Azt hiszem, múlt csütörtök volt az a nap, amikor megkockáztathattam volna azt a pezsgőbontást, amit a Hivatalos Fordulópont megünneplésére terveztem még az első Hangyász Hétfőn. A Hivatalos Fordulópont az a pillanat, amikor a régi vasak és a rosszul kitalált vagy kivitelezett új vasak kivágása helyett végre egyértelmű, szabott irányba, előre mennek a dolgok. Amikor nem tehetetlenül állunk egyik lábunkról a másikra, hanem lehet végre hegeszteni és csavarozni, mert megvan, hogy mi hova kerül.
Mi volt múlt csütörtökön? Meglátogattam Adorjánt és Zolit, felcsaptam a számítógépet, és töviről-hegyire végigellenőriztük a modellt. Végigmértük a csonkállvány minden térbeli dimenzióját. Szögmérőztünk. Az este egy pontján előkerült az alapfokú trigonometria, és középiskola óta első ízben megnyomtam a sin gombot a számológépen. Ezután elvitatkozgattunk egy darabig az Ackermann-kormányzásról a hidegben, majd azzal tértünk haza, hogy a modell kész, zúghatnak a gépek.
Mit jelent ez? Egyet biztosan nem: azt nem, hogy pontosan tudjuk, milyen lesz a Hangyásszal gyorsan menni. Azt viszont elég nagy magabiztossággal ki merem jelenteni, hogy nem készítünk használhatatlan autót. Kanyarodni fog, nagyjából jó felé álló kerekekkel. Az úthibák és a billenés miatt nem lesz instabil, ideges. A kerekek dőlésszöge értelmes tartományban mozog majd.
Egy dologban nem vagyunk maradéktalanul biztosak, ez pedig az Ackermann-geometria. Az Ackermann – népszerű angol nevén dinamikus széttartás-változás – a szekerek fejlődésének egy fontos állomása volt. A lényege annak felismerése, hogy kanyarban a kanyar belseje felé eső keréknek szűkebb ívben kell futnia, mint a külsőnek, ezért élesebb szögben kell befordulnia. Eképp az egyenesben párhuzamos első kerekek a kanyarban nem huzamosan párosak többé, hanem a belső kerék egyre nagyobb szögben harap a kanyarba.
Az elméletileg tökéletes Ackermann-kormányzás esetén a négy kerék egyetlen pont körül fordul. Ez kell ahhoz, hogy egy parkolóházban úgy tudjon a műgyantán keringeni az ember, hogy ne nyikorogjon és daráljon veszettül a két első kerék. Elméletileg tökéletes A-geometriát kapunk akkor, ha a segédirányítókarokat képzeletben meghosszabbítva azt tapasztaljuk, hogy azok épp a hátsó tengely közepén keresztezik egymást, és ha ugyanekkor a kormányművet nyílegyenes vonalban helyezzük el, pont a segédirányítókar végének a síkjában. Ilyet elég ritkán látunk.
Az az általános, hogy a segédirányítókarokat nagyjából úgy lövik be, hogy a tengelyük elméleti metszéspontja a hátsó tengely környékére essen, de hogy aztán mégis mekkora lesz az Ackermann (mennyivel lesz nagyobb a szögkitérése a belső keréknek a külsőnél), azt alapjaiban befolyásolja, hogy a kormánymű maga hova kerül.
A Hangyász példájánál maradva, ahol az irányítókarok előre merednek, a szögkitérés-különbség akkor nő, ha a kormányművet hátrafelé toljuk, azaz az irányítókar hegyéhez képest hátrébb visszük, közelebb a tengelyvonalhoz. Ilyenkor azonos kormányelfordításkor a belső kerék több fokot tér ki befelé, mint a külső. Ha egymáshoz viszonyítjuk őket, ilyenkor a párhuzamoshoz képest szétállnak, ezért hívják dinamikus széttartás-változásnak is ugyanezt.
Schmitt Pál-doboz: a blogposzthoz használt nem saját illusztrációk részben a wikipediáról, részben az ausztrál Racing Car Technology oldalairól származnak. Ugyanitt van egy kiváló, tikkasztóan alapos összefoglaló Ackermann ügyben, ha még kívánod.
Mi értelme van ennek az egésznek, ha egyszer évszázadok óta úgy a jó, ha minden kerék ugyanazon pont körül fordul? Miért nem az Egy Szent Egész Ackermann egyházának híve mindenki? Azért, mert az autó nem vonat. A vonatkerekeket vezeti a sín, így a szabott pályáról semmilyen költő kedvéért nem térnek le. Az autó kerekeit azonban nem vezeti sín, hanem a talajjal egy kúszó-nyúló-deformálódó gumitömlő közvetítésével érintkeznek. Ez az abroncs.
Kanyarban az autó sose pont olyan íven fordul, amerre a kereke áll. Az oldalerő hatására deformálódó gumi, és a gumi és az út közti finom csúszás, a szlip miatt a kerék mindig jobban befele mutat, mint amerre az autó megy. Minél nagyobbak az erők, annál nagyobb a szlip.
Gyorsan vett kanyarban az autó borzasztóan ráterhel a külső kerekeire, és nagyon tehermentesül a belső oldala. Ettől kanyarban a külső-első keréken mindig sokkal nagyobb a szlip, mint a belsőn. Ha tehát vesszük Ackermann Rudolf szekerét, teszünk rá jó pályagumit, elé kötjük Overdose-t egy bála fukusimai szénával a bendőjében, és megküldjük a Parabolicában 200-zal, szegény mérnök azt fogja tapasztalni a bakon az életéért küzdve, hogy hiába állnak a kerekek elméletileg tökéletesen egy pont körüli fordulóra való szögben egymáshoz képest, de a szekér mégis hülyén kanyarodik, mert a szlip miatt a kerekek nem azon az íven futnak, amerre állnak, hanem nagyobbon. Csak épp a külső sokkal nagyobbon, mert az kapja szinte az összes terhelést, míg a belső csak alig. Ettől az a dinamikus széttartás, ami papíron tökéletes volt, a gyakorlatban hirtelen nagyon sok lesz. Mivel a külső kerék "vezeti" az autót, annak a valós pályájához képest a belső így már aránytalanul túlfordul. Ezért van az, hogy bizonyos helyzetekben, bizonyos versenyautókon nemhogy a teljes Ackermann-kormányzásig nem mennek el a dinamikus széttartással, hanem épp ellenkezőleg, anti-Ackermann geometriával mennek. Ezek az autók lassan, szűk kanyarokban lényegében használhatatlanok, de Colin Chapman például nagy barátja volt a maga korában az anti-A-nak.
A Hangyászon használt BMW csonkállvány irányítókarjai úgy vannak belőve, hogy vonalaik a BMW difijének a környékén metszenék egymást. Mivel a zsebhangyász tengelytávja sokkal rövidebb a donor E46-énál (majd' fél méterrel), ezért eleve vesztünk Ackermannt. Ezt kompenzálandó úgy mozgatjuk a kormányművet, hogy minél többet visszanyerjünk belőle, anélkül, hogy bump steert csinálnánk, azaz berugózásra jelentkező összetartás-változást, ami az ördögtől való, és már volt szó róla.
A tudomány mai állása szerint – nahát – nincs tökéletes, univerzális Ackermann. Az ideális értéke függ a gumi tulajdonságaitól, az autó sajátkormányzási karakterétől, a kanyarívtől, és persze a kapitány életkorától, egyebek között. Mindezt azért meséltem el, hogy lássátok, hogy akár jó autó a kaland vége, akár rossz, mindenképp izgalmas a feltalálása. Bölcsész olvasóim kedvéért: legyen bár édes a mag, akár a nektár, vagy keserű, mint a bürök, a felláció maga mindenképpen erősíti a nyakat.
Ezt lájkold, ha azt akarod, hogy az ismerőseid furcsán nézzenek rád.
Adam990 (törölt) 2012.02.07. 00:19:08
Nah de a lényeg, hogy igéretes lábakat kap a hangyász:)
chico090416 2012.02.07. 00:29:37
Legyen minden hétfő Hangyász-Hétfő!
u.i az "illetékeseknek";
Cougar- Kedd? :-)
Andrew460T 2012.02.07. 00:32:56
Viszont az dicséretes, hogy most már kicsit egyszerűbben fogalmaztad meg a dolgokat, meg pár képpel is illusztráltad, így legalább a magamfajta laikus is megérti a mondandódat!
Mondjuk lassan már tényleg mutathatnál pár hegesztős, csavarozós, flexelős képkockát is a rengeteg elmélet után!:D
Persze tudom, jó munkához még annál is több idő kell!:)
májkrémke 2012.02.07. 00:43:06
youtu.be/wKkA50gD9BY
és ez még csak az egy-tizenkettede az előadásnak.
Flankerr 2012.02.07. 01:41:41
Ezt lassan tényleg könyvben kellene kiadni..:)
szipipeti 2012.02.07. 04:55:35
Csak a hemi 426 hiányzik.
Nagyon türelmetlen vagyok, de tényleg! 2012.02.07. 06:59:11
Majd, ha elmúlt 14, addig marad fenn, amíg akar, de addig kuss van és tanulás :D
klarky · http://kreport.blog.hu/ 2012.02.07. 07:48:58
Soha nem gondoltam volna, hogy ilyen bonyolult autót/futóművet méretezni.
(Az SP doboz, a Fukusimai szénával etetett Overdose és az utolsó(előtti) mondat hatalmas! :-) )
Kezdő Laikus 2012.02.07. 09:17:39
Gomulka Béla 2012.02.07. 09:43:41
bervas · http://mt10.blog.hu 2012.02.07. 09:46:47
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.02.07. 09:53:02
СubE 2012.02.07. 10:10:18
"a BMW jellemzően orrnehéz-orrtolós állatnak tűnik"
A legtöbb BMW súlyelosztása 50-50%-nál is jobb.
Tizenkettő 2012.02.07. 10:11:45
Tie · http://polisztirol.blog.hu 2012.02.07. 10:13:15
Az XM-en, amikor állíttattam futóművet, meglepődtem, mert valami elég emberes, 7-8 fok körüli SZÉTTARTÁST kellett állítani, normál magasságba emelet futóművel. Valami olyasmit magyarázott a futóműves, hogy azért, mert ahogy a futómű mozog fel-alá, úgy lesz jó az összetartás. Jó is, nem koptatja a gumit, megy egyenesen, meg mindent csinál, de ez azért volt meglepő, mert a hidrós futómű ugyebár alapvetően törekszik arra, hogy ugyanott legyen, tehát nincs olyan, hogy ha megpakolod, akkor leül. 7 mázsa motyóval is feltápászkodik, és úgy áll, mintha üres volna, meg úgy is megy, meg rugózik...
Sopánka76 2012.02.07. 10:13:50
Schütii 2012.02.07. 10:20:39
zum trucc 2012.02.07. 10:28:08
Tie · http://polisztirol.blog.hu 2012.02.07. 10:28:50
m_balage 2012.02.07. 10:33:21
helyesebben: "a kiherélt elmélet és a gyakorlat ellentmondásai"
de aztán a srácok nagyon helyesen belevették az elméletbe a slipet, így szépen közelít egymáshoz a két dolog.
csak sajnos a sok ismeretlen faktor (sajátkormányzási tul., gumi, stb) megint befigyel a mérnöki hasraütés módszere a korrekciónál... milyen jó lenne ezt kikerülni
el lehet jutni egyáltalán olyan pontig, hogy pusztán az elmélet alapján legyen korrektül megtervezve a geometria, vagy egy ponton mindig belép az, hogy "hát ezt a pontot húzzuk előrébb egy kicsivel, mert tapasztalat szerint így lesz jó"
mert így akármennyire tanulságos és élvezetes, olyan hiábavalónak tűnik az elmélet, hiszen a háttér megvilágítására jó, tervezésre kevés...
qmatch 2012.02.07. 10:34:49
Nem szeretem, amikor a hülyeséget népszerűsítik.
Az elméletet, pontosabban a gyakorlati jelenségek mögötti háttér ismeretét leginkább azok becsmérlik, akik azt lusták megismerni, vagy képtelenek felfogni. Vagy mind a kettő.
...vagy csak - akár saját meggyőződésük ellenére is - a "másik", nagyobb tábor kegyeit keresik ezzel. Mert a "másik" tábor mindig nagyobb, gondolom ezért...
Szerintem a tudatlanság a "büdös", meg a tudatlanságban maradni vágyakozás. Nem azt mondom, hogy bűn - de ha már valami "büdös", akkor inkább az.
Schütii 2012.02.07. 10:41:54
2-More 2012.02.07. 10:43:59
Szóval én eg pl attól hányom el magamat, mikor jön egy ceruzakoptató a szögeivel meg az orbitális nagy tudásával, homlokán mint a házimacskának, ott az M betű hogy ő nem akárki ám, hanem maga az isten által földre dobott mérnöKÚR, és nekilát a 20 éve olajbúvárkodó szakinak megmagyarázni a frankót. A gond ott van, hogy azért kopik a szakma, mert a nagyobbik fele gumiderékkal hajbókol az ilyen majmoknak különben belefagyhatna az aknába,a kisebbik fele meg csipőből elhatja a répába, holott azért nincs akkora baromság a földön, amiből ne lehetne okulni.
ZuluJules 2012.02.07. 10:47:07
Egyébként meg csodálom, hogy az autógyártók a sok elektronikai kütyü korszakában erre még nem fektettek nagyobb hangsúlyt. Pl.mondanám én, miért is nincs olyan futómű, ahol kerekek elfordulását, dőlésszögét stb. egy intelligens elektronika folyamatosan figyeli, számolgatja és irányítja századmásodpercek alatt? Ha ez ennyire tudja befolyásolni az autó viselkedését (márpedig baromira tudja), akkor legalább komolyabb, sportos gépekben alkalmazhatnának ilyet... Nem kell huszonnyolcadik ülésmasszírozó meg, századik fokozat az automata váltóba, inkább javítsanak az autó viselkedésén, fizikáján aktívan! Uff...
Tie · http://polisztirol.blog.hu 2012.02.07. 10:48:26
20 éve az XM-ben a hidraktív futómű már folyamatosan variált a futómű keménységével, a csillapítással.
ZuluJules 2012.02.07. 10:51:06
gerbaud 2012.02.07. 10:55:29
picasaweb.google.com/gerbaudcorp/Karotta#5706326819580176514
_gram_ · http://www.miata.hu 2012.02.07. 11:03:17
Kitartást hozzá, szükség lehet rá... :) Egy viszonylag jól kitalált gyári futóművön én két komplett napon át állítgattam a dőléseket, összevisszatartást úgy, hogy rengeteg dokumentáció elérhető konkrétan ehhez, illetve különböző ültetési magasságokhoz. Ami ackermann-t illeti, a gyári összetartást 6mm széttartásra cseréltem, caster 6°, camber -1.5°, hátul 4mm összetartás/-2°camber. Eredetileg egy nyugis, egyenestudatos, fordulékonynak tűnő vasból egy gondolatirányítású tail-happy kanyarállat lett, egyenes vonalú mozgásra tökéletesen alkalmatlan, de olyat meg ki akar? :) Szóval az biztos, hogy egy rakás tudás kell az optimális megközelítéséhez is. Ilyenekről már gondolkodni sem merek, hogy a gyári szilentek egy lengőkaron belül is eltérő keménységűek a passzív kormányzás miatt.
Alf (törölt) 2012.02.07. 11:07:51
Mindig is mondtam, hogy a zene és a motorsport egy ágról gyökereznek (képzavar 2x) ;D
@Tie: Ez érdekes, mert a DS-en meg 1 fok összetartást kell állítani. Mondjuk azt hiszem, hogy az gyökeresen más felfüggesztés, amit nem is láttam máshol, az ún "center point steering" ahol a kerék elfordulási pontja a kerék középvonalában van.
www.schaalbouw.nl/citroen/voorwieloph.jpg
ezt meg nem is tudom, minek hívják.
kockablogger 2012.02.07. 11:09:31
Komoly meló, szép eredmény, komolyan grat. Kíváncsi vagyok, milyen lesz összeállítva, a hibrid első futómű birizgálja a fantáziámat rendesen (szép is a német-japán barátság). Várom, jó lesz, ügyesen, okosan, szépen jól! Érted.
Alf (törölt) 2012.02.07. 11:11:39
na mög is van
en.wikipedia.org/wiki/Steering#Production_cars_with_active_four_wheel_steering
_gram_ · http://www.miata.hu 2012.02.07. 11:15:33
Tie · http://polisztirol.blog.hu 2012.02.07. 11:19:35
csigafasz · http://csigafasz.blog.hu/ 2012.02.07. 11:20:03
Tie · http://polisztirol.blog.hu 2012.02.07. 11:22:10
will 2012.02.07. 11:32:29
ONTOPIC hozzászólásom: A Karotta ügyes.
Negrogo 2012.02.07. 11:34:51
Errol meg annyit, hogy:
www.youtube.com/watch?v=P_cpGWFm95o
BTW jo volt olvasni ezt a postot, okosodtam nem keveset belole.
gerbaud 2012.02.07. 11:41:24
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.02.07. 11:48:55
Chingachgook 2012.02.07. 11:55:50
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.02.07. 12:04:27
Tie · http://polisztirol.blog.hu 2012.02.07. 12:05:26
3mm széttartás van, a 7 fok az volt, hogy annyira el volt b.szva az axiálcsukló csere után, hogy 7fok összetartás volt.
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.02.07. 12:05:29
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.02.07. 12:12:31
enpera · http://c64blog.wordpress.com 2012.02.07. 12:18:33
GregDzsi 2012.02.07. 12:29:36
Jó a cikk, tágul a horizont tőle rendesen.
Hajrá!
GregDzsi 2012.02.07. 12:36:18
Amúgy: a súlyeloszlás sehogy. De az még magában nem minden: a tömegközéppont helyzete, hajtott kerekek száma/helye, mittomén, én is a fotelból beszélek, de a fizika anno még igencsak ment:) Tán majd Karotta ezt is kivesézi, amikor oda jutnak, hogy hova kerül az aksi, tank, ülés:)
W123qp 2012.02.07. 12:37:52
off:
Az ablaktörlőgumi és az szélvédő által bezárt szög nem jó. A Suzukimmal én is sokat szórakoztam ezzel, cseréltem ablaktörlőgumit x-szer, vettem „szpoileres” lapátokat, de mindig megmaradt a jelenség. Végül lefújtam parasztkrómmal azóta jó. :-)
Azt vettem észre, hogy mindig törléskor ugrál a lapát, visszafelé nem. Tehát: nagyobb sebességnél a menetszél túl erősen nyomja a lapátot az üvegnek, és így nem tud „átfordulni”. Én az ablaktörlő karon a hossztengelye mentén tekertem egy kicsit, hogy az üveg és a lapát által bezárt szög közelebb legyen a merőlegeshez, így nekem már nem ugrál.
on.
Érdekes cikk.
szanaszet 2012.02.07. 12:55:26
Bal felé részletesebben: anyósülésen ülve képzeld, hogy motorozol. Bal kézzel fogod a törlő tövét, jobbal húzod a gázt, vagyis a kar végét...
Fontos: nem lapátot, hanem a kart kell bazirgálni.. A megoldás itt is csak néhány fok.. :)
@Nínó Karotta: Annyival beljebb vannak a karok, hogy így is elfér? Vagy extrém kis ET? Vagy ez itt nem számít, mert a kanyarodós autón pont olyan kevés a függőleges csapágyterhelés mint a futásteljesítmény?
Negrogo 2012.02.07. 13:06:27
AnyátoknakPalánot 2012.02.07. 13:12:48
twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2012.02.07. 13:36:29
h4z4rd 2012.02.07. 14:13:15
Nagyra értékelem a nép tudattágítására irányuló törekvésedet a megvalósítás színvonalával egyetemben. Köszönöm.
@2-More: "Ott a baj, hogy az elmélet és a gyakorlat között ugyan elméletileg nincs különbség, gyakorlatilag viszont van."
Az utóbbi idők legszebb kommentje!
lr 2012.02.07. 14:24:27
(Én abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy az 5 évnyi egyetemen minden egyes félévben jelen lévő, soksokkredites főtárgy során tervezett dolgokat meg is kellett csinálnunk + elméleti és gyakorlati technikabuzi vagyok kb. mióta az eszemet tudom. :) (Egyike azon kevés gyerekeknek,akik össze is rakták,amit szétszedtek,miután megnézték,hogy működik + Lego Techniken nőttek fel (amit még a diplomatervezésnél is használtam deszkamodellekhez).)
@ Will: az elméleti személyiségem azt mondaná, hogy amit tapasztalsz, azt stick slipnek hívják, és az okozza, hogy az ablaktörlőlapát és az üveg közti tapadási súrlódási erő nagyobb, mint a csúszási-ezt kell megszüntetni valahogy.
A gyakorlati meg azt, h csináld amit W123qp és szanaszet is írtak, és jó lesz. ;)
EddieCivic4g 2012.02.07. 14:37:06
Nagy vagy Karotta, csak így tovább!
Most megyek, és 8456odszor is megnézem az NSX tesztedet:)
enpera · http://c64blog.wordpress.com 2012.02.07. 17:00:08
lezsi 2012.02.07. 17:38:56
Driftelesnel viszont teljesen mas szogekben kanyarodik, ezert talan a kormanyszogek is mashogy lennenek idealisak?
Negrogo 2012.02.07. 17:57:00
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.02.07. 20:05:15
freddy_m · http://feri.szikla.hu 2012.02.07. 20:21:17
Virago_1000 2012.02.07. 21:55:22
- :)))))
Orak ota rohogok :))) Barki barmit mondhat, itt te vagy, voltal, es leszel a legnagyobb kiraly!!!
@enpera: "50-50-nél hogy lehet jobb? "
- hogy ne lehetne, ne legyel mar korlatolt :))))))
@will: Milyen sebessegnel ugral az ablaktorlolapatod?
Virago_1000 2012.02.07. 22:01:39
@W123qp: A lapat es az uveg altal bezart szog a lapat elfordulasa szogenek fuggvenyeben valtozo. Ezen te akkor tudnal valtoztatni, ha a tengelyek szogen valtoztatnal, amin ertelemszeruen nem tudsz. A lapatot az uvegre nem a menetszel nyomja, hanem a kar alatt a rugo. A menetszel eppen hogy fel akarja emelni.
Nem tudom, milyen Suzid van, gyari lapatokkal biztos, hogy nem ugral. A kulcs a spoilerek lesznek, de ki tudja, milyen lapatot tett ra az elozo tulaj.
Virago_1000 2012.02.07. 22:03:21
- Az istenert, nehogy! Cserelni akarod a karokat is? Vegyel ra inkabb ravalo lapatokat.
Virago_1000 2012.02.07. 22:07:37
Az utóbbi idők legszebb kommentje! "
- lehet, hogy szep, csak az a baj, hogy boduletes marhasag.
@Nínó Karotta:
Koszi szepen a fejtagito postot, sohasem foglalkoztam futomuvekkel. Tobbet er, mint barmely - a mai hummereshez hasonlo belsoseg poszt, de hat nem erre van igeny.
No1. teszted az NSX, No2. a Tatra 603, megnezem mindkettot ujra :)
No3. pedig a Porsche 911 GT2.
will 2012.02.07. 22:13:34
Megpróbálom azért görbítgetni, abból baj nem lehet, legfeljebb letépi a szélvédőt, ha túlhúzom... :)
latyusa 2012.02.07. 22:23:23
GorCseW 2012.02.08. 13:55:30
[nem jártam utána, de régről még ilyan info morzsák maradtak]
anno a kupás Astra-k futóművét a Cserkuti József tervezte/fejlesztette, és hogy klasszisokkal jobbra sikeredett mint a széria, ezért tud egy olyan Astra jobb köridőt a Ringen mint egy mostani Clio [állítólag, fogalmam sincs a tényleges számokról] esetleg valaki nálam jobban tájékozott el tudná mondani, hogy miként dolgoztak anno, esetleg meg lehetne keresni, hogy támassza alá az elméletet v. meséljen ezt azt....
2-More 2012.02.09. 13:34:13
BUBISBUBLEK 2012.02.09. 23:10:49
(ahogy elnézem a képeket a hangyász toronycsapágya jó lenne nekem. csak nem sikerült szerezni..... ha kikerül s netán c vágányra, biztosan érdekelne ;) )
kzolee 2012.02.10. 17:15:32
Jól csinálod, értem én hogy pályafegyver meg miazmás, beleölt energia nem számít, jó ez így! Maxiriszpekt!
A század fokok... Na az nem lesz egyszerű!
whale 2012.02.10. 18:16:03
Azt szeretném megkérdezni, hogy ha majd elkészül, be lehet ülni melléd egy körre?:)
Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2012.02.11. 00:28:55
Nekem az aktív felfüggesztés ugrott be elsőre. Hogy miért nem lehet engedélyezni a tetves Forma 1-ben sem...?
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.02.12. 18:51:48
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.02.12. 18:52:41
Nínó Karotta · http://www.facebook.com/karotta 2012.02.12. 18:53:26
tiger1342 2012.02.13. 21:33:30
Addig itt van egy kis ihlet:
forums.vwvortex.com/showthread.php?4515333-V10-E30-M3-Build
Csodálatos lehet részt venni egy ilyenben. :)
... ... 2012.02.19. 16:21:59
Balt 2012.02.29. 10:22:41