Új műfaj van emelkedőben a gépjárműepika horizontján: a levélregény. Hűséges olvasóim megszokhatták, hogy hétfőnként savankás sopánkodást, szelíd nógatást, fémízű fogadkozást olvashatnak eredménybeszámoló helyett. Sajnos ezt a hagyományt Powered Áki lendülete menthetetlenül az út szélére sodorja.
Aki szerette a maga nyomorát mások keservével relativizálni, új kudarcblog után nézhet. A Hangyász hétfő ismét főként jóhírektől hasasodik. Íme levélszekrényem tartalma az elmúlt hétből.
From: Áki Kovács
Subject: hangyász
Date: September 25, 2012 2:49:55 PM GMT+02:00
To: Gábor BazsóSzia! Ahogy délelőtt a telefonban mondtam, elkészült a kardán. Lefestettem és a helyére tettem.
A kardánostól még beugrottam a fékcsövekért és fékcsőelosztókért, amiket tegnap megrendeltem méretre, és elkezdtem összerakni.
Az elejével kész vagyok, már csak a lézervágóstól várom azokat a kis négyzet alakú lemezeket, amik a réz fékcső és a tefloncső találkozásánál a vázhoz rögzítenek.
A képek között van egy, ami a kis fémvillákat ábrázolja, ezzel szeretném oldható formában rögzíteni a fékcsöveket.
Találtam ízléses gumiátvezetőket, amiken keresztül be tudunk menni a kasztniba anélkül, hogy kidörzsölődne a fékcső, vagy éppen a kábelköteg.
üdv: Kovács Ákos
From: Bazsó Gábor
Subject: Re: hangyász
Date: September 25, 2012 3:00:42 PM GMT+02:00
To: Áki KovácsKiváló, pompás, nagyszerű.
Alapos hővédőlemezelni-valónk lesz ott a leömlők mögött, főleg az elosztónál. Nagyon klassz. Köszönöm.
Mesélő
Powered Áki kiszúrta, hogy a bukócső sok helyen nincs megfelelően körbehegesztve. Bizonyos pontokon azért, mert nehéz lett volna hozzáférni, máshol egyszerű feledékenységből. Azt mondta, az ő műhelyéből kikerülő autóban nem halhatok meg ilyen prózai okokból, így meg fogja csináltatni. Ha másként nem megy, levágatja a tetőt, aztán majd visszahegeszti. És újrafényezi, jelen esetben harmadszor. Ezen a ponton osztozzanak jeges rémületemben.
A rossz hír mellé egy kis jó: Adorjánék megtalálták a kormánykereket, a generátort és az önindítót, bónuszként pár díszlécet (ezúton is köszönöm), Ákosnál pedig megkerült a kábelek alá bújt vízpumpa. Így mindössze egy komplett szervópumpát kellett újra megvennem, minden kellékével, egy kisebb vagyonért.
Karotta:
Hahó! Fogalmam sincs, hogy a skalpolást és vázjavítást mikorra tervezed, csak a biztonság kedvéért szólok, hogy az A-oszlop és a vele futó csövek feketék lesznek majd.Mutatom, hogy kivülről hogyan festene.
Ákos:
Szia! Jövő hétre, de addig úgyis beszélünk. Fékcsövezés folyik tiszta erőből, illetve kábelköteg darabolás. A hátulja fergeteges szopás a colos csatlakozók miatt.Kézifékkonzol kész van. Holnapra megjön a kézifék-munkahenger és a hátsó teflonfékcsövek.
Ákos:
Mert kell egy kis szopás is. A fékpedál lenyomásakor érezni, látni lehetett, hogy az egyik főhenger nem mozdul, ezért kivettem a pedálgépet, és levettem róla a hibás egységet.Fótokkal illusztráltam, mi van benne. Mivel a henger falára is fel van rakódva ez a szar (gőzöm sincs, mi ez...?) valószínű, hogy kuka lesz belőle.
Az én kegyszereim közül még áztatással sem hozza le semmi. Szerintem valaki ki akar nyírni... :-)
Karotta:
Nagyszerű hírek!
Direkt szerencse, hogy megjelent a szopás szó a beszámolókban, úgyis emlegették az olvasók, hogy jobban rajongtak a hőskölteményünkért, amíg több volt benne a felláció.Ez a főfékhenger-para elég misztikus, hiszen vadi új tárgyakról van szó. Nem hinném, hogy bárki direkt az életemre törne, de azért fura, ha a Wilwood minőségbiztosításába belefér egy kis csemperagasztó a főfékhengerben. Nagyon rendes tőled, hogy kiszúrtad.
Ha menthetetlen, az egy nagyszerű alkalom arra, hogy utánagondoljunk, hogy egyáltalán jó méretű volt-e.
Ákos:
Főleg hogy annyira Wilwood, hogy Girling... :-) Közben a megoldás is kristályosodni látszik. Az új Wilwood, ami érkezik, megy a kézifékhez. Amit korábban hoztál tartályost a kézihez, ami oda nem jó, az majd megy a kuplunghoz. A kuplungnál eredetileg pedig ugyanaz a 0,7-es Girling volt, mint ami beszart a féknél, azaz jó lesz a helyére.
Karotta:
És végül minden kis spermium megtalálja az ő petesejtjét. Illetve garatmanduláját. Szuper!
Ákos:
Szia! Majdnem sikerült a fékcsövezéssel úgy haladnom a hétvégén, ahogy terveztem.Ami hülyét csinált belőlem: a pedálgép valószínűleg egyszer sem volt bepróbálva a tartályokkal, mert csak feltűnt volna valakinek, hogy 30 mm-rel magasabb összeszerelve, mint a rendelkezésre álló hely.
Örült az esztergályos, hogy hétvégén szívom a vérét az átereszcsavarokkal, amikkel lejjebb tudtam vinni annyira a tartályokat, hogy elférjenek a helyükön (így is necces levenni róluk a fedelet).
A fékhengereket szerencsésen át tudtam csoportosítani úgy, hogy minden működjön, de új nyomótüskéket kellett készítenem, hogy a pedálok ízlésesen, jó pozícióban és egy szintben álljanak.
A hátsó tefloncsövek is megjöttek, de sajnos a fittingek nem stimmelnek, ezeket a héten kicseréljük a megfelelő darabokra. Ettől eltekintve a fékrendszer készen van, majd légy szíves, határozd meg a fékerőszabályzó helyét.
Megjött a két kis hiányzó hüvely a kormányműre, és az alsó G-fejre való anyákat is pótoltam.
Következik az üzemanyagrendszer, ehhez szükség van az üzemanyagpumpára. Amit javasolnék, az a Bosch "044" Motorsport lenne. Ha kell, beszerzem. Ha tudsz olcsóbbat, vagy más típusra gondoltál, akkor légy szíves, intézd.
Karotta:
Szia! Sajnálom a szívást, nekem eszembe se jutott, hogy befalazzák úgy a pedálüreget, hogy soha nem rakják össze a tartályokat. Látom, hogy felütötte a fejét a pepecselős szívás, remélem, nem lesz mindenhol ilyen típusú kaland.A fékerőszabályzó szerintem a szerelvényfalon lesz majd végül. Olyan hely kell, ahol nem üti bele semmijét az ember, és persze el lehet érni, és mintha az megfelelne ezeknek a kritériumoknak.
A Bosch pumpa tökéletes. Mi a terv, a tankból fog szívni, vagy valamilyen köztes tartályból?
Ákos:
Igen, nagyon sokat bosszankodtam miatta, hogy minden csak tessék-lássék módon volt odabiggyesztve. Ha jól végiggondolom, nem találkoztam egyetlen olyan komponenssel sem a Hangyászon, ami úgy, ahogy volt, működhetne, el tudná látni a feladatát.Nem tisztem, hogy minősítsem, bíráljam azokat, akik előttem dolgoztak az autón (meggyőződésem, hogy úgy lehet valaki sikeres, ha be tudja bizonyítani, mennyivel jobb valamiben, mint a többi, és nem lehordja más munkáját), de nem áll össze még fejben sem a koncepció.
Visszatérve az üzemanyagrendszerre, véleményem szerint az a legjobb megoldás, hogy a tankból szívja a naftát, mert elég jó a kialakítása, mélyre van engedve a cső, amin szív, és a szivacs nemigen engedi lötyögni, így szükségtelen a surge tank. A szivattyút intézem.
Köszönöm a szíves figyelmet, nem nagyon van hozzáfűznivalóm. Egy kicsit szerelmes lettem a naptárba az utóbbi időben.
LSL 2012.10.02. 00:15:00
Tomchy 2012.10.02. 00:15:25
Ennyi. Elismerésem.
bono92 2012.10.02. 00:20:01
Ez nagyon jól jellemzi Adorjánékat.... :S Mindenesetre nagyon örülök Karotta, hogy értő kezekbe került a Hangyász, és nem sokára valódi versenyautó lesz belőle :D
Flankerr 2012.10.02. 00:20:35
Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2012.10.02. 00:22:49
Kovacsla 2012.10.02. 00:29:24
yamaha6230 2012.10.02. 00:31:23
Szavakat nem lehet találni erre az ütemre ami folyik az építésben,szépítésben.Azon emberek közé tartozom akiknek az autós dolgok iránti érdeklődése olyan párbeszédeket vált ki asszony pajtás és köztem miszerint : "Midig azok a b### autók,mindig F1,ha pedig nem akkor WRC,Totalcar (amikor van),a neten mindig az autos oldalak és velem pedig sosem foglalkozol "
De ez van,nem lehet mindig Esmeraldat nézni a tvben és magas sarkú cipőket a web shopban.Az örök ellentét féfi és nő között.
Minden gratuláció Ákinak és neked Nino.Meg tudod valósítani az álmaid és megosztod velünk.
rashy729 2012.10.02. 00:33:14
a márk 2012.10.02. 00:44:05
na, de további sportsikereket!
rbalint88 2012.10.02. 00:44:36
lanciabacci 2012.10.02. 00:44:37
Pályanapra készülgetünk? :) aszitted nem találjuk ki, mi? Rájkönen.
whale 2012.10.02. 06:03:33
Sportbíró 2012.10.02. 07:46:39
protézisesh 2012.10.02. 08:04:06
_Mulder 2012.10.02. 08:13:39
Addorjan_ 2012.10.02. 08:24:03
A fékfolyadék tartályokat mi a motortérbe, a tűzfalra akartuk elhelyezni, pont a könnyű ellenőrzés-utántöltés miatt. Ezért lehet az, hogy nincs elegendő hely nekik. Minél több helyet akartunk hagyni a leömlőnek, a lehető legidálisabb kialakítás végett.
Kiválóan halad a project, gratula hozzá!
hpapagaj 2012.10.02. 08:46:23
Nem írsz annyira érzelmesen az autóról, mint Csikós, de azért hajrá!!
acélváz 2012.10.02. 09:21:00
Most hogy közelebbről látom, nem akarjátok kicserélni azt a kardánt egy hosszabra? Nagyon hülyén áll! És a korményoszlop is nagyon konzolos!
A kardán törése miatt elég nagy hajlító nyomaték ébred az oszlopon! Úgy fog kóvályogni mint a részeg biciklis!
Rövidebb oszlop,hosszab kardán!(feltéve, ha elfér a motortartótól!)
Mercinek pont stimmel a kardánja!És hosszabb is.(csak felül kell alakítani)
A szélső gömbfej hüvelyét meg vagy százat tudtam volna adni!(Tudom, késő bánat!) :)
Miért nem irsz egy listát azokról a dolgokról amik kellenek/hiányoznak, és akkor lehet sokan tudnának segíteni! Mondjuk egy "Gogul" doksi és ott mindenki beirhatná mivel tud segíteni, +elérhatőség!
Hamár lézervágott lemez, akkor miért nem lehetett lekerekíteni a sarkait? így pont alkalmas "erek, és egyéb emberi szövetek" kaszabolására! Vagy legalább köszörűn le kellene kerekíteni!
Hajrá!
2012.10.02. 10:26:59
Szkotti 2012.10.02. 10:30:10
Szkotti 2012.10.02. 10:36:51
zaki82 2012.10.02. 10:39:37
ebbol a sok vasbol a vegen meg hangyasz lesz! :)
1kutya 2012.10.02. 10:40:26
mmjr 2012.10.02. 10:51:44
Gépészmérnök szemmel nekem is a kardán, és a kormánymű csuklóinak helyzete tűnt fel. Sajnos ilyen elhelyezések miatt nagyobb erők fognak ébredni, esetleg a kardánnál plusz rezonancia.
Ákos viszont "hozott" anyagból dolgozik, és Karotta sem szerette volna 0-ról újraindítani a projektet.
Kár érte, hogy ennyi befektetett energiából nem lesz tökéletes.
ChPh 2012.10.02. 11:10:25
Ada 2012.10.02. 11:14:26
kipe · http://www.car-tarsak.blogspot.com/ 2012.10.02. 11:19:11
...ez azért elég megdöbbentő (...)
kipe · http://www.car-tarsak.blogspot.com/ 2012.10.02. 11:21:29
acélváz 2012.10.02. 11:22:32
@mmjr: Igen, hozott anyag, én nem minősítek senkit, csak próbálok "segíteni". Elvégre kormányműveket tesztelünk/fejlesztünk a cégnél!
Rossz geometria miatt 2-3Nm ingadozás is lehet egy konstans 10Nm-en. Ez igazábol pályán valószinüleg ne fog érződni, a kis szögelfordulások miatt, főleg ha belövik a periódikus ingadozás szimetrikus részébe, de a hiba miatt jóval nagyobb hajlító nyomaték ébred a csuklóknál!
Nem kell nullárol újra indítani, csak a lehetőségekhez képest a legjobbra megépíteni!
Legyen a cél a tökéletes, és akkor lesz belőle egy a tulaj számára élvezhető,vezethető,gyors autó!
Chingachgook 2012.10.02. 11:30:09
dani 2012.10.02. 11:31:53
Poita not Peter! 2012.10.02. 11:35:06
Áki- már most elérted, hogy egy csomó olyan megrendelőd lenne akiknek soha nem lesz pénze rá, hogy kifizessenek. Ezt hogy elbukták Adorjánék:-)))
SwedishRunner 2012.10.02. 11:41:52
ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.10.02. 11:43:15
Hajrá :)
Gomulka Béla 2012.10.02. 11:59:50
dreamhotep 2012.10.02. 12:05:57
gonosz999 2012.10.02. 12:23:41
Úgy szoktam várni a hétfőt mint még soha :-)
hajrá .......
Maxxter 2012.10.02. 12:26:28
Karotta: Úgy emlékszem van szervó pumpám is maradva, ha kellene írj nyugodtan.
1kutya 2012.10.02. 12:27:06
conmorientes 2012.10.02. 12:31:19
Várom a folytatást....
ChPh 2012.10.02. 12:33:15
Ha más nem, Karottának :)
PetDekor 2012.10.02. 13:50:45
Kár, hogy sokat kell keccsölni az eddigi munkálatokon, de tényleg jó látni, hogy PoweredÁki rendkívüli mértékben érti a dolgát!
Várom a következőt, valami azt súgja, hogy lesznek még itt bőven érdekességek, no nem a sz.pásból, hanem az eredményes építkezésből fakadóan!
P.
dr.kakaósbögre 2012.10.02. 14:00:59
Shadowbull 2012.10.02. 14:16:14
óbazmeg.
multkor volt valami hirben egy palyaversenyauto, amit 10 milla korul meg lehet venni... Egybol Karottara meg a hangyasz-projektre gondoltam. Amikor igy ropkodnek a 200 eurok egy benzinpumpaert...
protézisesh 2012.10.02. 14:25:56
Aztán, hogy-hogy nem, az idő (meg az a mester, akinek a keze alatt halad is a munka) valahogy mégiscsak engem igazol...
protézisesh 2012.10.02. 14:26:52
fahey 2012.10.02. 14:37:40
Shadowbull 2012.10.02. 14:39:56
w a s d 2012.10.02. 20:01:39
nagyonnagyon 2012.10.02. 20:06:06
acélváz 2012.10.02. 21:10:28
A hegesztések némelyike valóban elég fosra sikeredett, biztos van benne egy két "hidegvarrat is". Ez a CO átka.
Az új mester majd gatyába rázza.
Habár ezt nem értem:"Ha jól végiggondolom, nem találkoztam egyetlen olyan komponenssel sem a Hangyászon, ami úgy, ahogy volt, működhetne, el tudná látni a feladatát."
Mivel a hátsó futómű egyből összeállt?!
Még mindig hajrá!A lényeg hogy halad!:-P
Poita not Peter! 2012.10.02. 22:02:02
KPali 2012.10.02. 22:20:07
Hajrá, szépen halad.
protézisesh 2012.10.03. 07:12:21
streetsta · http://managertoys.hu/ 2012.10.03. 10:25:58
SwedishRunner 2012.10.03. 13:09:23
gergoke 2012.10.03. 15:43:54
acélváz 2012.10.03. 16:29:19
"Rugózhatunk" itt a képek és az írás alapján, de amíg nem lát valamit az ember élőben addig nem nagyon lehet eldönteni, hogy mennyire sz..r vagy jó a dolog!
Ott a mester, aki látja, érzi.
Suttora 2012.10.03. 21:04:20
Baly-München 2012.10.03. 21:30:47
Nem vagyok gépészmérnök, de a kardántengely helyzete, komoly kérdéseket hagy maga után. Már több autom volt hátsokerék vagy öszkerékhajtással, de ilyen lejtést egynél nem láttam még!
A válto és a difi között egy ilyen drasztikus szinteltéréssel nem lesznek komoly probléák?
Talán itt lehetne valamit kiböngészni ( 193 oldal tol) :
siva.banki.hu/jegyzetek/Eroatviteltankonyv/Gepjarmuvek_eroatviteli_berendezesei.pdf
Baly-München 2012.10.03. 21:44:03
Baly-München 2012.10.03. 21:45:14
Shadowbull 2012.10.04. 07:00:19
Persze, nem is ez a bajom. Hanem az, hogy nem tudom milyen jellegu tervezesi munka van mogotte. Lehet hogy valaki kiszamolta, de innen inkabb ugy tunik, hogy otletszeruen lett osszerakva, es az nem mindig vezet jora.
Shadowbull 2012.10.04. 07:02:19
skyrangr 2012.10.05. 07:36:41
@Shadowbull: nameg ja. az nem kifogás, hogy azért nem varrtuk körbe a csövet, mert nem fértünk hozzá... ezt a betonfalnak hiába mondja!
mindenre van megfelelő megoldás és eljárás. ha nincs, akkor ki kell találni :)
amúgy egy nagyon egyszerű eset... pár éve egy építkezésen dolgoztunk, ahol valami vasalat szerelés folyt. hegesztették a fiúk ezerrel a témát, aztán amikor az építésvezető megkérdezte, hogy 'ok, akkor itt ki minősített hegesztő!?'
hát nem tolongtak a jelentkező úriemberek :)
pedig voltak menyezeti kereszt és főtartók... :)
poa ogapo 2012.10.07. 13:02:39
Jay350i 2012.10.08. 19:01:08
Hali
ezt kár hogy nem láttam meg előbb :) Nálam van az autó jelenleg is, motorja elkelt, M3eleje helyett simát kapott, most fényezik hamarosan ujra eladó lesz ;)
Tudok én türelmes is lenni, ha írsz időnként 2012.10.08. 20:39:15
Csak hogy tudd :D
nick: 2012.10.08. 23:23:11
amenta 2012.10.09. 00:11:15
tocibacsi 2012.10.09. 07:25:47
BigBaloo 2012.10.09. 09:52:22
SwedishRunner 2012.10.09. 10:55:44
Jay350i 2012.10.09. 12:08:01
egyenlőre nincs benn motor majd amivel kérik olyan kerül bele :)
Én is M3ra akartam megcsinálni körbe, de eladásra megy az autó és nem volt rá kereslet sajnos, nem érte volna meg a befektetést.
Ricardó · http://www.autotemeto.blog.hu 2012.10.09. 16:59:23
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.10.09. 22:46:53