

SzilveEsztelen 2005.09.24. 02:43:01

Szilveszeter, hogy te milyen egyszerű ember vagy... csoda ha meglesz az az érettségi.

kornél200sx 2005.11.11. 17:03:47

Tetszik amit csináltok kajak csak igy tovább.Mikor lesz a folytatás??Lenne még egy kérdésem nekem is ilyen autom van és egy nagyobb turbot tetünk rá(kkk k03) és össze vissza durog a légszüröbe az autó ez mitöl lehet hogy az elektronika nem képes engedni hogy több benzint kapjon???Válaszaitokat elöre is köszönöm
baráti üdv.: Kornél kornel200sx@freemail.hu

kornél200sx 2005.11.11. 17:05:43

Tetszik amit csináltok kajak csak igy tovább.Mikor lesz a folytatás??Lenne még egy kérdésem nekem is ilyen autom van és egy nagyobb turbot tetünk rá(kkk k03) és össze vissza durog a légszüröbe az autó ez mitöl lehet hogy az elektronika nem képes engedni hogy több benzint kapjon???Válaszaitokat elöre is köszönöm
baráti üdv.: Kornél kornel200sx@freemail.hu
ja és a lambda szonda nincs elégé bent az is lehet a gond??

szilvesztelen re 2005.11.24. 23:05:10

miért okoska milyennek kéne lennem bonyolultnak:D, nagyon jo a megállapításod, te az a nyomi vagy aki ilyen forumokba teszi a megjegyzéseket az életben meg hallgatsz, biztos kockafej vagy:D

Vadócz 2005.12.11. 15:13:57

Üdv.Hála Istennek nekem is összejött egy 200sx!És őszintén szolva tényleg tud viccelődni a fara, hírtelen gázadáskor!!!Beleszerettem!!!De akinek van, az persze megért engem,mert tudja hogy milyen!!!

zolika 2006.10.12. 05:08:17

Hello!
Nagyon szep es jo lesz az autod ugyesen csinalod!!!
En is most epitek egy nissant Sr20det vel!
Ha van kerdesed segitek szivesen!!
A leomlot szerintem tekerd be mert nagyon melegiti a motorodat , de ha a turbonyakat es a downpipe ot is betekered azzal se artasz a dolgon
Valamint egy air/fuel controllert is beszerezhetsz az is fog segiteni a dolgon.
Apexi safc2 vagy NEO ezek egesz jo aron vannak es jok is.
süti beállítások módosítása