Vrumm - Karotta Közlöny

KAROTTAKÖZLÖNY

Nínó Karotta élete és munkássága autóbuzériában és másutt

Vrumm

2004. április 30. 22:22 Nínó Karotta

Lajcsi szétszedte és kipucolta a karbit – megint. Kiderült, hogy az eddig tisztának hitt részeiben is üledékes trutymó volt. Mindezt onnan tudom, hogy dél körül felhívott az Indián, és közvetítette a járó motor hangját. A rendszer mindazonáltal nem mentes az apró tökéletlenségektől – alapjárat van, szívatóval indul, de gázadásra megfullad. Délután áttrélerezzük a Donor Elnökit. Elámulunk a kurblis-huzalos pótkerékrögzítésen. Beindítanánk, de nem megy: az AC meghalt, nem kap benzint a motor. Ejtőtartályt és túlfolyót készítünk két pillepalackból, így pöccre indul. Az automataváltó is működik. A karbik a két Elnöki közt csereszabatosak, de a kombinak automata szívatója van, ami felesleges hülyeség. Szívatni én is tudok. A kombi oldalán felfedezzük a kívülről, külön kulccsal vezérelhető ötödik elektromos ablakot a csomagtartó oldalán. Ámulva kukorékolunk: ilyen valószínűleg egyetlen más autón sem létezett soha. Kár, hogy a Kombi csak donor. resize-400-00177.jpg resize-400-00178.jpg Mivel a Kombi motorja remekül veszi a fordulatot, míg a Hardtop gázra leáll, ezért megcseréljük a karburátorokat. Az elektronyos madzagokat nincs hova kötni (automata szívató, ugye) pedig kéne: így meg se nyekken. Valahol valami áram híján útját állja a benzinnek. No fene, visszatesszük az eredeti karbit. Ezzel indul, de gázra még mindig megáll. Indián megvilágosodik: próbáljuk kihúzott szívató mellett túráztatni. Ez sikerül, tehát tényleg karburálási gondunk van. Lajcsi is megvilágosodik: pucoláskor valószínűleg fordítva tette vissza fúvókákat: a kisebbik került a nagyobb helyére, és viszont. Ez okozhatja a fulladást. Tehát porlasztó leszerel, szétszerel, összeszerel, visszaszerel - ma kilencedszer. És igen, értünk hozzá, az Elnöki Gloria végre tökéletes. Stabil alapjárat, szépen vett fordulat, semmi füst. Hibátlan autó. Váltó kifogástalan, kormányszervo működik, így megtesszük az első két métert előre és hátra. A kuplung is tökéletes, már csak fékeket kell gyártani, az pillanatnyilag egy csöpp sincs. További örömhír, hogy a kombi futóművében láthatóan új szilentek vannak, minden makulátlan, és elöl passzol is, ezért szépen ki fogjuk cserélni mindet. Cserébe hátul egészen más a futómű, a kombi laprugós, a Gloria spirálos. Nagyszerű, nagyszerű. Holnap felhívom a Nissan vezérképviseletet, és megkérdezem, hogy miféle alkatrészeket tudnának hozni hozzá. Mókás lesz: - Milyen autó? - Cedric. - He? - Cedric. Azaz Gloria. Európában esetleg 280C? - Az Laurel? - Nem. Cedric. 430-as sorozat. - Aha. Nincs.
Címkék: gloria
Szólj hozzá!

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása