Hogy fér be egy Nissan 200SX futóműve egy Datsun 260Z alá? Egyáltalán minek? Mi az a segédkeret? Hogy néz ki egy kormánymű? Bölcselkedés hulló rozsdapor alatt.
A terv ismert: áttesszük az SX komplett futóművét a versenyhangyász alá. Vannak azonban nehézségek, kezdve mindjárt azzal, hogy az SX kormányműve az ellenkező irányba fordítaná Z kerekeit, ha oda tennénk, ahol elfér. Ezeket mutatja meg a videó, mert leírva nem könnyű átadni az ilyesmit.
Elöl:
Az SX a tengelyvonal mögött hordja a kormányművét, a Z pedig előtte. Miért baj ez? Mert az SX-ét nem tudjuk az eredeti pozíciójában berakni, mert útban lesz a 350Z motor kartere. Ezért át kell tennünk előre, ami azt jelenti, hogy nem használhatjuk az eredeti kormányművet, mert hirtelen az ellenkező irányba kanyarodnánk, mint amerre a volánt tekerem.
Ráadásul az SX-ből átemelt csonkállványokat (a nagy vackok, amiken a kerékagy van, ez fogja a kereket és ehhez csatlakoznak a lengőkarok meg a kormányösszekötők) át kell fordítanunk, azaz meg kell cserélnünk, mert ugye az előre teendő kormánymű megköveteli, hogy előre meredjenek a korábban hátrafelé mutató irányítókarok.
(Ha netán hottentotta volna, nézd meg a videót, a mozgókép többet ér 25 ezer szónál másodpercenként)
Hátul:
Át kell alakítani mindenestül a padlólemezt és a nyúlványokat, hogy befogadják az SX segédkeretét, amit majd szépen összetámasztunk odafentről a bukócsővel is. Annyit csalunk, hogy a rugótornyok és a keret magassága közti különbséget kisebbre vesszük, mint az SX-en, azaz feljebb tesszük a keretet úgy 4 centivel, mint volt, hogy a rövid rugóstagokkal se mutassanak az égbe a lengőkarok. Tudom, ez végképp hottentotta, ezt majd lerajzolom a napokban. Kemény!
Friss fejlemény:
Leslie felrakott képeket a szétdarabolt hangyászról a driftgarázs blogjára. Rémüldözzünk együtt!
Leslie_ · http://driftgarage.blog.hu 2010.07.06. 00:18:43
driftgarage.blog.hu/2010/07/05/projekt_z_csonkolas
XJS · http://www.ae86.hu 2010.07.06. 07:36:10
scheerti · http://scheerti.blog.hu 2010.07.06. 08:17:44
BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2010.07.06. 12:23:13
indafoto.hu/GnutNouri/image/1166145-c8755c4b/34137
:)
bpelhos 2010.07.06. 14:12:50
Na, jó, csak kukacoskodok...
=Daniken= 2010.07.06. 14:23:17
Leslie, Te nem dolgoztál egy időben, olyan 2002-2003 körül a Baross u-nál a Dávidéknál? Mert akkor biztosan Te vagy az, emlékszem a Ford mániára:-)) Örülök hogy minden oké:-)
sok sikert a projekthez!!!
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2010.07.06. 14:23:44
red87 2010.07.06. 14:24:26
Kivancsi 2010.07.06. 14:31:56
de ez a nagy alakitas mar-mar
buheralas, ganyolas szintjen van
nem pedig versenyauto epites :):):)
mercurius 2010.07.06. 14:33:19
Csípem azokat a szakikat, akik fejben már látják a kész gépet, és képesek súblerrel, szögmérővel ezt tökéletesen megvalósítani.
Nagyon várom a végét!
Abba ne merjétek hagyni!
Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2010.07.06. 14:35:23
Van egy kazettám tele Ford utastéri hangokkal (Escortom van), amerikai, európai, ausztrál járművekből, néha bömböltetem az autóban, ha nagyon autós perverzióm támad :-D
1series 2010.07.06. 14:45:58
Nagyon hálás lennék ha megosztanád a műanyag elemeket elkészítő csapat valamilyen elérhetőségét. rozsagb@gmail.com
Kitartás, remek gép lesz ez!
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2010.07.06. 14:47:11
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2010.07.06. 14:48:23
S4mu3l 2010.07.06. 15:05:24
Kivancsi 2010.07.06. 15:26:51
Remenykedem jo lesz...
De az ilyenektol rosszul vagyok:):)
itt kivagjuk ott betoldunk (torony)
amott megosszabbitjuk
valamint a felfuggesztesi pontokat attesszuk..
hogy ebbol mi lesz? :):)
valahol valamikor ezt megterveztek, kiszomltak,
mm-re pontosan megepitettek stb...
ami most megy az a totalis atalakitas, atszabas,
egy oszverkeszitese...
Remenykedjunk nem fog felrehuzni, csalen allni,
esetleg a megvaltozott terhelesi pontok miatt
a kaszni csavarodni, szetszakadni...
Bar vegul is??
lesz egy bukocso ami osszetartja az autot...
az eredeti regi kaszni meg csak "szinte" csak mint
egy kulso designe, diszkent szolgal :):)
Csapjatok a lovak koze.... csinaljatok... szep is legyen!!!
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.07.06. 15:42:42
WesT 2010.07.06. 15:44:10
Tényleg elég jól állna neki a felni ami a corollán van, már hogy így elképzelem a végeredményt. :D
WSzabi 2010.07.06. 16:16:00
Akkor már miért nem csináltok egy vázat, futóművel, hajtáslánccal, azt fröccsöntötök egy hanGYÁSZt rá?
minden esetre hajrá srácok, lássuk a végét!
szatyi 2010.07.06. 16:17:44
Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.07.06. 16:32:04
Mondd el nekem, hogy miképpen lehet házilag versenyautót építeni azon kívül, hogy innen kivágunk, ott beletoldunk.
Kíváncsi vagyok, te hogy képzeled az ilyesmit?
Minden tiszteletem azoké, akik úgy rakják össze az ilyen autókat, mintha csupán legóznának!
Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2010.07.06. 16:33:00
A nascaroknak alumínium héja van!
Rák Attantam 2010.07.06. 17:26:15
Valami ilyesmire kéne: www.youtube.com/watch?v=fRC3rv1ZHj4
Ez elég terhelésnek? :)
Lakótelepi Ladás hülyegyerek 2010.07.06. 17:57:44
KAWAszaki 2010.07.06. 19:08:11
az elgondolás kiváló, így, hogy a KPM nem látja, nem is gond.
Másodszor : Pályagép, értem én... ha a pályán két kilónál a kormánymű meggondolja magát, és a korlátnak csapódsz, ki lesz a FELELŐS?
2Bálint 2010.07.06. 19:33:32
nem kéne... 2010.07.06. 19:50:04
oda hátra abba a futóműaknába én nagyon belelátnék egy xj/xjs hátsó futóművet.
ehhez képest baszottszéles, kettős keresztlengőkarja van, sperres difi szól bele többféle áttétellel, kegyetlenül erős és elképesztően egyszerű lenne beszerelni.
fék a difi mellett, ami mondjuk a rugózatlan tömegek szempontjából igennagyon egészséges, valamint pont emiatt elfér rajta a kicsi felni is. nemmelesleg az a fék háromszáz lovat lassított lényegesen nehezebb bódéban, szóval annak is elégnek kell lennie.
plusz előny, hogy a doblemezt nem kell hülyére erősíteni, a csövezést letámasztjátok középre, ennek a felfogatási pontjaival szemben és készen van.
a lengőkarok nem szilentesek, hanem tűgörgősek, ami kicsit kevésbé gondozásmentes, viszont lényegesen határozottabban vezeti a lengőkart.
keress rá úgy, hogy "jaguar irs" (mármint independent rear suspension) és nagyon figyelmesen nézd meg.
van benne pár egészen vicces megoldás, de előszeretettel váltják ki vele pont az egyszerű szerelhetősége miatt a butább futóműveket. kitcarok alá is pakolgatják és épített dragautók alá is beszórják, mert bírja.
valahogy így néz ki:
en.wikipedia.org/wiki/Jaguar_IRS
anyahajókabinajtóhajtogató 2010.07.06. 20:02:08
KAWAszaki 2010.07.06. 20:24:16
Az adott terhelésre méretezett dolgok híve vagyok.
Itt is jobb lenne valami olyan megoldás, hogy ne kelljen semmit fordítva feltenni. Csak van valami megoldás...
ChPh 2010.07.06. 20:25:01
Jó lesz ez, akik meg kukacoskodnak, azok bekaphatják :D
A
bal
bokámat :D:D
Vagy Karottáét, ízlés dolga :D:D:D
ChPh 2010.07.06. 20:26:43
ma sokat tanultam a futóművekről :)
nov2016 2010.07.06. 20:42:19
Igaz hogy (stílusosan) jobbkormányos lesz utána, de nem kell csonkállványokat bántani.
nem kéne... 2010.07.06. 20:44:56
????
és akkor a lökhárító felől kormányoz, vagy hogy?
2Bálint 2010.07.06. 20:51:09
Rendes műszaki alatt azt értem, hogy gyári autó, semmi alakítás... És ha az adja meg magát a forgalom közepén, és letarolom a gyalogokat, akkor ki a felelős???
nem kéne... 2010.07.06. 20:54:04
ott saját felelősségre közlekedik az ember ugye.
tehát mi is a kérdés?
nov2016 2010.07.06. 21:32:13
Neeem.
Az autó hossztengelye körül forgatod meg a kormányművet.
Azaz balkormányosból jobbkormányos lesz ugyan az autó, de ha eddig óramutató járásában tekerted a kormányt és a bal oldali összekötőt nyomta a kormánymű, akkor a megfordítás után ugyanolyan tekerésre a jobb oldalit fogja kinyomni.
nov2016 2010.07.06. 21:33:54
Hurri Kán 2010.07.06. 21:44:16
nem kéne... 2010.07.06. 21:48:33
nem jó, mert akkor a vízszintes felfogatás fügőlegesre esik és magasságában nagyobb helyet igényel, itt meg pont azon megy a hekkelés, hogy minél kevesebb helyet foglajon a kormánymű és az első bölcső, mert különben vagy felfelé, vagy hátra kéne még mozdítani a motort és akkor már vágni kell a tűzfalba is.
felfelé meg nyilván nem jó menni, mert magasabban lesz a súlypont.
hátra meg a vágásigény miatt nem akarnak, ha jól értettem.
ghostdog75 2010.07.06. 22:03:15
a következő képen meg én lenni!
haha,hogy megégtünk azon a napon,jézus...
arab ráhatás,de a "türülközőt" le kellett volna cserélni.igaz az akkor életmentő volt.
:-)
nov2016 2010.07.06. 22:12:41
Gondolom az is szívás, hogy a kormányoszlopot és az összes kezelőszervet át kellene helyezni.
Viszont annyival egyszerübb lenne az élet, hogy maradhatna eredeti helyzetében a futómű és nem kellene egy japán driftautóba FORD alkatrészt belehekkelni... :)
Sanyi. · http://www.sopianaedeluxe.blog.hu 2010.07.06. 22:27:01
Lassan érdekes lenne utánaszámolni egy vázkeret, motor, faszom, üvegszálas test - mert azért azt is kap ám, ha jól értem:) - verziónak, mert gyakorlatilag így is lassan azt kapod, csak kevesebb oralizálás:)
Bár nincs kétségem a felől,hogy Leslie megoldja...
Hajrá srácok! Üdv
Fischer 2010.07.06. 22:31:27
zamatos lesz, zamatos... :-)
Bambano 2010.07.06. 22:59:53
Z o z ó 2010.07.06. 23:59:59
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2010.07.07. 00:09:48
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2010.07.07. 00:12:42
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2010.07.07. 00:14:32
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2010.07.07. 00:24:34
Legfőleg azért, mert az SX hátsó futóműve:
- jó. 4 fasza lengőkar oldalanként(!), jó geometria
- van hozzá mindenem, GL-szemes állítható lengőkartól a pályafutómű rugóstagokig
- ezerféle versenyalkatrész van hozzá a világ polcain
Szóval a létező, kipróbált jónál nem kell jobb, de kétségtelen, hogy fantasztikusan izgalmas ökörség lenne. Remélem, valaki más megcsinálja, mert más autója alatt szívesen nézegetném, csak a magamétól tartsa távol a jóisten.
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2010.07.07. 00:27:58
nem kéne... 2010.07.07. 05:26:07
"Ki akarna komplikált angol alkatrészt egy autóba, amivel menni is akar?"
azért ez egy kicsit aljas volt, valamint minden alapot nélkülöző.
:)))))
az a híd tényleg világbajnok darab.
amúgy a többi méltányolható.
valamint az a rész nekem valamiért kimaradt, hogy ez az sx az az sx. úgy, hogy annak készen van és megvan minden motyója, tényleg kár bármi mással foglalkozni.
dmwd 2010.07.07. 08:13:56
SchEdem 2010.07.07. 08:31:18
Csak egy (valoszinuleg hulye) kerdesem lenne. Miert nem a 350Z elso futomuvet es kormanymuvet hegeszted be ala? Akkor passzolna a helyzete is, a karterral sem lenne gond. Gondolom ehhez a modellhez is van minden, es valoszinuleg az sem rossz.
Bar persze az szivas, ha az elso es hatso futomu nem ugyanarrol az autorol szarmazik (nem osszehangolt momentan-centrumok, a kerekdolesi-, osszetartasi- stb karakterisztikakrol ne is beszeljunk). Akkor max mehetne hatra is 350Z futomu. De talan meg mindig jobb, mint a megforditott csonkalvanyok es az osszeberhelt kormanymu.
De mielott felreertesz, ilyen hazi versenyautoepitesnel semmi gondom a berhelessel. Epp ellenkezoleg. :-)
Leslie_ · http://driftgarage.blog.hu 2010.07.07. 08:40:21
SchEdem 2010.07.07. 08:56:06
KAWAszaki 2010.07.07. 08:58:17
Túlaggódtam magam.
Egyébként mennyire van útban a karter? Azon nem lehetne szabni?
(volt már ilyen a világtörténelemben)
szatyi 2010.07.07. 09:17:35
Leslie_ · http://driftgarage.blog.hu 2010.07.07. 23:19:45
igen én és köszönöm, velem minden rendben. az autósportba sodort az élet pár éve, itt végre kiélhetem magam :)